Gå til innhold

Veien videre


Gjest 2neA

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Da tar jeg mot til meg og flytter inn i denne blokken. Har jo hørt at det skal være fantastiske leiligheter her inne med vidunderlig utsikt. Litt om meg selv:

 

Jeg er en dame på 38 år (161 cm høy) som har slitt med overvekt lenge. Jeg slanket vekk 16 kilo i 2001. Skulle gå ned 3 kilo for å komme inn i brudekjolen min, men fikk blod på tann og endt opp med 16 kilo ned og brudekjolen måtte jeg sy inn. Deilig.

I løpet av de to neste årene fikk jeg to sønner, 18 mnd i mellom dem. Jeg la på meg 8 kilo med hver av guttene mine. I tillegg har jeg lagt på meg 6 kilo ekstra som jeg ikke har noen unnskylding for - he he.

 

Jeg hadde slankefri fra sommeren 01 og ut 2007. Jeg har spist ganske sunt til måltidene, men for mye. I tillegg så er jeg EKTSTREMT glad i chips og smågodt for ikke å nevne sjokolade. Det sammen med svært lite trim (1 gang i uken) var nok hovedgrunnen til at vekten gikk opp opp opp

 

Januar 2008 tok jeg omsider mot til meg og startet med et omleggingsprosjekt. Jeg bestemte meg for at jeg skulle ha en snopefri måned. Dette gav raskt resultater på vekten og motivasjonen min økte. I løpet av de 10 første månedene gikk jeg ned rundt 23-24 kg. Jeg nådde mitt mål på 68 kg. Dette er en vekt som jeg har hatt tidligere og som jeg har vært fornøyd med. Underveis så justerte jeg målet mitt litt og ønsket å gå ned til ca. 65 kg. Jeg klarte det nesten, var nede i 65,9 på julaften, men jeg klarte ikke å mønstre nok motivasjon til å bli der. Så nå har jeg som mål å være fornøyd med det jeg faktisk oppnådde og sette alt inn på å klare å holde vekten fremover. Hvis jeg er litt snill med meg selv så kan man si at jeg har klart å holde vekten fra slutten av oktober og frem til i dag. Det er jo en prestasjon i seg selv. Jeg har aldri klart å holde vekten etter vektnedgang i voksen alder. Men nå skal jeg klare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Tenkte jeg ville samle mine ukerapporter i dette innlegget. Så blir det lettere for meg å følge min egen forhåpentligvise strake vei bortover. He he har jo allerede erfart at det nok ikke er så enkelt, det kommer nok en del fartsdumper i min vei.

Jeg har veiedag om tirsdagene:

 

Hold vekten oversikt:

 

2009

--------------------januar

uke 2: 67,2

uke 3: 67, 1

uke 4: 67, 5

uke 5: 66,7

 

snittvekt januar: 67,1

 

 

--------------------februar

uke 6: 66, 5

uke 7: 67,7

uke 8: 66,9

uke 9: 67,3

 

snittvekt februar: 67,1

 

 

---------------------mars

uke 10: 66,8

uke 11: 67,8

uke 12: 67,5

uke 13: 67,6

uke 14: 67,8

 

snittvekt mars: 67,5

 

 

-------------------april

uke 15: 68,1 (gult lys)

uke 16: 67,5

uke 17: 68,4 (gult lys)

uke 18: 67,8

 

snittvekt april: 68

 

Mål for mai er snittvekt på 67,5 (eller mindre selvsagt)

----------------- mai

uke 19: 67,5

uke 20: 67,2

uke 21: 68, 2 (gult lys)

uke 22: 67,5

 

snittvekt for mai:67,6

 

------------------ juni

uke 23: 69 (gul-oransje) buhuuuu buhuuuu 9 mnd siden sist jeg så dette tallet.

uke 24: 68,3 (gul- grønn) ja ja slik går nu dagan.

uke 25: 67,4 Ahh endelig der jeg ønsker å være, måtte det bare vare.

uke 26: 68 (etter 3 sommerfester og en blåtur, må si meg fornøyd med det)

uke 27: 68, 6 (huff da, her må jeg ikke gå totalt i feriefella)

 

snittvekt for juni: 68,3

 

------------------juli

uke 28: veiefri

uke 29: 68,3 (onsdag) Helt fantastisk etter en drøy uke med feriemat :)

uke 30: 68,5

uke 31: 69

 

snittvekt for juli: 68,6

 

---------------august

uke 32: 68,9 ...................

uke 33: 68,6 ...(etter Praha)

uke 34: 69,1 ...(etter Paris)

uke 35: 69,4 ...(etter sunn helg!!)

 

snittvekt for august: 69

 

 

-----------september:

uke 36: 69,2

uke 37: 68,6

uke 38: 69,1

uke 39: 69

uke 40: 69,1

 

snittvekt for september: 69 (stabil i det minste :))

 

 

----------oktober:

uke 41: 68,4 (grønn sone - måtte det vare)

uke 42: 68,7

uke 43: 69,3 (no comment! :))

uke 44: 69,7 trur jeg det var.

 

snittvekt for oktober:69

 

------november:

uke 45: 69,4

uke 46: 69,6

uke 47: 69

uke 48: 68,4

 

snittvekt for november: 69,1

 

------ desember:

uke 49: 69

uke 50: 69, 4

uke 51: 69,1

uke 52: 69,2

uke 53: 70,2

 

snittvekt for desember 69,4 -- det går en vei og det er oppover :)

Men nå skal det snu- den som ikke vil den skal

 

2010

januar

uke 1 : 69,7

uke 2: 70,0

uke 3: 70,3 åh jeg som trodde at normalt kosthold i ukene skulle være nok!

uke 4: 69,9

 

snittvekt for januar: 69,975

 

februar

uke 5: 70

uke 6: 70,1

uke 7: 69,3

uke 8: 70,7

 

snittvekt for februar: 70,025

 

mars:

uke 9: 71

uke 10: 70,3

uke 11: 70,6

uke 12: 70,1

uke 13: 70,4

 

snittvekt for mars: 70,28

 

april:

uke 14: 71,5

uke 15: 71,2

uke 16: 70,9

uke 17: 71,3

 

snittvekt for april:71,22

 

mai:

uke 18: 70,8

uke 19: 71,1

uke 20: 71,3

uke 21: 71, 5

 

snittvekt for mai: 71,17 woh for en nedgang

 

juni:

uke 22: 70,8

uke 23: 71,0

uke 24: 70, 8 ??? husker det var 70, noe

uke 25:

 

linke til månedsrapporter for 2009- 2010

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?t=13524&page=4&pp=40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sikre at jeg ikke tar helt av og spiser meg opp igjen i vekt har jeg laget meg et sonesystem.

 

67,9 og under = grønn sone

68 = gul sone

70 = rød sone

 

 

I den siste tiden har jeg vurdert om jeg skal endre litt på inndelingen min. Jeg har nemlig vært mye oppe på gult område den siste måneden. Men etter ett par runder i tankeboksen så skal jeg holde på den sone inndelingen jeg lagde opprinnelig. Det kan nok fort bli en hvilepute for meg hvis jeg endrer inndelingen, og har jeg først endret den en gang så blir det kanskje lettere neste gang osv.

 

Så nå håper jeg at jeg skal klare å gå litt ned, slik at jeg får litt større slingringsmonn.

 

 

24.mai 09:

jeg klarer ikke å gå ned noe ytterligere så da gjør jeg et forsøk med sonene mine.

 

68,5 og under = grønn sone

68,6 = gul sone

70 = rød sone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, velkommen! Endelig er du på plass :). Her inne er det veldig godt å være, altså. Godt nabolag og med enda flere gamlinger så blir det vel enda bedre?? Rart med det, ønsker jo å ha alle dere som jeg delte nedgangstidene med her inne :)!

 

Tenker du å begynne å øke inntaket så smått nå? Det er i alle fall veldig deilig å spise litt mer og få litt mer følelsen av et mer vanlig liv der fokuset er litt annerledes enn på veien nedover. Ønsker deg en riktig god dag!

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DER VAR DU ENDELIG:-)

Jeg har ventet på deg og ble veldig glad da jeg så du var flyttet inn. Jeg var borte i flyttehelga så jeg kunne desverre ikke hjelpe deg å bære. Nå har du jo så lite å bære på så det gikk vel fint?:)

 

Jeg må bare si det en gang til...godt å se deg!:-)

 

God ide å beregne snittvekt. Jeg er litt streng med meg selv, jeg vil helst veie min vekt-kåmmaNULL- jeg får fort hetta av et kg oppgang. Enda jeg vet at kroppen svinger litt helt av seg selv. Heldigvis er jeg på 'bedringens vei', blir stadig snillere med meg selv;)

 

Nå skal vi snart leve helt vanlige liv 2neA. Jeg har drømt så intenst om å bli normal-vektig, og tenk at nå skal jeg kanskje også klare å bli en normal-spiser igjen?

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en kjempevelkomst jenter. Det varmer godt.

 

I dag har jeg fått trent på jobben (vi er med i en gratis trening/fysio ordning via NAV) og fått en liten kosetur med yngstemann og hunden. Jeg har spist fornuftig og vekten svingte seg nedenom grønt område igjen. Solen skinnr fortsatt, så akkurat nå er livet herlig.

 

Jeg er fortsatt VELDIG opptatt av mat og helse og leser alt jeg kommer over. Har lyst til å snakke om slanking, mat, kalorier, forbrenning o.l. nesten hele tiden. Heldigvis så får jeg dekket det største behovet mitt her inne, føler at omverdenen min føler at nå får jeg komme meg videre i livet. Den fasen er over. Men for meg vil den kansje aldri bli over. Jeg tror at jeg må være bevisst hele tiden, dog kanskje slappe litt mer av etter som erfaringen og tryggheten på hva kroppen min takler av inntak øker. Når jeg ser tilbake på resultatene mine de siste ukene, månedene så ser jeg helt klart en økende tendens. Den skal jeg nå snu. Målet mitt for mai er å komme meg tilbake til 67,5 i snitt og helst lavere.

 

Ha en strålende kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit :) jeg "kjenner" deg ikke så godt (enda) men ser frem til flere eks-slankere å skravle med! Likte soneinndelingen din. Ser veldig fornuftig ut, og det er på samme måte jeg gjør det. Slingringsmonn MÅ vi ha, det er absolutt ingen som veier akkurat det samme absolutt hele tiden :)

 

Lykke til på veien videre, håper den blir flat og fin (som vektkurven) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere mat, slanke, trimme, helse og forbrenningsnerder i verden. Ikke alltid så hyggelig å være den eneste:p Og nettopp derfor er jeg så glad for at du flyttet inn her. For det er her vi må ta det ut. Jeg hadde nok vært venne- og familieløs dersom jeg ikke hadde hatt dere.

Jeg skjønner veldig godt at det kan bli mye for andre. Jeg har selv venner som driver med ting som interesserer meg midt på ryggen. Det kunne vært greit hvis min fotballgale venninne kunne skrevet av seg litt i en tilsvarende klubb for hennes likesinnede.

 

Jeg har også venner og kollegaer som mener jeg må komme meg videre. En del folk tror at jeg slanker meg fremdeles, til tross for at jeg har sagt det til de mange ganger at jeg er under opptrapping/hold vekten. De skjønner ikke at jeg ikke kan spise regelmessig dessert, kake og potetgull nå når jeg er ferdig. Og jeg har gitt opp å forklare det.

Jeg har spurt noen om hvorfor de tror jeg slanker meg og får da til svar at jeg spiser for lite av kaker, snop og andre fritelser. Jeg har spurt om de synes det ser ut som jeg spiser lite og det avkrefter de jo. Når jeg spiser 2 skiver brød med skinke eller makrell, ei gulrot og en lett-yoghurt til lunch, og kanskje også et eple så holder det jo for de fleste. Selv om du kjenner ei som spise 800kcal:D

Flere av mine voksne kollegaer spiser hvite polarbrød med nugatti nesten hver dag. Og gjerne en boks med sjokolademelk til. Og så forsyner de seg rikelig av alle kaker og godiser som fyker forbi. Og slett ikke alle er runde. Men sunt er det neppe uansett.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i begravelse ett stykke unna (3t hver vei). Klarte meg fint i selve samlingen etter begravelsen, spiste to snitter og et kakestykke. Deretter samlet vi oss hjemme oss en i familien, her serverte de winerbrød. De klarte jeg å holde meg unna, fristet ikke noe særlig heller faktisk. Sa også nei takk til is, større prestasjon men gikk fint. Så i bilen på vei hjem spiste jeg en medbrakt nutrilettbar og en joghurt. Og hadde historien endt der så hadde jeg vært veldig fornøyd, men jeg ble en tanke kvalm og spiste da i desperasjon litt chips sammen med ungene. Det var godt, men teit å gjøre på en onsdag da!!! Nå har jeg akkurat spist en deilig porsjon havregrøt. Tror ikke total inntaket i dag ble så ille, men ikke akkurat en sunn dag. Men slik blir det bare noen dager.

 

Nå skal jeg kose meg med Luksusfellen på tv, det er litt artig å se på folk som har rotet det til for seg og ikke minst at de klarer å komme ut av det igjen.

 

Ha en flott kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommenterte den begravelsen i min tråd, så jeg sier ikke mer om den her.

 

Slike sammenkomster er ikke tid og sted for å tenke på kostholdet. Jeg er imponert over hvordan du taklet det. Jeg har også begynt å ha en sånn bar i veska, greit for å holde kroppen i gang når det er lite tilgang på vanlig mat. Jeg vet ikke om jeg synes den er så veldig god men det spiller ikke så stor rolle i "nøden".

Jeg er veldig glad i is og det har vært min trøst og glede dette året. Jeg har funnet gode lett-iser i frysedisken men spiser også litt vanlig is hvis jeg får det servert. Tenk at i mine ungdoms glansdager så bodde jeg og en venninne sammen. Vi elsket is, og pleide å kjøpe en 2L-boks...som vi to spiste opp en 1 runde! Da liker man is:p

 

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre at du har vært i begravelse. Begravelser gjør rare ting med oss, det er sikkert. Ikke noe moro, men når det er en nær person som har gått bort så setter begravelser en strek slik at det går an å begynne på resten av livet. Jeg overveldes også av følelser selv når det en noen som ikke er så nærme - kommer plutselig så tett på de av mine nærmeste som jeg har mista igjen, og så kommer det så mange tanker om deres liv og om livet til de som lever rundt meg i dag.

 

Du var imponerende god som sa nei takk til så mye i dag. Det er så fort gjort å ta fordi det gjerne blir forventet i en sådann stund. Du skriver at du spiste 'litt chips' og at totalen ikke er så ille, så jeg tipper at du kan krysse denne dagen av som vel bestått (Gullstjerne i boka av frøken skrulle). Dessuten fikser havregrøt det meste :)! Det er jamen lurt å ha slike barer i veska. Kanskje jeg også skal tenke på det? Jeg er litt barnslig og har styrt unna fordi jeg innbiller meg at de er så energitette? Men det er vel kanskje litt av vitsen :)? Men nå er det sjelden langt til ei knekkebrødpakke for mitt vedkommende og det gjør susen det også når tarmene skriker og blodsukkeret ligger og skvulper nedi tærne.

 

Ønsker deg en riktig flott torsdag! klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En beef jerky-bar er et alternativ til nutrilett. De består av tørket kjøtt og krydder og metter godt siden de har mye protein i seg, synes jeg.

Du finner dem ved potetgullet (!) på meny og noen andre større dagligvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Må prøve ut disse beef-jerky barene du snakker om smg, de hørtes spennende ut. Jeg synes ellers at Nutrilett-brownies er ålreit på smak og kaloriene er vel ca. 230 hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg føler en ekstra trygghet når jeg har en i vesken.

 

Klarte å skeie ut etter havregrøten også Skrulle, så blir nok ingen gullstjerne på meg. Var på besøk hos mine foreldre for å si hadet til noen amerikanske slektninger som hadde vært på besøk. Klarte ikke å motstå noen av søt og saltsakene på bordet. Men spiste veldig lite i forhold til før altså.

 

I dag har jeg så langt hatt bedre kontroll, takket nei til sjokolade og peanøtter på jobben i dag. (Da var jeg utrolig flink synes jeg- tenk jeg klarte å holde meg til matpakken min). Så der var det en gullstjerne :) he he.

 

Nå har jeg fri i tre dager, i hvertfall nesten. Må bare rette en bunke prøver og lage utkast til ett nettsted. Herlig med helg.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke herlig med langhelg. Jeg ser du skal jobbe litt, men uansett herlig:D

Jeg har også litt jobb med meg hjem i sekken, sånn er det vel bare i dette arbeidslivet

 

Jeg har også hatt rugsprø-dilla en periode. Jeg spiste forøvrig omtrent bare knekkebrød og slikt i ned-fasen. Det første jeg bestemt meg for da jeg skulle begynne å trappe opp igjen var at jeg skulle spise mer brød. Nå baker jeg alskens grove brødsorter, i tillegg kjøper jeg litt polarbrød "extreme" og "frørik" -mest for avvekslingens skyld. Jeg er fremdeles glad i knekkebrød så jeg skal ikke slutte med det så lenge jeg har egne tenner:p

For tiden går det mye i ryvita m/solsikkefrø og sesam, i tillegg til wasa havre som jeg lenge har vært storforbruker av.

 

Jeg føler også en trygghet med å ha en nutrilett i veska. Jeg har kanskje spist 3 slike tilsammen, så det er mest følelsen av å vite at jeg har noe spiselig hvis jeg får "skjelven"

Jeg er blitt en pingle til å gå uten mat. I gamle, runde dager var det ikke noe problem med 6t uten mat. Jeg ble sulten men fikk aldri noen kroppslige reaksjoner. Nå blir jeg helt MATT og småsjjjjjelven etter ca 3 timer, da er det tid for påfyll:D

Jeg skal sjekke ut disse jerky-barene som smg nevner, takk for tipset

Jeg har også fundert på disse protein-barene som de selger på treningssenteret. Jeg har hatt lyst til å se nærmere på innholdet i de, men så står de helt opp i fleisen på den som sitter bak skranken og da blir det plutselig litt flaut å ha med lupen og studere de så voldsomt. Føler meg litt kjip hvis jeg ikke handler. Den koster bare 20 kroner, så jeg kan jo selvfølgelig bare kjøpe en og lese når jeg kommer hjem. Det har jeg jammen ikke tenkt på...:)

 

God 1.mai-helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Nei, inndrar ikke gullstjerner, 2neA! Dessuten sa du at du spiste lite i forhold til før og det synes jeg absolutt klassifiserer til å beholde gullstjerner. Plusser heller på en for gårsdagen :). Nå kan det nesten virke som om det går inflasjon i gullstjerner her, men du skalvite at jeg deler ikke de ut i hytt og pine :).

 

Jevnt matinntak må en nok ha. Jeg blir nok ikke så skjelven, men blir både sulten og får veldig kort lunte! Og til deg, jess. Du kan trygt lese på innholdet på en bar uten å føle deg teit selv om mannen står ved siden av. Det har blitt mer og mer vanlig at folk er bevisst på innhold i matvarer. Det kan være stoffer man er allergisk mot eller bestemte tilsetningsstoffer man rett og slett ikke vil spise. Eller rett og slett finne ut om det er mye fett eller sukker! Han karen i bardisken er sikkert vant til folk som er opptatt av innhold.

 

Ønsker deg tre fine helgedager, 2neA. Håper du får kost deg masse og ikke trenger å jobbe så mye. - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våknet opp i dag til gul sone, nærmere bestemt 68,6 kilo!! Så mye har jeg ikke veid siden september i fjor. Så nå blir det snope og chipse fri frem til 17. mai. Jeg skal også prøve å få trent litt mer og ikke minst være veldig bevisst på hva jeg putter i munnen.

 

I dag har jeg gått/jogget på tur med hunden vår i litt over en time, deretter prøvde jeg ut en treningsdvd som jeg fikk med bladet iform- fettforbrenning het den. Tok den korte runden på 35 minutter, men nivå 2. Ble egentlig imponert over nivået, jeg måtte konsentrere meg for å klare å henge ordentlig med og jeg forbrant 200 kalorier på den halvtimen. Så totalt har jeg svidd av i overkant av 700 kalorier i dag. Det er svært bra til meg å være. Nå i ettermiddag har vi besøkt et skole som har ett flott uteområde. Så i jeg fikk syklet litt i terrengløypen deres sammen med 7 åringen min. Det var stas at mamma var med kan dere tro. I tillegg var jeg med i sklien - deilig å leke litt. Nå sitter guttene og jeg og knasker gulrøtter med litt kesamdipp.

 

Matmessig har jeg prød meg på måtehold i dag uten å gå i for få kalorierfellen (tror jeg). Har bestemt meg for å skrive opp hva jeg spiser her inne noen dager i håp om å finne evt. feller/glipper som jeg ikke tenker over til dagen. Kanskje dere som har innebydt kaloriteller kan gi meg noen tips hvis dere ser at jeg trenger litt tips og råd :)

 

Havregrøt med solsikkekjerner, kanel, kunstig søtning, lett yoghurt, eple.

1 banan

2 skåler med salat (egg, litt nøtter, crabsticks, tomat, agurk, fetaost osv).

1/2 skål til.

1 eple

1 skål til med salat.

litt gulrøtter med dipp.

Pepsimax og vann

Salat og 3 riskaker

 

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer lørdagen seg slutten. I dag viste vekten 68,1 så fortsatt i gul sone. I dag har vi hatt fullt kjør hele tiden. Jeg startet dagen med en spinningtime på treningssenteret, forbrant ca. 500 kalorier. Deretter dro jeg og skolegutten min på sykkeltur, ble vel ca. 30 min med effektiv sykling. Vi storkoste oss og hadde pause med eple og vann. Deretter reiste vi hjem for å pusse opp stuen. Så nå har vi malt og ryddet. Vi har kastet ut en gammel reol, så nå ligger det hauger med små ting og tang rundt omkring. Gruer meg til å rydde i det i morgen. Skal prøve å være flink å gi ting til loppemarked, ikke ta vare på alt selv.

 

Matrapport:

Havregrøt med solsikkekjerner, banan og lettyoghurt.

3 knekkebrød, 1 hardkokt egg, spekeskinke m/grønt til.

2 karbonander og 1 skive m/grønt til.

1 porsjon havregrøt med solsikkekjerner og lettyoghurt

1/2 honningmelon.

3 riskaker med cottage cheese og en lett yoghurt.

Pepsimax

sukkerfrie drops

2 epler

 

Stuen ble forresten veldig fin. Det ble så lyst og pent atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten 67,7 så da er jeg forløpig tilbake i grønn sone. Tar det ikke for gitt at jeg blir her, for jeg veide meg sent på formiddagen i dag og i morgen er det noen timer tidligere. Men at det går veien nå det er jeg brennsikker på. I dag har jeg jobbet hardt her hjemme. Jeg har høytrykkspylt betongen foran huset vårt og deretter har jeg byttet dekk på bilen min. Jeg har jobbet i ca 6 timer kun men en liten hektisk middagspause. Så nå er jeg sliten!! Har ikke fått pulsen særlig opp men regner med at jeg har forbrent en del kalorier likevel.

 

Matrapport:

En kjempeporsjon med havregrøt med 2 lett yoghurt til.

1 banan

1 potet, 2-3 gulerøtter, 2 seibiffstykker og litt stekt løk.

7,5 dl gele (type Heistad)

 

Hva det blir til kvelds vet jeg ikke enda. Får se om jeg får ånden over meg til å lage noe spennende.

 

redigert: Ingen ånd her, det ble polarbrød med crabsticks og litt senere 2 knekkebrød med fenalår. Ble så fysen på noe godt og salt. Men nå er kjøkkenet stengt for servering :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2neA

Så flott at du har tatt et tak for bil, hjem og ute-miljø. Jeg har sansen for damer som er noenlunde selvhjulpne;)

 

Jeg var desverre av de heldige som fikk utdelt innebygd kcal-teller så her er det vektklubbens registrering som teller:p

Jeg registrerer ikke hver dag, men legger fremdeles inn mat innimellom. I perioder nesten daglig og i andre perioder kan det gå ei uke i mellom.

Hvis jeg skal kommentere noe så må det vel være at det ser ut som jeg spiser mer mat pr. dag enn du gjør. Og så har jeg tatt et lite oppgjør med brus, nå får jeg kun lov å drikke et glass på lørdag. Jeg lurer på om kunstig søtt har litt samme virkning på meg som vanlig sukker- at det gir meg sultfølelse? Jeg har lest at det kan ha den virkningen hvis den ikke drikkes ved siden av mat. Jeg brukte den som kos/erstatning for godis, gjerne mellom måltider.

 

En vanlig mat-dag hos meg består av-Frokost: 40gr. havregryn/all-bran/havrefras + 1lettyoghurt el. 1,5dl cultura frukt. Evt 1/2 banan oppi.

En frukt mellom frokost og lunch hvis det blir lenge.

Lunch: 2 brødrasjoner (knekkebrød, brød el. klibrød), 20gr pålegg-som regel: makrell i tomat, lettere jarlsberg, cottage cheese, skinke + 1 tomat, paprika, agurk, gulrot/kålrot/kål, 1 lettyoghurt evt 1 frukt

Mellommåltid: 1 knekkebrød + en frukt i skiver

Middag: 1 potet, masse grønnsaker+litt erter/belgfrukt/gresskaskjerner/frø/nøtter, ca 100-150gr kjøtt el. fisk- alltid magre varianter når det gjelder kjøtt&kjøttprodukter. Gjerne en frukt el. lettyoghurt til dessert.

Kveld: Havregrøt el. 1-2 brødrasjon m 20gr. pålegg. Grønnsaker + 1 frukt til hvis jeg er mer sulten. Jeg tar omega3-tilskudd, ellers ikke noe ekstra.

Jeg vet at jeg spiser lite vanlig pålegg, max 40gr. totalt på en dag. Veldig ofte har jeg frukt som pålegg. I helgene prøver jeg å spise litt egg. Og så har vi innført dessert hver søndag. (Her har jeg ofte et alternativ til meg selv, lettis, heistad-gele- men jeg spiser alltid noe)

Kostholdet mitt er fremdeles magert, men det har kommet seg litt. Jeg har prioritert volum foran energi-tett mat. Jeg jobber litt med dette nå når jeg har prøvd å trappe opp inntaket.

 

Ha en fin, ny uke!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sikkert dobbel porsjon av det du spiser :) når det gjelder havregrøt.

Jeg spiser nok litt mer "til vanlig", men akkurat nå så skal jeg prøve å være ekstra flink slik at jeg kommer meg et godt stykke ned på grønt område. Blir så sliten mentalt av å stadig være i gul sone, da går det en alarm i hodet mitt og jeg begynner å stresse: er jeg på vei opp i vekt, vil jeg sakte men sikkert spise på meg 23 kilo. Kan de hoppe på over natten? osv. Men nå har jeg hatt 3 gode "slankedager", har nesten den samme litt kriblende spenningen i kroppen, kommer innsatsen min til å vise seg på vekten i morgen, eller neste dag osv. Vet jo at ting tar tid og at det ikke alltid gir betaling. Men så lenge jeg svever på en motivasjonssky så er jeg glad for det.

 

I dag ble jeg ordentlig skitten på fingrene gitt, har enda en tommel som har litt oljeflekker på seg selv etter et boblebad :)

Litt deilig å vite at man kan være litt selvhjulpen når man vil :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Innafor grønn sone - så bra! Klart det kribler litt ekstra når vi har vært flinke og det er potensiale for at det viser seg gode tall på vekta :)! Skal si du har stått på i dag. Det ble ei god trimøkt det med så mye spyling og sjauing. Det er veldig bra og lurt å være sjølhjulpen.

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg og en venninne gått en tur på 1,5 timer i regn regn og atter regn. Vi var ganske så stolt av oss selv, som trosset værgudene :)

Er fortsatt i grønn sone, og har hatt en slank dag i dag. Har følt meg kjempefin og slank. Rart at noen gram skal ha så mye å si. I dag gikk jeg med skinnjakke og svarte støvletter. Tenk at det er meg!!!

 

 

Matrapport:

havregrynsgrøt

salat (mye med fetaost, crabsticks, osv)

eple

gulrot

tomatsuppe med egg og nudler

havregrynsgrøt

pepsi max

sukkerfri drops

 

Mest sannsynlig gulrøtter og kesamdipp nå i kveld.

 

Er spent på morgendagens veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du trosset naturkreftene, regnværstur kan være helt ok i gode klær. For meg handler dette mye om dørstokkmila!

Gratulerer med fortsatt grønn sone, dette får veien! Klart du er fin og slank! Jeg ser for meg ei snerten 2neA i skinnjakke og støvletter- stilig:D

 

Du spiser kjempesunt! Lykke til med veiinga;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og heldigvis kan jeg melde om et tall i den grønne sonen, nærmere bestemt 67,5 kilo. Så nå har jeg som mål og bli her eller gå litt mer ned. Jeg skal IKKE se igjen 68 tallet. Men det skal vel holde hardt. I morgen skal jeg på klubb og i over i morgen skal jeg både på kurs (med mat) og salgsparty (noe sminkeI om kvelden. Men jeg skal i hvertfall gjøre mitt på forhånd, skal ikke komme sulten noe sted.

 

I dag har vi trimmet som vanlig på jobben om tirsdagene, deretter gikk jeg en tur sammen med mamma det var koslig men ikke noe å få opp pulsen av. Godt med slike turer også.

 

Lurer på om pulsklokken min eller beltet trenger nye batterier? Jeg synes jeg plutselig forbrenner så mye på trening, samt at pulsen min stadig når nye høyder. Hm får fortsette å observere den, er det noen andre som har hatt lignende opplevelser rett før man må skifte batteri. Har ikke lyst å sende den inn før meg må.

 

Nå skal jeg kose meg med sunt og godt på tv'n. Elsker slike programmer og senere i dag er det diettdoktorene. Klemmer fra meg.

 

Glemte nesten dagens matrapport:

havregrøt og yoghurt som vanlig

Salat på jobben (mye)

1 lett yoghurt og et rugsprø

2 kjøttkaker, kål, potet, gulrot, erterstuing og tyttebærsyltetøy

litt rød gele og sjokoladepudding med litt vanlijesaus og et par jordbær.

1 eple

1 knekkebrød med egg

4 riskaker (naturell) med blanding av cottage cheese og yoghurt

5 biter av det nye snopet: fruktbiter dyppet i sjokolade (ahhh).

 

Så i dag har det gjerne blitt litt over, men men har jo trimmet en del også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skiftet batteri på min pulsklokke 2 ganger og jeg kan ikke si at jeg merket noe før den plutselig døde hen.

Jeg har gjort det hos vanlig urmaker pga at han skiftet batteri mens jeg ventet og det kostet nesten ingenting. Den er ikke trykk-testet men jeg skal ikke dykke eller svømme med den så for meg har det ingen betydning.

 

Min klokke gir sannsynligvis for dårlig uttelling. I dag har jeg jogget litt på tredemølla. Hjertefrekvensen viste akkurat det samme på tredemølla som på klokka men kcal-utregningen var ganske forskjellig. Klokka viste 280 og tredemølla 420 da jeg var ferdig. Jeg har syntes det var litt rart at klokka mi viser så mye mindre enn tabellene her inne og dette er vel årsaken.

 

Det er ikke sikkert klokka di viser feil, kanskje du bare er blitt sprekere? Du kan jo prøve å se om den viser det samme som ett eller annet treningsapparat. De fanger senderen du har på deg.

Høy puls gir veldig mye større uttelling enn litt lavere puls.

 

Jeg ser at du unner deg litt "kos" hver dag. Jeg jobber litt med å tilpasse inntaket mitt. Jeg prøver å flytte fokus over fra mye mat til vanlig mat inkl. kos. Dette innebærer jo at jeg må tilpasse porsjonene. Jeg spiser som regele passelig med det som veies i GR, men spiser antakelig for mye av JA-mat. Fyller opp med grønnsaker, spiser en tomat, gulrot osv innimellom... Selv om de sier at dette ikke skal telles med så blir det noen kcal av det også. Jeg har enda ikke klart å treffe helt på inntaket, jeg kommer ikke helt opp på det GR sier jeg skal ha uten å gå opp i vekt. Vi er kanskje litt forskjellige i sammensetning og forbrenning.

 

Jeg er lysten på å ta en 2neA: Jeg skal prøve å slite meg under 73-tallet. Jeg vil iallefall ikke se 74;)

Upps, jeg glemte visst at jeg har egen tråd. Jeg tok visst hele siden her inne:p

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...