Gå til innhold

skrulleloggen


Gjest skrulle

Anbefalte innlegg

Håper du får en super dag sammen med de andre studentene. Du er stadig like flink til å hente deg inn igjen du Skrullemor. Det er like imponerende hver gang, og det må jo gi deg en god trygghetsfølelse at når "hverdagen" er her så er du tilbake i de gode vanene igjen. Du er kjempeflink og en inspirasjonskilde. Jeg må ta tak nå i mine tilsnikende gram/kilo og har tenkt å bruke en av dine metoder. Litt trim hverdag, mengden får vi nå se på men ut over dørstokken skal jeg okke som. Denne gangen skal jeg ikke gi meg straks jeg er på grønn sone, men skal ned igjen til 67, 5 og bli der, så det så.

 

Er spent på hvor mange ulike øltyper du rakk innom :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar
Gjest skrulle

Tja, hvor mange øltyper ble det egentlig :)? Mista vel litt tellinga, men jeg tror kanskje det må ha blitt 10-12 forskjellige. Jeg drakk Dragon Blood, Dr. Hexter's Healer, White Rabbit, Floating Mountain og en del andre. Vi fikk en liten bok så jeg noterte flittig i starten. Det var rundt 450 forskjellige å velge fra så ble vel mer eler mindre vilkårlig plukket ut. Det var god stemning, fint vær og godt selskap! Det var også et godt utvalg av mat å spise. Jeg spiste vegetarburger i grovt hamburgerbrød med masse salat og senere en falaffel og noen nøtter, så matmessig kom jeg helskinna igjennom.

 

I dag er det vel bare å sørge for at væskebalansen kommer i gjenge igjen. Typisk hadde jeg lyst på pizza til frokost, men har spist kornblanding med melk og jordbær. Får lage en stor gryte med suppe med mye smak til lunsj slik at jeg får tilfredsstilt noe av saltsuget. Er nok litt sjaber så blir vel ikke rare trimminga, men det kan jo hende jeg blir litt mer spretten utover dagen.

 

Ja du 2neA, ser at du lagt slagplanen for å komme inn i grønn sone igjen. Det klarer du :)! Jeg har veldig tro på jevnt med trim, trenger ikke alltid å være så langt eller hardt. I kaloriregnestykket til GR så ser en at vi kan øke greit med mat hvis vi øker trimminga. Takk for gode ord, forresten. Føler meg greit i rute igjen nå. Kan vel hende jeg må betale for gårsdagen, men får være litt strikt i dag og i morgen så blir det vel ikke altfor galt. Jeg har forøvrig bestemt meg for å ha rapporteringsfri denne helgen. Må jo begynne å øve på det igjen!

 

Ønsker alle som er innom en riktig god dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes gøy ut med festival! Gøy å smake på forskjellige ting. Jeg har vært på matfestival på vestlandet og smakte på masse forskjellig tradisjonsmat. Fristet til gjentagelse :) Frokostblanding og grønnsakssuppe hørtes ut som bra mat etter en fyllekule (??), selv om jeg kan forstå pizzahungeren.. Jeg pleide ofte å spise hamburger dagen derpå. En sånn stor en fra kiosk, ikke en fisleburger fra mcDonalds :) Og sjokolademelk! Den gammeldagse kartongen med brun ku på... Minner meg om russetida. Nå er det ikke SÅ ofte jeg våkner fyllesjuk lenger..har blitt litt eldre :) Men jeg liker godt speilegg eller varme ostesmørbrød til frokost. Er definivt best med noe salt! Og gjerne noe varmt.

 

Fortsatt god helg :) Ble det noe trim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Trim nei - ble visst ikke noe trim i går! Nei, da var skrulla lat og litt sjaber :). Ja, jeg liker egentlig også noe eggegreier dagen derpå, men bestemte meg for å kjøre den vanlige linja til frokost i går. Men spicy suppe full av gode smaker, tomater, løk, bønner, kikerter og linser gjorde susen til lunsj! Jeg simpelthen elsker kald sjokolademelk dagen derpå - helst Nesquick. Den brun-ku-sjokolademelka er også god! mmmm.... Synd det drar så veldig med kalorier. Ja, for jeg kan fort drikke en liter, ser du. Ølfestival var moro, men jeg har også vært på matfestival og det var skikkelig bra med mye spennende mat. Blir en litt annen greie, kan du si :).

 

I dag har jeg vært ute og forbrukt nesten 900 kcal. Sykla til en skog som jeg liker å gå i. Der ble det 9 km på beina så jeg er godt fornøyd. Hadde lyst til å løpe, men er litt bekymra for knærne mine. Spesielt høyrekneet mitt har vært litt kranglete i det siste og jeg er litt usikker på hva det skyldes. Tror kanskje det har noe med hvor klikkpunktene på de nye sykkelskoene er plassert. Har jo brukt disse skoene lenge, men lurer på om sykling fungerer litt bedre med de gamle skoene samt når jeg bruker joggesko. Har flytta klikkpunktetne nå så vi får se. Må ta det litt pent både med jogging og sykling framover.

 

Ellers har jeg tellefri på inntaket i helga. Det er faktisk ganske deilig. I går spiste jeg litt mørk sjokolade og usalta peanøtter og var godt fornøyd med at jeg ikke satt og telte og ikke minst fornøyd med at jeg klarte meg med sånn passe. Har tenkt at jeg skal fortsatt telle i uka når jeg har sjansen men forsøke å klare meg uten i helga og heller prøve å kjenne etter hva jeg trenger og balansere ulike matvarer slik at jeg har en viss oversikt.

 

Ønsker alle en fortsatt riktig fin søndag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må sies å være en bra fortjeneste på en søndag. Så supert at du kan spise litt godt/snop og være fornøyd med det. Da har du kommet en laaaaang vei. Jeg har ikke fått vanlig trim i dag, men har vært i bevegelse stort sett hele dagen så det får klare seg i dag. I morgen har jeg planer om en tur sammen med en venninne. Det gleder jeg meg til. Ha en strålende kveld og uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrulla. SÅ herlig at du har vært på festival. Bare ring, så kommer jeg neste gang. Og da blir det ikke fuglefrø til frokost altså:)

 

Jeg fikk litt vondt i knærne ei stund etter at jeg hadde begynt på spinning. Jeg fikk nok sannsynligvis litt overdose- for jeg gikk "fra 0-100" på nullkåmmanix, noe som ikke er sunt for ei voksen dame!

Jeg kom til å tenke på den samtalen jeg hadde med en fysioterapeut på senteret i den tiden. Hun sa det var viktig å se tærne på hele runden/pedaltråkket (å ikke sitte for langt frem), at jeg skulle sjekke at ikke knærne pekte for mye utover (heller svakt innover), og at jeg ikke skulle sykle med for hurtig tråkk uten belastning. Jeg aner ikke om disse rådene fra henne kan være noe for deg- men jeg sender de nå over...

 

Jeg må nesten smile litt av å høre om den sjokolademelka. Jeg har jo periodevis vært rå med det meste av gode og fetende ting- men dette har jeg altså ikke forstått meg på. Tenk at det finnes 1 ting som JESS har holdt seg unna, høres for godt ut til å være sant:p

 

Den turen din hørtes herlig ut.

Jeg har vært i en konfirmasjon i dag så her ble det ingen trim. I morgen kommer en ny dag med nye muligheter:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

trollmora: tja, trimmen rundt koldtbordet ville kanskje vært mer omfattende i tidligere tider :). Nei, det er ikke alltid det blir så mye trim, men det jevner seg vel ut, vel. Jeg har jobbet mye med at jeg ikke trenger å trimme hver dag, så nå klarer jeg å ha grei samvittighet de dagene jeg ikke trimmer. Men i dag ble det altså riktig så bra!

 

2neA:Ja, var veldig fornøyd med meg sjøl i går. I dag ble jeg plutselig veldig fysen i firetida og kasta innpå to små poser med rissnacks (en av de som smaker ostepop og en som hadde noe chilligreier) og en lettkakaodrikk, så er vel ikke fullt så imponert over egen innsats :). Burde jo egentlig bare spist litt mat! Det ble riktignok bare snaut 250 kcal til sammen, så ikke altfor galt. Hadde tre ruter melkesjokolade etter middag også, men kjente at det var nok i dag og DET er jeg stolt av :)! Tror jeg har kommet gjennom dagen rimelig greit på totalen, men trolig bittelitt over.

 

jess: Skulle jo tenkt på å ringe deg - du hadde jo helt sikkert trivdes på ølfestival :). Så du er ikke imponert over dagenderpåforet mitt ser jeg. Vel, du skal få lov å bestemme frokostmenyen (Bare jeg får drikke sjokolademelk hvis jeg får lyst på det)! Takk for tråkktips. Det høres rimelig ut det du sier. Klikkpunktene på skoene har nok vært litt nærme tåa og jeg tror at det gir litt for stor belastning på kneet. Det blir ikke så mye fort-sykling ute i virkeligheten. Derimot lurer jeg på om jeg har litt for tunge gir slik at jeg kan få mer fart. Trener på å huske å gå litt lettere i gira slik at det blir lavere belastning. Utover- og innovertråkk vet jeg lite om, men mener at jenter har knær som naturlig går litt mer innover enn gutter og da er det vel ikke urimelig at knærne våre får mindre belastning på den måten.

 

Ønskeralle en riktig god natt! - skrulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

I dag er det 1. mai-fri! Jobber litt innimellom med oppgaven min. Hodet er fullt av alt jeg har lyst til å lage i dag, så jeg har jevnlige internett-turer for å søke opp oppskrifter. Først lagde jeg knekkebrødene som det er oppskrift på under 'Oppskrifter'. Enkle å lage og så ble de helt utrolig gode! Har spist litt mye knekkebrød med lettbrunost til mellommåltid, så jeg får drøye den ordentlig lunsjen en times tid i alle fall.

 

Til middag skal jeg lage falaffel i pitabrød med mintsaus og salat. Lurer på om tomat- og avokadosalsa passer til? Har lyst til å lage alt fra grunnen av, så nå myser jeg på falaffel- og pitabrødoppskrifter. Ser ikke så komplisert ut. Har kjøpt pitabrød slik at jeg har i bakhånd dersom det skjærer seg.

 

Har ikke vært ute enda i dag og ikke frister det heller. Er grått og det ser surt ut. Men jeg må avgårde å få tak i yoghurt, så en liten sykkeltur blir det vel i alle fall. I tillegg har jeg lyst til å ta litt sol siden jeg er skummamelkfarget og snart skal på tur til Florida. Aldri tatt sol her, men jeg fant et par steder i sentrum så jeg får kanskje dra og sjekke det ut. Synes det er så kjedelig!

 

Ønsker alle en riktig fin dag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende kokkelering du driver med. Her i heimen ble det rett og slett god gammeldags pasta med kjøttdeig i dag. Har ikke handla siden fredag så det var litt skrapa i kjøleskapet.

Når jeg tenker meg om var det ikke god, gammeldags pasta- men god, nymoderne og sunn pasta-tror jeg. Fullkornspasta, kyllingkjøttdeig, saus av 1pk ferdig pose + 1 boks hermetiske tomater + masse krydder. Og ferske gulrotbiter + litt amerikans blanding oppi. Jeg regna med at jentene mine skulle rynke på nesen når mora hadde tukla med favoritten deres. Jeg passa på å kalle det GRYTE med pasta- og sånn unngikk jeg trøbbel.

Falaffel, det har jeg nesten glemt bort. Det er jo kjempegodt- skal bli her i huset om ikke lenge.

 

Tilbake til sykkelpraten. Jeg merker at jeg har endret litt på sykkelteknikken etter at jeg har vært en del på spinning. Kjører nå med lettere gear og hurtigere takt, også ute. Ikke sånn helt turbo altså:)- men LITT hurtigere. Og jeg merker at jeg kan sykle lengre uten å bli støl/få syre.

Jeg har tittet litt på proff-syklistene og de sykler med forbausende hurtig takt.

Sikkert lurt at du justere litt på festet. Ikke gøy når knærne begynner å tulle på ei ungdoms jente;)

Jeg har forresten begynt å få lyst på ny sykke. Ønsker meg en som er litt raskere/lettere/smalere dekk/+++

Jeg blir nesten litt beskjemmet for jeg har jo sykkel og det spiller jo egentlig ingen rolle om det tar 2 minutter lengre tid å komme fram. Men det er jo lov å ønske?

 

Klart du skal få sjokoladedrikk. Akkurat det er HELT uproblematisk for meg å se på at andre inntar. Men kom ikke med godt krydret potetgull når JESS er fysen på noe salt/sterkt etter hard innsats på festivalen!:)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er moro med oppskrifter og å sitte å planlegge og tenke ut hva man skal lage. Det er sjelden jeg følger en oppskrift spesielt nøye, men det er veldig moro å lese og se på bildene og bli inspirert :) Nye smakskombinasjoner man ikke ville tenkt på selv, f.eks. Vi har hatt laksefilet til middag, og jeg vente laksen i en blanding av hvitløk og hakket gressløk. Det ble veldig godt! Jeg er glad i agurksalat + rømme til laks, men samboer liker ingen av delene. Han liker derimot den agurk/rømme-saus-greia jeg lager med rømme, krydder og finhakket agurk oppi. Gøy å finne på litt nye ting :)

 

Jeg sykler også mye, men har aldri tenkt på teknikk... Burde sikkert tatt i mot noen fler tips fra samboer som har en tidligere karriere som syklist (junior). Men er litt sta og vil helst "klare selv" (eller klale sæl, som tanteungen min sier..). Men vondt i knærne har jeg ikke, så noe riktig må jeg vel gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Ja, kan vel regnes som frisk. Går på noen heftige medisiner og har litt bivirkninger av de, men ellers er jeg i farta. Er tilbake i full jobb.

Innspirerende å lese refleksonene omkring trivselsvektproblematikk. Innspirerer i alle fall meg til å stå på videre. Nå ser det vel mer ut til at jeg er mester i å slanke av omigjenkilo. Faktisk har jeg gått ned mange kilo altså, problemet er bare at det er noen plusser også i regnskapet. :) Men nå har det blitt vår, varme og det føles som om de smarteste hjernecellene har vært frosset ned og nå våkner til live. I alle fall har jeg nå inntatt den sunne linje, så får jeg bare håpe innspirasjonen lever lenge nok til litt lenger enn omigjenkiloa! Lykke til m oppgaven snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm vil ikke være med på noen sykkel-snakk !!! men bare vent til jeg har fått fart på den jeg ikke har kjøpt ennå på grunn av at jeg vil være helt i orden i kne før jeg får den i hus så jeg ikke blir fristet til å sykle og ende opp med ennå-dårligere-kne (haha dårlig med komma'er i den setning :))

 

men hang meg litt opp i ett ord steg skrev : "Nå ser det vel mer ut til at jeg er mester i å slanke av omigjenkilo" ... omigjenkilo er jammen ett godt ord!! ett ord jeg sier med tykk, litt sorgtung stemme!!! ved nærmere ettertanke er jeg egentlig ikke her nå, jeg veier nå ca det samme antall kilo som jeg har slanket meg, igjen og igjen, de siste 35 år...noe så meningsløst!! og tenk hva man gjør mot seg selv, fysisk og mentalt!! hjelp, hva har jeg gjort mot meg selv i alle år? slanket omigjenkilo om igjen og om igjen. men nå er det slutt...ikke sant....nå har vi lagt livsstilen om for siste gang!!!

 

måtte bare blåse ut litt såre tanker og nå skal jeg fort bli glad igjen. glad for jeg/vi har funnet ut hvordan vi vil leve, glad for vi har hverandre her i forum'et og ja, det er jo deilig å leve i det hele tatt :)

 

og nei skrulle !! jeg er ikke full, forvirret eller ellers påvirket av noe skummelt, tror kanskje en uke med min - for halvannet år siden friske, vitale, morsomme og tøffe - men nå, meget reduserte mor, stadig sitter litt i meg. vi får gjøre så godt vi kan mens vi har muligheten.

 

her skinner solen, håper den også skinner litt på deg og din oppgave. hvis ikke, gjør den det helt sikkert i Florida :)

 

kire-sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

jess: Vettu, hjemmelaget falaffel i hjemmelaget pitabrød med hjemmelaget mint/yoghurt-saus var kjempegodt! Jeg er så stolt over at jeg klarte å lage alt sammen helt av meg sjøl med litt internetthjelp. Det ble en slager hos helten min også, så jeg skulle visst få lage igjen! Synes det er moro å prøve ut nye ting i matveien. Å allerede ha sykkel er ingen grunn til ikke å drømme om en til, ser du. Jeg har hatt stor glede av den jeg kjøpte i fjor selv om jeg allerede hadde en som var helt ok. Det er noe med at det knirker og bråker mindre. Girene skifter lettere. I tillegg var det moro å kjøpe en sykkel til et bestemt bruk, i miott tilfelle mer egna til stier og humpetittenteia. Jeg har bare montainbike-sykler (Pluss en Mikke Mus foldbar en), men den gamle som jeg bruker til daglig har fått på seg glattere dekk og det merkes godt på asfalt. Knærne er for øvrig litt bedre og nå blir det sykkelfri ei god uke så satser på å bli helt fin igjen! Nei, ungdommer som oss skal ikke ha vonde knær :D. Og angående festival-reparasjoner: Jeg deler gjerne en pose potetgull!

 

IC: Nei, oppskrifter er vel mest veiledende her i huset også! Etter hvert får en jo litt følelsen av hva som kan passe i steden eller i tillegg. Men innimellom prøver jeg oppskrifter som har ingredienser eller kombinasjon av ingredienser jeg ikke har tenkt på sjøl og det er ganske spennende. *Ler* - må flire av mannen din som spiser din modifiserte agurkrømme. Her i huset er det også ting helten ikke er så begeistra for, men blir det satt i litt annen kontekst så er det utrolig hva som glir ned og tilsynelatende er godt. Godt at du har supre knær! Det er nok litt teknikk med sykling også, dser du. Kanskje du er et naturtalent :)?

 

steg: Fantastisk å høre at du kan regnes som frisk! Og selvfølgelig godt å se at du har tint opp smartingene dine og satt i gang med gode vaner igjen. Omigjenkilo (jepp, enig i at det var godt navn!) er noe herk, men det er bare å bryte løs på dem og da drar de sin vei sakte men sikkert. Takktakk for lykkeønskninger :)!

 

kire: Kommaer må rett og slett av og til finne fram sjøl. Jeg skjønte godt hva du mente. Enig i at det er lurt å vente til kneet er godt igjen. Gjentar fra over: Unge jenter som oss skal ikke ha vondt i kneet! Jeg bryr meg uansett ikke hverken om påvirket eller forvirra - jeg skjønner godt at du kan bli litt sår av å være hjemme hos moren din. Forferdelig vondt og trist å se at mennesker (og spesielt egne omsorgspersoner) reduseres. Det er vel så mange rare tanker og følelser som dukker opp? Du har helt rett, vi har forumet og vi har hverandre :). Og vi har endelig greid å velge det livet som gjør oss godt...etter årevis med overvekt og/eller evig kamp mot omigjenkilo. Takk for solhilsen... det er nok mer vind og mindre sol her jeg er, men fra i morgen kveld er det varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Trodde ikke jeg hadde så mye på hjertet i dag, men ser jo at jeg klarte å fylle mange linjer allerede. Føler meg nemlig litt tom under topplokket, så jeg vil heller skrive litt hos dere andre når jeg har mer overskudd.

 

I dag har det stort sett blitt forberedelser til USA-turen. Jeg har skrevet lister over alt som skal med og funnet fram mesteparten. Nå er det bare å hive det i kofferten samt pakke toalettsaker og så er jeg klar. Gleder meg til å dra vekk litt og spesielt fordi det er godt (?) og varmt der. Vet at jeg kommer til å bli for varm innimellom, men det får så være. Her er det bare surt surt surt! For å slippe å styre med mat og oppvask skal vi ut og spise på en nylig gjenåpnet pub som har vært stengt etter brann. Jeg har faktisk aldri vært der før og gleder meg.

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NinniR

Har vært litt fraværende i det siste, men jeg har prøvd å skumme gjennom noen tråder. Ble veldig interessert i falaffeloppskriften+tilbehøret, hvis du vil dele?

Jaså, du skal ut og reise? Kjempespennende med Florida, da. Jeg har tatt litt solarium nå i vår for å forberede huden på vårsolen, og har funnet ut at lydbok er tingen. Fungerer i hvertfall for meg!

Ninni:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du si det? Kunne du ikke skrevet at du skulle til Svalbard? Åh, nå kjente jeg plutselig at kroppen er ikke helt ferdigtint enda. Alle elsker vår, jeg også da for den er bedre enn vinter... men det er jo en langpining mot sommer?! Åh nyt hver bidige grade! Blir det for varmt så kan du bare sende overskuddet til meg. Tror aldri det blir for varmt for meg. Jeg kan virkelig ikke tro at hele denne kroppen noen gang skal bli helt varm igjen helt til ytterste fingerspiss!

Ha en riktig fin tur og kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Skrulle

 

Nå er det en stund siden jeg har skrevet til deg, men jeg følger med deg!!!:)

 

Så kjekt å se at du klarer deg så fint, og at du har økt inntaket så pass mye, du er GOD:)

 

Du må ha en trivelig ferie i FLORIDA, yeah, og tenk på oss her hjemme som såvidt har sett vårsola ennå:D GOD FORNØYELSE!!!

-Jenny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

NinniR: Jeg deler selvfølgelig gjerne oppskrifter...skal finne dem fram i løpet av helga. Det ble aldri noe falsksol på meg før jeg dro avgårde. Nå har jeg fått lett nystekt hvetebolle-farge, så egentlig burde jeg kanskje forsøke å holde det litt ved like?? Lydbok var jo en veldig god ide.

 

steg: takkogtakk! Jeg har virkelig nytt opptiningen. Jeg fryser nemlig mesteparten av tiden i dette rare kalde landet jeg bor i. Så det var helt utrolig å være varm og god! Været var fint helt fra til nest siste dag hvor det plutselig ble oversyet og regn. Men fortsatt varmt og godt. Nå er jeg tilbake i virkeligheten igjen og her er det regn og blåser surt. Jaja. Deilig å være tilbake igjen likevel!

 

jenny: Takk for gode ord selv om jeg må innrømme at jeg dessverre ikke er så god som du ser ut til å tro :). Kan vel si at jeg har økt inntaket...spesielt den siste uka, men nå er det altså tilbake i hverdagen. Og nå har jeg tenkt å være GOD! :D

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Jeg har hatt en kjempefin tur til Florida! Florida er vel ikke akkurat min drømmedestinasjon - vi har vært i en by som er veldig polert og uspennende. MEN, det har vært deilig å tine opp og få kvitta seg med skummamelkfargen. Helten min og jeg har kosa oss. Jeg har truffet igjen folk fra tidligere konferanser og fått god tilbakemelding på arbeidet mitt.

 

Jeg har gått masse og løpt på tredemølle tre ganger så er godt fornøyd med triminnsatsen på dette stedet hvor alle tror de må kjøre bil hvor enn de skal. Desverre har jeg også spist helt ufattelig mye tull (og mye sunt!) og er ikke spesielt imponert over meg sjøl. Vekta var slem i dag da jeg kom fra flyplassen, mne jeg vet jo at lange flyreiser og lite søvn gjør rare ting med kroppen. Etter å ha sovet 2 timer veide jeg 1.2 kilo mindre enn før jeg la meg. Jajajaja, vet det er litt sykt å veie meg på den måten, men jeg er veldig interessert i å se hvordan kroppen binder væske. Stakkars helten min var mer opprørt enn meg da han gikk på vekta. Han prøver nemlig å være flink om dagen. Jeg tvang ham på vekta etter at han hadde sovet slik at han kunne se at han også hadde gått ned en del væske (1.5 kilo, viste det seg) og det hjalp visst litt for slankemoralen :).

 

Så nå er det slutt! Jeg har vært på HV i 2 måneder og har enda ikke greid å øke mer enn 200 kcal. Det er ingen potensielle langvarige utskeiinger før juli, så nå er planen å komme meg tilbake til trivselsvekt og så øke jevnt og trutt. Kan jo ikke holde på slik! Spent på å se hvordan jeg ligger an i morgen tidlig, men tror jeg har gått opp ca en kilo siden før jeg dro, og da var jeg rundt en kilo over det jeg mener er trivselsvekt. Så jeg tror at mellom en og to kilo må av før jeg kan trappe opp. Ble navlebeskuende dette, ser jeg, men kjentes godt å skrive det ned.

 

Nå skal jeg brygge meg en kopp kaffe til og lese meg opp på hva dere andre har holdt på med siste uka. Jammen er det godt å sitte hjemme i sofaen og sludre her inne :D

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem igjen :D Fikk du smakt på isen jeg tipsa deg om da?? Så bra at du fikk trent 3 ganger da! Jeg trente ikke i det hele tatt når jeg var i USA...

 

Sikker på du kommer deg fort i hold vekt-modus. Som du så på tråden min har jeg hatt mine runder med de samme kiloene opp og ned. Er jammen ikke greit! Moro at du får med deg "helten" på den sunne linje, da er det SÅ mye lettere! Etter min første største sprekk (den første jula) fikk jeg med sambo på nulltoleranse mot godteri og mange lange gåturer. Han gikk ned 5 kg og var superfornøyd :) Og som du skriver, det kan være nyttig at mannfolka vet litt hva vi driver med og at de merker hva trim og sunn mat gjør!

 

Leste en gang at 1 kg er 7000 kcal.. Da er 2 kg 14000 kcal, eller 150 brødskiver med skinke? :) Eller 2618 gram melkesjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt i rykk og napp her inne med meg- får ikke vært innpå og lest og skrevet så mye som jeg egentlig vil- jeg skrev litt om det på tråden til Ninni....det får være litt til alle det :-)

 

Men ihvertfall er det veldig kjekt å være innpå og lese litt igjen- og skrive bittelitt. Jeg har ikke lest gjennom alt, det blir rett og slett for mye, men jeg har ihvertfall lest at du nettopp har vært i Florida:-) da begynte jeg å glede meg til min New York- uke i slutten av mai! ....jeg kjenner at det er litt spennende ift maten- det er nok lett for å spise for mye "over there"?? Ser jo at du og strevde litt med det.....men flott med tredemølleløping da!!

 

Syns ikke det er det minste navnebeskuende at du skriver om vekten og hvordan øke osv- det er akkurat det vi- eller jeg ihvertfall- er innpå her for å lese om- tips, inspirasjon om hva gjøre/hva ikke gjøre......og se at vi er mange i samme båten! Hold vekten er en vanskelig øvelse:-) men vi skal klare det!!

 

Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

IC: Jeg fikk desverre ikke smakt på akkurat den isen du anbefalte :). Så det er litt synd på meg. Kikka ikke i matvarebutikken - kanskje de hadde den der? Er fornøyd med at jeg fikk trimma såpass - når jeg inkluderer gåinga så ble det røft regna 14 tp. Er ikke helt sikker på om helten er helt på den sunne linja, men han tenker nå på det innimellom. Han har veldig dårlig formening om hva det er mye og lite kalorier i og har dessverre liten vilje til å lære akkurat dette. Jeg gidder ikke å mase om det annet enn når det passer seg. Ser ut som om litt er i ferd med å gå inn i skolten litt gradvis. Jeg skulle ønske at han hadde hatt lyst til å satse litt for han vil jo ned i vekt. 5 kilo hadde nok gjort susen. Det verste er at jeg er sikker på at det hadde tatt maks 2 måneder for ham å gå ned de 5 kiloene hvis han hadde satsa, men han må vel modne enda litt.

 

svusj: Koselig at du stikker innom når du har tid og har skrivelyst. Det er blitt mange nye folk her og det er veldig koselig, men jeg kjenner vel også at det er litt vel tidkrevende å skrive hos alle jevnlig. Men det er kjempefint å lese på andres tråder selv om det ikke alltid blir at jeg skriver. Misunner deg som skal til NY! Det er jo så mye mer spennende enn Florida. Er det kosetur? Har vært der noen få ganger og reiser gjerne tilbake igjen. Helten min skal på konferanse i Las Vegas i Juli og da har jeg tenkt å være med. Har litt ambivalente følelser siden jeg i prinsippet er i mot alt det LV står for. Jeg misliker tanken på et samfunn som så og si er fullstendig bygget på ekstremt forbruk og på at mennesker taper mer penger enn de har råd til. Jeg er heller ikke interessert i omgivelser og mennesker som er polerte eller kunstige. Men: ser på dette som en en-gang-i-livet-opplevelse og da kan jeg jo danne en oppfatning ut fra egne erfaringer i steden for å bare mene noe. Vi skal også ta turen til San Fransisco, og det gleder jeg meg til! Skjønner at du er litt spent på maten. Det fine med USA, og spesielt steder som NY, er at det er så mange gode alternativer til all den junken som også er der. Dessuten tenker jeg at du skal få gått mye, så i sum kommer du trolig bra ut hvis du er litt bevisst. Men litt ekstra kan vi vel unne oss når vi er på tur, vel :D? Og en liten feriekilo er ikke det verste å bli kvitt uansett.

 

Vekta i dag morges viste 71.6 kilo og det betyr at jeg gjerne vil kvitte meg med 1.5 kilo. Det er 700 g opp fra siste veiing før jeg dro og det er å leve med. Satser på 1700-1800 kcal fram til tirsdag og ser om det går av noen få hundre gram til. Skal kontakte kursleder over helga og høre hva hun mener strategien bør være framover. Har ikke lyst til å gå særlig under 1800 for jeg synes at det er kjipt lite mat...selv om jeg innser at det bare er å velge veldig magert en periode. Satser på å trene bra framover. I dag har jeg sykla til og fra yogatimen min. Det ble 18 km på sykkelen og totalt drøyt 3 tp. Jeg synes det er veldig vanskelig å beregne yoga-tp, spesielt på timer som ikke er så fysisk utfordrende, så i dag satte jeg 50 min for en times yoga. Sykkel-tp er jo blitt så sørgelig små etter at jeg mista overskuddslageret mitt :). Jeg kjøpte ny pulsklokke i fjor og noterer fortsatt bare 2/3 av de kaloriene som pulsklokka gir siden jeg mener at den gir altfor mye. Jeg fikk nemlig mye mer enn på den gamle klokka. Sjekka akkurat mot GR-sidene sine sykkel-tp og noterer visst i minste laget i forhold til dem. Mulig at jeg burde slutte med dette, men jeg har ikke lyst til å jukse på tp heller. Kanskje jeg burde prøve å finne ut om klokka mi regner ut på en fornuftig måte? Den virker rimelig på løping og gåing. Nei, det er mye vanskelig her i verden...det er helt sikkert :)!

 

Så dagen i dag er god så langt. Spist lurt og trimma lurt. Og det beste var at jeg så svanunger for første gang i år. Det er et svanepar jeg har fulgt med ei lita stund. De har et rede i elva nesten midt i sentrum. Det er ingen mennesker som går der nede pga gjerder som stenger, så svanemor og svanefar må føle seg veldig trygge. Ei dame jeg snakka med sa at ungene har klekka de siste to dagene, så de er veldig små!

 

Ønsker alle som er innom en riktig god lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kalorier, det er liksom ikke to ord som passer så bra sammen :) Menn er menn og kvinner slanker seg....

Synd du ikke fikk smakt isen, det mener jeg virkelig. Desidert beste is jeg noen gang har vært borti! :) Du får ta deg en tur over dammen igjen med isskjeea klar! Eller kanskje de lager en butikk i England til deg hvis du spør pent.

 

Ang pulsklokke leste jeg i shape-up at klokkene viste omtrent riktig hvis man var i gjennomsnittlig bra form. Men for lite hvis man var i veldig god form og for mye hvis man var i dårlig form. Det sto at veldig godt trente personer lett kunne forbrenne det dobbelte av hva disse klokkene viste... Jeg synes min klokke viser veldig lite kalorier, og jeg tenker at jeg MINST har forbrent såpass, i og meg at jeg trener mye og anser meg for å være i temmelig god form. Selvfølgelig ikke toppidrettsutøver :D

GR-kalkulatoren viser litt mer forbrent enn klokka mi, men ikke så mye. Det er mest forskjell på de rolige aktivitetene, som gåing. Får nesten ikke utslag på klokka mi når jeg bare går en tur i passe tempo. Synes også det er vanskelig å gjøre om syklinga mi til antall minutter sykling med 15 km/t f.eks. Sykkelcomputeren min viser gjennomsnittsfart mellom 17-20 km/t på mine turer. Men jeg sykler jo SÅ sakte oppover og veldig fort nedover... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...