Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

63,7 kg idag:D. Nå går det nedover igjen.. Sikkert bare vann, men det hjelper på selvfølelsen!

 

Middag igår gikk veldig bra:-) Jeg forsynte meg normalt, brukte lang tid og tok kun det sunneste. Holdt meg helt unna smørsausen.. Desserten tok jeg 3 ts av!! Resten fikk ungene, kanskje ikke helt politisk korrekt, men de spiser ikke mye usunt ellers, så skitt au:-)

 

Idag har det gått bra til nå. Skal ut og spise i kveld med jentene.. Nok en test som jeg må bestå:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Så flink du er !

Ned fra 86 kg til der du er nå ! Supert jobba ! ;)

 

Ikke lett å styre seg på besøk, men synst du gjorde en god jobb i går !

Ikke lenge før du når målet ditt, du er jammen heldig !!!

Stå på :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, ElisabethV:-) Hyggelig med litt meldinger her!!

 

Karamella, hvor blir du av???

 

Idag var det 63,4 kg, og 300 gram ned fra igår!! Var ute og spiste igår, men bestilte jeg kjedelig salat med ikke noe dressing:-). Når de andre bestilte dessert, tok jeg en kaffe latte. Hadde egentlig tenkt ikke å bestille noe, men det klarte jeg ikke.. Men en kaffe latte er ikke all verdens utskeielse.

 

Det verste er at jeg begynte å tenke på at siden jeg hadde gått over min strek med en latte, så kunne jeg kanskje bestille en fondant. Helt idiotisk!! Men jeg merka den følelsen som sier "nå er jo løpet kjørt". Jeg holdt meg i skinnet, og var superfornøyd når jeg kom hjem!

 

Idag er det bare hjemmekveld, men imorgen er det FEST!! Festen skal gjennomføres med stil, den også!! Selv om jeg har innvilget meg å drikke det jeg har lyst på:-) Vi er på fest sammen så sjeldent. Maten skal jeg ihvertfall ha kontroll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort innpå her:-)

 

Våknet opp med en god følelse før jeg gikk på vekten! 62,5 kg!! Endelig slapp vannet fra forrige ukes saltslag:D. En god start på en dag full av fristelser!!

 

Jeg har vært flink til nå, bakte en kake istad til festen, og prøvesmakte ingenting!! Ikke et lite slikk på slikkepotten!

 

Nå slapper jeg av litt før ungene skal leveres og vi pyntes!

 

Ha en riktig god Halloween helg alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei Mai!

 

Jeg har vært litt dårlig demotivert denne uka, og bare blåst i hele VK i et par dager.

Har spist pizza også. Jada.. Og ikveld skal vi ut på middag. FÅr se hvordan det går.

 

Så bra at du er i bedre humør, og at vekta har sneket seg nedover igjen =) kos deg såå mye ikveld, det blir sikkert bra!

 

jeg lover å bli flinkere fra i morgen! LOVER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skjerpings, karamella:D (ironisk, i tilfelle tvil!!) Jeg skal ikke si noe, jeg har ikke vært så mye på nett jeg heller..

 

Lørdagen gikk veldig bra! Jeg spiste fornuftig på festen, litt mer kake, alkohol o potetgull enn planlagt, men det syntes jeg var helt greit. Jeg er så sjeldent på fest!! Følte meg kjempefin med ny kjole fra HM og mega holdin truse fra Lindex:D. Trusa var dyrere enn kjolen!!

 

Søndag gikk også greit, fram til kvelden. Da ble jeg så godtesyk at jeg spiste opp resten av Halloween godteriet.. Hadde kjøpt inn altfor mye, og det forsvant i gapet mitt.

 

Igår var jeg back on track igjen! Veide 63,8 igår og 63,5 idag. Nå er det bare 1,5 uke til 12.november, men skal gi gass og prøve å komme ned til 61,9 kg som jeg var før den siste utskeielsen startet.. Jeg skal klare 60 kg innen jul, men nå kreves det mer av meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Mai! hahaha jaaaa ;)

 

Hei du, det er faktisk 8 uker til før det er januar. Vi kan da bli kvitt et par kilo på denne tiden! Det er jeg sikker på!

 

Idag morges leverte jeg min sist rapport, og i ørska som jeg var da jeg stod opp har jeg altså klart å fylle inn 96.8 kilo, det er da en oppgang på 26 kilo på 1 uke, hahaha, tenker kursleder fikk seg en latter da =) Nei men her var det stillstand gitt, og selvfølgelig var det det... jeg tok den jo helt ut på lørdasg. Skulle bare kose meg til middagen vi var bedt på, men vet du hva det endte med? At jeg gaula singstar og Bon Jovi som en idiot, etter å ha drukket på vin, øl og SILVERSTRIKE shots, og i tillegg fikk jeg tilsendt denne sangstjernen på video, som svoger selvfølgelig hadde tatt opp uten at jeg visste om det. Det ble nok en god det kcals den kvelden ja, men ikke på snop, kun på drikke.

 

Men, jeg vil jeg vil =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he!! Hadde ikke vært så fornøyd hvis jeg hadde fått meg selv på video når jeg gaula karaoke:D.

 

Det du har bevist med dette kurset, er at når det er fult fokus uka igjennom, mengder med sunn mat og trim, så går du ned. Når man skeier ut 1-2 ganger, og glemmer trimmen, så går man ikke ned.. Og det er jo på en måte det jeg brukt hele dette året til å innse, men enda ikke klart å leve etter.

 

Veide 64,1 kg idag. Jeg har mange unnskyldninger i hodet mitt, men det blir tullete å gjengi de unnskyldningene jeg brukte ovenfor meg selv igår for å svelge unna 1 pose potetgull, 2 snickers og 2 sjokoladefondanter og 4 store isskjeer med fløteis. GULP!!

 

Idag har det gått bra til nå ihvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Fyller du inn maten her inne da? Jeg har glemt om du gjør det elle rikke, men så fort jeg ikke gjør det så tillatter jeg meg mye mer...

 

Det er full innføring igjen her i gården!

 

 

Må riste på hodet av deg altså! Nå må du skjerpe deg tullehøne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Bra skjerpings' date=' karamella:D (ironisk, i tilfelle tvil!!) Jeg skal ikke si noe, jeg har ikke vært så mye på nett jeg heller..

 

Lørdagen gikk veldig bra! Jeg spiste fornuftig på festen, litt mer kake, alkohol o potetgull enn planlagt, men det syntes jeg var helt greit. Jeg er så sjeldent på fest!! Følte meg kjempefin med ny kjole fra HM og mega holdin truse fra Lindex:D. Trusa var dyrere enn kjolen!!

 

Søndag gikk også greit, fram til kvelden. Da ble jeg så godtesyk at jeg spiste opp resten av Halloween godteriet.. Hadde kjøpt inn altfor mye, og det forsvant i gapet mitt.

 

Igår var jeg back on track igjen! Veide 63,8 igår og 63,5 idag. Nå er det bare 1,5 uke til 12.november, men skal gi gass og prøve å komme ned til 61,9 kg som jeg var før den siste utskeielsen startet.. Jeg skal klare 60 kg innen jul, men nå kreves det mer av meg..[/quote']

 

 

måtte flire her !!

Trusa dyrere enn kjolen ! :)

den super trusen vil jeg og ha ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt dere ler:D Det er jo ikke så mye annet å gjøre.. Jeg er ei tullehøne, ja.

 

Jeg skriver ned inntaket her inne ja, men untatt de dagene jeg sprekker.

 

Det har vært litt hektisk her de siste dagene, men jeg har vært flink:D. Idag var vekta 63,2 kg!! Var ute og spiste igår, men jeg klarte meg med en sunn suppe og et glass hvitvin. Motsto mange fristelser den kvelden, og var kjempefornøyd når jeg la meg!

 

Idag våknet to unger og jeg med liten forkjølelse, og mannen er bortreist, så nå er jeg sliten. Begge var hjemme idag. En er lagt, og en skal legges så snart jeg er ferdig her inne:-) Det skal bli så deilig å sette meg foran tv'en og bare slappe av. Må bare rydde, ta ut av oppvaskmaskinen og sette på klesvak først.. Det blir nok brukt noen kcal om dagen selv om trim er det dårlig med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Det er bra =) Hvor godt man føler seg etter å ha motstått fristelser!

 

igår var jeg på jentekveld. tok 1 glass hvitvin og 2 glass Mojito drink. Litt brød, 3-4 reker og små kjøttboller på pinne. TIl middag hadde vi torsk, nam nam!! :)

 

Idag er det bursdag til en kompis, så vi skal ut en hel gjeng på bowling. Prøver å forberede meg på å spise noe bra, men litt drekking blir det nok, er sjelden alle er samlet.

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå fikk jeg lyst på Mojito:D. Det var favoritten når jeg hadde min glansperiode på by'n!!

 

Jeg er fremdeles småforkjøla, men ungene er i god form, heldigvis. Så jeg koser meg hjemme alene med dem og er ikke sliten enda:-). Men jeg sitter med en flau smak i munnen. Jeg har bedt mannen om ikke å ringe meg på natta når han er på vei hjem til hotellet, lettere beruset. Det er veldig hyggelig, men jeg var så redd for å bli trøtt og sliten idag, spesielt siden jeg og ungene ikke var helt i form. Og i natt, så kimte telefonen som vanlig flere ganger, og jeg ble dritsur og svarte ikke. Helt til jeg sto i dusjen og tenkte over at han hadde ringt flere ganger fra en telefonkiosk eller lignende, og ikke fra mobilen. Det har aldri hendt før.. OMG!! Jeg styrter ut av dusjen og ringer til en stengt mobil, prøver deretter det ukjente nummeret og havner på rommet hans. Han hadde blitt ranet i natt. Det gikk heldigvis bra med han. Mobil og lommebok er bare materielle ting, men det er jo ikke noe morsomt å oppleve å bli omringet av en gjeng med gutter i utlandet. Gjett om jeg har dårlig samvittighet.

 

Men jeg klarte meg bra igår kveld også, så idag var vekta 62,8 kg:D. Nå tenker jeg vannet er ute av kroppen og jeg kan begynne på fettet -igjen!!

 

Det har gått bra til nå, og jeg er igjen motivert til videre nedgang. Bare synd at jeg ikke orker å komme meg ut. Det er strålende sol og nydelige høstfarger ute. Når jeg peser opp trappa, så orker jeg nok ikke en tur med barnevogn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Heeeey :) Hyggelig å komme inn her og se at du er på knakanes godt humør i forhold til vekt og mat!

 

Jeg klarte å velge meg torsk og salat ute på bursdagsmiddag på lørdag, men ble et par øl. Igår så ble det dog pizza :/ HUFf og huff! JEg føler liksom at valkene kommer tilbake, selv om jeg ikke har gått opp...

 

JEg og sambo har gjort ny avtale, tatt hverandre i henda på at vi skal ikke spise dritt nå, og hjelpe hverandre på vei. Det er jo JEG som bestemmer hva jeg putter i gapet, det bør ikke være så vanskelig. JEg er 0 motivert for skolearbeid og 1 mnd til eksamen. Har mest lyst til å bare tulle meg inn i dyna og sove hele dagen :)

 

Har iallefall gjort 20 min og 1 trimpoeng på ellipsen idag. Det får være en god start. + 3 repetisjoner a 6 kg manualer på hver hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har inngått en avtale, karamella:-). Det er jo du som bestemmer!!

 

Jeg var i strålende humør på mandags morgen med 62,7 kg. Detta går bra, tenkte jeg!!

 

Jeg begynte dagen bra, helt til middag. Jeg hadde noen kveldsmøter, så jeg spiste en veldig sunn middag alene. Men etter den, så kjenner jeg at jeg ikke var mett. Det hadde nok blitt litt lite mat igår. Jeg går innom Burger King, og kjøper en liten kyllingburger. Ikke det verste, og den gjorde nok at jeg kom opp på kcal-nivået som jeg skal ligge. Men det gjorde slik at jeg fikk en veldig vond smak i munnen, jeg kjøper litt smågodt!! (hvor er logikken??). Smågodt til 20 kr gikk ned. På vei til bilen etter møtet, så kjøpte jeg en 1 dobbel daim, 1 skillingsbolle og 1 softis på to forskjellige steder, helt desperat!! Hjemkomsten feiret jeg med en snickers som vi hadde i skapet.. Hva skjedde? Jeg fikk de skjelvingene igjen og det sier bare klikk i hodet. Tror kanskje det er fordi at blodsukkeret mitt blir for lavt eller noe.

 

Det positive er at jeg våknet idag med en holdning som at dette skal jeg heve meg over, fortsette og ikke dra utskeielsen noe lenger. Veide 62,7 kg idag også, noe som var så positivt at jeg ikke vet om jeg fortjener det! Jeg er motivert igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

er vår værste fiende! Det er jeg helt sikker på. De fleste som prøver å gå ned i vekt tror man ikke skal spise mye, og dermed sitter man jo sulten og blodsukkeret går bananas, og da er det selvfølgelig enklere å svelge nedpå dritt- man må jo ha noe raskt, koste hva det koste vil!

 

Jeg merker forskjellen allerede fra denne uken og forrige uke. Forrige uke synes jeg det var drittkjedelig å skulle lage meg 3 knekkebrød med noe pålegg. Det tar jo så lang tid å velge hva jeg skal ha på. HErregud.Kjedelig å lage havregryn med yoghurt, må jo tross alt røre det sammen i skålen? Latskap. Men noen ganger synes jeg det tar altfor lang tid å lage maten, og da kan det være jeg blåser i å spise ,og jeg har merket meg at det ofte er disse dagene jeg har lyst på dritt. Tror også det å spise mellom klokka 2 og 3 på dagen har mye å si for meg og hvor mye jeg må spise senere.

 

Denne uka har jeg infunnet meg med følgende:

 

1. Jeg KAN dette, men jeg må gidde

2. For 1 mnd siden sa jeg det var enkelt som bare det å følge den gode tralten, hvorfor er det plutselig vanskelig? Jeg løftet jo ikke en kalori for å komme meg gjennom en sunn uke tidligere. Svaret: latskap. 3

3. Jeg vet jeg vil trives mer, jo tidligere jeg er flink, jo fortere er jeg trivselsvekt. FInere klær, sunnere kropp.

 

Bør da ikke være så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg KAN dette' date=' men jeg må gidde

2. For 1 mnd siden sa jeg det var enkelt som bare det å følge den gode tralten, hvorfor er det plutselig vanskelig? Jeg løftet jo ikke en kalori for å komme meg gjennom en sunn uke tidligere. Svaret: latskap. 3

3. Jeg vet jeg vil trives mer, jo tidligere jeg er flink, jo fortere er jeg trivselsvekt. FInere klær, sunnere kropp.

 

Bør da ikke være så vanskelig.[/quote']

 

Nei, det bør ikke være så vanskelig. Alle vet hvordan og hvorfor man gjør, og allikevel klarer man det ikke.

 

Har vært flink til nå, ihvertfall! Har hatt hjemmekontor idag. Veldig deilig å få litt ro rundt seg og man får unna så mange småsaker som henger:-) Det blåser sinnsykt ute, har fyrt i peisen, drukket lettkakao og sett utover havet som bølger hvitt. Det er en fantastisk årstid dette også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu i stua!

 

Her sitter jeg og koser meg med fotballkamp. Dagen idag har gått strålende, ikke noe problem her i gården nå. Samboer er på seminar frem til fredag, så spiser middag for meg selv men har kjøpt inn det jeg trenger så blir ikke noe tull.

 

 

I helgen skal jeg på trance-party, Armin van Buuren danse hele natten, tenker det blir noen kalorier brent der ;P Får unne meg litt godt på fredag da når gubben kommer heimatt igjen! Gleder meg allerede , er jammen kjedelig uten han altså!

 

Håper du har hatt en bra dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:-)

 

Jeg var på Hold vekten kurs igår, og var opp 1 kg. Jeg som ikke er ferdigslanket engang.. Det skal jeg ikke oppleve igjen! Denne jula skal jeg være superflink!

 

Neste kurskveld er om ca 1 måned, og jeg tenkte med grøss og gru på alle julefristelsene jeg må motstå før den tid, og kom på at det faktisk kun er 2 (ja, to!!) ting jeg er bedt på før den tid som det blir ekstra spising. Resten av tingene kan jeg kontrollere bra selv. Jeg må ikke spise sjokolade, marsipan og drikke julebrus på teater. Altså, det er kun i mitt hodet at jeg "må" spise all den gode fete julematen som man egentlig føler seg elendig av.. Vet ikke hvor mange romjuler jeg ligger på sofaen foran tv'en og stønner fordi jeg er så mett, så kommer ettermiddagen og det er klart for ny middag, og dagen etter er det ny runde på sofaen:-)

 

Jeg kan ikke slippe taket nå, når januar kommer, så skal jeg være fornøyd med julen! Jeg skal kose meg, men ikke fråtse..

 

Jeg drar forresten på seminar idag, så jeg er nok ikke på nett før søndag. Så da vet du hvorfor jeg i tilfelle er litt fraværende:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julefristelser er no drit. Jeg vet vi kommer til å være en del hos svigers, og de har alltid noe godt på bordet de, men de er ganske sunne selv, og trener mye og passer på vekta, så er ikke noe press. Jeg har også sagt ifra at jeg har vært med på kurs osv og er veldig enkle på det! Uansett så har de heldigvis ikke sjokolade og sånt stående, er mer småkjeks med kyllingsalat eller andre snacks, heldigvis.

 

Denne uka har jeg ikke tid til å dra på forelesninger, ers å mye å gjøre. Og igår lest jeg..eller i natt blir det vel, stoppet jeg å lese studier klokka 2. Etterpå var jeg redd for alle spøkelsene jeg tror er i huset og sovnet til full belysning med kattene mine ved siden av. Huff, får alltid sånne følelser når gubben er borte, at jeg tror jeg skal se spøkelser. Trøtt som juling, nyter kaffekoppen nå før jeg begynner på studiene igjen.

 

NEste veiing er du ned igjen vettu! ;) Ha en god tur på seminar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tranceparty inatt i en annen by, dro hjemmefra klokken 8 igår kveld og kom hjem idag tidlig klokka halv 9.

Har danset i 7,5 time i natt. Knea fungerer ikke lenger og jeg er dausliten! Bare sovet i hele dag. Får håpe skrotten er bedre i morra.

 

velkommen hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...