Gå til innhold

Ny i nabolaget - men vil bo her permanent


Gjest smg

Anbefalte innlegg

Vekt: kursstart 72,2 - nå 60,4 - endring siste uke [highlight]+0,4[/highlight] - endring totalt [highlight]-11,8kg[/highlight]

(Opprinnelig fra 73kg og 12,6kg ned)

Midje: kursstart 82,0 - nå 72,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-10,0cm[/highlight]

(Opprinnelig fra 85cm og 13,0 cm ned)

Overarm: kursstart 31,0 - nå 28,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-2,5cm[/highlight]

Bryst: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

Ende: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

Lår: kursstart 61,0 - nå 55,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-5,5cm[/highlight]

Hals: kursstart 33,0 - nå 32,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-1,0cm[/highlight]

 

En perfekt "standby" bortsett fra vekta. Der tar jeg meg den frihet at jeg regner 400g som standby der også.

 

TP siden siste torsdag: 4,9 (Mål: 7-12) Hmm... Ikke bra. Holder på å skli ut i alle unnskyldningene igjen: dårlig vær, har ikke tid/mye å gjøre, trøtt... *blæh - skjerpings!* (Hmmm... lurer på om håndpussing av vinduskarmer er trim? Vel - det ER mer bevegelse enn å håndtere fjernkontrollen da ... :) )

 

Matmessig: Veldig uregelmessig. Har vært mange helgedager denne uka - faktisk helt fra fredag til mandag. Og i går var vi på sykebesøk med portvin og sjokoladekake. (Men da klarte jeg å stoppe før stappa iallfall.) "Hverdagene" går greit. Men jeg skjønner jo at "hold vekten" blir en øvelse i måtehold når helgedagene kommer tett som hagl. Jeg har ikke fått telt alle dagene, men det må i snitt være 1900-2000, tenker jeg.

 

På kjøkkenet jobber jeg litt "bak fram" - med det resultat at de vinduskarmene jeg ferdiglakkerte i forrige uke nå er nypusset og under ny lakkering. :) Nye håndtak og ventilator (som genererer mer maling :) ) er bestilt. Det BLIR iallfall bra. Kanskje jeg kommer fram til legging av film i kveld?

 

Ellers er det masse futt i HV for tiden - jeg digger det. Beklager at jeg ikke er like full av kommenteringsfutt selv. Det kommer vel igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Folk er tilbake i tralten ser jeg. Mange er i rød eller gul sone og en del teller kalorier. Jeg har ikke sluttet å telle, jeg. Ser at når jeg teller spiser jeg riktig. Ikke så rart - fordi tellingsfrafall korellerer med

- reise

- besøk

- fest (alkohol)

- "kos"

Altså høyrisikoadferd.

 

De andre dagene spiser jeg gjerne litt i underkant. Et stede mellom 1500 og 1800 kcal. Det blir jo så himla mye mat når man spiser magert...

Bare det blir litt mer stabillitet over livet og maten så må jeg nok lære meg blokkspising i stedet. Kan jo ikke leve med matvekta på kjøkkenbenken resten av livet?

 

Ikke har jeg egentlig definert meg soner heller. Jeg tenker meg sånn ca at når vekta om morgenen overstiger 61 så funderer jeg litt på forklaringer. Salt mat? Fylla? Har ikke drukket mine sedvanlige 8-10 tekopper? Ferie? Og nærmer den seg 62 så går brannalarmen og sivilforsvarets sirener - tror jeg.

Det er et smalt belte... men jeg har vel egentlig et ønske om å ligge å svinge litt rundt 59,5 i stedet for på 60,5 slik jeg gjør nå.

 

Vi får se. Det er tross alt et luksusproblem. For 8 måneder siden var det mellom 72 og 73 jeg svingte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Jeg ligger også og pendler 1 kg over der jeg ville ha vært, mellom 58,5 og 59,5 istedenfor mellom 57,5 og 58,5. For et år siden veide jeg 72. Det er himmelvid forskjell!! Skal ikke bruke det som sovepute. Skal få bukt med den ene kiloen jeg har gått opp. Reduserte derfor kaloriinntaket fra 1800 til 1600 for to dager siden. Men det går an å være fornøyd samtidig, ikke sant? :) Den ene kiloen er det ingen som ser. Er bare redd for at det skal være starten på videre oppgang, derfor ønsker jeg å bli kvitt den.

 

Har forresten litt vondt i halsen, kanskje jeg brygger på noe (svineinfluensa?).. Skal holde meg i ro idag og se hvordan jeg føler meg i morgen. Reduserer inntaket til 1400 til jeg får begynt å trene igjen. Ja, ja, det får gå!

 

RIKTIG GOD HELG TIL DERE ALLE, TAPRE KVINNER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også at jeg har mye bedre kontroll og klarer meg bedre når jeg teller. Var fanatisk på tellinga til omtrent juli selv om jeg hadde trent i helgene på ikke å telle. For min del ble det rett og slett tap av motivasjon for å holde kontroll med to to-ukers ferieturer. De tre ukene som var i mellom disse to turene var viljen til å være flink fullstendig borte :). Merkelig og skremmende følelse! Så for øyeblikket er det nitid telling igjen og det virker det! Skal begynne å trene på å la det gå en tellefri dag innimellom igjen så snart jeg kjenner at fokuset er stabilt igjen. Det var dette med å ha vekta på kjøkkenbenken hele tida, da :) - vil gjerne vekk fra det.

 

Å ha noen sirener fungerer like greit det - bruk av lyd i steden for lys som rettesnor :). Det viktigste er vel som soettann nevner at vi unngår å la ett kilo bli komfortabelt og akseptabelt...og så enda ett...og så ett til. Og plustelig har vi rykka tilbake til start. Huffoghuff. Nei, det skal ikke skje. Jeg synes fortsatt det er stort å få v're normalvektig.

 

Du jobber godt, smg. Herlig å se! Ha ei riktig god helg. - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, her er jeg.

 

Nei. Jeg kommer ikke til å jobbe for å gå lenger ned foreløpig. Jeg vil se om jeg klarer å holde gode rutiner og denne vekta gjennom vinteren. Erfaringsmessig går jeg opp 2-3 kg fra september til april. Å forsøke å gå videre ned gjennom de månedene gidder jeg ikke. I stedet vil jeg fokusere på å greie å trene gjennom vinteren (hater kulde og blir lat om vinteren) og på å holde kosedagantallet nede. Dersom jeg holder vekta over årsskiftet skal jeg tenke på saken.

 

Hva man kunne "ønske" og hva man gidder å virkelig jobbe for å oppnå er ikke alltid det samme ... :)

 

Ellers - hva jeg føler nå?

- Jeg er overrasket hver gang jeg ser meg i speilet. Det er rart siden jeg aldri følte meg så tjukk. Men jeg ser jo nå at jeg har vært veldig kraftig. Fra 42-44 til 36-38

- Jeg er i bedre form. Men mesteparten av formen er bedre fordi jeg har mindre å bære på, ikke fordi jeg er så veltrent. Jeg har et velutviklet latmarkgen.

 

For å komme hit har jeg egentlig bare fulgt GR. Jeg har spist ca 1500 kcal hele veien og mer grønnsaker og mindre raske karbohydrater (hvit pasta, ris, poteter og brød) og trimmet minst 7 TP (vanligvis ca 10) hver uke. For meg har det vært et poeng å ikke trimme mer enn det er rimelig at jeg klarer å gjøre siden også. Ja, og så har jeg fylt på med ja-grønnsaker som jeg ikke teller og grønn te. Ingen magi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Høres bra ut. For meg er det mer trening og mindre kosthold, eller egentlig ikke, men i starten var det det. Nå er det fryktelig mye av begge deler. Jeg har alltid trent veldig mye.

 

Jeg kjøpte en shorts på salg her en dag, type ola-shorts, i størrelse 36. Hjelpe meg, det blir stas til sommeren! Alle mine "gamle" 36-klær er ute av skapet for lengst, jeg kvittet meg med dem da jeg innså at slaget var tapt sist jeg ryddet i skapet. Derimot har jeg noen bukser jeg kjøpte rett etter videregående, av en eller annen merkelig grunn... Synd å ikke bruke klær jeg likte så godt, men ærlig talt, mye bedre med ny kropp! :)

 

Jeg har lest hele tråden din, så nå vet jeg litt mer om deg. Har jo lest litt fra deg tidligere også. Så hvis du brukte strl 42-44 kan jeg ikke skjønne annet enn at det MÅ være brystene dine! Hehe, alle kommenterer dem. Mine har krympet til størrelse med teposer. Men det gjør meg ingen verdens ting, faktisk. For første gang har jeg kjøpt bh-er i strl A. Er ikke helt sikker på om det er helt riktig, men vi får prøve litt.

 

Jeg ser også at du dykker, og lurer selvfølgelig på hvor, annet enn det du allerede har oppgitt. Jeg tok sertifikater i Egypt for to år siden, men har faktisk ikke dykket siden det. Har ingen å dykke med, og da er det så vanskelig å komme i gang. Men jeg var effektiv, tok tre sertifikater på en uke. Dykket, leste, sov. :) Fine greier. Ellers hopper jeg fallskjerm, skal det i morgen. Det blir vel siste gangen i høst, tenker jeg. Men jeg skulle gjerne dykket igjen. Får mase på min mann, så han også kommer i gang.

 

Jeg har aldri gått på GR-kurs, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller. Det meste står jo her, eller er mulig å grave seg frem til. Men jeg følger ingenting slavisk. Jeg orker ikke å veie alt mulig, følge en diett, spise når jeg ikke er sulten, ikke spise når jeg er sulten, slike ting. Jeg spiser, men lite, og sunt. Noen ganger 1100 kalorier, andre ganger 1800, også trener masse. Det funker, selv om jeg nok går ned litt for fort. Jeg kommer til å gjøre som du, øke gradvis på kaloriene, samtidig som jeg kommer til å gå ned på treningen. Jeg skal trene, men ikke med samme intensivitet. Og selvsagt unne meg noe godt av og til, jeg liker jo det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - det var nok på overkroppen det var trangest, ja. Merkelig det der. Jeg går ikke ned i cup - bare i cmene under. Fra 80F til 70F nå. Jaja.

 

Jeg dykker med Halden Sportsdykkere. Anbefaler deg å melde deg inn i en nærliggende klubb om du vil igang igjen. Der får amn både dykkebuddies og tips og sosialt samvær - samt en dæsj sikkerhet med overflateberedskap og sånt. Eller ta en oppfriskingstime på et senter. Det er veldig fint å dykke her i Norge, men en del mer "køl" med tørrdrakt kontra å dykke vått.

 

Fallskjermhopping høres spennende ut. Har hatt lyst til å prøve paragliding, men jeg har en idé om at jeg må opp fra bakken, ikke ut av fly om jeg skal tørre. Ble dratt opp fra båt i paraglider på Kypros engang - det var kjempegøy.

 

Ad gamle klær er det litt trist - men tross alt mye morsommere å kjøpe noe nytt - især til en slankere kropp.

 

Når det gjelder slanking tror jeg det er mange veier til målet og at man må velge vei etter egne forutsetninger. Altså ta utgangspunkt i hva som var galt i ens eget tidligere kosthold. Det er jo mange måter å legge på se på også. For min egen del tror jeg at det er lettere både å holde vekten og gå ned ved et jevnere inntak (for meg er jevnere et svingningsrom på under 200 kcal) enn ved store daglige forskjeller. Og der jobber jeg med saken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmer litt for lite og spiser litt for mye ujevnt for tiden, ja. Med et veldig estimert forbruk denne uka landet jeg på et snitt på 1850. Og litt i minus på trimpoeng. Med de trimpoengene jeg har klart skal jeg faktisk ligge akkurat i null med 1850 pr dag. Om det er riktig ser man jo ikke på en uke da - mer i løpet av måneder. Men det er litt gøy likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! man må helt klart se på sine egne matvaner , HVORDAN man spiser, og ikke minst HVORFOR? For de av oss som overspiser har det mye med følelser å gjøre og dette er jo den vanskelige biten, og noe jeg mener man ikke skal nøle med å søke hjelp til, selv om det er tøft.

 

Ellers er planleggenig, struktur og rutiner alfa omega for meg, det er derfor det skjærer seg i ferier og sånn, og helt klart noe jeg må jobbe videre med, en stor UTFORDRING framover..........

 

Ha en sunn og fin dag alle sammen!!!!!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lite trimpoeng nå som jeg ikke dykker så mye i en periode. Men snart reiser vi på rideferie og da blir det forhåpentligvis et aktivitetsnivå som veier opp for feriekalorier (de skryter av maten der vi skal bo).

 

Gleder meg stort til å se Romania og til å få ridd i noen lengre perioder. Håper bare hestene er rimelig velskolerte og ikke typisk rideskole-lei-av-mennesker-og-mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: kursstart 72,2 - nå 59,6 - endring siste uke [highlight]-0,8[/highlight] - endring totalt [highlight]-12,6kg[/highlight]

(Opprinnelig fra 73kg og 13,4kg ned)

Midje: kursstart 82,0 - nå 71,0 - endring siste uke [highlight]-1,0[/highlight] - endring totalt [highlight]-11,0cm[/highlight]

(Opprinnelig fra 85cm og 14,0 cm ned)

Overarm: kursstart 31,0 - nå 28,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-2,5cm[/highlight]

Bryst: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

Ende: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

Lår: kursstart 61,0 - nå 55,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-5,5cm[/highlight]

Hals: kursstart 33,0 - nå 32,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-1,0cm[/highlight]

 

Som alltid - lavest på torsdag. Hyggelig cm-mål rundt midjen også. :)

 

TP siden siste torsdag: 7,2 (Mål: 7-12) Joda - med et nødskrik og en gå/joggetur (første på lenge!) i går. Veldig fornøyd med at jeg tok den turen på halvannen time, forresten. Må gjøre det oftere :) Jogga flere 4-5minuttersøkter, men jeg presset ikke siden jeg ikke hadde tatt på joggesko, men vanlige gåsko. Overrasket over hvor godt formen holder seg når vekten ikke går opp. Tenker også tilbake til hvor stor prestasjon det egentlig var å jogge med en 10kg tyngre kropp. All respekt for de som gjør det. Det er virkelig imponerende.

 

Matmessig: Noe bedre. 1730 i snitt fra torsdag, men med veldig "fingeren i været"-telling på middagene, så det kan godt være mer eller mindre. Har uansett ikke gått sulten, og har kost meg litt og spist godt med grønnsaker, så jeg er fornøyd. Jeg har forresten også spist min siste fazermint - siden vi skal reise bort sånn at jeg får påfyll fra taxfree. Den siste hadde faktisk ligget så lenge at den var tørr! *stolt* 1-3 om dagen går innenfor koserasjonen om jeg bruker alt til sjokolade.

Det har delvis vært kveldskosen det.

 

Kjøkkennytt: Vi venter på ventilator og dude for å demontere den gamle/montere den nye (må male litt før ny kan settes opp). Venter også på håndtakene ... Har fått lagt film i vinduskarmen, men har også funnet ut at sillikon ikke fester på ALT så resten må legges på nytt med tech7. :) Sår se om jeg forsøker i kveld, ellers må det vente til vi kommer fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Som student på Blindern har jeg faktisk tenkt å sjekke ut dykkerklubben deres. Så noen oppslag, og prisene så ikke helt uoverkommerlige ut heller. Jeg tar oppfordringen din! Så håper jeg å komme i gang igjen, samt å få min mann til endelig å ta sertifikatet.

 

Har sett at dykking forbrenner en del kalorier, hvordan kan det ha seg? Jeg skjønner jo det rent åpenbare, bæring og ordning av utstyr, men selve dykket? Det foregår da rimelig rolig. Greit, man har litt adrenalin som gir puls, men ikke så mye vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som student på Blindern har jeg faktisk tenkt å sjekke ut dykkerklubben deres. Så noen oppslag' date=' og prisene så ikke helt uoverkommerlige ut heller. Jeg tar oppfordringen din! Så håper jeg å komme i gang igjen, samt å få min mann til endelig å ta sertifikatet.

 

Har sett at dykking forbrenner en del kalorier, hvordan kan det ha seg? Jeg skjønner jo det rent åpenbare, bæring og ordning av utstyr, men selve dykket? Det foregår da rimelig rolig. Greit, man har litt adrenalin som gir puls, men ikke så mye vel?[/quote']

Så hyggelig! Håper du får stor glede av det. Men det må da være langt fra Blindern til Halden?

 

Mja... dette med forbrenning under dykk har vært diskutert opp og ned. Konklusjonen er vel at det må være store individuelle forskjeller basert på aktivitetsgrad og stress - MEN:

Bæring og orging, kulde (det går mye kalorier i oppvarming) og det faktum at kroppen jobber under trykk medfører nok (kraftig) økt forbrenning. Jeg er iallfall skrubbsulten - selv etter rolige dykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Det er et stykke mellom Blindern og Halden, men hva I alle dager skal jeg I Halden?skriver på iPhone, så blir kort denne gangen. Det jeg vet er at de arrangerer turer, både innenlands og utenlands, og lenger enn til Halden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et stykke mellom Blindern og Halden' date=' men hva I alle dager skal jeg I Halden?skriver på iPhone, så blir kort denne gangen. Det jeg vet er at de arrangerer turer, både innenlands og utenlands, og lenger enn til Halden :)[/quote']

Hehe - det er sant.

 

I Halden må man være om man skal delta på terminturer. Hver søndag og annenhver torsdsag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dykkerklubben på Blindern? Det hørtes da merkelig ut. Men jeg har ikke sjekket opp ennå.

ÅH - NÅ skjønner jeg. DU snakker om Blindern dykkeklubb og dykkeklubber generelt... Jeg har snakket om min lokale dykkeklubb; Halden Sportsdykkere. :)

 

Snakker om

- "God dag mann"

- "Økseskaft"

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Haha, skjønte det var noe sånt på gang. Evt at du trodde at jeg bor i Halden og går på Blindern, eller noe.

 

Bra det gikk opp for deg hva som er tilfellet her. Skal sjekke opp i løpet av høsten, men det har ingen hast, for jeg skal sannsynligvis studere utenlands neste semester.

 

Ellers har jeg landet på 61,5 kg - 62 kg "permanent". Går ikke ned mer. Mitt tekniske motstandsnivå er tydeligvis nådd. Jeg får gi det noen uker og se, men skulle gjerne kommet under 60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

- og jeg kan betro dere at vekta ikke stemmer med signaturen. ;) Men veiedager er mandager og torsdager. :)

Har ridd 3-5 timer hver dag 6 dager i strekk og gått en del de to dagene vi ikke red så det har blitt bra med bevegelse. 12 TP har jeg klokket inn sånn ca på ridningen. Dessverre hjelper ikke det så mye når vertinnen disket opp med 3-4 retter hver kveld ... inklusive dessert. Og dessuten var det bare to måltider(frokost med hvitt brød&middag med vin) + smurt niste om dagen. Mellommåltidene fyllte jeg ut med frukt og sjokolade - ikke akkurat GR-vennlig ferie mao.

 

Dog - jeg anbefaler rideferie i Halmaeg, Romania på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommen er: 61,2kg og 73cm rundt midjen. Har gått opp litt på turen, ja. Og endatil har jeg fått av meg en del av vannvekten. Men det er ingen krise. Nå skal jeg spise 1700-1800 kcal og forsøke å røre litt på meg fram til torsdag så får vi se.

I går ble maten så som så. Ganske sunn mat & middag - og så tok kæill'n fram en pose m&ms .. og så smakte vi en sjokolademouss-dessert som ikke var særlig snill på kaloriene. Får skrive det på freiekontoen. Dessuten var det søndag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med dere inne på hold vekta - dere er så flinke :-) Gleder meg til jeg kommer inn hit jeg også...

 

Rideferie i Romania, det hørtes fantastisk ut! Var det dyrt? Driver med den slags jeg også... (og dykking da, men blitt et år siden sist nå)

 

Om du har tid til å svare, så lurer jeg på en ting: du har gått ned til en ganske lav BMI. Hvordan var den siste delen av vekttapet for din del? Gikk det tregt? Etter å ha startet opp med styrketrening i høst har mitt stått stille i 3-4 uker med ca 500 kcal underskudd pr dag (rundt 1500 kcal daglig, + 10 tp i uka). Har gått ned 12,5 kg og skal ned 6,5 til, men det her går jo så saaakte at motivasjonen begynner å bli virkelig dalende. Orker ikke å leve på 1500 kcal til evig tid :-) Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess: jo, ferien var kjempefin. Håper du har rett mhp "fort av". :)

 

camillok: Hei og velkommen. Jeg fant reisen hos greenways - der ser du også priser.

http://www.greenways.se/

 

Du har jo gått ned like mye som totaltapet mitt hittil så jeg vet ikke om jeg skal ta på meg noen opplysningsrolle akkurat ... Men her kommer mine "2 cent":

 

Jeg var ikke plaget med platåfaser. Jeg trente lite "seriøs" trening. Mest dykking, riding eller gå-/sykleturer og sjelden på høy belastning - mellom 7 og 10 poeng og ikke styrke i det hele tatt. Kan nok ikke fortelle deg hva som vil hjelpe deg, men jeg kan fortelle hva som fungerte for meg og hva jeg tror om hvorfor det fungerte.

 

Jeg spiste ca 1500 kcal hele tiden (untatt utskeielser da). Under min nedgang var dette -550 til -450. Jeg gadd ikke redusere mot slutten siden jeg så at jeg fortsatte å gå ned selv om underskuddet ble mindre. For meg var det et bevisst valg å ikke trene mye (jeg er notorisk på å overtrene i perioder, så undertrene i lengre perioder). Jeg ville holde et nivå som jeg kan klare også i livet etter. Ellers har jeg øket grønnsaksmengden, og spist ofte og lite. Gjennomført frukt- og melkekvote. Ikke telling av ja-grønnsaker. Ikke vann, men grønn te. Og så har jeg forsøkt å bytte en del lyse karbohydrater mot grovere, og mer fiberrike valg. (Redusert ris, hvitt brød og poteter, byttet pasta mot fullkornspasta og økt grønnsaker, bønner, linser ol.) Og så har jeg øket proteinmengden på tallerkenen. (Kjøtt/fisk/egg osv). Min erfaring er at hjemmelaget mat er mer næringsrik og mettende enn ferdigmat.

 

Om jeg skal si hvilke feller jeg tror de fleste havner i så er det

1) Tipper i stedet for å veie maten. Øyemålet er ikke så godt som man tror.

2) Spiser for sjelden og for lite (og feil type mat).

3) Reduserer kaloriene for mye i forhold til treningsmengde.

4) Forventer for store resultater på for kort tid.

 

Hvilke av de fellene folk går i er ikke godt å si. Blant de som følger GR tror jeg at mange faller i felle 1 og 3. Siden mange tenker "jeg trener litt mer og går ned litt raskere" i stedet for å re-regne behovet er det lett å gå i underskuddsfella. Kroppen slipper ikke vekten dersom den skjønner at den sultefores - iallfall nekter min. ;)

 

Tips for å komme ut av platå som jeg *tror* kan være verd å forsøke:

- tren annerledes (finn på noe nytt - til nye tider?) Belast andre muskler.

- bryt spisevaner. Farlig å si, men jeg hadde flere avbrudd av ukelange/helgelange ferier som brøt både treningsvaner og spisevaner. Jeg gikk opp - men gikk alltid raskt ned og videre ned i 2-3 uker etterpå. Et mindre "farlig" alternativ er de små endringers vei. Spiser man youghurtfrokost så forsøk med havregrøt eller omelett. Osv.

 

Jeg TROR på tesen om at kroppen er en fantastisk maskin som forsøker å tilpasse seg endring. Og at vektreduksjon motarbeides med nebb og klør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at det hjalp så mye da, men takk uansett!

 

Jeg vet at det jeg spiser er korrekt - måler ikke hver dag lenger, men det er alltid rett i forhold til det jeg tror :-) Og brødskivene mine veier jeg alltid - det er der fellen ligger! Har også troa på et par dager i uka hvor man spiser litt mer, for å vise kroppen at det ikke er harde tider... Spiser nesten aldri ferdigprodusert mat, og valget er stort sett grovt/fiberrikt. Minimalt med sukker og lett karbohydrater.

 

Forventningene er vel greie tror jeg! Angående treningen så føler jeg egentlig at jeg får trent hele kroppen, det blir gåing, jogging, spinn på kondisjonsfronten og når det gjelder styrke trener jeg 3 dager i uken slik at jeg kommer gjennom hele kroppen på en uke. Flink til å variere øvelser, antall reps, jogging på bane vs kupert terreng, intervall på sykkel vs langkjøring. Så treninga er jeg fornøyd med :-)

 

Men kan kanskje tenke litt på det med å variere måltidene, har en tendens til å holde meg til brødskiva mi (hjemmebakt og veldig grovt) 2-3 ganger om dagen i tillegg til middag, frukt og grønt. Det skader nå ikke å prøve! Om noen andre leser her og har tips, så mottas de med takk!

 

Tror forresten at du har rett i antagelsene over hvorfor ting ikke går den rette veien, bare føler at det ikke gjelder akkurat meg da selvfølgelig ;) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...