Gå til innhold

Veien videre


Gjest 2neA

Anbefalte innlegg

Klarte meg ok i går, falt for en fristelse ellers holdt jeg meg til sunnere alternativer som yoghurt med blåbær :) Fristelsen jeg falt for var en minibakel med vaniljekrem med sjokoladeglasur. Og ja den var god, men jeg klarte å bare ta en.

 

Ble ingen trim i går, ble for hektisk med handling og diverse familieaktiviteter. I dag skal jeg først tilbringe litt tid med guttene mine så får vi se om jeg ikke klarer å legge inn en god tur i ettermiddag. Satser på det. Får litt hjelp av været i dag, klart, kaldt og fint.

 

Nå har jeg spist en god og mettende frokost med havregrøt og banan/blåbær og yoghurt. Den sitter av erfaring godt i magen og det trenger jeg når jeg skal ut til storbyens mange fristelser :)

 

Ha en fin lørdag alle sammen.

 

Og endelig er vekten begynt å rikke seg nedover og ikke oppover - jiha. La det vare- vare og vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar
Gjest soleia

Kjempebra jobba ToneA! Er det ikke deilig at vekta begynner å gi etter?

Jeg er som deg litt utålmodig, og vil ha resultater etter sånn ca en halv "flinkis-dag" :) Etter fem slike begynner vekta eeendelig å reagere. Så her er det bare skure på i samme spor!

 

Lykke til videre og ha en strålende lørdag!!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

... hvis det er greit?

 

Jeg har gått 2-3 kilo opp etter at jeg begynte med Hold Vekten. Skylden er selvfølgelig bare min egen, da jeg kom ut av "Roede-modusen" litt for lenge, og var selvfølgelig direkte tilbake til "gamle synder". Vi skal reise til syden om tre uker, og jeg vil helst bli kvitt pølsemagen før det. Det vil si at jeg må brette opp armene, og komme i gang med å få bort inntil en kilo i uka! Det skal jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt at det er flere som slenger seg på :) God støtte i hverandre.

Så kjekt med en sydentur å se frem til, pølsemagen er nok forsvunnet til da.

 

Det ble en god tur på meg i går og i dag har jeg vært på spinning. Så jeg er veldig fornøyd med meg selv på trimfronten for tiden.

 

I matveien så klarer jeg meg ok, klarte meg uten chips og snop i går. Hurra for det.

 

Jeg gjør de teiteste ting når det gjelder mat, nå er jeg veldig sulten og venter på at alle skal komme hjem så vi kan spise. I mens så klarer jeg da å skjære av en liten lefsebit og litt bolle !!??!! Hvorfor??? Idioti.

 

Som straff eller konsekvens :) får jeg bare spise en halv bolle med krem etterpå.

 

Håper vekten fortsetter nedover, kjenner meg godt igjen i å ville ha resultater etter en halv flinkisdag Soleia :) NÅ har jeg faktisk vært ganske så flink siden tirsdag, så regner med, forventer at jeg har gått ned på min veiedag som er tirsdager.

 

Ha en fortsatt fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold vekten oversikt, snittvekt: tatt min veiedag om tirsdagene som utgangspunkt:

 

Uke for uke (tirsdager)

1 72.9

2 72

3 72.8

4 72.9

 

5 72.2

6 73.1

7 73.5

8 72.9

 

9 73.9

10 73.1

11 72,9

12 71,9

13

 

14

 

 

2011 (snittvekt mnd for mnd)

Vekt 1. nyttårsdag (formiddag) :

73, 9 ønsket nedgang i 2011: 4,5- 5kg

 

januar : 72, 65

februar: 72,9

 

 

 

 

Mars: mål 71,9

april: mål 71,5

mai: mål 71 (tilbake til vekten fra i fjor)

juni: mål 70,9

juli: mål 70,9 (holde vekten i sommer)

august: mål 70,5

september: mål 70

oktober: 69,8

november: 69, 5

desember: 69, 5 (holde vekten)

 

 

http://dl.dropbox.com/u/4565055/chart_4%20%281%29.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du er en racer på diagrammer :)

Din plan ser veldig fin ut, det er nok greit å ta det litt moderat. Kropper som våre, som har vært utsatt for noen slankehistorier skjønner fort at hungersnøden er kommet igjen og responderer som regel ikke så lett lenger.

 

Jeg stjal din ide om snittvekt pr. måned i fjor, og jeg bruker den fortsatt. Dvs. da det ble for ille sluttet jeg å føre, det ble FOR ubehagelig. Men nå er jeg i gang igjen. TAKK :)

 

Jeg ønsker deg en fin uke, klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går i 100 og vel så det for tiden, men jeg holder stortsett stand :D

Hadde bursdag på tirsdag og den dagen spiste jeg det meste, he he.

 

Nå har jeg en utfordrende helg foran meg skal på hotellweekend med mannen min, men pakker treningstøyet også så går det vel bra.

 

Vekten viser en positiv trend, så har godfølelsen.

 

Håper det går bra med alle sammen, gleder meg til å få tid til å oppdatere meg på trådene, men det får bli en annen kveld, nå roper sengen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei på dere. Jeg er ny her på "tråden". Men ikke ny innen hold vekten. Har snart gått et år og har klart å holde vekten miin heldigvis. Men merker stadig at det blir vanskeligere og vanskeligere å holde fokuset. Spes. i disse påskegodis tider, min svakhet er kaker, bakverk ..er jo litt kjedelig ikke å kunne ha noe i hus fordi en ikke kan styre seg..men slik er det.

Forsøker å trimme masse for å oppveie litt, men i dag viste vekta 2 kg opp, så nå er det barel full skjerpings....

God påske til dere alle i samme båt.

Livis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har ikke klart å gå ned i vekt de siste månedene. Skal være glad hvis jeg klarer å holde vekten gjennom sommeren :D Er superfornøyd med triminnsatsen min i dag har gått på tur i 8, 5 timer og forbrent 3600 kalorier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke klart å gå ned i vekt de siste månedene. Skal være glad hvis jeg klarer å holde vekten gjennom sommeren :D Er superfornøyd med triminnsatsen min i dag har gått på tur i 8' date=' 5 timer og forbrent 3600 kalorier. :)[/quote']

 

 

8 timer!!! wow! det var jo hele dagen det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest skrulle

Hei på deg - long time no see (fra min side - du har jo vært flink jente og holdt stand!). Ser at du har jobba med noen pyntekilo i vår - det er fantastisk bra at du holder de kiloene som er utenfor pyntenivå vekke :). Jeg er nok dessverre utenfor pyntekiloene om dagen. Havna utpå, gitt, men har omsider kommet i siget igjen.

 

Regner med å se deg igjen etter ferien!

 

klem fra skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

så deg inne hos Jess og ble veldig glad for å se deg igjen. Ja misforstå meg rett, glad for å se deg men synes selvfølgelig det var kjipt med kiloene som kom byksende på. Jeg er omtrent i samme bås selv, pyntekiloene mine har fått følge av noen flere som nå gjør at flere klesplagg ikke passer lengre og jeg kjenner at humøret igjen er begynt å lide for mine teite kilo. Har ikke tal på hvor mange ganger jeg har sagt/skrevet at NÅ skal jeg gjøre noe med kiloene som har sneket seg på (sneket og sneket fru Blom) men så klarer jeg bare å holde motiviasjonen oppe noen dager før jeg igjen gir etter for ett eller annet sug. Ta forrige uke f.eks da så jeg et sjokkerende tall på vekta og la planer i sengen om at jeg nå skulle går tur hver dag og unngå snop/chips til vekten igjen var nede til i hvertfall før sommerentiden. Hvor lenge hold jeg? En uke og en dag! I går var det lørdag og jeg hadde så LYST på snop at jeg bare spiste det fort og raskt slik at jeg ikke kunne stoppe meg selv. Driver fortsatter og punkterer flere hjul hvis jeg har anledning. Plusstegnet for i går var at jeg faktisk var ute og gikke en times tur med snittpuls på 76 prosent. Ble veldig motivert når jeg leste på tråden til Jess og fant ut at dere egentlig sliter med det samme som meg! så nå skal jeg jammen meg prøve å finne litt mer motivasjon og tips her inne på vektklubben og kanskje jeg kan klare det denne gangen og gå ned igjen noen kilo i stedet for stadig og gå opp litt, litt og litt mer som til sammen blir alt for mye. Jeg har nok gått opp igjen 10 kg jeg også hvis jeg skal regne fra det tallet der jeg stoppet vektnedgangen. Men jeg har ikke behov for å komme ned dit igjen, jeg skal bikke 70 tallet altså veie under 70 kg. Klarer jeg å komme ned igjen dit så skal jeg være overlykkelig. Gleder meg til å snakke mer med deg utover høsten Skrulle, her helt overbevist om at DU klarer å ta grep igjen. Når du først har bestemt deg så går det veien. Ingen som har sagt at veien går rett frem vet du :) Vi kommer nok til å oppleve både omveier og grøftekanter men vi skal holde oss på veien! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da stenger jeg av denne leiligheten for en stund og flytter inn igjen i min gamle tråd på ned 20-30 kg. Ble så inspirert av Skrulle at jeg tok mot til meg og satte igang. For dette forplikter må vite. Nå skal jeg ikke lenger holde vekten med håp om å gå ned noen kilo, NÅ skal jeg ned i vekt!

 

Det er for meg to forskjellige tankeganger :)

 

Håper jeg er tilbake i denne flotte leiligheten helst innen februar. Da skal jeg på ferie og det er jo alltid kjekt å reise på tur med en kropp man er venn med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...