Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg lært noe nytt... ingen mennesker er generelle! Så når vi sier man og du, skal vi si jeg. Istedenfor at man kan gjøre sånn og sånn, ken jeg gjøre sånn og sånn.. Og duden kunne ikke presisere nok at vi velger selv den retning livet vårt tar på godt og vondt, og vi MÅ ta ansvar for vårt eget liv, Og ikke minst... drit i hva andre forventer av deg... ehmm.. hva andre forventer av meg! det betyr ikke noe lell, de eneste som definerer oss er oss selv. Vi er de eneste som vet hva som er fundamentalt viktig for oss, og hva som inspirerer oss til å være det mennesket vi ønsker å være.

Rett dere opp! Jeg har begynt med det allerede, sitt litt utpåstolen, la blodet flytet jevnt i hele kroppen, gå med hodet høyt! Det er kun du selv som definerer deg:)

 

og utover det... ned 0,3 og satser på mer neste uke. Fordi jeg har lyst til det! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg soffe76, og håper du får jobben. Opp og nedturer må vi regner med, bare vi ikke mister helt fokus på hva vi holder på med.

Jeg var på GR kurs på tirsdag og ikke fornøyd, -0,5 på to uker er allt for lite. Har jo trimmet og allt, men jeg tror jeg vet hva det skyldes. Hadde en god middag på søndag, men mannen min (som er kokk) var veldig uheldig med saltet (saltet to ganger..). Dermed ble magen helt på styr og har nok bunnet opp mye av vannet i kroppen. Gikk på vekten i dagmorges, og ser at jeg har gått ned noe mer siden tirsdag. Er på rett vei.

Resultat så langt er -4,5kg på 5 uker - målet er 9kg på 8 uker men det må nok justeres litt. Totalt skal jeg ned 25-30 kg og jeg skal klare det denne gangen.

Skal ha en skikkelig innstrammingsuke, og håper på trimsykkel i kveld (skal jobbe overtid) og kanskje kommer jeg meg en tur til Elixa ila helgen?

Neste helg er det tur til Amsterdam med jobben og jeg må være godt i rute med vektreduksjonen før vi reiser - og det skal vi klare.

 

Vel, på tide og jobbe litt videre. Fyller opp vannflasken og tar meg et eple (er heldig å ha fruktfat på jobben hver dag)

 

Ha en fin helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over, og i kveld er det GR kurs og veiekveld. Er veldig spent på resultatet, det ser ut til at det går rette veien etter en skuffende kveld sist tirsdag.

Helgen har vært aktiv i form at huslige aktiviteter (husarbeid og montering av møbler), så selv om jeg ikke har trimmet så mye så har jeg svettet (3 timer med støvsuging/vasking er jo bevegelse.)

I gårkveld kom jeg meg til og med opp på trimsykkelen og fikk en halvtime med spinning så svetten rant.

Ellers må nevne at jeg har en kjekk mann som vet å gi meg belønning - han kom hjem med 20 flotte roser på fredag og sa det var fordi jeg var så flink/stod på med riktig kosthold og trim.

Kommer innom med resultatet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koooooos

Snille mannen:)

sjøl er jeg ikke veldig stolt av meg selv... har kke turt å gå på vekta en gang...

Bryllup og tur og barneløs og i det hele tatt. Og når man attpåtil syns synd på seg selv, så blir det ikke mye struktur i hverdagen gitt...

Men i dag bestemte jegmeg... nok er nok! Så i dag har jeg vært kjempeflink! Så vekta skal få lov til å vente til neste tirsdag. Jeg har det så bra i dag, så da får det andre vente:)

Jeg har fått jobb!!!!!! Og er så glad så glad, og har endelig fått tilbake den tapte energien og pågangsviljen. trur ikke det har kosta meg sånn inmmari masse altså, denne dustetiden med permitteringsspøkelser og dagpenger osv.. Men jeg vil bare ikke vite hvor mye akkurat nå.

Så, lykke til til deg!!! Og dette går kjempebra!

Og det skal stadig gå bedre her også. Derfor skal jeg ut og gå tur nå tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Jobb! Så bra - allt ordner seg etterhvert. Nå er det bare å stå på videre med riktig kosthold og trim - ta en dag av gangen og stå på.

 

Det gikk kjempeflott i går, -1,5 og totalt har jeg nå tatt av -5,9 på 5 uker. Skal innrømme at det har gått forbausende greit til nå, men vet av erfaring at det er tiden fremover som krever sin kvinne (må ikke miste fokus). Må bli flinkere til å skrive opp allt jeg spiser/drikker slik at jeg har kontrollen, men ser at enkelte dager bare forsvinner uten at jeg får satt meg ned og skrevet noe som helst.

 

Skal på tur til helgen med jobb, og selv om kursleder sa at målet må være å holde vekten så har jeg jo planer om å gå ned litt. Håper det blir masse trasking rundt i gatene og at jeg klarer å være måteholden med mat/vin.

 

Må komme med på Elixia i dag...

 

Ha en fin dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Gratulerer med ny jobb! Skjønner godt at det har vært tungt å finne energi og motivasjon i tiden som har gått ja. Usikkerheten rundt permiteringer tapper nok en for krefter vil jeg tro! Spennende tid du går i møte nå da!

 

Lykke til i nyjobben og måtte energi og motivasjon komme tilbake til deg :)

 

- og husk, vi er her i gode og "onde" dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en fantastisk helg over. Vi trengte dette gitt...

Bare slappa av og kost oss og tusla rundt i huset og rydda litt og bakt brød og lasagna. Og i dag slo vi på stortromma og fikk venner over til ribbemiddag med gele til dessert. Nei.. kanskje ikke verdens sunneste greie! Men fy fader så godt:)

Gått tur i nesten halvannen time, og egentlig har det ganske så bra.

Merker at jeg har en følelse av total tilfredshet i kroppen, og det er alt for lenge siden sist.

Jeg slapper av og slipper taket på alt det vanskelige vi har gjennomgått i det siste. Det henger litt økonomisk usikkerhet over hodet fremdeles, men vi har ftt et lite pusterom.

Håper dere har hatt en like god helg som jeg har jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre Soffe' date=' at energien er der igjen!!!

 

Klem[/quote']

 

Og takk for støtte:)

Kommer helt sikekrt til å trenge den igjen, for ingen vet hva som skjer når dette vikariatet er over, og det kan være allerede om 4 uker.. Men får nå har vi pusterom og det skal jeg bare nyte!

Og i dag skal jeg på trimtrening igjen, og få spretta av litt helgekos, og det tror jeg blir bra gitt.

Prøve å dytte inn litt turgåing i løpet av uka er heller ikke å forakte. Så alt ordner seg under amrsjen!

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kickstarter uka med aerobic og drøye 3 TP!

i morra tur, onsdag tur, torsdag sykling, fredag fri, lørdag tur... mye tur ja:)

Så er det bare å holde det da... jadda! Alt årnær sæ! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet
kickstarter uka med aerobic og drøye 3 TP!

i morra tur' date=' onsdag tur, torsdag sykling, fredag fri, lørdag tur... mye tur ja:)

Så er det bare å holde det da... jadda! Alt årnær sæ! :([/quote']

 

Så flink du er og greit å ha planene i orden for uka Soffe!

 

Turen til Amsterdam var kjempeflott. Koste meg masse, og gikk å trasket opp/ned gatelangs... Men, resultatet på GR kurset i går var ikke så bra. Hadde lagt på meg 0,3 og det er ikke bra:(

Var på spinning mandag (så jeg fikk en bra start på uka), og i kveld er det ny tur til Elixa. Skal ha bedre restultat til neste tirsdag, og jeg gir ikke opp.

 

Dette skal jeg klare....

______________________

Mål er fra 103,5 kg til 78kg

-5,6kg pr i dag...(oppstart 25. august 2009)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått tur... laaaaang tur:) Halvtime mer enn vi hadde planlagt. Vi gikk langt ned over en bru, opp på andre siden og skulle krysse bru. Meeeeeeen.. så lett skulle det ikke været.. bru nr 2 var det vedlikehold på så vi måtte snu og gå samme vei vi gik til. og derfor ble turen 2 km mer enn den skulle gitt. Men det hadde vi jo bare godt av og jeg kan skilte med over 3 tp:D

Og etter å bare ha gått ned 0,1, så får vi håpe at sånne ting kan hjelpe litt på:(

 

Mere tur jah!

Tur er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ting roer seg ned og man har ett lite pusterom... så skjer det ting..

Ikke helt positive egentlgi... eller jeg vet ikke hva sjeg skal tro er vel mer rett..

Og dersom du ikke vil ha innblikk i min intimsfære bør du slutte å lese nå:P

Jeg har en veldig uregelmessig mens etter jeg slutta på p-piller. sånnmellom 6-8uker kan gå... nå har det gått snart 10. Og nei, jeg er ikke gravid for det har vi testa.. Videre har kroppen gått heeeeeeelt i stå.. ikke ett gram vil den slippe på.. dette kan ha noe med at jeg ikke går på do lenger.. jeg vil gjerne, mendet virker liksomikke sånn... nå har jeg horvainnpå laxerendeffektpastiller og prøvd chilli og kaffe om morran... meeeeen nei.. Og sånn har det nå vært i over to uker, så dere kan jo selv tenke dere presset. det ordner seg vel til slutt, men nå hadde jeg ett behov å ventiliere litt.. etter å ha bare tenkt at det ordner seg, det ordner seg i 2 uker. det har faktisk gått såpass langt at jeg lurer på omjeg skal setteklyster på meg selv.. jaja.. nå har jeg bretta meg ut nok for dere. Dere skal slippe å få detaljene om kaninbæsj og sånt:D

 

-Soffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Vet ikke helt hva jeg skal si Soffe - har ikke noen erfaringer selv rundt dette og kan ikke komme med noen kjerringråd heller (ser jo ut til at du har prøvdt det meste). Tror jeg kanskje ville prøvd eksperthjelp dvs lege eller homopat, men det koster jo noe. Kanskje de har noe i helsekostbutikken?

 

For mitt vedkommende virker det veldig godt med kaffe, det får fart på systemet. Prøver alikevel å kutte ut litt kaffe på jobb og ta en kopp te innimellom (noen sier det skal være bra..).

 

Vel, det er snart helg og planene mine er ikke så mange. Skal kose meg med mann og barn, få unna litt husarbeid og så har de meldt litt fint vær så jeg håper det blir en fin søndagstur.

 

Ungene har hatt høstferie denne uken, og dermed har det vært lite fritidsaktiviteter og lekser. Dermed så har jeg faktisk hatt en uke hvor jeg har fått tid til litt aktiveter selv, og jeg har vært på Elixa mandag, onsdag og torsdag:) Er veldig fornøyd med det. Er ganske støl i kroppen i dag, og jeg var veldig skuffa når det ikke viste på vekta (ja jeg går på vekta hver morgen!).

 

Vel, veiedagen er jo ikke før på tirsdag og det er det resultatet som teller. Vet jeg har spist for lite hele uken, men synes at Amsterdamturen hadde gjort så stort utslag at jeg kan ikke legge på noe ekstra. Skal ha meg et par glass vin i helga og det er det jeg skal bruke kosemerkene på.

 

Ha en fin helg alle sammen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

Det går så bra då:(

Men det har begynt å løsne litt. Og det har vist seg på vekta over natta med ett kilo:D

Helt ærlig så tror jeg det egentlig er stress ettersom situasjonen i heimen har vært som den har vært. Men vi slappermer og mer av så det hjelper stadig på.

I helgen skal vi ha besøk av svigerinne med barn, så da blir det litt turer og litt rødvin. Og bittelitt snop... men jeg skal være sterk... og forsiktig... og gjøre det beste jeg kan.. :P

 

klaredet: ett lite tips bare... kroppen stopper helt opp hvis den hardtrenes uten nok mat og energi. Hoppe over måltider stopper bare forbrenning.

 

God helg jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vi lov til å si det?

For atte det syns jeg nemli! Vi må bli flinkere til å skryte av oss selv:)

Pålørdag gikk vi tur. de første 40 min er reinklatring... ganske så brattoppovervardet,og fytti så sliten jeg var og fytti for enutsikt. Ett lite tjern og høstfarger og i det hele tatt... Og påsøndagen gikk jeg lang tur igjen. ikke stigning da, ikke så lett med barnevogn det vøtt. Men nesten halvannen timeble det da også. Og i dag harjeg aerobicet i en time:D 10 TP på 3 dager syns jeg er heeeeeelt ok:D

Nå får vi bare vente å se om det gjør seg np utslag på veiinga i morra da:) Eller var det på onsdag.. har gått litt i surr jeg :)

Fin aften damer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Soffe, du har all grunn og SKAL skryte av deg selv. Tur i skog og mark er jo det beste som finst, spesiellt når vi har så fint høstvær.

 

Helgen for meg gikk ikke helt som planlagt mht til aktivitet, men med mat så koste vi oss.

Ang. mat så laget jeg en god kylling/pasta salat på fredag, lørdag hadde vi biff m. bakt potet, bakt bifftomat m. sopp og vårløk (bakt tomat gjør at jeg ikke trenger saus..). Hadde litt kesam i poteten som jeg bare spiste halvparten av (er ikke så begeistret for potet). Søndag laget mannen min en herlig kalkungryte m. mass grønnsaker, og til den hadde vi ris til. I går hadde vi resten av kalkungryten og da med pasta. Som dere forstår så elsker jeg god mat, og selv om jeg ikke er noen flink kokk selv så har jeg en mann som elsker å lage mat + at han er med på livstilsendringen selv (han har tatt av 12 kg på 8 uker!)

 

Når det gjelder aktivitet så fikk jeg unna litt husarbeid på fredag etter jobb slik at jeg kunne benytte det fine været på lørdagen i hagen. Fikk røsket litt opp, men enda har jeg litt igjen i hagen som jeg hadde planer om å få unna ila uken (har noen løker fra Amsterdam som skal i jorda). Men, minstejenta har fått vannkopper og dermed så ble det innedag hele søndagen (ingen søndagstur med familien), klarte å få ryddet litt mer i huset og etter leggetid for minsten så tok jeg en kjapp runde rundt boligområdet (ca 30 min rask gange).

 

Det var min helg, og i kveld er det GR kurs og veiedag. Er spent på resultatet. Med all trim som jeg fikk sist uke, så bør det vise igjen på vekten . Siste kursdag av første kurs, men jeg hopper rett på kurs 2 neste uke!

 

Når det gjelder antall kcal så sliter jeg med å komme opp i 1800 som jeg bør ligge på, men jeg hopper ikke over måltider. Prøver lite og ofte.

 

Da er det på tide å logge seg av - kommer med resultatet i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er litt masete å få til det.

Men jeg fikk ett tips fra mintidligere kursleder.

Spiser du frokostblanding, så ha oppi litt valnøtter. Det ergodt, har en fettforbrennende effekt, og sunneoljer. Men vi snakker her om10g eller så:P

 

Tilsett avocado i salater. Sunne oljer etc.. Ha detpå skiva under skinke eller annet kjøttpålegg.

(Den pannestekte sandwichen til matprat.no er knall god)

 

Og gjør man dette har man raskt dytta på 100kcal og vel så det uten å ha økt matmengden betraktelig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er sur...

Og skuffet...

Og ikke minst frustrert...

Jeg har godt opp en halvkilo faktisk...

Hvorfor det?

Jeg har trimmet masse,jeg har spist som jeg skal... Jeg har ikke værtså flink som denne uke på hele greia.. ouff... blirjodeppa av dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er sur...

Og skuffet...

Og ikke minst frustrert...

Jeg har godt opp en halvkilo faktisk...

Hvorfor det?

Jeg har trimmet masse' date='jeg har spist som jeg skal... Jeg har ikke værtså flink som denne uke på hele greia.. ouff... blirjodeppa av dette....[/quote']

 

 

Hei

 

Veldig frustrerenede og ikke gå ned når man venter det som mest :D

 

Det er nok treninga som gjør det. Musklene dine samler vann, vei deg etter en dags treningsfri så skal du se at vekta flytter seg nedover.

Og muskler veier mer enn fett..... Så det er veldig sannsynelig at du har minsket i cm.....

 

Kjomsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha visst hvordan man skrur på for å kunne sende og motta priv. meldinger...finner ingen knapp eller noe på min profil somsier at jegkan det....

 

Takk for snille tilbakemeldinger forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...