Gå til innhold

Hva er det for noe galt med meg?


Gjest HermineH

Anbefalte innlegg

Kunsten, kjære Anny - det er å holde ut! Og det er neimen ikke lett, nei. Men kanskje det er vi som tenker litt feil? Skal alt være gøy? Må trening være lystbetont, hver gang? Er det egentlig et slit å trene? Eller er det vi som må begynne å vri tankegangen litt???

 

Felles for oss alle er at vi ønsker å se og føle oss freshe og fine, vi har lyst til å ha en kropp i en størrelse som gjør at vi kan gå å kjøpe oss lekre klær i en normal størrelse - vi har lyst til å føle oss sexy, også i bikini.....

 

Kanskje vi bare må tenke at vi for å få til det MÅ trene tre ganger i uka - og vi MÅ rusle oss en tur nå og da - og at sånn er det bare. Jeg er veldig fokusert på å være flink, men kanskje jeg bare skal begynne å definere hva som kreves og forvente det av meg selv ved at jeg begynner å planlegge livet mitt litt bedre?

 

Jeg skjønner at jeg er overvektig fordi jeg spiser for mye og beveger meg for lite alle andre unnskyldninger er bare unnskyldninger! Det at noen legger raskere på seg enn andre er ikke anderledes enn at noen er smartere enn andre heller - vi er jo bare forskjellig:-) Dersom jeg ønsker å bli flinkere i noe må jeg øve - f.eks på skolen. De som er smarte og lærer lett trenger ikke øve så mye, men skal jeg holde tritt må jeg ta i litt ekstra. Sånn er det med kroppen vår også - skal jeg være like slank som andre jeg kjenner som ikke legger på seg så lett så må jeg jobbe litt hardere og forsake mer enn de. Thats lift - folkens. Face it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 789
  • Created
  • Siste svar

Lørdag i dag - hviledag. Jeg har vært i en svømmehall i dag og når jeg kom hjem så sov jeg i 2 timer:-) Deilig!

 

I morgen har kjæresten lovet å gå en god tur. I går ble det spinning, så jeg gleder meg til sol i morgen.

 

18 TP denne uken er jeg fornøyd med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny vekt er på plass! samme type som tidligere, så da burde jeg kunne fortsette der jeg slapp. Blir spennende med veiing i morgen. To uker siden sist nå, så da må det da vel bli litt resultat?

 

Har gått greit den uka her. Lite utskeiielser, og mange trimpoeng. Godt over 11000 skritt i snitt per dag. Fornøyd med egeninnsatsen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag dro jeg på såkalt "corebar" for første gang - moro og slitsomt! Etter på har jeg svømt 1700meter i godt tempo - jeg føler meg sprek! I morgen skal jeg på spinning - for på onsdag og torsdag får jeg ikke trent - kanskje jeg får gått en tur eller 3?

 

Denne uken skal jeg være flink - det kan gjøre det mere gøy å dra til min pt neste tirsdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det smått om senn, men det går i alle fall nedover. 90,9 i dag, ned 1,0 kg på to uker. Hadde vel håpet å være under 90 i dag, men men. Krysser fingrene for større nedgang i uka som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på spinning - som planlagt:-) I morgen skal jeg på tur med jobben i tre dager - blir lite trening, men jeg prøver å lade opp med at jeg har vært flink i dag og i morgen. Jeg skal ta med jobbesko sånn at jeg får gått en tur eller tre:-)

 

Jeg SKAL ned minimum en kilo på tirsdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på tur meg jobben - og kjenner at ting fort skjærer seg på slike dager. MEN jeg fikk til 50 min av en hard aerobic time i dag morges før jeg dro - hjelper litt det, da:-)

 

Er jeg flink i morgen så får jeg til en liten gåtur før frokost - det hadde vært gull!

 

Tjo ho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg sliter med at jeg er flink til å trene men ikke går ned i vekt. Her må det nok skje mer på kostholdsfronten!

 

Har vært hos PT i dag og fikk nytt treningsopplegg - UTROLIG tøft, men gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter PT timen i går kjenner jeg virkelig at jeg lever! Trenger ingen body lift, jeg - nå er alle musklene så stramme at jeg føler meg såkalt fast i fisken - overalt! Kjernemusklatur var i fokus i går - det har jeg forsøkt å forbedre i dag ved at jeg dro på aerobic i morges - en time hardkjør, men kjempegøy. I kveld ble jeg med frøken snupp på trening, da ble det 1000 meter svømming også. Jeg føler meg sprek!

 

I morgen får vi se hva jeg skal overraske kroppen med, men noe blir det nok!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempeproblemer med å gå ned i vekt for tiden - jeg er ikke spesielt flink, men jeg er ikke spesielt "uflink" heller - og jeg trener 3-4 ganger i uka, men vekta går ikke ned. Hva gjør man med slikt?

 

I forrige uke hadde jeg besøk på jobben av en som har blitt mye tynnere siste året - og da er det naturlig å spørre hva som har skjedd (uten å være frekk da:-) Mannen hadde lest en bok og fulgt rådene i den! Tenk å enkelt det er å være mann..........hihi

 

Vel, han hadde lest en bok som het frisk med lavkarbo - og forsøkt å leve nogenlunde etter det. I praksis så er jo en grete roede omlegging også en reduksjon av karbohydrater (og fett) så det er vel ikke så anderledes har jeg tenkt. Men er det det?

 

Iallefall har jeg nå gått til innkjøp av boka og lest endel - og legen som skriver boka, ei norsk ei, har gode forklaringer på hvorfor vi som ikke klarer å holde vekta kanskje bør spise litt anderledes. Faktisk er forklaringene så gode at jeg siden fredag har levd etter hennes prinsipper. Jeg vet ikke om jeg har gått ned, men det har iallefall medført 0 sukker og godis - bare det er jo nok til å gå ned i vekt.

 

Nå skal jeg i første omgang leve lavkarbo i den grad det føles uproblematisk frem til jeg skal til PT neste gang den 11.11. Jeg trenger en oppmuntring nå i vektnedgang - håper den kommer den 11:-)

 

Det som er bra er at jeg igjen har fokus - og det føles godt. Jeg er motivert til å trene (ble både corebar og svømming i går i dag skal jeg på spinning) og jeg spiser planlagt. Kroppen føles ikke oppblåst og maveproblemene mine med gass og styrt behov for å løpe på do er borte. Det MÅ jo ha noe med kosthold å gjøre.

 

Jeg er spent på fortsettelsen.........................tjoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært helt glimrende matmessig sett - det samme gjelder trening. Jeg har vært på spinning, ble kjempesliten, sved av over 500 kcal - HERLIG. Det blir rart å komme hjem da å kose seg med en skyr og litt baconcrisp!

 

Vi får se om dette virkelig virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Hermine, er du alene her inne om dagen?! Annys, hvor er du? På tide å komme i gang med mosjonsutfordringen for november nå;) Du må komme i gang slik at jeg har noen å konkurrere med på skrittfronten!

 

Blir spennende å høre om hvordan det går med lavbkarbo fremover, Hermine. Jeg har aldri prøvd på "ordentlig"; men spiser mindre karbohydrater enn til vanlig rett og slett for å spare kalorier. Altfor mye kalorier i pasta og ris og brød! Ellers tror jeg at effekten av lavkarbo varierer fra person til person, avhengig av hvor sensitiv man er for insulinvariasjoner etc. Håper dette setter fart på forbrenningen din, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninjastar:-)

Jeg overlever fint her inne alene, jeg - det er lenge siden jeg har vært så veldig aktiv og da er det fort gjort at man faller fra en passiv bruker:-) Men nå er jeg i støtet igjen iallefall. Min PT har begynt å presse meg litt mer på gjennomføring. Hun mener jeg skal ned 8 kilo før jul og at jeg da må jobbe for å få det til. Hun sammen med min nye bok ser ut til å være redningen. Jeg har ikke hatt så mye fokus siden i fjor høst og det føles HERLIG!

 

Denne uken har jeg klart å trene hver dag, selv om det har sett mørkt ut. Dørstokkmila er ganske lang nå og da. Mandag svømte jeg og trente corebar. Herlig utmattende, men bare såvidt jeg klarte å komme meg dit pga unger hit og dit samt middag osv. Tirsdag var jeg på spinning. Hardt, men jeg ble sliten og dabbet av litt på slutten. Bare såvidt jeg rakk det også pga møte på jobb - MEN jeg klarte det akkurat. Tjo ho. I dag skulle jeg egentlig på aerobic, men pga møte på jobb gikk det ikke så jeg trodde ikke jeg skulle få trent i dag. MEN jeg dro etter møtet og hadde som mål å jogge 30 min samt kjøre litt styrketrening. Og jeg klarte det! Først gikk jeg 5 min 6km/t flatt, så 6 min 6km/t 8% oppover. Deretter jogget jeg 15 minutter på hastighet 8 flatt. Gikk 5min 6 km/t flatt, jogget 15min flatt 8km/t for så å avslutte med 15 min 6,7km/t gange.

 

1 time svette og mestringsfølelse kjennes KANON!

 

Etterpå toppet jeg det med å trene styrke etter PTs anbefaling. Neste gang jeg skal til henne skal jeg klare alt bedre og flere rep...... Hun mener jeg innen jul skal kunne ta 30 armhevninger på strake ben i ett.... nå kjørte jeg 2 ganger 10 og holdt på å dø - men jeg SKAL klare det.

 

Tror faktisk jeg er i ketose - merker det på ånden min. Den er litt spes. Det føles som om jeg mister vekt hver gang jeg er på do - og når jeg så meg i speilen i dag når jeg kjørte styrke så synes jeg faktisk at jeg ser litt slankere ut.

 

Jeg gleder meg til å veie meg neste uke:-)

 

Tjo ho!

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å føre logg på trening, altså - det er motiverende. Hittill denne uken har jeg 11 TP - det er BRA! Og du skal vite at jeg kjenner det i lår og rumpe i dag. Gå og joggerunden i går sitter i rompa og låra så det virkelig kjennes!!! Jeg sliter med å gå trapper og måtte faktisk ta beslutningen om å kutte ut treningen jeg hadde tenkt å være med på i dag - men i kveld kan jeg trå til:-)

 

Det er ikke mulig å ikke gå ned med det trenings og kost fokuset jeg har for tiden - og det følges godt, for det er veiing i neste uke:-) Da skal jeg endelig få en opptur! Det er det lenge siden jeg har hatt.

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15,4 trimpoeng og det er kun fredag midt på dagen. Herrrlig! Jeg svømte litt i går og i dag har jeg vært på spinning. Siden mandag har jeg trimmet litt hver dag denne uken SAMTIDIG som jeg har spist riktig og ikke engang tenkt på godis, sukkertøy, frukt og kaker. Jada - jeg er på vei mot en slankere midje:-)

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eldstemann og jeg vært på mamma og sønn shopping i det strålende været. Håper vi får til å gå en tur nå i sola. På vekta i dag viste den en nedgang på ca 2 kilo fra forrige helg! WOW

 

Det er motivasjon nok for å gå tur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei flinke dere!

 

Har lest det dere skriver og må si dere e kjempeflinke:) Jeg trener også hardt. Har 11,7 trimpoeng hver uke, men har ikke gått ned de to siste ukene. Det kan være to ting:

 

1. menstruasjon

2. har nettopp oppdaget at når jeg fyller mat skjemaet så følger jeg anbefalte doser, men kommer dermed aldri opp til 1600 khal pr dag.Tilsammen spiser jeg ca 1455 khal pr dag og trener 2600 kcal i uka. Forskjellen er dermed over 1000 kcal og det skal det jo ikke være..

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har hele familien vært på tur til mørkegånga som ligger noen kilometer bortenfor Sundvollen. Dæven så bratt! Jeg sleit meg helt ut, men følte meg som en helt når jeg kom på toppen. Det var lagt å gå, bratt og jævlig - og like skummelt å gå ned som opp.

 

MEN jeg gjorde det og kan føye 2 timer og 20 minutter gange til mitt treningsregnskap. Denne uken har jeg 22,2 trimpoeng! DET ER PERS!

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det full fart---- skal spinne og kjøre bodypump i arbeidstiden - for en luksus! Men så skal jeg på jobb døgnet rundt for jobben i morgen og onsdag da - så det er kanskje ikke så galt?

 

Dette blir en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg veldig happy med meg selv - jeg har vært på spinning 30/bodypump 30 - effektiv og hard trening. Kjenner at jeg var på tur i går også - den tok på låra. I det hele tatt kjennes kroppen bra etter en helg med masse aktivitet pga turgåing i norsk herlig natur på sitt beste. JEG FØLER MEG SÅ SUNN.

 

Og grunnen til at jeg føler meg sunn er:

 

Jeg drikker masse vann

Jeg tenker positive tanker

Jeg spiser mat jeg liker, men kun de uten karbohydrater

Jeg trener helst hver dag

 

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei flinke dere!

 

Har lest det dere skriver og må si dere e kjempeflinke:) Jeg trener også hardt. Har 11' date='7 trimpoeng hver uke, men har ikke gått ned de to siste ukene. Det kan være to ting:

 

1. menstruasjon

2. har nettopp oppdaget at når jeg fyller mat skjemaet så følger jeg anbefalte doser, men kommer dermed aldri opp til 1600 khal pr dag.Tilsammen spiser jeg ca 1455 khal pr dag og trener 2600 kcal i uka. Forskjellen er dermed over 1000 kcal og det skal det jo ikke være..

 

Hva mener dere?[/quote']

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut noen karbohydrater noen dager for å se om det hjalp - tipper 4-5 dager med bevistgjøring rundt sukker/mel/stivelsesprodukter vil gjøre underverker både mtp vekten og hvordan du føler deg. Selv føler jeg meg veldig mye lettere i kroppen etter 10 dager med lavere inntak av karbo enn normale slankekurer anbefaler. Magen fungerer bedre, jeg har mer energi og jeg går ned i vekt.

Skal ikke veie meg før på torsdag, men har godfølelsen selv om tante rød er på vei:-)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss' date=' du er kjempeflink.

 

Blir inspirert til å ta i ett tak i kveld :)[/quote']

 

Så bra da, Monken - at jeg kan være til inspirasjon - det er jo derfor vi er her inne, ikke sant? Jeg får iallefall masse inspirasjon av å lese om andre som har fullt trøkk og viser meg at det GÅR an å klare det her. Nå har jeg trua - og det er kanskje det viktigste?

 

Jeg føler etter 10 dager skjerpings i denne omgang at jeg er der på en måte - gleder meg til bikini ferie til sommeren! Det skal bli anderledes enn tidligere sommere:-)

 

Ta i et skikkelig tak i kveld du - da føler du seg så bra i morgen at du får lyst til å gjøre noe da også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut noen karbohydrater noen dager for å se om det hjalp - tipper 4-5 dager med bevistgjøring rundt sukker/mel/stivelsesprodukter vil gjøre underverker både mtp vekten og hvordan du føler deg. Selv føler jeg meg veldig mye lettere i kroppen etter 10 dager med lavere inntak av karbo enn normale slankekurer anbefaler. Magen fungerer bedre' date=' jeg har mer energi og jeg går ned i vekt.

Skal ikke veie meg før på torsdag, men har godfølelsen selv om tante rød er på vei:-)

 

Lykke til!![/quote']

 

Takk for tilbakemelding:) det har jeg også tenkt på. Har ikke spisst brød siden jeg begynte, men det har jo blitt masse rugsprø knekkis, pluss poteter eller pasta til middag. Jeg skal prøve å kutte ut det meste av karbohydrater for å se om det hjelper:) Har nettopp byttet ut yoplait 0% med skyr som inneholder mer khalorier men mindre karbohydrater.

 

Lykke til med veiinga på torsdag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...