Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

Gjest skrulle

Takk for påsketips, IC. Dette skal jeg tenke på. Får se hvordan det drar i vei med kalorier og vekt de første ukene. Heldigvis skal vi til min søster som er veldig nøysom i matfatet og som ikke liker sjokolade (er det mulig??? - ja, vi er fra samme genetiske sammensurium). Det betyr at helten min og jeg må sørge for å bringe slikt i hus hvis vi skal ha det og det passer meg helt utmerket. Nå skal vi vel se andre som ikke er fullt så prektige, så påska kan vel bli utfordrende nok likevel, den! Så deilig å dra til sommeren i påska! Det blir sikkert helt supert det.

 

En av fordelene ved å jobbe hjemme er jo at dagene kan styres etter skrullas behov og i dag sykla skrulla en gedigen omvei til butikken i finværet. Har myst på en kjerrevei som jeg ikke har hatt anledning til å utforske skikkelig og i dag var det visst dagen for det. Spennende å utforske nye trakter - så lenge jeg har penger og mobiltelefon er det ikke så nøye, tenker jeg. Havner jeg helt på viddene kan jeg sette meg et sted og spise eller drikke litt. Her er det jo puber nesten overalt. Ble lengre enn jeg hadde tenkt, men det var deilig!

 

Nesten det beste av alt i dag var at jeg styrketrente før jeg sykla som en slags (liten) kompensasjon for å ikke gå på kampsporten min i går. Gjorde sirkeltrening på stuegulvet...alternerende beinspark....løp (på stedet på yogamatta mi) til neste post som var armhevinger (på knærne riktignok)...løp til neste post som var situps fra H¤#"%e. 5/10/15/10/5 repetisjoner. Ble både varm, andpusten og sliten i ymse muskler selv om det ikke tok så lang tid. Kan anbefales!

 

Jeg tror jammen jeg er frisk igjen :)! Nå skal jeg jobbe!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Ble helt revet med av sirkeltreningen din, hørtes jo helt skjønt ut!! Og frisk høres du absolutt ut, godt at du fant det ut:D

 

Må spørre deg om du alltid har trent mye, eller om du har øket etter hvert som kiloene forsvinner? Plager meg litt at jeg bare går turer og stepper litt hjemme, ser jo at jeg burde starte med noe hardere..... Husker du hvordan du har gjort det det siste året? Mas, mas.

 

Følte meg plutselig så opplagt etter at jeg leste innlegget ditt, takk for det:-)

 

Er så spennende å følge med hvordan du øker maten. Jeg har aldri kommet til den delen selv, har klart å slanke meg men har nok øket inntaket for brått (ca sånn hemningsløst), har virkelig tro på at du klarer til å takle det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krille

Hei Skrulle.

 

Jeg har jo helt glemt å sjekke ut den nye leiligheten din. Den er fin denne også jo:) Som sagt, jeg sikler etter en slik en jeg også, men etter et STORT tilbakeslag i dag på 7 kg, (tenk det du, klare å gå opp 7 kg på to timer...les tråden min) så blir det nok en stund til. Snakk om rykke tilbake til start, vel heldigvis ikke fullt så galt, men ille nok.

 

Misunner deg sykkelturen i går. Det hørtes fantastisk ut. I dag har vi hatt 10 grader her og nesten fønvind. Det er vår og håp i luften!! Riktig god helg.

 

Klem Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Neimen så bra at jeg fikk sirkla deg inn :)! Denne sirkelsaken var noe vi gjorde på kampsporten forrige uke og jeg ble forundra over hvor effektivt det var. Mye mer dynamisk enn å bare styrketrene...da blir jeg fort litt slapp og synes at det holder ganske med en gang. Bare ti minutter tok det. Gjorde bittelitt lett oppvarming av de ulike kropsdelene først.

 

Hmmm...Om jeg har trent mye hele tida? I gamle dager, før GR, trimma jeg litt av og til med litt gåing og sykling og en sjelden gang på treningssenter. Begynte å sykle til jobben jevnlig omtrent et halvt år før jeg begynte på GR, men det var av praktiske årsaker. I starten da jeg var tyngre og det gikk lettere å få trimpoeng ble det mest at jeg sykla til og fra jobben, men jeg gikk tur hver lørdag og søndag, ikke alltid langt og sjelden fort. Var inne på første kurset mitt og kikka nå, og jeg har visst alltid ligget på rundt 17-18 tp i uka. Etter hvert som jeg har blitt lettere har jeg nok økt trimmengden siden jeg fortsatt har samme antall tp.

 

Jeg synes faktisk ikke du skal stresse så veldig med at du *må* trene mer. Foreløpig har jo du fantastisk bra nedgang. Jeg synes trening bør være lystbetont og kanskje du etter hvert vil kjenne at du lar deg rive mer med og får lyst til å trene mer. Det er et mye bedre utgangspunkt. Jeg satte meg fore å styrketrene i høst, men det ble det liksom ikke noe greier på. Nå gjør jeg en liten innsats på det når jeg får det for meg og ellers så driver jeg med andre ting. Men for meg har det hjulpet på treningsmotivasjonen å se at andre trener. Kom i gang med løping fordi Vilde gjorde det og hun var vektmessig litt foran meg i løypa. Jeg tenkte at 'klarer hun må vel jeg klare det' - og jammen var ikke det sant! Nå for tida er jeg stadig inne på NinniR sin trimtråd og da kjenner jeg at det kiler litt under sålene.

 

Det er noen grunner til at jeg ønsker å opprettholde dette treningsnivået (merk at jeg også faktisk har tid og anledning til å trimme det jeg gidder!):

 

1) Jeg har bestemt at jeg er ei jente som er i bevegelse litt hver dag. Jeg kjenner at det er godt for kroppen og det gjør positive ting for bildet jeg har av meg sjøl - og ikke minst får det meg til å gjøre noe selv når jeg finner allverdens unnskyldninger til ikke å bevege meg. Det hender jeg ikke trimmer i det hele tatt, bare for å ha sagt det, men det er veldig sjelden. De dagene jeg ikke vil, så tar jeg på meg skoene og lar målet være 10 minutter ut og 10 minutter hjem igjen. Noen ganger blir det 15 minutter inabolaget og det er mye bedre enn null aktivitet, men som oftest blir det en litt lenger tur. Så jeg *trener* ikke som sådann hver dag.

 

2) Jeg har lyst til å leve lenge! Har fryktelig mye hjerte-/karsykdommer og diabetes i familien og jeg vil rett og slett ha en frisk alderdom. Da er trim et godt middel selv om jeg sikkert beveger meg mer enn det som er nødvendig

 

3) Jeg har lyst til å spise masse til daglig og ha rom for å skeie ut uten at vekta skal gå opp igjen. Hvis du regner ut inntak og uttak på en kropp på 70 kilo med høyde 1.72, vil du se at med 7 tp kan jeg spise drøyt 2000 kcal, med 14 er det drøyt 2200 og med 17 er det drøyt 2300 kcal om dagen for å holde vekta.

 

4) Jeg har lyst til å stramme meg opp litt mer. Jepp, litt forfengelig er jeg vel!

 

Det var de jeg kom på i farta. Spør så mye du vil du, men forbered deg på lange svar, for jeg lar bare skriveskravla gå, jeg!

 

Jeg er spent på økning av maten sjøl jeg. Jeg har aldri holdt vekta før...sant og si har jeg aldri slanka meg ned på normalvekt heller, så her må jeg bare stole på de som går foran meg i løypa. Men det føles trygt og fint så langt. Takk for gode ord.

 

Ha en fortsatt god uke, du flinke jente! Takk for besøket - alltid trivelig å ha deg innom! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Trivelig at du tok deg en tur innom! Ja, her er det bra, ser du. Trivdes godt der jeg bodde før også jeg altså :). Var akkurat innom og kikka i gamle nabolaget og så at du har hatt et tilbakeslag. Veldig kjedelig med den vekta. Rykke tilbake til start var det jo langt fra - du har jo hatt flott nedgang du, og legen var fornøyd med deg. Skulle bare mangle :). Men det ser ut til at du er ved godt mot - praksisen er over og du ser framover. Ja, deilig med fønvind...da er det liksom lovnad om sommer da :). Snart snart!

 

Vi snakkes - jeg skal ta meg en skikkelig besøksrunde i nabolaget ditt snart igjen!

 

klem skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hjemmedag igjen. Det er så mye styr og folk på laben om dagen så jeg orker ikke å være der. Blir stressa av det. Her, derimot, er det ro og fordragelighet med bare skrulla tilstede.

 

Har akkurat spist et mellommåltid med banan og melk (en kombinasjon som jeg hadde helt glemt bort fantes!). I tillegg hadde jeg i blåbær og kanel. Kjempedeilig og supert etter ei treningsøkt. I dag har jeg sykla til og fra byen, til og med med en liten omvei den ene veien, for å gå på yoga. Ei times yogaøkt ble det og i dag mye fokus på armene, så jeg kjenner at de fikk kjørt seg.

 

Så nå er jeg klar for å jobbe. Blir nok en ganske kort jobbedag for helten min og jeg skal på tur fra i dag til i morgen. Jeg har ikke peiling på hva og hvor vi skal. Han spurte i går om vi skulle dra på tur og det ville jeg jo! Så vi får se hva han har tenkt ut - uansett blir det koselig å reise vekk og vi har bestemt at det ikke skal få være med en eneste laptop, noe som er litt uvanlig til oss å være :D. I morgen skal jeg ikke veie og måle en eneste ting jeg skal spise, noe som selvfølgelig blir greiere enn på en hjemmedag siden vekta mi ikke får være med på tur :D. Skal ha et lite overslag i hodet og når jeg kommer hjem skal jeg heller ikke skrive, og det blir uvant! En slik dag i uka er planen for de første ukene.

 

Ønsker alle som er innom en riktig god dag! Her er det kaldt og strålende sol i dag - alldeles nydelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Nå er det mange måneder siden jeg har vært her inne, og det er gøy å se at du har klart å nå målet ditt.

 

Jeg må innrømme at jeg misunner deg, for selv har jeg skeiet helt ut de siste månedene og det begynner nå å få negative resultater på vekta. I morres hadde jeg endelig fått nok. Nå er det slutt på tullet. Jeg skal begynne å føre dagbok igjen, og spaserskoa må tas fram. Dette kan ikke fortsette for da ender jeg opp der jeg startet, og det er ikke aktuelt.

 

Håper du kan hjelpe meg igang igjen ved å være den positive personen du alltid er. Har begynt å skrive på tråden min igjen. Den ligger fortsatt på "ned under 10 kg". Heldigvis hører jeg fortsatt til der.

 

Klem fra Metchen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver din variant... å svare hos dag. Føles litt mer anonymt her....

Det har seg slik at de har oppdaget at jeg har en arvelig disposijon for en alvorlig hjertesykdom og siden jeg har hatt endel smptomer ville de undersøke meg skikkelig. Men før de rakk det så flagga jeg altså ut. Dermed sjekka de hele smala. Jeg her en hjerte greie, ikke ok og nå om dagen er jeg ganske syk. Men den sykdommen jeg kunne hatt har jeg ikke og ikke minst har vi testet alle barna våre og ingen av de har arvet genet som disponerer for den. Den varianten jeg nå er syk av er ille nok, men mye mer vanlig og ufarlig enn den andre. Så alt i alt er jeg lettet.

Merkar et selv det å våre her inne krever noe av meg... så det er rett og slett ikke sikkert at jeg blir så mye her inne likevel. Men... jeg kommer jo.

Ha en fin helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hallo metchen! Det er kjekt å høre fra deg igjen! Vel, litt kjipt å høre at det har sklidd ut i den siste tida, men det viktigste nå er jo at du er tilbake og klar for innsats igjen! Jeg skal ta meg en tur innom deg og lirke og lure deg i gang igjen - evt gi deg et godt tupp bak, hvis det er det du trenger :D.

 

Hei kess - ja, veldig koselig :D - skriver et lite sammendrag i neste innlegg!

 

Hallo steg - takk for at du deler. Ja, det er klart det er litt mer anonymt på andres tråder. Føl deg fri til å sende en pm også hvis det er bedre, eller slett deler av innlegget ditt hvis det kjennes bedre ut. Ja, dette var jo både gode nyheter og nyheter som ikke var fullt så gode. Det viktigste nå er at de vet hva det er med deg og at du kan vite hva du har å forholde deg til og finne måter å leve med dette - og at det var mindre alvorlig enn det kunne vært. Og selvfølgelig at barna dine ikke har denne disposisjonen. Hensynet til deg sjøl og dine må få komme i første rekke og kom innom og skriv når du kjennes at du har lyst og overskudd. Det er det beste. Hyggeligere også. Jeg ser innom deg stadig vekk, så jeg holder et øye med deg :).

 

Ønsker alle en riktig god søndag! klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Helten min overraska meg altså med en liten minihelg fra fredag til i går. Jeg visste ikke hvor eller hva vi skulle, selv om det plutselig slo meg på fredag at det kanskje involverte store katter.

 

Vi dro av gårde i bil på fredag til en liten by som heter Marlborough der vi innlosjerte oss på et gammelt 'Inn' midt i hovedgata. Vi har vært på flere slike oppigjennom fordi de av og til har 'last-minute-offers' til ganske hyggelige priser og det er litt varierende standard. Men denne gangen fikk vi altså et sjarmerende rom med himmelseng i et sjarmerende Inn. Vi spiste middag på hotellet og gikk på butikken og kjøpte dessert som vi hadde på rommet. Det ble altfor mye dessert - men det var så deilig og vi hadde det så hyggelig at det var det jammen verdt! På lørdag hadde de alskens gode saker til frokost og skrulla spiste røkelaks med eggerøre, frukt med lettyoghurt og til og med en croissant *med* smør og syltetøy :D. Bittelitt ute og kjørte der, følte jeg. Men resten av dagen ble ok i matfatet, så tror ikke det ble så hakkandes galt. Gjorde en slags overslag i hodet, men skrev ingenting ned som var avtalen jeg hadde med meg sjøl.

 

Og så *ble* det tur til de store kattene :D! Vi skulle til en safaripark! Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til dyreparker fodi jeg mener at dyra må få lov til å leve så naturlig som mulig og liker ikke tanken på at de skal være på utstilling. Men dette så ut til å være en veldig tilrettelagt park. Først var vi i et område vi fikk lov til å gå rundt og der var det områder med blant annet wallabys (små kenguruaktige skapninger), giraffer, sebraer, geiter og vortesvin. Det var ikke mulig å gå helt inntil og alle dyra så ut til å ha god plass og så forlikte ut, så da ble skrulla glad.

 

Deretter kjørte vi i bilen langs en løype hvor vi noen steder kunne ha vinduene oppe (der det var hjort, kameler, neshorn og andre store grasspisere som jeg ikke kan navnet på) og noen steder vi måtte lukke vinduene. Vi så tigre - og var heldige for det var noen som luska rundt rett ved der vi sto parkert. De så fredlige ut og så ikke ut til å ha en bekymring i verden. Den ene poserte på en steinformasjon og var bare akkurat så vakker og imponerende som jeg hadde forestilt meg. Både helten min og jeg er ekstremt betatt av store katter!

 

Så var det løvene, som er mine favorittkatter. Det var to store løveområder siden det er to stammer der. De er bare de kuleste av de store kattene og de lever i et særdeles organisert kattesamfunn. Hannene er mest til pynt og avl - det er damene som gjør jobben. De er de beste til å jakte og de passer hverandres unger når det er nødvendig. De fleste bare lå rundt og slakka, men tilslutt kom vi over en gjeng med tenåringer og de var de mer fart i. Åpenbart liker løvene seg godt i det britiske klimaet og håndterer snø helt suverent.

 

Jepp, det ble mye om hva hjertet mitt er fullt av akkurat nå. Vi hadde altså en alldeles fantastisk, romantisk og koselig tur. Ble litt gåing og mye spising. Snikveiing tilsa litt oppgang i dag som forventa. Men nå er det tilbake til telling og veiing og 1700 kcal noen dager. Hvis vekta er sånn noenlunde medgjørlig på tirsdag så øker jeg til 1800, hvis ikke så holder jeg 1700 ei stund til.

 

I dag skal jeg nok få til litt trim og ellers gjøre forefallende ting.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig Skrulle. JA til masse romantikk, det trenger vi!!!!

 

Godt å høre at du tross alt hadde den minst farlige varianten da Steg! Håper du fortsatt blir her inne må jeg si, men selvfølgelig; ikke noe press altså..........

 

Og det snør og det snør........

 

Stå på jenter, snart kommer våren!!!!:D:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes herlig ut med en romantisk tur Skrulla. Godt det var store katter, jeg kan styre meg for de små. Eller egentlig liker jeg de godt, men det er så trist at katter går fritt for en får endel kjedelige opplevelser med de opp igjennom. Som for et par uker siden hadde en kosa seg på panserte mitt om natta, deilig inni garagen.. og gjort sitt. Det stanka i ukesvis....

 

Jo, takk Kess og Skrulla. Rart å bli så satt ut. Men kroppen bestemmer, der er ikke jeg sjef :D

... nå har jeg sitti her i ti min og svetten renner!

 

Flott å se at du takler HV så bra Skrulle.

 

Og så et herlig tips som endelig har kommet til Norge: sjokolade med chili. Godt og suverent for det er såpass sterkt at en tar ikke mer enn en. Og det er jo supert!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Takk for hilsener, jenter! Ja, det er viktig med romantikk, selv om hverken helten eller jeg egentlig er så veldig romantisk anlagt. Men å reise bort er fint. Da er det bare oss og ingen gjøremål, jobbing eller andre laptopsysler som tar vekk oppmerksomheten.

 

Snør det virkelig enda, kess? Jaja, det blir vår i år også skal du se, selv om det sikkert virker som om det er en stund enda :D. Lengre dager er det i alle fall, og de dagene sola er framme er det sikkert alldeles fantastisk!

 

Kjedelig med katter som ikke har lært seg god katteskikk - det er jeg så hjertens enig i, steg. Utrolig irriterende. Men jeg liker små katter og jeg, altså. Sjokolade med chilli er kjempegodt! De har en mørk sjokolade med chilli fra Lindt i butikken min...problemet er at jeg er glad i sterke smaker, så det blir sjelden med bare en liten bit :D. Men det er uansett lettere å begrense inntaket med mørk sjokolade, synes jeg.

 

Nå vet jeg jo ennå ikke hvor godt jeg takler HV - det får vekta si noe om på tirsdag. Men jeg er i alle fall lykkelig over å få spise bittelitt mer, så hvis det går oppover pga den litt rampete fredagen så klarer jeg å holde meg på denne kalorimengden litt lenger.Jeg kjenner meg veldig klar på at jeg i denne fasen ikke skal la meg friste til å gå ned igjen på kalorier bare for å veie opp. Da blir det slanketankegang igjen. Må heller tenke at hvis det går oppover, så får jeg holde ut likevel, for kroppen har fortsatt underskudd i forhold til forbruk.

 

Jeg har ikke vært ute i dag og ikke sikker på om jeg gidder å komme meg ut heller. Det har vært høljregn og kbnallvær om hverandre, men hele tiden med en bitende kald vind. Har ikke lyst! Dette er jo stikk i strid med skrullefilosofien, men det skjer ikke så ofte, så jeg bestemte meg at jeg ville tillate det. Jeg vil ikke jage fanatisk etter disse tp, og ender vel fortsatt på mellom 15 og 16 tp, så bør være fornøyd likevel. Men jeg må være obs, for denne uka har jeg latt være å gå på trening en dag, latt være å gå ut en dag samt spist masse tull en dag. Livredd for å havne i et 'ikke-så-nøye-spor', så den kommende uka blir det innskjerping.

 

Fortsatt god helg til dere som er innom! klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempeviktig å lytte til både kroppens og hjernens signaler. Jeg tenker at om man ignorerer det over tid, øker stressnivået og man blir lett syk. Det betyr ikke at man ikke tåler å presse seg litt, men det gjelder å være bevisst på hva man driver med og prøve å ha kontroll. Lett er det ikke, men vi lærer som kjent, så lenge vi lever, dere..............

 

Tvi, tvi i morgen Skrulle!!:D:)

(jeg har også veiedag da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en flott helg Skrulle! Enig med deg at du ikke skal tenkte slanking nå, å holde vekten betyr ikke null gram opp/ned hele tiden, det vil altid være variasjoner i et normalt kosthold :D Håper du drister deg til økning i kalorier denne uken. Lykke til uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ja, dette å lytte til kroppens signaler er visst viktig det, sier de, men lett er det ikke alltid. Det er ikke alltid så lett å kjenne om legemet faktisk trenger hvile eller om det er viljen som er svak :D. Jeg har følt meg ganske sliten i det siste til tross for at jeg spiser og lever sunt samt sover godt og nok. Men det er en del mentalt stress i forbindelse med avhandlingen min, så noen ganger lurer jeg på om det er huet som lurer meg til å tro at jeg må hvile. Dette med å sove har så lenge jeg kan huske vært en strategi for meg til å slippe litt unna mentalt.

 

Tvitvi sjøl på veiing i morgen, kess. Jeg lurer på om jeg kan ha gått opp litt, for i dag føler jeg meg mer oppblåst enn jeg pleier. Jeg innser at jeg skal forvente svingninger, men hvis jeg går opp betraktelig vil jeg vente ett par dager med å øke. Men jeg går i alle fall ikke tilbake til 1600 - det er uaktuelt. Så, jeg er ikke på slanker'n lenger, IC!

 

Kom meg ut på en bitteliten rusletur i går kveld likevel. Tenkte at ved å sitte inne på rumpa en hel søndag ble det litt for langt mellom liv og lære - spesielt når jeg er av den oppfatning at jeg 'er ei jente som liker å være i bevegelse...'. Jommen sa jeg smør, tenkte jeg og tok på meg skoa og gikk en liten 20-minutter. Det var deilig! Ikke mange kaloriene forbrukt, men mer enn NULL! Og det ble litt luft på nesetippen. I dag gikk jeg en av rundene mine som er nesten 10 km og det var herlig friskt i blåsten.

 

Ha en riktig god kveld dere som er innom! - skrulla:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

En liten oppgang på 200 g siden sist uke og det er vel i grunnen stillstand i disse tider, så fra i dag øker jeg til 1800 kcal. Ser at jeg må helt tilbake til august for å finne jevnt inntak på dette nivået. Jeg mener at jeg allerede med en liten økning har kjent at det har blitt litt mer å spise, men kanskje det bare er psykologisk. Tipper at enda 100 kcal skal kunne kjennes positivt. Gleder meg!

 

Litt skummelt å øke enda mer, spesielt fordi jeg har en matutfordring også denne uka. Skal i 50-årslag på lørdag og da vet jeg at det blir masse god mat og vin. Trøster meg med at jeg kanskje er bedre rusta med et jevnt inntak på 1800 enn 1600 for en slik anledning. Er veldig fornøyd med at det ser ut som om kroppen takla forrige fredag. Hadde en liten økning søndag, men etter set serdet ut som om det har stabilisert seg igjen. Tenker at hvis det skulle merkes på vekta burde jeg ha fått det nå.

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo bra Skrulle. Skal bli spennende å se hvordan det går med 1800 pluss 50-årslag da. Må nok kanskje prøve og feile litt til å begynne med. Jeg skjønner godt at det er skummelt, man blir jo livredd for å gå opp igjen, så trikset blir vel å være veldig systematisk og ha full kontroll hele tida.

 

Lykke til!!!:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut til at du tar dette kontrollert og rolig :-) og det er nok helt sikkert det som skal til! Men det er skummelt å øke...det er jeg helt enig i! Jeg har ikke hatt en så systematisk økning som deg- og selv om det har gått bra, syns jeg ditt løp er mye lurere!

 

Ellers syns jeg du skal fortsette med å velge strategien å sove mye når kroppen gir beskjed om at du trenger det :-) igjen handler det jo om å lytte til det kroppen sier....Det har ikke vært min sterkeste side oppigjennom, men jeg prøver å bli flinkere!

 

Flott at du tok rusleturen din- 20 minutter er jo mye bedre enn ingenting!

 

Så ser jeg at vi deler en annen fascinasjon- kattedyr -både store og små....jeg elsker katter!!

 

Ha en flott dag! Og lykke til med videre økning. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar ikke med i beregningen at du faktisk har levd på færre kcal enn kroppen egentlig har trengt i over et år. Du må huske på at det er en stor stressfaktor. Sier kroppen at den trenger søvn så hør på den! Det er så lett å tenke at :jeg stresser da ikke. Men kroppen vet best.

 

... for det er ikke morsomt å få stressrelaterte sykdommer i en alder av 39. Grunnen til at jeg skriver det her er at jeg tror selv at en viktig grunn til at jeg fikk det var slankingen. Nå har jeg holdt på et år, ved siden av alt annet stress så synes kroppen det var nok. Ikke oppløftende lesning. Både ullevåll og rikshospitalet har inntaksstopp for behandling av denne pasientgruppen fordi det var over tre års ventetid. Sier jo noe om hvor mange som sliter med dette, og hva kommer det av? For det meste , at folk ikke skjønner at de stresser eller hører på kroppene signeler.

 

:D men for halvannen uke siden hadde vel jeg også skummet igjennom dette, tatt en kopp te og tenkt: jeg er heldigvis ikke stresset! :D Eller jeg hadde tenkt: ok, jeg skal slappe av litt til helgen! Men jeg kom altså ikke til helgen, jeg kom til sykehuset:( Ha, ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg skrulle

 

Hjelpe meg for en aktivitet her inne:-) Kjempekjekt!

 

Så trivelig med en romantisk tur. Ser for meg at du sitter på rommet sent på kvelden og smugteller kalorier:-) Så kjekt at du ikke hadde gått opp i vekt heller, at du rett og slett kan leve ett normalt liv.

 

Likte så godt det du skrev tidligere om tankene dine rundt livet: jeg har lyst til å leve lenge! Det er jo det viktigste av alt. Hvis jeg hadde fortsatt slik som min situasjon var, hadde jeg ikke fått ett langt liv, det er sikkert! Bare ved å gå ned i vekt kan en redusere risikoen for så mange sykdommer, og de forfengelige tankene kan begynne å ta litt plass.

 

For meg er det ikke stress å "slanke" seg, syns det er mer stress å hele tiden tenke på at nå lever jeg feil.

 

Hadde voldsomt lyst på en sjokolade, så derfor poppet jeg innom her. Det hjalp - som vanlig.

 

Ha en fin kveld - Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Ja, får ha troen på at det skal kunne gå an å fortsette å ha kontroll, kess! Det er visst litt enten eller med meg :). Jeg vet jo at jeg kommer til å havne langt over inntaket mitt på lørdag i 50-års lag - rett og slett fordi jeg har lyst til å kose meg med det jeg blir tilbudt. Men det blir vel en treningstur i forkant og sikkert mat som fyller godt med lite kalorier tidligere på dagen. Får prøve å forberede seg så godt en kan!

 

Jeg må visst bare systematisere meg i denne prosessen, svusj - er livredd for at det skal bli bare tull med meg og at kiloene skal balle på seg igjen. Det orker jeg rett og slett ikke tanken på! Men i dag kommer jeg visst fint opp i mine 1800, og det uten å blunke, så ekstremt redd er jeg visst ikke likevel :). Jeg velger å stole på GR-konseptet og håper at det holder. Trivelig at du er ei kattejente, svusj!

 

Takk for kloke ord om søvn, svusj og steg. Får bare ta meg tid til å sove enten det er kroppen som er i ulage eller skrullehuet :). Jeg har ikke tenkt på at det er stress for kroppen med underskudd på kalorier, steg. Har jo tross alt ikke gitt den ekstremt lite og den får jo variert kost. Men kanskje du har et poeng. Stress kan helt klart arte seg på mange måter. Mitt stress merker jeg helst med ekstremt økt søvnbehov der jeg veksler mellom å være helt borte vekk i timesvis og å ha panikkdrømmer. På dagtid er det enten den store panikken eller total fornektelse. Nå er jeg i en periode hvor jeg kjenner meg mer fokusert og ikke verken panikkslagen eller i fornektelse på dagtid i alle fall. Så nå er det bare å skrive! Jeg skal passe meg for ikke å stresse meg helt opp, steg - har vært der også - for noen år siden. Heldigvis ble det ikke sykehusbesøk på meg - men ble mye sofasliting og spising.

 

Trivelig at du stikker innom, Jenny (Ja, kjempefint at dere andre er innom også, altså!). Ja, det begynner faktisk å synke inn at jeg kanskje skal kunne leve et normalt liv pår det kommer til spising. Men, er veldig bevisst på at jeg er tidlig i leiken enda og jeg skal ikke i fella som tilsier at det går så innmari bra. Men utrolig herlig å spise litt rampete en dag og likevel ikke gå opp i vekt! Fint at du kom over sjokoladesuget - Flinke jenta, det! Helsegevinsten har du vel i stor grad allerede fått nå (nedgang 5%, skal visst hjelpe veldig) - så nå er det bare å finpusse på helsa...og så er det lov å være litt forfengelig også :)!

 

Litt jobbing nå ...ikke stressing, bare forberedelser til en travel dag med veilederen min i morgen. Og så er det dyna! NATTA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig med Steg; det er nok en stor stressfaktor, både fysisk og psykisk, og presse seg selv så mye over lang tid. Tror vi må huske på og minne oss selv om det av og til (eller hverandre).

 

Klart du skal kose deg i det 50-årslaget Skrulle,

og med god samvittighet!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor tro på å lytte til kroppen signaler....eller jeg er tror ihvertfall ikke det er lurt å overse det! Så når kroppen vil sove, får den få lov til det(sånn noenlunde innenfor rimelighetnes grenser da.....:-))

 

Det er klart at det er skummelt med økning- vi har jo over så lang tid vært fokusert på å spise akkurat så mye....så skal vi plutselig få lov til å øke opp! Jeg ser at du er litt lurere enn meg- du vil holde ut på den riktige kaloriemeengden selv om vekten skulle gå litt opp. Der har ikke jeg vært så flink....jeg justerte ned når jeg merket en sånn oppgang, men det var helt sikkert ikke lurt! Dvs egentlig var jeg ikke så systematisk som du er i det hele tatt! Men det tror jeg jo det er veldig lurt å være!

 

Jeg har kiloen min som skal av, jeg....i vinterferien var det faktisk bare noen hundre gram opp, så det var egentlig ingenting! Men kiloen som kom på i julen eller i januar eller når det nå egentlig var....den har ikke tenkt å slippe igjen!

 

Ha en fin kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...