Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Er nok værsjuk m.m og litt stressa på hjemmefronten. Men nå må jeg tenke positivt og ikke begynne å skylde på allt og alle.

 

Ser at det ikke er like lett å få trent. Full jobb og familie krever sitt og det er vanskelig å få den halvtimen som skal til hver dag. Denne uken er det ekstra mye som skjer på kveldstid, og da begrenser det seg selv (foreldremøter, kurs, forening m.m)

 

Er ekstra spent på veiing i morgen. Har ikke hatt de store utskeielsene i helgen (kun rødvin og det er kosemerkene mine), men kjenner meg ikke helt i form.

 

Skal prøve å få drukket en del vann ila dagen slik at kroppen blir renska litt opp.

 

Til middag i dag blir det tomatsuppe/skiver i en fei for vi skal alle på speidermøte. til helgen reiser vi på speidertur, og da regner jeg med at det blir full fart hele tiden med fiske og bærplukking.

 

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-2,6 er jo kjempeflott!!

Og en ting er at veiing nr 2 ofte kan være litt røff...

Fordi resultatet er så innmari bra første gang, så blir man liksom litt skuffa når det ikke er det samme resultatet 2. gang. MEN -0,5 er også fremgang (om det er det det skulle bli:P) For det er mye vann som går av første gangen.. Uansett har du all grunn til å være kjempefornøyd!

JEg skal veie meg i morgen, og er litt spent... En helg i Danmark trenger ikke være en bra ting vet jeg... Men vi har kost oss litt, men jeg har prøvd å ikke snackse så masse. Litt vanskelig å holde styr på matgreiene men... Vi får se, går jeg i 0 er jeg fornøyd, og håper egentlgi bare at jeg ikke har gått opp noe.

Vi får nå se:)

Ha en flott uke jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Danmark har ikke kostet meg noen verdens ting! :D

ikke all verdens nedgang, men det var nå 0,6 og det er mer enn ittno! Og 2,5 cm på midjen er vel heller ittno å kimse av:)

 

Ja jeg er fornøyd nå. Og jeg håper virkelig at dette skal holde... For som om ikke Danmark var nok, så skal vi på hyttetur med gode venner og god mat til helgen.. Er ikke lett dette her altså! Blir liksom satt på den ene prøvelsen etter den andre.. Men klarte jeg forblåste Danmark, så må jeg jo klare hyttetur også:)

 

Så nå har jeg sitti og fundert litt igjen. Fordi... Jeg har jo hele tiden sagt at dette skal bli en ny livsstil, og dette skal være noe å kunne leve med. Men det er søren meg ikke lett. Min gamle livsstil brukte jeg år på få innøvd, så da regner jeg med det kommet til å ta laaaang tid med å avvenne den også. Men jeg leste en gang viktigheten med å ikke bare avvenne seg med en dårlig vane, men også erstatte den med noe positivt. Noe som er bra, da har man større sjanse til å lykkes. Så jeg har bestemt meg for å fylle tomrommet etter sjokolade med gått humør, turgåring, frukt og knekkebrød med syltetøy! Eller noe i den duren da.. Fordi.. som sagt, jeg har tenkt. Og jeg er kjemperedd for at det vakreste jeg har, som er min lille datter på 2 år, skal lide samme "skjebne" som meg. Jeg har alltid vært stor. Jeg har alltid vært den "stygge venninna". Eller... jeg har følt det sånn, selv om det ikke er tilfelle, har jeg blitt fortalt. Men med vår datter, følger jeg vi er veldig flinke. Vi har et balansert kosthold og nok måltider og nok trim og lek og morro, og hvorfor klarer vi da ikke å gjøre det med oss selv? En mors evige last går jeg ut i fra.. Jenta mi er veldig sunn og rask og aktiv, og ja hun får litt lørdags godt og litt ekstra godt inni mellom. Hun merker ikke sin mors "hønemorhet" ovenfor henne hva mat angår. For det er det å finne den balansen også. Hun skal ikke være på "slankern" eller leve under no diktaturregime ihht mat. Men det er ikke lett dette her. Mye å tenke på og mye å vise hensyn til og mye som skal balanseres..

 

Så ja! Det er mye å tenke på, og det er en hel del justeringer i topplokket som må til. Gamle vaner er godt innøvde vaner, men ikke umulige å erstatte:)

 

Så.. lykke til jenter! Dette skal vi klare sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv slitt med overvekt i hele mitt voksne liv.

Jeg har 2 døtre på 14 og 12, har hele tiden ikke ønsket at de skal lide med vektproblemer slik jeg selv har gjort, har derfor vært veldig påpasselig med hva de har fått putte i munnen.

Den eldste er nå kommet i alderen hvor man ikke vokser så mye i høyden, men heller den andre veien, så det med at jeg har vært striks tidligere har gitt de vaner, som jeg dessverre ikke har klart å holde meg til selv.

Det er disse vanene jeg nå skal prøve for n'te gang å få gjort noe med en gang for alle.

 

Lykke til videre på turen til å nå dine trivsel mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ett ble dagen min litt trist.

Det er 20 år siden i dag en kompis mista faren sin. Partnair-ulykka om noen husker. Jeg har aldri visst hvordan, før nå... Og det er vanskelig å se at en kompis har det vondt...

Alt annet ble sånn plutselig en bi-greie..

Vet dette antakelig ikke har noe i dette forumet å gjøre.. jeg bare måtte skrive noe.. se om det ble litt lettere..

Verden er en rar plass, på både godt og vondt..

Nei.. Må tenke positivt! Nå! Tenke gode tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en merkelig verden vi er i. Noen ganger blir mann rett og slett satt på plass igjen, med begge bein på jorden.

Det er fryktelig når sånt skjer og det er mange som aldri kommer over det. Jeg har stått nær mange mennesker som opplever noe vondt og det har stor effect på en selv. Uansett man ikke har opplevt det selv.

Men det viktigste er at man tillater seg selv og være trist en stund, så lenge det går over igjen også. Av og til må man stå stille litt og være bevist om at livet kan endre seg når som helst.

Ta være på de gode ting og mennesker rundt deg. Livet er så mye mer en bare seg selv. Det er akkurat det mann føler når man opplever det du opplever nå.

 

Ta tid for andre, ta tid for deg selv. Ikke stress bort tiden, livet er for kostbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid godt med noen gode ord.

Og jeg er så enig! Derfor har jeg bestemt meg for "bare" å være der om han skulle trenge noen å snakke med, så får jeg bare konsentrere meg om å gjøre det bra rundt meg selv og familien min..

 

Så.. jeg ringte mamman min i dag og fortalte henne at jeg har begynt på dette, og hun var faktisk så støttende athun sa om jeg ville, så betaler hun GRkurs for meg:D Men foreløpig tar jeg til takke med dere:P Og er egentlgi ganske fornøyd med det for nå! Dere er så snille og flinke og kjempeflotte motivatorer! Håper jeg også kan være det i det lange løp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned igjen.. på kun kort tid..

Samboern har fått permiterringsvarsel.. og jeg er arbeidsledig..

Guffen klump i magen nå gitt.. ouff....

Syns jeg får litt drøyt mange prøvelser gitt, åsså er det jo typisk at de dukker opp rett etter jeg har funnet ut jeg skal forandre livsstil..

 

Men jeg har sykla i 30 min da.. og skal gå tur retur foreldremøte, kan jo ikke bare legge meg ned heller og gi meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne økonomien er noe dritt! men dere finner nok ut av det, bare stå på. Og mht til prosjekt bedre helse, er jo egentlig ikke en reel stopper. Men jeg skjønner at det gir hodebry.

Dere får bare sende massevis med søknader og ringe rundt og høre om noen trenger folk. ( jeg ringte rundt og fikk jobb etter 2 dager)

Hold fokus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist jeg var inne og skrev på tråden nå, men følger med likevel altså!

 

Så mange prøvelser Soffe76, men det går nok bedre etterhvert, både med venner og ikke minst på hjemmefronten! Men tøft når det står på, det er det ingen tvil om at det er! Spesielt siden økonomien er helt nødvendig, så tar det på når begge er i en slik situasjon!

 

Men ikke mist fokus, stå på så godt du kan! Og om du skulle "sprekke" når det gjelder din nye livsstil under den mest hektiske perioden med annet i livet, så sørg for at "sprekken" ikke blir langvarig, men ta deg inn igjen så snart som overhodet mulig, om ikke neste måltid, så i hvert fall neste dag!

 

Og du gjør helt rett i å tenke på hvordan din datter skal ha det i fremtiden, jeg har selv ei datter på 10 mnd, som jeg også skal lære gode vaner, for jeg antar at hun har samme genene som både meg og mannen min:) og da har hun nok desverre anlegg for å legge på seg...

 

Så stå på så godt du kan og ta i mot all hjelp og støtte du kan oppdrive, på alle områder!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke så lett alltid.

MEn vi har funnet ut at vi må bare gjøre det beste ut av dette..

Bla står bilen nå i garasjen, og vi skal sykle og gå i stedet. Det blir jo masse gratistrim:)

Men... skal ike juge, dette er dritkjipt. Men det må gå på ett vis, så da gjør det det.

 

Godnatt jenter og takk for fine tanker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, dette her er ikke lett nei. Husker det fra noen år siden. Det er så lett å bare gi opp, sette seg på sofaen med noe mat og se tv, fordi man har jo masse tid hele dagen..............Men nei, så må man ta seg sammen. Nå er det tid for å bli kreativ, og med det mener jeg at man skal tenke seg om: hva kan jeg godt og hvordan kan jeg utnyte det slik at jeg tjener litt penger med det.

Jeg begynte så med en kjøkkenhage, det gikk så bra at jeg har solgt masse grønnsaker og frukt fra trærne solgte jeg også. Kjøpte blomsterfrø og solgte halv-voksne planter også. Nå er det vel for sent (hvis ikke man har et godt varmet glasshus) for å gjøre noe sånt, men det er sikkert noe annet som man kan finne på.

 

Håper at ting går bra for deg, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja livet består av mange opp og nedturer, men vi må ikke gi opp.

 

Mange gode ord er sakt i denne tråden, og jeg støtter meg til dere som sier at vi må tenke fremover og på de som ser opp til oss (våre små kjære).

 

Det viktigste nå er å holde fokus, ta en dag av gangen og se muligheter. Ta kontakt med venner/kjente så kan det dukke opp uventede muligheter.

 

Er selv i bedre humør nå, selv om jeg har hatt en travel uke på hjemmefronten (har vært alene med ungene siden søndag). Fikk ikke gått på hele GR kurset tirsdag, men var innom og veiet meg -1,3 og det var over forventingen! Nå har jeg tatt av 3,9 og er på rett veg.

 

Til helgen er det hyttetur med ungene, og jeg håper det ikke blir for mange fristelser. Gode muligheter for tur og aktivitet, så det går nok greit. Litt verre med neste uke da jeg skal 3 dager på konferanse, mye god mat/drikke og liten aktivitet (ikke trimrom/svømmebasseng på hotellet). Skal prøve å få tatt meg en tur hver dag, men det er ganske travelt program.

 

Vel, lykke til videre alle her inne - dette skal vi klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi en liten meltdown etter en laaang uke, og en lang dag hvor jeg har prøvd meg som barnehagetante. Egentlgi litt morro, men mellommåltider og sånt blei bare tull

Så vi lagde pizza, spiste potetgull og melkesjokolade. Og jeg angrer ikke i det hele tatt. Det var deilig å ha en dag med ustruktur også:) Og mengde potetgull og sjokolade er mye mindre enn før skjønte vi etterpå. OG vi storkoste oss!

Men nå er den dagen over, så dagen i dag startet med havregryn, banan, valnøtter, melk og appelsinjuice. Og i dag skal vi ut å gå tur i skog og mark i foreløpig en ukjent mengde av tid og sted:)

God helg jenter!

kos dere!

 

Og ja, jeg er fremdeles arbeidsledig, og ja mannen kan fremdeles bli permittert, men sjokket har lagt seg og vi har bestemt oss for å bare ta det på strak arm, og gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nedgangen på 1,1kg denne uken og jeg er igjen storfornøyd!

Dårlig tid nå.. løpe ut døren og skal ta i mot stemmer i hele dag. Gjorde det i går også, og da gikk jeg hjem. 6,5 km faktisk:) åsså tryna jeg... slo hofte og kne... typisk.. MEn det ordner seg det også ja! :)

Alt går seg til?

Ha en finfin uke jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nedgangen på 1' date='1kg denne uken og jeg er igjen storfornøyd!

Dårlig tid nå.. løpe ut døren og skal ta i mot stemmer i hele dag. Gjorde det i går også, og da gikk jeg hjem. 6,5 km faktisk:) åsså tryna jeg... slo hofte og kne... typisk.. MEn det ordner seg det også ja! :)

Alt går seg til?

Ha en finfin uke jenter:)[/quote']

 

All grunn til å være fornøyd. Ha en fortsatt god dag og lykke til i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Har ikke vært på vekten denne uken pga helgeturen og konferanse fra mandag til onsdag. Venter til tirsdag og GR kurset før jeg går på vekten, slik at jeg må konsentrere meg litt ekstra etter en del utskeielser (hotellmat og vin...).

 

Fokus har alikvel vært på å få seg litt trim, og i går var jeg på Elixa treningsenter for første gang på 7 år! Heiv meg på en treningstime i sal med styrke og er helt stiv og støl i dag. Men det gjorde veldig godt både for sinn og rygg (har slitt en del med ryggen de siste årene..).

 

På lørdag blir jeg med minstejenta på speidertur og satser på å ta med meg en sunn og god matpakke til lunch (og ikke alle godsakene som jeg vanligvis putter i sekken....). Tursjokoladen +++ blir hjemme denne gangen.

Har foresten funnet en Bixi turkjeks med litt sjokolade som er god og inneholder 115 kcal så den kan jeg jo ha i sekken ;)

 

Ønkser dere alle en riktig god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke som har gått... tja.. hva skal jeg si...

Det er ikke det at jeg har spist så mye tull og rart.. men ukonsentrert og urutinert. Ikke orka å skrive opp eller noe... Møtt litt veggen på en måte? JEg vet ikke jeg.. jeg har jo gått litt tur og trent litt.. men jeg har skeia ut to kvelder... Skeier ut med mye mindre enn før da... men man hadde jo ett lite utmattelses øyeblikk her. Ting er ikke så innmari enkelt her om dagen, og konsentrere seg og være glad er ikke så innmari enkelt. MEn vi prøver.. Nå har jeg ei helg sammen med jentungen aleine, så det blir vanskelig å gå tur. Eller.. vi kan gå tur, men tempoet blir liksom ikke høyt nok, så blir vel sykling etter hun har lagt seg tenker jeg. jeg veit a søren...

På den andre siden gikk jobbintervju knallbra, og jeg er en av kandidatene som sitter igjen, og det er jo alltid positivt, men svar får jeg ikke enda. Merer jeg ble veldig sliten av det intervjuet.. ga det alt jeg hadde gitt.

Det hjelper jo selvfølgelig på humøret at jeg begynner å bli tett i nesa og halsen svir... BAJS.. men sånn er det. Høst og alt der..

 

Jaja... det var dagens "oppløftende" skriving for denne gang...

Skal ut å leke etterpå og håper alt blir litt bedre utover dagen.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...