Gå til innhold

Tid for ned i vekt!


Nickii

Anbefalte innlegg

Starter en ny tråd nå som jeg har født. Planen om å begrense oppgang i svangerskapet feilet veldig. Har 1000 unnskyldninger til hvorfor, men faktum er vel at jeg rett og slett ikke var flink nok.

 

Nå skal jeg ikke ta for hardt i under barseltiden, men skal nå forsøke å ha kosthold litt i bakhodet, og gradvis begynne å bevege meg mer ettersom bekkenet blir bedre. Så får jeg se an om det blir et Grete Roede kurs nå før jul, eller om jeg begynner etterpå.

 

Veiedag blir fredager.

Mål for vekt er å komme ned til 55 kg, så får jeg se når jeg har kommet dit om jeg er fornøyd.

 

Vekt før graviditet: 66 kg

Vekt før fødsel: 91,3 kg

 

05/09: 83,0 kg -8,3 kg

11/09: 79,5 kg -3,5 kg

18/09: 77,5 kg -2,0 kg

25/09: 76,6 kg -0,9 kg Fp: 37,4

02/10: 76,0 kg -0,6 kg

09/10: 75,6 kg -0,4 kg Fp: 36,6

16/10: 74,8 kg -0,8 kg FP: 37,7

23/10: 75,3 kg+0,5 kg FP: 37,2

30/10: 74,0 kg -1,3 kg FP: 36,6

06/11: Ingen veiing

13/11: 73,2 kg -0,8 kg FP: 36,7

20/11: 72,2 kg -1,0 kg FP: 35,7

27/11: 72,2 kg -0,0 kg FP: 36,1

04/12: 70,7 kg -1,5 kg FP: 34,9

11/12: 70,4 kg -0,3 kg FP: 34,7

18/12: 69,7 kg -0,7 kg FP: 35,1

25/12: Ingen veiing

01/01: Ingen veiing

08/01: 70,1 kg +0,4 kg FP: 36,0

15/01: 69,6 kg -0,5 kg FP: 35,5

22/01: 69,1 kg -0,5 kg FP: 35,6

29/01: Ingen veiing

05/02: 69,2 kg +0,1 kg

12/02: 68,7 kg -0,5 kg

19/02: 69,3 kg +0,6 kg

26/02: 67,7 kg - 1,6 kg FP: 34,2 :-D

05/03: 67,8 kg +0,1 kg FP: 32,3

12/03: 68,3 kg +0,5 kg

19/03: 67,7 kg - 0,6 kg FP: 30,6

26/03: 67,0 kg - 0,7 kg FP: 28,9

01/04: 68,0 kg +1,0 kg (PÅSKE!!)

09/04: 68,2 kg +0,2 kg

17/04: 67,5 kg - 0,7 kg FP: 30,1

23/04: 67,2 kg - 0,3 kg FP: 31,0

30/04: 66,6 kg - 0,6 kg FP: 31,3

06/05: 67,4 kg +0,8 Aaaaaaaaargh!

14/05: Ingen veiing¨

21/05: 66,1 kg - 1,3 kg FP: 31,7

28/05: 65,8 kg - 0,3 kg FP: 30,9

04/06: 65,0 kg - 0,8 kg FP: 31,7

12/06: 65,1 kg +0,1 kg

19/06: 64,1 kg - 1,0 kg FP: 30,3

 

Totalt ned siden fødsel: 27,2 kg

Gjenstår til trivselsvekt: 9,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Det har gått radig nedover disse to ukene. Men regner med det kommer til å avta å gå litt saktere fremover nå. Det som har forlatt kroppen har nok vært mest vann tenker jeg. Nå skal fettet av!

 

Bekkenet er ennå kranglete, så har ikke blitt så mye trim. Men jeg har vært flink med kosten denne uka. Er litt forsiktig med hva jeg spiser, for vesla har hatt en del mageknip. Men tror nok årsaken ligger i at hun svelger mye luft når hun spiser, og ikke har noen sammenheng med hva jeg spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ned og det er bra. Men nå må jeg sikkert begynne å jobbe litt hardere for å gå ned. Hadde tenkt å gå ned til 66 kg til jul, men nå ser jeg at det kanskje blir litt hektisk. Målet får heller bli å gå ned gjennomsnittlig et halvkilo i uken, og på 13 uker skulle det bli 6,5 kg. Et passende delmål må derfor være å bli 70 kg til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er i gang! Jeg har ikke kommet så langt ennå men har de siste tre dagene registrert hva jeg spiser og ser at det ligger på rundt 2000kcal (1500-2200) og blitt litt trilletur også nå. Merker også ennå bekkenet og det skal en ta alvorlig så ikke det "setter seg" men går rolig og helst ikke sku vogna oppover lange bakker. Her er det også litt mageknip hos vesla så jeg begranser hva jeg spiser for med tre små orker jeg ikke mer skriking enn nødvendig. Så det blir litt lite grønt en periode, har testet ut at kullsyre, sjokolade, paprika, løk, drue, rosin, squash og agurk IKKE går :( Har tidligere hatt ei med melkeintoleranse som ikke tålte at jeg inntok melk i noen form, da fikk hun kolikk... Har drukket og spist melkeprodukter til nå og det har gått greit men det kan komme etter 2-3 uker så nå er jeg litt forsiktig for sikkerhets skyld.

Lykke til med målet, høres ut som et bra mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gang og i gang... Jeg har jo ikke begynt å registrere hva jeg spiser, eller veie det. Men tenker nå litt over det i alle fall. Jeg kjenner ikke at jeg har energi til å styre så mye. Tror vesla har kolikk. Og det tapper veldig mye energi. Det rare er at begge jentene mine har fått det sent på kvelden og utover natten. De fleste andre har det jo på ettermiddagen. Men det betyr jo bare at vi må sove på andre tider i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke heller veid, bare sånn ca. registrering. Men kolikk sier du, eldstejenta mi hadde kolikk og tålte ikke mange matvarer. Fant ut at fram til 3-4mnd tålte hun ikke at jeg spiste steinfrukter(eple,appelsin,sitron,kiwi,mango,avocado,jordbær,tomat,pære osv) pluss de "vanlige" tingene som løk o.l. Men kolikken holdt seg og vi fant ut at hun ikke tålte melkeprodukter heller. I starten kuttet jeg "synlig" melk som drikkemelk, ost o.l. og da ble hun roligere på dagen men hver natt mellom 21-23 kom kolikken og varte 3-4 timer. Etterhvert fant jeg ut at det kom 4-5timer etter middag, og forskjøv seg dersom vi spiste sen middag en dag. Dermed måtte jeg teste ut "skjult" melk som f.eks. i pølser, kjøttkaker, ferdigsauser, smør osv. Og kolikken forsvant! Holdt på i en ukes tid før jeg testet ut med melkeholdig mat og da kom den tilbake. Dermed måtte jeg holde meg til melkefri kost resten av ammetiden. Ikke alltid så lett men det var verdt det for å slippe skrikingen. Hun ble utredet på sykehuset og selv om ikke blodprøvene slo ut (gjør sjelden det på så små barn) var tegnene så tydelige at hun fikk spesialmelkepulver på blå resept. Så det brukte jeg når hun begynte med grøt istedetfor grøtene med morsmelkerstatning balndet inn.

Er ikke sikkert dette gjelder for dere men er verdt å sjekke ut. I tillegg til kolikken som blit borte skal bæsjen bli sennepsgul istedetfor gusjegrønn og som den var når jeg spiste noe hun ikke tålte.

Bakers har brød og boller som er melkefritt, man får melkefritt smør (blå pakke), Toros langpanne sjokoladekake er melkefri (og eggefri- kan også reagere slik på egg om de er allergiske), Bocca og Ritter marsipan sjokolader er melkefri, Hennig Olsen Friskis er melkefri, kokt skinke og rene kalkunpålegg er ok men ikke servelat og blandingspålegg. Gildes magre grillpølser og noen økologiske kjøttkaker o.l. er melkefrie. Prøv 3-4 dager opp mot en uke og se hva som skjer, kanskje går kolikken over? Så tester du f.eks. vanlige pølser og om det går greit tester du syrnet melk som biola og om det går greit kan du sjekke med vanlig melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker og frukt rører jeg ikke. Har prøvd en uke uten melk. Men synes hun ble verre igjen nå når jeg har begynt å spise ting med melk i, så skal prøve å kutte det ut igjen.

 

Jeg ante ikke at de tingene du ramser opp var uten melk. Veldig kjekt. For jeg har ikke spist så veldig mye den uka uten melk. Nesten bare tørt brød, potet og rent kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endel brosjyrer på helsestasjonen den gang men de innrømte at de ikke kunne så mye om temaet selv. Men fant også endel tips på nett, andre hadde testet ut ting og lagt ut sine lister over ting man kan ha, de jeg nevnte nå var bare det jeg kom på i farten. Av kake kom jeg på kransekake av egen eller ferdig deig (forutsatt at det ikke er egg hun reagerer på)

Det er litt kjipt å leve slik over tid men går greit når man kommer inn i det og personlig syntes jeg det var lettere å amme enn å skulle styre med flasker, varming og sterilisering osv. Det verste var faktisk å bli invitert til andre eller skulle spise ute for mange tenker at " det lille der kan da umulig skade" men så er det nettopp det det gjør. Nesten lettere å ta med seg sin egen mat :(

Håper du finner ut av det! Kjedelig med skriking nattestid, da vil man jo helst sove og kan bli ganske desperat om man ikke får det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg at det er mye bedre med amming enn det flaskestyret! Selv om jeg ikke har så mye flaskeerfaring da. Ofrer gladelig det meste av mat bare vesla blir bra! Med den første nyttet det ikke uansett hva vi prøvde. Og tror egentlig det bare må gå over av seg selv denne gangen og. Men uansett så skader det ikke å prøve forskjellig!

 

Tungt å ikke fåsove på natten, men vesla soverheldigvis på dagtid, så da er det mulighet for å snike inn en blund da :-) Eller eventuelt på kvelden når eldste er i seng, så tar mannen vesla så jeg kan sove før det blir min tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, føler med deg! Jeg har kjent på følelsen av å være redd for å kaste ungen i veggen for å slippe skrikingen... Da blir man redd seg selv, men hjelper å legge henne ned i sengen - gå ut i stuen og trekke pusten dypt - og så gå inn igjen og fortsette å bysse, trøste, synge, massere magen osv. Håper hun blir bedre snart! Lurt av deg å sove når du kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis bare vært en natt hvor jeg var så fortvilet at jeg nesten følte jeg kunne eksplodere. Så lenge jeg får sove nok, så går det veldig greit. Jeg synes veldig synd i babyen min. Så jeg trøster og bysser og bærer så godt jeg bare kan.

 

Jeg får ikke til å legge henne fra meg når hun gråter. Hvis jeg kjenner at det blir for mye for meg, så gir jeg henne heller til pappaen.

 

Har tydd til sukkervann de to siste nettene og synes hun har roet seg raskere, så mulig det har en viss effekt. Skal nå fortsette med det i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988

har symptomer på graviditet men testen viste negativ, vet jeg har testet alt for tidlig, så burde jeg bare vente å se om mensen uteblir elller hva? magen har blåst seg opp, puppa er større, jeg spiser som en hest, og mensensmerter, men vet jeg ikke skal ha mensen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt i tidligste laget å kjenne graviditetssymptomer bare noen få dager etter eggløsning. Embryoet har jo ikke festet seg i livmorsslimhinnen enda, og kroppen har ikke begynt å produsere HCG ( "svangerskapshormonet" som kommer fra den blivende morkaka)

Langt mindre er det ihvertfall å kunne forvente positiv test. Man kan teste positivt tidligst 2-3 dager før forventet mens- altså først ca 12 okt i ditt tilfelle :(

 

Lykke til uansett- og håper at spiren sitter

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Soleia, testene slår tidligst ut 2-3 dager før mensen er ventet og da bare de "beste" testene. Men har selv merket graviditet 6-7 dager etter eggløsning, første gang var vi på byen og etter 2 pils ble jeg så utrolig dårlig at jeg måtte gå hjem - tenkte at det var litt rart for jeg tålte jo mye mer vanligvis, kanskje var jeg gravid? Og det var jeg jo viste det seg. Andre og tredje gang var det mer en mistanke som ble bekreftet etterhvert. Men man kan også ønske seg gravid så sterkt at symptomene oppstår selv om man ikke er gravid så best å ikke tenke så mye på det men vente til midten av måneden og så teste da. Lykke til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ned. Til tross for en uke hvor jeg ikke har vært superflink med kosten. Men har fått trillet litt, så det har nok hjulpet på. Må bli flinkere med kosten. Er ikke flink å spise i det hele tatt. Hittil i dag har jeg bare fått i meg en banan... Og når man ikke spiser regelmessig får man jo ofte lyst på noe godt og lettvindt, som ofte ikke er sunn mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det ikke bare er meg! Det går gjerne 3 timer fra jeg våkner til jeg får i meg mat og jeg pleier jo alltid spise frokost ellers. Men amming og stelling tar tid i tillegg til de andre to og meg selv... Men prøver nå å spise hver tredje time selv om det tar tid å komme igang. Tenker ikke så mye på hva og hvor mye jeg spiser sålenge det er regelmessig og unngår snopet. Merker at når jeg er litt forsiktig med kosten så sover hun bedre og skriker mindre, dermed blir det lite grønnsaker og frukt for tiden. Agurk og gulrøtter, banan og bittelitt eple går greit. Ellers blir det juice på fruktrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk nå. Lite trim på meg... Men å være syk har sine fordeler... Måtte snikveie meg, og var gått ned et kg siden fredag. Men det er jo helt sikkert bare væsketap, som kommer tilbake igjen.

 

Lillejenta sliter fortsatt med kolikk. Prøver nå ut fotsoneterapi. Var første gang i går. Hun var rolig helt til kl 3 i natt. Så gråt hun i 2,5 timer, så var det over. Ikke så ille det...

 

Jeg prøver samtidig å kutte ut melk helt igjen. Har ikke drukket melk, men har spist melkerodukter. Men på lørdag kjøpte jeg inn melkefrie produkter, så nå er det helt stopp. I tillegg har vi begynt å reive henne på kvelden. Det ser ut til å hjelpe litt.

 

Tingen med å prøve alt på en gang er at man ikke vet hva som virker. Men kanskje det er en kombinasjon av flere ting som hjelper best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...