Gå til innhold

Snurpa&Ragnhild sin tråd! :)


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

Gjest Lenemora

Ja, krysser fingre, men kjenner jeg er negativ og ikke helt tør å håpe... Etter en MA i høst er det mange følelser omkring dette, men nå prøver vi igjen så får vi se hvordan det klaffer.

 

For å skryte av meg selv må jeg si at jeg "overlevde" bursdagsfeiring i dag. Holdt litt tilbake på middagen og hadde et kakestykke og ender innenfor 1600 kcal i dag :)

 

Har du landet fra lykkerusen snurpa? Er formen bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

å.. hadde du en ma i høst ja.. det var nok ikke noe ålreit.. så jeg skjønner at det er mye følelser rundt det.. Det er det jeg er mest redd for også.. Var veldig det sist også..

 

FOrmen er bra.. (foreløpig).. forrige svangerskap var jeg så eplekjekk og svær i begynnelsen.. MEN plutselig kom ALT:D MEn håper det blir annerledes nå.. For har lyst til å kunne ta meg av veslesnuppa som ellers...

 

Eneste jeg er litt trøtt.. Men det er fordi jeg nesten ikke fikk sove i natt.. Jeg bare tenkte på at jeg var gravid.. OG tenkte og tenkte,.. he he..

Vet ikke om jeg kan si at jeg har landet.. Kan fortsatt ikke tro det, og må bare le innimellom.. Det er så blandede følelser.. Det ene øyeblikket er jeghoppende glad.. Det neste har jeg veldig dårlig samvittighet overfor snuppa som faktisk må dele mamman sin.. MEn samtidig har hun jo godt av og rett til å få søsken også.. SÅ det er rart.. Men selvfølgelig er jg kjempe HAPPY... Er så glad for å få oppleve dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to siste dagene som har gått har gått veldig bra.... JEg har ikke fått trimmet så mye, men skal på ski/hyttetur i helga.. OG uansett så får jeg nå trimme neste uke da..

 

Jeg har ikke telt så nøye kcal heller.. Bare fulgt måltider og kjent litt på magen... Tenker at det kan være greit framover... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Bra jobba, Lenemora!! Ikke verst etter bursdag! :) Har vært flink i dag selv, ender på 1500 kcal. Null trim - har vært dårlig med det denne uka!

 

Bra å se du holder koken, Snurpa! Du får ikke lov å forsvinne altså, uansett hvordan det går! Vi kommer jo snart etter vi også... :) Å så trenger jeg deg her inne, selv om vi får litt forskjellig fokus fremover. Naturlig nok! Men det er jo som det sier, at du skal fortsette med den sunne linja... Det skal jeg også når den tid kommer, videreføre det jeg holder på med. Litt øking av kcal bare.

 

Ååååå....jeg er litt misunnelig altså! Kjempe glad på dine vegne altså - men enda mer babysjuk nå! Har en venninne og to kollegaer med struttende mager rundt meg hver dag. Jeg gleder meg så til å oppleve enn graviditet igjen!

 

Sorry at jeg spør....men hva er ma? Er ikke helt inni alle forkortninger... Skjønner jo at det er noe negativt da..

 

Ellers, tulla er ikke i form. Hun har vært i barnehagen i dag, for hun var feberfri i dag tidlig. Men hun var ganske slakk da jeg henta henne etter jobb. Hun våknet av en veldig hoste-ri i sted, og med feber igjen. Tror jeg må ta henne til legen i morgen tidlig for en sjekk. Helt pyton med at vi skal dra bort og alt - føles ikke helt rett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da fær eg til Oslo... Såå klar!! Tulla er hakket bedre også, så jeg kan reise med litt bedre samvittighet. Legen sjekka, og det var ikke noe farlig. Måtte bare gå over av seg selv...

 

Back on monday! God helg til dere begge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da er helga i full gang, og det nærmer seg leggetid her i huset. Ender dagen på 1400 kcal :) Lurer på om jeg skal skeie ut i morgen kveld, gi kroppen et energisjokk lissom. Har ikke helt bestemt meg, kommer an på hvordan dagen arter seg. Har snikveid i dag og det lover bra og har jo ikke lyst til å ødelegge resultatet på tirsdag heller...

 

Ja fokus endrer seg jo nå Snurpa, du må bare gjøre så godt du kan - det går sikkert kjempefint :) Hvis en spire setter seg hos meg vil jeg unngå å gjøre samme feil som sist: å legge på meg nesten 30 kg!!! Skrekk og gru...

 

Ønsker dere lykke til med helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det mandag og veiedag da.. Hm.. Det har ikke gått så veldig bra med meg nå for å si det sånn.. MEn helgen har vært ett eneste gilde;) jeg har virkelig kost meg.. hi hi...

 

MEn nå utover uka skal jeg være normalt flink igjen..

 

Siden jeg er gravid skal jeg ikke ta i noe veldig, men prøve å tenke meg om..

 

Hadde kanskje håpet å kunne stå i ro leeenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake:()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Har hatt en skikkelig dårlig helg jeg også - men jeg har kost meg veldig da! Tjo og hei med fest og masse øl på lørdag, masse godis lørdag etter kl 00, og hele søndagen... Lyst brød hele helga.... osv osv. Tør ikke veie meg med det første, kjenner jeg har lyst å droppe det denne uka.... Får se... :(

Har slutta å røyke da, i går. Så har første røykfrie dag i dag. Kan bli tøft de neste dagene, med sug og sånn. Så jeg får bare stramme inn først som sist....

 

Bra du har kost deg, Snurpa! Hyggelig med meldinger fra deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

18.01 Startvekt: 83,2 kg - 8,2 kg igjen til målet

 

26.01 Mål: 82,2 Vekt: 82,5 - 7,5 kg igjen til målet

02.02 Mål: 81,6 Vekt: 80,9 - 6,9 kg igjen til målet

09.02 Mål: 81,0 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

16.02 Mål: 80,4 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

23.02 Mål: 79,8 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

02.03 Mål: 79,2 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

09.03 Mål: 78,6 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

16.03 Mål: 78,0 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

23.03 Mål: 77,4 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

30.03 Mål: 76,8 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

 

Kjempefornøyd :( Ser jeg 79-tallet neste uke?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Sånne uker og helger har vi jo alle, men det gjelder å ta et nakketak og komme inn igjen i de gode vanene?!? Mitt råd er å gå på vekta selv om frykten for resultatet er stor - så får du en liten påminner...

 

Gratulerer med røykeslutt Ragnhild, jeg heier på deg :(

 

Har vært uvanlig pms i over en uke nå, og mensen har ikke dukket opp... Har veldig uregelmessig syklus, men hvis den ikke har kommet i løpet av uka så skal jeg teste på lørdag (ble veldig nervøs nå kjenner jeg...).

 

Ha ei fortsatt god uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

06.jan - Vekt : 89,9 kg 15 kg igjen til målet.

13.jan - Vekt : 88,3 kg -1,6 kg - 13,4 kg igjen til målet.

20.jan - Vekt : 86,6 kg -1,7 kg, total nedgang : 3,3 kg - 11,7 kg igjen til målet.

26.jan - Vekt : 86,7 kg +0,1 kg, total nedgang : 3,2 kg - 11,8 kg igjen til målet.

03.mars - Vekt : 87,7 kg +1.0 kg, total nedgang : 2,2 kg - 12,8 kg igjen til målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg fant ut av det selv ja, Lenemora, at å droppe vekta var å lure seg selv. So here it is... :)

Forferdelig, men får ikke gjort noe med det akkurat.

Dagen i går var fæl!! Sinnsykt godtesyk og røyksyk!!!! Men jeg klarte meg gjennom dagen, og endte på 1650 kcal. Såvidt. :( (Og ingen røyk!)

Er sjuk også da, så det hjelper vel ikke heller på.... Har ikke rørt så mye på meg siste uka, med både meg og tulla syk. Håper på bedre tider!

 

Jeg får bare bita tennene sammen og presse meg inn i de gode vanene. Skal nok klare det igjen!

 

Lenemora - spennende tider vi har foran oss vi og! Jeg krysser fingrene for deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenemora: Gratulere med kjempe bra nedgang.. så deilig...

 

Ragnhild: Da er vi i samme båt denne uka gitt..

 

Vi får bare se framover og håpe det ser litt bedre ut neste uke--

 

Men det er så vanskelig altså.. Kjenner jo at motivasjonen begynner å bli borte altså.. er så vanskelig å finne den igjen.. uff... Typisk.. Noen forslag eller god ord som får den fram igjen???

 

Også er jeg ssåååå sulten om dagen. Ikke så bra det heller.. Men er vel noe som skjer i kroppen her.. Kvalmen og trøtten har kommet også.. puh.. Jeg er glad for det jeg, for da går det sin gang.. Men vanskelig ifht sunnmat osv..

 

Jeg gikk tur i går da.. Det er jeg fornøyd med. I dag er det bare full snøstorm omtrent, så nå holder jeg meg inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Kjenner meg igjen i at motivasjonen daler når man har holdt på en stund. Jeg venter egentlig bare på at det snart skal skje meg, pleier som regel å gå ned i den dype dal etter 2-3 uker, og det er jo der jeg er nå... Men på samme tid har jeg ikke vært så nærme 70-tallet siden før jeg ble gravid for snart tre år siden - og jeg virkelig hater å veie 80-90 kg som jeg har gjort siden den gang.. Men jeg må ta meg selv i å flørte med diverse fråtsetanker - hadde jeg vært katolikk måtte jeg både titt og ofte tatt en tur i skrifteboksen :eek:

 

Snurpa, kanskje tanken på å være flott gravid kan motivere deg til å holde vekten? At du blir mer opplagt og føler deg mer vel ved å følge GR-prinsippene? Vi må slutte å være så gode teoretiske slankere og heller gjøre det NÅ - det er jo bare dagen i dag vi har kontroll på. Vel - det var en tanke fra meg.

 

Og - hei Melis :( Er du aktiv på forumet? Åssen går det med vekta for deg? :) Du var en stor inspirasjon for meg da vi var i samme tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg lenemora.. Vi får gjøre det NÅ!!! OG jeg vil absolutt være flott gravid.. Også kan jeg benytte meg nå til å spise sundt.:. OG kanskje holde meg rimelig stabil på vekta hele veien.. Og kanksje ikke sitte igjen med s¨å mye når barnet kommer.. Behøver vel ikke være noe fare for barnet fordet???

Så slipper jeg masse styr når småtten kommer:D

 

Gud som jeg gleder meg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Vel - ingen spire denne måneden, mensen kom med et brak i dag - ble så dårlig at jeg var på nippe til å gå hjem fra jobb. Og skuffa... Men vet jo at det kommer flere tog! Så nå er humøret pill råttent og jeg kan faktisk høre isboksen rope på meg fra frysern :eek: Kanskje det lureste var å gå å legge seg?

 

Skal riste det av meg før helga, helgene er altfor dyrbare til å gå rundt å være sur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Kjedelig da, Lenemora! Skjønner godt du ble skuffa!

Kommer til å kjenne på det selv, når mensen kommer fremover... Det skal jo litt til å få det til akkurat nå når vi er klar. Håper jeg kan klare å være litt tålmodig....

 

Ellers, mye sjukdom denne og forrige uke - oss alle tre - flere runder. Jeg nå sist igjen, har ligget under dyna i to dager, med feber, hoveverk og tett i pappen.... Litt lei - og skal holde meg hjemme i morgen også - men det går rette veien heldigvis. Jeg mister desverre ikke matlysten av å være syk - så jeg har spist... Og gitt blaffen i hva.... Så det går ikke så bra med meg på slankefronten for tiden altså... Har visst lagt igjen hele motivasjonen i Oslo. :P Har vel litt å si med røykeslutten da, har VELDIG lyst på røyk. Men jeg kan jo risikere at vi blir gravide fremover, så jeg kommer til å holde meg unna!

Litt lei og iriitert... Var jo inni en så god stim! Må finne tilbake til den. Tror redningen fremover blir å komme i gang med litt trening igjen! Skal satse på det!!

 

Hvordan er formen, Snurpa? Er glad du fortsatt er her!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...