Gå til innhold

Veien videre


Gjest 2neA

Anbefalte innlegg

dagene flyr avgårde nå i juni, tenk i morgen er det St. Hans. Jeg holder koken oppi alle festlighetene jeg har vært med på.

 

I forrige uke var jeg

onsdag på kino med påfølgende kebab og smågodt :P,

torsdagen var det ikke mindre enn 3 sommeravslutninger med pizza, pølser og kaker,

fredagen var det blåtur med en del alkohol :)

Og på lørdag hadde jeg lyst på både salt og søtt.

 

Men utrolig nok så var jeg innom gul sone bare en dag :)

 

Satser på at vekten fortsetter å holde seg i det grønne området fremover.

 

Jeg har vært ganske så flink til å trimme ute i naturen. Gikk hjem fra sommerfesten(e) og fra blåturen, og det er jeg ganske så stolt over.

 

I dag blir det nok ingen trening, men i morgen har jeg store planer om å en gjestebesøk på treningssenteret før vi feirer den store båldagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar
Gjest skrulle

Så herlig å se at du for det meste holder deg i grønnsona. Her går det visst ei halv uke på grønt og ei halv uke på gult for tida. Jeg liker tanken din på å fokusere på trim mer enn mat framover. Jeg tror at det er lurt av flere grunner. Det hjelper til å holde basalforbrenninga oppe slik at det blir mulig å ha et romsligere matfat. Dessuten er det da så bra for både huet og kroppen :)! Jeg satser på å trimme ekstra framover slik at jeg kan tillate meg å gå på galeien framover - ellers synes jeg det blir for traurig, gitt :P. Enig at det er greit å ha fokus på at det godt å være i bevegelse heller enn at det skal trenes så voldsomt for å holde vekta. Sier jeg i mot meg sjøl nå? Hmm... saken er vel heller at jeg kjenner at jeg har kommet forbi dørstokkmila og har nesten alltid lyst til å komme meg ut en tur. Når det trengs å ta i litt ekstra (fordi jeg er i gulsona) er det somregel godt også. Huhei!

 

Ellers må jeg si at det er jenta si som både går hjem fra fest og går turer i skauen :). Det er moro å utforske ukjente stier. Jeg er ikke så veldig redd for å surre meg bort, men det hender jo at jeg feiger ut fordi jeg er usikker på hvor lang tid det kommer til å ta hvis jeg forviller meg. Ulltråd var jo veldig smart da!

 

Ha en riktig god båldag! - skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og ting sklir ut ut ut.

Nå har jeg hatt en ordentlig slapp uke. Har bare fått trent en gang og kostholdet har vært det vært litt så som så med. Dermed ente jeg atter en gang i gulsone igjen i dag. Har innsett (nok en gang) at jeg ikke kan ha helg hele uka :( Så i dag har jeg vært flink jente og spist fornuftig og faktisk klarte jeg å komme meg inn på treningssenteret også. Har forbrent i overkant av 600 kalorier. Det var super herlig å være med på en step/styrke time igjen. Det er kjempelenge siden jeg har trent på senteret, jeg har mest gått i skogen. Har allerede bestemt meg for at jeg skal inn igjen i morgen. Må legge inn ett ekstra gir nå frem mot mandag for da går turen mot Lillehammer og Hunderfossen. Skal være der i litt over en uke, gleder oss vilt og uhemmet. Mine foreldre skal være med også, så da får vi litt barnevakt og kan kanskje finne på noe bare jeg og gubben min.

 

Kjenner jeg er redd for at jeg kommer til å gå opp i vekt i sommer. Får prøve å ikke ta sorgene på forskudd. Dersom jeg går opp i vekt skal jeg finne motivasjon til å få de av igjen. Men skal prøve hardt på å holde de unna. Men jammen er det mange fristelser nå om dagen. Jeg prøver hardt å dytte innpå med frukt frukt og atter frukt. Men det er nå hardt å si nei takk til hvitvin, cider, boller, is osv. Kroppen føles bra. Jeg blir fortsatt i godt humør når jeg passerer et speil og bare det gir jo en fantastisk motivasjon til å fortsette det gode liv.

 

Ha en super kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har kost meg med plommer. Herlig. Hadde lyst på både snop og chips, men da jeg hadde spist kveldsmat og noen plommer så forsvant det behovet gitt. Så da er det håp :(

 

Jeg får beveget meg alt for lite i denne varmen, men lover (meg selv) at jeg skal ta det igjen om noen dager når lavtrykket siger innover oss.

 

Jeg er i grønnsone om dagene og håper jeg blir der, men vet at jeg har store utfordringer i neste uke. Da skal jeg på familieferie til Lillehammer. Skal pakke joggeskoene og forhåpentligvis få brukt dem litt også :)

 

Kjøpte meg en flott sommerskjørt i dag på salg til 100,- i størrelse 38. Helt fantastisk følelse. Tenk at det fortsatt er så stort å kunne skli inn i den størrelsen. Lurer på når fasinasjonen gir seg... Det er i hvertfall super motivasjon til å fortsette denne gode livsstilen.

 

Lagde en utrolig god middag i dag, tacolasagne. Sikkert ikke det sunneste i verden men med litt salat ved siden av så tror jeg det gikk bra. Det er bare såååå godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Du får ha god tur tel Lillehammer da og helse Mjøsa ifrå meg ( vokste opp på Kapp)

Jeg håper godfølelsen med å smette inn i str 38 aldri gir seg for den følelsen er god :(

jeg svever mellom grønn og gul sone for tida men så koser jeg meg med litt godt drikke i sommervarmen også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Trollmor66. Skal huske å hilse Mjøsa fra deg :(

 

Har bestemt meg for å ta veiefri (av meg selv) i 14 dager. Ikke veie meg før jeg er tilbake + noen dager til. Det kan være en genistrek eller direkte galskap. Jeg håper at det fører til at jeg får litt konkurranse instinkt og at jeg vil prøve å få bevegd meg mest mulig for å få et best mulig resultat når jeg er tilbake. Det kan derimot også slå ut andre veien at jeg spiser ukritisk i mange dager siden jeg ikke skal på vekten i morgen, eller over i morgen eller...

 

Blir spennende å prøve. Jeg har veid meg daglig i litt over 18 måneder nå, minus et par dager på hytten o.l. Kanskje jeg kommer til å nyte det :) og nekter å gå på vekten mer - he he neppe. Men har nok godt av å ikke være så fokusert på vekttallet.

 

NÅ er jeg nesten ferdig pakket, mangler bare noen småting. Er utrolig trøtt i dag, kanskje det er reisefeber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kos deg i ferien!

Jeg har gjort unna runde 1 av ferien, skal snart videre på runde 2. Joggeskoene var pakka ned men det var altfor varmt til å tenke på å ta de fram. Jeg har spist virkelig mye av både sunt og mye usunt og kommet unna med +2kg. Veldig fornøyd med det!

 

Det er ganske deilig å ha veiefri. Jeg veier meg alltid hjemme men tenker ikke noe på det når jeg er borte. Kan liksom ikke ta vekta med sydlige breddegrader da:p

Og slik skal jeg nok ha det i fremtiden også.

 

GOD SOMMER, vi snakkes mer når hverdagen innhenter oss igjen.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen flotte dager på Lillehammer. Vi tilbragte mange dager i Hunderfossen familiepark. Ungene storkoste seg og det gjorde jammen vi voksne også.

 

Matmessig så har jeg unnet meg mer en normalt, jeg har drukket vin 3-4 kvelder, spist chips og smågodt for ikke å snakke om softis. nam nam.

Til forskjell fra mitt tidligere liv så var det nå ikke bare snop og chips på bordet men også gulerøtter med dip og diverse frukter (plommer, vannmelon, nektariner, jordbær). Så tok jeg litt frukt og litt snop og følte ikke at jeg gikk glipp av noen ting for jeg fikk jo lov å spise ALT.

 

Trimmessig så fikk jeg lagt inn 3 rene trimøkter i tillegg til all spaseringen i parken.

Det var noen utrolig fine turere i terrenget ved campingplassen der vi bodde.

 

Utrolig nok så viste vekten bare 68,3 morgenen etter returen. Jeg fryktet både 2 og 3 kilo opp. Blir fort litt usikker når jeg ikke får veid meg på mange dager.

 

Nå veier jeg 68,7 kilo, altså litt mer enn forrige uke da jeg kom tilbake. Tror grunnen er at jeg har feiret den stabile vekten min med litt ekstra inntak også denne uken ;) Har fortsatt ferie og i mitt hodet så betyr det litt ekstra, he he. Må skjerpe denne tankegangen litt for om 14 dager reiser jeg til Praha på venninnetur. Lurt å ha litt å gå på til da...

 

Kjenner at jeg har et avslappet forhold til vekten om dagen, det er ikke krise å svinge innom gult, VET at jeg kommer til å skjerpe meg når august nærmer seg slutten og høsten begynner hvis jeg har kommet meg av kurs i sommer.

 

Så litt om klær og størrelser og sånn. Jeg har kjøpt meg masse klær i størrelse 38 og det er som tidligere nevnt en fantstisk følelse. Nå i sommer måtte jeg opp i størrelse 42 i en flott hvit skjorts. Hva er det? Hadde veldig lyst på shortsen for den satt veldig fint og jeg var på utsikk etter nettopp en slik en. En del av meg hadde lyst til å sette den tilbake på plass siden størrelsen var større enn jeg ønsket, men en del av meg sa spiller vel ingen rolle hvilken størrelse det er så lenge den sitter pent på.

Har tenkt litt på dette med størrelse og jeg ligger vel på en god dag i størrelse 38/40 alt etter snitt og passform. Det er jo passformen som er det viktige ikke størrelsen i seg selv :D Ellers så er det jo helt fantastisk å kunne gå på salg og finne klær som passer!! Har funnet flere godbiter, pluss at jeg har "arvet" en del klær som var blitt for små til min mor. Så nå har jeg for lite klesskap. Så nå tror jeg at jeg har fått roet shoppinglysten for en stund.

 

Ha en strålende dag videre.

 

ps. Håper du har det strålende på ferie nr. 2 Jess. Ser at vekten din allerede har begynt å krympe. Er så stolt over at du tør å slippe deg litt løs i matveien, for jeg er helt sikker på at du strammer inn igjen når hverdagen er over oss igjen.

 

ps 2 Hilste til Mjøsa fra deg Trollmor66, opptil flere ganger. Og da tenkte jeg på vektklubben og fikk litt ekstra motivasjon til å ta fornuftige valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klesshopping er gøy når man "finner" noe. Selv har jeg havnet i uføret med at hoftene er str 40 og midja 38/36 nå ... Det er litt kjedelig.

 

Du har rett i at det ikke er merkelappen som teller - men det er likevel morsomt at tallet på merkelappen er lavere enn før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan smg.

Så irriterende det må være å ikke finne noe når man har blitt så slank og smekker som du er blitt :) Den som leter skal finne er det noe som heter, eller i hvertfall burde det være noe som heter det...

 

Det er utrolig deilig å se mindre tall på merkelappen, jeg har gått fra størrelse xxxl til m/l og det er himmelsk!!

 

Klemmer og lykke til i klesjakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så havnet jeg godt innpå den gule sonen min, faktisk under et kilo til rødsone. Akkurat som om jeg trengte å provosere kroppen min litt. Det gikk bra så lenge, nesten uansett hva jeg spiste. Så jeg har smakt litt mer og litt mer men nå har kroppen igjen vist meg ett tall som jeg ikke har sett siden september i fjor. Ikke at det spiller så stor rolle, men nå fikk jeg litt angst for at jeg igjen vil øke og øke i vekt og det er uaktuelt. Så nå skal jeg ned igjen i grønn sone før en sjokolade eller annen godbit (les kaloribombe) skal over mine lepper.

Har vært en del oppblåst den siste tiden, er sikkert pga. for mye plommer. Så nå skal jeg prøve å spise mer grønnsaker istedet for. Ja ja vi får se hvordan det går.

 

Tenkte litt på dette med vektøkning her om dagen. Av og til i brøkddelen av et sekund så ønsker jeg meg tilbake til "gamle dager" der jeg kunne spise alt jeg ville når jeg ville. Men gjør jeg det så vil jeg jo fort få alle kiloene på igjen, det er jo ingen bombe. Men jeg ville ok også øke antall kilo og faktisk bli tyngre enn jeg var. Det er en tanke jeg må holde fast i, når mismotet kommer og jeg har litt lyst til å gi f. Jeg er kommet forbi: point of no return.

 

Nå skal jeg spise frokost:

2 knekkebrød med smøreost (lett type) og crabsticks med spisspaprika på.

1 skål med melonbiter og en lett yoghurt.

1 glass pepsi max

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Da var jeg tilbake fra hyttetur.

Jeg ser du har vært obsternasig:p

Hva er det med oss, jeg har fulgt akkurat samme "kur"- og det gikk som det måtte gå:)

Og vekta mi har ikke krympa den siste uka selv om jeg har passet veldig på inntaket. Jeg må nok over til mer systematisk mat & trim. Og jeg starter på nytt i dag! Det ble knekkebrød til frokost på meg også. 3 stk med makrell i tomat, ei gulrot, kaffe og vann.

Jeg har også av og til lynvisitt av den idiotiske Herr Tanke som frister meg til å bare gi opp denne matkontrollen. Heldigvis er han veldig snar.

Det skulle nok tatt meg mye mindre enn 1 år å legge på meg 25kg igjen hvis jeg flyttet permanent inn i syndens dal igjen. Riktig skremmende å tenke på.

Men nå skal jeg nå ikke dit igjen. Derfor måtte jeg innom her i dag for å hente kraft og mot.

Jeg fristes også av litt shopping, men først skal feriekiloene av igjen.

 

Fortsatt god sommer

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

til svimmlende 69,6 kilo i dag tidlig. Jeg har vært en uke på campingferie. Og ja de tre første dagene var jeg i ordentlig feriemodus med litt snop og chips, men de tre siste dagene har jeg da vært så fornuftig så stått over både det ene og det andre samt bevegd med. Føles litt urettferdig at jeg har gått opp 600 gram siden forrige uke, når jeg har vært flink inni mellom. Jeg kunne i det minste ha stått i ro. Klomholder meg til håpet om at det er litt vann som har tatt bolig i min kropp grunnet for mye salt eller noe sånt. Nå veier jeg det samme som jeg gjorde for ett år siden sånn omtrent. Har bestemt meg for å ta grep (og da mener jeg virkelig grep) i slutten av august/starten på september. Da skal jeg gjøre opp status og sette meg mål for høsten. Hovedmålet vet jeg jo allerede, jeg skal veie 67,5 kilo igjen og denne gangen være fornøyd med å være det :D

 

I morgen reiser jeg på venninne tur til Praha, håper jeg klarer å holde meg sånn noenlunde i skinnet og ikke komme hjem igjen med enda flere gramminger på kroppen.

 

Nå har jeg akkurat spist havregrøt med yoghurt, og skal på en step/styrke time klokken 10.00.

 

Ha en strålende dag videre alle som er innom.

 

Hilsen en som jobber litt i motbakke og faller i selv utlagte feller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart det der - at man skal snuble så grundig i de selvutlagte.

Men - du tar jo grep før de får samlet til seg flere og det å gå ned vet du at du kan. God trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 2neA.

Jeg håper du kan ta meg med på den lille reisen nedover på vektskalaen. For her går det visst rett vest for tiden:-(

Jeg trodde jeg hadde samlet mot og krefter, men dengang ei. Jeg har levd i sus og dus og kiloene står i kø! Jeg ser de kommer i mot meg i hopetall, hvis jeg ikke snart tar skikkelig grep kan dette gå ille.

Jeg er derfor innom her for å hente mot og kraft til å ta ett oppgjør med meg selv!

 

Kos deg i Praha. Utrolig flott sted!!!

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff Jess, de er ekle disse snikkiloene som kommer som kastet over oss. Vi er jo totalt uskyldige, ikke har vel vi gjort noe som gjør at at de skal komme i slikt monn :D

 

Jeg har fått tro på at denne høsten skal bli bra, ja jeg gleder meg faktisk til å ta fatt. Jeg skal gjøre opp status i slutten av august og legge en slagplan for vektnedgang utover høsten/vinteren. Jeg/vi SKAL klare å komme tilbake til match-vekten vår. Det er som Skrulle sier BARE feriekilo og IKKE gammelt fett som er kommet tilbake. Og det utgjør jo en stor forskjell i hvertfall i mitt hode. Feriekilo er noe som mange (normale) mennesker beklager seg over etter ferien, mens gammelt fett er noe helt annet.

 

Nå har jeg pakket kofferten nesten ferdig, måtte prøve mange av klærne mine, var sikker på at mine feriekilo ville føre til at de ikke kom på. Men det gjorde de, merket ikke at de strammet så veldig heller, ørlitt kanskje. Så humøret steg litt da, for det er nå engang klærne som er den viktigste målestokken. Og nei alle klærne mine er ikke stretch he he.

 

Tenk nå skal jeg ha husmorferie fra tirsdag til lørdag. Jeg grugleder meg. Jeg savner mann og barn ganske fort, men jammen går dagene fort også. Så denne gangen skal jeg prøve å virkelig nyte friheten og roen rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for at feriekilo er normalt og menneskelig! (takk Skrulle)

 

Når du har gjort unna siste rest av ferien er vi klar til å ta fatt. Jeg begynte så smått å rydde plass i hode mitt til min nye innsats. Jeg føler at energien og pågangsmotet er på tur!

(noe jeg trodde det for et par uker siden også:D)

Denne gangen er det ikke noen bønn!!!

Jeg skal på fest 2 helger på rad, den 3.helga skal jeg og mannen på helge-tur/hotell så utfordringene står i kø. Fest får være fest og helg får være helg. Jeg skal i første omgang få skikk på hverdagsliv og trening.

 

Det er jo litt kjipt å slanke vekk de samme kiloene om igjen. Samtidig får vi tenke at vi ikke slanker oss, vi skal jo bare holde vekten- og dette er jo bare en liten justering:D

 

Flott at klærne sitte som de skal. Det skal jo tross alt litt til for at de ikke passer. Jeg kjenner at et par bukser strammer litt mer enn vanlig og det er en grei erkjennelse. Det hadde nok vært farligere om jeg ikke hadde merket noe som helst, da kunne jeg jo bare fortsatt med hurralivet:p

 

Kos deg på turen. Det er kjempefint å savne dine nærmeste littegranne, da vet du hva de betyr for deg!

Nyt dagene, tenk at du ligger på lading foran en lang høst med sunn livsstil:-)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

for å sette inn ett ekstra gir noen uker slik at jeg kan kvitte meg med feriekiloene.

 

Jeg har hatt 2 fantastiske turer til henholdsvis Praha og Paris i løpet av 14 dager. Jeg har fått shoppet, sett på masse bygninger, spist masse god mat og pratet og ledd non stop. Vitamininnsprøytning de lux.

 

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli klar for å finne frem til de gode vanene mine igjen. De har ikke vært borte i sommer, men det har vært for mye (feil) mat i forhold til trimnivået.

 

Den neste uken skal jeg begynne med å få på plass igjen trimmen 3-4 ganger der jeg blir svett og god. Jeg skal også prøve å spise sunt og variert. Vet at det blir litt utskeielser et par ganger i neste uke og det er greit.

 

Har fått kjøpt meg en del nye klær i sommer, blant annet en meget lekker kjole nå i Paris til 5 euro. Inne på en sånn billig butikk, den var litt utfordrende men ikke verre enn at det går i festlig lag. Brukte den i går kveld da vi var på cabaret, fikk masse skryt. Og det er vel den beste motivasjonen jeg kan få, jeg skal jobbe for å beholde denne nye kroppen og bedre den i løpet av året.

 

Aner ikke hva jeg veier for tiden, men vet at jeg var oppe i 69,2 morgenen før jeg reiste til Paris. Ønsker meg ned igjen til 67,5 kilo. Det skal være hovedmålet mitt i høst. Innerst inne så ønsker jeg å komme ned til 65 kilo, for da tror jeg at 38 blir standard størrelsen min. Nå er det ca. 70% størrelse 38 og 25 % 40 og 5 % 42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også flere klesstørrelser. Jeg kjøpte min første bukse i 38 for noen uker siden. Og jeg er definitivt ikke str 38!!! Skal heller ikke bli det, jeg er for storbygd til det.

70% av meg er 42, 20% 40 og 10% 44. Jeg skulle gjerne ha landa på 40...Da må jeg nok ned minst 5 kg. Det skulle jo være mulig, men tenk at 5kg er blitt så mye??? Merkelig.

 

Før tenkte jeg at de som hadde 5kg å ta av nesten ikke hadde rett til å snakke om det en gang, 5KG LIKSSOM...det var jo ikke mer enn ei real helg med overspising:eek:

 

Så du har fått deg en lekker kjole du:D

Det var jo det vi drømte om for vel ett år siden, husker godt diskusjonene våre.

HERLIG!!!

 

Godt å høre at du finner tilbake til gamle vaner. Jeg henger meg på så godt jeg kan selv om jeg har noen sosiale/matmessige utfordringer i vente.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter og spiser smågodt og leser på vektklubben. Det faller vel ikke akkurat inn i kategorien fått orden på vanene mine. Men trimvanene mine er jeg godt i gang med. Var på 1 times spinning i går kveld og det var svært hardt. I dag har jeg slept rundt på pc'er i timesvis så det får holde som dagens trim. Nå har jeg styrt rundt og ordnet med alt mulig utstyr som guttene skal ha til første skoledag. Funnet byttetøy, ordnet i pennalhus, kjøpt inn mat til Sfo osv.

 

Det er så godt å høre at du også bruker flere størrelser Jess. Jeg må innrømme at jeg også synes at 5kg høres ubeskrivelig mye ut nå. Det kan jo skyldes at vi har holdt på med dette i ca. 20 måneder nå!!! Klarer jeg å karre meg ned igjen til 67,5 kilo så skal jeg si meg fornøyd (tror jeg :) )

 

Nå skal jeg surfe litt og se på tv mens jeg nikoser meg med et par biter smågodt. I morgen skal jeg både på restaurant, spise kake og på jenteklubb. Men på torsdag er jeg klar asse, da skal jeg skjerpe meg i matveien.

 

Vekten viste 69,1 kilo i dag, gul sone. Første mål blir rett og slett å få se 68 tallet først på vekten, deretter 68, 5. De målene holder sikkert for en stund, har jo ikke akkurat føket ned i vekt siste året, mer skrapt meg ned hekto for hekto. Men det er greit for jeg føler meg fin og får fortsatt mange gode tilbakemeldinger. Folk er så snille og koselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo rødme litt sammen, ...for i går lempa jeg inn en diiiiger kveldsmat. Jeg er ikke den første som hiver meg over smågodt, men 4 brødskiver m/makrell i tomat, 2 bananer, 2 yoghurter, flere snack a jack, rosiner... Fra kl. 21.30-23.00- altså mens magen skulle ha ro. Fysj.

Og det rare er at jeg sover som en stein etter slike svære kveldsmåltid.

 

Tenk at det er 20 måneder. Jeg lurer litt på hvordan det hadde vært å bære vekttapet noen timer? Pleier å tenke litt på det, hjelper på motivasjonen.

 

Gul sone er ikke ille! Jeg føler at jeg har brukt hele regnbuen, men det går heldigvis rette veien nå...med KNØTTSMÅ skritt!

Høsten ligger foran oss med uante muligheter:D

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flinke er dere det må jeg si! Følger opp hele tiden gjør dere, og tar tak i det før det er "for seint". Har en del kilo igjen før jeg skal gjøre det samme men det ser ut som det går an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for første gang. I dag viste vekten svimlende 70 kilo! Jeg ble helt paff og satt ut. Her har jeg vært flink i helgen, ikke spist snop og sjokolade som jeg nesten kunne ha drept for. Men knasket gulrøtter med dip og epler dagen lang!!! Og så går jeg opp over 500 gram!!!!! Hva pokker er det som foregår!!!!! Nei jeg bevegde meg ikke og ja jeg spiste brødmat og ikke spesielt sunne middager, spaghetti, bacon og potetstapp og fahitas men likevel jeg SPISTE IKKE snop!!!

 

Ja ja håper inderlig at jeg har nådd toppen (eller bunnen :)) nå. Og at det her etter vil gå ned ned ned. Nå er jeg 2,5 kilo unna det som jeg ønsker å veie. Er redd jeg vil bruke en evighet på å komme meg ned igjen i vekt. Jeg er dessverre ikke topp motivert for noen hard innsats. Jeg spiser sunt og trener, får ha fokus på det og satse på at vekten tar til vettet SNART. Merker panikken begynner som smått å bre seg, men jeg skal prøve å holde roen og tenke dette må snu, så lenge jeg er fornuftig så vil dette snu. Jeg tviholder på troen på at 500 gram er bare et oppsving fra kroppens side og ikke reell vektoppgang. De er nok ikke vekke til i morgen, min offisielle veiedag. Men det MÅ jo bety at september blir en mye bedre måned - vektmessig- enn august har vært.

 

Ser jeg har skreket litt i dette innlegget, det føltes godt. Her sitter jeg små sulten og skal ikke spise mer i dag. Ikke pokker om jeg skal, skal ikke skal ikke skal ikke.

 

Målet mitt er å komme ned på 67,5 kilo før nyttår. Det kan jo se ut som ett beskjedent mål, men er redd det blir hardt nok.

 

Har fått trent spinning i dag, og er fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok greit, vil jeg tro. Du kan å gå ned, du har bare ikke helt 100% kontroll på "hold vekten" ennå (får vi noen gang det?).

 

Dessverre er det noen av oss som legger lyse karbohydrater rett på sidebeina. Min svøpe er brød. Jeg må bare innse at jeg ikke kan spise brød hver dag om jeg skal klare å holde vekten. Kanskje det er sånn for seg også? Ikke brød akkurat, men noe annet som enten er for godt eller for lite mettende til at det bør være en del av hverdagskosten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...