Gå til innhold

Veien videre


Gjest 2neA

Anbefalte innlegg

Flott at du breier deg her inne Jess. Jeg har jo så stor plass :D

 

Vekten min er svært samarbeidsvillig for tiden, i dag tidlig såg jeg 66, 7 tallet for første gang på evigheter (over en måned i hvertfall). Har ikke troen på at jeg klarer å bli værende her, men jeg er i hvertfall kommet vekk fra den stygge trenden med opp opp opp.

 

Jeg har hatt ulvehunger eller økedager som de erter meg med på jobben. Jeg kan spise en stor lunsj, men være i hel sulten et par timer etterpå. Klarer nå å holde meg til sunne ting så det har gått greit.

 

Har tatt noen utrolig flinke valg og noen ikke fullt så bra. Nett som normalt veit eg.

 

I dag har menyen min sett slik ut så langt:

havregrøt ++

salat + 2 rugsprø

1 banan

1 eple

1 plomme

1 Nutrilettbar

wokgrønnsaker, fullkornmakaroni, kyllingkjøttdeig og litt smeltet ost.

1 knekkebrød

 

 

Til i kveld har jeg light-gele klar og evt. kesamdip med gulrøtter. Tiden får vise hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Nå sitter jeg i godkroken min i sofaen vel fornøyd med min egen innsats.

Har vært på en spinningtime. Fikk tatt meg ordentlig godt ut. Herlig.

 

Tror jeg har funnet ut av tullet med pulsklokken, jeg har rett og slett stilt den feil vei. Så jeg var 45 år på klokken og dermed fikk jeg bedre resultater og kaloriforbrenning enn det jeg skulle ha. Nå har jeg justert den ned 10 år, så får vi se om jeg da holder meg under 100% på treningen.

 

Men uansett så gjør jeg da noe rett for tiden, vekten viste i dag 66,6. Helt fantastisk, hadde nesten gitt opp håpet om å få se det tallet igjen. Målte meg rundt midjen også og da var jeg jaggu 78 cm og ikke 80 som jeg pleier. Så nå er jeg inne i en god stim, måtte den bare vare lenge.

 

Ha en strålende lørdag folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om 2neA i flott driv. Fint midjemål du har. Har lest et sted at 80cm for damer er grensen for det skal kan være uheldig for helsa. Og nå er du 2cm under:D

Jeg hadde også noe tull med klokka mi en periode. Jeg hadde stilt den slik at den målte treningsverdien mellom 60 og 85%, alt som var under og over det ble ikke målt-og da ble det dårlig uttelling. Ja, disse elektroniske duppedingsene;)

 

Du spiser veldig sunt og forholdsvis moderat for tiden (tror jeg, står ikke mengder) så det er vel fortjent at du får slike flotte tall. Klart det skal vare!!!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en lettvint løsning i dag og gikk på McDonalds for å spise middag. Jeg valgte ukens burger Aoliburger, salat i stedet for chips og cola light. Regnet med at det ble sånn 500 kalorier. Etter at jeg hadde spist sjekket jeg for moro skyld hvor mange kalorier det var i burgeren - 850 jeg gjentar 850 ER det mulig !?!

Snakk om å spise langt over grensen. Ja ja spist er spist som det heter. Får bare ta lærdom av det og kanskje sjekke kaloriinnholdet før jeg velger meny neste gang.

 

Så nå sitter jeg her og har spist opp hele dagsbehovet mitt og vel så det, før vi har satt noe godt på bordet. Sukk, hulk , stønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
Vi tok en lettvint løsning i dag og gikk på McDonalds for å spise middag. Jeg valgte ukens burger Aoliburger' date=' salat i stedet for chips og cola light. Regnet med at det ble sånn 500 kalorier. Etter at jeg hadde spist sjekket jeg for moro skyld hvor mange kalorier det var i burgeren - 850 jeg gjentar 850 ER det mulig !?!

Snakk om å spise langt over grensen. Ja ja spist er spist som det heter. Får bare ta lærdom av det og kanskje sjekke kaloriinnholdet før jeg velger meny neste gang.

 

Så nå sitter jeg her og har spist opp hele dagsbehovet mitt og vel så det, før vi har satt noe godt på bordet. Sukk, hulk , stønn.[/quote']

 

850 kcal på 1 burger? Det var like mye som min lørdagskosemiddag med indisk mat og rødvin det

Jaja, spist er spist :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg punkterte like godt resten av hjulene jeg, så nå skal kroppen på verksted. Blanke ark fra i morgen av. Har nå kost meg med både chips og snop. Tar meg en ekstra trimtur i morgen så går det forhåpentligvis bra.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66
jeg punkterte like godt resten av hjulene jeg' date=' så nå skal kroppen på verksted. Blanke ark fra i morgen av. Har nå kost meg med både chips og snop. Tar meg en ekstra trimtur i morgen så går det forhåpentligvis bra.

 

Klemmer[/quote']

 

Hadde jeg ikke vært så mett skulle jeg ha misunnt deg den chipsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett, spist er spist!

Nå har du vært kjempeflink lenge og da er det ikke så rart at kroppen krever litt ekstra. Jeg har også perioder der alt går veldig greit, og så kommer det en dag der jeg bare MÅ ha noe ekstra.

Ta den trimturen du, så er det borte igjen:-)

Jeg håper også på en tur i morgen. Jeg har ymtet frampå til mannen om en fjelltur hvis været holder. Håper han har lyst. Han pratet om noe bilvask og garasjerydding, hørt noe så kjedelig:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en bedre dag så langt. Jeg har laget klar snacks til i kveld så dette skal nok gå bra.

 

Jeg sov lenge i dag, herlig. Stod ikke opp før kl. 11.00!!

Spiste havregrøt til frokost, og nå har vi spist fiskegryte til middag med iskake til dessert. Det var kjempegodt. Jeg spiste to porsjoner, burde sikkert klart meg med en men men.

 

Har hatt en flott og anstrengende tur med stedatteren min og hunden vår. Vi gikk i ca 1 time og jeg forbrant rundt 500 kalorier. Pulsklokken viser stadig litt for høy maks puls, så nå har jeg stilt den inn til 190 altså 30 år. Så får vi se om det blir mer riktig. Jeg ble ordentlig sliten på turen i dag, pusten gikk veldig tungt og jeg følte meg utslitt lenge før vanlig. Lurer på om jeg brygger på noe...

 

Nå skal jeg kose meg med data'en og en god book.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov til 11? Det er jo ren JESS-stil. I dag var jeg oppe kl. 10 og det er nesten tidlig til meg (oss) å være. Jeg hører om mange voksne damer og menn som våkner tidligere og tidligere etter hvert som de blir eldre. Jeg og mannen min har litt å gå på før det blir kritisk tidlig:D

 

Jeg håper du holder deg frisk, skal ikke høre om noen sykdommer nå i disse svineinfluensatider...:)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare sende deg en skikkelig god 17mai-hilsen, hipp, hipp, hurra. Håper du får en fin dag med famlien din!

 

Jeg tenker det blir fint i krukkene når du har fått blomstene på plass. Det er alltid så hyggelig med slike sommersysler.

 

Neste uke skal vi hive oss i treninga igjen, ikke sant? :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken flyr avgårde. Nå er det 17.mai vært øyeblikk og jeg har inntatt helgen med stor H. Går stadig og snoker i 17. mai snopet (he he). Kjenner at jeg har stort behov for søtt og salt i dag, får vel inngå noen harde forhandlinger med meg selv. Akkurat nå har jeg lyst på alt i store mengder. Har planlagt å gå på spinningtime i morgen tidlig, denne uken har jeg trimmet alt for lite!! Kroppen min har vært helt død og giddalaus. Men i morgen skal jeg uansett så det så. Jeg ligger fortsatt rundt 67,5 , håper jeg også er der når helgen er over. Nå skal jeg ut og hjelpe guttene mine med syklene. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Det er visst tøffe tider i både det ene og det andre skapet her om dagen, ser det ut til. Sjøl har jeg spora av den smale sti siste uka så nå er det skjerpings igjen. Jeg har aldri vært jojo-slanker...det vil si, ikke før jeg begynte på HV :). Nåja, nå er planen å kvitte meg med ferietillegg og så begynne å øke kalorimengden igjen og komme opp i brukelig nivå før jeg skal på ferie. Det burde vel kunne redusere ferieskadeomfanget?

 

Angående McDonaldsburger, jeg er også ganske sjokkert over at kaloriinnholdet var så høyt. Klapp deg sjøl på skuldra for at du valgte salat istedenfor fommes frites. Flinke jenta :D! En gang i mellom tåler vi burger, vettu. Kom deg på spinning i morgen - da blir du så lørdagsblid og god!

 

Ha en riktig god kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg med pepsi max og ingenting annet - :) Det er prestasjone det.

 

Jeg finner ikke bundadsskjorta mi, men i min store leteaksjon for å finne den kom jeg over en pose med gamle klær fra svigermor som hun har gitt til 15 åringen vår. Gamle retro klær fra 60 tallet. Fant en kjempestillig kjole der. Den er sånn blå-turkis aktig. Med et liksom belte- (mønster i stoffet) rett under bysten. Den går til rett ovenfor knærne. Den satt som et skudd. Så nå lurer jeg på om jeg skal gå med den på 17. mai. Har en fin hvit jakke som jeg kan ha over. Hm skal jeg tørre det??? Følte meg kjempefin, men det er jo litt retro da. Er det fortsatt litt i motebilde og gå med retroklær? Selv mannen min syntes at den var fin og han sier AKKURAT det han mener på godt og vondt.

Jeg hadde passet godt inn i det årtiet - he he.

Akkurat nå får den seg en omgang i vaskemaskinen, overlever den der så kanskje jeg tør å bruke den på søndag.

 

Flott at du har kommet deg over på den smale stien igjen Skrulle. Jeg skal ha litt fri med god samvittighet i helgen. Så skal jeg heller ta et lite skippertak igjen til uka, det er det faktisk verdt :D Håper å unngå gul sone da, det skal være sagt. Klarer jeg det så er jeg super fornøyd.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Høres ut som ett flott valg til 17 mai, retro er fortsatt inn så du bør bruke den før den går av moten igjen :)

Men hva sier 15 åringen om at mamma passer inn i hennes klær?

Jeg har to jenter på 15 og 17 og selv om de synes det er fint at mamma er slank tror jeg de foretrekker å være 1-2 str under meg, men men :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå har roen endelig senket seg. Dagen i dag har vært travel og fin. Guttene har kost seg masse, og is på is har funnet plass i magen.

 

Selv så tyvstartet jeg på 17. mai feiringen fra og med fredag av og det merket jeg på vekten i dag tidlig, den var gått opp 1 kilof fra fredag av. Så nå er jeg tilbake i gult område. Hadde et håp om å unngå det. Men jeg bestemt meg (kanskje dumt) for å ikke la vekten påvirke dagen i dag. Så jeg har kost meg i dag også spist både kake, rømmegrøt, snop og chips. Men nå er jeg klar for den sunne linje igjen i morgen. Så da blir det nok en gang målet og kommer ned i grønn sone igjen, og aller helst så nærmt 67 kilo som mulig slik at jeg får en liten buffer.

 

Utrolig nok så er humøret forholdsvis bra selv om jeg ikke er godvenner med vekten, og det tar jeg som et veldig godt tegn. Jeg vet jo at jeg kommer til å klare å gå ned igjen det kiloet (eller evt. mer etter dagens inntak) jeg må bare ta tiden til hjelp.

 

Håper alle har hatt en super 17. mai både her til lands og i det store utlandet.

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her sitter jeg og sliter med blodsukkeret. Kjenner at jeg slettes ikke har lyst til å sette vekk verken snopeskål eller chipsen. Men mandag er mandag og jeg er en person som slettes ikke spiser slikt i ukedagene så det så. Jeg klarte til og med å takke nei til DEN kaken på jobben i dag, jordbær, rullekake med fromasj. Den så bare så lekker ut, men jeg var standhaftig og takket nei dvs. jeg slapp å takke nei for folk har for lengst sluttet å prøve å nøde meg til å forsyne meg he he.

 

I dag er jeg tilbake på den smale sti, håper at kiloet som har kommet i løpet av helgen forsvinner så raskt som mulig. Men at det blir en enorm oppgang i morgentidlig kontra forrige uke ja det er udiskutabelt. Men men. Jeg må si at det er hardt å holde vekten, at så små utskeielser skal gi slike store utslag. Det er jammen ikke rart at folk fyker oppigjen i vekt. Man spiser noenlunde fornuftig i uken, men så noen dager med festmat vips så er vekten økt. Jeg er litt irritert for at det skal gå så raskt å legge på seg. Jeg har lyst til å kunne kose meg i helgen uten at jeg skal gå opp i vekt av den grunn. Hm, hm hm hm. Jeg tror ikke at jeg har lagt på meg 1kg fett, jeg har ikke spist 7000 kalorier ekstra i helgen, det er jeg brennsikker på. Men jeg har helt sikkert hatt helt feil sammensetning på måltidene mine for mye sukker og fett og det er sikkert ingen god blanding.

 

Ja ja, nå skal jeg klare å være streng med meg selv noen dager slik at jeg nok en gang kan komme tilbake til grønn sone. Kanskje jeg skal lage en liten konkurranse med meg selv, hvor lenge kan jeg klare å være i grønn sone uten å gå opp i den gule? Denne perioden varte i ca. 14 dager, må lese mer nøyaktig i vektboken min.

 

Ha en strålende dag folkens. Jeg har vært på tur i ca. 1 time og forbrent svimlende 150 kalorier. Det sier seg selv at det var mer en sosial tur enn en trimtur. Min turkamerat orket ikke å gå fortere, så da måtte jeg ta hensyn veit du. Dagens gode gjerning, hvis jeg klarer å motivere henne til å ta grep og komme i bedre form så er det verdt å "miste" litt trimpoeng. I morgen skal jeg derimot forbrenne masse har jeg bestemt meg for.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel omtrent som forventet. Ja ja. Kjenner at jeg ikke akkkurat bobler over av tiltakslyst for å kvitte meg med det ekstra kiloet, men med tiden til hjelp så må jeg jo klare det. Føler meg så mye bedre straks jeg er i "lovlig" vekt. Det gjenstår nå bare 300 gram så har jeg klort meg innenfor grønn sone igjen. I dag ble det ikke så mye trim som jeg hadde tenkt, trimmet på jobben i dag, men det ble aldri så mye piff, men desto mer styrke og det trengte jeg. Det er for lenge siden jeg har hatt en økt med det.

 

I morgen er det helg, tjhi. Kort uke dette her. Har planer om å ta meg en ordentlig tur i fjellet evt. på treningssenteret hvis det regner kattunger.

 

Nå skal jeg lage meg en nydelig sjokolademousse på skummet melk. Kjempegodt og lovlig på en tirsdagskveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Du, ble det 50-tallskjole på 17. mai? Hørtes jo rålekker ut! Og så lurer jeg på hvordan du kan ha helg igjen allerede nå...?? Kan jeg ha sånn jobb også? Forresten, det har jeg jo :D. Bare at jeg har helg på hverdager med dårlig samvittighet :).

 

Jeg har det visst på samme viset med det feriekiloet mitt. Har ikke egentlig lyst til å ta jobben med å kvitte meg med det, men jeg må visst bare, for nå har jeg lyst til å øke matmengden! Og da må kiloet bort først - ellers blir jeg vel aldri helt fornøyd med å øke, kan jeg tenke meg. Driver du og øker matmengden nå, forresten?

 

Nå får vi sette inn støtet både du og jeg og komme i grønn sone igjen (Har adoptert sonene dine. Formidabelt opplegg!). Ønsker deg riktig god helg! ...åååå, er det Kristi Himmelfart, kanskje? Vi driver ikke med sånt vi. Men vi har fri på mandag...så kanskje vi driver med det likevel? Nei du stakkars 2neA, nå dumper jeg visst akkurat det jeg tenker inne på tråden din. Unnsjyll!

 

klem skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også så fasinert av den kjolehistorien. Jeg håper du bruker kjolen for den hørtes kjempeflott ut.

 

SHit med det kiloet. Utrolig irriterende at vi skal plages med dette, ...for du er ikke alene!!! Jeg kommer meg heller ikke helt dit jeg vil, og da er det mine reviderte mål jeg snakker om.

Klart det ikke er 1kg fett. Det hjelper meg faktisk litt å tenke slik. Det er lettere å være litt grei meg meg selv hvis jeg vet at det kanskje er 100gr fett og 900gr vann.

Godt vi har disse fargebeltene. Jeg jobber litt for å utvide mitt. I mitt hode har det slått seg på gult lys ved +0,5kg. Jeg ønsker egentlig å ha øvre grense for grønt på dagens vekt- men så kommer jeg meg jo aldri 2kg under slik at jeg har noe å gå på. Hmmm...

 

Den fjellturen du nevnte gav meg noe å tenke på. Jeg vet jo ikke om du var avgårde, men takk for tipset uansett. Nå snakker jeg og mannen om en skikkelig fjelltur på fredag, da har vi begge fri. Jeg har så lyst på en skikkelig tur med flott utsikt, der jeg kan kjenne at kroppen blir litt mørbanka etterpå.

 

Ha en fin langhelg!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i gamlelandet feirer vi fortsatt Kristi Himmelfartsdag og neste helg er det jammen meg langhelg igjen for da har vi fri påfølgende mandag 2. pinsedag. Deilige uker dette nå i mai og juni :)

 

Jeg endte opp med 50-60 tallskjolen min. Følte meg riktig så fjong.

 

800 gram forsvant over natten, så nå er jeg tilbake i grønn sone med god margin. Forstå det den som kan. Kanskje kroppen min også holdt på litt vann pga. uvant inntak av rar og fet mat? Samme det, glad og fornøyd for at jeg svingte ned igjen så raskt. Leste et sted at man skulle veie seg en gang i uken, og dersom vekten var "uvanlig" høy fra en uke til en annen, skulle man vente i 3 dager og så veie seg på nytt. Da ville kroppen ha normalisert seg. Det skal jeg prøve å huske neste gang vekten tar et jafs oppover, det kan rett og slett være en normal variasjon. Det er derfor jeg ønsker å komme meg litt nedover på vekten også slik at jeg holder meg innenfor grønn sone selv når jeg tar et jafs oppover. Nå ble det vist mye tyting på meg også. Gleder meg til å lese meg opp på trådene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser vi var veldig synkronisert i våre innlegg. Kjolen var ikke så stillig altså. Det var vel kanskje mest kombinasjonen av at jeg likte kjolen og faktisk kom inn i den også. Kanskje jeg skal legge ut et bilde...

 

Rart hvor like vi er her inne. Jeg vil også ned litt ekstra slik at jeg har de riktige +- 2 kg å gå på. Dersom jeg går opp nå så svinger jeg raskt over på gul sone og det er mentalt stressende. Så jeg må enten lengre ned eller evt. justere sonene mine.

 

Jeg har tenkt meg på fjelltur i dag også. Først skal vi ut og spise middag, har jobbet sent og orker ikke lage mat nå. Kan si med engang at jeg IKKE skal spise hamburger på McDonald, 800 kalorier på en liten kjøttklump gidder jeg ikke å spandere så det så. :)

 

https://files.itslearning.com/data/249/1267/DSCN4621.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DRITFIN kjole! Bruk den. Kjempeartig med sånne "gamle" klær.

Og for ei flott dame du er!!! Du er helt passelig!!!

 

Godt å se at du var tilbake i sona. Det ser ut til at kroppene våre kommer seg raskere tilbake igjen etter noen høydekurver? Kanskje den begynner å finne vekta si og bedre klarer å justere seg selv? Det er lov å håpe iallefall;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...