Gå til innhold

Veien videre


Gjest 2neA

Anbefalte innlegg

Jeg syns du er kjempeflink til å holde stand, litt småsvingning må vi jo regne med. Så lenge du holder deg i vektbeltet ditt går det jo helt fint.

Min erfaring er også at trening er roten til alt godt;)

Jeg får nesten er "kjemisk reaksjon" i kroppen av trening...som medfører at apetitten oppfører seg helt annerledes. Jeg får lyst på PASSELIG mengde mat:D

 

Ha en fin uke, 2neA!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Jeg synes også det ser ut som om du klarer deg bra om dagen :P. En liten svingom innom gult tåler du, vettu. Det er forøvrig kjekt at det er noen som har holdt stand om dagen siden jeg og et par andre med meg har slitt med å finne go-formen. Men nå er det bare å stå på videre!

 

klem fra skrulla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode ord jenter. Jeg er flink en dag og så slipper jeg tøylene en annen dag og slik "går nu dagan". Nå er jeg inni en spiseperiode. Vi har feiret yngstemann sin bursdag i helgen. For meg startet utskeielsene når jeg bakte og pyntet kaken på torsdag, fortsatte på fredag, og lørdag og i dag er det søndag. Jeg har startet dagen bra med havregrøt og yoghurt. Kommer til å spise kaker og digg i dag også men skal prøve å starte så sent som mulig - he he.

 

Vekten har jeg latt stå i ro, skal veie meg på tirsdag som er min veiedag men orker ikke å se "de feile" tallene lyse mot meg morgen etter morgen. Utfordringene står i kø den kommende uken, men jeg har lovet meg selv å være en blanding av fornuftig og nytende. Uken deretter skal jeg ha meg en super flink uke slik at jeg forhåpentligvis fortsatt er innenfor vektbeltet mitt.

 

Jeg hadde en god opplevelse på Vilvite senteret i går. De har en utstillings om går på menn vs. kvinner blant annet. Noe av det man kunne måle var hvor høy man ble som voksen, min sønn fikk da 205 cm anslått som sin voksen høyde!!! Han er veldig høy for alderen, men det jevner seg vel ut. Ja ja faren er 193 men så over til moren he he. For jeg fikk målt min høyde i går til

 

163 cm!!!!!! Så nå går jeg tilbake til denne fantastiske høyden og glemmer alt legen har sagt om 161 som tydeligvis har vært helt feil!! Stoler mye mer på en maskin enn en person :P

 

Fra spøk til alvor de hadde en maskin der som målte kmi (?) verdiene. Man måtte ta av seg skoene og stå på noen fotspor. Jeg måtte ta noen runder men jaggu meg så klarte jeg å måle meg selv om da alle som var i nærheten kunne se hvor mye jeg veide og hva min kmi var! Gjett om jeg var stolt over at jeg turde det! Det hadde jeg ALDRI gjort før jeg gikk ned i vekt rett og slett fordi jeg ikke hadde turd. Tenk så "normal" jeg har blitt - jeg kan veie meg i offentligheten he he.

For øvrig så var mine verdier litt over normalen så jeg regnes fortsatt som lett overvektig. Det viste jeg jo så det var ingen bombe.

 

Nei nå krangler guttene jeg får vel finne frem litt mat til dem. :P

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du målte deg offentlig. Det er en stor seier å tørre å si hva man veier. Jeg husker veldig godt skrekken jeg følte en gang jeg skulle prøve meg på slalomski. Der stod jeg midt i en stor menneskeflokk og ble spurt hva jeg veide (de skulle stille inn skiene )

Jeg hadde mest lyst til å grave ett hull og hoppe nedi. Ikke lett å svare 98kg for en dame altså! Hadde veldig lyst til å si 69, men de hadde vel kanskje stussa litt:p???

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2neA har vokst igjen! Så herlig da du...drar ned BMIen det der. Kjente du at du ble slankere ;)? Jeg er også imponert over at du veide deg offentlig. Du kan være stolt over å ha forsert et slikt hinder (kanskje hjulpet av de nye lange beina??). Jeg har jugd av meg noen kilo en gang jeg skulle opp i 8-seters fly. Dro med en gjeng med pingler (spelemma og supertrente folk...kanskje ikke helt rettferdig å kalle dem pingler...nåja) og sa jeg veide 78, selv om jeg tror kanskje det riktige var 88. Ganske fælt å tenke på at jeg jugde på det når vi skulle opp i fly og ble plassert slik at vi ikke skulle tippe. Det var kanskje ikke så prekært og han typen var vel kanskje bedre på øyemålsveiing og la kanskje på en 10-20% på meg... :).

 

Håper du har kommet deg rimelig helskinna gjennom uka. Det er ganske hardt når det er så mye fest og feiring titt og ofte. Slik ser min kommende måned ut også. Her gjelder det å holde fokus på hverdagene som kommer i mellom!

 

Ønsker deg en riktig god kveld! - klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne helgen har vi levd hotellivet i sus og dus. Men i stedet for nå å ramse opp alt jeg ikke burde spist så skal jeg lage meg en skryteliste over hva jeg faktisk fikk til.

 

* spiste salat og ikke pommesfrittes til hamburgeren

* spiste halve brødet i kebaben

* spiste eple istedet for Mariakjeks

* gikk til Vigelandsparken istedet for å ta bussen (tok trikk ned igjen)

* valgte fisk til middagen en kveld

* spiste ikke dessert

* drakk ikke en dråpe alkohol

 

sånn, ikke verst det der.

 

Så får jeg bekjenne mine synder en annen dag. For det er vel en grunn til at vekten har gått opp nok en gang ? Eller kan man skylde på vann i kroppen pga. flytur fra Oslo til Bergen ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du velger det riktige fokuset, 2neA. Vi er da så inderlig flinke til å se de gale tingene vi gjør hele tida. Og det er nå greit det, innenfor rimelighetens grenser, vi kommer jo ingen vei hvis vi ikke innimellom innser at vi gjør tullete ting. Jeg synes du har en glimrende liste over alle de gode valgene du gjorde :)! Jeg ser jo ut fra det du skriver at det ville vært rom for både det ene og det andre ;).

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I hvertfall sånn noenlunde. Jeg er fortsatt i gul sone og skulle ønske jeg klarte å skrape av noen hekto, men er super fornøyd med at jeg ikke er i rød sone. Det er jammen meg mange fristelser om dagen (og kvelden he he). Synes det er mye vanskeligere å takke nei i år enn det var i fjor :D

 

Lyspunkt: var å kjøpte meg klær i dag, og endte faktsik opp med en kosedress i størrelse S (de var store i størrelsen ja) og en flott vinterjakke i størrelse M til 100,- Stort handlesenter som nettopp har åpnet og de hadde flotte tilbud.

Skal prøve å finne mer glede i klær fremover, ha det som belønning for å holde vekten. Enten det eller noe duppedings som jeg virkelig ønsker meg.

 

Har som mål å holde meg under 70 kilo nå frem mot nyttår og så komme meg ned igjen til 68 på nyåret. I skrivende stund er jeg 69 kilo og det er litt for mye men ikke helt ille.

 

Nå skal jeg kose meg med litt tv-titting.

Har lest litt inne på flere tråder og har blitt litt oppdatert. Godt å se at dere er ved godt mot.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at vekten står i ro:)

Jeg er så glad for å lese at det går bra med deg.

 

Dette året, eller rettere sagt siste halvåret har vært mye vanskeligere enn fjoråret. For min del handler det nok om at jeg prøver å tilnærme meg vanlig mat...og det går fremdeles ikke særlig bra å smake på så altfor mange fristelser. Jeg takler det dårlig, må innrømme det. Dette har medført at jeg har gått opp over 3kg siden i vår:eek:

Det har heldigvis snudd litt den siste måneden, det går nå nedover med MUSESKRITT!!!

 

Jeg ble inspirert av ditt lyspunkt. Nå er det veldig lenge siden jeg har handlet klær, i dag dro jeg derfor rett fra jobb og kjøpte meg en genser. Jeg har likssom straffet meg selv med å ikke få noe nytt før jeg var tilbake på grønt. Og nå er det ganske knabert i skapet. Det var hyggelig å handle og jeg skal også bruke dette som en belønning. Minst 2kg ned = ny bukse:D

 

Ha det riktig fint, pass på deg selv i førjulstiden.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her går det i 100 for tiden. Mangt og mye som skjer, men alltid tid til litt kos. Vekten oppfører seg sånn noenlunde :D Ser at trimmen for ofte blir ofret for at vi skal noe annet- der må jeg skjerpe meg. Håper at du også har det bra, skal inn på siden din nå og oppdatere meg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du holder koken i traveltiden, det er nemlig fort å dra på seg litt ekstra i travle tider. Iallefall for meg :-) Det handler nok mest om at jeg ikke klarer å prioritere trim da.

 

Fint å lese det du skrev hos Skrulle,...at det "bare" er 2-3 år igjen til kroppen forhåpentligvis aksepterer vår nye vekt. Det høres kanskje lenge ut, men de 2 årene siden snu-operasjonen føles ikke lenge.

 

Jeg har nettopp lest "gutta på kur"...anbefales hvis du ikke har lest den. Virkelig fornøyelig bok, og mye jeg kjenner meg igjen i.

 

I mårra er det Lucia og jeg skal på kirkekonsert. Gleder meg!

Ha det fint i adventstiden og pust godt innimellom strabasene.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp søndagshilsen! Godt å se at det går bra med deg :D. I førjulstider er det mye som skjer og det er mange ting som må ordnes. Da er det vel ganske typisk at trimmen må vike. Jeg har klart å få til trim i travle tider også, men det er mest fordi jeg ikke har tilgang på bil for tida og må forflytte meg ved hjelp av egen kraft. Litt upraktisk til tider, men bevegelse blir det i alle fall :D.

 

Ha en herlig dag! klem fra skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du kanskje fått juleferie? ;)

Håper det går fint med deg i den travle juletid. Kjempefint at ikke vekten tuller for mye i denne tiden med mye fristelser. Det er likssom pepperkaker og marsipan overalt. Heldigvis er det også mye mandariner i omløp og disse er utrolig snille i kcal-regnskapet. Jeg blir sikkert snart orange...

 

Jeg ønsker deg ei riktig god jul

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det jenta si som har juleferie fra ALT. Huff og huff som jeg har sklidd utpå glattisen. Er ikke vant med snø og is her på Vestlandet ;)

 

Jeg startet tankegangen det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår som teller ca. 17. desember. Holdt det gående helt til 2. juledag, da skulle jeg bare en snartur på vekten for å sikre meg litt. HA , 71,2 kg!!!!!! Er det mulig. Snakk om kalddusj. Da hadde jeg gått opp 2 kg på vel en uke. Så nå er jeg i rød sone i stedet for gul. Vet at rødt er julensfarge men dog!!! Etter intens trening og ingen utskeiieler forsvant det ene kiloet heldigvis. Var sikkert mest vann og greier. Men det siste kiloet vil ikke gi slipp. Lovet meg selv at jeg ikke skulle spise noe digg før jeg igjen var i gul sone. Nå har jeg holdt på i snart 3 dager og merker at det går på humøret løs. Så jeg leker med tanken på å få lov å skeie ut litt når vi skal på fjellet i morgen, men så begynne det nye året uten å få spise godis/chips/kaker osv. før jeg igjen er i gul sone. Da får familien en mor/kone i mye bedre humør og jeg føler at jeg ikke gir opp kampen helt. For jeg tror nemlig at 2010 blir et kampens år. Nå har jeg holdt på så lenge at jeg er litt sliten av alt, og da er det lett å gi litt for mye f. Men det skal jeg ikke. Jeg elsker den nye kroppen min og alt den kan gjøre :)

 

Nå ble det plutselig fullt hus her, snakkes senere. Ha en strålende romjul alle som er innom. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du 2neA. Jeg er visst på samme sted som deg, men dessverre tilogmed langt forbi rød sone. Blitt overvektig igjen jeg nå! Men, her skal det kjempes, for jeg også elsker nykroppen min og skal ikke tilbake dit jeg var før. Så nå har jeg HV-pause noen måneder.

 

Kjenner igjen dette med å være sliten og lei av å holde fokus. Jeg ser klart at jeg gikk i den fella slik at det gradvis har gått på kilo og jeg ikke har funnet det riktige fokuset til å gjøre noe skikkelig med det. Men nå er tiden inne for å ta skikkelig tak slik at disse kiloene kan gå av, og så skal jeg stabilisere igjen.

 

Ønsker deg en riktig god helg og håper at du har funnet go-formen igjen! Det er jo herlig å ha sunn og sterk og slank kropp...og en sunn sjel oppi alt sammen??

 

- skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det havregrøt for alle pengene for tiden. Gikk opp 2 kilo i julen, nå er vel et kilo av igjen, men det skal få følge av flere. Jeg har bestemt meg for at snik-kiloene fra i vår/sommer skal av i samme slengen. Så nå gir jeg meg ikke før jeg atter er nede i grønn sone. Altså under 68,5. På dagens veiing var jeg 69,7 men om det er et lykkeblaff eller om det er reelt får vi se i neste uke. I går veide jeg nemlig 70,2. Men jeg er uansett takknemlig for at jeg i dag er i gul sone og ikke i rød.

 

Har begynt å notere det jeg spiser, regner ikke ut kalorier det har jeg egentlig aldri gjort. Men det er noe med bevistgjøringen når man vet at ALT man putter i munnen blir skrevet ned. Jeg klarer i hvertfall å skjerpe meg litt da, enn så lenge :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag viste vekten 70,6 så da er jeg atter i rød sone.

Men det er bare å fortsette de gode forsettene mer riktig mat og trim.

I dag skal jeg ha som mål å gå meg en god lang tur i det flotte vinterværet. Utfordringen blir å komme seg ut før det blir mørkt ,men jeg har jo hodelykt :)

 

Ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten 70 blank. Så litt opp fra forrige uke, men omtrent der jeg har vært de siste dagene. Dette kommer nok til å ta tid!!! Jeg er flink i ukedagene, men så kommer helgen og da kommer et UTROLIG søt og salt behov som jeg bare MÅ tilfredstille :P Her må skjerpings til om jeg skal komme i mål. Det er jo bra at jeg klarer å holde meg i skinnet i ukedagene i det minste :P. Denne uken har jeg trent både mandag og tirsdag, nå kommer noen møtedager så neste trening blir vel i helgen. Ha en super dag. Klem til deg Ragnhild hvis du er innom :P ps. kanskje du kunne opprette konto her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

og jeg har nå for første gang siden jeg startet min omlegging/nye livsstil ikke veiet meg siden forrige veiedag (tirsdag). Tenk jeg har klart å styre unna vekten i så mange dager. Det har ikke vært enkelt og nå kjenner jeg at jeg er kjempespent. Men jeg har lovet meg selv å ikke veie meg før på tirsdag så da skal jeg holde det.

 

Positivt med ikke å veie seg hver dag har forløpig vært:

- føler meg mer vel med meg selv og det jeg ser i speilet (ikke sur for de kiloene som nekter å slippe taket)

- tror/håper/drømmer om at jeg har gått ned noen gramminger

- er så spent på veiingen at jeg har klart meg uten snop/chips i helgen!!!!!

ja ja så er ikke helgen helt over enda, men tror det skal gå bra.

 

Negativt:

Føler at jeg IKKE har kontroll over vekten. Tenkt om den har svingt seg kraftig opp... og her går jeg og aner fred og ingen fare.

 

 

Tenk at man kan gjøre seg så mange tanker omkring veie seg/ikke veie seg hver dag ;) Godt man har dette forumet, folk i det virkelige liv ville nok bare ristet på hodet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

og vekten er fortsatt i gult og delvis rødt område. Noen dager ser jeg litt svart på det mens andre dager er jeg ved godt mot. Jeg jobber med å ikke få svart samvittighet når jeg ikke får trent og når jeg spise litt utenom det vanlige. Har nok fortsatt en del utfordringer her. Nå står jeg på farten til å reise på helgeseminar- så får vi se om 3 dager med hotellmat gjør noe med vekten?! jeg har med meg mellommat så får jeg se om jeg får lagt en slagplan om hva jeg skal unne meg og ikke. Første del er i hvertfall avklart, jeg skal ikke kjøpe meg en kosesjokolade på flyplassen :( Det har jeg nemlig svært lyst til. Men det skal jeg ikke!!!!

Ha en strålende dag alle som er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

At det skal være så vanskelig å holde vekten da gitt!

 

Jeg ligger ca. 2-3 kg over det jeg har satt meg som trivselsvekt. Det er ikke så ille sånn isolert sett, det som er jeg stadig frykter er at antall kilo over trivselsvekten stadig øker. Før jul var jeg 1 kilo over, så 2-3 kilo over, så gikk jeg ned litt var 2 kilo over, så la jeg på meg igjen og er nå 2-3kilo over. Hva skjer i neste måned som er full av utfordringer ? Skriver jeg da innpå her at nå er jeg 3-4 kilo over trivselsvekt? uhææææææ vil jo ikke opp igjen i vekt. Men klarer ikke å mønstre nok motivasjon til å ta ordentlig tak. Jeg klarer bare å mønstre nok motivasjon til å leve noenlunde sunt i hverdagen og trene regelmessig. Det hadde sikkert vært nok i det lange løp, men så får jeg så uendelig lyst på noe godt (smågodt og chips er mine største laster) og når lysten blir stor nok så klarer jeg ikke å stå i mot.

 

Jeg gir meg ikke. Det er bare så vanskelig. Synes at bare jeg spiser det samme som "ALLE" andre så øker min vekt. Urettferdig!

 

Påskemål: Være under 70 kilo, da er jeg i hvertfall ute av rød sone og over i gul. Så før jeg ta våren til hjelp med å komme ned i grønn sone igjen. Har tro på at jeg vil få enda mer treningsiver når det blir bare veier igjen og lengre lyst om kveldene ;)

 

Ha en super lørdag alle som er innom.

 

Mål for i dag: spise grønnsaker med dipp og oppskåret frukt i stedet for snop og chips. Unne meg en god middag uten dårlig samvittighet.

 

Har allerede fått trent så det målet er i boks allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

2neA, her snakker du om noe som jeg også tenker mye på. Jeg har utvidet mitt trivselsbelte og tenker litt på om dette er ett skritt på veien mot å akseptere en snikende vektøkning. Jeg har heldigvis klart å hente meg inn og krype litt ned igjen så vekta er foreløpig under kontroll- men det koster.

 

Jeg blir også frustrert over at jeg legger på meg av å spise det samme som "ALLE". Og av at jeg fremdeles stort sett alltid må tenkte over hva jeg putter i munnen. Den ubehagelige sannheten er vel at jeg har en apetitt og noen lyster som er litt for heftige i forhold til min forbrenning/min aktivitet. Og det er SURT!

 

Godt å lese dine ord "jeg gir meg ikke" - for det er helt uaktuelt for oss begge! Ikke sant?

Min erfaring i det siste har vært at det er lettere å ta meg SKIKKELIG sammen ei uke eller to i stedet for å være littegranne flink en og annen dag. Det blir bedre resultat når jeg kobler "på" og følger "GR-oppskrifta" enn hvis jeg bare viser litt moderasjon. Og da trenger jeg ikke holde på så mange dager / uker før kroppsvekta er under kontroll igjen.

 

 

Her kommer en stor klem. Takk for all støtte jeg har fått fra deg

God påske fra JESS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2neA og jess. Dere har det ganske likt som meg, ser jeg. Men jeg er fremdeles livredd for vektøkning.

Har gått opp 3 kg som jeg virkelig sliter med å bli kvitt. Hvis jeg prøver meg på "vanlig" mat et par dager, fyker vekten opp! Nå har jeg vært på GR-kost i snart 3 år, enda er kroppen håpløst sensitiv på inntak. Jeg trener 4-5 ganger i uken, og dropper jeg en trening eller to ser jeg det på vekten med det samme. Det er kjempevanskelig, for det hender jeg ikke kan trene fordi jeg er syk(sjeldent, heldigvis) eller rett og slett må gjøre noe annet.

Noen ganger kjenner jeg meg uvel bare ved tanken på å veie meg, men der har jeg bestemt meg. Jeg veier meg hver dag, så godt som, og noterer ned vekten så jeg kan holde oversikt. En stund siden jeg har brukt målbåndet, men jeg kjenner på klærne mine om jeg går opp eller ned.

Jeg trøster meg med at jeg klarer å holde fokus nå som det bare er et par måneder igjen til maraton.

"Jeg gir meg ikke" får bli min mantra også. Flott å høre dere si det også!

NinniR:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt å komme "hjem" å bli litt inspirert av hverandre.

Jeg ramla utpå i påsken med begge øynene åpne ;)

Det ble smågodt i nesten en uke i strekk. Sier seg selv at det blir vektøkning av sånt tull. Smakte ikke så godt - eller ...

 

Ja ja uansett nå er det STOPP. Vekten har nå svingt seg opp til nye høyder, ser tall som jeg lovet meg selv at jeg aldri skulle se mer. Så nå har jeg bestemt meg for en nedgang på 3-4 kilo slik at jeg igjen er nede i grønt område. I skrivende stund er det blodrødt. (71,5 kg ps ikke si det til noen :))

 

Mål: ned til 67- 68 kilo

 

delmål 1: se 69,9 tallet premie: 1000,-

delmål 2: se 68.9 tallet premie: 1000,-

delmål 3: under 68, 5 premie : 1000,-

 

Pengene skal jeg enten bruke på klær eller på en minipc som jeg har SÅ lyst på.

 

I første omgang skal jeg bruke tiden frem til 17. mai, da gjør jeg opp status og legger planer for veien videre. Da skal jeg i hvertfall ha nådd første delmål så det så.

 

Jeg må få på plass mer trim både på treningssenteret og ute i skauen. Nå er det lyst og ingen unnskyldninger skal lenger godtas.

 

Så nå er det herved sagt: jeg skal ned i vekt!

 

Ser ganske lyst på det, føles godt å endelig å ha bestemt seg. Så får jeg heller rase litt innimellom for at dette blir hardt det blir det. Har lyst på smågodt nå også jeg :) Men har MYE mer lyst å beholde en kropp som jeg er ganske fornøyd med de fleste dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...