Gå til innhold

Tid for ned i vekt!


Nickii

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Det ble ned! Superfornøyd for å si det mildt. Og er i rute igjen med delmålet:-)

 

Er nok all trillingen som har hatt innvirkning, og kanskje hadde jeg litt vann i kroppen på siste veiing. For så mye ned siste uke er rart med all kakespisinga og ribbe til middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din vil altså ikke slippe kiloene... Kanskje det blir bedre for deg når ammingen avtar.

 

I helgen har det vært utskeielser her med sjokolade og kake. Angrer nå, ikke for det jeg har spist, men det er som om jeg har vekket til live søthungeren... Må ta meg skikkelig i nakken for ikke å smøre nugatti på brødskiven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å... Jeg skulle egentlig også på julebord med mannen. Men det ble ikke noe av for vi sliter ennå litt med vesla... Men det virker som det blir bedre og bedre, så kanskje jeg får meg en liten tur ut i julen :-) Hvis vi får henne til å ta flaske da... Har ikke prøvd på et par mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med å være under 70 kg nå! Har som mål nå å holde vekten gjennom de to neste ukene. Kan bli hardt nok det i grunn, med jul og alt...

 

Så skal jeg se etter nyttår hvor jeg ligger an, og hva mitt neste delmål blir. Men så utrolig herlig å se 60-tallet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra! Hva er det du gjør som går så jevnt og trutt nedover? Selv så jeg 90,7 men tippet litt opp igjen så nå er det 91,5 igjen (som vanlig de siste 6-7ukene). Håpet jeg skulle karre meg under 90 nå men ser ikke slik ut.... Selv om det er vel unnt så blir jeg nesten litt misunnelig. Vi hadde så lik vektøkning i svangerskapet men nå har du jo gått ned nesten dobbelt så mye som meg på samme tid. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Lillejanne

Jaja, man skal kose seg litt i jula :D

Har gått opp litt under en kilo selv, hvis ikke det plutselig kommer etterdønninger. Veide meg etter frokost, så er ikke sikker.. Pga kulden har jeg kun vært på en trilletur. Ser frem til at det blir litt mildere vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i morgen. Må innrømme at jeg måtte snike litt her om dagen. Skadeomfanget var ikke så stort som fryktet. Får se hva nåla stopper på i morgen :-)

 

Planlegging av delmål 2 er iverksatt. Påsken er et fint mål og sikte mot, så 26. mars blir neste måldato. Det blir 11 uker, og jeg tenker jeg skal klare omlag 5 kg til da. Blir spennende i morgen da, og se hva jeg kan komme til å veie til påsken :-)

 

Jeg spiser mye for tiden. Er kjempesulten. Men passer meg for de usunne matvarene. Har også begynt å øke inntak av frukt og grønt nå som kolikken har sluppet taket og vesla ikke er så plaget med magen lenger.

 

Eneste negative er at jeg ikke får trent noe særlig. Vanskelig å finne tid... Dårlig unnskyldning, ja jeg vet... Det handler jo om prioritering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i dag viste opp 0,4 kg i jula. Og da var jeg tilbake på 70-tallet. Men skal nok være nede på 60-tallet igjen om en uke tenker jeg :-)

 

Har satt meg et delmål nå, og det er å nå 65 kg til påske. Det føler jeg er et realistisk mål.

 

Hadde håpet å klare 55 kg til sommeren. Men jeg tror det kan bli hektisk. Får se hva tiden bringer. Har det i grunn ikke travelt. Er forhåpentligvis slankere til sommeren enn jeg har vært på mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! I rute igjen! Nå går det riktig vei igjen! Jeg har strevd en del den siste uka, men de siste dagene har jeg kommet godt inn i det igjen. Søthungeren har avtatt mye nå og jeg har begynt å gå turer igjen.

 

Gleder meg til 65 kg! Tenk så herlig det skal bli til påsken når jeg skal gå på ski uten å drasse på alle de kiloene!

 

Motivasjonen er på topp, og det føles bra. 2010 blir året jeg kommer ned i trivselsvekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg har til nå vært veldig fornøyd med vektnedgangen min. Det har gått sakte men sikkert. Men nå begynner jeg å føle litt stress... Ser på andre rundt meg som slanker seg, som går ned 1-2 kg pr uke, og da føler jeg meg treg... Det er jo ikke noen grunn for meg å stresse. Men kjenner at det hadde vært moro å gått ned litt raskere...

 

Kanskje 0,7-1 kg i uken hadde vært passe... Men da må jeg ta litt mer i. Trene mer, og være ennå mer nøye med maten... Kanskje jeg skal veie maten noen dager, for å se hvor mye jeg spiser. Jeg har ikke gjort det på lenge nå...

 

Jeg vet ikke helt, jeg føler meg litt motløs på det å skulle gå ned fortere. Er redd jeg ikke greier det og mister motet helt. Nei kanskje jeg skal være fornøyd med en halvkilo i uka, sånn som jeg har vært frem til nå, og ikke bry meg om hva andre gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storelykke

Ta det i det tempoet som kommer naturlig du. Det er jo ikke bra å gå ned for fort heller, særlig ikke når du ammer. Sikkert lurt å prøve å veie maten en liten stund ja, så vet man i hvert fall hvor mye man får i seg. jeg veier også maten hver dag, og teller hvert måltid - for å vite at jeg ikke får i meg hverken for mye eller for lite. Det er jo ikke bra for vektnedgangen å spise for lite heller. :)

 

Lykke til videre. Du er flink. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener :) Vi gikk nokså likt opp men du har jo rast nedover i forhold til meg! Men når jeg ser på måned istedetfor uke så har jeg vel i snitt gått ned 1kg i måneden og det er jo fremdeles nedover. Så vi får bare holde på videre jevnt og trutt. Jeg orker ikke begrense maten for ammingen gjør meg sulten! Men det hjelper bra å kutte ut sjokoladen og så ser jeg at jeg kan bli mer aktiv utover våren. Prøv å finne ut hva som funker best for deg uten å kave for mye.

Hvordan spiser den lille forresten? Min har tidligere spist 7-8ganger i døgnet og sovet mesteparten av natten. Men for en måneds tid siden økte hun til 10-11ganger og begynte å våkne for nattamming. Og de siste to nettene har hun spist "hele" tiden, fra hver halvtime til time i mellom.... Slitsomt! Men vokser greit så hun får vel nok mat. De to forrige gangene fullammet jeg til 6mnd og hadde tenkt det nå også men nå vet jeg ikke helt. Er grenser for hvor lenge jeg orker å holde på slik og får ikke sovet noe på dagen for beste tiden å sove er rundt 14-tiden og da er storesøster kommet hjem og vil ha oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes veldig slitsomt ut ja. Her går det bra med amming og soving nå. Teller ikke, så vet egentlig ikke hvor ofte hun spiser, men det varierer litt også. På nettene har hun vel ca 3 måltider fra hun legger seg til kl 8-9 om morgenen. Sover godt om natten mellom måltidene :-)

 

Skjønner godt at du ønsker å fullamme til 6 mnd, særlig siden du gjorde det med de to forrige. Men så må man jo huske på at alle er forskjellige, og det høres jo ut som hun har behov for mer mat nå. Kanskje det er det beste for henne å begynne med litt kveldsgrøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er tanken min også, ringte helsesøster i dag men hun var opptatt så jeg fikk ikke pratet med henne. Kan jo også være litt reaksjon på omgangssyken vi har hatt i huset. Først var jeg syk og spiste/drakk ingenting og etterpå måtte jeg ta meg av de andre i tur og orden. Har vært ei slitsom drøy uke! Og neste helg er det barnedåp så jeg har jo litt å ordne... Holder på med vinduspuss så i hvertfall vinduene i 1.etg. kan sees gjennom. Maten er bestilt inn, Mamma stryker duker og servietter, pynt og sølvtøy er i boks. Så det er rydding, rengjøring og til sist oppdekking som gjenstår. Men blir gøy også da selv om det er litt styr. Er derfor vi har ventet litt for å komme mest mulig i gjenge ellers og ikke komme midt i julestria osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at produksjonen din har gått litt ned da, og at hun bare må spise litt ekstra for å øke produksjonen din... Men det skal jo gå ganske fort, så om det vedvarer, så kan du nok ta det som et tegn på at hun har behov for mer mat.

 

Er glad jeg gjorde ferdig barnedåpen før jul. Mye styr! Særlig når man lager maten selv...

 

Ellers har veiingen bare blitt avglemt denne uken. Menmen.... Trenger jo ikke veie absolutt hver uke heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...