Gå til innhold

Ny i nabolaget - men vil bo her permanent


Gjest smg

Anbefalte innlegg

Ellers er jeg litt opp etter helga. I morges stoppet nåla på 61' date='2. Vel - om den bestemmer seg for å svinge i dette området er jeg 'nøgd. Men jeg kjenner at jeg er nervøs for all bevegelse nå.[/quote']

 

Hei. Fant ikke tråden først og ble skikkelig bekymret. Lettelsen var stor når jeg endelig fant at det fortsatt er aktivitet.

 

61,2 kg - det høres ut som skjønn musikk i mine ører. Men ettersom du er er 70 og jeg er 85 i BH-sammenheng- uten å ta stilling til cup - så er du nok smekrere enn meg. Jeg er jevnt over en str 38 (167 cm) og blir henrykt når butikkdamen antyder str. 36 passer perfekt. Kanskje lar jeg meg lure!

 

Mat igjen - imrg er det frokost med havregryn og cottage cheese. Det er pt en favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar
Mat igjen - imrg er det frokost med havregryn og cottage cheese. Det er pt en favoritt.
Jeg har ikke flyttet ut' date=' nei. Utsikten er som kjent altfor god. :)

 

Her er det havregrøt med tørket aprikos og hageblåbær i dag.

 

Jeg likte det uttrykket ditt veldig godt

Så sant kan det sies. Det er vel ikke så veldig mange av oss som 'vart som en sku', det var faktisk litt oppløftende å titte litt på folk på stranda i sydlige strøk. Jeg har en tendens til å tro at alle de andre er perfekte, og da er det greit med en realitetsorientering.

Det uttrykket er fra ei vise fra ... Ole Ivars, tror jeg. Men det er bra, ikke sant? Og du har helt rett. Jeg har iallfall en stor tendens til å se på andre med "snillere" øyne enn jeg ser på meg selv. Da er realitenene fine å se, ja.

 

Hei du' date=' jeg har ikke fått med meg at du har flyttet hit! Uff, det var dårlig av meg Gratulerer! [/quote']Mja - det er vel ikke verre enn at jeg glemmer å takke. Det er ser ut til å være et flott naboskap her og jeg kommer nok til å trives.

 

Ellers tror jeg at du har rett med at noe fett flytter litt på seg "etterpå". Det virker som det slipper lettest på pupper og mage for tiden, og så flytter det litt fra lår og rompa tilbake etterpå. :) Ikke meg imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Hei smg!

 

Har ingenting her inne og gjøre på lenge enda, men har nå gjort det til vane og følge litt med på deg. Ikke fordi jeg synes det er så utrolig spennende om du ligger på 61,1 eller 61,2, men rett og slett fordi du skriver veldig godt!

 

Morsomt å følge deg og de andre som kommenterer her inne! Lykke til med å holde vekta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monarda

Fett flytter seg det er helt sikkert :) Og hver gang jeg har slanket meg så har kroppsfasongen endret seg noe, har ikke blitt tjukkere på samme sted hver gang heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smg!

 

Har ingenting her inne og gjøre på lenge enda' date=' men har nå gjort det til vane og følge litt med på deg. Ikke fordi jeg synes det er så utrolig spennende om du ligger på 61,1 eller 61,2, men rett og slett fordi du skriver veldig godt!

 

Morsomt å følge deg og de andre som kommenterer her inne! Lykke til med å holde vekta! :)[/quote']

Tusen takk! Og jeg "bestemmer" at du er velkommen til å skrive det du orker i tråden "min". :) Det er alltid hyggelig å få tilbakemelding, synes jeg.

 

PS - 61,1 vil du ikke få se før vekta paier - min kan nemlig bare 200g intervaller. :)

Jeg synes forresten det er greit. Tror "hetta" hadde vært nærværende om jeg skulle ta hensyn til hektoene også.

 

1 dl vann = 100 gram (slankevisdomsord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: kursstart 72,2 - nå 60,4 - endring siste uke [highlight]-0,4[/highlight] - endring totalt [highlight]-11,8kg[/highlight]

(Opprinnelig fra 73kg og 12,6kg ned)

Midje: kursstart 82,0 - nå 72,0 - endring siste uke [highlight]-1,0[/highlight] - endring totalt [highlight]-10,0cm[/highlight]

(Opprinnelig fra 85cm og 13 cm ned)

Overarm: kursstart 31,0 - nå 29,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-2,0cm[/highlight]

Bryst: kursstart 102,0 - nå 94,0 - endring siste uke [highlight]-0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-8,0cm[/highlight]

Ende: kursstart 102,0 - nå 94,0 - endring siste uke [highlight]-0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-8,0cm[/highlight]

Lår: kursstart 61,0 - nå 56,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-5,0cm[/highlight]

Hals: kursstart 33,0 - nå 32,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-1,0cm[/highlight]

 

TP siden torsdag: 8,9 (Mål: 7-12)

 

Ned i normalt lag med TP. Nå blir det mindre dykking en periode, så da må jeg nok forberede meg på å "jobbe" mer for TPene.

 

Matmessig går det greit. Jeg spiser nå 1700kcal (vel, i går ble det 1800). Har planer om å holde meg her ut neste uke iallfall. Jeg sliter med å finne ut av hvor store/hva måltidene skal inneholde for å få en god balanse, så jeg tar det rolig. Det er bare 200-300 kcal å gå på til jeg skal balansere nå...

 

Lurer på om jeg skal sette opp meny3 i innstillingene mine. Dersom jeg kutter 100 på lunch og 200 på middag så stemmer den bedre med det jeg skal spise enn meny2 gjør nå. *tenker*

 

Fokus:

- Grønnsaker; det kan alltid bli plass til litt mer, selv om det er bedre nå - gulrøttene er i hus.

- Trening; gjerne noe aerobt og litt styrke. Nå får jeg alle TP fra riding, tur og dykking. (Mao - som før ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at jeg husker det - her er en redigert meny3 tilpasset mine 1700 kcal:

Frokost: 220

Lunch: 220

Mellom: 110

Middag: 500

Kvelds: 220

Melk: 200

Frukt: 200

Totalt: 1680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... jeg kan sette menyen selv? Og jeg som har hatt meny 3 stående der siden kurs 1 for det var den første jeg fikk anbefalt... Vel' date=' endret nå :D[/quote']

:)

Bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus:

- Grønnsaker; det kan alltid bli plass til litt mer' date=' selv om det er bedre nå - gulrøttene er i hus.

- Trening; gjerne noe aerobt og litt styrke. Nå får jeg alle TP fra riding, tur og dykking. (Mao - som før ...)[/quote']

 

Gulrøtter er utrolig kjekt for å fylle opp grønnsakskvoten, også så lettvint om man er litt småsulten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrøtter er utrolig kjekt for å fylle opp grønnsakskvoten' date=' også så lettvint om man er litt småsulten;)[/quote']

Det er sant. Jeg er glad i gulrøtter og tomater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket hilsen men dog – Velkommen i forumet! Det er veldig hyggelig at du har flytta inn her. Har kikka innom deg så vidt, men ikke vært på skriverÂ’n den siste tida. Du ser ut til å være godt i gang med kontrollert økning av inntak og det er jo kjempebra, og vekta ser ut til å oppføre seg også :).

 

Må jo flire litt – det er en del kjente betraktninger rundt plassering av det overskytende. Jeg har alltid vært godt utrusta, men i det siste har puppene krympa uten at Bhene synes å ha blitt nevneverdig mye større...tja, det handler vel mest om fasongen, sikkert. Akkurat som om de er blitt litt lange?? Vel, når de rulles opp så ser det ikke så aller verst ut :). Om de går seg til over tid vet jeg neimen ikke, men med en liten ferieøkning ble de sannelig polstra opp litt igjen :D.

 

Men nå er tanken å holde seg på den smale sti så noen lunde igjen! Jeg kommer snart innom deg igjen. Stå på du flinke jente!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjelden innom her på HV, det er liksom ikke der jeg hører hjemme ennå. Selv om jeg egentlig tror jeg har funnet formelen for å holde meg på stedet hvil. Det er å gjøre det jeg har gjort de siste månedene, for jeg har ihvertfall ikke gått ned.

Ja, ja en gang må det vel begynne å minke hos meg også. Jeg lever stadig i spenning.

 

Ser ut til at du får det veldig så bra til her inne. Du har til og med gått mere ned etter at du startet her. Det er vel ikke helt galt det, tenker jeg. Jeg skal bli flinkere til å se litt på de andre trådene enn bare de "vanlige". Å få noen ekstra tips her og der skader absolutt ikke.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrulle og EliseV - takk for hilsener! Det er hyggelig!

 

EliseV - her er det takhøyde nok til besøk - ofte. :) Du skal se det løsner etter hvert. Jeg holder av plass til deg.

 

Ellers har jeg vært på galeien i helga. Og da mener jeg godt utaskjærs i storm både i matveien og, ikke minst, i drikke. Lørdag endte jeg opp på en kalorimengde som hadde passet for en skogsarbeider... :D Alt grovregnet og jeg er ikke sikker på at jeg klarte å holde tellingen på drinkene. :)

 

Vel, siden jeg var flink resten av uka - så ble det i snitt rundt 1850 kcal denne uka. Og det har blitt skammelig lite bevegelse så at det bremser nå er ikke helt uventet. Kun 3 TP siden forrige mandag. 60,8kg og 72cm ble fasiten denne mandag.

 

Jeg fortsetter med 1700 kcal denne uka. Torsdag reiser vi bort på en ukes ferie og da blir det ingen telling. Da er det greit å ha fått til noe som kan likne på en måltidsrytme&mengde iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satsa på en brownie til kosemerkene denne uka :D Regna på kaloriinnhold og kom fram til at den ene i pakken (150 g pr stk) kom på 750 kcal. Jeg var snar til å dele den med min kjære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er urettferdig at kaker skal være så "dyre". Lurer på om jeg ikke må lete etter noen slankesjokoladekaker... Men siden jeg ikke vil spise kunstig sukker i større mengder heller så blir det få alternativer.

 

Dagens dårlige nyhet er at et flåttbitt jeg fikk for 16 dager siden har blitt rødt og hovent. Så det ble en ny antibiotikakur. Det er faktisk 2. gang i år at jeg får rød og varm hevelse etter flått. Tidligere har det ikke skjedd, men i år - 2 ganger altså! (Det er årets 10. flått.... Det er straffen for å bo landlig - i et rådyrtråkk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å hente deg inn! Ja, kaker er dyrt...Og det finnes jo ikke så veldig mange direkte erstatninger hvis man skal unngå fett og sukker...sukkkk.

Jeg har eksperimentert veldig mye med alskens bakster, en del av disse har inneholdt kunstig søtt og lite eller intet fett. Noe har vært ok, andre ting har passet best som sitteunderlag:-)

 

Håper det går greit med deg etter flåttbittet!!!Høres veldig skummelt ut for en nordlending. Jeg har aldri sett flått eller flåttbitt. Vi som bor her er jo livende redd for flått, hoggorm og grevling.

Jeg husker noen bilferier sørover i min barndom. Mine foreldre var hysterisk redde for at vi skulle bli bitt, vi måtte omtrent ha vernedrakt og gummistøvler på for å få lov å gå ut av bilen sør for Namskogan.

Ps. jeg har aldri sett rådyr, grevling, bever eller hjort i vill utgave.

Kan derimot skilte med rev, rein, jerv,gaupe og KILLERmygg hvis det kan imponere:p

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer opprinngelig fra "rett vest for Namskogan", jeg da. Har tråkket på hoggorm og den skvatt nok like mye som meg, stakkars. Rev, rådyr og elg var dagligdags der. Beverdam fantes også, men den har jeg aldri sett. Her er det flått og rådyr. Hadde også noen år i fartstid nord for saltfjellet så jeg har da fått sett min del av rein... :D

 

Gaupe har jeg kun sett spor av, og verken ulv, bjørn eller jerv. Men jeg er av de som ikke går rundt og er redd for sånne, så jeg skulle gjerne hatt den æren. På litt avstand, selvfølgelig.

 

Mink måtte jeg merkelig nok hit for å få sett.

 

Neida - jeg liker å se sånne ting... det gjør at jeg føler meg priviligert. Bare ikke når bukken SOVER i hagen...

http://smgj.files.wordpress.com/2009/05/raadyr-8x6.jpg

 

Flåtten håper jeg at antibiotikaen tar. At denne hadde med noe dritt er jeg 100% sikker på. Har etterhvert fått noen bitt og aldri en sånn reaksjon før... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg holder på å få 1700kcalmenyen på plass. Men jeg synes det er vanskelig. Det er mye mat når jeg ikke vil spise så mye mer kaloririke alternativer.

 

I går ble det litt trening. Prøvedykking med venner i et vann. Ble litt sleping av utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he- send over noen kcal til meg så skal jeg hjelpe til!:D

 

Seriøst så skjønner jeg veldig godt at du strever med dette. Jeg brukte utrolig mye tid og energi på å få justert inntaket. Jeg ville heller ikke fylle opp med majones og kremboller.

Min erfaring er at det er lurt å være litt forsiktig med mye kcal-rik mat. Jeg vennet meg etterhvert til å spise litt mer av alt, og det er veeeeldig fort at det tipper over. Kroppen er 100% klar til å SUGE til seg alt overskudd. Selv små utskeielser har kostet dyrt.

Jeg har vært alt for lite forsiktig i sommer og er nå omsider i ferd med å fjerne unødvendige kcal igjen.

 

For min del har det vært slike ting som vanlig yoghurt, steke i olje i stedet for 1kcal-spray, vanlige kjøttkaker/pølser/karbonader i stedet for lette varianter, mer saus, fetere pålegg...

 

Dykking i vann? Høres spennende ut! Er det mørkere enn i havet?

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst så skjønner jeg veldig godt at du strever med dette. Jeg brukte utrolig mye tid og energi på å få justert inntaket. Jeg ville heller ikke fylle opp med majones og kremboller.

 

.....

 

For min del har det vært slike ting som vanlig yoghurt' date=' steke i olje i stedet for 1kcal-spray, vanlige kjøttkaker/pølser/karbonader i stedet for lette varianter, mer saus, fetere pålegg...

 

Dykking i vann? Høres spennende ut! Er det mørkere enn i havet?[/quote']

Ja, jeg vil heller bruke dem til kosekalorier - så vet jeg iallfall at jeg har "kost" meg. :D

De du nevner får jeg liksom "ingenting" (annet enn sideflesk) igjen for.

 

Vi dykket i et lite vann som heter Klartjern. Det sier alt. Det er utrolig bra sikt der - sånn "hellasaktig", lyseblått og utrolig gjennomsiktig vann. 20-25m sikt når det ikke er muddret opp. Så det er heller motsatt enn i havet her - hvor det er masse plankton som sluker lys og 10m sikt regnes som en veldig bra dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: kursstart 72,2 - nå 60,2 - endring siste uke [highlight]-0,2[/highlight] - endring totalt [highlight]-12,0kg[/highlight]

(Opprinnelig fra 73kg og 12,8kg ned)

Midje: kursstart 82,0 - nå 72,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-10,0cm[/highlight]

(Opprinnelig fra 85cm og 13 cm ned)

Overarm: kursstart 31,0 - nå 29,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-2,0cm[/highlight]

Bryst: kursstart 102,0 - nå 94,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-8,0cm[/highlight]

Ende: kursstart 102,0 - nå 94,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-8,0cm[/highlight]

Lår: kursstart 61,0 - nå 55,5 - endring siste uke [highlight]-0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-5,5cm[/highlight]

Hals: kursstart 33,0 - nå 32,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-1,0cm[/highlight]

 

Jeg er fornøyd. Den halve cmen gikk akkurat der hvor jeg ville ha den bort. :) Ellers brukte jeg en av buksene som jeg i vinter såvidt klarte å presse meg inn i her om dagen. Jeg er mektig imponert over stretchen i den buksa. Da var den stappa pølse (men gikk igjen og jeg kunne sitte i den - såvidt), nå sitter den pent med et belte på hoftene. Og ikke ser den slaskete ut heller. Det er kvalitet som man sjelden ser - spesielt i ei 300-kronersbukse fra lindex... Bare så synd at fargen var dårlig kvalitet. Nuvel - det går an å farge dem opp da.

 

TP siden torsdag: 2,3 (Mål: 7-12) :eek:

Her må jeg nok skjerpe meg, ja! Jeg har merket det før at forbrenningen min reagerer veldig på om jeg er i bevegelse eller ikke - så her må det gjøres noe.

 

Matmessig går det rimelig greit. Jeg spiser nå ca 1700kcal. Uten trimpoeng er dette mitt daglige forbruk og med mye grønnsaker skal jeg nå begynne å balansere. Kanskje det er derfor jeg har kjent meg rimelig stappa når jeg har spist mine vel 1700 om dagene nå ... :D

 

Nå sniker det seg inn en drøy ukes ferie her da. Jeg regner med jeg skal få nok trim av ymse slag - gåturer og masse dykking er planlagt, men jeg kommer ikke til å telle mat og det blir nok litt mer enn hverdagsmengden med kos. Det blir spennende å se hvordan vekta ser ut etter to dager tilbake igjen. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Intet målebånd ble med på tur - ingen vekt heller. Men jeg teller mine trimpoeng. Det har vært dykking hver dag og det vises både i epletreet (har startet på nr 4) og på matlysten. Jeg spiser og spiser og spiser. Hele tiden og "alt". Kort sagt ingen hemninger og det kommer nok til å vises på vekt og målebånd når hverdagen kommer, frykter jeg.

 

TP siden torsdag: 23,7 (Mål: 7-12) :)

Gåturer har det ikke blitt - været har vært mildest talt ustabilt for lengre tidsperioder enn 15 minutter. Høljregnsskurer og sol om hverandre.

 

Nei - jeg håper at all dykkingen demmer opp for all etingen. Hvis ikke får jeg ta straffen.

 

Ellers ser jeg at det er fler som har hatt ferie fra telling og nakketak i sommer. Jeg orker ikke kommentere hos dere på mobilt "bredbånd", men vi sees nok her etter ferien, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...