Gå til innhold

Snurpa&Ragnhild sin tråd! :)


Gjest jojomamma

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Det gikk ikke så bra i går heller.... Jeg var flink hele dagen. Sendte mannen ut på handling, og han kom hjem med endel godteri. Det skal sies at han ikke visste om sprekken min på fredag da... Så jeg trøkka i trynet i går også. Kom meg på sykkelen da, 20 min, men det hjelper lite etter de to dagene! Blir ganske flau over meg selv - og irritert - over at jeg mista motivasjonen så plutselig. ;)

 

Jaja, jeg må jo bare fortsette nå. Føler motivasjonen kommer sigende, og det er jo et godt tegn det. Har til og med komt meg på spinning i dag, som by the way var helt forferdelig. Formen er ikke akkurat på topp, spesielt siden jeg røyker endel. Men nå er det en uke igjen til jeg kaster røyken - forhåpentligvis for godt. Har satt 1 februar som ny sluttdato. Og neste helg er det jo el-tid også, så det er på tide!

 

Ellers så har jeg en avtale med ei om tur i kveld, så det blir dobbel trim i dag. Skulle bare mangle... Har ikke vært på vekta i dag, og skal ikke heller. Jeg gruer meg til veiing, men håper håper håper på lite oppgang. Jeg skal være flink disse dagene før onsdag nå iallefall!!

 

Har litt bacon liggende, som går ut på dato. Så i dag blir det pannekaker på oss. Skal planlegge nøye før vi spiser, så det ikke blir for mye!

 

Du er flink, Snurpa, kjempe flink!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Tilbake i gjenge føler jeg... Er på 1550 kcal etter middag. Ble pizza fordi vi ikke hadde egg til pannekakerøra. Men jeg hadde bare 3 ganske små stykker, så jeg var flink. Skal vel ha meg ei skive til kvelds, etter turen. Ellers ikke mer i dag!

 

Off, fælt å rote det til sånn! Håper ikke jeg går opp for mye!! :(

 

Helgene går altfor fort! Jeg gleder meg til en ny permisjon - håper bare ikke det blir altfor lenge til!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Da var helgen snart over :( Hadde det veldig koselig og slapt på hytta, men gikk ikke helt som jeg hadde tenkt hva maten angår.. Lille snuppa våknet kl 05.30 i går morges, så jeg var utrolig trøtt hele dagen. Og når jeg er sliten er jeg ukritisk til hva jeg spiser. Takk og lov for at jeg ikke hadde fylt sekken med sjokolade (for den hadde fått bein å gå på), men havnet likevel på 2040 kcal!!!!!! Ble jo to frokoster den dagen...

 

Men jeg må jo bare hente meg inn igjen, dagen i dag har gått bra - har nettopp inntatt dagens siste måltid med mitt fantastiske nybakte brød og en kopp grønn te (må drive ut noe vann før veiinga på tirsdag ;) ) og har havnet på 1500 kcal i dag.

 

I morgen er det ny uke. Har sittet og fantasert om ulike unnskyldninger for slippe å trimme - typisk meg! Men skal prøve å holde motivasjonen oppe der.

 

Blir spennende på vekta for deg i morgen snurpa, skal krysse fingre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva damer.. Nå er det mandag og ny uke i morgen.. Nå setter vi strek over helgen og det som har vært.. Også fortsetter vi med det vi er gode på.. nemlig spise sundt og trimme. Vi gidder ikke henge oss opp i fortid... HER OG NÅ.. Og framover.. Hva vi vil, hvorfor og om vi er villig til å ofre av kcal for å trøkke i oss ting vi ikke burde ha... Vi kan jo gjøre det.. MEn da vil det ta ang tid å nå det vi vil.. MEn dit skal vi iallefall.

 

Men en ting Ragnhild.. Som du sier.. Du mistet plutselig all motivasjon.. OG det syntes jeg er så skummelt.. For det er så kort fra der man tenker at hele verden kan rase sammen og jeg skal fortsatt spise sundt osv.. Ikke en ting som kan friste meg osv.. Im the king of the world osv.. Men plutselig så er man helt nedi "jørma" og driver med det man ellers har gjort:( HVorfor er det sånn.. Jeg har det jo på den samme måten.. OG det er så skummelt.. Man vet liksom ikke når de tkommer til å treffe.. Men gjelder å lage seg noen regler sikkert.. HAr jeg tenkt da.. NOe jeg gjør før jeg stapper.. Kanskje går ut og går en tur ned til postkassene og hjem igjen.. Blir det ikke bedre av det kan man jo vurdere å trøkke litt..

Som jeg skrev litt om tidligere- at dette er jo faktisk en del av hele pakka.. SÅnn vil det være fra tid til annen.. Men vi drar oss inn igjen og dveler ikke lenger ved det.....

 

Er dere med meg??? he he.. Nei da.. Nå blir jeg en sånn plagsom selger her hører jeg;) Kan jo være veldig artig og ovenpå jeg nå vettø.. He he.. MEn det er bare FLAKS tror jeg.. Skal vedde for at jeg er der kjappere enn jeg aner.. Kjenner meg selv og lusa på gangen for å si det sånn. Men skal prøve alt jeg kan å ikke...

 

Lenemora: vet du hva.. Ikke tenk på de kcal du hadde.. Det er ikke så mye det. Antakelig mindre enn det du egentlig forbrenner på den dag.. Så det går nok fint hvis du er fink fram til tirsdag.. OGså stod du jo opp veeeeldig tidlig og spiste frokost, så du satte jo igang forbrenninga fort.. det er jo bra.. :( Man forbrenner sikkert mer når man er trøtt også.. Kroppen bruker sikkert enda mere energi på å holde seg oppe..

Men jeg kjenner meg godt igjen i det du sier.. Jeg er ikke til å ha med å gjøre når jeg er trøtt- hverken i matveien eller i humøret.. Blir så sugen og sulten når jeg er sliten og trøtt.. de sier jo så disse ekspertene, at har man nok søvn går det lettere med slankingen. MEn lite får man gjort med det når disse småtrolla bestemmer seg for å stå opp før styggen osv... ;)

 

Forrige tirsdag var jo jeg helt på felgen.. Fordi lillesnupp sliter med ørebetennelse og bestemte seg for å våkne 14 ganger eller noe den natta.. hm.. MEn det er mye bedre nå takk og lov...

 

Ja ja.. Da er snart søndagen ovver.. Jeg endte på litt over 1600kcal.. Fornøyd med det.. MEn er allikevel veldig spent på veiingen i morgen. Er så redd for at det ikke skal gå bra... huff huff.. En ting jeg har blitt litt flink på er å ikke veie meg mellom veiingene.. Så derfor har jeg heller ingen feeling om hvordan det går.. Egentlig tror jeg det er veldig greit også.. For jeg har så lett for å bli skuffa osv..eller veldig håpefull også går det ofte ikke så bra som forventet. Men sånn som nå da, så har jeg ingen aning.. Men det blir jo spennende å se da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeldig langt innlegg her nå.. men hadde vist ting på hjertet.. Håper dagen deres har gått bra.. OG at motivasjonen kommer på topp igjen.. Og at dere er klare for å gi fart igjen:D

 

Ragnhild: Jeg skal iallefall si deg en ting at energien og orken når det gjelder trimming blir så mye bedre når man slutter å røyke.. KAn også være lurt å ta det inni en periode der du er på slankern også.. For da teller man kcal og har ett opplegg.. Da blir det ikke så mye småspising og tull.. Er jo så altfor lett å legge på seg etter røykeslutt... Jeg gikk jo opp masse i høst.. Og det tror jeg hadde noe med den røkeslutten å gjøre.. I tilegg til at jeg lå på sofaen og spiste da selvfølgelig;) :eek:

Men er man ute og trimmer minker iallefall suget og man har noe annet å fokusere på.. det er bra.. Og jeg vet du klarer det.. DU har jo gjort det før..

Pleier jeg å si til meg selv...(men jeg er så fantastisk god på å begynne igjen også)... MEn ikke nå denne gangen. SIst hadde jeg vært uten i 4,5 år... Også var det festrøyking i 2 mnd.. Og fullt i 2 mnd.. Så jeg velger å se bort ifra det jeg.. SÅ sier vi at det er 5 år nå i mars:D he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta:

 

- mandag 4 januar 10: 91,0. 16 kilo til målet

- mandag 11 januar 10: 88,9 - 2,1 siden sist uke .13,9 kilo til målet

- mandag 18 januar 10: 87,9 - 1 kilo. - 3,1 kilo tilsammen 12,9 kilo til målet

- mandag 25 januar 10: 87,7 - 0,2 kilo. 3,3 kilo tilsammen. 12,7 kilo til målet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA ja.. resultatet i dag ble ikke allverdens største.. Men jeg gikk nå ialelfall litt ned.. Og jeg hadde ikke gått opp etter ukens utskeielser.. Så jeg skal egentlig tross alt være fornøyd.. Men sånn innerst inne hadde jeg jo håpet på mere.. Men kanksje det kommer neste uke.. Mensen ligger og lurer også.. Kommer iløpet av dagen tenker jeg.. Kan jo hende det har noe å si... Også har jeg ikke fått vært på do;)

 

Så får bare krysse fingrene for neste mandag..Men uansett så har jeg gått ned over 1 kilo i uka i gjennomsnitt da.. For vi har jo bare holdt på i 3 uker.. Så er jo ikke så dårlig det i det store perspektivet..

 

Ha en fin dag allesammen..

 

Snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Fint når man har mye på hjertet, det er som regel et godt tegn det! ;) Og jeg er enig i alt du skriver!!

 

Her går det også bra! Ligger på 1030 kcal etter middag, litt lite, men jeg skal jo ha en god kvelds da! Var på butikken i sted, kjempe sulten. Men jeg klarte å styre meg, så motivajonen er godt tilbake! :D

 

Men....denne uka kan bli ganske tøff... Travel uke - lite tid til trim!

Bursdagfeiring av lillebroderen i morgen etter jobb, med komle og kaker. Komle er livretten, så jeg sliter ALLTID med å begrense meg... :(

Så skal jeg og mannen være i Oslo fredag til mandag. Og det er så mye vanskeligere å styre kcal inntak når man bor hos andre! I tillegg er det fest på lørdag hvor det blir god mat og MASSE drikke. Blir helt oppgitt før det det er i gang. Jeg tror iallefall ikke jeg skal sette for høye mål.... Hvis jeg klarer å holde vekta mellom denne og neste veiing så skal jeg være fornøyd!!

Når det er sagt - Jeg GLEDER meg til en helg uten jenta vår! Det er vel første gang vi begge to er borte fra henne så lenge. Søsteren skal bo hos oss og passe henne...

 

Ellers - mannen er på kveldsvakt, så det blir rolig kveld inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Gratulerer til deg snurpa, 200 g ned er bedre enn 200 g opp ;) Stå på videre, dette fikser du!

 

Og utfordringene som venter deg Ragnhild får du ta fatt på med godt mot! Dette vil vi møte til tidenes morgen, selv blir det bursdagsfeiring for mannen her i huset. Må bare planlegge litt, og skeie ut LITT (jeg er veldig flink teoretisk slanker..)

 

Det er ikke særlig lystbetont å gå på vekta i morgen, snikveiing lover dåååårlig! At en dag kan ødelegge for hele uka, blæh! Jeg skylder på jentungen...

 

Men har vært superflink i dag! Satt i bilen på vei hjem fra jobb og lurte på hvordan jeg skulle snike meg unna en spasertur i dag (har mandag og onsdag som trimdager). Men så fikk jeg en glimrende idè og dro med meg lille snuppa i bæremeisa og mann (det var han som bar...) til fots til butikken. Ble en snau halvtimes tur, men dog en tur. Ellers har jeg laget en nydelig og mager kyllingsuppe (har lagt ut oppskriften) som jeg hadde til kvelds - og vips så har vi middag i morgen også :(

 

Okey, da blir det vektrapport i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

18.01 Startvekt: 83,2 kg - 8,2 kg igjen til målet

 

26.01 Mål: 82,2 Vekt: 82,5 - 7,5 kg igjen til målet ;)

02.02 Mål: 81,6 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

09.02 Mål: 81,0 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

16.02 Mål: 80,4 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

23.02 Mål: 79,8 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

02.03 Mål: 79,2 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

09.03 Mål: 78,6 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

16.03 Mål: 78,0 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

23.03 Mål: 77,4 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

30.03 Mål: 76,8 Vekt: -- - -- kg igjen til målet

 

Så må jeg nok til med ny "økt" etter påske :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg er hjemme i dag, tulla er syk. Fikk ikke i henne noe særlig mat etter barnehagen i går, så har hun hosta en god del. I natt holdt hun det gående, så stakkars mannen som måtte dra på jobb, for det ble ikke all verdens med søvn på noen av oss.

 

Ellers, jeg tok veiinga i dag. Skal avgårde ekstra tidlig i morgen, så da blir det fort glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

06.jan - Vekt : 89,9 kg 15 kg igjen til målet.

13.jan - Vekt : 88,3 kg -1,6 kg - 13,4 kg igjen til målet.

20.jan - Vekt : 86,6 kg -1,7 kg, total nedgang : 3,3 kg - 11,7 kg igjen til målet.

26.jan - Vekt : 86,7 kg +0,1 kg, total nedgang : 3,2 kg - 11,8 kg igjen til målet. ;)

 

Ikke fornøyd i det hele tatt, men det ble iallefall ikke så mye... Og da satser jeg på å holde vekta denne uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEORETISK SLANKER JA!!!!!!

 

UFF... Jeg er altså så håpløs... Jasser side opp og side ned her i helgen.. Og så fort den er over og mandagen er her så stapper jeg til den store gullmedaljen.. I går kveld gjorde jeg ikke annet for å si det sånn.. MEn jeg hadde en skikkelig vanskelig dag i går.. Gikk rundt med sug hele dagen og var sulten hele tiden.. OG siden jeg da hadde vært flink hele dagen så tok jeg helt av på kvelden..

 

HAr lagt inn gårsdagens katastrofe pg endte på 2600kcal:( :eek: :eek:

 

Er det mulig.. hi hi.. Må nesten bare le av meg selv.. Er helt teit å drive sånn.. MEn det er som jeg skrev. Det er så skummelt, man vet aldri hvor neste nedtur er.. I dag når jeg våknet hadde jeg ingen lyst til å fortsette med opplegget.. Bare spise som jeg vil og slappe av i sofaen... MEN.. Jeg vet jo hvor lite fornøyd jeg er med det også.. Det er jo når jeg spiser normalt og trimmer at jeg er glad.. derfor skulle det være unødvendig å stikke så mange kjepper i hjulene for seg selv..

 

Ja ja.. dagen i dag går bra hittil.. OG tror den skal gå fint.. jeg skal ut på skitur med ei venninne i kveld jeg da. SÅ det skal jo svi litt kcal.. Takk og lov...

 

Grattis med nedgang lenemora... ;) Kjempe bra..

 

OG Ragnhild. jeg syntes ikke 100g opp er noe å tenke på.. Det kan rett og slett være ett glass vann for å si det sånn..

Lykke til med uka som kommer.. Vi skal på hyttetur hele neste helg.. Det kan bli spennende.. men skal gå på ski på dagen osv, så da blir det iallefall litt kcalforbrenning også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det er ganske utrolig... At vi vet alt det gode vi kan gjøre for oss selv, og hva som funker for å komme ned i vekt... Og at vi allikevel klarer å rote det til gang på gang... Jeg skjønner det bare ikke!

Vi må vel bare ta en dag om gangen - det er jo det som funker. Bite tenna sammen og komme oss gjennom de verste sug-dagene. Og når vi går på trynet i maten, riste det av oss, å begynne på nytt... Jeg vil bare ikke gi opp!!!

 

Håper dere har en strålende dag begge to! Vi skal komme oss gjennom dette, og nedover, sammen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Snurpa, sånne dager har vi vel alle?!!!! Du "betaler" jo for gårsdagen med en skitur :)

 

Og Ragnhild, 100 g opp er vel ikke verdens undergang? Men jeg vet jo at det føles dritt, vi vil jo NEEEEEED.

 

Jeg har hatt en god matdag i dag. Så lenge det ikke skjer noe spesielt klarer jeg meg bra. Men som sagt bursdag her i huset denne uka vil gi meg et par utfordringer. I tillegg planlegger vi å gå ut å spise etter jobb... Og så kommer jo helga da. Har ikke tenkt å handle inn noe som vil ødelegge for vekta, men så er jo det litt stusselig også. Nei, må holde motivasjonen oppe, jeg ser jo at det er svært oppnåelig å se 70-tallet om få uker.

 

Tok meg en god gåtur i ettermiddag, spaserte til svigers på en kaffi (mann og barn tok bilen) og det føles så godt etterpå, får den gode samvittigheten. Liker mye bedre å gå til et ærend enn å gå for å trimme... Da er ikke dørstokkmila fullt så lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Neida, 100 pluss er ikke all verdens, men kjedelig når det går feil vei... Men men, om det blir noen omveier underveis så skal jeg nedover.... :)

 

Litt sjukdom i huset i dag. Tulla har hatt hoste og feber i to dager nå. Jeg kasta opp i går kveld. Ble bare to ganger da, men har holdt meg hjemme i dag. Har fått i meg endel mat utover dagen, så ender på 1670 kcal. Null trim.

 

Nå gleder jeg meg veldig til en Oslo-helg! Skal bare kose oss... :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Ja.. vet ikke helt hvordan jeg skal si dette:D Men nå skjønner jeg hvorfor jeg har vært så sugen de siste dagene.. Og kan vel egentlig ikke fatte at det er mulig heller....

 

Men jeg er GRAVID!!!!!!!

 

SKulle hatt mensen i helgen som var, men den kom aldri.. Også har jeg vært litt sånn rar.. Men har bare trodd det var innbilning.. SOM alltid.. hehe..

 

Men i dag måtte jeg bare ta en test, for å sjekke.. Jeg kunne vel ikke innbille meg alt på en måte..

Kan ikke beskrive den følelsen jeg fikk når jeg så det altså.. HElt utrolig. JEg ble så glad.. For jeg har virkelig ventet på å bli gravid.. OG var så redd for at det ikke skulle skje på en stund.. Men jammen:D

OG det mest utrolige er at vi har hatt sex 1 eneste gang.. OG det var liksom 5 dager før forventet el.. Er det mulig;)

Men superglad jeg.. Håper bare tiden kan gå fort fram til 12 uker da..

 

Nå er jeg 4+4 uker.. SÅ det er jo veldig nytt da..

 

Så damer.. Da er det bare å henge i slik at vi kan ha en ammende tråd sammen igjen også.. OK!!!!

 

Planen framover er at jeg skal fortsatt trimme 4 gng i uken.. OG spise så sundt som mulig.. ligge på rundt 1900kcal tenker jeg.. Mellom 16-1900... Skal vel ikke være noe farlig det.. Får jo i meg det jeg skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

å så gøy! Gratulerer så mye, Snurpa!! Da har jeg enda en grunn til å få opp farten....håper vi ikke blir hengende så langt bak!! :)

 

 

Hm... Ja.. vet ikke helt hvordan jeg skal si dette:D Men nå skjønner jeg hvorfor jeg har vært så sugen de siste dagene.. Og kan vel egentlig ikke fatte at det er mulig heller....

 

Men jeg er GRAVID!!!!!!!

 

SKulle hatt mensen i helgen som var' date=' men den kom aldri.. Også har jeg vært litt sånn rar.. Men har bare trodd det var innbilning.. SOM alltid.. hehe..

 

Men i dag måtte jeg bare ta en test, for å sjekke.. Jeg kunne vel ikke innbille meg alt på en måte..

Kan ikke beskrive den følelsen jeg fikk når jeg så det altså.. HElt utrolig. JEg ble så glad.. For jeg har virkelig ventet på å bli gravid.. OG var så redd for at det ikke skulle skje på en stund.. Men jammen:D

OG det mest utrolige er at vi har hatt sex 1 eneste gang.. OG det var liksom 5 dager før forventet el.. Er det mulig;)

Men superglad jeg.. Håper bare tiden kan gå fort fram til 12 uker da..

 

Nå er jeg 4+4 uker.. SÅ det er jo veldig nytt da..

 

Så damer.. Da er det bare å henge i slik at vi kan ha en ammende tråd sammen igjen også.. OK!!!!

 

Planen framover er at jeg skal fortsatt trimme 4 gng i uken.. OG spise så sundt som mulig.. ligge på rundt 1900kcal tenker jeg.. Mellom 16-1900... Skal vel ikke være noe farlig det.. Får jo i meg det jeg skal...[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Ja da, vi skal jobbe med saken! :) Jeg tror kanskje jeg har el i helga, da vi er borte, så jeg tviler på det blir så mye prøving da... Men kanskje neste måned hvis vi er heldige!

Kjempe gøy for dere iallefall!! Spennende!! :) :)

 

 

 

ENIG!!!!!

 

JEg vil at du skal komme etter m en gang... MEn dere skal jo sette inn støtet dere nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Å Snurpa, for en fantastisk nyhet!!!!

 

Vi jobber også med saken, får se om mensen dukker opp neste helg. Har nok på følelsen at den kommer, føler meg veeeeldig pms om dagen...

 

Jeg er så glad på dine vegne snurpa! Igjen: Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Snurpa' date=' for en fantastisk nyhet!!!!

 

Vi jobber også med saken, får se om mensen dukker opp neste helg. Har nok på følelsen at den kommer, føler meg veeeeldig pms om dagen...

 

Jeg er så glad på dine vegne snurpa! Igjen: Gratulerer![/quote']

 

Krysser fingrene Lenemora for at den ikke kommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...