Gå til innhold

Ny i nabolaget - men vil bo her permanent


Gjest smg

Anbefalte innlegg

Har vært hjemme et døgn nå og spist normalt. Våget meg på vekta i morges og det var ikke så gale. Den stoppet på 60,8 og målebåndet på 73. Det er 600g og 1 cm. Jeg senker skuldrene. Dykkinga HAR demmet opp for spisinga. :)

 

Fra det ene til det andre:

Vi var så heldige å få to liter råmelk som jeg har dampet råmelkspudding (kjelost/kalvedans) av. Det er ingen tilsetninger. Jeg har registrert det som helmelk i "regnskapet" - det kan vel ikke være så hakkandes gale? Eller?

 

Katten er glad for å ha oss hjemme igjen. "Snakkesalig" og kjælen. I går var han med oss på en kort sopptur i skogen bak huset. :) Koselig for oss og kanskje også for ham - selv om han husker at vi kan møte hest på den veien og er meeeeget skeptisk.

 

I dag starter hverdagen. Kan vel ikke si at jeg gleder meg akkurat, men det er godt å komme inn i rutiner igjen. Jeg må bare få fikset litt treningsrutiner igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Ja det er jammen mange prøvelser i livet. Kjempekoselig med feiringer og markeringer altså, problemet er vel kanskje at det er så mye som skal feires og markeres og koses for:-)

 

Så bra at du har holdt stand. Jeg vet at dykking er meget energikrevende og da tåler du jo litt mer.

 

Kjelost....nammmmm:D Det er mange år siden jeg har spist slikt, men husker dette med et smil om munnen. Jeg tipper at den kanskje er litt mer energirik enn helmelk, den er veldig proteinrik og har sikkert brukbart fettinnhold. Men det er jo snakk om små mengder i den store sammenhengen. Jeg skulle gjerne kommet over og smakt en porsjon!!! Vi pleide å spise den med melk. Vet noen pleier å ha karamellsaus til, da blir det vel rene karamellpuddingen.

 

Velkommen tilbake til hverdagen, det skal gå fint med oss utover høsten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gurimalla det er lenge siden jeg har spist kjelost! Det er snafs med karamellsaus på :) Heldigvis ingen sjangse for at sånne fristelser dukker opp her midt i byen - nordpå derimot....

 

Godt jobba å ikke dette utfor i ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel - ramla da utpå, kjentes det ut for. Men heldigvis også med aktiviteten.

 

Vi spiser enten kjelosten med melk, (kanel) og sukker eller med rød saus. Jaja- det er mange år siden sist... Tror jeg skal unne meg det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: kursstart 72,2 - nå 61,0 - endring siste 2 uker [highlight]+0,8[/highlight] :eek: - endring totalt [highlight]-11,2kg[/highlight]

(Opprinnelig fra 73kg og 12,0kg ned)

Midje: kursstart 82,0 - nå 72,5 - endring siste 2 uker [highlight]+0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-9,5cm[/highlight]

(Opprinnelig fra 85cm og 12,5 cm ned)

Overarm: kursstart 31,0 - nå 29,0 - endring siste 2 uker 0,0 - endring totalt [highlight]-2,0cm[/highlight]

Bryst: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste 2 uker [highlight]-0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

(Det var ikke HER jeg ville gå ned mer ... :) )

Ende: kursstart 102,0 - nå 94,0 - endring siste 2 uker 0,0 - endring totalt [highlight]-8,0cm[/highlight]

Lår: kursstart 61,0 - nå 56,0 - endring siste 2 uker [highlight]+0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-5,0cm[/highlight]

Hals: kursstart 33,0 - nå 32,0 - endring siste 2 uker 0,0 - endring totalt [highlight]-1,0cm[/highlight]

 

TP siden siste torsdag: 8,8 (Mål: 7-12)

Flyter fremdeles på dykkingen i forrige uke TPmessig. Neste uke blir det mer jobb å skaffe trimpoengene.

 

Ellers ser jeg at ferien har gitt noen små uønskede utslag. Ikke store, heldigvis, men de er der. Jeg vet at jeg har vært ned i 60,6 på tirsdag, så det er mulig jeg er litt ekstra opp i dag. Men trenden er jo der...

 

Matmessig har jeg holdt meg til boka fra søndag til idag ... 1700 kcal sånn ca. Jeg synes middagen er vanskelig å telle når det blir sausmat (tikka masala med nanbrød og salat med litt feta i stedet for ris ...) Men sånt må jeg lære. (ikke tellinga, altså - men å spise moderat.)

 

Én ting er iallfall sikkert - jeg øker ikke mer nå før jeg ser at vekta står. Nå skal jeg legge inn litt mer knekkebrød og ubehandlet frukt (ikke juice)/grønnsaker og magrere melkeprodukter (bare jeg får spist opp den andre formen med kjelost!) sånn at magen får "jobbe seg mett" i stedet for å behandle "ferdigfordøyde" kalorier så blir det nok bra igjen.

 

Nå har jeg sagt det offentlig så da må det bli sånn.

 

Forøvrig var ferien veldig bra. Vi dykka hver dag, besøkte slekt og venner og slo ikke på TVen på en uke. Dessverre har det vært "styggtravelt" siden vi kom igjen med å ta igjen etterslep på jobb. Det går også ut over egenpleietid.

 

Ja - og så har vi fått inn ny benkeplate, vask og blandebatteri på kjøkkenet. Og tilhørende rundvask (nesten ferdig) i etterkant. Så nå har vi "nytt kjøkken". Vi er fremdeles ikke enige om hva vi skal gjøre med skapfrontene (vi har 90-talls gullakkert furu med profiler). Jeg har lyst til å male profilene (men ikke "speilene" i dørene) sorte fordi jeg tror det kan bli kult til sortmarmorert benkeplate. Mannen "vil noe annet" - uten å kunne svare på hva. (Så jeg mistenker ham for å være motstander mer av prinsipp mer enn mening nå, egentlig.)

Alle andre jeg har snakket med "tror det kan bli stilig" og det blir jeg som må male om det skal gjøres så enn så lenge får det bare være. Iallfall til jeg bare gjør det - uten å spørre først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et banalt spørsmål smg, men hvordan får du til de røde tallene? Smilyene har jeg klart å finne ut av, men røde tall har jeg ikke sett her inne før. :confused:

 

Lykke til med kjøkkenet, det høres fint ut, glad i svart jeg da. Du får bruke litt "list og lempe" på mannen din, så han ikke føler seg overkjørt, så går det seg nok til, la dem tro at de har bestemt det selv, sier nå jeg..... (he, he) :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et banalt spørsmål smg' date=' men hvordan får du til de røde tallene? Smilyene har jeg klart å finne ut av, men røde tall har jeg ikke sett her inne før. :confused:

 

Lykke til med kjøkkenet, det høres fint ut, glad i svart jeg da. Du får bruke litt "list og lempe" på mannen din, så han ikke føler seg overkjørt, så går det seg nok til, la dem tro at de har bestemt det selv, sier nå jeg..... (he, he) :):P[/quote']

De røde lager du med [ highlight ] og [ / highlight]. Du må fjerne mellomrommene i kodene så blir resultatet:

"De røde lager du med [highlight]og[/highlight]."

 

Om du velger "siter" på meldingen min så ser du koden.

 

Ad mannen så tror jeg det er for seint med list og lempe i dette tilfellet dessverre... Det blir nok sånn som med gangen - vi diskuterte løsning i 3 år.... før vi ble enige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn en liten kommentar ang kjøkken :) Vi hadde svart kjøkken der vi bodde før. Det var malte flater med høyglanset svart lakk. Halvparten av dørene hadde frostede glassvinduer. I tillegg grå stein benkeplater og lysere grå fliser på veggene. Det var innmari stilig! Hvis jeg var deg ville jeg malt hele skapet svart. Så kan du ha masse farger på ting ellers, jeg hadde alt mulig rart i grønntoner til det svarte og grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn en liten kommentar ang kjøkken :) Vi hadde svart kjøkken der vi bodde før. Det var malte flater med høyglanset svart lakk. Halvparten av dørene hadde frostede glassvinduer. I tillegg grå stein benkeplater og lysere grå fliser på veggene. Det var innmari stilig! Hvis jeg var deg ville jeg malt hele skapet svart. Så kan du ha masse farger på ting ellers' date=' jeg hadde alt mulig rart i grønntoner til det svarte og grå.[/quote']

Hmmm... vi har lysegrønne vegger.... og en del trehvitt som ikke blir endret. Så derfor er jeg litt skeptisk til helsvart. (men om skapdørsmalingen blir mislykket så er det nærliggende å forsøke... :-D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er benkeplaten på plass. Litt lakkering og småarbeide gjenstår, men vi er iallfall enige om hvilke håndtak vi skal forsøke å få tak i :) og hvilken vifte vi bestiller så husfreden har igjen senket seg. :)

 

Ellers har daglig snikveiing gitt meg en stor glede i dag. Etter et lite blink på 59,8 (!!!) stoppet den på 60 blank. Der har jeg ikke vært siden FØR videregående. :eek:

 

Årsaken til dette må ha vært mer dykking og god søvn igjen. For jeg har ikke vært spesielt flink med maten. Iallfall ikke i helga. I uka går det rimelig greit, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, er i siget igjen jeg nå Smg. Hadde bestemt meg for en "ekstem-uke" for å komme skikkelig i gang etter alle sommerutskeielsene og det fungerte perfekt. Ned 5,5 første uka og ny rekord. Hurra!! Så nå er det "bare" å fortsette på den smale sti fram til jul (i første omgang). Det VIL og SKAL jeg klare!!!!!:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt mye :eek: på kort tid. Får håpe at det fortsetter å gå fint og jevnt (men ikke FOR fort) da. :D

Min nedgang lå i snitt på 300-500g i uka - men det var flere uker med 0 nedgang... og det er fryktelig demotiverende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: kursstart 72,2 - nå 60,0 - endring siste uke [highlight]-1,0[/highlight] - endring totalt [highlight]-12,2kg[/highlight]

(Opprinnelig fra 73kg og 13,0kg ned)

Midje: kursstart 82,0 - nå 72,0 - endring siste uke [highlight]-0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-10,0cm[/highlight]

(Opprinnelig fra 85cm og 13,0 cm ned)

Overarm: kursstart 31,0 - nå 28,5 - endring siste uke [highlight]-0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-2,5cm[/highlight]

Bryst: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

Ende: kursstart 102,0 - nå 93,5 - endring siste uke [highlight]-0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-8,5cm[/highlight]

Lår: kursstart 61,0 - nå 55,5 - endring siste uke [highlight]-0,5[/highlight] - endring totalt [highlight]-5,5cm[/highlight]

Hals: kursstart 33,0 - nå 32,0 - endring siste uke 0,0 - endring totalt [highlight]-1,0cm[/highlight]

 

JUHUU! Halvcmene går av på de rette stedene denne gangen! (Med unntak av armen da - men jeg kan jo håpe det var litt grevinnesleng og ikke muskelfiber som forsvant... :) )

 

TP siden siste torsdag: 11,0 (Mål: 7-12) Midt i blinken dette. Igjen litt lite kondisjonstrening, men men... Jeg får iallfall trent.

 

Matmessig: Jeg spiser uregelmessig for tiden. Det er høyt aktivitetsnivå både hjemme, ute, og på jobb. Jeg får i meg mange små måltider, men det blir litt for lite kalorier før kveldinga. Opptrappinga har jeg vel egentlig ikke gått videre med. Jeg ser at jeg i snitt ligger på 1600 de dagene jeg har telt denne uka. Men jeg vet også at de to dagene som ikke ble telt gikk langt over - og søndagen ble det bare 1280 så ... Jeg vil dermed tro at ukesnitt ligger på 1700 og deromkring. På den positive noten så spiser jeg greit i uken. Masse grønnsaker og frukt og grovt brød og rent kjøtt.

 

Den 16/7 skrev jeg forresten dette i posten https://www.vektklubben.no/forum/showpost.php?p=220958&postcount=5:

Ellers var jeg på klesjakt i går - og endte opp med å finne "ingentig". Ikke BH, ikke truser og heller ikke noe annet ... Merkelig. Så et skjørt som jeg likte, men den størrelsen som passet over hoftene var for vid i midja. Hmpfr - det er nye og annerledes problemer med denne størrelsen.
I går var jeg der og forsøkte skjørtet som dengang da var passe over hoftene i str 38 og for vidt i midjen. I går passet str 36 perfekt. :) (Antakelig hadde 36 passet da også, men det hadde jeg rett og slett ikke mot til å prøve da ...) Dét og to gensre og et par sko ble med hjem før jeg klarte å rive til meg kortet, klemme sammen pungen og løpe ut. :)

Det er jo litt synd at de klærne jeg kjøpte i fjor før jul nå er altfor store... Men ... jeg vil ikke tilbake for alt i verden. Det jeg ikke får sydd om får noen andre nyte godt av. Høres jeg avskyelig fornøyd ut så er det fordi jeg ER det.

 

Annet er at kjøkkenet har fått ny benkeplate i sort "marmor-laminat" og sort "plastbetong"-vask. Det ser veldig bra ut. Vi leter fremdeles etter sorte håndtak - men vi er enige om hvilke vi skal forsøke å få tak i. ( http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180398720035&ssPageName=STRK:MEWAX:IT ) Og så er det selvfølgelig litt småplukk igjen. Å få lakkert litt og bestilt ny ventilator. Vi er enige der også, gitt! Det blir sort (bombe!) med mørkt glass fra røroshetta: http://www.rorosmetall.no/roroshetta/rettvegg/infinity70.shtml. Vi er til og med enige om å la diskusjonen om frontene ligge "enn så lenge". Mulig jeg bare flikker til med litt lakk på de verste stedene når kost og bøtte uansett er framme. Det som er litt jobb er vinduskarmene bak benk og vask. Disse blir alltid så skitne så vi har bestemt oss for å forsøke å få tak i plastfilm(sånn som brukes til skilt- og bildekor) i maken eller lik utførelse som benkeplata og lime inn. Tror det kan bli bra&lettstelt. Men det må lakkes først for at limet skal få heft.

 

Oh - NM i lang post i dag. Vel... Ambisjoner for neste uke er å kanskje øke litt kalorier igjen ... tør vel ikke mer enn til 1750. Vi skal nemlig bort igjen i helga. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt fredag morgen: 59,2 kg

Vekt mandag morgen: 61,2kg

 

2 kg i forskjell på 72 timer... Jeg skylder på en fuktig helg med påfølgene salt mat søndag kveld og tar det ikke så hardt.

 

Men kuriøst er det.

 

Edit: lørdag morgen (eller faktisk formiddag) var det jeg var 59,2... så det var faktisk bare 48 timer mellom. :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med skoen da smg, gikk det greit å bytte den?

 

Alkoholholdige helger og dagen derpå mat (spesielt salt) gir utslag hos meg og. Dagen etter alkoholinntaket er som oftest ikke så ille, jeg innbiller meg at kroppen muligens blir litt dehydrert? Men dagen etter igjen er stort sett alltid opp på vekta. Heldigvis gir det fort slipp igjen:) Men jeg ser du har som mål å holde deg under 62 og da er du jo fint innenfor;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er ikke bekymret, mest forundret - over "så mye på så kort tid".

Tror det var all teen og spekematen jeg spiste søndag kveld som gjorde størst utslag.

 

Ellers takk - jeg fikk byttet skoen helt greit. Hadde kvitteringen i posen i plastsøpla, heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott det ordna seg med skoen!

 

Jeg er ikke forundra over at du gikk opp 2 kg for det er ikke uvanlig hos meg. Jeg går alltid opp minst 2kg hvis jeg drikker, spiser saltmat, søtmat eller tar en overdose med hvetebakst. jeg blir også lettere inntørka av alkohol, vektøkningen kommer 2 dager etter- når kroppen har truttna igjen:p

 

Trøsta er at jeg også har opplevd å være 2kg lettere fra en dag til neste. Det forundrer meg faktisk mer. Ikke ser seg vanndråper i taket på soverommet heller:D

Jeg merker det veldig godt på leggene hvis jeg samler vann, de sveller ut momentant. Jeg kan lett trykke ei grop i leggen med en finger(ei-grop som blir stående ei stund) Denne vannansamlingen er mye sjeldnere/mindre med dagens vekt en da jeg var veide 0,1 tonn.

 

Du bør sikkert prøve å trappe deg videre opp på inntaket. Jeg vet ikke helt hva det er beregnet at du skal ha?

Jeg har styra mye med dette selv og min "balanse" ligger nok litt under det GR-har beregnet. Nå klarer jeg ikke å leve 100% nøyaktig hele tiden så det er litt vanskelig å si hvor mye jeg spiser i snitt over tid. Så snart jeg har slutta å telle eller når jeg passerer 1800 har vekta økt, og da har jeg gått tilbake til ca 1600. Det er jo litt tullete at jeg i hovedsak lever på ned-i-vekt-meny etter 6 mnd på HV. Samtidig må jeg si at jeg innimellom har hatt utskeielser som sikkert monner godt i regnskapet.

 

Jeg er en kveldsspiser og må alltid passe på at jeg ikke spiser for mye tidlig på dagen, må alltid ha noe til kveldinga. Nå sier heldigvis GR at det ikke spiller noen rolle når man spiser så lenge ikke det største måltidet er like oppunder leggetid.

Takk og lov:-)

 

Lykke til videre, du slanke menneske:-)

 

Klem fra JESS

 

PS: jeg var innom ditt første innlegg og så at du hadde beregnet ditt inntak, så da er det bare å fortsette forsiktig opptrapping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om det rusler og går jevnt og trutt med deg, smg. Jeg er imponert! Fuktige helger og salt mat gjør helt klart noe med væskebalansen. Det tar nok ikke lang tid før du er tilbake igjen :).

 

Flirer litt av kjøkkenbravadene dine. Det høres ut som om det blir veldig fint med ny benkeplate og greier. Men å bli enig er neimen ikke alltid så lett. Det er visst slik her i huset også så jeg kjenner meg godt igjen. Er dessverre ikke så smart som min mor som greide å få faren min til å tro at alt var hans forslag :). Da gikk det lekende lett.

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva gjør jeg når jeg har hatt en helg med mye og god og salt mat? Joda - jeg spiser litt mer salt mat. :) Det var jubileumsfeiring i går - rømmegrøt, spekefat, eggerøre og potetsalat og sjokoladefontene&frukt. Jeg spiste meg mett, men ikke mer og holdt meg unna alkoholen - men det blir jo alltids mer enn nok kalorier av sånn mat uansett.

Nå håper jeg på noen dager med "strieskjorte og havrelefse" og et kilo ned igjen snart. Det er greit at de er på besøk, men jeg blir litt nervøs for at de er husokkupanter i forkledning.

 

Jess - problemet er at ukesnittet mitt nok blir de 1900 jeg skal ha, men at det skjer gjennom megaspising i helgene og lettere underskudd på ukedagene. :) 2 kg "over natta" er mye. Jeg tror rekorden min er i underkant av halvannet. Vanligvis er det 600 til 800g.

 

Skrulle - dessverre tror jeg ikke engang jeg var innom køene for diplomati og kvinnelist. Skulle gjerne ha hatt litt av de der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er vi nok ikke så ulike mht matinntak:p

I sommer har det humpet og gått, med knappest mulig inntak i ukene/arbeidsdager...for så å spise kjempemye/feil i helger og ferie...Og da ble det humping OPPOVER på vekta.

GR anbefaler jo at vi spiser noenlunde jevnt, det er bare så forbasket vanskelig i lengden!

 

Jeg har lest ett sted at kroppen vanligvis bruker 1dl væske pr. time når vi sover. Det er nok derfor jeg er lettere når jeg står opp i helgene enn ellers. Det har sine "fordeler" å sove litt utpå, jeg gleder meg over de små ting;)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...