Gå til innhold

Tid for ned i vekt!


Nickii

Anbefalte innlegg

Helsesøster ringte meg opp igjen utpå dagen. Hun mente jeg godt kunne begynne med smaksprøver på grøt siden hun er såpass stor og har spist 10-11 ganger om dagen en stund nå (for en måned siden var det bare 8-8 ganger), så da gjorde jeg det. Har begynt med maisgrøt blandet med morsmelk, 2-3ss totalt, og virker som om hun liker det. Gir ved middagstid for å unngå evt. mageknip på natta men ser ut til å gå greit. Merker ikke så veldig mye bedring på ammefrekvens bortsett fra om natten som er blitt litt bedre. I natt spiste hun 20.30 før hun la seg, så 23.30, 02.30, 05.30 og våknet opp kl.06.40 men lå og koste seg i senga til 07.10. mens på det verste var det i tolv-tiden, tretiden og så hver halvtime-time fram til 8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Endelig fikk jeg oppdatert veiingen min her inne.

 

Er fri for tastatur på pc'en hjemme. Har bare skjermtastatur og da går det så tregt å skrive. Blir til at jeg ikke orker å skrive så mye.

 

Det går veldig tregt med meg for tiden. Har totalt kuttet ut godteri og chips. Men er får nok i meg litt for mye selv om det ikke er så mye usunt... I morgen begynner jeg å veie alt jeg spiser!

 

Har det travelt om jeg skal nå 65 kg til påske... Tviler for at det går nå, men skal jammen gjøre et forsøk!

 

Begynner straks å gi minsta grøt, og da blir det jo slutt på fullammingen. Det betyr jo at jeg trenger mindre mat også.

 

Skal begynne å registrere trimpoeng tor jeg. Må ha et mål for trimmingen. Neste uke skal jeg bare registrere og se hvor mye det blir, så får jeg sette meg et mål etter hvert.

 

Da er planen lagt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg har vært flink siste uka da! Så mye har jeg ikke gått ned på lenge. Men er kanskje en del vann da... Og kanskje hadde jeg en del mer vann i kroppen sist fredag. Uansett, er superfornøyd med å se 67-tallet. Nå er ikke målet om 65 kg til påske så fjernt likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så god du er! Ser at fettprosenten din går bra nedover også. Jeg har slik måler på vekta mi men stoler ikke helt på den for den er veldig varierende. Hadde 2-3 uker uten sjokolade før påske amot at det skulle være "lov" i påsken og det har jammen blitt mye! Men så blir det en detox etter påske og forhåpentligvis nedover igjen. Begynner å bli lei nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg er nå her selv om jeg ikke skriver så ofte. Er nå innom og leser litt, men har fortsatt feil med pc'en hjemme og mangler tastatur, så det blir lite skriving da.

 

Jeg har gått litt opp pga påske, men jeg er ikke bekymret. Det skal ned igjen. Og er begynt å komme meg i form også nå. 5 uker har jeg trent nå, og merker det kjempegodt! Deilig!

 

Det er jo på vekta mi jeg også får opplyst fettprosent, det er jo bare en estimering, så skal jo ta det med en klype salt. Men det er jo ikke tvil om at fettprosenten har gått ned da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke. Men regnet vel med avslag. Men jeg vet at kommunen har ledige plasser, så jeg blir vel tilbudt en plass etter hvert. Surt at jentene ikke får være i samme barnehage da, for i den er det nemlig fullt.

 

Påsken var nokså ødeleggende for vekta. Alt for mye mat og godis. Men nå går det riktig vei igjen. Hadde et håp om å gå inn i bunaden til 17. mai, men nå tror jeg håpet er ute... Tiden har gått alt for fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt, vi hadde ett år med to ulike barnehager så vet hvordan det er. Men året etter fikk vi plass i samme igjen. Denne gang har vi vært heldige og fått plass på søskenprioritet i samme barnehage og uten det hadde vi nok ikke fått noen plass. For kommunen klarer såvidt å finne nok plasser til de barna som har krav på plass mens de 270-280 ungene som er født etter 31.08. må klare seg selv helt til neste år! Så jeg er rimelig lettet, både plass og det i verdens beste barnehage sammen med storesøster, rene kinderegget :)

Vekten ligger fremdeles og vipper mellom 91 og 92kg... Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å spise mindre og gå nedover (tror IKKE jeg spiser for lite) Jeg blir bare så sulten og sugen hele tiden. Men går ikke oppover heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske vi og fikk søskenprioritet. Men de har kun gitt plasser til de barna som har krav på det så... Synes egentlig at når det er nok plasser til både de med og uten krav, så skulle de med søsken gå foran selv om de ikke hadde krav på plass.

 

Ser i tråden din at du har gått ned. Så bra! Nå er det bare å stå på videre!

 

Her går det ikke like bra. Men det gikk da ned. Håper på mer nedgang neste uke :-) Står på og er flink å trimme, og spiser sunnere. Men må nok kutte ned på mengdene. Spesielt til middag. Tror kanskje jeg må bli flinkere å ha et mellommåltid før middag så jeg ikke blir så sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest utrolige er at nå skal kommunen spare 23millioner på overskridelser i barnehagebudsjettet (pga. mange midlertidige plasser bl.a.) så de planlegger å legge ned 3-4barnehager fra høsten av!!! Hvor er logikken? Selv om det snør så mye at brøytebudsjettet overskrides så må man jo brøyte og kan ikke spare neste år for det snør jo da også. SLik er det da i barnehagene også så hvorfor må de spare inn? Blir så sint!

Vel ned er jo ned, stå på videre. Jeg har nok også for stor porsjoner, får fylle på med mye grønnsaker :D Har nok ikke gått ned like mye i morgen som tidligere i uken pga. bursdagskake men skal nok holde motet oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ned ble det i alle fall :-)

 

Nå gjelder det å stå på videre. Håper å bikke under 65 til 17. mai. Spiser fortsatt for mye tror jeg. Eller kanskje litt feil. Er ikke så flink å spise lite og ofte. Har som regel 3 måltider om dagen, skulle nok hatt 5, og minre mat til hvert måltid.

 

Ellers står jeg på og trener og holder meg i aktivitet. Skulle gjerne trent ennå mer, men det blir bare ikke tid. Har fast 3 dager i uken, så det er jo ikke så aller verst egentlig. Triller jo turer omtrent hver dag. Gruer meg litt til å begynne å jobbe. Kommer til å savne å være ute hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink er du! Godt gjort å få trent 3 ganger i tillegg til trilleturer, selv har jeg ikke kommet lenger enn til turene ;) Når du begynner å jobbe, kan du gå tur i lunsjen? Jeg har kontorjobb og kan spise på pulten hvis jeg vil og så ta en rask halvtime ute hvis jeg vil det, litt kjedelig å gå rundt i industriområdet men bedre enn å sitte stille inne hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har mulighet å gå tur i lunsjen, men har jo bare en halvtime matpause, og når man er vant til å trille turer på 1-2 timer om dagen, så blir det jo litt stusselig med 15-20 minutter. Regner med det ikke blir tid til mer når man skal spise også... Men så klart, alt er bedre enn ingenting! Det er sikkert utrolig deilig å få strekt litt på beina midt på dagen!

 

Det er blitt en vane for meg nå å trene 3 ganger i uken. Mandag, onsdag og fredag drar jeg å trener så snart ungene er i seng. Så blir det veldig gøy når man merker fremgangen. Vet ikke om jeg noensinne har vært i så god form som jeg er i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å føle seg i god form! Jeg trente nok mest i 2.svangerskap da jeg var arbeidsledig og trente på dagtid nesten daglig. Holdt på frem til 5 uker før termin, da følte jeg mer for å sove ;) Men fatter ikke hvorfor jeg opprettholdt det? Utrolig deilig å trene på dagtid, det burde jeg jo gjort nå med barnepass... Men får gått lange turer stort sett daglig som du også gjør. Pleier å gå til barnehagen istedetfor bilen, da går det en time tur-retur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om et skritt frem, to tilbake... Uff! Jeg er så lei av at vekten skal hoppe sånn opp og ned hele tiden.

 

Vurderer sterkt kurs nå... Siste kurs før sommeren starter på onsdag, så innen da må jeg ha bestemt meg... Kanskje jeg skal... Vet jo at jeg er flink på kurs. Og da klarer jeg kanskje å gå ned til 60 kg før sommerferien også... Men samtidig er det jo dyrt, og penger er vel ikke det vi har mest av for tiden. Vanskelig...

 

Jeg har jo hele tiden sagt at når jeg sliter og det stopper opp skal jeg på kurs, og nå er vel egentlig det tidspunktet kommet... Må ha en ekstra dytt nå tror jeg...

 

Man vet jo så godt hva som skal til, så hvorfor er det så vanskelig å bare gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner godt hva du mener! Skulle nok også tatt kurs nå men pengene strekker ikke til... Vi bygger ny garasje og er midt oppidet med alt det innebærer av regninger og slit. I tillegg er jeg nå gått over i ulønnet del av permisjonen så jeg er på oppsparte midler. Jeg prøver en ny taktikk nå, har gått opp på meny 5 (!) 2500kcal så får vi se. Kanskje mye mat hindrer meg i å snope? Følg med i neste episode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

JA! Hurra! Endelig skjer det noe! Jeg har jo egentlig bare vært flink i noen dager, så å ha kommet meg til 66,1 er jo utrolig! Jeg er veldig sikker på at jeg veide et sted mellom 67,5 og 68,5 i forrige uke, men turte ikke veie for jeg hadde skeiet sånn ut. Dumt var det, men spiller for så vidt ingen rolle. Nå er det på vei nedover igjen :-)

 

Motivasjonen for å fortsette veiing av maten er på topp!

 

Oi, ser jo at et av innleggene mine ikke har kommet med her... Jaja, det var nå noe babbel om ny start og veiing av mat. Startet altså på tirsdag. Så tre dager på kur har allerede gitt effekt :-)

 

Nå får jeg sannsynligvis se 65-tallet neste uke :-D

 

Og bare 1 lite hekto så er jeg på før-gravid-vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!

Nesten 9 mnd etter fødsel er gravidkiloene borte! Hm... 9 måneder på og 9 måneder av... Snodig :-)

 

Nå er det snart bare 10 kg igjen. Men etter hva jeg ser kan jeg nok ha godt av å ta av bortimot 15 kg. Men får ta det som det kommer :-)

 

Trener bra for tiden. Variert og 3-4 ganger pr uke. Har jo egentlig vært ganske flink lenge nå med treningen. Maten er det litt verre med. Men det fungerer greit å veie. Stort sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd saker og ting siste uken... Til tross for nedgang på fredag var jeg lei av at det gikk sakte. Og var å prøvde noen kjoler til et bryllup jeg skal i. Da ble jeg mega-deppa. Så bare en blubbete jente med stygge valker. Ble så deppa at hele helgen ble en eneste stor fråtse orgie... Og jeg har lenge tenkt på å starte med lav-karbo mat. Dette ble et dytt i den retningen. Lei av Grete Roede krype nedgang.. Nå vil jeg ta av!

 

Startet på mandag, og resultatet lot ikke vente på seg. Ned 0,8 til tross for helgens utskeielser... Måtte det bare fortsette!

 

Er vel kanskje synd å gjøre noe annet enn Grete Roede, men man må vel ta i bruk de midler man kan. Og nå trives jeg godt med lavkarbokostholdet. Man kan jo spise så mye man vil, ofte man vil, og det er utrolig mange herlige oppskrifter :-)

 

Skal nå prøve noen uker og se om jeg kan få litt fart på nedgangen. Det gikk jo fort før jul, men etter jul har jo vekta bare sneglet seg nedover, og jeg er langt unna det jeg hadde sett for meg at jeg skulle veie på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i form og får ikke trent. Holder på å bli gærn. En og en halv uke siden sist jeg trente :-(

 

Men holder dietten. Snikveiing viste meg 64-tallet i dag :-D

 

Virker som det fungerer. Håper bare at når jeg begynner å trene at det ikke stopper opp igjen!

 

Planen er å gå tilbake til Grete Roede prinsippet etter hvert. Men det er godt med en avveksling og få litt fart på ting. Og når jeg skal begynne med karbo igjen må jeg være veeeeldig forsiktig så jeg ikke spretter opp i vekt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...