Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Du er gal, karamella:D. Danse så lenge, jeg blir sliten av tanken!!

 

Jeg kom hjem søndag med veldig vondt i halsen, som bare ble verre. Har fått meg en halsbetennelse. Så nå ligger jeg på sofaen og spiser kun is og gele. Det er det eneste jeg klarer å få ned. Ikke så mye slankefokus i disse dager, men jeg kommer sterkere tilbake:-)

 

Helga gikk egentlig veldig bra!! Perfektsjonisten i meg sier at den kunne vært bedre, mens realisten sier at den ble gjennomført i stil. Jeg var litt spent med hensyn til hotellfrokost og både lunsj og middag ute. Men jeg valgte de sunneste rettene jeg fant, drakk lite vin, ingen desserter og ingen knasking av snop/kaker i pausene. Jeg gikk til sengs fornøyd med egen innsats og ikke for mett:-). Målet med helga var hold-vekten, og det tror jeg at jeg klarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Jeg må få gjort unna denne dansinga før jeg får barn vet du ;) Kan med hjertet på hånden si at dette var muligens det største jeg har vært med på her i livet så langt! Helt utrolig god stemning, bare glade mennesker (high?) og ingen bekymringer!

 

Jeg synes det virker som du er så ofte groggy eller syk!? kan det stemme? Er det så kaldt der oppe i nord? Etter at jeg fjerna mandlene mine så har jeg nesten ikke vært syk, og takk og lov for det... Før det var det ofte altså.. Jaja..

 

God bedring da! Det går greit her altså med maten, men har ikke trimma! dum, dummere, dummest kan jeg kalle meg selv.

 

:) Jeg begynte å lure på om du hadde tatt en Vektklubb-quit og at jeg var alene her vet du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandlene er allerede fjernet, og jeg har merket stor forskjell:-)

 

Ja, jeg har vært endel hanglete i høst. Jeg fikk en virusinfeksjon i august som jeg har brukt lang tid på å komme over.. Er nok heller ikke flink nok til å ta kroppens signaler på alvor. Barn i barnehage som drar meg seg mye hjem etc.

 

Satser på å bli frisk bare jeg blir kvitt denne infeksjonen. Skal prøve å ta det med ro denne gangen, men har ikke klart det hittils idag:-) Har sittet hjemme og jobbet mesteparten av tida..

 

Kommer mye sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles syk, og fremdeles klarer jeg ikke å ta det med ro. Gjør alt annet enn å ligge på sofaen og slappe av, og konsekvensen er at suser rundt som en zoombie som ikke får med seg noe.

 

Idag har jeg spist litt for mye, men satser på at kroppen forbrenner litt ekstra for å bli kvitt infeksjonen eller noe:-) Veide 62,7 idag morges, og 0,8 fra all time low:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen :D

 

Skjer med hodet om dagen, jeg vil jo bare sove.. sover bort hele dagen og plutselig er det ingen tid igjen til noe som helst.

 

Mai, igår spiste jeg sjokolade. Det smakte godt, det var veldig lenge siden sist, men jeg har ikke lyst på mer. Ikke på lenge.

Idag har jeg igjen fått opp bilde av en flott meg som er slank. Jeg har fylt inn matinntaket, og jeg skal ut å gå meg en tur senere. i morgen skal jeg jogge.

 

Jeg kjenner jeg er frustrert om dagen. Hvorfor går det ikke. Jeg vet jo at det går bare jeg gidder. Det er som om kroppen nekter å være under 70 kg. Typ "hahaha" at den ler av meg ;)

 

huff.. Du får ha en fin helg da, og håper du kommer i form snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg gleder meg til å få begynt å trimme igjen. Jeg er ordentlig motivert nå -igjen:-). Håper bare at det varer litt lenger denne gangen. For nå skal jeg ned til 60 kg før jul!! Mannen skal slutte å røyke før nyttår, det er målet mitt. Vi veddet om at han skal slutte hvis jeg klarte 60 kg. Og jeg er lei av lukt og penger opp i røyk..

 

Jeg trenger mye oppstramming ser jeg, selv om det har blitt bedre av seg selv også. Huden var slappere for 1 år siden enn nå, men samtidig hadde jeg mer muskler i sommer når jeg var flinkere til å trene. Jeg skal bli flinkere til å trene hjemme bare jeg kommer meg etter denne infeksjonen. Målet er at jeg skal begynne å bygge opp garderoben med god samvittighet etter jul. Jeg skal ikke starte ny slankekur 3.januar!!

 

Formen er litt bedre idag, men ikke så veldig mye. Jeg sov litt bedre i natt, selv om jeg var oppe kl 2 og tok smertestillende. Har vel snart spist opp en eske med paracet. Heldigvis er jeg ikke av typen som pleier å ta mye piller, så jeg tror det går greit at jeg tar litt febernedsettende nå. Må ha litt krefter når det ikke bare er meg å tenke på...

 

Igår prøvde jeg KJOLEN (den som er målet mitt å komme inn i..), nå fikk jeg den greit på meg for første gang. Det er lenge siden jeg har prøvd den, men jeg ser at kroppen nok har forandret litt proposisjoner.. Også veide jeg 55 kg når kjolen hadde sin glanstid. Men det hadde vært kjempekult å ta på seg den kjolen til sommeren, være 58 kg og stram i kroppen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa det klarer du fint vettu! Å komme inn i kjolen!

 

Kjempestolt av deg som har gått ned SÅ mye - jeg tenker med meg selv, den dagen da jeg er ferdig med barn, og sikkert har en god del å gå ned. Det føles som et helvete! Men da er det jo bare å tenke etter på dere som har klart det likevel! Sett deg de siste målene - og når du har bestemt deg for å trene, så ikke tenk mer! jo mer man tenker, jo flere unnskyldninger får man.. Så når du er i form, ikke la deg selv begynne med tankespinninga ;)

 

Jeg fikk karret meg opp til en tung 10 minutters intervall idag, og skal gå meg en tur seinere.

 

Nå er det fotballkamp :D god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde oss på en gåtur istad, men nå sitter jeg her og skjelver fordi jeg er så sliten og sulten. Mannen tok med ungene til svigermor, så jeg får jobbet litt.. Formen er dårlig fremdeles, veldig irriterende, men det går jo sakte fremover, og det kunne vært verre..

 

Jeg merker at det er alfa omega ikke å tulle med blodsukkeret. Nå er jeg litt for sulten, og jeg får lyst til å hive meg i bilen og kjøre til gatekjøkkenet og kjøpe burger og pommes frites.. Jeg gjør ikke det, men det er kanskje derfor også helgene har vært så utfordrende. Ser mønsteret mer og mer.

 

Vi skal ha fisk og poteter idag, så gleder meg til middag!

 

God fotballkamp, jeg skal ihvertfall ikke se på;)

 

Jeg glemte det beste; veide 61,8 kg idag!! All time low i denne runden:-). Noen fordeler med å være syk skal det jo være.. Men jeg bortforklarer ikke gode resultater:D.

 

Nå er jeg offisielt ned 25 kg blank!! Det er faktisk vekten av begge ungene mine tilsammen.. Skremmende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du! Fortsett slik sa vedder jeg at du er nadd under 60 til julaften! fisk og poteter jo faktisk kjempegodt.. vi spiser na faktisk fisk 3-4 ganger i uka. Vi pleide aa ha myyye kylling.. Men naar jeg ser god torsk eller pangasius ligge og putre i panna med krydder paa, sa gleder jeg meg skikkelig til aa spise det.

 

Det er skjedd noe med tastaturet her, det staar at skriftspraket er paa norsk, men det stemmer jo ikke, jeg mangler jo de vesentlige bokstavene! Haaper ikke det er altfor irriterende aa lese...

 

Du maa bare pleie deg selv, snill mann du har som avlaster deg sa du faar gjort litt.

 

Vi har gatt tur idag, 1 time rask gange. Deilig. Jeg leser til eksamener som er om 3 uker.

 

Snakkes i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist havregryn til frokost, og 3 grove knekkiser med litt ost og kalkunskinke til lunch. Blir noe ris, kjøttbolle opplegg til middag, men det skal vel gå greit. Kanskje en liten gåtur eller en tur på ellipsen!

 

Dette er en ålreit dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du er igang igjen! Vi er ikke like flinke til å ha fisk, men vi prøver ihvertfall 1-2 ganger i uka:-)

 

Jeg er i litt bedre form, men sleit litt etter full dag idag. Satser på enda bedre form imorgen! Idag veide jeg 61,6 kg:D. Deilig, deilig!! Forventer nok ikke det samme imorgen fordi idag har det blitt litt ekstra. Har ikke fråtset, men vi fikk besøk, så da ble det litt ekstra snadder til middagen:-)

 

Jeg føler at ting fungerer bra om dagen, håper jeg bare har funnet min gylne middelvei:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torte å veie meg idag! Selv om magan har stått bom stille de siste 4 dagene, før jeg har fått vært på do, så veier jeg altså 70.1 kg idag :D Det betyr nok at jeg egentlig ligger under 70 et sted! Da er jeg veldig fornøyd at jeg ikke har gått opp. Har jo tross alt bevegd meg mindre, spist mer dritt.. men jeg HAR passet på også.. Så jeg har holdt vekten siden jeg før jeg begynte å tulle ;) Det gir mersmak.

 

Se så glade vi er når alt går greit, Mai! Hvorfor er vi så dumme å tuller av og til... Jaja =)

 

Må en tur på universitetet idag.. gruppeoppgaver. Er det noe jeg hater mer? Nei.

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppeoppgaver er egentlig nyttige og lærerike, men noe herk når det står på!! Jeg har en så hektisk uke at jeg flyr rundt med 5 minutters marginer hele tida.. Hjemme alene, og hektisk på jobben. Formen er heldigvis bedre, men trim tror jeg at jeg tar tak i etter nyttår... Det er så mye gøy som skjer! Men maten skal jeg ha fokus på, så der slipper jeg ikke taket:-)

 

Veide 62 kg idag:-)

 

Nå må jeg jobbe videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra!! 61,2 kg idag:D. Nå skjer det saker!! Jeg er så fornøyd, gleder meg sinnsykt til å se 60-tallet.. Det er nesten sånn at jeg har lyst til å droppe selskapet på fredag selv om jeg har gledet meg kjempemasse til julemiddag og utskeielse. Men en middag velter ikke lasset, så jeg skal kooose meg. Men jeg skal ikke starte dagen med sjokolade fordi jeg skal spise julemiddag.. Kun middagen!

 

Nå må jeg jobbe videre -igjen! Det skal bli deilig når uka er ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioiooi Mai! ;) Så bra!!!!

 

Stå på videre, IKKE tillatt deg litt fordi vekten har gått ned nå.. du vet hva som skjer da! Ikke bruk mat som en premie! Hold deg til kun litt så går det bra!

 

Jeg har mye å gjøre idag, jeg drar til Oslo i morgen kveld og blir til Søndag. Jeg skal nemlig på Hellbillies-konsert på Rockefeller på lørdag og jeg gleder meg sånn!

Blir jo øl og sånt da.. men men!

 

Etter 17 december gleder jeg meg, da er eksamene over! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61,3 kg idag:-) Altså ikke bare et blaff igår!!

 

Nå er endelig det verste jobbstresset over, så endelig en kveld hvor jeg ikke trenger å jobbe. Etter at ungene er lagt skal jeg kose meg med å pynte litt til advent/julemiddag imorgen, se på TV og ta et langt bad..

 

Kos deg på konsert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en helg med altfor mye selskapelighet og mat, så var vekten 62,7 idag, altså 1,5 opp i forhold til minste målt. Håper det går lett av igjen..

 

Jeg har ihvertfall lært hvor ubehagelig det er spise seg stappmett (fredag), så igår spiste jeg mye mer moderert, men endte sikkert opp med litt for mange kcal allikevel.

 

Jeg skal kose meg i desember, men vise måtehold hele veien. Januar vekten skal ikke vise oppgang. Jeg er glad jeg går på hold vekten, det holder meg i ørene!

 

Nå er det så sinnsykt hektisk både med jobb og privat, men heldigvis ikke for mye. Men denne siden blir nok litt nedprioritert for alt det andre som skjer med avslutninger, middager, show og innspurt jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mai ;)

 

Jeg merker på buksa at jeg har gått opp gitt! Uansett, Hellbillies-konserten var kjempebra, stod frammerst å gaula som vanlig!

 

Etterpå dro jentene mine og jeg ut på Hard Rock, der fikk vi dansa litt, og oioioioi som vi bøtta nedpå med alkohol. DET er sjelden det blir så mye, men hvor ofte ser jeg disse jentene da!?

 

Jeg er så opptatt med eksamenslesning at jeg veit ikke om jeg takler både skole + vekt/kosthold fokus på samme tid. Får prøve å holde det i kontrollerte mengder iallefall..

 

 

 

Vi snakkes!

 

update: Veide meg forresten utpå dagen idag før jeg gikk i dusjen. var 70.1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har så mye å gjøre for tida at jeg lurer litt på om jeg skal ta en fokuspause fra slankingen. Jeg merker at det glipper litt fordi det er så mye som skjer, og så sinnsykt mye med jobben. Pluss at mannen skal være borte hele neste uke, så da blir jeg alene. Men jeg skal ikke fråtse eller slippe taket helt, jeg får se hva jeg ender opp med å gjøre.

 

Idag sto jeg opp 530, vært i heldagsmøte, kjempesliten i hodet nå, siste innspurt foran PC'en før ungene skal hentes.. Gleder meg til juleferien og få stresset litt ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har offisielt tatt en pause fra slankefokuset, men jeg skal ikke glemme de gode vanene jeg begynner å få:-). Vekta varierer mellom 1,9 og 2,6 kg, og det er helt greit hvis den holder seg der fram til januar..

 

I januar skal jeg starte med friskt mot, bedre vaner, slankefokus på de siste kiloene og trening:D.

 

Nå føler jeg at jeg såvidt henger i stroppen med mye å gjøre på jobben, mann som er på reise, syke barn, juleavslutninger i hytt og gevær (veldig koselig også..) og familie som trenger litt hjelp. Det går greit, men jeg er litt på reservebatteriet nå kjenner jeg.

 

Jobben roer seg heldigvis i løpet av neste uke, og da kan jeg ta litt slacke dager.. Da blir det juleshopping, lunsj med venniner og mye avslappning i sofaen:-).

 

Også skal vi ha besøk i hele i jula av familie, så da blir det også veldig vanskelig med maten. Andre skal ikke måtte ta hensyn til at jeg lever på Grete Roede i jula, så da blir det nok litt snadder innimellom. Derfor er det greit å vente med fult fokus til januar fordi jeg ikke skal gå rundt med konstant dårlig samvittighet.

 

Nå må jeg fortsette å jobbe, vi prates, karamella:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg tenker det samme som deg... Neste fredag er helvete ferdig, med eksamener og skole for i år. Jeg har virkelig ikke fokus og tid til å tenke på mat og trening på samme tid som det, så jeg tenker også at jeg får slå til hardt i januar. Jeg skal forresten til gran Canaria 14 januar :) Det blir deilig. Det er da så mnye rart å se på disse syden-stedene uansett på stranda, at jeg skal da likevel ta på meg bikinien jeg! =)

 

Har ikke noe særlig mye nytt å komme med idag ! Jeg lever og ånder for ferie snart.

 

Ha noen fine dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...