Gå til innhold

Veien videre


Gjest 2neA

Anbefalte innlegg

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar
Gjest skrulle

...og dama inni var råstilig også :). Enig med jess - du ser strålende ut, og virkelig helt passe! Godt å høre at du er inne i grønn sone igjen. Ja, det er klart vekta skyter i været sånn helt midlertidig av og til...og noen ganger skyldes det vel helst normalvariasjoner også. Jeg har også stadig vekk opplevd at et par dager med litt tullete mat viser seg en dag eller tre (og da gjerne med gråt og tenners gnissel...:)) for så å normalisere seg på vekta igjen. Supert nå når du går inn i en langhelg (sukk... nå vil jeg hjem til Nårrrge!). Kos deg, supersnella :)!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgedyret gikk til angrep på torsdag og slapp ikke taket før sent i går kveld. Så nå er jeg tilbake i gulsone. Buhu. Må lære meg å lukke og låse døren, ikke la den stå på gløtt eller som i tilfellet i går på vidt gap. Men men i dag er det absolutt en ny dag.

 

Jeg har nå spist havregrøt og skal straks pakke tursekken min. Skal gå 4- fjellsturen med noen venninner i dag. Den har jeg aldri gått før så jeg er spent på om jeg kommer til å ligge som et slips bak dem eller om det går som en lek. Har spent på meg pulsbeltet, er kjempespent på dagen resultat. Dersom turen går greit skal jeg prøve meg på 7-fjellsturen til neste år, den er på i overkant av 3 mil opp opp opp, ned ned ned, opp opp opp, ned ned ned, opp ja dere skjønner tegningen. Men det blir evt. til neste år.

 

Håper dere alle får en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går nå her klar for tur og funderer i vei. Leste om Trollmor sine soner der hun har noen refleksjoner i etter hver sone, i hennes gule sone så står det noe sånt som: spist noe salt igjen nå? Og meg må si at den tanken å se på en liten vektøkning, for når man snakker om rundt kiloet så er det jo en liten økning , på den avslappede måten tiltalte meg veldig. Ikke noen grunn til å stresse, fortsett som normalt med normalt sunn kosthold og trimmen du skal ha. Jeg må innrømme at jeg ikke er motivert for å gå ned noe mer kilo nå, nå vil jeg bare holde vekten og jobbe med å være fornøyd med det. Jeg sliter litt mentalt med at min gule sone starter på 68 kilo for det svinger jeg alt for ofte innom før jeg tar turen ned igjen til mitt trivselsområde som er rundt 67,5 (de dagene smiler jeg ekstra :)). Så derfor skal jeg ha en prøveordning der jeg faktisk øker den grønne grensen med 0,5 kg, beholder den røde grensen. Kanskje litt omvendt psykologi kan hjelpe på meg nå. Så håper jeg at noen tar tak og spenner meg bak, hvis jeg på slutten av sommeren også ønsker å øken sonene mine :) Da er det blitt en taktikk....:)

Helt seriøst så tror jeg at jeg ved å ha 67,5 som trivselsvekt må innse at jeg kommer til å tippe over 68 noen ganger etter nettopp stort inntak av salt eller uvante matvarer og at det skal være helt greit så lenge vekten synker igjenn etter 2-3 dager. Dersom jeg derimot blir værende på 68, noe så skal jeg se det som et fare signal og få ræva i et høyere gir. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Lykke til med fjellturen din i dag, håper du har litt bedre vær enn meg :)

Så fint at du likte tankene mine bak sonene. Vekta har jo en tendens til å gå opp og ned som en jojo, iallefall de ukene vi som sagt, spiser litt mye salt mat. Jeg har en tendens til å gå på vekta hver dag og kan derfor ikke la slike ting vippe meg av pinnen, da hadde jeg blitt helstressa og faren for reell vektøkning nær. Og så lenge vi fortsetter på den sunne linje til hverdags så er vi jo trygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var knallhardt!!

Jeg har nå vært ute og gått 5 timer og 15 minutter, mye opp opp opp og mye ned ned ned. Vi holdt høy marsjfart, jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å gått fortere. Fikk virkelig kjørt meg. Hadde en gjennomsnittspuls på 75% av maks. Forbrant utrolige 2296 kalorier! Er utrolig stolt av meg selv her jeg sitter nydusjet i min nye flotte grønne 4-fjells-skjorte. :)

 

Ulrikken var desidert den tungste fjelltoppen, den var ulidelig lang og farlig bratt nedover igjen. Hadde det ikke vært for at jeg kunne holde meg i trærne vet jeg ikke hvordan det hadde gått. Nå er jeg stiv og støl som forventet. Blir spennende å se hvordan beina fungerer i morgen. Tro det eller ei men siste etappen (ca. 15 min) så småjogget jeg. Utrolig men sant, kroppen var da så stiv at det faktisk føltes bedre å småjogge enn å gå. Turen gav mersmak på fjellturer, så nå har jeg planer om å gå litt lengre turer av og til. En time halvannen blir for kort til å trene til en slik økt. Ble helt imponert over alle barna som var med. De gikk på og lite syting og høre. Kjempebra.

 

Klemmer fra ei som har gjort sin største trimbragd noensinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Dette høres jo alldeles fantastisk ut! Gratulerer med formidabel innsats :)! Skjønner at du har fått kjørt deg og utfordra deg sjøl i dag ja. Sinnsykt med forbrente kalorier også - det er jo kjekt :).

 

Nyt resten av dagen - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!!

Nyt skjorta di, den har du vel fortjent. Du kan vel bli litt støl i morgen eller i overmorgen, men det er egentlig nesten bare litt "moro" når du har klart en slik bragd;)

Lett småjogg kan riste løs litt syre som legger seg i musklene, så det var sikkert bra mht evt påfølgende stølhet.

Og 2neA, dette hadde du kanskje ikke klart med gammel innpakning? Dette er virkelig den store premien for hard innsats, vi har fått en kropp som virker.

Er det ikke herlig å kjenne seg dønn sliten?:)

 

Jeg ser du filosoferer litt over disse sonene. Det er nok viktig å gi oss selv litt slingringsmonn slik at vi kan leve litt mer variert. Som du har sett skal jeg prøve å komme meg dit jeg tror min trivselsvekt er. Jeg har det ikke travelt og har i tillegg bestemt meg for at det ikke skal være noe nederlag hvis jeg finner ut at jeg ikke klarer å holde meg der. Jeg har det jo veldig bra som jeg er nå så det er kanskje bare en fiks ide' jeg har?

Tiden vil vise!

Hvis jeg kommer dit skal jeg ta mer grep i forhold til mitt vektbelte. Slik det har vært nå i opptrappinga har jeg ikke gitt meg selv noe slingringsmonn og slik blir det vanskelig å leve på sikt.

 

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er så sliten for tiden. Har fått meg en lei forkjølelse som ikke vil slippe taket. Føler at den suger kraft og energien ut av meg. Snufs. Ja ja det går vel helst bra tenker jeg. Fikk trent litt i går, det gjorde godt. Er fortsatt stiv og støl etter langturen på søndag. I dag tar jeg treningsfri, men så skal jeg ha meg en solid runde på treningssenteret i morgen.

 

Gleder meg til langhelg (igjen). Vi har planer om å reise inn til Mikkelparken i Kinservik og kose oss der. Det er så kjekt å være i en park som er så oversiktlig at guttene kan få lov å gå litt på egenhånd. De har varslet veldig godt vær her i vest så vi får håpe det holder stikk. Akkurat nå så er det øs pøs utenfor.

 

Jeg fikk meg en snittvekt på 67,6 kilo i mai, det er en nedgang på vel 400 gram fra forrige måned. Så da har jeg i hvertfall stoppet trenden med opp opp opp. Så nå får vi se om jeg klarer bort bort bort. Merker at det er mange fristelser nå. Men heldigvis er den eksotiske frukten begynt å komme i butikkene, det hjelper godt på søtsuget.

 

Ha en strålende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten grunn. Er det virkelig mulig?

 

Jeg har hatt en perfekt lang helg. Mye sol, guttene i herlig aktivitet i Mikkelparken i Kinservik. De var så selvstendige og flinke så mor fikk sole seg og lese masse i boken sin ;).

 

Glemte at det var pinseaften på lørdag så haken falt flere meter da jeg møtte stengte butikkdører kl 19.00 på lørdag. Så det ble heller lite vi fikk pakket med oss i piknikk-kurven. Det medførte at vi måtte ta til takke med maten i parken. Og hva serverer man småbarnsfamilier? pølse, hamburger, pomfrittes og vafler. Helt utrolig at man ikke kan ha bedre utvalg, hva med å selge frukt, jeg er sikker på at det ville ha gått unna. Normalt så er det ikke noe problem for det er jo en nærbutikk rett i nærheten (he he) men alt annet var jo stengt nå i helgen. Dermed har mitt matinntak vært en tanke skeivt i helgen. Men det som irriterte meg mest var at når jeg satt og kost meg med noen biter sjokolade/smågodt så satt jeg og regnet ut hva det ville bli i kalorier/trening. Det føltes faktisk ganske så slitsomt, så nå er jeg lei lei lei og redd redd redd for evt. konsekvenser hvis lei lei blir til gi f gi f gi f.

 

Så nå tar jeg rett og slett og finner puten og satser på at jeg våkner i ett bedre humør enn jeg legger meg i.

 

+ sider ved helgen:

*guttene mine og vi voksne har storkost oss sammen

*har fått farge

*har valgt saftis fremfor kremis

*har valgt skiver fremfor burger og pommesfrittes i dag

*har fått meg 1 god trimtur + at jeg trente før vi dro på lørdag

*klarte å gå inne i parken bare i badedrakt uten å måtte dekke meg til med håndklær osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lar vel ikke en ynkelig helligdag lage snubletråder for deg??? Nei. Du våkner i dag og innser at dårlig humør går over, ikke sant? Og at selv om at samfunnet er bygd opp av vafler i stedet for kesampletter, så overlever vi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for oppmuntring smg. Dagen i dag har vært ørlitt bedre humørmessig. Men jeg er nok i dalsøkket enda. Vekten viste meg et tall som jeg ikke har sett på 9 måneder. Så akkurat det var litt nedtur. Men det er bare en ting som gjelder og det er å skjerpe seg. Så nå skal jeg prøve på det (igjen).

 

Synes det var urimelig at jeg har gått opp 1,5 kg på en uke (1,3 bare fra lørdag til tirsdagsmorgen). Vet jo at det ikke er bare fett, men nå er jeg tilbake i den dårlige trenden jeg trodde jeg hadde snudd. Må innrømme at det føles litt surt, og selv om jeg er LANGT unna å gi opp så er denne kampen for å holde vekten mye tygre enn jeg hadde trodd.

 

Hva gikk galt i helgen?

 

Spiste (det jeg husker da)

lørdag: havregrøt, skiver med skinke, kylling (uten skinn) og pommesfrittes og en liksom salat druknet i dressing. Knekkebrød til kvelds.

søndag: 4 skiver med peanøttsmør, hamburger + pommesfrittes, smågodt/sjokolade, pannekaker.

mandag: 4 skiver til frokost med peanøttsmør, 2 skiver til lunsj med peanøttsmør, 2 skiver til middag med skinke ;). En nutrilettbar til mellommåltid + litt smågodt og en del chips, saftis. Kvelds: En skive med skinke.

 

umiddlebart så ser jeg jo at det ble altfor mye peanøttsmør , ferdigmat og digg.

Jeg spiste i tillegg skiver i stedet for knekkebrød. Så det ble vel et karbo og fett sjokk for kroppen min.

 

Siden jeg har en romslig gul sone som faktisk strekker seg et helt kilo til oppover, så har jeg planer om å leve normalt sunt nå i uken. Legge inn en ekstra trimgir. Men unne meg den festen som jeg har planlagt på fredag. Jeg skal drikke og kose meg med maten, men skal UNNGÅ nattmat og fet mat dagen derpå.

 

Er klar over at jeg er veldig navlebeskuende i dette innlegget men slik blir det bare. Tror deler av mitt dårlige humør er at jeg begynner å innse at jeg ikke kan spise litt snop og chips hver helg heller. Det er et savn. Må bli mye flinkere til å finne gode alternativer, for jeg trenger (mentalt) og putte noe ekstra godt i munnen i helgen. Da føler jeg at jeg har fri. Burde sikkert tatt et kurs i psykologi ang. matvaner eller uvaner.

 

Nå må jeg smøre kvelds til guttene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Peanøttsmør hm, potetgull og godteri hmmm ;) hehe høres nesten ut som mi helg dette, men jeg klarte heldigvis å få inn en god del trim. Du går nok ned igjen i løpet av uka hvis du sjerper deg, mest vann vettu :)

Men, desverre, vi får nok bare innse at tiden er over for oss når det er snakk om kos hver helg og spesiellt hvis helgene varer fra fredag til søndag/mandag. Det sies at man bruker like mange år på å venne kroppen til en lav vekt som den brukte på å gå opp i vekt.

Kos = trim, trim og atter trim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo her man skal være navlebeskuende, vet du. ;)

 

Du må bare holde på til du finner din løsning. Jeg tror min må bli frukt og bær i store mengder, men hva jeg skal gjøre til høsten/vinteren skjønner jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Hallo på deg, 2neA! Håper at det er litt greiere med deg nå. Sender noen gromme tanker for sikkerhets skyld :)! Nei, at det er så enkelt dette HV-livet alltid... noen ganger går det visst litt på tverka og for min del drar det med seg en del uønska tanker og følelser. Det er ganske ukult når planen er å holde seg rimelig på matta og så viser det seg at den maten som er tilgjengelig ikke passer i opplegget. Når vekta går oppover blir jeg ganske så sur også og sliter veldig med å godta gule soner selv om jeg egentlig skjønner at det er helt greit innimellom. Har sludra lenge om det inne på egen tråd i dag.

 

Jeg synes slagplanen din for uka ser smart ut. Generell innstramming hjelper det, både for moralen og for vekta. Ser ut som om den festen du skal på er utenkelig når det gjelder innstramming, og da synes jeg at du gjør lurt i å bestemme deg for at den kvelden er fullstendig frisone. Halvveis og med dårlig samvittighet er nå bare tullete ;). Uansett har du god oversikt over det du driver med og det er kjempebra at du er ærlig med deg sjøl når det gjelder inntak. Da går det jo faktisk an å gjøre noe med det og få resultater. Dette klarer du!

 

Det er en slags sorg å ikke kunne unne seg mat og godis etter det hjertet begjærer. Mat kjenner jeg at jeg takler ganske bra for det er veldig mye sunt og godt som smaker mye, men innimellom drømmer jeg om feite oster, tonnevis med bruschetta, nachos med ost og refried beans og ørten loffeskiver med reker og majones. Men det er jo ikke umulig å gjøre det, men kanskje ikke så ofte, må jeg tenke. Kosesnacks savner jeg heldigvis ikke lenger, men har nå hatt en periode hvor jeg har hatt veldig lyst på sjokolade. På fredag natt gikk en halv 250 grams ned på høykant og etter det har jeg hatt sjokoladesorg og sjokoladesug i dagesvis. Jeg er slett ikke sikker på om jeg kan få et normalt forhold til sjokolade. Det er veldig vanskelig å bare ta litt :).

 

Når jeg vil kose meg og er flink jente i matfatet blir det gjerne yoghurt med mindre fett og nå om dagen uanstendige mengder med bær. Eller en bær- og yoghurtsmoothie. NAMME! Jeg klarer også å spise en enkelt karamell - helten min har kursa meg på det gjelder å ikke tygge og jeg har blitt ganske flink. Da varer den jo faktisk ei stund! Jeg lager også skumma-milkshake med litt vanilje- eller sjokoladeis og pulverkaffe. Det synes jeg er veldig godt og det smaker litt syndig :). Blir ikke så verst på kaloriene. Og så er det jo gode gamle lettkakaoen da...

 

Nei, nå breier jeg meg fælt. Opp med hodet, jente! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ut av den dype dalen. Det tok 3 dager så var jeg igjen innenfor det grønne området igjen. Nå håper jeg at jeg skal bli her ;)

Var på fest i går, spiste en god porsjon havregrøt før jeg gikk ut slik at jeg ikke skulle falle for nøtter/chips før middagen. Under middagen spiste jeg akkurat det jeg hadde lyst på og drakk det jeg ville :) Og utrolig nok så klarte jeg meg uten å spise noe annet i løpet av kvelden/natten. I dag har jeg også klart å være forholdsvis flink, ikke spist chips og bare 4-5 marshmellows når vi grillet kylling. Så alt i alt er jeg fornøyd med min egen innsats. Satser på å få meg en trimøkt i morgen, kanskje jeg skal se om jeg får med meg hele familien på en liten søndagstur ?

Apropos vekt og sånn, jeg såg i vektboken min at hver gang jeg har vært inni gul sone så tar det meg ca 3 dager å komme tilbake til grønn sone. Det bekrefter jo teoriene våre om at det for det meste er vann vi lagrer pga. uvant inntak. Min vekt har gått litt opp i snitt i løpet av de første månedene i året, tror det er pga. at jeg nå har prøvd å senke skuldrene litt, godtatt at jeg skal holde vekten og eksperimentert med hva jeg kan spise og likevel holde vekten. Nå skal jeg holde fokus en stund til, for i juni er det en del festligheter og da er det nok viktig for meg å holde fokus.

 

Ha en strålende helg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva er det med disse dype daler? Vi får tenke at landskapet kanskje ville blitt veldig kjedelig hvis alt hadde vært helt flatt!!! Vi får tenke på hvor herlig det er å nå toppene etter å ha passert dalene. Tenk på utsikten, for å ikke snakke om innsikten:p

 

Herlig å se at du klarer å hente deg så fint inn igjen etter å ha fått varsel-farge. Du er på vei til å finne en fin balanse, så dette går veien 2neA:-)

 

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha deg tilbake Jess. Jeg er heldigvis kommet opp av den følelsesmessige dalen. Men jeg går nå og undrer meg og undrer meg. Blir ikke helt klok på hva som er den riktige veien videre for meg.

 

Jeg startet i januar i 2008 med et håp om å klare å komme meg ned til 68 kilo, altå 23 kilo ned. 68 kilo har i mitt voksne liv vært en magisk kilogrense. Det var det jeg veide da jeg var russ og før vekten startet sitt berg og dalbane liv. Gode minner til den vekten, følelse av velbehag.

 

I løpet av året så jeg at det kom jeg til å klare og i løpet av september stabiliserte jeg meg på 68 kilo. Men nå hadde jeg fått litt blod på tann og fikk lyst til å gå ned noen kilo til egentlig mest for å komme innenfor normal bmi. Så i løpet av oktober-november-desember klarte jeg å karre meg ned til 66,5 (+-). Ønsket om å gå ytterligere ned ble med meg inn i det nye året, men til tross for ønsker og drømmer så klarte jeg ikke å gå ytterligere ned. I slutten av mars/beg. av april innså jeg at jeg ikke ville klare å gå ned noe ytterligere og startet da med å jobbe for å holde vekten. Jeg ønsket da å eksperimentere litt med hvor mye jeg kunne skeie ut og likevel holde vekten. Og der er jeg nå, etter at jeg bestemte meg for å holde vekten har jeg gått opp fra å ligge rundt 67 +- til nå å ligge på 68 +-.

 

Veien videre?

Skal jeg tørre å gi litt slipp på vekten? Skal jeg våge å håpe at jeg kan bli her, selv med litt usunne dager i ny og ne? Eller er dette starten på at vekten min kryper oppover sakte (hekto for hekto) men sikkert oppover? Jeg vet at jeg IKKE vil tillate meg å spise meg opp igjen til 91 kilo. Jeg lurer bare på om jeg skal tørre å slippe litt kontroll (som jeg er så SLITEN av) og så heller ta konsekvensene hvis jeg går over i min røde sone. 70 kilo.

 

Det er litt flaut å innrømme det men jeg ønsker svært sterkt å være en "slankesuksess". Altså at jeg kan si meg enig når folk sier så flink du har vært - har du klart å holde vekten? Nå føler jeg at jeg ikke med hånden på hjerte kan si at jeg har klart å holde vekten for jeg har jo økt opp fra mitt laveste nivå, men samtidig har jeg jo klart det målet jeg satte meg. Det er jo litt sykt å være så opptatt av slike bagateller, det er jo bare jeg som merker forskjell på å være 66,5 og 68 kilo og ikke bryr folk seg om mine hekto heller. Hadde jeg vært min bestevenninne så ville jeg jo sagt : Hallo du har klart noe helt enestående, du har gått ned mange kilo og du har holdt vekten noenlunde stabil i over 6 mnd.

 

Dilemmaet blir og er det samme uansett hvor mye jeg tenker over det:

- være fornøyd med det jeg har oppnådd eller

- være bekymret for at vekten viser en oppadgående trend.

 

Komprimiss: ??

 

Jeg holder i hvertfall fast med en del prinsipper som jeg tror er gått nesten automatikk i:

- trene 3-4 ganger i uken

- spise sunn og mettende frokost (helst havregrøt)

- erstatte de fleste brødmåltider med knekkebrød

- velge magre produkter

- la uken inneholde flest hverdager

 

Ps. Før kunne jeg si at det eneste pene med meg var øynene mine.

Nå kan jeg si meg fornøyd med:

hele ansiktet

skuldrene (elsker det at jeg kan se konturen av benet rett over brystet)

overarmene (ja helt sant, de har jeg hatet siden konfirmasjonen)

ankelene mine

 

Så det så.

 

Hva er det man sier : fattigmannstrøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Å la vekta bestemme resten av livet tror jeg blir veldig slitsomt. Jeg har iallefall bestemt meg for at jeg skal la klesstørrelsen bestemme. Så mitt forslag er at du bestemmer deg for at en bukse du trives i er din grønne behagelige sone. Begynner buksa å stramme må du ta deg selv i nakken noen dager. På den måten slipper vi kanskje å uroe oss over 1 kilo opp eller ned. Vi vet jo nå hva vi skal spise i hverdagene for å være sunne og holde vekta, og vi vet at vi kan skeie ut på lørdag uten at det får de helt store konsekvenser. Og sunn mat er jo også kos, det er bare litt fantasi som skal til. Selvsagt er det vanskelig når man kommer sliten hjem fra jobb og vil lage noe lettvint, da er det ikke alltid at det som kommer på bordet er av det sunneste, men så lenge dette hører til unntakene og ikke regelen så går det jo greit. Og selv om det kan være slitsomt å være sunn så er det jammen i meg slitsomt å være overvektig og.

 

Ajaj nå trodde jeg visst at jeg var inne hos meg selv :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig usikker, 2neA- var det du eller jeg som skrev dette?

For du skriver nemlig om meg!

 

Jeg startet på 100,5 og satte meg som mål (som jeg trodde var helt urealistisk) å gå ned til 75 kg. Jeg har også vært innom den vekta noen ganger i voksenlivet og var nok ofte der i tidlige ungdomsår...

Og jammen klarte jeg å slite meg ned til 75- og så var jeg ikke helt fornøyd, ville bare litt til. Og fortsatte derfor med museskritt ned til 71,9 lille julaften i 2008, som er laveste registrering. Jeg klarte å stabilisere vekta rundt 73kg, og var der helt fram til den store reisen for et par uker siden.

Turen til "den andre siden" kom muligens som en reaksjon på at jeg hadde prøvd å sette inn støtet igjen. Jeg gikk ned på inntaket og vekta var nede i 72kg- mens sulten/hungeren antakelig var oppe i 100:p

Nå har jeg sulten under kontroll og vekta et par kg over 73. Den var faktisk krøpet ned til 74,6 i morges.

 

Så det er ikke bare du som undrer, undrer,undrer...

Jeg har de samme spm i hodet. Hver dag.

Har hatt det litt roligere i toppetasjen denne uka- heldigvis. Nå skal jeg ned til 73 igjen før jeg tenker en eneste tanke til. Jeg skulle så gjerne hatt mitt vektbelte mellom 70 og 73 i stedetfor 75-73, noe jeg så langt ikke har klart i det hele tatt.

Neste episode følger etter at jeg har sett tallet 73!!:o

 

Jeg skal også inn i statistikken over de som HAR LYKTES, basta bom.

Jeg er fornøyd med kroppen over navlen bortsett fra puppene som har levd altfor hardt:p

Og så har føttene krympet en skostr., fotbladene er helt ok, jeg har store lår- men de er relativt muskulløse.

Så helt ille er det ikke! Og ikke likar å få det;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sitter jeg nydusjet i sofakroken min med pc'en på fanget og tv på et realityshow. Har nettopp gått en tur på 1.15 timer. Det var herlig. Jeg gikk meg litt feil med vilje og kom inn på en for meg ukjent sti. Endte heldigvis opp på en av de vanlige. Men det fikk meg til å få lyst til å gå på tur igjen, snart. Gøy å oppdage nye stier. Hadde nesten glemt hvor gøy det er.

 

Trollmor66: det buksetrikset hørtes veldig lurt ut. Kanskje jeg med tiden ender opp der at jeg tør å la klærne være rettesnoren min. Forløpig så tør jeg ikke gjemme vekten så langt unna :o

 

Jess: utrolig hvor like mange av oss er. Vi strever med mange av de samme tankene :) Det er så kjekt å høre at det er flere som tenker i de banene jeg gjør for det normaliserer på en måte tankegangen min som jeg innimellom tror er helt skakk-kjørt. Så flott at du har funnet deg godt til rette på den smale stien igjen. Jeg finner mye motivasjon i at jeg også SKAL være blant de 10 prosentene som klarer å holde vekten etter å ha mistet over 15-25 % av kroppsvekten sin. We'll keep going or struggling he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vink, vink:D

Jeg skal straks hoppe i dusjen. Det ble innetrening på meg i dag, til tross for ok vær. Måtte bare i gang igjen.

Men jeg skal få med meg fine turer denne sommeren også, for naturen er herlig.

 

Rart å tenke på at vi har mistet 1/4 av oss selv!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt meg en lang og god økt i skogen sammen med hunden vår. Jeg hadde med meg noen ulltråder som jeg hang opp når jeg kom til steder der stien delte seg, så på den måten turde jeg å utforske litt nye stier. Det var kjemepegøy og tiden føk avgårde. Mens jeg gikk der og koste meg tenkte jeg at dette gjør jeg alt for lite. Jeg tar en og annen tur fordi jeg må i forhold til kaloriregnskapet mitt, men sjelden for de det er gøy. Nå skal jeg prøve å få hovedfokuset vekk fra mat og over på trim. Jeg skal fortsatt ha mine hovedtrim mål men skal i tillegg se om jeg kan få inn litt ekstra trim som bare skal være lystbetont og fordi det er deilig å bevege seg. Ikke med hovedmål om at jeg skal gå ned noen hekto/kilo.

 

Mine sommermål:

Opprettholde trimmål om 3-4 økter i uken

Prøve å få minst 7 trimpoeng i uken

Holde vekten, veie 67, 5 den 1. september

Gå turer i skog og mark med litt lengre varighet (1,5 -2timer)

Spise mye frukt og bær

Kose meg, og ta meg tid til å nyte livet ikke haste videre.

 

Nå skal vi ta guttene med oss på Vilvite senteret her i Bergen. Der har vi ikke vært før, så det blir spennende. Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med nye turmål. Hvis jeg ser ulltråder i skogen så vet jeg at du har vært der. Smart;)

I mitt nærmiljø er det så mye å sikte etter (fjelltopper, hav) at det er høvelig lett å orientere seg. Hvis jeg skal på langtur tar jeg gjerne med meg mannen for han har innebygd gps, i motsetning til meg.

 

Tenk at vi beveger oss fordi det er deilig! Jeg har alltid likt å være ute, men har oppdaget naturen på nytt etter at jeg nå klarer å komme meg litt lengre og høyere innimellom. Og så deilig det lukter i naturen nå om sommeren!

 

Jeg tror det er veldig lurt å tenke som deg, vi skal bevege oss fordi det er deilig. Jeg har en tendens til å bruke trimpoeng som motivasjon og går alltid med pulsklokke. Ska prøv å snu dette i hodet, resultatene får jeg jo uansett:-)

 

Flotte sommermål!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...