Gå til innhold

Veien videre


Gjest 2neA

Anbefalte innlegg

Hold vekten oversikt, snittvekt: tatt min veiedag om tirsdagene som utgangspunkt:

 

2009

 

januar: 67,1

februar: 67,1

mars: 67,5

april: 68

mai:67,6

juni: 68,3

juli: 68,6

august: 69

september: 69

oktober:69

november: 69,1

desember 69,4

 

2010

januar: 69,975

februar: 70,025

mars: 70,28

april: 71,22

mai: 71.17

juni:70,77

juli: 71,4 (veide meg bare en dag )

august: 72,35

september:72,1

oktober: 72,67

november: 72,06

desember: 72,57

 

2011

Vekt 1. nyttårsdag (formiddag) : 73, 9 ønsket nedgang i 2011: 4,5- 5kg

 

januar : 72, 65

februar: 72,9

 

mars: mål 71,9

april: mål 71,5

mai: mål 71 (tilbake til vekten fra i fjor)

juni: mål 70,9

juli: mål 70,9 (holde vekten i sommer)

august: mål 70,5

september: mål 70

oktober: 69,8

november: 69, 5

desember: 69, 5 (holde vekten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

kjente jeg fikk litt ekstra motivasjon av å lese svarene på etterlysningen din. Det at det var kjente varseltegn åpnet øynene mine enda litt mer. Nå er jeg faktisk motivert for å klare dette. Jeg har en jernvilje når jeg bare har bestemt meg og det har jeg NÅ. Håper du blir frisk i en fatt, hater å ha omgangssyken.

 

I dag har jeg hatt en god dag, jeg har spist noenlunde fornuftig. Grovt brød til frokost med kalkun og hjemmelaget waldorfsalat. Til middag var det litt mer usunt med spaghetti og kjøttdeig. Men men det går :D

 

Jeg har så langt holdt meg unna snop/chips, har ikke rukket å fyse på det enda. Men kvelden er ung. Har lagt planer om å gå en tur sammen med en god venninne nå i kveld. Kjenner at jeg gleder meg til å ta fatt.

 

Hadde håpet at en del vekt ville slippe taket at det bare var litt ekstra vann som var lagret, men den gang ei :) Ja ja ned skal jeg så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er her fremdeles :)

Jeg liker din plan. Du skal jo bare ned noen pyntekilo og det haster jo ikke. Jeg jobber også med mitt "vinterdekk", har planer om å legge om til sommerdekk før sommeren kommer.

 

Jeg har stort sett klart å holde trening og trim noenlunde intakt, men det har glippet en del med maten. Er blitt mer løssluppet med go'saker ;)

Jeg har, utrolig nok - kommet meg gjennom jula uten vektøkning. Det skyldes nok at jeg startet "oppvåkningen" i forkant av jul. Så hvis jeg nå klarer å rydde opp i mat-uføret vil dette gå veien. Og da vil jo sommerklærne passe fint, ikke sant.

 

Jeg er med :D

 

KLEM fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satser på at jeg også klarer å holde vekten gjennom julen i 2011 :)

Likte metaforen om vinter- sommerdekk ;) Den stjeler jeg.

 

Det går forbausende bra, jeg er ikke hysterisk men passer på. I dag har vi feiret bursdag i huset med mat på restaurant og påfølgende kake. Men jeg har vist måtehold, og tåler at det tar litt tid med nedgangen.

 

Vekten viste i dag tidlig at jeg har gått ned 1 kg siden nyttårsaften, så dette går veien. Så får vi se om en uke om jeg kan klare å kvitte meg med enda noen 100 gram.

 

Godt å føle at jeg er i gang og at jeg er ved godt mot. Det er vel første gang siden nedgangen at jeg er 100% motivert igjen. Dette skal vi klare, så sommerklærne skal få luftet seg :D

 

Kjekt at du stikker innom i ny og ne Jess, jeg kommer til å bruke sidene litt flittigere nå fremover for å skrive av meg frustrasjon og finne inspirasjon hos andre.

 

Ha en strålende dag (uke ) videre.

 

Pluss i dag er at jeg har latt flere sjokoladefristelser gå meg hus forbi, så fortsatt sukkerfri i 2011 (4 dager jiha)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og alt i skapet roper på meg med en gnagende irriterende stemme !

 

Men jeg skal kle godt på meg og trosse vær og vind og komme meg på trening. Først litt Zumba hvis jeg får plass på timen og så en god tur ute i det "friske" vinterværet. Da er jeg ferdig sent i kveld og skapet kan stå der og grine, så det så.

 

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått egentlig overraskende bra, et par kvelder med ordentlig fysing på noe men jeg vant over skapet Jess ;)

 

Har vært flink å gå turer og til å passe inntaket. Det har gitt resultater ned 1,5 kg på en uke! Tar det gode resultatet med meg selv om jeg har vært så lenge i gamet at jeg vet at det kan være en heldig veiing ;) Ned er ned, og jeg skal nyte det og finne inspirasjon til å fortsette mitt snope og chips frie liv også denne helgen.

 

I neste uke får jeg en stor utfordring skal da bo på hotell i nesten en uke, har lagt en slagplan på at jeg skal kose meg med maten men velge fornuftig og prøve å holde meg unne snop/chips også da. Være måteholden med alkoholen også.

 

Dette går veien, motivasjonen har holdt seg over en uke, det er gamle gode takter det. Jeg kan når jeg vil (dvs har bestemt meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke det jeg visste? Du er ei tøffa, og nå gjelder det bare å holde koken så skal du se at flere skap skal få vite hvor skapet skal stå ;)

 

1,5 ned er fantastisk !!! JUHU, jeg har klart det samme- hurra for oss!

Og nå må vi bare fortsette når vi er i steget.

 

Jeg har også bestemt meg for å være snop-fri. Hvem skulle vel trodd at gamle JESS var begynt å spise (salt)snop igjen:p

Var omtrent 100% uten i halvannet år.

SJokolade og smågodter går fremdeles greit å stå over.

 

I kveld har jeg kost meg med ovnsbakt laks med chili, pesto og masse grønnsaker. Og påfølgende dessert: stekte eplebiter med sukrin og kanel + litt cottage cheese + ei kule lettis. NAMM ;)

 

Stå på jente, vi snakkes :(

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når vi to finner frem jernviljen (strengeJess) så kommer nok disse kiloene vårte til å skygge banen fortere enn fortest ;)

 

I dag kjørte min mann meg til jobb, og så gikk jeg hjem igjen. Det tok meg nesten en time. Herlig å få litt luft samtidig som trimmen er unnagjort når jeg kommer hjem.

 

Nå skal jeg pakke litt og gjøre meg klar for utenlandstur. Kjenner at jeg er motivert til å begrense meg også på tur. Skal ha som målsetning og holde vekten under turen.

 

Ha det bra så lenge.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, godt å ha deg på laget igjen.

Jeg har vært på et møte i kveld og kom hjem ganske seint. Og hadde mest lyst på sofaen. Og så tenkte jeg på deg og de andre her inne i Vektklubben, og VIPS så var sko og klær på og jeg fikk meg en frisk tur ut i vintermørket. Herlig vær, mildt og fint og deilig. Tenk at jeg av og til glemmer hvor deilig det kan være å overvinne dørstokkmila??? ;)

 

I dag har jeg spist stekt torsk, dyppet i egg og strøkavring- krydret med karri, salt og pepepr. Veldig godt ;)

Tilbehør: mandelpotet og råkostsalat av gulrot, hodekål, appelsin+juice og noen rosiner.

 

God tur til det store utlandet. Kanskje du kan ha med joggesko?

Kos deg, om enn med HV-modus

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har nå hatt en av de hardeste treningsøktene ever. Var og trente med en kollega som har personlig trener og hun kjørte meg beinhardt. Så dette lover bra.

Nå er det ut på shopping og så middag i kveld.

 

Flott at vi går aktivt inn for dette nå Jess :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med personlig trener, din venninne var jo på en måte det for deg :)

Jeg hadde jo 2 timer med personlig trener en gang i tiden og dette sitter i fremdeles. Jeg ble mye bedre kjent med grensene mine og lærte at jeg ofte hadde vært alt for forsiktig når jeg trente. Jeg vet nå at jeg kan ta MYE mer i, både når det gjelder kondisjon og styrketrening.

Så nettopp en eller annen treningsekspert som sa nettopp dette - at mange er flink til å trene men at det blir for moderat.

 

Nå tar jeg uke for uke, har ikke lengre siktemål enn det. 7 dager er helt overkommelig, så langt klarer jeg faktisk å planlegge både trim og delvis mat.

Jeg spiser variert og fargerikt og koser meg med maten :)

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

ER innom men legger ikke igjen så mange spor. Det går sånn litt bob bob her i gården. Klarer stortsett å holde fokus, men så glipper det til innimellom. Så summa sumarum så er det ikke de store endringene vektmessig.

 

Tenkte å oppdatere listen min senere. Jeg holder fast på trening minst 2 ganger i uken og klarer jeg mer enn det er det bra. Har vært litt mye festligheter og opphold på hotell i det siste og da kjenner jeg at det er litt vanskeligere å motstå fristelser :(

 

Jeg holder motet oppe og har ikke gitt opp mitt langsiktige mål om å komme meg ned i vekt i 2011.

 

Klarte januarmålet mitt med glans, så får vi håper jeg klarer å snu februartrenden og fortsette der jeg slapp.

 

Flott å lese at du klarer deg så godt, håper du er frisk igjen nå. Noen dager på sofa'en kan gjøre underverker

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å høre fra deg, 2neA!

 

Godt å høre at du har klart januarmålet. Vi får ta det steg for steg, en måned om gangen.

Jeg er fremdeles ikke frisk. Ikke noe alvorlig, men nok til at jeg ikke orker noe annet enn å kreke meg på jobb. Får nyte sofaen noen dager til, gidder ikke presse kroppen når jeg er så potte tett og slapp.

 

Ha en fin uke, og nyt vinteren så best du kan.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

nok er nok enda en gang. Jeg hadde en ok periode i januar, klarte å holde fokus og var fast bestemt på at jeg skulle klare å gå ned i vekt, det gjorde heller ingenting om det gikk sent for tid hadde jeg nok av. Det varte en stund og jeg klarte å gå ned litt i januar (1,5kg) men så kom februar og av en eller annen grunn (eller mange) så forsvant fokus og motivasjon. Jeg begynte å småspise igjen, en kjeks her en bit kokesjokolade der, smake på maten før middag slik at jeg totalt spiser mye mer enn en porsjon. Si ja takk til snacks på kvelden (hvorfor skal ikke jeg kose meg). Fikk et snev av jeg gir f - holdning.

 

Og det har gitt resultater, opp igjen alt jeg gikk ned i januar og veier nå like mye som jeg gjorde 1. nyttårsdag.

 

Innser at jeg kommer til å slite med å gå ned igjen disse kiloene. Innser at jeg har gått i de klassiske slankefellene. Trodd at jeg har kontroll, skal ta grep bare ikke enda. Jeg kommer til å klare det, jeg blir ikke en av dem som legger på meg igjen alt, jeg har da enda gått ned mange kilo, ikke så farlig om jeg går oppigjen noen av dem. Jeg ser da ikke så ille ut i speilet (sammenlignet med før vektnedgangen) osv.

 

Men nå skal jeg igjen prøve jernviljen min, nå må jeg hente den frem og være klar til kamp. Jeg orker ikke å tenke på hvordan jeg skal gå frem for å holde vekten etterpå akkurat nå har jeg nok med å fokusere på dagen i dag:

 

I dag:

har spist havregrøt med yoghurt og banan til frokost (ikke skiver med masse ost)

skal gå tur med hunden vår i terrenget ca. times tur

Skal spise 1 porsjon middag

Skal ikke ha dessert

Skal spise hver 3. time, litt frukt et knekkebrød

SKal tilate meg selv å være irritert,sur, grinete -- det er bare en reaksjon på at den "gode tiden" er over - abstinenser.

 

Skal ta tipset til Jess om å føre dagbok regelmessig for min egen del slik at jeg får hjelp til å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med diagrammer og fy .... hvor tydelig det ble hvilken vei det går........ rettelse har gått. Helt utrolig hvor visuelt det blir når man legger inn vekten og så lager diagrammer. Nok et lite puff i rett motivasjonsretning- (Takk for tipset Jess).

 

Nå er det ut på tur en tanke sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Jeg slår visst følge med dere Tone og Jess i noen uker fremover. Må forsøke å håndterer vektøkningen med vett- og ikke panikk......

Er i full gang med ned- i- vekt- meny fra i dag. Det er tøft, men det må til.

Sammen klarer vi dette jenter!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha følge. Det er så utrolig mye mer trivelig når man har "tur-selskap". Så kan vi pludre litt undervis, og plutselig er vi ved målet :)

 

Jeg merker at jeg tenker på dere! I går gikk jeg en laaaang tur, og da fikk tankene god plass. Jeg funderte på hvordan jeg skal klare å holde fokus, hvor lang tid vil dette ta, tips jeg kan dele?, osv

 

Jeg kjenner nå at jeg VIL at alle sommerklærne skal passe fint igjen. Jeg vil definitivt ikke kjenne på nederlagsfølelsen som presser seg på i takt med vektøkningen. Når man har gått ned såpass at omgivelsene har lagt merke til det er det kanskje ekstra pinlig å ikke klare å holde vekta. Jeg har ikke fått noen kommentarer eller blikk, men jeg tenker på det likevel...

 

Nå er vekta straks der den var sist mandag, og det gir meg lyst til å fortsette. 2 uker frem og tilbake er snart historie.

 

Altså, hva er vel VM på ski i forhold til den 'idretten' vi driver med? Barneskirenn, var det ikke det han kalte det :)

Vi er spreke, friske, flotte og har fullt pågangsmot. Og derfor skal vi på toppen av pallen- ikke sant ?

 

Klem til dere begge fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott at vi kan følge hverandre på veien mot sommer og sol og slankere kropper.

Noe av det som motiverer meg er nettopp å ikke bli en del av statistikken som ikke klarer å holde vekten men går opp alt igjen og så litt til. Been there -done that.

 

Denne gangen skal jeg klare det. Men det er hardt.

Jeg har nå klart å holde fokus i to dager, har holdt meg unna fristelser og godt på tur hver dag. I dag er det en ny dag og det begynner å nærme seg helg :) Jeg leker nå med tanken på å lage ostehorn (grove) men ost er nå ost og bakverk er bakverk.

Kanskje dagens mål skal være å ikke lage ostehorn :)

 

Har ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre på trimfronten i dag, men noe skal det bli.

 

Ha en strålende dag videre damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Måtte nesten smile litt når jeg leste om dine bakeplaner, evt. om å la vær.

For gjett at jeg er, eller iallefall har vært ekspert i å finne opp alskens fristelser til meg selv og familien. Hvetebakst er vel det som står øverst på lista over ting jeg ikke kan motstå, sammen med vafler. Jeg gremmes nesten litt når jeg tenker på hvor ofte jeg lagd slike ting før i tiden. Det var skikkelig stas å bake og servere meg selv, mannen, ungene mine, og for ikke å glemme meg selv og meg selv :)

Grove osteboller høres jo både sunt og deilig ut, ikke misforstå. Jeg bare kjenner jeg får vann i munnen når jeg tenker på LUKTA :) :)

 

I går kveld ble jeg litt for rastløs og fikk akutt trang til å lage noe greier...Jeg grubla lenge på HVA, til slutt fant jeg en pose rabarbra i fryseboksen + single solbær. Dette + ei kanelstang og et par ss potetmel ble til en herlig suppe, søtet med noe kunstig usunt noe. Nammm-for sånne som meg som liker syrlig...

 

Jeg rekker ikke noe organisert trim i dag, men tenker jeg må kle på meg full goretex og gå til et et møte jeg skal på i kveld. Det er skikkelig rockenroll-vær her med liten storm og greier! Godt at jeg ikke er blitt så lett enda at jeg flyr til himmels.

 

Ha en fin dag- her står vi på videre!

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke ostehorn her i huset. Jeg har laget klar gulrøtter og kålrabi med dipp som jeg skal kose meg med senere i kveld. Middagen var litt bob bob. Fiskekarbonader (store og grove) i hamburgerbrød med pommes frittes (nam) og salat.

Trimmen ble bilvask, så ikke imponert over innsatsen min der. Men i morgen skal jeg igjen ut på tur :) Og så er det spinning på søndag, kanskje jeg tar fri lørdag...

 

Hørtes godt ut med noe syrlig. Jeg har kjøpt inn vanilje kesam som jeg har i bakhånd til frosne blåbær. Kjenner at jeg er i mer rett modus nå, merker det på at jeg har gode alternativer klare til all den fetende snacksen og sjokoladen :)

 

Klemmer i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ukens kanskje vanskeligste dag å holde seg unna søt og salt.

Det er noe med reklamen Fredagskos.

 

Så i dag må jeg hente frem viljestyrken min og finne alternativer.

 

Kjenner at jeg er litt sur fordi vekten ikke rikker seg i riktig retning til tross for hele 3 sunne dager :) , tålmodighet er ikke min styrke. Jeg vet jo at hvis jeg gir meg så er ikke resultatet at jeg blir på stedet hvil men at vekten igjen øker øker øker øker. Så jeg har ikke noe valg, jeg skal kjempe kjempe kjempe.

 

Men det er allerede tungt, jeg har nettopp stått opp :) og spist en god frokost med havregrøt med blåbær og joghurt og likevel har jeg nå lyst på noe...

 

En dag til skal jeg klare, har ikke lengre tidsperspektiv en det. En sunn og god fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...