Gå til innhold

Ny i nabolaget - men vil bo her permanent


Gjest smg

Anbefalte innlegg

Ikke at det hjalp så mye da' date=' men takk uansett!

 

 

Tror forresten at du har rett i antagelsene over hvorfor ting ikke går den rette veien, bare føler at det ikke gjelder akkurat meg da selvfølgelig :( hehe.[/quote']

 

:) Nei, fasiten er det bare du som har. Kanskje er det bare sånn at det trengs tid før det slipper igjen. Det er nå ikke stort du har igjen sånn sett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar
Du har jo hatt en kjempefin tur da Smg' date=' og vi er vel enige om at vi fortjener å kose oss litt innimellom......? Det der får du nok fort av igjen. Lykke til.

 

Ha en fin dag!:([/quote']

 

Sutre, sutre - det var IKKE gjennom å klamre meg til do hele natta at jeg ville gå ned kosekiloene ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt å være dårlig... Masse sympati til deg.

 

Rideferiene så helt fantastiske ut, tror nok at det kommer til å ble flere av det slaget! Har planlagt med ei venninne i klassen at når vi er ferdige med skolen skal vi dra på rideferie for å feire at 6 års skolegang (vel, egentlig 9 for oss begge) er over! Andalusiere sier nå jeg :-)

 

Håper du blir bra igjen snart! Gleder meg til å flytte inn her jeg også (forhåpentligvis rundt nyttår)!

 

PS: 0,5 kg ned viste vekta i dag morges, kanskje det hjalp å bare klage litt her inne hos deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg tid til å lese meg litt opp på tråden din! Interessant å lese om dine" 2 cent"

I min nedfase gikk det veldig greit de første 10-15kg, selv om det var noen rykk og napp også her. Deretter begynte antakelig kroppen å tilpasse seg "krisen" og bemanne opp styrkene. For det ble stadig vanskeligere å få nedgang. Jeg spiste 1600 stort sett hele 2008 (unntatt utskeielser hos meg også), og de siste månedene fikk jeg nesten ikke nedgang selv om underskuddet rent matematisk skulle være på ca 500kcal pr dag. På slutten prøvde jeg å trappe opp, trappe ned, skeie ut, spise kjempelite, trene lite og mye- uten resultat. Jeg googla og kvasirte på nettet til øyet ble vått og rødt, leste alt jeg fant om vektterskler og denslags. Til slutt gav jeg opp med stor sorg i hjertet!

Den følelsen er utrolig frustrerende, faktisk værre en at jeg har gått litt opp nå.

Det har nok tatt ca ett halvt år å få bort den nederlagsfølelsen som jeg faktisk fikk. Helt sykt at sorgen over de siste 3-5kg nesten overskygga tapet på 26kg!

 

Jeg har ett pkt 5. som du kan fylle inn på din liste:D

Ting som bare puttes i munnen uten at vi tenker på det. Ei osteskive, et kakestykke i hånden, det vi snapper i farta. Jeg har nok inntatt mange slike kcal i mitt syndige liv.

 

Jøss, så mye som ramla ut av mitt hode i dag da...

 

GOD BEDRING!:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett pkt 5. som du kan fylle inn på din liste

Ting som bare puttes i munnen uten at vi tenker på det. Ei osteskive' date=' et kakestykke i hånden, det vi snapper i farta. Jeg har nok inntatt mange slike kcal i mitt syndige liv. JESS[/quote']

Ja enig, jeg tror nok det punket er veldig viktig å være oppmerksom på. Når det kommer til stykket koker det tross alt ned til et ganske enkelt regnestykke: det vi legger på oss av er de kaloriene vi putter i oss mer enn de vi forbrenner. Riktignok kan kroppen begynne å lagre når den tror det blir "dårlige tider", men uten energitilførsel kan den ikke få lagt på seg (bortsett fra vannoppsamling) og det vil jo løsne av seg selv etter enn stund. Det vet jo vi som har opplevd disse hersens vektplatåene.......!!

 

Ditt pkt 4 tror jeg også er veldig viktig, Smg: "Forventer for store resultater på for kort tid." Som vi har snakket om så mange ganger: TÅLMODIGHET, TÅLMODIGHET og atter TÅLMODIGHET.

 

Go girls!!!!:(:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til JESS og Kess som også svarte på mitt spm!

 

Har en følelse av man rett og slett kan nå en slik "bunn" hvor det blir altfor vanskelig/umulig å gå mer ned. Er redd for å ligge for lenge på kcalunderskudd i en slik situasjon, da er det bedre å akseptere at lavere vekt blir for vanskelig å oppnå og heller prøve å stabilisere. Man kan jo alltids si at man kan gå ned de siste 5 kg senere, men jeg ser jo her inne at det ikke særlig gøy å gå tilbake på 1500-1600 Kcal regime når man har bygd seg opp til 2000! Hadde definitivt vært fint å gjort seg ferdig med slankingen før stabiliseringen...

 

Kanskje det ikke er meningen at jeg skal være 60 kg heller? Har lyst til å ta en sånn kroppsanalyse, men har ikke penger til det...

 

Hvor langvarige var deres platåer folkens?

 

Sorry at jeg tar meg sånn til rette på tråden din smg... Håper du har blitt bra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smg, jeg tar meg også litt tilrette på tråden din- fikk så lyst til å svare camillok en gang til.

De første mnd kunne jeg innimellom henge på samme kg i ca 3 uker. Etterhvert ble det værre. På slutten jobbet jeg med ett og samme kg i bortimot et par mnd, da hadde jeg holdt på i ca 1 år.

Jeg hadde en alvorlig samtale med min kursleder og hun var veldig klar på at jeg burde trappe opp inntaket en periode for å få forbrenningen opp igjen. Noen klarer helt fint å gå ned til målet sitt, hos andre kan det stoppe helt opp på ett visst nivå. Det er utrolig slitsomt å stå i mot sult og sug når man ikke får belønning i form av nedgang. Mange er fornøyd med den matmengden de kan spise men jeg har i perioder vært kjempesulten og sugen på "noe".

 

Tilbake til vektterskelen. Kursleder mente at kroppen ikke nødvendig ville gi seg så lett selv om jeg fortsatte. Den kunne reagere med å skru forbrenningen ned på et svært lavt nivå. I den perioden frøs en del, det kan også være et tegn på at noe er galt.

Det var veldig sårt for meg å "gi opp", jeg ville så gjerne i mål- og var jo egentlig ganske nært. Jeg bestemte meg til slutt for å gå over på HV, -med tanke på at jeg kunne ta resten av kg'ene senere. Og nå klarer jeg ikke å hente fram det som skal til:p

Når jeg tenker tilbake blir jeg nesten helt på gråten, for det var så trist. Jeg drømmer stadig om ett litt lavere tall på vekta, men det plager meg ikke lenger,

Selvfølgelig skal sommerkg bort, men vet ikke lenger om jeg orker kampen om de siste kg.

Kurslederen min sa en gang at det for de fleste er best med stabilt/jevnt inntak i ned-fasen- for da har vi så lite å gå på og kroppen står klar til å suge til seg ekstra inntak. Og at vi tåler flere utskeielser når vi går på HV-meny. Her kan vi sikkert også være forskjellig...

 

Alle må finne sin egen vekt. Hos meg ble det etterhvert helt ok å være ca73kg fordelt på 172cm. Ikke akkurat slank, men heller ikke tykk...det heter kanskje passe?:(

Jeg kjenner også at alderen har gjort noe med innstillingen min. Det er ikke lenger så veldig farlig om magen ikke er helt stram og flat, rompa skal visstnok sige 15cm i løpet av livet osv. Det viktigste for meg er at kroppen føles bra, at den kan brukes til det jeg vil og at jeg ikke har vondt i f.eks skuldre pga inaktivitet (det hadde jeg før) Jeg kan heller ikke forvente at huden og kropp skal være helt fast og stram etter at jeg har latt den være helt opptil 100kg. Er faktisk overrasket over at jeg ikke måtte syes inn:p

 

Bable, bable, vet ikke om du fikk noe ut av dette.

Lykke til, det ser ut til at du har et veldig bevisst forhold til inntak og trening, det gjør at du vil lykkes:-)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Smg, du ga meg rådet å spise flere kalorier når det virker som om jeg ikke går ned mer. Jeg har forsøkt det du sa siden forrige mandag, og har funnet ut at jeg spiste jo altfor lite tidligere i forhold til hvor mye jeg faktisk trente. Jeg lå på et kraftig underskudd, og var jo ganske sulten hele tiden. I en og en halv uke nå har jeg nærmest fråtset i forhold til før, har vel spist dessert nesten hver dag, tatt ekstra egg og majones, spist brød i stedet for knekkebrød, sånne ting. Og jeg begynte å gå ned med en eneste gang! I tillegg er jeg mye mer fornøyd med å være mett og god og ikke forsake ting jeg har lyst på.

 

Jeg lurer på hva som skjer hvis jeg begynner å drikke alkohol igjen, jeg har nesten ikke drukket noe de månedene jeg har slanket meg aktivt. Drakk 3 øl på byen for noen uker siden, og følte at det ødela alt. Men det var kanskje fordi jeg allerede hadde sluttet å gå ned og var på sparebluss. Jeg er jo egentlig glad i litt alkohol og har slett ikke lyst til å bli helt rigid. Det har bare ikke vært så mange anledninger, og jeg har ikke sett helt poenget med å nyte det hjemme når jeg kan la være. Jeg drikker stort sett ingen kalorier overhodet, det er lett for meg, jeg er uansett mest glad i mat. Ville bare si at det du sa fungerer veldig bra, nå veier jeg 60,9 kg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen JESS!

 

Jeg får litt vondt når jeg leser om hvor leit du synes det var å gi slipp på målet. Det krever en enorm motivasjon for å faktisk greie å holde seg på kaloriunderskudd i så lang tid som det trengs for å gå ned mange kg. Virkelig enorm, det holder ikke med jaja, jeg skal bli kvitt disse ekstra kg - man må ville så mye at det faktisk ikke er noen vei utenom. Jeg er så vanvittig imponert over det dere her inne har gjort (og meg selv ikludert faktisk)! Forstår godt at det føles som at man ikke har vært flink "nok" når man ikke når det målet man har satt seg og jobbet så knallhardt mot.

 

Så var det det med terskelen, jeg har virkelig ikke lyst til å ødelegge forbrenningen min, og akter å gå over på HV før mine 60 kg om jeg står stille for lenge... Det var bare å finne ut hvor lenge som er for lenge ?!?!? Hvis jeg ikke ser 65 innen 14 dager nå, så gir jeg meg. Har egentlig en slags ide om at jeg vil ned til 60, men at 62 antagelig er perfekt - og 63 maks, tenker at det kan være lurt "å ha litt å gå på" når jeg starter HV... Det blir nå som det blir.

 

Ser godt hva du mener med "alderstillegget", det er lov og meningen å være større som 40 åring enn som 20 åring. Problemet mitt er at jeg fortsatt er i 20 årene (26), og skal fortsatt være stram, smekker og lekker :) Ser ikke så rent halvgalt ut nå da, om jeg må få si det selv :( Vel, føler at jeg legger et grunnlag nå i slutten av 20 årene for hvor lett det skal bli å holde seg slank og i god form resten av livet. Det er nå i hverfall ingen ulempe å vite mye om kosthold og den slags i forkant av eventuelle graviditeter osv :-)

 

Uff, sorry smg for denne totale frekkheten, men det var nå liksom så greit å holde diskusjonen samlet... Følger med på dere, flytter vel inn på nyåret en gang jeg også tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smg' date=' du ga meg rådet å spise flere kalorier når det virker som om jeg ikke går ned mer. Jeg har forsøkt det du sa siden forrige mandag, og har funnet ut at jeg spiste jo altfor lite tidligere i forhold til hvor mye jeg faktisk trente. Jeg lå på et kraftig underskudd, og var jo ganske sulten hele tiden. I en og en halv uke nå har jeg nærmest fråtset i forhold til før, har vel spist dessert nesten hver dag, tatt ekstra egg og majones, spist brød i stedet for knekkebrød, sånne ting. Og jeg begynte å gå ned med en eneste gang! I tillegg er jeg mye mer fornøyd med å være mett og god og ikke forsake ting jeg har lyst på.

 

Jeg lurer på hva som skjer hvis jeg begynner å drikke alkohol igjen, jeg har nesten ikke drukket noe de månedene jeg har slanket meg aktivt. Drakk 3 øl på byen for noen uker siden, og følte at det ødela alt. Men det var kanskje fordi jeg allerede hadde sluttet å gå ned og var på sparebluss. Jeg er jo egentlig glad i litt alkohol og har slett ikke lyst til å bli helt rigid. Det har bare ikke vært så mange anledninger, og jeg har ikke sett helt poenget med å nyte det hjemme når jeg kan la være. Jeg drikker stort sett ingen kalorier overhodet, det er lett for meg, jeg er uansett mest glad i mat. Ville bare si at det du sa fungerer veldig bra, nå veier jeg 60,9 kg! :([/quote']

Så bra at det hjalp - og så mye mer motiverende det er å kunne spise og gå ned samtidig, ikke sant? :) Bare husk at det er sunn mat kroppen trenger - mat som er full av nyttige byggesteiner (som vitaminer, mineraler og de gode fettsyrene), og ikke junk som stort sett bare er kalorier og ikke byggesteiner.

 

Alkohol er vanskelig. Det er kroneksemplet på tomme kalorier. Jeg har vel løst det med å tenke at maks 1 glass vin i ny og ne er greit... Og ei nærmere fyllehelg nå og da. Men jeg har opplevd det samme som deg - det tar kroppen en hel uke å komme i balanse etterpå. Alkoholen tuller jo både med kalorier og væskebalanse og mat- (junk-)lyst og i tillegg treningslysten. For min del passer det med en fest omtrent månedlig og kosevin ukentlig. Hva som passer deg og ditt liv må du kjenne på selv. :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så var det det med terskelen' date=' jeg har virkelig ikke lyst til å ødelegge forbrenningen min, og akter å gå over på HV før mine 60 kg om jeg står stille for lenge... Det var bare å finne ut hvor lenge som er for lenge ?!?!? Hvis jeg ikke ser 65 innen 14 dager nå, så gir jeg meg. Har egentlig en slags ide om at jeg vil ned til 60, men at 62 antagelig er perfekt - og 63 maks, tenker at det kan være lurt "å ha litt å gå på" når jeg starter HV... Det blir nå som det blir.

 

 

Uff, sorry smg for denne totale frekkheten, men det var nå liksom så greit å holde diskusjonen samlet... [/quote']

Hehe. Det er bare hyggelig at det er liv her inne, synes jeg. Derfor skal jeg kommentere litt selv også. :(

 

Når det gjelder nedgang må man ha et underskudd på i underkant av 8000 kcal for å gå ned en kilo dersom man går ned nesten bare fett. Det vil si at du selv kan følge med om det "skjer" noe eller ikke dersom du er nøyaktig med telling, treningspoeng og energikalkulator. Visstnok er det ikke så store individuelle forskjeller her annet enn på muskelmassefaktoren (som man i praksis kan regulere i energikalkulatoren gjennom å velge et høyere aktivitetsnivå om man er veldig muskuløs). Ved et underskudd på f.eks 500 kcal skal det altså ta rundt 16 dager å gå ned et kilo. (8000/500=16) Dette forutsetter selvfølgelig at veiedagene dine ikke treffer på en dag med uvanlig væskebalanse.

 

Jeg veier meg daglig om morgenen på tom mage og har dermed god oversikt over svingningene i kroppen (også basert på om jeg har drukket alkohol eller spist ekstra salt mat).

 

Angående "noe å gå på" - det varierer både etter person og strategi om man går opp på HV. Jeg gikk ned litt mer - 1,5-2kg? - etter å ha flyttet inn her. Jeg har hittil økt veldig sakte og lå før ferien på omtrent "kaloribehov før trim". Og nå har vel vekten stabillisert seg. Men med et så lite underskudd som jeg da har (200 kcal daglig = 7TP ukentlig) vil det ta hele 40 dager med telleregime å se om jeg fremdeles går ned ... (8000/200=40) Det kommer jeg vel neppe noen gang til å klare - det blir noen dager med utelte utskeiinger på så lang tid. :)

 

Velkommen skal du iallfall være når du flytter hit. Det er ledige leiligheter her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verste platå i fjor vinter varte i 6 uker! Holdt virkelig på å bli gal og følte jeg prøvde ALT. Mer mat, mindre mat, annen mat, mer trening, annen trening, kosttilskudd, fastedager og jeg vet ikke hva......... Ingenting hjalp, men jeg holdt ut og til slutt løsnet det jo igjen. Må inrømme at jeg har blitt livredd for å få det der igjen for det var grusomt!

 

Jeg føler også at alkohol ødelegger veldig mye og forstyrrer hele opplegget. Likevel velger jeg noen glass vin som min "utskeielse" av og til i helgene. Hvis jeg er supernøye med maten går det bra. Hadde sikkert gått ned fortere uten, men da får det heller ta litt langer tid.

 

Det med hvor mye man skal veie tenker jeg er helt individuelt og avhenger av mange ting, som kroppsfasong, benbygning og muskelmasse, alder og selvfølgelig det viktigste: hvordan man selv føler seg og hva men trives med. Likevel synes jeg ofte det stemmer ganske bra hvis vekta ligger på omtrent det samme som man måler over meteren, altså 70kg + - om man er 170 høy. Ikke noe modellvekt altså, for de ligger vel minimum 10 under, men en sunn og frisk kvinne, og det er vel det vi vil være jenter!!?.................:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: kursstart 72,2 - nå 60,2 - endring siste 2 uker [highlight]+0,6[/highlight] - endring totalt [highlight]-12,0kg[/highlight]

(Opprinnelig fra 73kg og 12,8kg ned)

Midje: kursstart 82,0 - nå 73,0 - endring siste 2 uker [highlight]+2,0[/highlight] - endring totalt [highlight]-9,0cm[/highlight]

(Opprinnelig fra 85cm og 12,0 cm ned)

Overarm: kursstart 31,0 - nå 28,5 - endring siste 2 uker 0,0 - endring totalt [highlight]-2,5cm[/highlight]

Bryst: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste 2 uker 0,0 - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

Ende: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste 2 uker 0,0 - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

Lår: kursstart 61,0 - nå 55,5 - endring siste 2 uker 0,0 - endring totalt [highlight]-5,5cm[/highlight]

Hals: kursstart 33,0 - nå 32,0 - endring siste 2 uker 0,0 - endring totalt [highlight]-1,0cm[/highlight]

 

Er ikke fornøyd med midjen, men jeg tror at jeg er "forgasset" - det "buldrer og det braker, det romler og det spraker"... Veldig bra at de andre målene er stabile. Vektmessig er jeg der jeg skal være, men ikke på den måten jeg ville komme dit.

 

TP siden siste forrige torsdag: 4,0 (Mål: 7-12) Og det var de to siste ridedagene i Romania. Men så har jeg vært syk i 2 dager også. Det er min unnskyldning.

 

Matmessig: Fullstendig ut av lage. Har vært på ferie og fråtset og drukket i en uke. Hadde én halvbra og én bra dag siden jeg kom hjem. Så ble jeg syk og første dag fikk jeg i meg ca 750 kcal - i form av brus, potetgull og sjokolade og fiskegrateng ... lite mat med andre ord. Men det var det jeg turde å spise. Dagen etter var noe bedre og jeg klarte litt over 1400 i mye mer fornuftig mat.

 

Kjøkkennytt: Håndtak kommet og montert. Det ble veldig bra. "Oppbrettsstripen" bak benk har også kommet. Denne var vanskelig å montere (lime med tech7), men er nå på plass. Den skal bare fuges i nedre kant og i skjøtene. Ny vifte har kommet, men gammel vifte henger fremdeles på veggen - venter på snekker først og deretter på "puss&mal" og snekker igjen. List for å holde glassplaten bak kokeplatene venter på at jeg skal få fuget. Men jeg ser iallfall enden på visa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder nedgang må man ha et underskudd på i underkant av 8000 kcal for å gå ned en kilo dersom man går ned nesten bare fett.

 

OK, dette er interessant. Har aldri tenkt på det på den måten før, og det var en a-ha-opplevelse. Litt skremmende også for det vil altså si at man må ha en reduksjon på ca 1150 kcl pr dag for å gå ned 1 kg i uka med normal aktivitet eller, hvis man skal spise normalt, må man trene følgende hver dag: ca 1 1/2 time jogging eller 3 t sykling eller 2 t intensiv styrketrening. HJÆÆLP!!!!!!:eek:

 

Ut fra dette kan man tenke seg hvor sårbart det er (i forh til det med alkohol også selvfølgelig), hvor viktig det er med en kombinasjon av kosthold og trim, og at det er viktig med styrketrening fordi man jo vil miste fett og ikke muskelmasse da mere muskler betyr høyere forbrenning.

 

Ikke rart vi sliter innimellom dere, men jammen er vi flinke også (he, he)

 

HEIA OSS!!!!!!!!:(:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kess - det enkleste er nok å bruke litt lenger tid. :(

Ellers er det sånn at de aller fleste mister en del muskelmasse også (og 1 kg muskler "inneholder" mye færre kalorier enn 1kg fett, så der trengs det lavere underskudd for å gå ned 1 kg) - så la oss si at et underskudd på 7000 kcal for de fleste vil gi 1 kg sunt vekttap. Likevel - å "love" 1 kg vekttap i uka er en bjørnetjeneste. Kun de aller mest overvektige vil kunne klare dette. For de som kun skal ned pyntekilo er ikke mer enn et halvkilo i snitt å forvente ved en rimelig sunn nedgang.

 

Jeg har en kjepphest om at man i verste fall bør ta seg "råd" til å bruke like lang tid ned som man har brukt opp... På den måten legger man bedre grunnlag for gode, og langvarie, vaneendringer i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKKKKKK! smg. Dette var musikk i mine ører.

Den første perioden i ned-fasen var jeg innimellom borti 1kg ned i uka. Etterhvert ble det selvfølgelig litt mindre nedgang!

Jeg husker at jeg regnet på dette selv og snakket med kursleder/gruppa om det. For jeg ble nemlig litt frustrert over at folk som gikk ned 1kg eller gjerne mer ble HEIET FREM. Samtidig ble det presisert at vi ikke skulle ha mer enn ca 5-800 i kcal-underskudd pr.dag. Og ialle fall ikke 1000 eller mer. Og da går det rett og slett ikke opp.

Jeg tok opp dette med kursleder og lurte på hva jeg evt. skulle gjøre da...for å være like "flink" å gå ned så masse. Hun hadde ikke noe svar på dette.

Bjørnetjeneste, ja- det er ordet!

Jeg stemmer også for halvkiloen!!!:)

 

Jeg må innrømme at jeg ville sett veldig mørkt å det hvis jeg skulle bruke like lang tid på å gå ned som jeg hadde brukt opp. 30 år er leeenge altså:(

 

Ha en fin helg

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pyntekilo" ja, den var ny, den likte jeg! (he, he) :)

 

Når det gjelder hvor fort man skal gå ned igjen blir det visst feil uansett hvordan jeg snur og vender det her i gården: det er vel ca 12 år siden jeg var der hvor jeg vil igjen, nå har jeg holdt på i snart 3, dvs 9 år til. Å nei, det blir nok for lenge.

 

På den andre siden gikk jeg opp igjen ca 15 på 3-4 mnd i sommer (ja, at det går an!!!!) og det blir nok litt for fort. Min visjon var å nå målet ved utgangen av -09, noe som selvfølgelig blir helt umulig nå. Får nok heller gå for jul -10 (evt. våren -11, hvis jeg skal være veeeldig realistisk, men litt skal man jo ha å strekke seg etter.... ), det bør jeg kunne klare om jeg ikke detter så fullstendig av lasset en gang til, og det VIL og SKAL jeg ikke! BASTA!!!! :(:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ville sett veldig mørkt å det hvis jeg skulle bruke like lang tid på å gå ned som jeg hadde brukt opp. 30 år er leeenge altså:(

"I verste fall", "i verste fall". :) Uansett ville det jo være en kontinuerlig ferd mot noe bedre - selv om det hadde vært i svært sakte fart? Eller? Som jeg tenker så hadde alternativet (å fortsette å gå opp) vært verre. Sånn tenker nå jeg iallfall.

 

Kilofokuset er forresten slankingens forbannelse. Målebåndet er et mye bedre verktøy - egentlig. (Dessuten er det målebåndet som forteller noe om hvordan vi ser ut, siden vi sjelden opplyser fremmede om vekten vår... ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Du har en fornuftig tråd, smg, som jeg har visst lenge nå. Jeg har fulgt med en stund. Men jeg gikk opp igjen den ene kiloen, selv om jeg nå ligger på høyere kaloriinntak. Det ser ut som at dette motstandsnivået kommer til å vare veldig lenge, for jeg har jo veid 62 kg i evigheter nå. Og jeg vil så gjerne ned litt til, fordi jeg har bestemt meg for det. Men jeg kan ha gått opp fordi jeg har mensen, kanskje? Og hvorfor gjør man det, i så fall?

 

De gangene jeg skeier ut, havner jeg likevel ikke over mitt daglige forbruk ved så mye trening som jeg vanligvis gjør. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned. Jeg spiser jo sunt og ofte og lite og stort sett hjemmelaget. Godt å høre at det er flere som veier seg hver morgen, jeg prøvde å sette bort vekten, men det varte bare 2,5 dager før den kom på plass igjen. Kontrollfrik...

 

Jeg får se når jeg slutter å ha mensen om jeg går ned litt igjen. Nå har jeg klart å kjøpe melkesjokolade, ha den i kjøleskapet og nøye meg med bare 25 gram også. Jeg drikker jo heller ikke alkohol, jeg føler bare ikke at jeg har plass til det i vektnedgangen. Jeg drikker selvsagt på fest, men jeg er sjelden på fest.

 

Jeg må gå ned snart igjen, ellers blir jeg SPRØ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ha gått opp fordi jeg har mensen' date=' kanskje? Og hvorfor gjør man det, i så fall?

 

Jeg må gå ned snart igjen, ellers blir jeg SPRØ![/quote']

 

Når jeg har PMSmensen så samler kroppen min vann, det kan jeg merke fordi puppene blir større, fingrene og føttene hovner litt. Det kan ta flere uker før det slipper skikkelig og er ikke likt hver gang. En uke her tidligere så var jeg så flink, både spiste helt rett og trente som en helt - gikk opp en kilo i løpet av et par tre dager. Det ser helt spooky ut å se på vekten, men det slipper taket etterhvert. Og i mellomtiden så spiser man seg frisk og sunn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil 2 kg kan skille uten at man har lagt på seg av den grunn for en normalt stor person. Dette avhenger av mengden mat i magen og væskebinding. Så at du er en kg tyngre igjen behøver ikke å bety noe. Dersom du ikke drikker kaffe/te til vanlig er det bare å drikke 5-6 kommer med sterk kaffe/te for å gå ned en halvkilo... Men det er ikke fett som forsvinner - og når kroppen får balansert seg igjen kommer vannet tilbake også.

Og du kan "legge" på deg ved å spise spekemat og drikke vann. ;)

 

Hvor lenge er det du har spist riktig mengde? Det tar tid å snu vaner og tid før kroppen reagerer på snuoperasjoner.

 

For min del har det vært sånn i mange år at jeg går opp 1-1,5kg i mellom eggløsning og mens. Under mensen slipper både væske og matlyst og jeg går den samme vekta ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig ømfintlig for salt. Vi bruker lite salt i maten og det har muligens gjort at jeg merker det mye bedre nå enn før. Eller kanskje jeg ikke tenkte på det før? Iallefall så er det slik at f.eks posemat (eks. gryterett) gjør at jeg hovner skikkelig i føtter og litt i fingre. Kan trykke søkk i leggen med en finger.

 

Det med kaffe har jeg aldri tenkt på. Jeg har en målsetting på at jeg skal drikke minst like mye vann som kaffe på f.eks møtedager. For da kan jeg bli sittende og tømme innpå med kaffe.

Jeg praktiserer det samme med rødvin og det er utrolig hvor mange vannglass jeg får plass til;)

 

Alkohol og salt er helt klart vannets venner.( Jeg håper iallefall at det er vann...)

 

Jeg er så enig med deg i det du skriver om kilofokuset. Iallefall når vi snakker 1-2kg. Jeg jobber for å lage det litt mer romslig rundt meg selv...slik at det faktisk skal være lov å gå opp 1-2kg. Og det har det jo vært i det siste. Men det skal også være lov (og påbudt) å gå ned 1-2kg:D

 

Jeg har samme noia'n for cm. Kroppen min sveller fort ut og da blir det litt vanskelig å være så streng med cm også. Jeg er blitt veldig komfortabel med 2neA's ide om gjennomsnittsvekt.

Ja, ja...bare vi finner noe som funker for oss får vi vel være fornøyde.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter mer med cm enn med kg. Når jeg må ut et hakk på beltet for at det skal kjennes behagelig i flere dager på rad blir jeg litt nervøs... Men vi er alle forskjellige. Kjenner at jeg trives best med mitt eget utseende med "et salatblad" i magen. Men det kan man jo ikke leve på. (Så i dag har jeg spist med begge hender - eplekake og is, god middag og vin - PÅ EN MANDAG!)

 

Må får på plass litt trening igjen... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...