Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Dette har vært en meget bra helg for meg:D. Ikke helt perfekt, men tilnærmet!! På fredagen droppet vi utskeielsen, og nøyde oss med en sjokoladekjeks. Jeg var sååå fornøyd med meg selv. På lørdag, så var jeg fryktelig godtesyk.. Jeg var innom bensinstasjonen og de hadde tilbud på smågodt. Hmm, veldig vanskelig, det var jo lørdag. Jeg kjøpte en bit av alt jeg hadde lyst på, 80 gram ble det, og totalt 1800 kcal. Og jeg var helt fornøyd med godterimengden. Det var faktisk en stor seier for meg!!

 

Idag har også vært en bra dag! Har noen kcal til, så tenkte jeg skulle kose meg med kakao etterpå.. Skal jobbe litt:-)

 

Har gått tur i solskinnet begge dager, så totalt 3,5 trimpoeng i helga. Skulle ønske det var bedre, men fremdeles litt redusert.. Da har jeg 5,3 poeng hittils:-)

 

Jeg er så lei av å være på slankeren, så denne høsten skal det skje!!

 

Karamella, imorgen er det en ny dag pleier jeg å si når jeg skeier ut, putt det bak deg, og kom videre!

 

Tinaj, fint at du holder følge litt til:-) Men for en muffinstopp du har blitt kvitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Hei hei =)

 

Ja Mai, fortsett i gode tralten så skal du se du er i mål snart =) Tenk så deilig å være ferdig slanket til jul! Greit fristelser er nok alltid tilstede, men å vite at du har gått ned de kiloene du ville!

 

Jeg har idag telt kalorier og ført det her inne. Jeg må nesten prøve det en stund for å se hvor mye som skal til. Får være flink til å føre både trim og mat, kanskje det går opp et lys.

 

Idag blir det filosofi-lesning...

 

Jeg har forresten meldt meg på internettkurs Grete roede nå!! Blei litt nervøs jeg... alvor dette nå.. Jegføler jeg bare MÅ prøve, jeg vil så gjerne ned, og trenger all hjelp jeg kan få!! starter til uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag!

 

Fått gjort mye husarbeid, lest det jeg skulle, spist sunn mat og trent i 40 min på ellipsemaskina.

 

... Jeg har også lagt inn maten her inne, men det er jo omtrent ingenting! I hele dag har jeg spist følgende:

 

frokost: 2 fullkorn knekkebrød, begge med fransk sennep på og med kyllingskinke på hver av dem

Lunch: 2 grove brødskiver, med ost og 2 kalkunskinker

Middag: 1 stor porsjon caesar salad og en kyllingburger uten hamburgerbrød

Kvelds: 15 gram cashewnøtter, + det samme som til frokost

 

..Dette ender altså på rundt 1200 kalorier :| Lurer på om jeg må kjøpe meg noe sjokomelk eller noe for å få i meg mer, pur melk klarer jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, karamella!! Fint at du er på track igjen:-)

 

Jeg har nettopp satt meg ned i sofaen, og skal jeg ta hensyn til formen, så blir jeg her resten av kvelden. Jeg har enda ikke kommet meg helt etter den virusinfeksjonen. Kjedelig å småhangle hele tiden, men å være sengeliggende er enda verre..

 

Har spist både lunsj og middag borte, så jeg mistenker litt for mange kcal idag.. Men jeg har syklet en rolig tur.. Det ble 1,8 trimpoeng! totalt 7,1 denne måneden. Lengter etter å ta ordentlig i, men føler meg ikke bra nok. Hadde jeg sagt til meg selv for et halvt år siden at jeg skulle skrive dette, så hadde jeg ledd høyt!! Nå er det endelig deilig å trene, men den har sitti langt inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger i senga i dag med vond hals, tett nese og bomull i hodet. Ligger og ser ut på finværet, og har sååå lyst til å komme meg ut. Men jeg må ta hensyn til formen, og bli frisk.

 

Nå tror jeg skal legge meg i kjellerstua med en film og trekke for gardinene..

 

Hvor er dere, viccy og tinaj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff Mai, dette var dårlige nyheter! Har du fått deg en ny forkjølelse tror du ?

Jeg merket noe groms i halsen idag, og har drukket så mye te at jeg dror det snart renner ut av ørene her.

 

Våknet med migrene, alltid deilig det.... Så har ikke fått gjort en dritt, bare slappet av med lillepus på sofaen og halvsovet. Nå har det gått litt bort i pannen, så nå skal jeg lese litt på studiene, må begynne på oppgave med en kamerat.

 

Ikveld er det landskamp igjen!! Dette blir spennende....

 

Ja, Viccy, Tina... ernesten så jeg begynner å vifte med fingeren til dere altså! Trenger dere et spark eller to i ræva for å oppdatere ? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått som en lek idag også!

Trimmet 30 min på ellipse, samt 15 min styrketrening! jeg har dusjet og alt i lunkent vann, men jeg svetter enda her jeg sitter i sofaen og venter på fotballkamp!

 

I morgen håper jeg på en produktiv dag på lesesalen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke forkjølet i forrige uke, men siden jeg hadde en infeksjon, så er nok ikke immunforsvaret på topp. Pluss litt hanglete unger, så er nok det en dårlig kombinasjon!

 

Nå er ungene i seng, og jeg plassert foran tv'en igjen. Kroppen sier stopp.. Håper jeg har mer energi imorgen:-) Men maten idag har vært bra, forkjølelse og dårlig matlyst er bra for slanking.. Måtte spe på med et par kjeks ikveld for å klare kcal mengden idag.

 

Så flink du har vært, karamella!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vanskelig for å nå opp til 1600 jeg! Idag har jeg lagt inn bedre innsats tidligere på dagen, føles ikke greit å skulle stu inn mat seint på kvelden heller selv om jeg ligger under. EN bolle havregrynn blandet med yoghurt blir jo faktisk en del kalorier.

 

Nå venter jeg som en gal på studielånet fordi jeg vil ut å kjøpe meg en fin jakke jeg kan bruke ut og gå tur osv. Mer sånn sportsjakke da.. Har ikke noe sånt. Dessuten må jeg fylle opp kjøleskapet! Trenger nok litt mer fett i kosten!

 

Drar snart til forelesning, vi prøver å finne et firma vi kan gjøre prosjekt for. Vanskelig altså. Det skal handle om bruk av ressurser og planlegging, men vi er kun 1 nederlandsk i gruppa vår så er litt vanskelig å få noe... Jaja..

Jeg har iallefall lagd matpakke, og er på tur ut! JEg har også fått låne activity-monitor til samboer, han fikk en sånn greie via Philips der han jobber, som han har en liten dings han går med i buksa hele dagen, så måler den hvor mye aktivitet du har gjort i løpet av dagen. Det er visst ganske vanskelig å komme opp til 100 %, men nå har jeg tatt utfordringen =) Det blir nok en gåtur seinere på meg idag også!

 

Oi nå skrev jeg mye gitt!

 

 

Jeg har forresten gått ned 0.6 siden forrige onsdag! Får jeg håpe det ikke er tull :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gjennomsliten.. Forkjøla og full dag er ingen god kombinasjon. Trengte en liten time-out for meg selv før jeg setter igang med legging av barn og den obligatoriske kveldsryddingen.

 

Har ikke kontroll på hva jeg har spist idag, men tror ikke det er sååå ille. Har hatt så dårlig matlyst at jeg har småspist hele tiden, pluss fått litt servert. Tok nesten en sjokoladebit, men stoppet i siste sekund. Hva er vitsen når jeg ikke har smakssans???

 

Snikveiing viser opp, men tror kroppen har samlet litt vann.. Hvis ikke, så skjønner jeg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the body works in mysterious ways, så man skal aldri si aldri! =) Men får håpe det ikke er noe oppgang!

 

Idag fikk jeg startbrev fra kursleder, skal holde meg til meny 1 enn så lenge. Jeg sitter jo alltid stille omtrent, enten på skolen eller her, og dessuten har jeg mer enn nok problemer å komme opp i høyere kalorier enn det som er der.

Nå må jeg uansett stå på ! Har handlet kjøleskapet fullt idag og gleder meg til kursstart på mandag!

 

Får håpe du er på bedringens vei snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min front skjer det altfor mye.. Er hjemme idag; syk, tok meg en tur på butikken.. Stakkars meg fortjener boller og sjokolade. Nå ligger det som en klump i magen. TULLETE, TULLETE!! Og det er bare min skyld.

 

"Du skal få en dag i mårra med blanke ark og fargestifte tel, tralalalala"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er artig du , Mai =) Er også vanseklig å holde seg unna når man har hangla så lenge som du har gjort da. Har ikke akkurat lyst å stå på kjøkkenet og lage mat!

 

Idag har jeg ikke trent, men vi har gått en lang tur, og vi var innom et par sportsbutikker og villmarksbutikker for jeg hadde så lyst på en god jakke jeg kan gå i osv.

Fant meg en sååå fin rød jakke, med fleece inne i, men som kan taes av. Kosta penger, men sånn er det!

 

Nå har jeg klart å fylle opp matkvota sånn ca, mangler bare 80 kalorier ! Har akkurat tatt et knekkebrød med kylling på, 5 nøtter cashew, og et lite glass sjokomelk for å det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veiedag, men den hoppa jeg glatt over:-) Tar det til manda'n!

 

Har spist bra idag, heldigvis:-) Men trimmen uteblir. Er bedre av forkjølesen, men blir fremdeles helt slått ut av litt aktivitet. Gikk 10 meter fra bilen istad, og pusta som en hvalross. Må nok ta helga til hjelp.

 

Nå er det gullrekka, hvitvin og kosedress som gjelder!!

 

PS! Tror du er slik som meg karamella; det er viktig med utstyret i orden før man begynner:D. Grattis med ny jakke!

 

Viccy og Tina, hva skjer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde kun en vinterkåpe og en skinnjakke, og ingen av disse egner seg til turgåing for øyeblikket! SYnes jeg ser meg selv strene av gårde i skinnjakke, med glinsende panne og rennende svette. hahaha!

 

Idag har jeg vært en liten sveng på skolen, interessant fag. Idag fikk jeg endelig siste boka jeg trenger til fag, så på søndag blir det focus fire.

 

I morgen skal vi i bursdag til ei kusine av samboer i Den Haag. De har bestilt bord til en 20 stk , men jeg skal prøve å ta noe som ikke er altfor ille på kaloriene. Idag har vi hatt lasagne til middag, men jeg har spist lite tidligere på morgenen for å prøve å "veie opp", lurer vel meg selv.

 

Nå blir det et glass deilig hvitvin og film!

 

Snakkes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

O Mai du skjønne milde, hvor blir det av disse unnasluntrerne?!

 

Idag har jeg tatt styrketrening og kondisjon, 1.7 trimpoeng og spist greit! Skal prøve å spise så sunt jeg kan til restaurantmiddagen idag, får håpe de har gode alternativer!

 

Ble et glass vin igår men får håpe det ikke gjør noe utslag for tirsdagen, da er forresten nye veiedagen jeg har fått til grete roedekurset.

 

nå skal jeg stelle meg, her er det 20 grader og sol, så det er god temperatur!

 

Kos deg i helgen, håper du er fin i formen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si:-) De er ihvertfall ikke her!!

 

Nå er jeg litt sløv igjen, og spiser litt mye hele tiden. Er så nærme målet at jeg slapper av igjen... Det er ikke bra. Idag var jeg i bursdagsselskap, og tok en pølse og 1 kakestykke for mye. Totalt unødvendig.

 

Her er det regn og deprimerende vær. Kos deg i varmen så lenge det varer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Now i`m back again!!! Herregud, jeg sliter skikkelig med å rekke alt om dagen!!!! Jeg får jo skikkelig dårlig samvittighet når jeg ser hvor flinke dere er til å oppdatere.

 

Håper formen din snart blir bra, Mai. Skikkelig vanskelig å følge dette opplegget når helsa skranter... Skjønner godt at du lar deg friste.

 

Denne uka har vært fyllt med altfor mange kalorier for min del. Har vært på kurs med masse fristelser, flere venninne- besøk med kaker også er jeg blitt altfor glad i sjokade på maten.... Hva er det med meg? Har jeg begynt å slappe skikkelig av nå som jeg har nådd mitt egentlige mål, tru? Det er jo nå den virkelige jobben skal gjøres- HOLDE VEKTA! Jeg kommer jo til å rase opp igjen, skal dette fortsette! OG Karamella- jeg trenger et realt spark bak, ja! Ikke har jeg trena noen ting på en uke heller, HUFF!!!

 

Og i morra drar jeg på en ukes ferie til Tyrkia, så jeg klarer nok ikke leve så veldig etter GR sine regler der heller......... Men når jeg kommer tilbake, jenter- lover jeg at jeg skal bli mer aktiv her inne igjen ;)

 

Har forresten klart å gå ned 600 g. denne uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI, God Tur Tina! ;) Venter på oppdatering når du er tilbake!

 

Idag når jeg våkna var jeg helt kake, skulle jo tro jeg hadde vært på fylla, men det ble bare litt øl igår og ikke store mengder. Jeg orka ingenting idag, men ikveld dro samboer meg med ut på gåtur, så nå har vi gått 1 time i rask gange, og 2.1 trimpoeng! :)

Det var jammen deilig! I min nye gode jakke selvfølgelig :D

 

I morgen starter Roede-kurset mitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, tina:-) Godt å høre at du har det bra!! Imponert at du har klart å gå ned 600 gram uten fokus. Hvordan klarer du det?? Jeg blir så misunnelig!! (men glad på dine vegne, i tilfelle tvil). Hva er det jeg gjør galt??

 

Lykke til på kurs, karamella!! Det er ofte det hjelper å komme seg ut!! Den dørstokkmila er laaang noen ganger:-)

 

Jeg har hatt en bedriten helg GR-messig. Prøvde å gå tur idag, måtte ha 3 pauser på 10 minutters tur. Helt slått ut av den forkjølelsen. Dro hjem og spiste sjokolade. Say no more. Føler meg helt på bånn, og kjempesur på meg selv. Hvorfor gjør jeg det? Jeg har lovet meg selv gang på gang, at nå er det nok. Også går jeg på nok en fråtsing, føler meg helt elendig, går opp mellom 0,5 og 1 kg, lover meg selv at nå er det nok, blir flink i ca 1 uke, går ned 0,5 og 1 kg, så er det fråtsing igjen. Er det noen psykologer som kan sette en diagnose på meg?? Jeg er jo så nærme målet, det burde være plankekjøring herfra og inn. Den sunne livsstilen burde vært innarbeidet for lenge lenge siden.

 

Jeg har så mange ting jeg skal gjøre når jeg har gått ned 3 kg, som jeg gleder meg vannvittig til. Lurer på hvor mange år det tar?? Selv om jeg ser 1000 ganger bedre ut nå, enn jeg gjorde, så er det et eller annet at jeg må ha klart målet først.

 

Nå skal jeg legge meg, så jeg startet uka uthvilt ihvertfall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla =)

 

Hva er Mystic Pizza?

 

Så kjedelig så være så dårlig i form! Misunner deg ikke... prøver selv å motvirke alt av forkjølelsessymptomer i halsen ved hjelp av litervis med te... blir vel kanskje bare med troen ;P

 

Idag har jeg tatt meg en gåtur på 35 min, jeg har trent intervall på ellipsen og 15 min ultrahard styrketrening. Jeg var så dau når jeg gikk av maskina at jeg holdt på å falle over og stokke i mine egne bein. 2.3 trimpoeng

 

Nå er jeg klar for senga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar om et par timer på seminar med jobben, og siden en god vennine bor ser vi skal, så blir jeg til søndag:-) En liten husmorpause!!

 

Kroppen er kjemperar for tida. Jeg bestemte meg for å ha veiedag idag siden det er så lenge siden, og jeg skal bort. Vekta viste 62,9 kg!!! Laveste hittils:D. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro for jeg føler helga var så elendig, men kanskje totalen ikke ble så ille?? Jeg er ned i cm også, så føler at nedgangen er reell. Nei, nå må jeg ikke bortforklare gode resultater:D. Nå skal jeg dusje og pakke med hevet hode og motivere meg fra å motstå alle fristelsene.

 

Men formen er fremdeles elendig. Jeg gikk 30 minutter rask gange igår, og det heldigvis gikk veldig greit. Men jeg føler meg som en sekk poteter her jeg sitter. Bare det slipper taket snart, selv om jeg fungerer i hverdagen, så blir en ekstra belastning..

 

Vi "prates" til søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...