Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

lillo83: Når du gjør beregning av daglig energiforbruk etter greteroede-formelen her inne, så legger du til om du har lav, middels eller høy hverdagsaktivetet. Dette skal dekke inn slike ting som f.eks. å bære barn, gå opp og ned trapper, til butikken etc. Trening er slike ting som kommer i tillegg til det du gjør vanligvis. Så er det jo opp til deg å bestemme hva som er hva :)

 

Jeg har veiedag i dag, og vekta viste ned herlige 1,3 kg! Jeg er så glad så glad :) Det var en skikkelig vitamininnsprøyting etter ukesvis med stillstand. Da har det altså vist seg å ha effekt å holde meg strikt til 1600-kalorigrensa daglig, jeg har vært veldig flink. Og så har jeg laget greteroede-middager hver dag, til familiens store begeistring. Her er det både veldig gode og lettvinte middager som passer til liten og stor.

 

Hvordan har uka vært for dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Gratulerer Teo! Nå kan du klappe deg selv godt og lenge på skulderen :)

Jeg har også gått ned, en halv kilo - FORNØYD! Spesielt med tanke på at det har vært en litt slapp uke med den allerede nevnte sjokoladekaka, snop, Mcdonaldsmiddag i går...så jeg frykter vel at jeg går opp igjen de nærmeste dagene - hvor lang tid tar det egentlig før utskeielser vises på vekta, noen erfaringer? For tross dette er jeg nå under 75 kilo, noe som vel er fem år siden sist. Det gir en boost til ei fokusert uke og håp om at jeg fremdeles er under 75 neste mandag! Håper dere andre også har motivasjonen på topp :)

 

lillo83: Jeg kan også tipse deg om å bruke målebånd, ta f.eks rundt midjen, halsen, overarmer, hofter og lår. Jeg gjorde ikke dette, og angrer nå, for det er vanskelig å se i speilet at man faktisk skrumper når det går over så lang tid. Hadde nok vært ekstra motiverende for de siste kiloene å se at man går inn i cm også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer Teo og Minimais!! Det gir så motivasjon!!

Jeg har nå vært en uke på Kypros og ødelagt alt!! æsj!! Jeg var så godt i gang med de siste kg før jeg dro, og nå har alt rast! Klarte meg fint de første dagene, men de jeg reiste med spiser og spiser, og til slutt ga jeg etter BIG TIME! Så i dag dropper jeg å registrere noe vekt.. Den viste nemlig 2kg!! opp fra forrige søndag! Er det mulig!!?!

og i morgen reiser jeg til noen venner i Danmark, så neste uke er det vel opp 2kg til.. haha..

Men, gir ikke opp! Gleder meg til hverdagen igjen! Skal på spinning i dag og step/styrke før jeg drar i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Vi får håpe det er mye vann Reeka! :) Gratulerer til dere som har gått ned. Veide meg ikke før i dag jeg. Arbeidslivet har begynt og jeg hadde helt glemt å veie meg om morran og da lot jeg like godt være. I dag veide jeg 63,1 kg. Lurer på om jeg klarer noen gang å komme meg under det OG bli der!?! Har holdt på opp og ned på dette tallet i flere uker nå. Men jeg har et voldsomt søtsug om dagen og da er det ikke så lett...Men prøver da. Det ble jo 300 gram ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var ferien over og jeg må bare innse at det satt sine spor.. Opp 1,4kg på 2 uker! Får håpe det går like fort av igjen! Kom selvfølgelig hjem med en skikkelig forkjølelse både jeg og lillegutt, så det setter jo en stopper for treninga.. Og selvfølgelig er skapet fullt av godis fra taxfree.. ønsker meg en tidlås på godteskapet som bare åpner seg lørdag kveld, men det finnes vel ikke.. Får prøve å være så sterk som mulig, og klarer jeg ikke det må det nok slenges i containeren... Ønsker meg mer selvdisiplin på det punktet!

 

Lykke til med veiing damer! Håper det går bedre for dere enn for meg!! Har plutselig igjen 4,4kg til målet og ikke 3.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Søtsug...lurer på om jeg noensinne blir kvitt det? Jobber nå med å tenke at vekta skal stabiliseres, at jeg skal komme inn i et godt spor hva gjelder kost og trening, og søtsuget ligger der og lurer, sjokoalden smiler mot meg overalt hvor jeg går...sukk...på en mandag....noen ganger skulle jeg nesten ønske at det kom noen voksne og spurte "er det lørdag i dag?" hver gang jeg ønsket meg en sjokolade. Så kunne jeg, som eldstejenta mi, slå blikket litt sorgtung ned og svare "nei" :P

Haha, Reeka, nå etterpå leser jeg dte du har skrevet - vi ønsker oss visst det samme! Men selvdisplin får vel gjøre susen

 

Ellers er det stabilt på vekten, ned 0 men det betyr også opp 0 og jeg er strålende fornøyd med det. Skal oppnå stillstand et sted her under 75 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag viste stillstand. Og det med to bursdager og lite trening. Jeg må vel si meg fornøyd nok med det, og krummer nakken for den uken som ligger foran. Merker at så snart jeg kommer ut av fokus blir det vanskelig å hente seg inn igjen, så jeg må fortsette å ta de daglige valgene for å komme i mål. Enda 4,9 kilo igjen for meg, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stamper jeg i samme kiloene:(

Men har bestemt meg(for hundrende gang!!) at jeg begynner i dag!:P Forskjellen er at jeg skal ta en dag av gangen. Har som mål å klare å være sunn å fornuftig i dag!Slik skal jeg tenke hverdag! For EN dag klarer jeg vel? Tenker jeg hele uken,blir det,jaja kan være sunn i mårgen....osv.

Jeg prøver å ser om det hjelper....Er ikke mange kiloen jeg vil til livs,men de som gjør at ikke alle klærene sitter like fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Er i samme båt selv...søtsug og blir gal av det, krummer nok ikke halsen nok for å komme ordentlig igang. Æsj altså! Føler meg så kvapsete nå...og stemmer vekta så er det opp 400 gram :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Jeg deltok på Vitas holdningsprogram for en stund tilbake, det er et gratis motivasjonsprogram for å leve mer hjertevennlig. Tror jeg la en link til det her også, muligens noen av dere prøvde? Der lærte jeg en metode for å "gå til angrep" på søtsuget, som jeg dessverre ikke bruker så ofte, men vil gjenoppfriske nå. Øvelsen besto i at jeg ble vist bilder av fire ikke-hjertegode retter og så velge meg en av dem. Jeg valgte alltid sjokoladekaken :P Jeg skulle forestille meg hvordan den ville smelte på tungen, hvordan den luktet osv, altså alt det som er så fristende og deilig. Jeg fikk kjempelyst på kake. Deretter skulle jeg fokusere på hvordan kaken ville kjennes ut, hvordan det ville føles å være inne i en kake, hvilken farge det var på den, hvor tung den var, konsistens osv. mer konkrete men ikke spesielt deilige fakta. Og vooooosj, ikke fullt så lyst på kake lenger! Verdt å teste ut :) Lykke til med den sunne morgendagen da dere!

 

ps: tilsammen har vi gått ned OVER FEMTI KILO det siste halve året!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen gøy å høre, Minimais! 50 kg! Ikke dårlig :) Jeg signerer på alt som er skrevet her over, har i tillegg bursdag selv denne uka, og i neste uke skal jeg og mannen på kjærestetur til Roma... Ser ikke for meg at det blir allverdens med slanking da, nei. Så det blir vel stillstand i noen uker nå for min del, men det er greit nok. Vil angre på det siden hvis jeg satt i Roma og bare spiste gulrøtter og drakk vann.

 

Vi kjemper vel alle sammen med de siste kiloene som er verst å få av. Men vi skal klare det!! En god og sunn ukeslutt og helg ønskes dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Ho-ho....Første dag snart gjennomført ganske greit. :( Har ikke fått til dette på flere uker, og jeg håper jeg får det til nå. Tror jeg har lagt på meg. Men å veie meg kl 06 om morran blir jeg bare i dårlig humør av. Så jeg får veie meg på onsdag, da har jeg seinvakt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det greit (eller)? frem til helgen,da forsvinner alle hemminger å jeg bøtter inn på med allslags usnnheter:( Er så lei av meg selv,blææ...

Ikke fått til noe trening,alt er bare rot...jajaj bare syte innlegg fra meg for tiden.

Vi pusser opp,så hele huset er kaos,tror dette kaoset flytter seg til hjernen min også,er dere slik? At når det er rote rundt deg så klarer du ikke fokusere på det du skal?Siste mnd`ene har alt bare vært rot! Jeg går bare rundt å flytter på rotet, å holder på å bli gal!!Stress med å slanke meg, trimme,rydde,kose,leke med barnea,stresser med alt,som resulterer i at jeg ikke klarer å gjøre noen!Føler meg som en forrvirret vegglus som ikke klarer å fullføre noen ting!

Lurer på om jeg bare skal la vekt være vekt(ja som om jeg klarer det?) eller tillate meg selv å skei ut? Noe må til for å snu dette her...Til mer jeg fokusere på å leve sunt eller slanke meg til større blir sprekkene. Det funket litt sist uke,når jeg tok en dag av gangen,kanskje jeg skal prøve det denne uken også, så var det de f%&/ helgene da.

Har ikke registret vekt,men det hopper opp å ned mellom 66,3-67,8 så jeg har sikkert nådd et platå. Må vel skikkelig innsats til skal jeg komme meg ned derfra.

Jaja,da fikk jeg tømt hjernen min litt;) kanskje jeg har gitt plass til litt fornuftige tanker,enn om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her ser det ut som om det ikke bare er meg som sliter.. jeg "glemte" å veie meg denne uka.. er så lei av at jeg må gå ned de samme kiloene flere ganger fordi jeg har lagt på meg igjen!! Æsj!!

Har vært flink med treninga til nå denne uka, men godtesuget stimuleres for fullt!! Søren å!! I morgen skal jeg egentlig til Trysil på familietur, men vurderer faktisk å droppe det for å trene og spise sunt.. i tillegg har gutten min akkurat de 3 siste nettene begynt å sove natta igjennom.. så lite lyst å ødelegge det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Nå har vi bestilt sydentur i feb, til Tenerife. Lurer på om vi skal ha all-inkl. eller bare frokost. Jonas er da 15 mnd. Har dere peiling eller noen mening om hva man bør velge? Lurer i forhold til middagstider, om det blir seint i forhold til trøtt unge... ;) Vi skal ha bongalow, så vi kan lage oss mat selv av og til (gidder nok ikke å lage middag da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian har allerede vært på 3 sydenturer i en alder av 14 mnd :) En av turene var faktisk til Tenerife med all inclusive. Mener middagen var fra kl 18.30, og det gikk greit.. Lagde grøt til han som han fikk når vi spiste middag.. Jeg mener vi har spart veldig mye penger på all inclusive! De hadde veldig god mat der vi bodde.

Det er jo vanskelig å si hvordan døgnrytmen er så langt frem i tid, men Kristian er jo nå 14,5 mnd, og han legger seg i 19.tida, men har blitt litt annerledes når vi har vært på ferie, noe som har gått greit.

 

Vil forresten anbefale deg å ha med bleier hjemmefra (er sinnsykt dyrt i syden, og ikke like gode), nok våtservietter (alle er tilsatt parfyme i syden), grøt (ofte tilsatt sukker der nede), og evt noen middagsglass.. (var buffet der vi var med mat han kunne ha spist nå, men i tilfelle). Jeg har prampack til vogna, og da putter jeg bleier, barnemat osv sammen med vogna for å unngå overvekt på flyet (den veies nemlig ikke) ;)

 

Jeg har forresten alltid med meg reiseseng hjemmefra.. Dette fordi nevøen min fikk skabb (og smittet resten av familien) på en tur vi var på når han var 13mnd pga en seng vi lånte på et 5* hotell... og det var MYE styr og bli kvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg registrere vekt igjen, selv om jeg fremdeles er over der jeg var for 1 mnd siden ;) gått ned 500g siste 2 ukene.. men jubler ikke over å være 900g mer i dag enn for 4 uker siden... menmen.. håper motivasjonen kommer tilbake snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg misunner deg som skal til syden...skabb eller ikke ;) men forsøker å nyte høsten her hjemme også...

 

Reeka: Vi er mange som har gått ned de samme kiloene flere ganger - dessverre. Men det er, som du sier, bare til å starte med blanke ark og på ny frisk og tenke at NU skal de av. For godt! Jeg jobber med å finne et hverdagsfokus som gjør at jeg kan stabilisere vekten der jeg er nå, under 75 kg. "Tok av" med boller, godter og vin i helga, men er likevel ned 100g. Den gyldne middelvei og balanse er visst ikke helt noe for meg. Men dte går kanskje an å lære???

 

Ønsker dere ei gode uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med å komme i gang her å gitt.... Å nå ser jeg at jeg har lagt på meg!!!!Arg! Føler meg helt pløsete å feit!! Men samma søren klarer jeg ikke ta meg skikkelig i nakken å begynne slankinga,blir halv hjertet innsats. Ingen trening,men styrt unna snop(spiser (litt....tja?)) mørk sjokolade,det holder fråtsesugetetter sukker litt i sjakk.Har ikke registrert vekt....men den sitter på hornhinnen......Regisrer ikke før jeg får nedgang,for det SKAL jeg(VI) ha!!! Jhuuu pågangs mot folkens!!

Syden høres deilig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Roma. Magisk tur! Og opp 1,3 kg. Sure gram, det er helt sikkert. Men akk, for en nytelse det har vært med deilige italienske pizzaer, antipasti, hvitvin, pasta og allverdens goder. Jeg har virkelig kost meg, men ser jo at det blir en skikkelig drittjobb nå som jeg er tilbake. Og jeg har klart å komme meg helt ut av fokus, boller og kaker rett som det er. Kjenner at jeg sliter med å hente meg inn igjen, tror jeg har gått litt tom nå etter månedsvis med slankefokus. Jeg har bestemt meg for å melde meg på kurs for å bli ferdig med dette en gang for alle. Begynner 29.september. Ja, da er det bestemt! Har hatt dårlig samvittighet for å være så lite til stede her også, men jeg ser at vi er flere i samme båt (egentlig litt kjipt for vi trenger å løftes opp noen og en hver!), så da skjønner dere sikkert litt hvordan mekanismene virker. Jaja.

 

Jeg begynner å jobbe igjen også snart, og lurer veldig på hvordan alt skal klare å fungere når jeg kommer sliten hjem og skal lage sunn mat. Klarer dere det, dere som er i jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn mat krever mer planlegging, og det blir oftere mindre sunne middager enn jeg skulle ønsket. Men vi har endel Findus grønnsaksposer i frysen, og pleier som oftest å slenge i masse grønt, så kan jo jeg soise mer grønnsaker enn saus den dagen det er spagetti og pølser til middag, f.eks. Med småunger i huset er dte også noen begrensninger på hva jeg gidder å lage, ettersom mye mat er krevende for de små å tygge. Men det blir mye fisk, og det er jo bra :)

 

Matpakkene er også en ufordring, forkosten likeså! UÆ! Jeg rekker sjelden å spise noe mer enn en frukt om morgenen, det er jo også fordi jeg aldri har være et frokostmenneske. Spiser den første skiva når jeg kommer på jobb, og så to like kjedelige skiver til lunsj + frukt siden vi er så heldige å ha fruktordning på jobb. Spenstige tips til matpakker mottas med takk. Og middagsoppskrifter. Og frokosttips... ;)

 

Tøft av deg å ta et kurs, Teo, da kommer sikkert motivasjonen og kreftene også! Vi kan jo håpe det smitter over på resten av gjengen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...