Gå til innhold

Julemål 2009


Gjest tronderpi1

Anbefalte innlegg

Gjest tronderpi1

Til å gråte av!

 

+1 kg, tilbake til 14 kg.

-1 cm i midjen, hittil - 22 cm.

 

Hadde sjekk på alle cm-målepunktene i går - ingen endring.

 

På min syvende dag med den Reductil-kopien. Får håpe den hjelper meg snart, for dette er fortvilt!

 

Enn om jeg og kunne fått meldt om et ras snart, eller bare 0,5 om ikke annet... Jeg bor på "ned 30-40" om noen har lyst til å sjekke ut hvordan uka har vært. Må summe meg litt nå :)

 

Hadde kjelleren hatt en kjeller, så hadde jeg vært på tur ned dit nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Som jeg har sagt inne hos deg Trønderpi, hold ut for dette løsner igjen vet du.

 

Gikk det bra med din "planlagte utskeielse" i helga DaimBolle?

 

Gratulerer Chicago, en halvkilo er perfekt det, sier de.

 

Stå på jenter,

dette klarer vi!!!!:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å komme igang igjen! Denne uken var det travel skolestart, og dermed gikk det ut over treningen... I tillegg er det en overopphopning av sosiale happenings, hvilket betyr stadige fristelser i form av god mat og vin. Nesten sånn at jeg er godt fornøyd med å stå på stedet hvil.... Men denne uken, blir det andre boller. Tror jeg...

 

Julemål: 74 kg

Nå: 86 kg

Way to go: fremdeles 12 kg...

 

Men så leser jeg innlegget ditt, Trønderpi, og føler meg litt dum over å klage... Ønsker deg lykke, lykke til - og unner deg at det løsner snart!

 

Til dere andre: takk for inspirerende lesning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her jeg også:-)

Hadde opprinnelig en plan om 20 kg til jul, men har ikke vert flink nok til nå for å komme i mål. Kanskje 16 kg?

Da er jeg 80 kg til jul (skulle helst vert 75 kg, da ville fine kjolen min passet) Men vi får se :-)

 

Klar for KAMP!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Men så leser jeg innlegget ditt' date=' Trønderpi, og føler meg litt dum over å klage...

 

[/quote']

 

 

Det må du virkelig ikke føle!!! Vi kjemper alle hver vår kamp. Gleder, sinne, frustrasjon osv. har bare godt av og luftes er min mening. Og jeg har bidratt i rikt mon med "negativitet" (les: manglende resultater) det siste halvåret. Håper så inderlig at dette snur snart slik at jeg og kanskje kan være en kilde til motivasjon fremover - slik dere er for meg!

 

Takk for at dere holder ut med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

føler virkelig med dere som kjemper hardt for tiden. :) håper det løsner for dere snart. jeg vet selv hvor fortvilende det er og hvor fort man havner i kjellerens kjeller. håper dere finner styrke laangt inne i dere selv og ikke gir dere! om vekten ikke viser ned så er alle sunne valg dere tar bra for kroppen! så krysser jeg fingrene for at kroppene deres snart gir dere uttelling på vekta. stå på jenter! *heiheia*

 

kess: ja det gikk greit med lørdagsutskeielsen, men neste lørdag tror jeg det er lurere om jeg legger inn på forhånd før jeg kjøper noe, så jeg har enda større kontroll over kaloriene, blir jo så lett revet med blant butikkhyllene, plutselig frister ALT..

 

siden snuoperasjonen forrige helg har jeg hatt en fin uke både mat og trimmessig så i dag viste vekten ned 2,6 kg og 18 cm fordelt over strategiske steder på kroppen. men vet at første uken går det mye lettere så må nok gire ned forventningene litt. men kjempegøy med en "kickstart".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med å legge inn på forhånd er nok veldig lurt Daimbolle.

 

Og ja, her inne må det være lov både å lufte sine frustrasjone uten å føle at man klager, og å fortelle om sin glede over hva man har fått til, uten å føle at man skryter. Vi må støtte hverandre på "godt og vondt", det er jo litt av vitsen.

 

Ikke sant jenter?!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Absolutt folkens.

dette er et rom med stor takhøyde hvor alle følelser er lov å vise. hvordan skal vi kunne trøste dersom man ikke får frese ut sin frustrasjon? og hvordan skal vi inspireres hvis vi ikke får ta del i andres gleder.

gleder meg til å følge denne gjengen fremover mot jul. se hver og en komme nærmere sine mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjekt å se at det er stort engasjement og liv på tråden. Nå er jeg superklar for en ny runde fram til jul. Veide meg i morges og det var ingen gledelig skue, men helt forventet for jeg har dessverre hatt et tilbakefall til den 'gamle psyken': "Jeg skal snart slanke meg igjen og i mellomtiden må jeg bare ta for meg av alt det forbudte så lenge jeg kan" Det er jo til å gråte av, men som man reder så ligger man.

 

Veide 88,1 imorges, men vil vente med å regisrere vekta mi til i morgen. Regner med at noen lettvindte vann-gram går av dette døgnet.

Har vært på treningssenteret i dag, og har notert matinntaket med stor flid. Føler motivasjonen er stor nå :-)

 

Tronderpi1: Håper det snart løsner for deg, det har du virkelig fortjent! Jeg er også stor over lår, rumpe og mage og opplever at det har svært mye å si at jeg er meget forsiktig med lette karbohydrater, mer enn det Grete Roede-opplegget gir rom for. Hvordan har du det med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det gått en uke til og vekta går nedover. 0,6 kg ble det denne uka og det må jeg vel si er greit nok ettersom det var 30-årslag i helga og jeg egentlig gav blaffen i å telle vinglassene og dermed også resten av matinntaket den kvelden :-) Men det var en artig fest da. Med denne vektnedgangen min klarte jeg det første lille målet mitt også: å komme under 105 kg før kursstart. Neste nå er å komme ned på tosiffra ila. kurset. Håper virkelig det skal gå altså......

 

Begynt på kurs i dag, så da er det vel på tide å ta seg skikkelig i nakken og ikke ha slike helgeutskeielser heller. Har notert det meste av matinntaket de siste ukene også, men nå må jeg bli mer nøye med å spise ofte nok i steden for å "spare" mellommåltider" og fruktkalorier til for mye middag og annet snask.

 

 

Og lykke til til dere som sliter med vrange vekter og kiloer. Uansett om vekta ikke går ned så vil da et sunt og fornuftig kosthold og litt trening være sunt for kroppen sånn generelt sett! Hold ut!!

 

Julemål

Startvekt 27.07: 108 kg

Uke 4: 104,8 ( -0,6 kg siste uke)

9,8 kg igjen til julemålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1
Hei!

 

 

 

Tronderpi1: Håper det snart løsner for deg' date=' det har du virkelig fortjent! Jeg er også stor over lår, rumpe og mage og opplever at det har svært mye å si at jeg er meget forsiktig med lette karbohydrater, mer enn det Grete Roede-opplegget gir rom for. Hvordan har du det med dette?[/quote']

 

Må innrømme at jeg ikke kjenner veldig godt til dette med lette karbohydrater... Iallefall ikke nok til å dra nytte av det jeg vet. Jeg spiser en normal potet når vi har potetmiddag. Begrenser hvitt brød og spiser grovere brød istedet, men om det er grovt nok til å komme på "riktig side", det vet jeg ikke. Glad i grønnsaker og spiser en del kyllingfilet og fisk.

 

Tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremuka mi virket og det ble ny rekord, slo den gamle med over 1 kg. Nå må man selvfølgelig trekke fra litt ettersom magen er ganske tom når man ikke spiser annen fast føde enn frukt og grønt, ellers vil det nok kunne være opp mot kiloen i tarmene, men likevel! Det var særdeles hardt, men absolutt verdt det. HURRA!!!!!!!!:):)

 

Da får jeg vel våge å justere julemålet mitt og med 0,6 de resterende ukene skulle det bli 14 kg. (tør ikke mer for jeg kommer helt sikkert på et vektplatå som vanlig, (snufs))

 

Hovedmål: ned 60

 

Julemål: ned 14

 

Rest til jul: 8,5

 

u 34: ned [highlight]5,5[/highlight]

 

Åååå jeg er så glad jenter, nå skal jeg på trening og det skal bli en fryd

selv om jeg er så støl at jeg nesten ikke kom meg ned trappa.

 

Ha en strålende dag alle sammen!!!!!:):D

 

 

(PS: og så får jeg en 5-kilos-belønning allerede nå, det er jo ikke måte på til velstand, tror det skal bli en ny hudkrem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Daimbolle!:)

"Ekstremuka" mi har vært som følger: (men ikke noe jeg anbefaler alså, så det er sagt)

 

1) bare masse vann (0 kcl)

 

2) ----- " --------

 

3) frokost: tomatjuice (70 kcl)

lunch: tomatjuice + grønnsaksbuljong (95 kcl)

middag: tomatjuice + buljong + tranebærjuice (185 kcl)

TIL SAMMEN: 350 kcl

 

4) vann og urtete (0 kcl)

 

5) lunch: buljong + tomatjuice + tranebærjuice (185)

middag: blomkålsuppe m ekstra blomkål + smoothie (335)

TIL SAMMEN: 520 kcl

 

6) lunch: buljong m champignon + tomatjuice + tranebærjuice (202)

middag: suppe m ekstra blomkål + smoothie (395)

TIL SAMMEN: 597 kcl

 

7) frokost: gulrot + tomatjuice + tranebærjuice (194)

lunch: buljong + sukkererter + tomat + gulrot + eple (153)

middag: soppsuppe m champignon + smoothie (380)

TIL SAMMEN: 727 kcl

 

Jeg hadde ikke noen detaljert plan på forhånd så dette var bare sånn det ble.

 

Kunne sikkert like gjerne tatt en pulverkur, men er liksom litt mot det jeg da, selv om jeg selvfølgelig har prøvd det også.

 

I tillegg tok jeg mageregulerende, vanndrivende (2 dager), vitaminer, mineraler, B12, omega 3-6-9, epleeddik og rensekuren Bio-drain (helsekost)

 

Man bør selvfølgelig helst ha fri, hvertfall på 0-dagene.

 

Jeg har gått tur hver dag, men ikke trent.

 

Bortsett fra 0-dagene har jeg ikke vært så mye mer sulten enn med vanlig GR-mat (men så er jo jeg i grunn veeeeldig sulten alltid jeg da)

 

En del svimmel og hodepine, for det blir jo så som så med blodsukkeret.

 

OBS!: igjen, dette er ikke noe jeg anbefaler altså, jeg bare svarte på et spørsmål om hva jeg hadde gjort

 

Trengte en pang-start etter sommerutskeielsene, og det fikk jeg!:)

Nå skal jeg fortsette med dette, men med litt opptrapping mot helga, og da skal jeg kose meg med sjømat og litt vin,

gjett om jeg gleder meg!!!!!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så setter jeg offisielt i gang! Gikk ned 1,8 kg vann fra i går til i dag!! :D Det er dermed de vanskelige kiloene som står igjen ;-)

 

Setter meg et ambisiøst julemål (til meg og være) for å presse meg selv litt. Vi har planlagt to reiser i denne perioden som normalt pleier å sette meg tilbake en smule - bl.a en forsinket bryllupsreise i november. Vil derfor prøve å være litt ekstra flink til da, he he.

 

Startvekt 87,1 kg (etter nyttår)

Julemål 81,0 kg

Vekt uke 35: 86,3 kg, ned 0,8 kg totalt

Rest sommermål 5,3 kg

 

Midjemål uke 35: 97 cm, inn 0 cm totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lenapena: ja klart bryllupsreise er en ekstra motivasjon, på tide kankje...............? (he, he)

det er vel noen mnd siden nå? og da må du jo selvfølgelig kose deg med god samvittighet,

helt klart!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare glad, takknemmelig, lykkelig for at kroppen min er så snill med meg.

Ned 1.5 kg denne uka er bare gullpremie etter lang slankeprosess.

Hadde jeg hatt det som deg tronderpi hadde jeg antagelig blitt " lakt" inn på lukket avdeling..., i hverfall hadde jeg vært utrolig vanskelig å være sammen med.

Så jeg håper så inderlig du skal få kjempe effekt sanrt av all din tolmodig.

Kess : 5.5 kg!!!! Det var vannvittig, men lurt men en liten sånn fastekur for å få kroppen igang etter feriemodus.

 

Har tenkt litt gjennom hva er det jeg spiser i løpet av dagen, skriver litt mer om det i tråden min på 30 -40 kg og i bloggen min.

Julemål

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

11.1 kg igjen til julemålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lenapena: ja klart bryllupsreise er en ekstra motivasjon' date=' på tide kankje...............? (he, he)

det er vel noen mnd siden nå? og da må du jo selvfølgelig kose deg med god samvittighet,

helt klart!!:)[/quote']

 

Ja, det er vel på tide :) Vi har så mye på programmet hele tiden, og alltid er det besøk, ferie med familie og venner - i tillegg til jobb da. Men, endelig fikk vi planlagt en tur for oss selv. Vi skal på et 5-dagers cruise fra Malaga 4. nov - det blir stas!! :D

 

Du verden for et opplegg du har kjørt denne uka Kess! Minus 5.5 kilo er jo helt utrolig - da er det ikke bare vannet som har gått hos deg :)

Du må ha en viljestyrke av dimensjoner for det der hadde aldri jeg holdt ut... På tide at du tar til deg litt næring nå da slik at du har noen muskler igjen å trimme med, he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg har nettopp meldt meg inn i vektklubben, vil gå ner 10 kg til jul. Er 166 cm høg og veier 77 kg. Vil gjerne være med på julemålet =) Men er veldig nybegynner på ka som er bra å ete, kor ofte, osv. Trenger ein slags ukesplan på kva eg skal eta. Prøver å finne tips rundt omkring, men syns det er vanskelig å sette saman ein plan sjøl. Så lurer på om noken her inne har ein matplan som de kan dele og som funker, så hadde eg blitt kjempe glad =) Og tips generelt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Eg har nettopp meldt meg inn i vektklubben' date=' vil gå ner 10 kg til jul. Er 166 cm høg og veier 77 kg. Vil gjerne være med på julemålet =) Men er veldig nybegynner på ka som er bra å ete, kor ofte, osv. Trenger ein slags ukesplan på kva eg skal eta. Prøver å finne tips rundt omkring, men syns det er vanskelig å sette saman ein plan sjøl. Så lurer på om noken her inne har ein matplan som de kan dele og som funker, så hadde eg blitt kjempe glad =) Og tips generelt =)[/quote']

 

hei og velkommen

Hvis du går på forumet som heter Ny i vektklubben så finner du en tråd som forklarer greit hva du kan spise.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det ga resultater. 2,1 ned. Fullt klar over at den første uka etter etegildet i sommer gir bra resultat - men da er jeg igang og har gode muligheter til å nå julemålet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

takk for svar kess.

du må ha en stålvilje som klarte å gjennomføre det en uke. jeg tror jeg hadde sprukket til lunsj første dagen :D er så sulten, hele tida. så er hardt å streve med å gå ned i vekt for jeg kjemper mot sultfølelse og snopetrang heeeele tida. men er heldigvis inne i en god sirkel nå og har kommet i gang med trening og dagbokføring, og da sklir ting litt lettere og når jeg har kontroll på kaloriene så kan jeg si til kroppen min at den har ingen grunn til å mase nå. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...