Gå til innhold

Ammer og vil ned i vekt! Andre?


Gjest Lene1234

Anbefalte innlegg

Her går det dårlig:( Klarer ikke å finne å holde fokus! Ikke har jeg trent på en uke heller. Har gitt litt f... i hele meg?! Har vært litt andre ting å tenke på siste tidene,så har glemt meg selv litt. Men nå vil je snu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 646
  • Created
  • Siste svar

Nå er det veiedag i morgen!! uææ... Var i bryllup i går, og de hadde helt fantastisk mat! Skalldyr til forrett, hjortemedaljonger til hovedrett og sjokolademouss i sjokoladeskål med sjokoladepynt!!! Så ble det jo en del god vin til dette da... men angrer ikke, var verdt de kaloriene!! men formen er jo så der i dag, så har jo lyst å dytte i meg masse dritt! så har blitt mcdonalds bigmac men uten pommes frites.. så får nå se hvordan det blir med vekta i morgen....

 

Håper du klarer å snu sbs! viktig å ta vare på seg selv også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra sbs! hold på tankegangen, så skal du se at du går ned nedste uke!!

 

Her ble det 800g ned :D Veldig fornøyd med det med tanke på inntaket i helga!! Og veldig fornøyd når jeg ser på totalen! 15,6kg ned siden januar, 37,8kg ned siden svangerskapet!

 

Nå roper spinningsykkelen på meg :) Håper jeg får lagt inn 4 ordentlige treningsøkter + turer denne uka også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer.

 

Da er jeg tilbake fra en lang ferie uten nett-tilgang, og disse siste dagene før retur har jeg grudd meg fryktelig til veiing. Har vært uten vekt også i hele ferien, og det har vært så vanskelig å holde fokus disse ukene at jeg fryktet det verste. I dag viste vekta 200 g opp, og jeg er så utrolig fornøyd! Kanskje litt rart å være så glad for oppgang, men jeg trodde altså at det kom til å bli myyye mer. Så da har jeg motivasjon til å starte opp å gå videre :)

 

Med treningen har deg gått litt opp og ned, men nå er jeg glad for å være tilbake i rutinene igjen, jeg skal ta på meg joggeskoene og komme meg ut i marka.

 

Åh så herlig! Jeg er igang. Og: Utrolig godt å se at dere er her enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Gratulerer med stillstand, nedgang og ikke mye ferietillegg til dere. Jeg ble ned 100 gram fra forrige mandag. Og er drittforkjøla!Så her blir det ingen trening denne uka, er jeg ganske sikker på! Har ikke matlyst, men er sulten så da putter jeg i meg ting jeg ikke burde. Fant kringle i frysern i går,mmmm....smakte godt gitt! Hehe! Hele familien er forkjøla og mora mi også som passet gullet i helga da vi var i bryllup. Det er så irriterende når man inviterer til barseltreff og så tar folk med seg helt innsausa unger som smitter alle andre! Det er en haug med syke unger nå i barselgruppa etter sist onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med bare 200g Teo! Og ned 100g Lillejanne! Håper du blir fort bedre!

 

Her starter ferien neste mandag, og tenker fælt på hvordan jeg skal klare å holde vekta! Skal først 1 uke til Kypros, så da får jeg prøve å gå litt hver dag og ikke ta helt av med god mat og godis.. Er så lett å skeie helt ut på ferie! Så skal jeg noen dager til Danmark og besøke noen familievenner der.. Den blir kanskje enda værre, for der bugner det alltid av god mat!! Men håper at jeg klarer å innstille meg i hodet såpass at jeg klarer å holde meg i skinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Ja, heisann damer, her er jeg igjen. Fint å lese at de fleste av dere har oppturer etter sommeren. Heia heia! Jeg har bestemt meg for å ha en sunn og treningsrik høst. Er nede i "pregravid" vekt og har ikke gått ned mer enn 800g på 2,5 måned, men har lyst til å se om det er mulig å få stramma opp og minsket litt mer på omfanget. Jeg har alltid vært normal + i størrelse og vil neppe bli beskrevet som slank, men tror nok dette er tilnærmet trivselsvekt. Likevel har jeg lyst til å prøve å komme ned enda en buksestørrelse, det hadde vært morsomt tror jeg. Men så er jeg litt ambivalent også da. Har fått noen kommentarer i sommer om at jeg er blitt "tynn" og jeg syns det direkte ubehagelig. Vil gjerne ha noen innspill på det! Jeg blir helt forlegen når folk finner på å si at det "ikke er noe igjen av deg" og med alvorlig mne spør om jeg har vært syk. Jeg tror de mener det hyggelig, men for det første får det meg til å føle at de har syntes synd på meg som var så tykk før/ la på meg så mye mens jeg var gravid og deretter føler jeg slankerstempelet kommer - det er jeg ikke interessert i. Hvordan opplever dere andre sånne kommentarer?

 

Huff, klarer nå å lage problemer av alt også da. WELL. Jeg har altså tenkt å henge på dere utover høsten, selv om poden snart er ett år gammel er han meget glad i puppen så jeg hører heldigvis hjemme i forumet her forsatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er tilbake Minimais!!

Jeg får også mange kommentarer, men det er stort sett positivt.. at de ser jeg minsker.. Jeg har akkurat nådd før gravidvekt jeg å.. og da får jeg beskjed om at nå holder det.. men bmien min sier at jeg skal ned 4kg til for å være normal, og tror ikke jeg er fornøyd selv før jeg har tatt av 3-5kg etter det.. For meg er det viktigere å være der jeg ønsker selv, og ikke hva alle andre mener! Tror kommentarene kommer litt av at de er blitt vandt med å se oss større, og syns sikkert vi var fine da å.. og så mange kg ned syns jo veldig godt! Så jeg syns du skal gjøre som du selv vil jeg! Viktig at man føler seg vel selv!! man trenger jo ikke fokusere så mye på at man skal slanke seg, men heller at man skal trene og stramme opp! er mye valker som ikke syns så godt utenpå klærne som jeg gjerne vil bli kvitt ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

MInimais, jeg vet akkurat hvordan det er og vet ikke helt selv hva man skal si etter slike kommentarer. For noen år siden hadde jeg vært kjempeflink og slanket meg 21 kg og fikk stadig kommentarer på at jeg ikke måtte ta av mer og om jeg var syk. Det er jo ikke noe moro da...men mange syntes også at jeg var blitt råflott, så det hjalp ;) Jeg var slettes ikke for tynn, men så sunn og slank ut med litt ekstra her og der. Det er øyet som ser. Nå som du ammer kan du jo bare avfeie dm med at ungen sunger alt vekk med melka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke komentarer på at jeg var tynn(ble veldig tynnn etter første)Tenkte var jeg så feit før?!! Liker ikke at folk komenterer vekta mi! De hadde ikke fått seg til å si,"oj så tjukk du har blitt" vist jeg hadde slitt med 20 kilo et år etter fødselen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Takker for støtten ;) Er det ikke underlig at folk skal legge seg opp i alt...selv om jeg jo også selvsagt har gitt kommentarer av samme type til folk som har gått drastisk ned i vekt. Pleier å holde meg til en hyggelig entusaistisk (tror jeg selv da) "du ser godt ut!" og ikke sånne mer halvhysteriske kommentarer som jeg har fått. Vel vel, nå skal de møtes med et smil og en sleiv en om ammende unger og ferdig med det!

 

Hverdagsuka er godt i gang (selv om det er siste ferieuka, he he. Vi må tyvstarte litt så det ikke kommer som et sjokk på mandag). Legger planer for å få kabalen til å gå opp med jobb, barnehage, barnepass, fritidsaktiviteter, trening, you name it. Kosten er en utfordring, jeg har ikke telt kalorier og satt meg inn i menyer og slikt, men muligens det som må til nå for å gå ned de ekstra fire - fem bonuskiloene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimais! Så hyggelig å se deg på denne tråden også! Ja, da får vi følge utover høsten. Jeg skal ned enda 5-6 kilo, og jeg vet av erfaring at disse er de vanskeligste å bli kvitt. Kroppen vil liksom ikke helt henge med. Da er det godt å ha selskap! Jeg ammer nesten ingenting lenger (bare littegrann morgen og kveld), men jeg håper jeg kan fortsette her likevel. Blir jo helt meningsløst å kaste seg på en ny tråd i et annet forum - hvor jeg ikke kjenner noen.

 

Når det gjelder sleivete kommentarer - jeg tenker alltid at de er litt misunnelige, jeg da. Det er mange rundt oss som har lyst til å ta tak i kosthold og trening, men vi vet jo også at det er så vanskelig å komme igang. Så når man ser andre som har fått taket på det så blir man kanskje litt paff. Og så kommer det slike kommentarer som vi ikke liker. En annen ting er at folk slett ikke husker hvordan jeg så ut før alle disse graviditetene som nesten har gått i ett (iallefall har jeg ikke helt kommet ned i "matchvekt" i mellomtiden), så det henger vel litt sammen med det også.

 

Nå skal jeg rett og slett ta et alvorlig tak i meg selv. Med mindre amming må jeg også spise mindre, og jeg må begynne å veie maten min igjen. Jeg ser litt med gru på det, men håper det blir for en kortere periode og at jeg kommer i mål fortere på denne måten. Har lett for å skli tilbake i gamle amme-vaner hvor vi kunne spise mer og fortsatt gå ned i vekt ;)

 

Dette ble et langt innlegg. Jeg har vært taus lenge (lang ferie uten nett), men nå er fokuset på plass igjen. Lykke til, alle mann. Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Da går startskuddet for mitt (igjen) sunnere liv med full kontroll. Nå er jeg og ungen sjuke, så da får det vente til mandag. Da har mannen min fri og så skal jeg begynne å jobbe torsdag. Håper det fører til mer aktivitet (er sykepleier) og så kan jeg ikke putte i meg noe hele tiden. Jeg har bestemt meg for å legge meg på 1500-1600kcal om dagen, for jeg klarer ikke å holde fokuset når jeg får så lite mat. Jeg er alltid sulten... Så det får heller gå seinere ned i vekt tenker jeg da, selv om kanskje jeg klarer å holde meg og faktisk klarer å gå ned enn å svinge som en jojo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta veiedagen i dag i steden for i morgen fordi jeg reiser på ferie.. Det ble ned 1,2kg!!! jippiii!! Har faktisk tatt av 3,7kg de siste 3 ukene, og det midt på sommeren med barnedåp, bryllup og andre fristelser! Er så fornøyd!!

Siden vi begynte her i januar har jeg gått ned 16,4kg, og siden svangerskapet i juni 09- HELE 39kg!!!

Men syns selv jeg er veldig flink å.. denne uka har jeg vært på spinning 4 ganger + 2 timer step/styrke, så det er hardt arbeid ;)

 

Lykke til i med veiing i morgen damer!! Og til dere som mangler litt motivasjon, så r det bare å ta seg selv hardt i nakken!! Det nytter!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Så flink du er Reeeka, gratulerer så mye! Er misunnelig jeg.. var opp 600gram i dag. ikke rart heller, siden jeg har vært syk og puttet i meg masse kaloririkmat og ikke beveget meg. Er jo så teit da, for da jeg ikke klarte å gå ned det jeg ville, blåste jeg i det og bare kosa meg fordi jeg skulle begynne i dag. Så i dag begynner både jeg og mannen min med en sunnere hverdag. Og jeg skal nyyyyyte de siste 3 dagene med fri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan rapportere om stillstand her. Enig med deg, lillejanne, vi får som fortjent. Og grattis til reeka - for en stålvilje!! Jeg har også begynt en innstramming i dag, nå skal jeg skrive alt jeg spiser for å komme inn i nye rutiner. 1500-1600 kalorier, det blir tøft. Men det er eneste veien å gå. Har også vurdert å melde meg på kurs for å få det ekstra lille sparket bak, vi får se hva jeg bestemmer meg for de neste ukene. Eventuell kursoppstart i slutten av august. Jeg gir meg ikke nå, ikke tale om! Såpass nærme målet har jeg ikke vært på utrolig lenge, så da må jeg klare dette siste krafttaket. Heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

400 g ned :D er en god start på "kampen om de siste kiloene". Signerer teo som beskriver de siste fem som de hardeste å få av. De har hengt på baken min så lenge at de nesten er grodd fast, he he. Men gøy å kunne rapportere nedgang og ikke stillstand som det har vært mest av de siste ukene. Liker pågangsmotet og spiriten her! La oss holde motet oppe ;) Ha ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, minimais! Det var jammen en god start på høsten (ja, det er jo i ferd med å bli høst, selv om jeg nekter å innrømme det...) Jeg begynte å veie maten min igjen i går, og som ventet fikk jeg meg noen overraskelser. Må kutte litt ned på inntaket. Men jeg ble ikke så sulten som forventet, så jeg er ikke så skeptisk lenger. Kanskje skal det gå greit? Vi satser på det! Fikk meg en hard joggetur i går også, og når den første turen er gjort unna på mandagen så er det et godt håp om å få til en tur eller to til i løpet av uka. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så super flink du er reeka!! Kjempe fortjent.

 

Her var det ned 300 g. Har ligget rundt 66-67 leeeeeenge. Så sliter også med det siste 5-7 kiloene:( HAr ikke vært super flink da,så får vel som fortjent:)

Men nå skal jeg være flinkere til å gå inn her å lese,det holder motivasjonen oppe.

Frem til nå har jeg klart meg fint,men er en del timer som gjennstår da,haha. Skal prøve å få til en jogge tur,vært en stund siden sist...kremt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle damer :-)

Jeg fikk ei jente for 6 uker siden og skal ned 13 kg. Skjønner at jeg må gjøre det fornuftlig siden jeg ammer og tar gjerne imot tips på hvordan dere har gjort det! Skummet over litt tråden på slutten her og ser at enkelte har gått ned masse!!! Gratulerer og bra jobba!

Jeg tar gjerne imot tips på hvor mange kalorier som er lurt og hvilken mat dere anbefaler.. syns det er vanskelig siden minstemor har reagert veldig da jeg plutselig la om fra brus og sjokolade til masse grønnsaker.. fikk vondt i magen stakkar..

 

Nå er hovedmålet å slutte med cola (har vært avhengig av pepsi max i flere år, men drakk cola i svangerskapet pga kunstig søting) og mer trening!

 

Kan jeg bli med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Var ute og spiste middag med venninner i kveld og fikk gratis dessert! Plutselig kom det tre tallerkener med sjokoladekake og jordbærsorbet på bordet. Kalorier som man får gratis teller vel ikke, eller? ;)

 

til Lillo83: velkommen med! Jo flere jo bedre! Du får nok noen gode tips om kaloritelling fra de andre flinke damene her, som du ser driver jeg mest med mitt eget system, he he. Neida, for å være litt seriøs, så kan jeg anbefale deg å ikke stresse med å få av kiloene, 6 uker etter fødsel er det veldig mye som ikke er på stell kroppslig sett, og når du etterhvert kommer deg ut på lange trilleturer går nok første kiloene av seg selv. Uansett er du god om allerede har bestemt deg for et sunt fokus, så igjen: velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Velkommen til tråden vår! Jeg råder deg til å lese gjennom tråden for å ta i mot tips. Hvis du fullammer bør du spise 700 kcal ekstra hver dag. Du kan lese mer om det langt fremme i tråden. Det høres mye ut, men det funker! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk. Jeg ser når jeg fyller inn at jeg spiser mellom 2500-3000 kalorier per dag noe som er veldig mye. Jeg forbrenner 2100 kalorier per dag i hvilemodus, så med amming og aktivitet går jeg ca i null eller litt ned per dag.

Noen som skriver bæring av barn som aktivitet? Blir jo som en enkel styrketrening det eller?? hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...