Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Heisann, alle.

 

Ja, da drar jeg på en fire ukers ferie uten tilgang på vekt, så dette skal bli spennende! Jeg har nok nett-tilgang det meste av ferien, så jeg skal prøve å beholde fokus ved å komme innom her så ofte jeg har anledning. Har lagt opp et trimprogram som jeg skal prøve å følge, håper dette og skal hjelpe meg når fristelsene står i kø... Skal hjemom en tur midt i ferien så da får jeg se litt hvordan det ligger an.

 

Alle de beste ønsker for ferien for dere alle, så snakkes vi vel innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Så bra med en halvkilo Lillejanne! Og lykke til med 2kg!! Jeg tror det er lurt å ha mål, men når man setter så store mål må man passe på at man ikke blir så skuffa at man "gir opp"!

 

Jeg har begynt å glede meg veldig til å bikke under 70 (var 72,2 på mandag), og håper jeg skal klare det i løpet av et par uker ;) Innen 12. juli SKAL jeg være under 70!!

 

God ferie Teo!!!

 

Hvor blir det av rapporten til sbs denne uka tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei...Har vært utenvekt,derfor manglend rapporering:)

 

Føler det går greit,litt mye til noen måltider,men jamt over bra. Blir litt trim hverdag,så spent når jeg endelig kommer på vekta igjen:)

Vi har en del besøk med det mat (orgie) det med fører:( så holder med så godt jeg kan i skinnet,men kan ikke bli fanatsik heller:)

Trillet på butikken med ungen for å kjøpe is,men kjøpte frukt til meg selv(klappemegselvpåskuldren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det an å bli skuffa av 700g ned? Jeg veide meg før helga og hadde over 1kg ned, så var det "bare" 700g i dag... Jeg lar disse helgene ødelegge hver uke!! Men skal jo være fornøyd med 700g da!! og målet nærmer seg jo nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Det er jo kjempebra Reeka! Nei, det er ikke lurt å snikveie...blir like skuffa hver gang.. Jeg har ikke noe vekt her på hytta, så det får vente til neste mandag. Det blir veldig spennende da. ;) Jeg krysser fingrene, selv om det har vært noen dager innimellom som nok sikkert har ødelagt litt. Kan jo ikke sitte å veie maten når man har folk på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forandringer på veiing her i gården:)

Blir mandager:) Å mandag vist det 1,3 ned:):)men det er siden 16 juni... Blir litt sløv med rapportering,har besøk.Men de reiser vel snart(haha)

Har ikke fått trent denne uken,så håper på en joggetur i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er, alle sammen! Jeg er på ferie hos svigermor og har bange anelser for hvordan dette kommer til å slå ut på vekta... Har fått meg noen joggeturer og satser på en fjelltur i morgen, men ellers er det jo alt for mye vafler og is som tilbys her - jeg sliter! Vel. Jeg har ingen vekt her, så det får bli veiing først om to uker. Satser alt på at jeg ikke går opp noe i den perioden, iallefall. Huff. Må prøve å holde litt igjen, selv om det er vanskelig. Jaja. Lykke til videre dere, jeg kommer sterkere tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Er så sulten om dagen! Kunne spist en hest om dagen og så skulle jeg ønske jeg kunne spise masse sjokolade uten å legge på meg! Jeg spiser færre kcal nå om dagen enn før, for jeg fullammer ikke lenger. Plusser på sånn ca 350 kcal om dagen da jeg ammer ca 2-3 ganger i døgnet. Tror dere det er riktig av meg? I dag har det ikke blitt trim heller pga regn :) Vi har kjøpt inn none pinne-is her for å døyve det værste søtsuget. Hadde nok vært best om en lot være, men pytt...en må jo kose seg litt når det er ferie. Krysser fingrene for at det ikke er så VELDIG dumt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det heller ikke så bra med spisinga denne uka... spiser og spiser.. is eller godis hver dag.. :D men det positive er at jeg har trent på treningssenteret hver dag.. 3 timer spinning og 1 time styrke.. i kveld hadde plutselig gullet mitt 39,4gr i temp, så spørs hvordan morgendagen blir.. han er ikke syk, så troor det er de 4 jekslene som selvfølgelig må komme samtidig som plager han...

 

Jeg har også lurt på dette med amminga.. har vel blitt til at jeg ikke tenker så mye over det, men at når jeg spiser for mye tenker jaja, jeg ammer jo... jeg ammer fremdeles sikkert 8-10 ganger i døgnet.. men han får jo 4 fulle måltider i tillegg, så vet ikke hvor mye melk han tar hver gang han vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,4, så er rimelig fornøyd:) Er passelig flink med mat,men unner meg litt innimellom:) Har fått jogget en del,trillet. lyst å begynne på 30 days igjen,men mangelr motivasjonene.....:(men så lenge jeg jogger,så får jeg trim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom smellen! Opp 500g!! Buu!! Men fortjente vel den.. Spist mye dritt denne uka :D Men har trent bra da! Hvordan finne motivasjon til å ikke spise is hver dag da? Er jo såå godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Det hadde ikke skjedd det STORE med vekta mi heller. Ned 400 gram på 2 uker! (men det er vel første gang i historien at jeg har gått ned i en ferie!)Men jeg skal kontrollveie i morgen, for i går spiste jeg mye salt. Så jeg krysser fingrene til de er blå....hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten hilsen fra en knøttliten øy langt ute i det nordvestlandske havgapet. Tenk, her har de også klart å karre seg til tråløst nettverk. Ikke verst :D Men vekt, nei det finnes ikke her i huset. Så jeg aner ikke hvordan det går med vektnedgangen. Kanskje like greit... Så bra at dere andre holder koken, all nedgang (om enn mikroskopisk) er bra - det går tross alt riktig vei. Og Reeka: Det som kommer på så fort vil også snart gå av igjen, det har vi jo lært oss underveis. Så ikke mist motet! Kan forøvrig melde om at her er 11 grader, stiv kuling og regn. Så jeg sitter inne med fleecegenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Fin sommerferie Teo? Hehe...

 

Jeg veide meg igjen i går og da viste vekta opp 400gram! og i dag 900 mindre! Så nå veier jeg 63, og det er 0,5 kg mindre enn da jeg ble gravid :D Håper det stemmer og at kroppen ikke lurer vekta denne gangen. Skla være flink til neste veiing. Men hvordag være flink når man ikke vet hvor mye kcal man skal ha? Jeg ammer jo så lite nå. Ligger denne uka på 1500 +/- Er det skadelig tror dere? Etter vanlig utregning skal jeg ikke ha mer enn 1300. Ha en strålende og slankende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie er heldigvis ferie uansett vær :) Håper du koser deg tross for litt kuling :D

 

Krysser fingrene for det Lillejanne!! Jeg har fremdeles igjen 2kg.. huff!!

 

Jeg har egentlig ikke peiling.. men jeg syns 1500Kcal høres ganske bra ut jeg! Jeg har regnet ut 1300 for meg, men det er utenom amminga.. så jeg tenker også at det er rundt 1500 jeg BURDE ligge.. ammer 1-2ganger på natta, og fremdeles ganske ofte på dagen, vil tippe ca 6ganger.. ligger dessverre noe høyere enn det akkurat nå... :) Is er godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Ja, isen er vanskelig å motstå! Kunne spist det hele året...!mmmm... Jeg ammer 1-2 ganger om natta/tidlig morgen og litt på annenhver pupp flere ganger om dagen, men han er ikke interessert. Kan har begynt å krabbe og er så nysgjerrrig at puppen er ikke så interesannt lenger...Men det er greit, for jeg begynner snart å jobbe. Prøver å få ham til å drikke mme, men det er ikke lett gitt! What to do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Ammer fire ganger om dagen, men det begynner å bli mindre og mindre interessant for henne. Jeg gir 2 x 150 ml mme i døgnet, de skal jo ha i seg 5-6 dl væske har jeg hørt. I tillegg til ca 2 dl vann om dagen til måltidene. Så da håper jeg at det holder. Ang mat: Jeg prøver å ligge på ca 1600 kalorier daglig, så det er jo rett rundt der dere også ligger. Synes det er vanskelig å holde seg til kalorigrensa, og særlig nå på ferie. Men hvis jeg holder dette fremover så vil jeg jo omsider nå målet. Jeg hadde 2 kg igjen til førgravid-vekt etter forrige veiing, og så har jeg 4 kg til som skal av. Høres veldig mye ut nå, men jeg har jo gått ned 12 kg siden januar, så jeg håper jeg skal klare å holde ut resten også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 kg er jo ikke mye Teo!! Det klarer du!! Jeg har 7, men 10 til det egentlig målet :D Ned skal jeg, så får det bare ta den tida det tar.. men er litt lei innimellom...

 

Jeg tror disse babyene får i seg det de skal jeg.. Nå har jeg et vatvrak av en sønn (som mor så barn), så jeg tenker ikke så mye på det. Men har tutekoppen med vann fremme hele tida, så han er stadig og tar seg noen slurker.. Nå er jo min litt eldre enn deres, så han spiser jo store måltider 4 ganger om dagen + mellommåltider.. Han er forresten veldig glad i sånn barnerismelk med banan.. og sånne smoothies.. Så det er jo et tips til å få i de mer drikke om det er nødvendig.. og hvis de er store nok for å få sånt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i rykk å napp.

Manglere motivasjon til å gjennomføre skikkelig. Litt ekstra her,litt ekstra der.

Tror jeg har som mål å gå ned 6 kilo til... det fleste av de ligger på magen:( Men drømmen om en stram mage er vel uoppnåelig etter svangerskapene eller???

Har fått til 2 joggeturer, en økt med 30 days,hit til denne uken,satser på jeg "orker"en økt i dag også. Har en plan om å få til litt trening i helgen.

Nå frister det mest å kjøpe seg en stor boks med godteri å bare fråtse!! jaja håper den tanken forsvinner før jeg kommer på en butikk....

Ser inne på rapporeringstråden at jeg må inn over 7 cm på magen før å komme under den anbefalte grensen på 80 cm....:D så kanskje jeg må ned mer en 6 kilo...

god helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også problemer med å la være å kjøpe godteri når jeg er i butikken.. har prøvd å lage handleliste for å bare holde meg til den, men vanskelig allikevel.. Det er ihvertfall helt håpløst å gå i butikken når man er litt sulten!

 

Jeg å lurer på om denne magen noen gang kommer til å bli stram igjen.. syns det virker som det er alt for mye hud til det også.. men ser jo forbedring da..

 

syns du får til mye trening jeg sbs!! Bare stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt snikveiing viser opp opp opp:(:D vet en ikke skal men jeg må.

Irriterende hvor lite som skal til før det vises på vekta! Det værste er at det ikke motiverer til skjerpings,men heller det motsatte!! Kommer dei teite tankene,"begynner i morgen". Mens når det er nedgang,får jeg heller et "kick" til å trene mer,spise sundt ol.

Har alle 3 hjemme,å en mann som jobber fult,pluss opptatt i helger med div. Amming på natta,annen hver time ,å småtroll som tar morgen mellom 6-7, å som er i sin værste trass alder,så humøret mitt er ganske skiftende,også motivasjoonen min.

Det var som min søster sa til meg før jeg fikk barn, at enten ble jeg tynn som en strek, av å springe etter barna å glemme å ete ol. eller så ble jeg feit,da eneste glede jeg hadde var å gå i skap/kjøleskap å spise:) Akkurat nå passer det siste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også syndet! Har vært uten vekt i ukesvis, og nå er vi en liten svipptur hjemom. Klarte jo selvsagt ikke holde meg til i morgen, og gikk på vekta i dag i stedet. Ikke lurt. Hadde gått opp siden forrige veiing, og det var jo tre uker siden... Venter med de helt store klageropene til i morgen, det er jo tross alt veiedagen som gjelder.

 

Så sbs: Vi er flere i samme båt! Det høres ut som du har det fryktelig stritt på hjemmefronten også, og det gjør jo det jo ikke noe lettere. Alle gode oppmuntringstanker herfra! Målet må jo være å beholde motivasjonen uten å piske seg selv for mye. Hvis livet sliter og drar i deg fra alle kanter er det kanskje lurt å ikke gi seg selv alt for mye dårlig samvittighet, mye lettere å falle av lasset da. Kan hende letner det litt om noen uker, så du da kan plukke opp igjen stålviljen og de hårete målene... Jeg vet ikke. Uansett: Dette kan du klare. Og det er helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sbs da :) !! Man blir lei når denne slankinga går over såå lang tid! Skulle gjerne gått ned 10kg til i morgen :D Og du kan umulig være feit, og du har jo vært utrolig flink så langt!! Så det er bare å stå på videre!!

Jeg og snikveier hele tiden.. huff.. skulle gjerne hatt sånn tidslås på badevekta.. hehe.. menmen.. ser ikke såå mørkt ut denne uka, men som Teo sier det er veiedagen som teller.. så vi får se.. jeg begynner å bli skikkelig utålmodig.. skulle nådd delmål nr. 3 26.juni, men enda 2kg dit...

 

Ser det har kommet til en dame til i rapporttråden, så hvis du leser her er du hjertelig velkommen til å dele oppturer og nedturer med oss :) vi rapporterer hver uke i rapporttråden, og kommenterer og skravler her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...