Gå til innhold

Tid for ned i vekt!


Nickii

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Jeg er også veldig glad i brød, potet ris og pasta og sånt. Men det handler bare om å finne gode erstatninger. Går i en del blomkål og brokkoli. Kokt, fløtegratinert og blomkålmos er kjempegodt! Ellers kan man jo spise salater. Lager eggepannkaker som er kjempegode med f.eks skinke, tomat og ost. Og proteinbrød. Finnes og flere varianter av brød og knekkebrød man kan lage. Og man kan lage kjeks av ost. Og tacoshell...

 

Jeg holder på på egen hånd ja. Finner oppskrifter på nettet. Her er en god side: lenabeatrice.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noe på å bytte forum? Jeg ammer ennå men det er lite nå, morgen og 1-2 ganger til om dagen. Tror ikke hun får i seg så mye selv om hun tar begge brystene samtidig mot en av gangen tidligere. Men kommer til å holde det igang så lenge hun gidder selv. Er nok det som er problemet på dagtid, når andre er tilstede har hun ikke "tid". Førstemann vendte jeg av når hun var 15mnd, gikk helt greit å kutte men ser i dag at jeg gjerne kunne holdt på lenger med kosetåren. Andremann ville ikke mer når hun var 9mnd selv om jeg gjerne ville... Og nå er altså minsten 9mnd så vi får se. Håper hun holder til barnehagestart for det er godt å ha litt morsmelk innabords da!

Vet ikke helt hvor jeg "flytter", forhåpentligvis 10-20kg og ikke 20-30kg som jeg er kandidat til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe... Ja, burde vel flytte. Ammer egentlig flere ganger om dagen. Varierer litt da, men et sted mellom 3-6 ganger. Hun får når hun vil ha, og vi begge synes det er greit. Bortsett fra på natten da. Da får hun ikke selv om hun våkner.

 

Jeg flytter vel til høsten tenker jeg. Men jeg er ikke sikker på hvilket forum jeg skal i heller, fordi jeg har jo i utgangspunktet tenkt meg ned 10 kg til, men ser jo at jeg godt kunne ha gått ned ennå 5 kg etter det... Så kanskje 10-20 forumet er det beste. Forhåpentligvis går jeg ned litt til på de neste par mnd, så får se hvor jeg er havnet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går heldigvis stort sett riktig vei med meg. Skal ikke gå på lavkarbo i ferien, for det tror jeg blir litt vanskelig når vi er bortreist. Skal heller satse på å følge GR og få trent nok. Forhåpentligvis vil jeg gå litt ned, men det viktigste er å ikke gå opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått multippel sklerose, MS. Har hatt to tilfeller med nummen hud so har gått bort igjen men gikk til legen og ble sendt til MR, ryggmargsprøve, blodprøve osv. og fikk nylig diagnosen. Har ikke begynt på medisiner ennå men venter på time hos MS-sykepleier og begynner når jeg får det. Da kan jeg ikke lenger amme. Men hun vil ikke ha så ofte lenger, morgenen og 0-2 ganger utover dagen. Anbefalt kosthold er faktisk veldig likt grethe roede sitt så holder meg nok til det. Skal helst holde meg unna søtt og sjokolade og begrense alkohol for å hindre nye atakker. Så plutselig smaker ikke godiset like godt lenger... Unner meg litt iblant men klarer å begrense meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det var veldig leit å høre. Jeg vet jo ikke så mye om det, men vet jo at mange lever et godt liv selv om de har den sykdommen. Håper det vil gjelde deg også.

 

Et sunt kosthold er jo egentlig viktig uansett, men det blir jo en ekstra buffer når man har en tilstand som gjør at man er nødt til å ta det på alvor. Men tror også det er viktig å unne seg litt i blant. Og så lenge du kan begrense deg er det vel ingenting i veien for det. Man skal jo ikke slutte å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er heldigvis ikke en sykdom som forkorter livet selv om den kan legge litt hindringer i veien. Har jo nettopp fått diagnosen og har ikke begynt på medisin ennå men vet at de nye medisinene virker bremsende på utviklingen. Og foreløpig har jeg jo ingen fysiske utslag, bør helst trene masse styrke for å være i best mulig form til den dagen jeg evt. ikke kan bevege meg like fritt mer. Ikke så mange som vet det ennå men er ingen hemmelighet heller, like greit å være åpen tror jeg.

Nå er det ikke så mye mer Tulla vil ha av puppen lenger, og når jeg begynner på medisinene er det helt slutt på amming uansett. Men merker at søtsuget ikke er like sterkt nå som hun ammes lite så det er bra. Lettere å holde seg i skinnet og blir mye gåing/sykling nå om sommeren også. Tar sommer ferie nå så blir ikke så ofte jeg er innom. Riktig god sommer ;)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...