Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Men når man ikke har noe i huset som funker så må man bli kreativ. Jeg begynte ettermiddagen etter jobb med å spise en dobbel 0% yoghurt (den er søt) med 4korn, fibersund, mandler, linfrø og solsikkekjerner i - bare 5-10 gram av hver ting, men jeg blir litt mer mett og litt mindre fysen av det. Når det ikke hjalp så spiste jeg en pakke wasa sandwich...... og når ikke det hjalp så spiste jeg to knekkebrød med tynt lag med sjokadepålegg. Herregud som det tar på å ha månedlig besøk! Nå tror jeg at det har roet seg ned, men fyttirakkeren så mange kalorier. Det som var værst var 1ss sjokadepålegg - 110kcal ble det regnet som. Tror kanskje ikke jeg spise så mye, men huff og huff alikevel:-)

 

Men hva skal du spise når du trenger noe søtt - du får gjøre som jeg - først "true" i deg noe sundt og mettende for deretter å gjøre deg opp status. Jeg burde nok hatt 15 minutters karantene mellom hvert inntak av forskjellige ting, men men - jeg har ikke spist noe helt sykt enda!

 

Lykke til med inntaket:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når man ikke har noe i huset som funker så må man bli kreativ. Jeg begynte ettermiddagen etter jobb med å spise en dobbel 0% yoghurt (den er søt) med 4korn' date=' fibersund, mandler, linfrø og solsikkekjerner i - bare 5-10 gram av hver ting, men jeg blir litt mer mett og litt mindre fysen av det. Når det ikke hjalp så spiste jeg en pakke wasa sandwich...... og når ikke det hjalp så spiste jeg to knekkebrød med tynt lag med sjokadepålegg. Herregud som det tar på å ha månedlig besøk! Nå tror jeg at det har roet seg ned, men fyttirakkeren så mange kalorier. Det som var værst var 1ss sjokadepålegg - 110kcal ble det regnet som. Tror kanskje ikke jeg spise så mye, men huff og huff alikevel:-)

 

Men hva skal du spise når du trenger noe søtt - du får gjøre som jeg - først "true" i deg noe sundt og mettende for deretter å gjøre deg opp status. Jeg burde nok hatt 15 minutters karantene mellom hvert inntak av forskjellige ting, men men - jeg har ikke spist noe helt sykt enda!

 

Lykke til med inntaket:-)[/quote']

 

Hahaha jeg kjenner meg så utrolig godt igjen!!! Jeg kom hjem fra jobb i dag og og tok meg først en poppadum (50kcal), så en yoghurt (fat free), 5 druer, så har vi litt revet mozarella i kjøleskapet fra forrige helg og jeg tok TRO DET ELLER EI TO MUNNFULLER med det og til slutt en banan!!!

 

Banan da eller...for å få bedre samvittighet da...haha hvor mange kcal til sammen? Yoghurt (100) + poppadum (50) 5 druer vet jeg ikke, banan 60-70?? og to munnfuller med ost ca 30g som er 90!!!!!!! kcal!

si ca 300kcal da...så det var kveldsen min!! FØR middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig at det skal være så vanskelig å finne noe godt og kalorifattig.

 

Jeg har alltid esker med Lakryl liggende og det går fint an å kjøre i seg en hel eske og det er ikke så mange kalorier ca.50 for en hel eske.

 

Lykke til videre--jeg har bare litt kalorier igjen til kvelds så jeg lager en salat med mye mais--det er iallfall grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på hva vi ville spist før - før ve bestemt oss for å få kontroll. Jeg hadde iallefall uten skrupler kjøpt med meg masse sjokolade og kanskje litt potetgull og iallefall is for å trøste meg selv på en dårlig dag - nå synes jeg at jeg har skeiet ut med yoghurt, korn, fiberrikt knekkebrød og bitte litt sjokadepålegg. Før har jeg kjøpt meg varmt nybakt brød og klint på MASSE sjokadepålegg uten skrupler. Nå krymper jeg meg fordi jeg har smørt det på to KNEKKEBRØD. Også du knerte - det du spiste som virkelig monnet var jo ikke en sjokolade engang! Som MIA kjøper jeg også lacryl eller lakerøl, men de blir ikke akkurat liggende - jeg heller i meg en liten eske på 1-2-3. En pose med f,eks ifa uten sukker sklir ned og forårsaker at tidligere inntak forlater meg:-) Men ja, det å jafse i seg masse sukkerfri drops med minimalt av kalorier er redningen noen gangerl. Tror jeg skal ta med meg drops på fjellet til helgen, ja!

 

NATTI NATT, FOLKENS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser i morgen 2 dager på hotel. Fredag reiser jeg med min kjære på sætra vår, mandag skal jeg på kurs og tirsdag og onsdag skal jeg bo på hotel igjen. Hva skal en stakkar gjøre?

 

Nå har jeg iallefall pakket med meg vitaminene mine helt frem til torsdag i neste uke. Og jeg har laget kornblanding for hele uka, 1-2 daglig - er det nød kan jeg bare kjøpe meg en yoghurt, sette i minibaren og gafle innpå når suget kommer. I tillegg har jeg med noen wasa sandwich - de er gode og greie:-) Vannflasken er pakket ned, det samme er gåsko, gode klær og masse kropps og hudpleie stæsj. Tror jammen jeg kommer til å kose meg jeg, gitt-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser i morgen 2 dager på hotel. Fredag reiser jeg med min kjære på sætra vår' date=' mandag skal jeg på kurs og tirsdag og onsdag skal jeg bo på hotel igjen. Hva skal en stakkar gjøre?

 

Nå har jeg iallefall pakket med meg vitaminene mine helt frem til torsdag i neste uke. Og jeg har laget kornblanding for hele uka, 1-2 daglig - er det nød kan jeg bare kjøpe meg en yoghurt, sette i minibaren og gafle innpå når suget kommer. I tillegg har jeg med noen wasa sandwich - de er gode og greie:-) Vannflasken er pakket ned, det samme er gåsko, gode klær og masse kropps og hudpleie stæsj. Tror jammen jeg kommer til å kose meg jeg, gitt-)[/quote']

 

jeg misunner deg...hotel er deilig aa bo paa! Luksus a gett...jeg jobber derimot paa hotel med aa vaske rom (3dager i uka) og det er IKKE luksus! hahaha...Hoeres ut som du er forberedt og klar for krig...matrasjonene i orden! Dette klarer du...som du sier er det nok lurt aa ha en yoghurt el to liggende!

 

jeg fant i gaar noe som var KNALLGODT!! Som kveldsmat spiser jeg naa litt cottagecheese i en kopp (light living) med to smaa t-skjeer syltetoey blandet i! DEILIG!! Foeles ulovlig, men er veldig lovlig! :P

Skal gaa til innkjoep av lett syltetoey!

 

GOD TUR HERMINE!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser i morgen 2 dager på hotel. Fredag reiser jeg med min kjære på sætra vår' date=' mandag skal jeg på kurs og tirsdag og onsdag skal jeg bo på hotel igjen. Hva skal en stakkar gjøre?

 

Nå har jeg iallefall pakket med meg vitaminene mine helt frem til torsdag i neste uke. Og jeg har laget kornblanding for hele uka, 1-2 daglig - er det nød kan jeg bare kjøpe meg en yoghurt, sette i minibaren og gafle innpå når suget kommer. I tillegg har jeg med noen wasa sandwich - de er gode og greie:-) Vannflasken er pakket ned, det samme er gåsko, gode klær og masse kropps og hudpleie stæsj. Tror jammen jeg kommer til å kose meg jeg, gitt-)[/quote']

 

Det høres ut som om du kommer til å kose deg masse :-) Håper du får en kjempefin tur, og kos deg. Du har så god kontroll at det kommer til å gå kjempefint! Hotellturer er en utfordring, jeg har også en tredagerstur i vente i uka som kommer, men det er mest hverdager her i livet så vi får glede oss over hotellturene når anledningen er der :-) Slapp av og nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da er jeg tilbake etter en uke med utfordringer. Slitsomt å avbryte rutiner, men lærerikt! Jeg har innsett at jeg er en forbedret utgave av meg selv, men fortsatt langt unna kurert. Torsdag og fredag på hotel gikk omtrent som planlagt. Det ble deilig mat til lunsj, men jeg kuttet ut brødet da. I stedet spiste jeg litt sjokolade kake.... Første utskeielser!

 

Torsdag kveld var det deilig 4 retters middag. Helt greit, men vin da folkens -hvem hadde lagt en vin strategi? Ikke jeg iallefall! Det endte med endel glass vin, mange nok til at slo hjul i resepsjonen utpå er....

 

Men men, jeg overlevde og kom helskinnet gjennom fredagen også. Veldig sliten på kvelden, men matmessig greit.''

 

Lørdag spiste jeg frokost og ble syk! En lang dag i sengen på hytta var deilig men ikke helt etter ønsket. Fikk i meg nok mat og ble nok litt fysen utover dagen.

 

Søndag ble bra, men jeg fikk ikke gjort en eneste treningsøkt hele helgen. Faktisk har jeg ikke trent på en uke i dag- Ille, men litt deilig også.

 

Mandag var det møter fra 08.00 til 21,00 - og deretter tre timer i bil med kollegaer. SLITSOMT. ''Tirsdag var jeg på møte fra 10 til 19 - deretter var det middag med full pakke fra 20-24 - ILLE

 

Dagen i dag begynte litt fyllesyk, full av dårlig samvittighet og i det hele tatt ute av den støe kursen. Jeg dro innom senteret å veide meg og fant ut at jeg har gått ned 400 gram!!!!!!!!!!! Merkelig. Jeg som har spist masse kringle, relativt kontrollert mat, lakris, masse vin og i det hele tatt vært skikkelig utpå! Ja ja, da har jeg vel gjort noe riktig da?

 

Er i gang igjen i morgen. I dag er jeg så sliten at jeg ikke orker å trene.

 

Men, back in track i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, høres ut som en litt slitsom uke, men trivelig også da. ;) Rart så store utfordringer det fører med seg å komme ut av den vante rutinen, men jeg må jo si at jeg er imponert! Det går jo riktig vei. :)

 

Gratulerer med en ny og forbedret utgave av deg selv. Noe riktig har du helt klart gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med pc på reperasjon og altfor mye å gjøre så får man ikke skrevet noe som helst inn på tråden sin - veldig dumt, for jeg har lært at om man ikke skriver opp maten sin frem til man har full kontroll så går det dritt!

 

Jeg har riktignok vært på farta noen dager, men en kilo vektoppgang fra tirsdag til mandag var kanskje litt kjedelig? Men ventet! Jeg har jo vært mer på hotel, to fester i helgen OG en bursdag på søndag. Hvordan skal en stakkar klare å gå ned i vekt da?

 

Men i går, mandag og i dag blir bra:-) Jeg fikk trent både søndag og i går, i dag skal jeg gå en liten tur. Det er deilig å ha så overskudd uansett - i går "angrep" jeg to boder, alle skuffer med papirer og ukeblader som har akkumulert seg, samt det store garderobeskapet som er fullt av jakker, luer/votter/skjerf og sko - alt ut i alle rom og steder samtidig! Gjett om det er kaos! Jeg fant det jeg lette etter, nemlig PASSET mitt - det har vært søkk borte siden i sommer, men der lå det gitt, oppi en veske jeg aldri bruker. Var svett av rydding i natt, jeg - men nå ligger det to søplesekker i bilen og flere å venter hjemme - DÆVEN så godt å få ordnet opp litt. Hadde vært deilig å vært hjemmeværende i noen uker nå sånn at man fikk litt orden i heimen

 

Men men, nå snakker jeg meg helt bort - jeg skal jo først og fremst få orden på vekta mi - noe jeg begynne å få - da er det kanskje ikke så rart at huset er neste ting på tapetet?

 

Uansett - ha en strålende dag - I am back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har gått så fint, jeg er liksom i gang igjen:-) Fra mandag til i dag har jeg 12 trimpoeng - fornøyd med det - blir noen til i morgen. Vi jobber vel med forebygging av sykdom, gjør vi ikke? :-)

 

Med spising han det også gått bra - merket tidlig i uken at jeg hadde vært litt utpå, men jeg har tatt meg inn igjen - i dag har det vært herlig å være meg. Hvorfor skulle det ikke fortsette? JEPP - nå er det de siste 10 kiloene igjen - så er jeg i mål. Det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for vi er flest damer her inne - kunsten er å spise sakte som det ble sagt i innlegget før samt som når man ellers er på tur - det er ingen skam å SNU - eller kanskje gå omveger. Kommer sukker suget så må du møte det - med noe riktig. Jeg f,eks elsker smootie - det er så deilig og det stopper søtsuget..... helt samt. I dag har jeg og datteren min laget oss smootie med dobbel 0 yoghurt, frosne jordbær og litt blåbær - lager den litt tykk, så minner det om is. Deilig!

 

Jeg har forresten glemt å si at jeg veide meg på mandag - ned en kilo siden før ting gikk litt skeis. Nå veier jeg 84,1 kg - det er 17,3 kg minus i forhold til 3 august når vekten viste 101,4 kg! Ille men sant, de siste ukene har ikke gått så bra, men nå er jeg som sakt i gang - det betyr at jeg har igjen 5 kg i forhold til anbefalt vekt, i egen verden har jeg 9 kilo igjen til jeg er i mål - 9,1 for å være nøyaktig. Når jeg endelig NÅR 75 kilo skal jeg ikke over igjen!

 

Nå som jeg veier 84,1 er jeg faktisk ikke tykk, jeg ser flott ut! Rompa er merkbart mindre, jeg går som en "gaselle" - (føles som om bena er lengere) jeg er mer bevegelig og i det hele tatt, til og med valkene på siden som pleide å henge over buksekanten, ja de er borte - iallefall nesten. En mikroskopisk liten dæsj igjen, men det er så godt som borte. Herlig folkens!

 

Heia meg! Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jackiewilsonsaid

Hei Hermine:)

 

Ser at vi har omtrent det samme målet... Jeg startet i begynnelse av juni på 103.8 og har siden tatt av 23,8 kilo, dvs at jeg er på 80 kilo nå.

Og selvom målet mitt også er å komme ned på 75 kilo (og dette er nå virkelig innen rekkevidde :D ) blir jeg samtidig litt redd for hvordan det vil gå når jeg er der.

Innbilder meg at det er først da den virkelige jobben begynner med å stabilisere seg og finne den riktige balansen mellom mat og mosjon.

Har du allerede begynt å tenke litt på det?

Regner med at det nok vil gå bra:)

Det er så utrolig som du skriver... man føler seg som en gaselle. Elegant og slank. Plús at den fysiske formen er hundre ganger bedre enn den noen gang har vært!

Det går riktig nok en del timer som jeg bruker på treningssenteret i løpet av en uke men det er en god investering.

Det føles godt når ting faller på plass :)

Riktig god helg til deg og alle som leser her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hermine:)

 

Ser at vi har omtrent det samme målet... Jeg startet i begynnelse av juni på 103.8 og har siden tatt av 23' date='8 kilo, dvs at jeg er på 80 kilo nå.

Og selvom målet mitt også er å komme ned på 75 kilo (og dette er nå virkelig innen rekkevidde :D ) blir jeg samtidig litt redd for hvordan det vil gå når jeg er der.

Innbilder meg at det er først da den virkelige jobben begynner med å stabilisere seg og finne den riktige balansen mellom mat og mosjon.

Har du allerede begynt å tenke litt på det?

Regner med at det nok vil gå bra:)

Det er så utrolig som du skriver... man føler seg som en gaselle. Elegant og slank. Plús at den fysiske formen er hundre ganger bedre enn den noen gang har vært!

Det går riktig nok en del timer som jeg bruker på treningssenteret i løpet av en uke men det er en god investering.

Det føles godt når ting faller på plass :)

 

Riktig god helg til deg og alle som leser her inne.[/quote']

 

What did Jackie wilson say?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Knerte... jeg er ikke helt borte, bare nesten! Det har vært helt sykt masse å gjøre på jobb, det er det et par uker til også - det har medført litt brems i slankingen, men jeg holder stand - veier nå 84,7 - litt opp, men det er ingen krise. Har halsbetennelse nå, men er snart over den, så nå er jeg i gang igjen! Herlig!

 

Lurer forresten på om en herremann jeg kjenner har rotet seg innpå her - han fikk jeg "Lurt" innpå GR for et par uker siden, skal slå på tråden mandag for å høre om han har kommet ordentlig igang med slankingen sin. Man får så lyst til å inspirere andre når man kjenner at man får det til selv - ikke sant folkens?

 

Nå knerte, skal jeg være litt flinkere igjen - dumt med sånne tilbakefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest HermineH

Jeg begynte å gå ned vekt 3 august og gikk rasende raskt ned 16 kilo. Så ble jeg syk i slutten av november og da raknet alt - eller ikke alt kanskje, men jeg sluttet å trene, og rett før jul ble det ikke tid til det - jeg gikk på vekta dag, da viste den opp ca 3 kilo. Altså på tide å gjøre noe igjen!

 

Jeg skal nå lese litt i loggen min fra i høst og begynne på samme måte. Kanskje jeg får glede av salget nå i januar? Det hadde vært fantastisk artig og deilig å være slank nå mot sommeren:-)

 

Klar, ferdig, GÅ!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her er vi igjen etter feiring og diverse-

Jeg har også gått opp litt -et par kilo på det meste , men har greid å snu nå-

Trim hadde jeg "glemt" og det ble litt mye kveldskos med ro foran tv- og slikt.

 

Nå ser jeg at du er klar for et nytt tak og det er da herlig nå vi kan gå i butikker og kjøpe 2 str. mindre-

 

Jeg er på bestemortråden -men er innom hos deg også av og til.

 

Dette skal bli bra--kroppen min har det mye bedre og jeg har mer energi når jeg spiser regelmessig sunn mat-

 

Har satt meg et mål--2 trimpoeng hver dag --henger du deg på ??

 

Lykke til!

Kom igjen!

---------------------------------------------------------

20.05.09 103,1 kg- livvidde 111cm

05.12.09 87,2 kg- livvidde 86cm

04.01.10 88,7 kg- livvidde 86cm

Resultat 14,4kg og minus 25 cm i livet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...