Gå til innhold

Snurpa&Ragnhild sin tråd! :)


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

Hm.. Det er jammen ikke lett med den motivasjonen som plutselig forsvinner som sand mellom fingrene på oss når vi minst aner det:( Det er så vanskelig.. Men en av mine store lnsker er jo faktisk å være slank, gå i en olabukse og føle meg bra... JEg nekter å gi det opp..

 

Kan jeg klare å være flink i svangerskapet og holde meg litt iform kan jeg jo klare det...

 

MEn desverre så har jeg virkelig lyst på skikkelig mat om dagen.. Det er ost av alle slag, skikkelige medisterkake middager osv.. Hm.. MEn men..

Var ikke så allerverst med kcal inntaket i går.. Men lurer på hvordan det går med vekta på mandag.. hm..

 

Men uansett.. I mmorgen skal vi ut på skitur.. Da har jeg iallefall fått to trimmingser denne uka.. Ikke dårlig;) hi ih... Må jo se det positive man faktisk klarer.. Jeg er veldig flink til å få i meg masse vann. OG jeg styrer stort sett unna godis,.. det er mat som gjelder.. Og sånn for spiren i magen så er vel det bra iallefall...

 

HAr fått innvendig ul hos privat gyn 3 uker og 4 dager.. Gleder meg virkelig til det. For å se at alt er bra og at hjertet banker og slår..

 

I dage r jeg forresten i uke 6... Det går framover.. gleder meg til å være over 10 uker.. Mot 12.. FOr da er det liksom trygt..

 

er veldig trøtt og sliten om dagen.. Blir veldig uvel når det går for lenge mellom hvert mål.. så det er iallefall positivt.. da holder man forbrenningen igang;)

 

Uff. Jeg vet alt om skuffelsen når mensen kommer.. En følelse som er verre enn noe annet altså.. det er liksom greit når det har gått en dag.. men akkurat når man merker det er det så nedtur.. MEn uansett.. Man skal iallefall være glad for at man får mensen.. Og at den er sånn noenlunde stabil fra mnd til mnd.. Da har man eggløsning og alt ligger tilrette.. Mange som ikke får det engang.. OG det må være frustrerende..

 

Det merkelige er jo at når mensen skulle komme i januar var jeg jo helt helt sikker på at mensen skulle komme.. alle andre mnd hadde jeg hatt en liten anelse av håp.. men nå var jeg sikker... Merkelig.. Og som sagt.. vi hadde faktisk sex 5 dg før antatt el... OG kun en gang.. Men denne mnd var innstillingen helt en annen.. Jeg hadde lagt det litt på hylla.. OG tenkte ikke sånn på det.. Høres sikkert klisje ut... men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar
Og - hei Melis :P Er du aktiv på forumet? Åssen går det med vekta for deg? :P Du var en stor inspirasjon for meg da vi var i samme tråd!

 

Tusen takk Lenemora:D

Jeg holder meg stort sett inne på hold vekten. Hadde en hold-vekten-tråd her inne, men da minstesnuppa ble 1 år kjente jeg at det var på tide å flytte seg... Men vekta holder seg der hvor jeg avsluttet heldigvis! Litt over et år siden jeg var "ferdig" med å gå ned... Det er ikke bare bare, men jeg trener jevnt og koser meg både med det ene og det andre, men passer bare på at det ikke sklir ut. (det var jo sånn jeg la på meg så veeldig i utgangspunktet)

 

Hmm, hadde aldri trodd det, men det ser ut til at jeg hører til her inne igjen. Har akkurat funnet ut at jeg har fått meg en huleboer, hehe:) Helt uplanlagt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Lenemora:D

Jeg holder meg stort sett inne på hold vekten. Hadde en hold-vekten-tråd her inne' date=' men da minstesnuppa ble 1 år kjente jeg at det var på tide å flytte seg... Men vekta holder seg der hvor jeg avsluttet heldigvis! Litt over et år siden jeg var "ferdig" med å gå ned... Det er ikke bare bare, men jeg trener jevnt og koser meg både med det ene og det andre, men passer bare på at det ikke sklir ut. (det var jo sånn jeg la på meg så veeldig i utgangspunktet)

 

Hmm, hadde aldri trodd det, men det ser ut til at jeg hører til her inne igjen. Har akkurat funnet ut at jeg har fått meg en huleboer, hehe:) Helt uplanlagt!![/quote']

 

Nei men Melis... Gratulerer.. Så gøy.. Da kan vi følge hverandre på veien da;) Da blir dette nr 3 da eller??? Hvor langt er du på vei da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Nei men Melis... Gratulerer.. Så gøy.. Da kan vi følge hverandre på veien da;) Da blir dette nr 3 da eller??? Hvor langt er du på vei da??

 

 

Ja, gratulerer, Melis!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Det har gått riktig så skeis med maten denne helga. Har hoppet over diverse måltider og inntaket har vært ute av kontroll. Har nok vært litt selvmedlidende, men nå er det nok! I morgen er det mandag og tid for skjerpings. Må nok belage meg på oppgang denne uka, men spist er spist. Og nå føler jeg meg "ekkel". Æsj, så unødvendig!

 

Så spennende med ultralyd snurpa :P Gleder meg virkelig på dine vegne!

 

Er så redd for at dette med ny graviditet skal gå helt til hodet på meg, akkurat nå tenker jeg at jeg ikke kan få flere barn (høres jo helt dumt ut, men). Har vært gravid to ganger, og da klaffet det på første forsøk - men nå har vi prøvd siden desember uten resultat. Det er jo helt normalt, men var ikke innstilt på å vente - og tålmodighet er ikke min greie :eek:

 

Jeg er så takknemlig for lille snuppa og denne uka feirer vi toårsdag :P Så det blir selvfølgelig kaker og is og alt som følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

18.01 Startvekt: 83,2 kg - 8,2 kg igjen til målet

 

26.01 Mål: 82,2 Vekt: 82,5 - Ned: 0,7 kg - 7,5 kg igjen til målet

02.02 Mål: 81,6 Vekt: 80,9 - Ned: 1,6 kg - 6,9 kg igjen til målet

09.02 Mål: 81,0 Vekt: 80,5 - Ned: 0,4 kg - 6,5 kg igjen til målet

16.02 Mål: 80,4 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

23.02 Mål: 79,8 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

02.03 Mål: 79,2 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

09.03 Mål: 78,6 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

16.03 Mål: 78,0 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

23.03 Mål: 77,4 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

30.03 Mål: 76,8 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

 

Totalt: -2,7 kg

 

Er fornøyd jeg, trodde jeg skulle gå opp denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis: GRATULERER!!!!!!!!!!! Utrolig koselig :D Og heldige du som har holdt vekten ett år - kjempebra! Misunner deg på alle slags vis :(

 

Tusen takk Lenemora:)

Gratulerer med nedgang, det er så deilig når det går i riktig retning! Skjønner godt at du er utålmodig når det gjelder å bli gravid igjen. Det kan fort bli litt altoppslukende. Den ene gangen vi faktisk har prøvd å bli gravide (med nr 2) prøvde vi i 2 mnd og da trodde jeg at jeg skulle bli helt tullete. Bestemte meg for å vente å bare se hvordan det gikk, ikke telle dager og slikt. Så ble jeg jo gravid da, på 3. forsøk, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter:)

Snurpa: Ja' date=' dette blir nr 3:eek: Så nå må vi ha både ny leilighet og ny bil! Jeg er vel såvidt inn i uke 5 nå, så termin blir vel i midten av oktober... Synes det er veldig gøy at vi kan følge hverandre:) Hvor langt er du nå?[/quote']

 

 

JEg er 6+3 jeg da.. Så det er ikke langt om å gjøre;)

 

Har termin 2 oktober.

 

ja det blir omstilling.. Men så koselig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Jeg har virkelig ikke orket å være inne her på noen dager jeg.. HAr ikke vært så flink i helgen..Og ikke orket jeg veie meg på mandag.. Så det overså jeg glatt... uff.. Får ta det en annen mandag;)

 

Ranghild: Håper det går bra med deg og motivasjon.. Du må ikke gi deg, nå som du har vært så flink... Jeg skal virkelig prøve å ta meg sammen jeg også.. Kan ikke la det skli helt ut.. For da blir liksom alt forgjeves.. OGså vil vi jo ikke ende opp som noen fettberg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Er helt uten motivajon igjen jeg - ikke mye som skal til - og vet ikke hva som gjør det... Skal ikke gi meg, prøver en stund til!!

Det er vel delvis røykeslutten... Så mista jeg litt fokus den Oslo-helga... Så er det det stresset i hverdagen da, som jeg ikke takler like godt.....mildt sagt. Har hatt en litt dårlig uke med kan man si, og da føles det så "bra" å trøkke i trynet (jeg vet jeg vet - det stemmer jo ikke.....)

Huff, litt nede jeg nå...

Så kjenner jeg enda mer på at jeg har lyst å blir gravid også, sikkert fordi det har klaffa for deg, Snurpa! :( Jeg har jo blitt helt avhengig av deg her inne jeg...hehe.. Men jeg kommer nok snart etter deg jeg også får vi håpe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Så utrolig lenge siden sist jeg var her inne nå, følte bare utrolig for å komme å se om jeg "såg" noen kjente, og det gjorde jeg jammen :D

 

Så koselig å "lese fra dere" igjen, er jo så lenge siden Motivasjonsrapport-tråd-tiden.

Ser jo at både Snurpa og Melis er gravide igjen - Gratulerer med det! :(

Og dere andre er på prøvern`?

Det tror jeg jammen vi også er.. sluttet på p-pille rett før jul..

 

Vektmessig har det vært veldig fram og tilbake det siste halvåret, jeg har vært i asyl på lavkarbo-sidene siden juni. Tok av meg nesten ti kilo på ketolyse, og var strålende fornøyd, så begynte jeg i ny jobb - dagtid, og masse brødskivespising, trøstespising på kveldene og fråtsing i helgen, og før julen var over var alle ti kg kommet på igjen!..

Nå etter jul prøver jeg å mikse litt mellom greteroede og redusert karbo, har ikke helt knekt koden enda, men går sakte men sikkert.. Må bare finne noe som passer meg..

 

Får jeg lov å komme innom dere her innimellom? Har jo savnet gjengen min :)

 

Uansett, flott at dere holder koken! Dere er jammen flinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Scorpiogi :D Koselig å se navnet ditt her igjen! Så spennende med å prøve på ny baby, da er vi i samme båt :( Du har vel òg en toåring, eller rundt om der? Vi feiret snuppas toårsdag i går - tiden flyr!!!

 

Jeg har holdt på i snart fire uker, og det går sakte, men sikkert nedover. Jobber med å holde motivasjonen oppe, går foreløig bra - med noen dårlige dager innimellom...

 

Lykke til :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære snurpa og Ragnhild! Hvis dere sliter med motivasjonen kan det kanskje være lurt å ta en tidsbegrenset "pause" fra registrering og kaloritelling? Det har funket for meg tidligere, og har da satt meg en bestemt dato hvor jeg trår til igjen. Iallefall - jeg savner dere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hei Lenemora! ;)

 

Beklager at jeg har svikta siste uka og to... Har vært orntlig nedi dalen! Men jeg skal ikke gi meg!

Kanskje ikke så dumt det å ta en liten pause fra registrering og veiing og slikt, men jeg skal prøve å holde meg her inne uansett! Og jeg håper at når det verste røykesuget gir seg så er det kanskje lettere å jobbe opp motivajonen igjen. For jeg sliter....!! Har lyst å røyk HELE tiden, og spiser i stedet...

I tillegg har jeg vært ekstremt pre siste uka, og har vel spist litt ekstra pga det også. Jeg håpa sånn på å være gravid, og ble så skuffa da mensen kom i går. Men jeg rista det raskt av meg, må jo bare prøve igjen! :)

 

Jeg skal ha et hovedmål fremover... Og det er å gå turer/ sykle på trimsykkelen min. Det gjør mye med alt når jeg bare klarer å være litt aktiv. Så jeg skal jobe med det i første omgang, så får maten komme i andre rekke...

 

Hvordan går det med deg da?

 

Og hvordan er formen din, Snurpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Så utrolig lenge siden sist jeg var her inne nå' date=' følte bare utrolig for å komme å se om jeg "såg" noen kjente, og det gjorde jeg jammen :)

 

Så koselig å "lese fra dere" igjen, er jo så lenge siden Motivasjonsrapport-tråd-tiden.

Ser jo at både Snurpa og Melis er gravide igjen - Gratulerer med det! ;)

Og dere andre er på prøvern`?

Det tror jeg jammen vi også er.. sluttet på p-pille rett før jul..

 

Vektmessig har det vært veldig fram og tilbake det siste halvåret, jeg har vært i asyl på lavkarbo-sidene siden juni. Tok av meg nesten ti kilo på ketolyse, og var strålende fornøyd, så begynte jeg i ny jobb - dagtid, og masse brødskivespising, trøstespising på kveldene og fråtsing i helgen, og før julen var over var alle ti kg kommet på igjen!..

Nå etter jul prøver jeg å mikse litt mellom greteroede og redusert karbo, har ikke helt knekt koden enda, men går sakte men sikkert.. Må bare finne noe som passer meg..

 

Får jeg lov å komme innom dere her innimellom? Har jo savnet gjengen min

 

Uansett, flott at dere holder koken! Dere er jammen flinke [/quote']

 

 

Hei Scorpiogi! :)

Takk for sist! Jeg er på prøver'n jeg også ja. Har vært litt av og på siden sommeren, men er i full gang nå me då prøve. Vi er klar! :) Jenta vår blir 2 år nå i mars, så det er jo snart på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja det røyksuget vet jeg alt om... Men tenk hvor sunn kroppen din blir for en kommende spire ;) Og skjønner også veeeeldig godt at mensen kommer som en skuffelse! Selv prøver jeg å ta det som det kommer, men i tiden fra eggløsning og frem til mensen kommer er jeg nærmest besatt av tanken på å være gravid. Og det stresset der kan umulig være bra. Så denne måneden skal jeg ikke telle dager osv., og prøve å fortrenge de tankene...

 

Det går veldig bra med slankinga for meg. Snikveiing i dag viste 79,6 - JAAAAAA! Har ikke sett 70-tallet siden jeg ble gravid for snart 3 år siden. Selvtilliten steg 10 hakk :) Men så må jeg vel nevne at jeg nettopp har spist en halv liter is, Hennig Olsen er min beste venn :eek:

 

Hold ut Ragnhild, du er ikke alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så bra, Lenemora!! Det er jo verdens beste følelse når det går rette veien! Glad på dine vegne! ;)

 

Jeg veide meg jeg også rett før helga, og det var ikke lite overraskende endel opp igjen... Jeg må finne en dato for når jeg begynner å føre/veie igjen. Jeg vil ikke vente for lenge, men har bare lyst å komme over det verste med røyken... Kanskje 1.mars er en fin dato... Så blir målet de neste dagene å komme i gang med å røre meg mer. Har vært på en 45 minutters tur i kveld. Gikk fort så det ble en ok økt selv om den ikke var så lang!

 

Jeg skal på kurs i 2 dager nå så jeg kommer nok ikke innom igjen før på onsdag. Lykke til med veiing tirsdag, Lenemora, håper den blir minst like bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

- mandag 1 februar 10:Gravid uke 5+2: 89,0 + 1,3 siden sist.. 2 kilo tilsamen. 14 kilo til målet.. (ett hopp fram og to tilbake)

- mandag 15 februar 10:Gravid uke 7+2: 89,0 -0 siden sist. -2 kilo tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEi nå er det jammen lenge siden jeg har vært inne her.. OG beklager det. Men jeg er så dårlig form om dagen.;)

Det er vanskelig med mat og matlyst.. MEn må spise pga kvalmen.. OG det er veldig minimalt jeg hat lyst på.. Det meste får meg til å nesten kaste opp... Ikke noe behagelig.. MEn men.. Går vel over om noen uker.. Hehe... Så får tåle det nå en liten stund..

Så det er ikke lett med hverken slankemat eller kcaltelling.. MEn jeg spiser ikke så veldig mye heller da. For orker ikke så mye..

 

Vekta i dag står på det samme som for 2 uker siden.. Muligens litt mindre, for hadde tatt en matbit og drikke før jeg veide meg;)

MEn er fornøyd med det.. Så lenge jeg står stille skal jeg være fornøyd..

 

Artig å se at så mange gamle dukker opp her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18.01 Startvekt: 83,2 kg - 8,2 kg igjen til målet

 

26.01 Mål: 82,2 Vekt: 82,5 - Ned: 0,7 kg - 7,5 kg igjen til målet

02.02 Mål: 81,6 Vekt: 80,9 - Ned: 1,6 kg - 5,9 kg igjen til målet

09.02 Mål: 81,0 Vekt: 80,5 - Ned: 0,4 kg - 5,5 kg igjen til målet

16.02 Mål: 80,4 Vekt: 79,1 - Ned: 1,4 kg - 4,1 kg igjen til målet ;)

23.02 Mål: 79,8 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

02.03 Mål: 79,2 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

09.03 Mål: 78,6 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

16.03 Mål: 78,0 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

23.03 Mål: 77,4 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

30.03 Mål: 76,8 Vekt: -- - Ned: -- kg - -- kg igjen til målet

 

Totalt: -4,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenemora.. Så utrolig bra altås.. Må virkelig si at du er flink altså.. ;)

 

Her har formen vært utrolig dårlig i ett par dager nå.. den er litt bedre i dag.. bank i bordet- over og under;) he he..

Håper den kan holde seg litt, slik at jeg kan klare å gå på jobbb...

 

Fikk gått meg en liten tur i går da, hjelper mye med frisk luft.. Skal satse på en liten tur i dag også.. Godt å bruke kroppen litt.. For det blir litt for mye ligging nå kjenner jeg.. blir bare mer rotten av det vettø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...