Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

Gjest Pandora

Må jo bortom for å orientere meg - saster jo på å flytte hit jeg også om ikke så altfor lenge:)

Så fint at vekta ligger der den skal. Da funker jo denne stabiliseringa da jo:)

 

Og festen var super ser jeg. Er det ikke deilig med sånne avbrekk i et ellers travelt og "modent" liv?

Det er nok av alvor og voksne avgjørelser en må ta - så et friminutt og to er godt å ta meg seg.

 

Lykke til med oppgaven forresten - ikke glem friminuttene innimellom bare:D

 

Klem fra Pandora - som skal rusle seg en lang tur i fjæresteinene i nydelig vårvær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Hei snuppa!

 

Jeg snakket litt med kurslederen min i dag i forhold til økning, hvor fort osv. Svaret jeg fikk fra henne var at alle nesten må prøve seg fram. Noen kan trappe opp 200pr uke, hver uke- til de er der de skal være. Andre må liste seg frem med museskritt.

Hun mente at det også var lurt å ta hensyn til aktiviteten slik at vi kanskje spiser bittelitt mer de dagene vi trener mye.

Så stabil som vekta di er kan du sikkert bare klemme i veg?:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for alle hyggelige meldinger, jenter! Har kikka innom de siste dagene, men ikke helt hatt tid og overskudd til å skrive - men jeg kommer nok helt sikkert sterkere tilbake og skal sludre litt med dere da :P.

 

Det har blitt mye jobbing. Heldigvis får jeg si, siden jeg har satt meg store arbeidsmål for denne uka og neste. Formen er ikke på topp. Har hatt noen halsgreier siden onsdag og nå er kroppen litt pjusk også. Det betyr at jeg tar det veldig pent på trimfronten og det har blitt mest den vanlige syklinga, riktignok i rolig tempo. Var på kampsporten i går og denne gangen ble det mye styrke- og forsvarsteknikker og lite kardio så ikke helt det samme peset som forrige uke. Passa meg egentlig bra siden formen ikke var på topp.

 

Jeg har en tanke om å ligge på mellom 1800 og 1900 denne uka (takk for tilbakemeldinger IC og jess), men hva det faktisk blir er litt uvisst siden det har blitt litt uforutsigbart matinntak denne uka pga mye spising ute. Mandag ble det kyllingfilet i burgerbrød *uten* pommes frites og *med* masse salat (men sjokoladekake til dessert :D...som jeg delte med venninna mi). Onsdag ble det lunsj ute med helten min og da ble det visst en bagel med mozzarella, salat og en del olje pluss en vaffel med is på deling. I går var jeg ute med en venninne og spiste tapas og delte ei flaske vin :). I morgen blir det trolig litt tull også for vi skal reise til noen venner av oss. Og på søndag spise ute med Svigers fordi det er morsdag her borte.

 

Så en fryktelig godteriuke er visst dette. Ikke bra. Likevel har jeg sånn rimelig kontroll, tror jeg, og tenker at jeg strammer jo inn litt her og der for å ha sånn passe plass i alle fall. Men det blir spennede å se hva vekta sier neste uke. Kjenner på tanken om dette er starten på å slippe tilbake i de gamle vanene mine eller om det bare er ei uke hvor mange ting skjer på en gang. Sikkert er det i alle fall at jeg ikke skal spise ute så mye neste uke!

 

Nå skal jeg jobbe litt! Ha en riktig god dag alle som er innom!

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du kjenner på den tanken. Jeg er overhode ikke redd for at du gir deg over, nettopp fordi du stopper opp og kjenner litt etter;)

 

Jeg skjønner at det ikke er så lett å kontrollere alt inntaket, jeg har også hatt spise-borte-dager i det siste. Det viktigste er nok å følge med på vekta og det har du jo god trening i. Så jeg tror du bare skal kose deg kontrollert med god samvittighet!

 

Ønsker deg ei god helg.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det er ikke helt her jeg har hodet mitt om dagen, du kan se innl på tråden min. jeg er jo ikke den som blir helt borte, men jeg synes at det er greit å innformere mine "forbindelser". Det er bare hyggelig med hilsner på tråden min og jeg skal komme tilbake. Men nå får jeg ta vare på hjertet mitt og forsøke å bli bra! Lykke til med tilpasningen ... vi snakkes etterhvert.

Klem Steg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

IC: Jepp, som skrevet før i dag så har denne uka blitt litt uvøren slik at jeg ikke har helt oversikt, men med mindre drastiske ting skjer i helga så skulle jeg fortsatt være rimelig stabil til uka og da er jeg klar for 1900 til påske. Det skal bli fint!

 

jenny: Hahaha! Nei, er vel ikke Dagen-Derpå-Dronning sjøl akkurat. Men har hatt mottoet 'helt om natten - helt om dagen', så utrolig hva som går an - når jeg må. Men når jeg ikke må er det visst best å ligge på sofaen. Dette med å øke kcal er utrolig deilig, i alle fall etter de første skumle ukene. Deilig å ha mer å spise og moro å se at det faktisk virker å øke gradvis. *Alle* sier jo at det virker, men visste vel ikke helt om jeg våget å tro på det helt... Vel, du står på og om ikke så alt for lenge så er det din tur - det vet jeg :)! Og veie deg skal du gjøre med god samvittighet hvis du kjenner at det virker for deg.

 

kess: Enda en sjølveier og matveier! Du har helt klart oppskriften som gjør at du lykkes. Det gjelder vel å finne den formen som passer. Noen tør ikke å slippe taket i vekta og andre blir stressa og kjenner at det blir for mye styr med denne veiinga. Jeg er nok foreløpig i den første - rett og slett fordi jeg ikke stoler helt på at jeg klarer å regulere. Men denne helga skal jeg altså trene på å ha to veiefri dager! De kamskjelle så alldeles deilige ut. Jeg har noen i fryseren - kanskje jeg må prøve meg?

 

Salia: Trivelig at du tok deg en tur innom hos meg! Du har nok rett i at det er greit å ikke ha særlige fysiske plager når man skal lære forsvarsteknikker, for innimellom gjør vi ting som kan gå litt hardt utover kroppen. Eller i alle fall ting som gjør at vi må tørre å stole på at kroppen virker. Men i alle fall opplever jeg det som en spennende treningsform. Og innrømmer glatt at jeg er mer opptatt av at det er allsidig fysisk trening enn at jeg skal bli god til å forsvare meg. Takk for gode ord om helten min. Jeg forteller ham at jeg får mange tilbakemeldinger på at han er en gromming fra jentene her inne, og det tror jeg jammen han liker, gitt :D.

 

svusj: Det er kjekt å høre at det fungerer supert uten å veie mat, og selv om jeg vet at du har en gjenstridig kilo å avlive så ser det jo ut som om du er stabil. Tja, er nok lurt å gå på vekta innimellom slik at det ikke baler på seg med uønskede kilo. Et alternativ er vel kanskje å ta fram målebåndet i blant. Men nå ser jeg jo at du har bestemt deg for å veie deg en gang i uka, så da er det vel under kontroll :P.

 

Pandora: Ja, er du ikke imponert over hvor modent jeg oppfører meg på fest :)? Jaja, moro var det, og viktig er det å få kjenne på de andre sidene av seg sjøl innimellom. Jeg synes jeg er brukbart god på å ta friminutt, men jeg skulle ønske jeg var litt flinkere til å gjøre det med god samvittighet. Suser vel litt vel mye i jobbedagen innimellom og da er det vanskelig å ta fri med helt rent sinn. Høres deilig ut med fjæresteiner, du! *lengter bittelitt til Norge*

 

Jessemor: Dette med å variere inntak utfra treningsmengde er nok ikke så dumt. Jeg har jo egentlig ganske jevn trim hver dag, men lurer litt på om jeg skal legge opp til litt mer på dager jeg trener mer enn den vanlige syklinga mi når jeg kommer enda litt høyere i kcal. Akkurat nå er jeg i ekstase over å få spise såpass og kjenner at jeg ikke er villig til å gå ned noen dager... Men ved mer opptrapping, så kanskje.? Takk for at du har tro på at jeg skal klare å beholde hodet! Jeg setter så stor pris på å være normalvektig at jeg ikke klarer å forestille meg å måtte veie særlig mer igjen. Må holde på den tanken! Selv om jeg innrømmer at jeg i dag fantaserte om *store mengder* sjokolade da jeg sykla hjem. Jeg så for meg et rendez-vous der de eneste til stede var en stor plate med Lindt mørk sjokolade med hasselnøtt (340 g?) og undertegnede...mmmm. Middag gjorde heldigvis susen og det ble lettyoghurt med kanel og appelsin til dessert i steden. Skal nok kose meg i helga, ser du!

 

steg: Takk for at du informerer - jeg liker det ser du. Jeg bruker mye tid her inne og liker dårlig når noen 'av mine' blir borte for lang tid uten at de har gitt beskjed om hvor de har gått! Det er litt rart dette virtuelle livet - vi knytter oss til mennesker på en måte, men står maktesløse i å få kontakt hvis vi bekymrer oss litt. Du skal ta godt vare på deg sjøl og hjertet ditt. Vi snakkes jo innimellom likevel, vi! Jeg kommer nok snart innom tråden din igjen!

 

Oioioi - dette ble langt og mye! Jeg føler at det er så mange jeg vil inn og skrive noen ord hos, men så skravler jeg visst mest på egen tråd om dagen. Skal nok finne tid til å legge igjen ord rundtomkring.

 

Riktig god natt! Nå må jeg visst finne dyna.

 

- skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det er ikke helt her jeg har hodet mitt om dagen' date=' du kan se innl på tråden min. jeg er jo ikke den som blir helt borte, men jeg synes at det er greit å innformere mine "forbindelser". Det er bare hyggelig med hilsner på tråden min og jeg skal komme tilbake. Men nå får jeg ta vare på hjertet mitt og forsøke å bli bra! Lykke til med tilpasningen ... vi snakkes etterhvert.

Klem Steg[/quote']

 

Hvor finner jeg denne tråden? Har nok litt angst for påsken og med all mat og kos som følger med :D Kunne sikkert trengt en avtale som gir motivasjon til å styre unna de største fristelsene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare kommentere det du skriver til Steg. Jeg kjenner også litt redsel for at folk bare skal bli borte. Det er jo deilig å bare kjenne hverandre her inne. Likevel føler jeg at dette er et verdifullt vennskap, så stikk ikke av altså!!!

 

Jeg ser du fantaserte om sjokolade, utrolig sterkt av deg å gi Skrulle yoghurt- og tenk at hun aksepterte det. Jess har klikka helt med bollefest i går, men SÅH! der var det gjort- og bort me den! Jeg er litt spent på hvordan vekta takler dette, men det er heldigvis noen uker til jeg skal veies offentlig;)

 

Det er deilig å kunne spise mer. Bortsett fra i går, så har kroppen vært mye roligere. Jeg skulle uten problemer kunne trappet opp til 2500, jeg må passe meg for å ikke bli så fornøyd med alle denne spisingen at jeg plutselig er tilbake på kjøret.

 

Nei, nå venter vindus-vask

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med dine to veiefrie dager Skrulle? Og ble det noe kamskjell på deg?

 

Veier maten et par ganger i uka jeg, for å holde kontrollen. Meg selv veier jeg vel i grunn hver morgen nå må jeg innrømme. Var "flink" en stund og prøvde å gjøre det bare en gang i uka, men den tid er visst over og det gjør ikke noe heller. Føler ikke at det er noe stress, men det er klart; det er oppløftende når man har gått ned, og ikke fullt så festelig når man har gått opp, men så vet man det jo og kan ta seg et par ekstra "strenge" dager for å kompensere.

 

Det er jammen mange rare aspekter rundt dette å komme seg ned i vekt også å holde seg der, dere, rene vitenskapen.............(he, he):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye moro lesing her hos deg ja, men som jeg skriver til jess, dere som bor i denne gata har lissom en annen problemstilling en vi som bor i gamle-gata...vårt største problem er jo egentlig at det i lange perioder kan se ut som vi driver med 'hold vekten' !! :D jeg har ingen kommentarer til 'gjøre/ikke gjøre' i forhold til å øke matinntak osv men jeg følger med og skal legge meg lure ting på sinne så jeg kan dra nytte av deres erfaringer når min tid e n g a n g kommer...

 

og joda, den tid kommer sikkert engang ja, jeg er egentlig (på tross av dagens 'ømme' situasjon - se evt min tråd - ) utrolig fornøyd om dagen. siden jeg for ca 40 dager siden sluttet å veie og telle kalorier !!! har jeg gått ned nesten hver uke, ikke mye men litt og jevnt. maten smaker mye bedre og livet mitt er mye lettere å leve - jeg skriver ALT jeg spiser i ca mengder, 1/2 egg, 1 lite stk ørret, 1 bolle med suppe osv...det holder for meg, føler bare at så lenge jeg virkelig ikke jukser med å skrive har jeg nok kontroll - og det viser vekten jo også at jeg har :P

 

ser du er flink til å jobbe, skrulle, jeg er sikker på det gir deg en god følelse å føle når ting sklir bra..jeg kan ikke skryte av det samme!! du skulle bare se alle de nydelige tøffe morsomme produktene som jeg har laget....inne i mitt hode!! nåvel, jeg lager litt skisser så kanskje en dag får jeg endelig lysten tilbake til å omsette de tredimensjonalt....

 

nå vil jeg bare at kroppen skal trekke seg pent tilbake på plass, sår heles, neglene vokse ut igjen og alle fargeflekene bli hudfarge igjen - så skal jeg kjøpe meg sykkel og sveve avgårde...med... IFØLGE MIN MANN !! heldekkende hjelm, albue- og knebeskyttere, sko med vernetupp og med støttehjul :)

 

svev av gårde du, skrulle, men hold deg på to hjul og ha en strålende god uke

ønsker kire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for meldinger, jenter! Jeg skal svare dere, men akkurat nå er både laptopen og jeg syke.

 

Laptoppen ligger på sotteseng, og nå er det visst ingen håp om bedring. Den har hatt et hardt liv siden den har blitt brukt veldig mye og sykla med meg i snitt 4 av 7 dager i uka siden jeg fikk den for 2.5 år siden. Den har også gått to ganger hardt i bakken og den har drukket kakao. Det har vært et tidsspørsmål før den ikke ville mer. Maskina fungerer fint, men jeg må bruke ekstern skjerm og det betyr at hjemme må det bli TV'en (Hipp hurra!). CD-romsaken virker plutselig heller ikke. Så nå er det ut og finne ny laptop. Har en gammal stakkar hjemme så kanskje jeg kommer innom dere igjen litt seinere i dag!

 

Fullt så ille er det ikke med meg, men halsvondtet mitt har gått over i skikkelig god gammaldags forkjølelse. Hodet er fullt av bomull. Øyelokkene er 3 ganger tjukkere enn vanlig og det klør i øyne, nese og gommer (!). Og det renner... Men, man blir jo frisk igjen! Nå skal jeg sykle (veldig rolig) hjem igjen og legge meg under dyna.

 

Vi snakkes nok snart igjen...skrulla får nok vann på skravlemølla igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring Skrulle, de sitter jammen lenge i disse vinterinfeksjonene. Holdt på i mange uker jeg. Men nå er det snart vår, og da blir alt så mye bedre.....:)

 

Høres ut som om du har funnet deg et fint system Kire. Det viktige er å ha noe som fungerer for en selv, det er helt sikker!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff av meg, Skrulle- dette hørtes ikke godt ut. Hils helten og si han må stelle godt med Skrulla si, og be han servere deg en kopp deilig te med litt honning og sitron i - fra JESS :-) :-)

 

Og så leser jeg at lap'n halter også. Det var kanskje litt vel nytt og innovativt å servere den kakao?:) Jeg vet ikke helt hva din bruksanvisning sa, men jeg mener å huske at det stod helt spesifikt i min at den ikke likte kakao, he, he...:)

Håper iallefall at den holder ut eller at vårherre eller andre kjendiser velsigner deg med en ny.

 

Hvil deg godt mens kroppen halter, så er du forhåpentligvis snart på bedringens vei.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender deg 10 bokser med Kleenex, en stor plate med mørk sjokolade og masse gode ønsker om at du fort må bli deg selv igjen, innvendig og utvendig :)

laptoppen kan du vist bare koke suppe på :) jeg syns det er ett tiltak å skal igang med ny pc men inn i mellom må det jo til...håper ikke du har mistet noe da.

 

kire-varme-klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakar deg og lap-toppen. Dere er jo to gode venner begge to. Og slik jeg forstår det så blir den vraka og du frisk igjen.... hm, neida mest synd på deg da. Men du må passe på å spise mens du er syk da, passer seg ikke helt å komme inn her å klage over at du har blitt så tynn og skranten at du må fete deg opp litt :)...

 

Sorry at jeg ikke har sett m om påskeavtalen Jess. Tråden min ligger på ned 30-40. Det er nok en mer filosofiske enn slankende tråd for tiden :) . Men det et stort poeng for meg å dokumentere også når det ikke går helt som en kunne ønske.

Og ja, jeg blir så glad i folk at jeg sørger når rørleggern er ferdig og ute av huset, så jeg klarer ikke å miste noen! Jeg har nok lenge hatt en drøm om å møte noen av dere virkelig også. Men jeg kjenner at jeg har vært så ærlig at det ville vært veldig rart å møtt dere! Samtidig ligger det ikke helt meg å gå resten av livet å tenke "hvem var nå denne Skrulla?"

 

Jeg pendeler veldig om dagen mellom å nyte og glede meg over at livet går litt saktere, ha tid til å gjøre andre ting og ja, bare ta en tur til byen på dagtid :) Samtidig har jeg så lyst til å jobbe i vei og sette igang med nye prosjekter og kjenner at der er ikke kroppen.... om det har vært tungt å få detta legemet til å ta en joggetur før så er det i alle fall ikke lettere nå! Men det er vel et sunnhetstegn at en ikke har tid til å være syk. ... og frustrasjon ender ofte i kcal... så er det bare å lære hvordan jeg skal takle denne utfordringen!

 

Ja, det er bare å melde seg på påskeavtalen. Og merkelig nok, jeg har spist mye tull den siste tiden, men alt som har noe med påskegodt å gjøre har jeg holdt meg langt unna... og det er jo bra bare det!

 

Stikker nok innom igjen snart skal du se! Og så må jeg jo bare fortelle at her er det melst 30cm snø i morgen.... så det er nok skiløyper til du kommer i påsken. I alle fall om du skal til østlandet. Her er det snø hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper en godnattssøvn har gitt deg energi i massevis, nok til å g055.gif

 

Det er noe skitt å være syk, men må man så må man. Håper du er på beina for ikke å si sykkelen så snart som mulig. God bedringsklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for at dere stakk innom, jenter! Godt at noen holder live i tråden min siden jeg ikke ser ut til å være i stand til det sjøl om dagen :). Jeg beklager at jeg ikke får til å skrive hos dere for tida.

 

Dette har vært ei litt rar uke. Syk skrulle og laptop og så har det rett og slett vært travelt! Formen er ganske bra igjen og jeg fikk begynne å bruke den nye laptopen min i går kveld. Stor lettelse å ha den i stand, spesielt fordi vi reiser til Norge i dag og det hadde blitt komplisert å få til jobbing uten. Pakka alt i går, noe som er litt uvant til meg å være. Men så godt da gitt - i dag er det bare å pusle litt med småting og endelig skrive noen ord her inne! Det har jeg savna!

 

Blitt litt passe med trim denne uka, har fått til å sykle og gå en del i rolig tempo. Jeg har vel spist greit, men kanskje litt mindre enn jeg burde enkelte dager. Torsdag havna jeg utpå med litt mye vin (igjen...:) ). Feira en medstudent og det var bare så utrolig hyggelig og moro å sitte på puben og drikke vin og sludre. Jeg tenkte at jeg ikke skulle bli så sein og kunne ta en sandwich på toget hjem, men så ble det ikke helt slik og jeg glemte rett og slett å spise middag! Ikke så sunt kanskje det. Jaja, det ble i alle fall ikke burger og chips!

 

Siden vi blir i Norge til over påske har jeg bestemt meg for å ikke telle kalorier spesielt nøye, men rett og slett prøve å bruke huet og kjenne på magen for det meste. Det er så kronglete å styre så veldig med telling når jeg er hos andre hele tida, så dette får bli en treningsrunde for å se om jeg har kommet et skritt videre i prosessen. Jeg skal tillate meg noen påskedager med akkurat det jeg har lyst på! Skal tenke gjennom hvilke det skal bli slik at jeg ikke går på en smell og spiser som en tulling hele påska!

 

Ha en riktig god helg alle som er innom :) - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har det og har hatt det bra på mange måter :) Og tankene om mat i påsken høres fornuftig ut! Man må vende seg til å dytte kaloriene litt i bakhodet. Jeg kan slite litt selv innimellom, bare fordi jeg vet så mye (nyttig og unyttig) om kalorier og mat. Minner meg selv på at det slettes ikke er nødvendig å vite alt om alt man putter i munnen, det kan godt være en befrielse å ikke vite :)

 

Håper du får en flott norgestur og påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Skrulle i Norge. Jeg vet jo ikke om du kommer innom her i løpet av oppholdet ditt, men det gjør jeg:p

 

Du går neppe på noen smell selv om du koser deg i påsken. Jeg skal også kose meg, om enn med måte. Det blir hyttetur på fjellet for oss, i lag med litt familie. Og da må vi nesten ha litt rødvin på kvelden.

Jeg satser på at jeg kan kompensere litt med skigåing.

 

Kos deg, vi snakkes når du er ferdig feriert

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går du på ski?

spiser du appelsiner?

spiser du kviklunsj?

leser du påskekrim?

løser du påskenøtter?

ja da er du i norge på påskeferie ;)

ønsker deg en kjempefin og deilig og aktiv og solrik NORGES PÅSKE

 

kire med tynne bein og rødt nebb hilser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gladjegerigang

Tenk at jeg ikke har vært på besøk hos deg i det nye nabolaget ditt. Skjemmes litt over det, men det er nu slik det er med meg innimellom. Det verste av alt er vel kanskje det at sånn er det i mitt virkelige liv også, har ikke vært flink til å besøke venner, og det er ikke bra. Kanskje det burde være ett mål for 2009 i tillegg til det å gå ned i vekt? Hus, jobb og familie har en tendens til å sluke meg i lange perioder, og når jeg våkner opp, merker jeg jo at det har gått måneder siden sist jeg var på besøk..... Ja, ja, det går ihvertfall mot vår, og da spretter det som regel fram litt ekstra energi;)

 

Har lest gjennom deler av tråden din, og ser at du klarer deg aldeles utmerket. Kjenner at jeg er skikkelig stolt av deg:) Masse gode naboer har du også fått, en super gjeng her inne på HV. Nå er du i Norge en plass, og jeg håper du koser deg med påskesol og det som hører med. Jeg tar påskeferie på onsdag, og da blir det på hytta til mamma og pappa med hele familien min og søstera min sin,og da blir det full rulle fra morra til kveld!

 

Ellers føles det som at jeg også ufrivillig er på HV, for jeg har vel vært stabil siden jeg sluttet på GR-kurs i november. Egentlig er jeg jo glad for at jeg har vært stabil, og ikke er gått opp, men jeg vil så gjerne litt lenger ned. Nå har jeg meldt meg på enn nytt kurs med oppstart i slutten av april, og håper det skal gi meg ytterligere nedgang. Trenger å ta av meg en 10-15 kg til, og da blir jeg som regel flinkere sammen med andre. Jeg har ett konkurranseinstikt gjemt bak i hodet, som kommer fram i sånne anledninger!!! Og det skal hentes fram til neste kurs, slik at jeg ender opp med en nedgang på 8-10 kg på det kurset. Nå vet jeg jo at det kanskje ikke er helt realistisk, men jeg lever i håpet. Har ett stoffskifte som ikke spiller på lag med meg for tiden, men forventer at det skjerper seg til jeg begynner på kurs;)

 

Her i mitt virkelige nabolag har veiene såvidt blitt fri for snø, men nå er det mulig å sykle langs gangveiene, og det er deilig. Prøvde meg på en sykkeltur igår med minstemann, og det føltes bare vidunderlig. Har som mål idag og få meg en sliteøkt på sykkel hvis været holder. Hvis ikke, får det heller bli en gåtur:)

 

Ha en riktig god påske, Skrulle.

 

Lover ikke, men jeg skal prøve å være litt flinkere å stikke innom på besøk litt oftere. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo alle herlige flinke og gode damer her inne! Litt rart men koselig å bli etterlyst, jess :)! Men nå er jeg helt tilbake altså - helt sikkert!

 

Tusen takk for påskehilsener, IC, kire, jess og gladjegerigang - jeg har såvidt vært innom og sett på dem underveis, men ikke knotta på tastaturet.

 

Det har vært en rar måned. Var jo først en del datatull...og kom jeg inn i en merkelig greie der både skrivetida ble litt knapp og skrivelysta helt borte. Det var langt til Norge denne gangen - om ikke så lang i fysisk avstand så i alle fall mental avstand. Skrulla har kosa seg så alldeles svært. I tillegg til å kose seg med venner og familie (trivelig og konstruktivt) har skrulla jevnlig hatt hendene i godteposen (mindre konstruktivt, men akk så deilig...). Dessuten har det blitt en ekstra brødskive og 'bare bittelitt til' med middag stadig vekk. Mye vin også. Så forsette mine holdt ikke, IC - og jeg gikk visst på en liten smell, jess - men takk for at dere har troa på meg i alle fall :).

 

Ble ikke så mange av punktene jeg kunne krysse av på påskelista di, kire. Men med litt tillemping så tør jeg vel si at jeg har hatt Norgespåske likevel. Påskesjokolade (om ikke akkurat Kvikk-Lunsj denne gangen) og appelsiner ble det. Ble vel litt halvhjerta påskequizz og en tredjedel av en krimbok som jeg fant hos søsters, men som ikke var spennende nok til at jeg gadd å lese. Ikke gått på ski, men har vært på hyttetur med strålende vær.

 

Takk for lang epistel, gladjegerigang! Det var trivelig at du stakk innom selv om jeg ikke har vært hjemme på ei stund. Stikke innom skal man gjøre når man har tid, lyst og overskudd. Både her og i det virkelige livet. Å være ufrivillig på HV er ikke så kjempemoro, det skjønner jeg, men det er i alle fall mye bedre enn å miste fokus og rase opp igjen i vekt. Fint at du har meldt deg på nytt kurs, det er nok litt greiere å holde fokus da ja. Du klarer de siste kiloene, du flinke jente. Det er jeg helt sikker på! Håper at du har hatt det trivelig med familien din på påsketur. Nå er det sikkert enda mer vårlig enn da du skreiv sist. Det er alldeles herlig når det blir bare veier og lange dager. Du får se til å slite på sykkeldelene framover!

 

Kjenner at jeg har gått opp litt - akkurat hvor mye vet jeg ikke, men sikkert to eller tre kilo på tre uker (fysjomføy!). I morgen skal det veies inn igjen. Vært flink i dag - tilogmed tatt meg en tre kvarters løpetur. Så er ved godt mot! Det jeg lurer på nå er om jeg egentlig vil ned til der jeg var før jeg dro. Følte meg jo veldig vel og var vel en tanke strammere i mageskinnet enn det jeg er nå. Men det rare var jo at jeg plutselig syntes at puppene ble så mye mer slunkne - ja altså så og si fra ei uke til neste :). Og nå etter å ha levd i sus og dus fyller de plutselig bhen mye bedre igjen. Kjemperart at så lite spiller så stor rolle? Trodde kanskje at det var innbildning, men sjekka med helten min og han hadde lagt merke til det han også, men ikke turt å si noe. Så nå lurer jeg på om jeg skal godta en kilo eller to eller ikke. Tja, får kjenne litt på det. Men litt ned igjen vil jeg i alle fall og lurer på om jeg skal holde meg på drøyt 1800 slik jeg gjorde før påske eller om jeg skal gå litt lenger ned.

 

Nå skal jeg innom og se åssen det er med dere andre!

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...