Gå til innhold

Ny i nabolaget - men vil bo her permanent


Gjest smg

Anbefalte innlegg

Juhu! Så koselig med folk her! :D

Jeg vil bare si at jeg har vinduer og dører åpne for alle besøkende - enten de holder til i nabolaget på HV, eller fra andre nabolag her på forumet. Jeg ser fram til dere flytter inn her dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Kjære smg. Jeg vil bare si at jeg ikke skal forlate, bare bruke litt mindre tid her inne:)

Denne gamlingen skal dere nok måtte skyte for å bli kvitt.

 

Jeg skjønner godt hva du mener med at du har behov for forumet fremdeles. Jeg er heller ikke ferdig utlært/omvend/friskmeldt og blir det sannsynligvis aldri. Og det har vært herlig å ha dette fristedet med utrolig masse støtte.

 

Kjempefint at det kommer nye til! Velkommen inn

 

Stor klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vil bare en tur innom og si at jeg også er fast leser på tråden. Viktig å holde den i gang, med tanke på vår alles motivasjon! Jeg er så imponert over skjemaet ditt! Tør aldri legge ut slikt for meg selv, og da er det hyggelig å studere deg og dine mål. Jeg er pingle.

 

- men smg -nå er det helg! Yippi, og samboern og jeg skal reise bort - helt fra Oslo til det store utland Sverige. Der skal vi meske oss på fint hotell, med god mat og drikke, spa og massasje. Dette er vår årlige desembetadisjon. Av livets små gleder, vel? God helg, sier markise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære smg. Jeg vil bare si at jeg ikke skal forlate' date=' bare bruke litt mindre tid her inne:)

Denne gamlingen skal dere nok måtte skyte for å bli kvitt.

 

Jeg skjønner godt hva du mener med at du har behov for forumet fremdeles. Jeg er heller ikke ferdig utlært/omvend/friskmeldt og blir det sannsynligvis aldri. Og det har vært herlig å ha dette fristedet med utrolig masse støtte.

 

Kjempefint at det kommer nye til! Velkommen inn

 

Stor klem fra JESS[/quote']

 

:D Godt å høre - og Jess er totalfredet :)

 

Men jeg skjønner som sagt veldig godt behovet for mer avstand til forumet og dets tunellsynfokus. Det er jo hele målet med å innarbeide et riktig liv til en ryggmargsrefleks, ikke sant. Det er den siden. Den andre siden er at jeg ikke er DER på lang tid ennå - og jeg vil ha selskap! :)

 

Så vi satser på stort tilsig av ferdigslankede snart, ikke sant?

 

Markise: skjemaet er riset i skapet det :) Selv om jeg antar at andre synes det er mindre interessant enn det jeg gjør.

 

Tur i desember høres deilig ut. Her er det som sagt sosial maraton for tiden med medfølgende gleder og problemer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au ja, det begynner å krype innpå alle disse ribbemiddagene og pinnekjøttet som frister :)

 

Jeg planlegger en "mager og sukkerfri" jul, men det ryker nok på litt godis likevel. Kanskje vi må ha oss en "overleve juletidentråd" et eller annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg blir du nok ikke kvitt så lett, ser du, smg :). Det er bare så uhorvelig travelt om dagen! Men du har nok rett i at det løsrives, for behovet for å være her inne er mindre enn før. Men plutselig skal du se at jeg er på skriver'n igjen. Jeg har full forståelse for at du vil ha selskap, altså. Men nå er det jo mange som er rett rundt hjørnet til å komme inn hit - det blir fint!

 

Ønsker deg ei riktig god helg! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei uke på hotell og 2 førjulsmiddager i mangerettersklassen seinere... Og denne uka er det bare 2 julebord og ett selskap... :)

 

Vekta stoppet på 62,8 i morges. Bevegelsen har vært null (unntatt da jeg gikk meg bort i Oslo og fikk halvannen times spasertur før jeg fant meg igjen...)

 

Men jeg forsøker å holode igjen og iallfall PLANLEGGE litt trim... så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart ferdig slanket, som tidligere nevnt usikker på hvor jeg skal stoppe, men jeg tror jeg blir å lage en tråd her inne på nyåret uansett hvordan vekta er... Har tatt lang tid med vektnedgang denne høsten, og jeg tror det er mer fordi jeg er nær idealvekt enn at jeg ikke har vært flink :)

 

Jeg hadde jo et tilsvarende slankestunt i 2003, og jeg er LIVREDD for å gå opp igjen denne gangen også... Holdt meg bra i 1,5 år tror jeg, og så kom kg snikende. Eller - mer i hopp på 2 og 2 kg av gangen - prøvde å ta meg sammen på veien, men det var på en måte helt umulig. Jeg kan ikke, og vil ikke ende der igjen. Må ha hjelp, skjønner godt hva dere mener med å ikke være friskmeldt, og kanskje aldri bli det heller... Men det er det som er målet, eller hva jenter???

 

Ha en flott og slankende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Jeg kommer nok også sterkere tilbake på nyåret. Kjenner at motivasjonen ikke er stor nå. Så det å holde seg så noenlunde på plass er utfordring nok om jeg ikke skal forsøke å rive løs de 2-2,5 som har sneket seg på. Og så regner jeg med det blir mer fres her inne på nyåret også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Hallo hallo,

må vel kunne flytte inn her snart jeg også, har ganske så snart nådd målet mitt på 58 kg. Jeg stresser rundt om dagen så får ikke tid til å trene, men nå fremover skal jeg jo ikke akkurat gå så mye ned, men lære meg å holde vekten! Det blir utfordrende. Tar gjerne i mot tips og råd for hvordan jeg skal gå frem.

 

Den offisielle veiingen (søndager) sier jeg er 1,4 kg unna, men de uoffisielle snikveiingene de siste dagene påstår at det er bare rundt en halvkilo unna. Jeg er fornøyd med å være under 60, så om det er noen gram over eller under målet bryr jeg meg egentlig ikke så veldig mye om.

 

Jeg skjønner at det dør hen litt her, men jeg leser alltid jeg altså! Nå kan jeg jo gi litt lyd fra meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ikke fullt så ille, men retningen er iallfall feil. Jeg har ikke overskudd til å trene i mørket etter jobb så selv om spisingen ikke er så ille (de dagene det er "hverdag") blir det ikke bra.

 

dennejenta: graulerer, lykke til og vi sees. Jeg frykter for at jeg må en tur inn på et annet rom snart, så jeg skal ikke gi andre råd enn "ikke slutt med treningen!" (sånn som jeg har gjort) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Jeg tror ikke det er så farlig nå i desember, du kan jo prøve å holde den vekten du har nå, også heller begynne på ny frisk i januar? Man har jo gjerne litt andre ting å drive med ved siden av jobb og familie nå fremover. Selv er jeg nettopp ferdig med eksamen, jeg er helt utslitt faktisk, og jobber hver eneste dag, i tillegg til at jeg har noen prosjekter på gang som jeg prøver å organisere. Treningen utgår, i alle fall til jeg begynner å jobbe litt mindre, neste uke kanskje.

 

Selv har jeg ikke matlyst, så det meste løser seg selv. Men jeg har blitt flinkere til å drikke kalorier også, appelsinjuice og biola og sånn, så jeg får nok de kaloriene jeg skal ha likevel.

 

Jeg burde absolutt trene styrke, legger jeg merke til! Lenge siden jeg har gjort det nå, det gjorde meg veldig godt. Men jeg hater det! Aller helst vil jeg bare løpe, gå og spinne, kanskje svømme en gang i måneden. :)

 

Du får ha en god dag, ikke vær lei deg hvis du ikke får tid til å gå ned dit du vil. Men spis masse grønnsaker, hvis du liker det, da spiser du automatisk mindre av andre ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Skal forsyne meg grovt av grønnsakene. Og forsøke å holde vekta. :)

 

Akkurat nå ser jeg på det som største prioritet å ikke gjøre/tenke/planlegge for mye i livet generelt. Husker hvor utslitt jeg var etter eksamen selv. Det er tungt, ja. Men nå er det snart noen fridager, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dennejenta

Ha det i hodet hele tiden, "forsyne meg grovt av grønnsakene", dette gjør jeg alltid, og hjemme lager jeg veldig lite av det andre og veldig mye av grønnsaker vanligvis. Men det er også for å få i meg de fem om dagen, jeg er ikke så flink som samboeren min til å gumle frukt hele dagen. Jeg er mer glad i grønnsaker. :)

 

Fikk min første juletallerken i går, og den var det ikke andre grønnsaker enn surkål på. Jeg klarte å spise bare en porsjon, alle de andre tok to, men jeg kjente meg mett etter en. Også visste jeg at det var dessert og sånn, så det hadde jeg jo også lyst på. Det er virkelig en utfordrende tid fremover, mat blir bare satt frem, og hvis man ikke tenker over det, så vips har man spist mer enn man burde. Jeg sjekket hvor mange kalorier det var i en Fjordland juletallerken før jeg dro, og det var nesten 800, derav tenkte jeg at det holdt i lange baner med en porsjon til meg. Men jeg trenger mer grønnsaker til sånn mat, ellers føler jeg det blir så heavy.

 

Har fått egg og bacon til frokost av samboer, men det går for middag for i dag, skal på jobb igjen (var i jobbsammenheng den juletallerkenen i går), og har bare knekkebrød der i dag. Det passer meg egentlig utrolig fint. :) Men når jeg kommer hjem sent i kveld skal jeg kanskje lage brownies, hvis samboer har besøk. Det gjelder å planlegge maten her i gården! Egg & bacon + knekkebrød + frukt på jobb + brownies, og vips, så er jeg oppe i ønsket kalorimengde fort som fy. For meg er det egentlig vanskeligst å tenke på at mat er så godt, og at jeg nå spiser mye mindre enn før (og blir mett!) for å holde en mye mindre kropp i gang! Men med en gang jeg husker på dette går det som regel bra.

 

Ha en fortsatt sunn og fin helg, smg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten adventshilsen. Min erfaring har også vært at dette krever mye energi. Merker det godt hvis det blir for mye planer/aktiviteter i livet mitt, da mister jeg lett fokus og tyr til lettvinte løsninger.

Jeg er HELT avhengig av å få plass til trening, alternativt går jeg bananas i matskapet. Trening er faktisk det eneste som påvirker apetitten min i positiv retning. Ikke engang kriser eller sorger har samme virkning, det slår heller motsatt ut...da kan jeg finne på å trøste meg selv...

 

Jeg sender over noen varme tanker, håper det kan hjelpe på motivasjon og overskudd til å fortsette med de gode vanene.

Kos deg i adventstiden, tenn ett lys og tenk på hva du har fått til.

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp.

 

Men jeg er syk så jeg har ikke overskudd til annet enn å synes synd på meg selv nå. Forkjølelse og bihulebetennelse + trangt i brystet. Men karret meg ut på gåtur i dag. Må dessverre gå mer for å demme opp for julebaksten. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig å være syk. God bedring!

 

Ikke letteste tiden på året å føle det går feil vei, dagene blir stadig kortere og alt mulig står fremme OVERALT. Men sola snur den 21, og fra og med 1. nyttårsdag er alle på slanker'n og ingen rynker på nesa over sånne som oss (som vil være sunne!).

 

Om det ikke går rette veien FØR jul, så greier du det etter - helt sikkert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig kjipt å være syk - håper at du føler deg bedre snart. Enig med dennejenta - kanskje du ikke skal være så hard med deg sjøl i disse førjulstider og heller prøve å begrense skadeomfanget enne å føle at du burde ha vært striks? Julebakst er dessverre godt også når man er syk - jeg har hatt to uker i sus og dus og selv om jeg var sylta forkjøla den ene uka så smakte det godt med både det ene og det andre :D.

 

Det er som jess sier innimellom fryktelig vanskelig å holde fokuset på HV. For min egen del handler det ofte om at jeg blir lei av å være flink og har lyst til å meske meg med alskens godsaker. Og så blir det å ville slanke igjen i stedenfor å tenke at det kanskje retter seg opp med vanlig HV-kost ei stund igjen. Kroppene våre tåler åpenbart ikke mye kos over lengre tid etter å ha vært på underskudd så lenge. Nå skal jeg være striks ei uke og så er planen å prøve å begrense skadeomfanget i jula...og så er det ekte HV igjen på nyåret. Er du med?

 

klem fra skrulla :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har mentalt tatt ferie fra både det ene og det andre en periode. Heldigvis har det hittil ikke gått "ille gæli", (men ille nok). Jeg har bakt og smakt og vi har faktisk spist opp julekakene ... Heldigvis små porsjoner, men det var fire slag ... :)

Så vi ses nok på nyåret. ;)

 

På den positive siden - jeg kjøper ski (har fått tak i sko og bestemt meg for ski og staver), så kanskje det blir en ny vinteraktivitet for meg? Bare det kommer litt snø her også.

 

Ja, og så er jeg nesten frisk. Denne forkjølelsen satt i lenge og dypt (hoster ennå), men nå strammer det iallfall ikke i brystet lenger og jeg er stort sett ferdig med "snørr og tårer". Og jeg holder faktisk på å få lyst til å bevege meg litt mer igjen. YaY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

... og alle unnskyldninger oppbrukt. Men helt ærlig skal det bli godt med litt gulrøtter nå i stedet for småkaker og sjokolade. Det har jeg (faktisk!) spist nok av for en stund.

 

Jula&nyttår har vært hemningsløse og de 2-3 sykdomskiloene jeg fikk har fått selskap av 2-3 til. 67 kg stoppet vekten på her. Men den er under snuing. Selvfølgelig surt at jeg har gått 6kg opp igjen, men jeg trøster meg med at jeg fremdeles er 6kg under fjorårets startpunkt.

 

Det verste er at jeg mistet treningsfarten i oktober og ikke har funnet den igjen (med unntak av et par skiturer på nye ski - YAY!). Så nå gjelder det å få bevegelse i skroget igjen. Da går det lettere. Er i tenkeboksen om jeg skal finne igjen gammel-tråden min på "ned under 10", om jeg skal telle... osv. Oppdatering følger når jeg har bestemt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så godt at dere fortsatt er her!

 

Snakk om å dette skikkelig av lasset da. Her er det krise nå. Ha gått opp masse igjen. At det går an!....... Kom meg liksom aldri skikkelig i gang igjen etter sommeren jeg, og så ble det så mye sykdom og styr i flere generasjoner her at jeg mista fullstendig alt som heter fokus. Fyterakkern!

 

Men nå er det på'n igjen, bare å ta fram alt som heter pågangsmot, kunnskap og erfaring, dra på skylappene og kjøre i vei. Starter med noen "ekstremdager" og en rensekur for å komme ordentlig i gang, og så blir det ingen utskeielser før til påske, hvertfall. (Skal vi forresten ha "påskemål-tråd" under "hold vekten"? Trønderpi: du pleier vel å dra i gang?)

 

Har ikke fått lest meg helt opp på trådene deres her, mye å ta igjen, men jeg kommer i siget etter hvert. Godt å være med igjen hvertfall!

 

Hurra for oss!

Go girls!!! :D:p:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Ser ut til at det er flere av dere som har hatt det litt tungt i jula. Regner med at det er min tur neste år til å gjøre akkurat det samme :D

 

Jeg synes det er så flott at dere tar tak i det før det har blitt altfor mange kg på! Det viser jo faktisk hvor viktig det er med sider som denne i en sånn prosess. Det er flott at man kan skrive det når det har gått feil vei en stund, alle her skjønner og har vært igjennom det samme - eller kommer til å havne der en dag. Viktig å ikke la være å komme innom fordi "man har feilet", det er DA denne siden virkelig er gull verdt!

 

Ikke i tvil om at du kommer til å få vekk disse 5-6 i løpet av vinteren! Selv har jeg erfaring med at etter en utskeielsesperiode går man ofte ned 1-2 kg veldig raskt bare man begynner å spise sunt igjen. Så kanskje den reelle vektøkningen ikke er så høy som det ser ut til?

 

Uansett - Jeg ønsker deg lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner!

 

De 1-2 vom-kiloene (det som er i magen + "rar" væskebalanse") går fort, ja. Deretter får jeg jobbe med de kiloene som vom-kiloene inviterte på festen. :)

 

Det tar jeg i den gamle tråden min i "Ned under 10 kilo". Så nå tar jeg "ferie" dit.

Her er tråden for de som vil flytte sammen med meg (åpen invitasjon)/følge med på hvordan det går.

https://www.vektklubben.no/forum/showthread.php?p=246990#post246990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...