Gå til innhold

Hilsen fra en ny gammel traver:)


Gjest soffe76

Anbefalte innlegg

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Å nei å det svinger fort i denne verdenen...

Og da er det nedgang på 1,4kg bare siden i går....

Jaja:) skal jo være fornøyd med den. Jeg må bare holde dette gjennom helga til "offisiell" veiedag...

 

Kos dere jenter! :D Og ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestemt meg for å komme med litt oppskrifter her titt og ofte av ymse art, så vi startermedfisk:)

 

Fisk i form 2 pers.

 

(Begynn med poteten først,fordi denskal stå lengst i ovnen)

300g Hvite fiske fileter (Selv brukte jeg Pangasius fordi den er veldig nøytral og billig)

Squash, paprika, løk, purre/vårløk, søtpotet, fennikel, kålrot, persillerot (egentlgi hva enn du har av grønnsaker som egner seg å bli ovnsbakt)

1 matfløte (Man spiser ikke hele uansett, og man kan erstatte med kaffefløte om man vil)

Chilipaste, korianderpaste, salt og pepper og hva enn urter man kan tenke seg.

Pesto (rød fungerer veldig godt, men grønn kanogsåbrukes) 1 ts pr filet

 

Skjær opp grønnsaker i skiver, båter og pinner og lett i en ovnsform. Legg fiskefiletene oppå, og smør utover pestoen.

Bland fløten med krydderiene og hell oppå fisken. Stekes i ca 20 min på 210 grader.

 

Serveres med ovnstekte potetbåter. (potet i båter, saltes pepres, stekes i 30-40 min)

 

Dette blir ca 500kcal, og da bruker man bare 3ss av sausen som grønnsakene ligger i.

 

Bon apetit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd og god oppskrift Soffe. Jeg skal prøve den en dag:)

 

Hadde veiedag og siste kurskveld på tirsdag. Hadde -1 kg og er fornøyd, men hadde håpet enda mer etter å ha gått opp sist + trimmet hver eneste dag både kondis og styrke. Men ned er ned og ett kilo om gangen er jo kjempebra!

 

Skal rett på nest kurs som begynner neste uke, men det blir nok en ' hold vekten' uke dette. Til helgen skal jeg til København med min mann og jeg gleder meg. Vi har bestemt oss for å kose oss med mat og drikke selv om vi jobber med livsstilsendring. Klarte meg jo ganske godt i Amsterdam, så det skal nok gå denne gang også.

 

Dette skal jeg klare, nytt mål blir -6 kg til før jul :D

 

Ha en fin helg alle her inne!

__________________________________

Mål er fra 103,5 kg til 78kg

-6,6 kg pr i dag...(oppstart 25. august 2009)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaredet: Du er jo kjempe flink og har flotte resultater å vise til:) Og når man bestemmer seg hvordan det skal gå på forhånd blir alt mye lettere. Og en ting jeg har vært klar på hele tiden er at man skal kunne kose seg. Vi skal jo trossalt leve med dette, vi er jo ikke på slankern;)

 

Kos deg på tur! Og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolademuffins møter fondant (16 stk):

 

150 g sjokolade med 70% kakao

70 g smør

6 eggeplommer

50 g Sukrin

6 eggehviter

60 g Sukrin

 

Slik gjør du:

Hakk sjokoladen i biter.

Smelt smøret og hell den over sjokoladen mens du rører til det smelter (om ikke alt blir smeltet, kan du varme det over vannbad).

Pisk eggeplommer og Sukrin til eggedosis.

Pisk eggehviter og Sukrin til stiv marengs.

Vend inn eggedosisen med sjokoladen.

Vend så inn marengsen forsiktig med en slikkepott.

Hell i store muffinsformer eller ildfaste former som rommer minst 1 dl. Fyll opp slik at kaken blir ca 2-3cm tykk, og stek 20-25 minutter ved 100 grader.

Serveres romtemperert, men er også veldig gode dagen etter (i kjøleskap).

 

Disse har heller ikke hvetemel, og de smeeeeeelter på tunga. Og har totalt drøye 80 kcalprstk;) Og det er jo det beste egentlig!

 

God helg damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ålreit å lese tråden din! Du er jo superflink :D Hyggelig at du titter innom tråden min også!! Det setter en slanker som stadig er på jakt etter ny motivasjon stor pris på :)

 

Ang. om det stopper opp i kroppen kjenner jeg til en lakserende te som jeg brukte en gang da jeg tok en rensekur for kroppen. Den heter Salzburger-te og fåes kjøpt på helsekostbutikker. Ellers er det vel MASSE vann som gjelder...

 

Flinkis, det er du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått en tur tilsvarende 4,9 TP :D Fornøyd med den ja!!

Så derfor skal jeg lage hjemmelaget potetmos i dag! Det er så innmari snadder... Og siden ejg har vært veldig flink, kan jeg skjemme meg bort bitte litt;)

 

Håper dere har hatt en flott helg jenter!

 

Maysa: takk i like måte! Og det du lurte på vet jeg faktisk ikke... det jeg vet er at Sukrin har en søthet på 75% dersom sukker er 100. Vet ikke om det hjalp men..

 

Vimsa: Alt årna seg litt mer når andre ting falt litt mer på plass:) MEn takk for råd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på mellom 10 og 14 T`P på en god uke. Prøver å gå masse tur. MEn jeg prøver også å ikke komme under 7. Jeg trener på mandager bare, og går eller sykler resten:)

De grønne glisete smileysene er sammensatt av : og D :D

Jeg er ganske strikt i gjennom uka. Jeg sørger for å spise 6 måltider hver dag, 2 mellommåltider og kveld. Kvelds inntaes aldri etter 19. På lørdager er det stort sett litt "slapt". Men det er fordi jeg har bestemt meg for å ha en fridag. En dage hvor jeg kan spise litt snop, kake, pottis, rødvin eller lignende. Jeg føler selv at jeg begynner å bli ganske klar på dette med mengdebegrensning. JEg har ingen nei-mat. Bare at det som er "ille" er i bittesmå mengder. Dette fordi jeg må gjøre noe som funker for meg. og jeg skal leve med dette, og kos hører med.

Håper det var litt svar hvertfall:D

Og være nyskjerrig er helt lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt... i helekroppen...

spesielt i bein og legger...

Men det er egnetlig litt godtvondt:)

Jeg gikk laaaaaangt i går. Over to timer i skog og fjell og klatring spesielt bratte bakker, både opp og ned. Ned er verst, så jeg satser på at det er bygging av musklatur som gjør vondt:D

Uansett... i dag skal jeg da på aerobic.. hvordan i all verden skal det gå? Detmå jo baregå, så det gjør sikkert det. Men jeg kan jo ikke feige ut fordijeg er støl!? Det erfor dumt på en måte.. Dessuten er det jo hviledag i morra...

Ha en flott uke småpiker! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronderpi1

Sånn vondt er "godt-vondt" :) Super tur ser jeg, helt etter min smak!

 

Hærlig at man kjenner at kroppen har vært brukt!

 

Jeg skal nok få min sånn periode om 14 dager når jeg begynner på treningssenter tenker jeg....... Blir vell å stønne og bære seg bare man skal forflytte legemet :D

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo det. Men det er litt derfor jeg har en snikende følelse av at morradagen blir verst;)

 

Og hvis noen tok seg nær av småpiker kommentaren min, var det ikke sånn ment altså. Så det nå at det for kan tolkes som en sånn ovantil og ned-greie, men jeg mente det som en "vi skal bli små flinke jenter" :)

 

Ha en flott uke jenter! Og plutseligdukker det opp en liten oppskrift her, så bare følg med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt... veldig vondt.. jeg tok mine støle legger og ben på trening... så nå er det bare enda mere vondt. Men det er godt vondt! Jeg har jobbet hardt og det merkes:)

 

Dagens oppskrift er ett tilbehør til middag. Det er knallgodt og suuuuuuuuuuper enkelt. Finn frem det du liker av grønnsaker som kan stekes. Jeg er enkel og tar en frssenpose wokblanding. Stek i litt olje så det blir skikkelig varmt, og ha en god mengde med søt chilisaus på. Det er bare noe av det beste som finns, og det funker til nesten all mat uansett:D

 

Kos dere!

Jeg skal ta med meg min slitne, svette kropp i dusjen, så seng. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så flink Soffe. Lang tur og trening med en støl kropp...

 

Selv hadde jeg en fin tur til København i helgen sammen med mann og eldste gutten (han er snart 12 år..). Det ble myyyye trasking i gater, god mat og drikke.

Fant tilogmed en klesbutikk med store størrelser, og dermed fikk jeg kjøpt meg en ny bukse som satt perfekt (ett nr ned i str!) + et par topper. Har en del bukser som jeg nå etterhvert skal kvitte meg med, men så lenge de ser ok ut på en stund til så får jeg ha de. Skal nemlig ikke invistere i så veldig mye nytt før jeg har nådd neste mål.

 

Trim er det ikke blitt så veldig mye av denne uken, men jeg har en slik midt i mellom to kurs uke.

 

Var med minstejenta på speideren i går (ruslet tur i skogen), og det ble ingen annen trim for det var en del å pakke ut/rydde unna hjemme.

 

Men i dag er starter jeg på GR kurs nr 2 og målet er at jeg ikke har lagt på meg den siste uken og at jeg ila neste kurs skal ta av 6kg til før jul.

 

Kommer med resultatet i morgen:)

____________________________

Startvekt; 103,5 kg

Vektreduksjon til nå; -6,3 kg

Langsiktig mål er -25 kg (og -12,5 til jul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlgi skaø jeg jo være fornøyd... Nedgangen er 0,8 siden forrige uke, og det virker som jeg har "stabilisert" meg på plussminus halvkilo i uken. Og det er jo det som er ønskelig.. Det er bare at jeg har lyst til at det skal bli mere... Bare en gang ettsånn lite dump? jaja..

Egentlgi tror ejg alt bunner seg i at jeg har en skikkelig dårlig morgen... Super trøtt, finner ikke klær å ha på,ordner supermatpakke, finner ikke adgangskort til jobb (som er drit kkipt fordi jeg er innleid til en av Norges største bedrifter som er avhengig at altsikkerhetsmessig fungerer) ,drar i barnehage men finner ikke tøflene til jentungen for n'te gang..., finner ut jeg har tatt med feil veske så supermatpakke ligger igjen hjemme..

Og når jeg sitter her så skjønner jeg at julemålet mitt ikke går...

Jaja... det kan jo bare bli bedre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlgi skaø jeg jo være fornøyd... Nedgangen er 0' date='8 siden forrige uke, og det virker som jeg har "stabilisert" meg på plussminus halvkilo i uken. Og det er jo det som er ønskelig.. Det er bare at jeg har lyst til at det skal bli mere... Bare en gang ettsånn lite dump? jaja..

Egentlgi tror ejg alt bunner seg i at jeg har en skikkelig dårlig morgen... Super trøtt, finner ikke klær å ha på,ordner supermatpakke, finner ikke adgangskort til jobb (som er drit kkipt fordi jeg er innleid til en av Norges største bedrifter som er avhengig at altsikkerhetsmessig fungerer) ,drar i barnehage men finner ikke tøflene til jentungen for n'te gang..., finner ut jeg har tatt med feil veske så supermatpakke ligger igjen hjemme..

Og når jeg sitter her så skjønner jeg at julemålet mitt ikke går...

Jaja... det kan jo bare bli bedre;)[/quote']

 

God morgen !

For en dritt dag! Men dette takler du helt fint. Ok. Salat på kantinen i dag? Adgangskort finner og tøfler finner du nok i ettermiddag. Kort i tøffel under sofaen feks? Og julemål, 6,9 kg er SLETT ikke umulig til jul!

"byggmester soffe kan du fikse- byggmester soffe KLART du kan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk frøken stor... Men det står igjen drøye 11kg... Men jeg sitter her og vurderer en "kosefri" helg. Helt uten sjokolade eller nøtter. Jeg har liksomhattlitt fri på lørdager,menjeglurerpå omjeg skal prøve å kutte det frem til jul, for da kan jeg slappe litt mer av i jula.

Men ja, det er salat i kantina (somersvindyr), adgangskort lå i bilen, tøflene... gudene veit.. :P

Men jeg fant en liste på nett somkan være litt til hjelp for alle og enhver, såjeg deler denher:

http://www.slankenett.no/artikler/art.php?id=80

 

Masse lure tips der altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for glemt matpakke, ser det ut til å gå greit.

Oppdaget helt fersk fruktkurv og jobben har suppe (sånn litt lettere)

Så nå er det appelsin skåret i båter, ogen litenkopp chilisuppe til første mellommåltid. Rett over 120 kcal;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...