Gå til innhold

Veien videre


Gjest 2neA

Anbefalte innlegg

Takk for at du minner meg på om at det er viktig med BELØNNING!!!!

Jeg skal tenke litt over hva som kan være belønning for meg.

 

Det er så herlig å lese at du har funnet tilbake litt av fandenivolskheten som gjør at dette går veien. For nå skal vi NED, jeg skal henge på som en klegg!

Hva er vel HARDT BLODSLIT i forhold til en kropp og en helse vi kan være enda mer fornøyd med???

Tenk så supert at vi klarer å ta tak i dette før det er gått skikkelig galt avsted, det skal vi være stolte av.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Hold vekten oversikt, snittvekt: tatt min veiedag om tirsdagene som utgangspunkt:

 

2009

 

januar: 67,1

februar: 67,1

mars: 67,5

april: 68

mai:67,6

juni: 68,3

juli: 68,6

august: 69

september: 69

oktober:69

november: 69,1

desember 69,4

 

2010

januar: 69,975

februar: 70,025

mars: 70,28

april: 71,22

mai: 71.17

juni:70,77

juli: 71,4 (veide meg bare en dag :D)

august: 72,35

september:72,1

oktober: 72,67

november: 72,06

desember: 72,57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Huff dette går ikke rette veien, jeg prøver å argumentere med at jeg må tåle at vekten gå litt opp for det er jo naturlige svingninger, men snart 4 kg kan vel neppe bortforklares med naturlige svingninger ;(

 

Vet at det bare er jeg som kan ta grep, har visst det siden jul, men jeg klarer bare å holde motivasjonen i noen dager så sklir jeg bevisst utpå igjen. Argumenterer med meg selv, det er bare jeg som ser at jag har gått oppigjen litt, hvorfor skal ikke jeg også få smake (les fråtse) godsakene. Alkohol som jeg tidligere klarte å si nei takk til, de var rett og slett ikke verdt kaloriene, nå sier jeg ja takk og med alkohol i magen blir det lett til at den får besøk av andre godsaker.

 

Så kort sagt nå er jeg der som jeg aldri skulle komme, jeg er på vei oppover i vekt, dette er ikke kilo som kommer til å forsvinne av seg selv............

 

Nå må jeg legge en plan som ikke går utover humør og livssglede, en plan som ikke involverer en hurtig løsning (for det har jeg SÅ lyst til).

 

Gode tips og råd fra noen som har vært i samme sted og klart å snu det setter jeg stor pris på. Kan jo mye teori om dette fra før, men klarer ikke å omsette det til praksis. Jeg trodde jeg skulle klare det for en stund siden, lagde meg mål og greier, men de er tydligvis ikke forpliktende nok, lystbetonte nok for når sjokoladen kommer på bordet (satt der av meg selv) så er den mye mer fristende enn en belønning i det fjerne.

 

Huff og huff, fikk nå skrevet av meg litt gruff. NÅ har jeg etter lange diskusjoner med meg selv funnet ut at jeg skal gå på spinningtimen, prøvde meg med at det er jo bedre å gå en tur senere i dag i det fine været. Men siden jeg begynner å kjenne meg selv litt, og vet at turen kunne blitt avlyst pga. manglende lyst :) så skal jeg trene nå og hvis jeg fortsatt har lyst på en tur ut i det fine været i ettermiddag vel så er det vel bare å ta seg en ekstra tur ;)

 

Ha en strålende lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg avgårde på spinning i dag- 550kcal forbrent i følge pulsklokken min.

Så kom jeg meg til og med avgårde på en ettermiddag/kveldstur, nye 500 kcal forbrent. Så i dag har jeg faktisk forbrent over 1000 kcal!! Strålende fornøyd i trimveien.

 

Matveien:

1 lett yoghurt og 1 tynn skive Ingers rugbrød

2 skiver Ingers rugbrød med tomatsild

 

1 appelsin

 

1 1/2 svinekjøtt bit, 1 italiensk pølse, grillede grønnsaker, masse salat med litt fetaost.

 

1 smootie til kvelds.

 

 

Klarte å mostå marshmellow til grillingen og forløpig snop/chips i kveld.

 

Superb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente72

2neA...

 

Hei hei.. Jeg ble så glad når jeg leste innlegget ditt i dag. Føler helt tydelig vi nettopp nå er i samme bås.

Gikk på kurs før jul, da fristet ikke snop i det hele tatt, men nå på vårparten er jeg blitt helt"gal"...Ser jeg noe på bordet, bare må jeg ha - spess gjelder dette på kvelden.. Huff a meg!! I tillegg er det blitt så trått med trim, ikke blitt hver dag som tidligere. Nå må jeg virkelig overbevise meg selv for hver gang. Det blir så veldig"tunge" dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bente72. Alltid kjekt å være i samme bås, litt trøst i felles skjebne :D

Nå har jeg funnet motivasjonen og klumholder meg fast i den, har sendt litt motivasjon din vei håper den kom vel fram.

 

Jeg hadde en travel 17. mai, noe som gjorde at jeg " bare" spiste:

2 små baguetter med egg og sild, sjokade :)

1 hotdog

1 liten tallerken rømmegrøt med tilbehør

litt kalkun med waldorfsalat

1 kakestykke

2 knekkebrød med egg og sild til kvelds

 

I går var jeg igjen på tur, gikk i ca. 1,5 timer til fjells, forbrant over 550 kcal så det er jeg godt fornøyd med, særlig siden jeg IKKE hadde lyst til å gå. Turen var fin og det føltes så godt etterpå. Det vet jeg jo, men er ikke alltid at det gir meg motivasjon til å gå for det.

 

I dag skal jeg på klubb så her kommer nok noen utfordringer, har klart meg sånn noenlunde i dag:

1 smootie

2 gulrøtter

2 skiver med skinke og 1 lett yoghurt

1 knekkebrød

salat+ kylling + litt potetsalat

 

så gjenstår det å se om jeg klarer å si nei takk til snop og chips.

Middag og dessert skal jeg unne meg :)

 

Rapport kommer senere.

 

I morgen har jeg planer om å enten gå en tur eller å ta en tur på treningssenteret.

 

Ha en strålende dag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente72

Så flink du var. J tok sykkel t jobb j i går, 2 mil tur-retur, det føltes så oki. Må prøve gjøre det samme i morra tidlig, brrr, litt kaldt ennå kl halv 7.. I dag var jeg slettes ikke motivert, gikk ut på gårdsplassen og inn igjen, ble sur på alt og alle, trøstet meg med en porsjon M&M..... Fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte le litt av den m&m episoden. Så utrolig flink du var og syklet så langt.

 

Jeg er fornøyd med min egen innsats også, i dag var jeg ute og gikk igjen i ca. 1,5 time. Selv om jeg hadde gnagsår fra 17. mai. Det gikk helt fint.

 

Kjenner at jeg fortsatt har motivasjonen inne for å snu denne vektoppgangen, så får vi se om den varer gjennom pinsehelgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tralala nå er jeg omsider en tur innom gul sone trallala.

Ser ut som om det går rette veien nå. Var super skeptisk på tirsdag, da stod jeg på stedet hvil, blod røde tall. Men i dag veide jeg faktisk 2 kg mindre enn rett før 17. mai!!! Så nå håper jeg at jeg har klart å snu trenden og at jeg kan kvitte meg med 1,5- 2 kg til slik at jeg atter er i grønn sone.

 

Optimist i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det opp igjen 1, 3 kg!!!! Den derre kroppen altså, riktig nok har jeg mensen men det skal påvirke slik da!!! Ja da jeg vet at jeg ikke bør veie meg så ofte, men jeg er en manisk/depresiv veier.

 

Har bestemt meg for at jeg skal kose meg på sommerfesten i kveld uansett vektopp eller nedgang. Jeg har god tid på å fjerne disse kiloene, det viktigste er uansett at jeg stopper den snikende oppgangen, og det er jeg på god vei til mener jeg selv.

 

Ha en strålende helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og veidedag: 70,8 kilo. Det går rette veien, men det går sent. Det skyldes selvsagt meg selv og mine utskeielser :(

Ble en del alkohol og diverse snacks på fredagskvelden, siden jeg likevel hadde punktert fortsatte jeg med snop og digg på lørdagen :) Søndag var jeg tålig flink i matveien, mandag eksemplarisk og i dag har jeg også vært bra så langt.

 

Neste utfordring blir i morgen kveld da skal jeg på besøk til min søster. Så er det ikke flere utfordringer som andre legger i min vei før blåtur neste fredag. Innen den til bør jeg ha gått ned 1, 4 kg til :) he he Har et veddemål om det på jobben, tror ikke det er særlig realistisk men det er litt motivasjon i å prøve i hvertfall. Akkurat nå gjør jeg det meste for å klare å holde fokus på sunn mat og gode vaner.

 

Ha en strålende dag de som evt. er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei 2neA ;)

Lenge siden jeg har kommentert noe her inne, men jeg er innom og leser av og til.

Jeg er veldig imponert over din standhaftighet. Tenk så lenge du har klart å holde vekten. For det har du virkelig, selv om du strever med disse pyntekiloene akkurat nå. Det som er så bra er at du har funnet en noenlunde balanse, og at du henter deg inn igjen før kiloene får overtaket.

 

Håper du har hatt en fin blåtur!

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ja ja da sitter jeg og trøster meg med at jeg i år skal få være med i klubben som klager over at de har lagt på seg i sommer- såkalte sommerkilo. :D Må ned en rundt 5 kilo til høsten?

 

Er jo nesten normalt det -sant? Bedre det enn å skulle ned over 20kg, som det blir om jeg ikke snart klarer å ta grep. Ja ja, festen er ikke helt over enda, jeg er fortsatt på ferie, prøver å tenke fornuftig men det sniker seg alltid inn noen ekstra kalorier i form av godsaker. Klarer ikke helt å si nei til meg selv og de fristelsene jeg gir meg selv.

 

Jeg skal ta grep til høsten, altså om noen uker. Da håper jeg at jeg ikke har ett altfor skremmende tall foran meg, men uansett så skal jeg ned igjen til under 70 om jeg må ned 2 kilo eller 7. Nei det kan da vel ikke være 7 kg??!!! Veide meg på en vekt i en svømmehall tidligere i uken i følge den hadde jeg lagt på meg 3 kg på en uke!!!!!! Tenk om det er sant, da har jeg sikkert lagt på meg nye 3 kilo nå!! uhææ tenker jeg men jeg klarer ikke å slutte å kose meg. Jeg vet at jeg er inne på farlige stier, men klarer ikke å stoppe.

 

Det positive er at jeg er ganske fornøyd med speilbildet mitt, jeg føler meg STOR så ser jeg meg i ett butikkvindu og tenker ja ja ikke så ille. :) Må le litt av meg selv.

 

Uansett så har jeg lovet meg selv at om ikke vekten viser seriøse takter til å gå ned innen september så skal jeg melde meg på internettkurs. Jeg har klart dette uten kurs før, men føler at det blir stadig vanskeligere. Ja ja kanskje jeg klarer det hvis jeg logger meg på her inne litt oftere og henter inspirasjon og støtte fra andre i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det ble 1,5 kg opp i sommer + 3,5 kg fra jul og påske som aldri forsvant ordentlig igjen. Så totalt er det 5 kg jeg ønsker å kvitte meg med denne høsten.

 

Har tenkt å ta det rolig og ikke stress så alt for mye, men samtidig sette en strek nå jeg kan ikke stadig strekke strikken, da går det gæli.

 

Setter meg konkrete og målbare mål:

- skal trene hver tirsdag på treningsenteret, aerobic med styrke

- skal trene en dag til på treningssenteret, valgfri dag spinning eller noe annet.

- skal gå på tur 1-2 ganger i uken med høyt tempo og silende svette.

- skal ikke spise snop i uken (klubb er unntaket da kan jeg smake ikke spise)

- skal ikke spise chips/peanøtter før jeg ser 6 tallet på vekten! Det blir hardt

- skal spise mellommåltider

- skal alltid ha med nutrilettbar i vesken som nødproviant

- skal ha gulerøtter med på jobb

- skal tåle å gå litt sulten, er ikke farlig.

- skal nyte livet her og nå

 

fikk "dagens kommentar" av en av elevene mine i dag, vi lekte Kari og Knut siste par ut og siden antallet ikke gikk opp ble jeg med i leken. Etter en løperunde kommer det fra eleven: du er ganske sprek til å være voksen, altså.

Jeg takket pent for den fine kommentaren ;)

Det føltes deilig å kunne løpe om kapp med 9 åringer! Det skal være litt av motivasjonen min for å holde vekten, for gir jeg meg nå så ender jeg opp igjen der jeg var og vel så det, der alt var et ork.

 

Skal prøve å bruke disse sidene litt mer aktivt se om det hjelper. Jeg fant masse inspirasjon her i nedgangsfasen så håper jeg gjør det nå også. Jeg velger å bli på denne tråden, for jeg ser på min oppgang som en del av å lære det å holde vekten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ godt å høre fra deg igjen :)

Det er kjempelurt av deg å ta grep før det går for langt. 5kg ned er helt overkommelig :D

Jeg har også dratt på meg noen unødige kilo. Jeg gikk litt opp i vekt i vår/sommer. Nå ser det heldigvis ut til at jeg har klart å snu trenden, vekta peker nedover igjen og jeg har nå 3kg igjen før jeg er tilbake der jeg var.

Jeg er jo skrudd sånn sammen at jeg må ha fullt fokus for å klare å gå ned, jeg MÅ derfor følge opplegget ganske så nøyaktig. Jeg har fremdeles tendenser til å miste grepet av LITT, selv om jeg tillater meg mye mer enn før (kanskje det som er problemet?) ;)

 

For noen supre mål du har satt deg! Jeg likte godt det du skrev om å tåle å være sulten. Jeg er tilhenger av å spise NOK slik at jeg ikke blir særlig sulten. Samtidig gjør dette at jeg er kjempedårlig til å stå i mot sult. Får ofte sug /føler sult på kveldene, kanskje jeg skal trene meg på å stå i mot dette???

Det kommer jo som regel bare hvis jeg er hjemme, tar det rolig, har tid til å kjenne etter. Det betyr nok at det ikke er SÅÅÅÅ veldig påtrengende. Hadde jeg vært skikkkkkkelig sulten hadde jeg nok kjent det om jeg var på besøk hos folk eller på trening...

 

Herlige 2neA, jeg ser det for meg at du løper i lag med 9åringene. Jeg vet du er sprek! Det gjør godt å ta vare på slike indre bilder, kjenne på at det er godt å være i god form.

Vi får backe hverandre opp utover høsten så kommer vi nok i mål!

 

Stooor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så utrolig kjekt å "se deg" igjen. Sammen skal vi klarer dette vet du. Så flott at vekten peker rette veien for deg allerede. Min har rikket seg litt nedover, men vet ikke helt om jeg skal tørre å tro på det. Vekten har hatt en lei tendens til å bykse både opp og ned etter dagsform. Nå har jeg med vilje og utrolig standhaftighet ikke spist snop eller chips denne helgen. Så får vi se på mandag og vekten svinger seg opp slik den pleier etter helgen, eller om den blir værende på dagens nivå. Har måtte tålt litt "sult" i dag også. Jeg pines ikke på noen måte, det er bare det at jeg tidligere har vært så redd for å gå sulten at jeg til tider sikkert spiser når jeg ikke skal. Vet jo at jeg må passe meg så ikke kroppen går i sparebluss - tjhi veldig stor fare for det :)

 

Jeg har vært og trent en dag på treningssenter, gått en tur i marka (fort) i morgen gjenstår en treningsøkt så er ukens treningsmål i boks.

 

Gleder meg til å snakke med deg utover høsten Jess! Det føles allerede litt lettere når jeg vet at du er der ute :) Så får vi satse på at Skrulle stikker innom leiligheten sin også.

 

Ha en fortsatt strålende helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er her, vettu :) Koselig å være savnet. Jeg venter også på livstegn fra Skrulle.

 

Jeg har tenkt mye på det du sa om at det ikke er farlig å være sulten... Jeg er vel sjelden sulten, det er vel heller slik at jeg tror jeg er det. For jeg har ofte lyst på noe, spesielt om kveldene. Og da står du der i min bevisshet og minner meg på om at det går an å tåle litt sult og sug. Takk!!!

 

Så flink du er til å trene. Lurt å sette seg mål, det er litt mer forpliktende. Jeg er begynt å sykle mer enn før. Jeg vurderer faktisk å bli vintersyklist. Har kjøpt meg ny sommersykkel i år og kan da sette piggdekk på den andre.

 

Hva trener du på treningssenteret, kondisjon eller velger du styrke? Jeg har en tendens til å ende på kondisjonstrening, selv om jeg har avtalt med meg selv at jeg skal velge styrketrening innendørs. Jeg vet jo at jeg øker hverdagsmetabolismen hvis jeg øker muskelmassen,...så hvorfor jeg ikke kan få gjort noe med dette er et mysterium :P

 

Jeg ønsker deg en riktig fin september! Hold fast på planen din så går det bra.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

her kommer et lite livstegn fra en sliter.

Jeg sliter med motivasjonen for tiden. Vekten har svingt seg litt opp etter to utendlandsturer på rappen, og null vilje (nesten null) til å hente meg inn igjen. Hva skjer?? Jeg som aldri skulle øke i vekt igjen! Har nå lagt på meg over 5 kg siden jeg gikk ned i 2008. Altså +5 kg opp i løpt av 2 år, i fjor la jeg på meg ca. 3kg, og i år 2 år kilo (enn så lenge). Det ser ikke så ille ut sånn på papiret, men jeg er redd for at det ikke vil stopp her, men øke øke øke.

 

Hvorfor vil jeg ikke ta grep?

- føler meg fin

- orker ikke peset med å planlegge alt så nøye

- forbinder fortsatt kos med mat/snop

-

 

Hva gjør jeg som virker?

- trener ikke så ofte som jeg bør, men jeg trener hver uke. Jeg prøver å gå på timer som er lystbetonte, for tiden er det en kombinasjon av aerobic med styrke.

- spiser stortsett sunt i ukedagene. (minus klubber, og bursdager)

 

 

Hva må til for å snu denne trenden?

1) Prøve å fortsette å spise sunt i ukene og redusere inntaket i helgene.

eller

2) Ta en hurtigkur som pangstart på en ny vektnedgang.

 

 

Hm hm. Jeg lurer på om jeg skal melde meg på et gr kurs, klarte å gå ned uten med trenger TYDELIG hjelp med å holde vekten (nå gå ned). Litt lyst til å prøve Ketolyse-kuren sammen med en kollega som har hatt gode erfaringer med den tidligere. Trenger noe som kan gi meg et puff.

 

Setter pris på innspill om det så er spark i ræva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei snuppa:)

Jeg har det også slik i perioder, og har lagt på meg 3 kg på disse 2 årene. Innimellom føler jeg at det ikke spiller noen rolle om jeg legger på meg litt (dvs. at trangen etter mat & hygge er sterkere), i andre perioder klarer jeg å ta meg på tak igjen. Jeg vet inderlig godt at dette kan glippe og at det ikke skal ta meg så veldig mange månedene å gå kraftig opp i vekt igjen.

Jeg så programmet der de diskuterte om fredme var latskap eller sykdom, og jeg kjente at enkelte ting som ble sagt traff meg midt i magen.

Jeg føler ofte at jeg har en slags sykdom, eller kanskje heller en spiseforstyrrelse. Noe er i allefall i utakt når kroppen min nesten aldri er fornøyd med serveringa. Den er fornøyd når "frøken fornuft" er på besøk og holder meg i ørene, ut over det har den stort sett alltid lyst på noe mer.

På en annen side så spurte hun også hva som evt. skulle være "medisinen" hvis fedme er en sykdom. Mulig det finnes noen piller som jeg ikke kjenner til, men for meg er det bare EN medisin som hjelper: FOKUS!!!

Det at JEG er kaptein og står ved roret. Og likevel hender det stadig vekk at jeg avspaserer og setter andre til rors... ;)

Åii, bare det å SI det her inne til deg gjør at jeg kjenner meg mer lystig til sinns, nå skal jammen meg JEG ta grep i uka som kommer. 1 UKE, 2neA, er du med ???

 

Ketolyse kan sikkert være vel og bra for enkelte. For min del tror jeg det ville blitt en avsporing. Problemet er jo egentlig ikke å klare å gå ned i vekt hvis fokus er på plass. Jeg blir utrolig mye mer utmattet og lei av å jobbe med å holde vekta herfra og til evigheten...

 

Jeg syns det er vanskelig å gi deg noe råd annet enn at du må gjøre noe! Jeg unner deg ikke på noen måte å gå opp igjen. Hvis du tar grep nå er det ikke mange kiloene det handler om, er jo egentlig fort gjort- ikke sant ? :D

 

Jeg har selv vurdert å gå et ekspress-kurs for å øke fokuset igjen. Evt hive meg på et hold-vekten. Det kan være fint å måtte "stå til rette" for noen en periode.

 

Uansett hva du gjør- lykke til.

Og stoooor klem oversendes fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspillet ditt. Jeg blir stadig flinkere til å la frøken fornuft styre ;) Så jeg håper denne gode trenden fortsetter. Det er fortsatt en kamp enkelte dager og det er ikke alltid jeg vinner. Men jeg tror og vet innerst inne at skal jeg vinne ikke bare en og annen kamp men hele krigen, så kan jeg ikke kose meg med alt mulig hele tiden. Jeg må finne erstatninger. Det er en stund siden du skrev at du skulle holde fokus 1 uke, men jeg tar den utfordringen nå jeg ;)

 

I kveld skal jeg på et russetreff, tenk 20 år siden jeg var russ. Da skal jeg tillate meg å spise og kose meg med mat og god drikke, men jeg skal prøve å unngå chips. Det får være dagens utfordring :D

 

Takk for at du er der ute et sted Jess, godt å ha deg å snakke med i ny og ne.

Klem

 

Hovedmål: ned i grønnsone innen jul, det er ca- 3 kg. Det bør gå med frøken fornuft ved roret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

det er så lenge siden nå, at det er ikke sikkert du husker meg en gang. jeg vil bare si at du er ufattelig flink og tenkt alt du har oppnådd. Du klarer å ta grep og gå ned noen kilo. Sett deg en maksgrense for hvor mye du kan tillate deg å gå opp før du må ta grep. Se for deg hvordan det var når alle kiloene var der, og tenkt at dit vil du ALDRI igjen. Ikke tenkt på ketosekur, det strider mot alt du tror på og jeg som sykepleier mener at det er slett ikke sunt. Du klarer det på fornuftigvis!!! Stå på.

 

Klem Krille, som forsøker å ta grep selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at frk. fornuft stakk innom. Si til henne at hun kan få bo hos meg frem til jul ;)

 

Jeg klarte å holde fokus i 1 uke :D

Men uka etter var jeg i syndenes dal igjen :( , så da var jeg like langt...

Nå har jeg hatt noen dager med mye tankevirksomhet og nå føles det som om jeg er på gli inn i en positiv periode. Håper iallefall det. Utfordringene fram mot jul står i kø: 1 fest med venninner, 2 julebord, 2 julelunsjer + julebakst-tid. Sukk. Og da tenker jeg hardt på hvordan jeg taklet dette julen 2008. Tror jammen jeg må sjekke hvis jeg finner igjen min egen tråd. Jeg vet at jeg ikke la på meg den førjulsperioden, men at romjula kosta meg +1,5kg...

 

Det er 26 år siden jeg var russ..., jammen er det rart å tenke på... Den livsfasen jeg er i nå er forsåvidt ganske bekvem så jeg skal ikke klage.

Håper du hadde et trivelig treff!

 

Nå skrur vi det til mot jul, ikke sant. Sammen er vi sterke :)

 

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

året der jeg igjen når min trivselsvekt på 68-69 kg.

 

Skal i år gå ned igjen de kiloene som har kommet på i løpet av de 2 siste årene etter vektnedgangen min i 2008. Jeg skal tillate meg å bruke hele 2011 på nedgangen, men ned skal jeg. Ønsker meg tilbake under 70 i første omgang, klarer jeg det og holder meg der er jeg fornøyd !

 

Har laget meg et lite program for vektnedgang, som skulle være mulig å holde selv for en som til tider sliter med motivasjonen :D

 

Begynner dette året som i 2008 med et forsett om å ikke spise snop/chips i 1 mnd, så får vi se om jeg kan klare det og gjerne lengre.

Jeg skal intensivere treningen, trene litt mer enn jeg behøver for å holde vekten.

 

Jeg skal sørge for at kjøleskapet inneholder gode og sunne alternativer til alle de tomme kaloriene som skriker til meg fra skapet. Jeg skal ikke gå i fellen og sulte meg selv i løpet av dagen, men spise jevnt og trutt ca. hver 3. time.

 

Dette har virket før så ingen grunn til at det ikke skal virke igjen.

Skal bruke dette forumet mer aktiv for å finne inspirasjon og for å holde meg selv i ørene. Skal oppdatere min vektoversikt for å både skremme meg selv og for å finne inspirasjon i kommende vektnedgang.

 

Så det var min lille peptalk til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...