Gå til innhold

Julemål 2009


Gjest tronderpi1

Anbefalte innlegg

Julemål blir jeg med på! Gått en uke på GR nettkurs. . Starta på 96,5 og veide i dag 95 kg:-) Starta å slanke meg igjen for to uker siden, da jeg "plutselig" hadde tresifret vekt.. Delmålet mitt er ned 15 kg til jul, til 80 kg. Satser ikke på så "slakke tømmer i julemåneden, da mister jeg så lett fokus. Er ikke så glad i kaker, så jeg planlegger allerede at det blir kylling/ kalkun/ fisk, frukt og masse grønnsaker på meg, så får de andre ta seg av ribba og pinnekjøttet:-)

Jeg er litt slapp med trimmen. Ikke så flink til tur og uteaktiviteter, men jeg jobber med saken. Har også bestilt meg et elipseapparat/ crosstrainer som jeg gleder meg til å bruke daglig. Stå på, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Dere er så flinke alle sammen:-)jeg trenger motivasjon, den er ikke stor akkurat nå... men nå har jeg meldt meg på kurs igjen starter 21 september. så nå må det skjerpes.. harkommet godt igang med trening synes jeg selv, men kunne nok vært enda flinkere...

veiedag imorgen så da får jeg se hvordan ståa er.

legger inn vekt og mål imorgen:-)

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg igår, men hadde ikke tid til å legge inn noe før ikveld. Nå er jeg på plass på jobb ute i havet, og har allerede trimmet en økt ombord, så det starter iallefall bra.

 

Resultatet ble altså hele 0,2 gram ned. :) Ikke rare greiene i forhold til den innsatsen jeg sjøl synes jeg har lagt for dagen, men uansett bedre enn det vekta viste de to foregående dagene da det lå et kilo vann og lurte et sted...

(Forøvrig så er det totalt 2 kilo på den første uken, men jeg valgte jo selv å ikke ta med de lettvindte vann-kiloene, he he)

 

Altså ned 200 gram fett, 1 cm i midjemål. Litt over 5 kilo "to go"!

 

Startvekt 87,1 kg (etter nyttår)

Julemål 81,0 kg

Vekt uke 36: 86,1 kg, ned 1,0 kg totalt

Rest sommermål 5,1 kg

 

Midjemål uke 35: 96 cm, inn 1 cm totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Jobber du på plattform? I tilfelle hvilken? Nysgjerrig :)

 

Vet det er masse god mat der ute i havet... Hender jeg får telefoner på jobben hvor de beretter om nystekte skolebrød mm..... Litt utfordring må være hvis du er på en sånn installasjon da...

 

Ha en fin arbeidsperiode :)

 

Hilsen landkrabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke med livstilendring ferdig og ned 1.1!! :)

Jeg er bare strålende fornøyd fortida. Kjenner at jeg har virkelig begynnt å komme inn i den nye livstilen. Enklere å velge bort , velge andre ting og ting går mer av seg selv:)

Ser at det er kommet mange gode resultater for for mange denne uka!!

Det her lover jo bra for våre julemål!

 

Julemål

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

10.0 kg igjen til julemålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kjempefornøyd ned 1 kilo siste uken:-) så her er det bare og stå på videre:-)greit og komme igang før kurset starter 21 sept.

mitt mål er og være på ca 75 til jul,håper og klare det. men vet det er vanskelig.

 

27-09 84,7

03-09 83,7(midjemål 86)

 

 

ha en fin dag alle sammen

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt trått nå:

 

Startvekt 100kg

Uke1: 99,4 kg (-0,6 kg)

Uke2: 99,5 kg (+0,1 kg)

Uke3: 99,6 kg (+0,1 kg)

 

Har bare gått ned 0,4 kg på 3 uker. Tror kanskje jeg må justere målet mitt litt, men venter enda litt og ser det ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :-)

 

Jeg gikk ned 0.4 kg denne uken så totalt 1,4 kg på 3 uker..Ikke så veldig mye kanskje men det går da iallefall rette veien :-)

Denne uken hadde jeg faktisk regnet med oppgang for jeg har vært så utrolig sulten..og fysen. Jeg syklet Birken på lørdag og forbrant jo en hel haug med kalorier , noe som ble feiret godt med 3 retters middag med tilhørende drikke lørdag kveld. Dagene som fulgte var jeg fortsatt veldig sulten så jeg har nok spist litt mer enn jeg burde..også har jeg fått trent lite. Var på spinning i går kveld og det gjorde godt for kropp og sjel :-)

 

Alt i alt er jeg fornøyd om dagen , mest kanskje med det fakta at jeg klarte å gjennomføre ett 95 km langt sykkelritt i ett helt vanvittig vær...Det var vått , kaldt og gjørmete men for en opplevelse. Folk som sto og heiet underveis og laget en flott stemning langs løypa..

 

Ha en strålende helg alle sammen.

 

Chicago

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :-)

 

Jeg gikk ned 0.4 kg denne uken så totalt 1' date='4 kg på 3 uker..Ikke så veldig mye kanskje men det går da iallefall rette veien :-)

Denne uken hadde jeg faktisk regnet med oppgang for jeg har vært så utrolig sulten..og fysen. Jeg syklet Birken på lørdag og forbrant jo en hel haug med kalorier , noe som ble feiret godt med 3 retters middag med tilhørende drikke lørdag kveld. Dagene som fulgte var jeg fortsatt veldig sulten så jeg har nok spist litt mer enn jeg burde..også har jeg fått trent lite. Var på spinning i går kveld og det gjorde godt for kropp og sjel :-)

 

Alt i alt er jeg fornøyd om dagen , mest kanskje med det fakta at jeg klarte å gjennomføre ett 95 km langt sykkelritt i ett helt vanvittig vær...Det var vått , kaldt og gjørmete men for en opplevelse. Folk som sto og heiet underveis og laget en flott stemning langs løypa..

 

Ha en strålende helg alle sammen.

 

Chicago[/quote']

 

Hei Chicago!

Det må jeg si var meget beundringsverdig å sykle Birken! Så reportasjen fra gjørmehavet på TV - sterkt! Du fikk antakelig et solid kaloriunderskudd denne dagen, kanskje det er det som har påvirket aptetitten en smule?

- 1,4 på 3 uker høres helt bra ut synes jeg - akkurat passe tempo :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du på plattform? I tilfelle hvilken? Nysgjerrig :)

 

Vet det er masse god mat der ute i havet... Hender jeg får telefoner på jobben hvor de beretter om nystekte skolebrød mm..... Litt utfordring må være hvis du er på en sånn installasjon da...

 

Ha en fin arbeidsperiode :)

 

Hilsen landkrabben

 

Hei igjen. Jeg er på Åsgard B rett ute i norskehavet, vi har utreise fra Kristiansund.

Her er det heldigvis lite skolebrød!!! Det er plenty med god mat, men også veldig gode muligheter for å velge sunt. De siste årene har det blitt mer og mer fokus på helse og sunne matvaner også offshore, heldigvis for meg :-)

Men, i helgene er det litt ekstra god mat, søtbrød til kaffen og snop på lørdagskvelden. Fint å ha det i vente når man er asketisk resten av uka (nesten da, he he ).

 

I dag har jeg tatt en runde på spinningsykkelen for meg selv. Det er så travelt ute, at det blir dessverre lite organisert trim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest feitebeite

Prøver meg på et delmål jeg og...:-)

Til jul vil jeg være 15,6kg mindre enn ved oppstart...

 

Tronderpi1, måler du deg?

Du har jo en fin rutine med trening så det kan jo hende at du omdanner all fett til muskler nå og da ser du det jo ikke på vekta.

Muskler er jo som kjent tyngre enn fett.

Jeg gikk i 1år på samme måte som deg, men forsto ikke at jeg fysisk ble mindre selv om vekta sto såogsi iro.

Det var først når jeg så bilder av meg at jeg så resultatene...men da var all motivasjon borte og vekta på tur opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går litt trått nå:

 

Startvekt 100kg

Uke1: 99' date='4 kg (-0,6 kg)

Uke2: 99,5 kg (+0,1 kg)

Uke3: 99,6 kg (+0,1 kg)

 

Har bare gått ned 0,4 kg på 3 uker. Tror kanskje jeg må justere målet mitt litt, men venter enda litt og ser det ann.[/quote']

 

 

Hei Rolls! Kjedelig når det står sånn stille!! Sender gode tanker for oppmuntring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIRKEN!!!!............. :eek: JA det må jeg si Chicago. Også i DET gjørmehavet! Jeg bøyer meg i støvet! Og det gjør jeg forresten for alle spreke jenter her inne for tida!

 

HEIA OSS!!!!!!!!!:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

- 1 kg :)

-16,5 kg og over på NYE kg :)

 

Og jeg er på 89,5 :) NY TIER!!! Nå er det bare en halvkilo inn på den nye ti'ern, så er fullt ut klar over at den er sårbar. Tåler ikke oppgang neste uke, har vekt som kun viser hel kilo, så ved oppgang så er det rett tilbake på de 90..... Så jubler litt forsiktig, men samtidig veldig fornøyd - *hurra*!

 

Lykke til med veiing ila uken til dere andre også!

 

Og med positive tall de to siste ukene, så er "julemålssnittet" pr. uke ikke så ille som det var en stund... Trenger nå 0,83 kg/snitt i uken.... Høyt nok, men må jo prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Trønderpi! Ny tier og nye kilo. Hurra! Driver fortsatt med gamle kilo jeg da, men det nytter det ikke å tenke på. Kommer til å late som de er nye og belønne meg for hver 5. uansett. Må jo opprettholde motivasjonen (he, he) Veiedag i morgen jeg og det er alltid like spennende (hvertfall hvis det er nedgang ........ )

 

Ha en sunn og fin høstmandag!!!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra denne uken også! Har hjertet i halsen hver gang for jeg har helt angst for vektplatåer om dagen :eek:, men må jo bare prøve å ikke tenke på det. Ligger hvertfall litt foran skjema nå, heldigvis.

 

Julemål (revidert): ned 14

 

u 34: ned 5,5

u 35: ned 0,6

u 36: ned 0,9

 

Rest til jul: 7

 

Lykke til med veiing alle sammen !!!!!!!!:):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang på 1,4 denne uken, da har det blitt 4,2 på to uker :)

Regner med mindre denne uken, men må håpe på litt da :)

 

Gratulerer til alle med nedgang, og de som ikke har gått ned så er det en ny uke nå, dette klarer vi fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har et mål om å gå ned 14,3 kg til jul. Jeg veide 106,3 ved start i forrige uke, så måleter altså å veie 92kg den 22.desember. Det blir ca.850g i uka. Litt ambisiøst, men har mye vann i kroppen etter å vært syk en stund og ikke kunnet trene, så det kan gå.

 

92kg er ca. det jeg veide i fjor sommer, og da var jeg i USA og kjøpte masse nye klær, så det er motiverende å vite at et helt klesskap står og venter :)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - Gratulere Trønderpi!!! Nedgang to uker på rad + 8 tall først :-) Velfortjent!

Og alle dere andre - kjekt å se hvor mange som har gode resulteter!

Selv har jeg slitt litt med å komme igang igjen, og har vært fornøyd med å unngå oppgang. Denne uka ble det minus en halv kilo - helt greit. Mange sosiale happenings for tiden - klarer ikke stå over fristelsene i sånne lag... Men, men. Alt som ikke er opp er egentlig ok :-)

Og ofte blir det en cm eller to likevel, pga treningen :-) Har begynt å sykle til jobb to ganger i uka. Det blir tre mil på sykkelen i uka i tillegg til de vanlige treningsøktene. Alle monner drar!

 

Lykke til med ny uke!

 

Nå: 85,5 kg

Jul: 74 kg

Igjen: 11,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på vekta og det ble ned 0,4 kg denne uka. Litt skuffet, men det er vel som ventet etter 60 årsdag tidligere i uka. Har byttet til en ny vekt ogso, så det er ikke sikkert differansen er nøyaktig utregna. Greit med knappe halvkiloen ned, kommer sterkere tilbake neste kursuke!

 

Startvekt: 99

Julemål : 84

Ned til nå: 1,9

Igjen : 13,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vandrer med freidig mot og en ny kilo er forsvunnet fra min kropp!!!

Julemål

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

9 kg igjen til julemålet

 

Heisann hoppsann og gratulerer! For en fantastisk innsats, tirben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vandrer med freidig mot og en ny kilo er forsvunnet fra min kropp!!!

Julemål

Startvekt 25.02: 115 kg

Startvekt 05.08: 90.8

Uke 1: 89.1 ( -1.7)

uke 2. 88.4 ( -0.7)

Uke 3: 86.9 ( -1.5)

Uke 4: 85.8 (-1.1)

Uke 5: 84.8 (-1.0)

9 kg igjen til julemålet

 

Guri malla - Tirben! Hvordan klarer du holde et slikt tempo? Hvor mange kcal og TP? Jeg er mektig imponert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla - Tirben! Hvordan klarer du holde et slikt tempo? Hvor mange kcal og TP? Jeg er mektig imponert....

 

Jeg har jo holdt siden slutten av februar, så litt tid er det dog, men JA HELDIG, har en kropp som tydligvis liker å gå ned ( men den går også FORT opp)

Du kan jo lese i bloggen min hvordan de gikk sist jeg gikk ned ekstremt for 3 år siden ( 3 år er ikke lenger siden !!) http://www.tirben.blogspot.com.

Når det gjelder kalorier variere jeg mellom meny 3 og 2. spørs hvor mye trimpoeng. Gjennomsnittet er mellom 1400 - 1700 pr uke og trimpoeng fra 7 -20 , spørs hva jeg driver på med . Akkurat nå har det vært oppussing og kaoskontroll i heimen. Maling flere timer for dagen drar på seg en haug av trimpoeng :)

Tatt i betraktning min tidligere slankehistorie er jeg nå urolig ops på at slik jeg lever nå er slik mitt liv skal være. Og jeg er ikke lei meg for det!! For jeg har det utrolig godt og kan unnvære sjokoladen pga av det. Det er nemelig min aller aller største last. EN BIT så er jeg hekta - jeg er som alkholikeren - må bare holde unna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...