Gå til innhold

Snurpa&Ragnhild sin tråd! :)


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Gått bra i dag! Vet ikke om jeg rekker innom mer i kveld, får snart besøk...

Ligger på 1270 kcal etter middag. Blir bare grandiosa middag på oss i dag, jeg hater å lage mat når mannen jobber... :)

 

Håper det er bra med dere også!

 

 

 

Gleder meg til veiing i morgen - gøy når jeg vet jeg har vært flink... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lenemora

Dag 2 har gått strålende! Kom nettopp hjem fra en impulsiv spasertur, hadde egentlig tenkt å ligge på sofaen, men humøret var så dårlig at jeg måtte få ut noe frustrasjon...

 

Når det gjelder middag her i huset er det som oftest mannen som står for den da han kommer hjem en halvtime før meg. Og han lager som regel aaaaltfor mye! Men heldigvis er det jeg som står for innkjøpene og dermed bestemmer menyen..

 

Blir spennende å høre om veiinga i morgen Ragnhild, skal følge med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

06.jan - Vekt : 89,9 kg 15 kg igjen til målet.

13.jan - Vekt : 88,3 kg -1,6 kg - 13,4 kg igjen til målet.

20.jan - Vekt : 86,6 kg -1,7 kg, total nedgang : 3,3 kg - 11,7 kg igjen til målet.

 

Jippi! :D Enda bedre en jeg turte håpe på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei jenter... Uff jeg er så skamfull... Holdt meg borte ett par dager.. Vært skikkelig lite flink.. Spes i går da.. Spiste sjokolade, kjeks og alt jeg ikke burde... :D Går jeg ned noe som helst denne uka skal jeg virkelig være førnøyd... Tør ikke håpe på noe.. Står jeg stille burde jeg prise herren bare for det... men men dagen er over...nydag i dag.. Med nye muligheter.. Og i dag går det bra.. Har ikke det enorme suget jeg hadde i går heller. Sov nesten ikke natt til i går pga velslesnupp sover så dårlig om dagen. Og når jeg har mangel på søvn blir jeg alltid sugen og uggen.

 

Håper på å få til en gå tur iløpet av dagen... Må bare vente til sambo kommer hjem fra jobb.. For veslesnupp har fortsatt ørebetennelse.. Var hos legen i går.. Da var det fortsatt på den ene siden også hadde det kommet på den andre også... :) Så da var det to uker til med medisiner... hm.. Stakkar.. Men da får vi holde oss mest mulig inne...

 

Ragnhild: Gratulerer så mye med fantastisk resultat.. Helt utrolig bra.. Fortsett slik og dette går lett som en plett... :) Så deilig altså...

 

Nå må jeg bare komme meg over gårsdagens nederlag og fortsette framover.. Har så lett for å henge meg opp i ting og bli nedstemt pga sprekker jeg.. Det er en stor fare altså.. For de gir ofte så vonde ringvirkninger.. JA ja.. Spist er spist.. OG det er jo4-5 dager til veiedagen.. KAn fortsatt rette det opp igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Takk skal dere ha! Så glad! Det gir litt ekstra motivasjon med nedgang - vil jo bare ha mer... :D

 

Kjipt med "sprekk", Snurpa! Men det er bra du ser fremover! Det blir jo som regel ikke så ille når vi bare ikke drar de sprekkene over mange dager. Ikke så rart heller med ekstra sug før mensen! :)

Stakkars lille jenta di da! Håper medisinen virker nå da - så hun bli helt god! Ikke noe særlig når de er sjuke, stakkars!

 

Mannen jobber kveld i dag og. Ble invitert til en venninne på middag - på komle og pølse! Nam nam - livretten det! Men jeg klarte å begrense meg da... :)

 

Skal sette en deig med Ingers rugbrød nå. Var tom i går, så hadde knekkebrød med på jobb... Ikke det samme - har blitt avhengig! Så det blir nok en skive eller to med nybakt brød i kveld! Hvordan har det gått med dere, Snurpa? Fallt det i smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja brødet var kjempe godt... Og sambo syntes det var kjempegodt.. :D

 

Dagen i dag har gått veldig bra.. Det er deilig. Da skal jeg fortsette med den samme innsatsen i morgen. Jeg fikk gått en rask tur i skogen med bikkja i nesten en time.. det er jeg fornøyd med.

Ellers ender jeg på nesten 1600 kcal i dag og det er bra...

 

Nå er motivasjonen tilbake.. Deilig er det.. Følte meg så dritt i går og i dag når jeg våknet.. Følte nesten at alt var ødelagt.. At jeg bare kunne hoppe og drite i alt...

Men nei altså.. Nå skal jeg nedover.. Også får jeg faktisk tåle at noen dager skal jeg spise litt mer og litt annerledes enn andre dager.. Sjokolade osv.. Sånn må det bare være.. For jeg er ikke laget for å leve ett asketisk liv har jeg funnet ut.

MEN.. som du sier ragnhild det handler om å ta seg inn igjen og ikke la det gå over flere dager.. SÅ jeg håper virkelig at dette ikke skal ha masse å si på veiinga... Håper håper... MEn nå skal jeg gjøre en skikkelig innsats videre i uka.. I morgen er det trimmings med snuppa i vogn... :)

 

I morgen kveld skal jeg på vennindekveld.. Det kan bli krevende.. Vi får servert mat der.. Og antakeligvis noko attåt.. Men da får jeg prøve å klare meg uten det etter maten.. Men det skal gå bra.. For det er ikke så fristende faktisk... (tok jo det jeg skulle i går:eek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2 har gått strålende! Kom nettopp hjem fra en impulsiv spasertur' date=' hadde egentlig tenkt å ligge på sofaen, men humøret var så dårlig at jeg måtte få ut noe frustrasjon...

 

Når det gjelder middag her i huset er det som oftest mannen som står for den da han kommer hjem en halvtime før meg. Og han lager som regel aaaaltfor mye! Men heldigvis er det jeg som står for innkjøpene og dermed bestemmer menyen..

 

Blir spennende å høre om veiinga i morgen Ragnhild, skal følge med :D[/quote']

 

 

Spå flink du er Lenemora.. Deilig å være igang håper jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Bra å høre at det er bedre i dag! Vi har jo vært like flinke begge to - og sånn skal det fortsette! :D

 

Sitter her med deilig nybakt brød - lukt i huset. Det er det beste som finnes! :)

 

Skal på klubb i morgen selv, med en venninne gjeng. Så har tenkt å skippe middagen i morgen, for det blir jo alltid litt servering. Skal nok gå bra!

 

Har skeia ut litt i kveld selv... Har hatt en venninne på besøk. Vi har sett en film og jeg poppa popcorn... Ender på 1850 kcal. Er litt der du er, Snurpa. At jeg kommer til å tilate meg litt innimellom. Klarer ikke å holde meg i lengden hvis ikke tror jeg...

 

Ellers - jeg er klar for helg! Bare to dager igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det torsdag... Dagen i går gikk veldig bra.. OG det gir en god følelse i dag altså:D

det er så godt å stå opp og kjenne at man har verdens beste samvittighet...

 

I dag har vi skikkelig slappedag jeg og snuppa.. Går rundt her og bare koser oss... Jeg har ikke noe husarbeid som venter på meg... Så vi bare slenger rundt og leker;)

 

Snart skal snuppa ta seg en liten blund... Tenkte å ta henne med å gå en tur i vogna nå hun våkner igjen... Det går vel greit det så lenge jeg pakker på henne godt.. OG hun skal jo sitte langt nedi vogna.. Vi må nesten ha litt frisk luft også..

 

Ellers er det venninde treff i kveld.. tenktejeg skulle spise en pita pizza før jeg reiser..Må ha noe varmt.. Vi skal ikke dit før etter seks en gang.. OG da blir jeg så sulen jeg.. SÅ ifrykt for å ta helt av er det bedre å ikke komme helt skrubbsulten..

 

Ja ja.. I morgen er det helg.. Det skal gå bra.. Tenker at jeg skal spise popcorn som sist fredag og pepsi max.. Det var skikkelig kos det for å si det sånn:D OGså blir det vel en slags dessert på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat inne etter en 40 min tur i snøkav med vogn.. Gikk ikke så lenge.. Men jammen ble jeg svett og utrolig sliten.. Sleit hele veien.. Det må vel forbrenne litt.. Da er jeg klar for jentekveld:D Kan kose seg enda mer når man vet at man har gjort en innsats for forbrenningen tidligere på dagen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Godt å se at du er tilbake med godt mot, snurpa - flink er du!

 

Jeg har nettopp registrert maten for i dag, grudde meg for det da jeg trodde jeg hadde spist for mye kcal, men endte på 1200. Så nå blir det yoghurt og frukt til et sent mellommåltid...

 

Er fremdeles supermotivert - gleder meg sånn til å se 70-tallet på vekta, det er ca 3,5 år siden sist! Og det er godt å vite at det kan nås om ikke så mange ukene.

 

Skal på hyttetur igjen til helga - har pakket klart maten, og det "verste" som står på menyen er pizza. Har kuttet ut pepsi maxen (som jeg eeeelsker) i ukedagene, så jeg heller kan kose meg med det i helgene. Vet at det ligger litt sjokolade i en skuff fra forrige helg, og lurer på om jeg skal ta en bit...

 

Ønsker dere ei god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er lenemora... Du må ha lykke til på hytteturen.. Ser at du har planen klar.. OG det er nok bra. Det er ofte enklere å holde seg til det man skal når man har tenkt igjennom det på forhånd.. :D OG... Dessuten koser man seg like mye på hyttetur selv om man ikke stapper all den maten. Da har man god samvittighet og føler i det store og det hele at man har hatt det finere... Ellers går man jo med konstant vond følelse... OGså gjelder det å kose seg med det man kan kose seg med.. For mat skal man kose seg med... Ha en fin tur iallefall..

 

JEg er motivert igjen som bare det..

 

Har da vært på jentekveld og ender på 1624kcal.. OG det er jeg veldig fornøyd med... :) Da kan man liksom gå bort å kose seg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA da var det fredag i morgen.. OG helgen kommer innover oss.. MEn det skal vel gå bra for dere begge jenter.. Jeg er veldig spent på over helga og veiing på mandag.. Håper jo veldig at det skal gå i mn favør for å si det sånn..

MEn skal være flink i helgen og ta meg iallefall en gåtur til eller to;)

 

Ha en fin fredag da damer.. JEg kommer vel innom tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

En sen tur innom... Holdt på å sovne i foreningen...er så sinnsykt sliten! Klar for helg!!

 

Har gått fint i dag, endte på ca 1600 kcal. God mat i forening, wraps med karbonadedeig, ris m.m. Klarte å stoppe i tide! :D Å så spiste jeg bare noen få druer da godteriet ble satt frem. Var flink!

 

Godt å se dere holder koken!

 

Stikker nok innom i morgen jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA da er vi godt inni fredagen.. Og kvelden nærmer seg med stormskritt:D Jeg tror ikke at dagen i dag skal bli noe problem.. Har bestemt meg for å lage popcorn som forrige fredag.. OGså skal vi ha fylte pannekaker til middag. nam nam... Vet ikke om det er av helt det sunne, men godt er det.. Kose oss litt i dag..

 

Satser på å få gått en kjapp tur med bikkja føre mørket senker seg.. Greit å ha satt fart på forbrenningen før helga iallefall..

 

I morgen får vi middagsbesøk.. Jeg har planer om svinekjøtt, potetbåter og grønnsakspakker.. OG en lettere fløtesaus... Dropper smør osv... MEn bruker bare melk.. blir like godt.. OG ikke så ille... Ellers skal jeg prøve meg på en dessert i morgen.. HAr ikke bestemt meg enda. Kanskje det rett og slett bare blir en smothie.. Det er jo godt.. Og sunt.. Kommer jo an på hva man bruker selvfølgelig.:D

 

Ellers gleder jeg meg til mandag, som jeg har nevn tidligere.. eller vet ikke helt om jeg gleder meg.. EMn er så veldig spent på hvordan denne uka har gått... m tanke på hvordan jeg oppførte meg på tirsdag... hm.. ja ja.. HAr iallefall vært flink siden..

 

Blir godt for deg å få helg nå da Ragnhild.. Da kan du kose deg på sofaen.. OG legge deg tidlig:D OG forhåpentligvis sove litt lengre i morgen.. Tenkte jeg skulle høre om sambo kunne stå opp med vesla i morgen.. MEn får se når hun våkner.. Hender hun ligger til halv ni.. Og da er det liksom ikke noen sak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg gikk på en KJEMPESMELL i går! Spiste masse chips og sjokolade! Huff og huff! Etter å ha proppa meg FULL sovna jeg på sofaen 19.30. Lenge siden jeg har vært så trøtt! lurer litt på om det er sammenheng i at jeg var så sliten... Litt svekket i fornuften kanskje... ;)

Jaja, jeg får bare begynne på nytt. Føler meg helt fæl i dag iallefall. Er pyton å føle det sånn når jeg har vært så flink frem til nå.... Tok en snikveiing på vekta, og den var ikke noe særlig å se på! Så nå får jeg bare stramme godt inn til onsdag, så klarer jeg kanskje redde uka.....

 

Har ikke de store planene for helga. Har lyst å gå en lang tur i dag, det er noen dager sisen sist! Så skal vi vaske huset, og det trengs! Ingen planer i kveld, blir vel bare en tv kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Ragnhild.. Jeg vet godt hvordan du har det.. Jeg gjorde jo det samme på tirsdag for å si det sånn.. Det er så vondt når man gjør sånnt... OG man føler seg ganske grusom dagen etter.. OG godt er engentlig det.. For det frister ikke til gjentakelse.. Eller??

 

Jeg hadde det faktisk veldig tungt på tirsdag- onsdag etter frotsingen.. OG det var nesten så jeg gav opp i tankene mine vettø..

Men så tenkte jeg litt mer som at.. NEi.. dette får jeg bare leve med.. OG sånne "sprekker"(ikke sikker på om jeg vil kalle det sprekker engang) kommer jeg til å ha fra tid til annen.. OG egentlig vet jeg ikke om jeg er villig til å tenke at det "lille" skal ødelegge hele opplegget mitt... Men mer at jo jo.. det var en nødvendig del.. Jeg er jo allikevel på vei nedover og skal fortsatt leve sundt og bra.. Jeg tror alt dette føles så mye verre fordi vi har en evig overbevisning om at vi ikke skal unne oss noe av dette mens vi går ned.. Også blir det kanskje for stridt for oss, og på ett eller annet tidspunkt vil vi "sprekke"... så da får vi ta oss noen sånne lovlige sprekker innimellom.. Da mister man ikke respekten for seg selv heller..

OG i en vanlig hverdag vil vi ha det litt sånn fra tid til annen.. Selv om vi er på slankern eller ikke.. Helt normalt.. Bare at vi litt over gjennomsnittet har en tendens til å dra det utover... Ja ja.. nå har jeg jo driti meg ut som det er .. Så da kan jeg like greit tømme hele skapet;) he he... JEg vet med meg selv at ødeleggelsene hadde ikke blitt så store hvis jeg hadde greid å ha denne tankegangen tidligere...

 

så da gjelder det å glemme hele greia... SPist er spist.. I går var i går osv... Ikke straffe seg utover neste dagen pga gårsdagen.. Da er det nesten enda lettere å gå på en smell igjen.. Har iallefall funnet ut at jeg tregner en real smell med fett i ny og ned;).. he he...

OG en ting jeg bare har sluttet med der å veie meg etter sånne greier.. For da mister jeg alt mot.. ;) JEg blir jo så veldig påvirket av det tallet for å si det sånn.. det bestemmer alltid hva jeg føler.. hm...

 

OG... Faktisk er det ikke sikkert det har det store utslaget på veiinga heller.. Dessuten er det endel dager igjen til det.. OG du har sikkert tatt noen trimrunder og spist bra mange dager fram til da... MOtivasjonen er jo der.. OG vi vet hva som skal til...

 

MEN... vi skal da jammen meg kose oss litt også... I NY OG NED!!!!!

 

Nei.. Du får ta deg en liten gåtur.. Klarne hodet og tankene.. OGså føler man seg som ett nytt menneske..

 

Hva tenker dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers hadde jeg selv en veldig bra dag i går.. FIkk gått meg en svett tur.. OG endte på litt over 1600kcal.. SPiste popcorn og drakk pepsimax:D nam nam... Følte jeg koste meg masse jeg..

 

Dagen i dag blir spennende.. Og jeg har store forventninger om at det skal gå bra.. Har iallefall planlagt maten i dag.. Og jeg har også tenkt å lage sjokoladesuffle... Sytnes det virker så godt.. Har funnet en oppskrift.. Det er til 8 pers.. En posjon inneholder 255 kcal.. Det er jo litt det... Men går greit så lenge man ikke skal ha kvelsmat og ikke har en altforheftig middag.. ;)

 

Jeg har gått fire turer denne uka... Så vet ikke helt om jeg skal på noen i dag.. Kan hende jeg tar med snuppa i vogna.. Bare for å få beveget meg en liten tur.. OG få frisk luft.. Hun trenger det nok mer enn meg.. Merker at hun kke har vært i bhg denne uka for å si det sånn:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vi har det nok ganske likt ja.....for du beskriver mange av tankene mine i dag... Det er noe skit! Ikke bare har jeg lyst til å gi blaffen, men jeg er sinnsykt godtesyk også! Er vel fordi inntaket ble som det ble i går.

Men det går bra da...foreløbig iallefall. Har spist frokost og en banan til nå. Skal vaske ferdig huset så skal jeg ha meg en skive eller to etterpå. Deretter middag (vet ikke hva enda) og så blir det kanskje det i dag. Kjenner behov for å "rense" kroppen etter en sånn matorgie. Huff...

 

Jeg har jo en trimsykkel stående her i stua. Har ikke brukt den enda, men vil ikke ta den ut, for jeg vil så gjerne komme i gang litt med den. Hadde vært så greit om det så bare var 20 min til dagen, eller noen dager iallefall. Skal se om jeg ikke får gjort det i dag!

 

Vi har veldig lyst å dra på kino da, men ser ut som de 3 barnevaktene våre har planer ( mor, søster, bror ) så da blir vi nok bare hjemme. Kanskje vi kan komme i gang med litt øving til el-tid....for det er jammen lite action her om dagen! ;)

 

Høres godt ut med sjokoladesufle, Snurpa! Kos dere! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA ja.. da ender jeg på 1740kcal i dag.. Men det er ikke så altforille på en lørdag.

sjokoladesuffle og vaniljeis var veldig godt.. OG deilig med svinekotletter surret med spekeskinke, soltørket tomat og basilikum... grønnsakspakker, potetbåter og fløtesaus:D Nam nam... måtte bare skryte litt...

 

En ekstra positiv ting i dag da.. VI gikk en tur med snuppa i vogna i sta.. SÅ da ble det 40 min tur i dag også.. Da har jeg en tur mer enn målet denne uka:D Altså 5 stk.. det er jo bra.. SÅ tok jeg litt av på tirsdag så kan det jo hende det hjelper litt..

 

Klarer jeg dagen i morgen bra har denne helgen gått bra også.. DEilig.. Må si jeg er litt stolt over å ha gjort unna 3 helger UTEN at det har gått på dunken.. MEn det handler vel om at jeg regner inn noe kos.. OG koser meg normalt.. Deilig.. God følelse..

 

ÅH... blir spennende med veiing på mandag.. HÅPER HÅPER HÅPER:.. Bare det e rlitt ned liksom..

 

Trimsykkel ja.. Så bra.. Da kan man jo trimme når vesla har lagt seg da:D Mp3spiller og trimsykkel:D Det er jo supert... hark hark-... har en oppe jeg også.. men må nok tørke ett godtlag med støv av den først.. hi ih.. MEn tenkte jeg skulle snart.. Har jo stepkasse, manualer og matte også,.. Burde jo bruke det litt etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. Ikke mye aktivitet her.. Håper det har gått bra med hyttetur i helgen lenemora.. OG at dere hadde en fin kveld i går Ragnhild:D

 

HEr gikk det kjempebra.. som jeg også skrev litt om i går..

 

Dagen i dag også virker det som om skal gå veldig fint... Skal på pappas hjemmelagde pizza.. nam nam.. Den er jeg litt svak for. men skal klare meg med tre-fire stykker.. OG det er vel helt greit.. Ellers går det i knekkebrød og rugsprø, makrell, leverpostei og litt græddost her i dag:D

 

I dag blir det nok ingen trimmings.. Det eneste som skal skje da isåfall er en runde på akebrett med snuppa... Det er jo noen ekstra kcal forbrent der også..

 

Ellers har vi faktisk holdt på i 3 uker nå da.. Syntes vi skal være veldig stolte over hvor flinke og motiverte vi er.. OG at vi skal holde koken videre til vi er i mål.. OG fortsetter det i dette tempoet ser det ut til at det ikke skal ta så lang tid heller;) Tenk så deilig om man kunne tatt av en kilo i uka.. Da hadde vi vært ferdig føre mai:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...