Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Er godt å se at det er litt liv igjen:-). 200 gram ned er bra det med tanta på besøk!! Skal se at du tar et hopp ned neste gang hvis du klarer å holde fokus neste uke.

 

Jeg har spist greit idag, var på middag hos svigermor, så det ble totalt 1760 kcal idag. Hun bruker ikke lettprodukter.. Men jeg var flink og begrenset meg, så jeg er fornøyd. Ingen trim idag, tror kroppen trenger en dags hvile.

 

Vekt dag 5/49: 62,7 kg

5/49 dager med fult fokus

5,75/70 trimpoeng

5/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

5/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Har ikke vært noen spesiellt bra dag GR- messig i dag heller! Måtte bare smake litt på desserten på jobb. gså har jeg vært på kino med eldste- jenta i kveld. Og på kino må man jo selvfølgelig ha litt godis:- Huff, i morra er d virkelig på an igjen! Blir helt kvalm av meg skjøl!!

 

Vet jeg har d mye bedre når jeg er flink:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen Tina, opp med humøret og igang med resterende fokus! =)

Ikke glipp unna nå, du har jo vært så flink!

Jeg vet hvor vanskelig det er med kino, og det er derfor vi ikke har vært på kino på lenge, fordi jeg må alltid ha MnM når jeg er der. Dog har jeg i det siste følt at jeg har en viss kontroll, og tenkte å dra på kino til uka uten å kjøpe dritt.

 

Idag har jeg vasket hus og gjort mye skolearbeid, ligger så langt etter nå og siden det er full baluba til helgen blir det lite da og. I morgen skal jeg gjøre klar forberedelsene, skal jo ha middag her til 9 stk på fredag, alkohol, mat, snacks ja gud vet hva! Jeg har valgt sunt kjøtt salat og sauser ..noe må jeg jo ha å tilby gjestene. VI skal ha gourmet, så kjøper inn mye forskjellig kjøtt og egg, og så steiker vi dette selv på sånne bord-griller.

Håper jeg klarer å holde meg det det sunne, og ikke sate-saus og whiskey-saus..

 

Idag kommer samboer hjem etter jobbreise og jeg gleder meg sånn! Ting går litt i ball i forhold til mosjonen når han er borte merker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter:-)

 

Idag var det ny rekord, 62,4 kg!! Gir så motivasjon:D

 

Jeg har spist bra, men treningen er det verre med. Hadde store planer om å trene, men jeg har rett og slett ikke hatt tid. Det koker både på privaten og jobb! Der har jeg forbedringspotensiale.

 

Vekt dag 6/49: 62,4 kg

6/49 dager med fult fokus

5,75/70 trimpoeng

6/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

6/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai, dette går riktige veien! SÅ BRA!!!

 

Det går an å gå ned i vekt uten å trene, så lenge man har kaloriunderskudd!

 

 

Noen har snikveid seg idag og det var 71.4, altså -0.6 fra rapportdag på tirsdag.. men vi får se hva som skjer frem til tirsdag. Blir jo noe snusk i helga pga bursdagen! =)

 

Nå må jeg forberede videre her... vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke skrivd inn igår, dagen var HEKTISK. Men jeg svevde på rosa sky for vekta viste 62,0 blank!!! Skjønner ikke hva som skjer, dette går som en lek:D

 

Ingen trening, så i helga må jeg sanke mange trimpoeng..

 

Vekt dag 7/49: 62,0 kg

7/49 dager med fult fokus

5,75/70 trimpoeng

7/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

7/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

hhehe :D Hva gjør du får å plutselig få så nedgang da Mai ? ;)

 

Idag har jeg trent styrketreningen. Driver å gjør klar huset til folka ikveld, og pappa kommer jo og blir til mandag, så mye å ordne.

 

Jeg må inn til sentrum for å kjøpe noen vinglass snart, så det blir aktivitet siden jeg skal gå dit.. ikke at det er så langt men.

 

Gleder meg til ikveld :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det stillstand!! Jeg er ned 1 kg på 1 uke, så nedgangen er ikke revolusjonerende stor, men for meg er den det:-). Hemmeligheten min er fult fokus og kontroll over matinntak, pluss trening.. Men jeg har kun rukket 2 treninger denne uka.

 

Jeg har heller ikke fråtset en dag eller to som jeg pleier.

 

Det har vært litt pes idag, men jeg skal prøve å klemme inn trening når ungene har lagt seg.

 

Vekt dag 8/49: 62,0 kg

8/49 dager med fult fokus

5,75/70 trimpoeng

8/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

8/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var ned enda 100 gram idag:-) Nå er det ikke mye igjen.. I dag har jeg hatt storopprydding i skapet, og samlet flere bæreposer med klær som har blitt for store:D. Det er ikke så mye klær igjen, for å si det sånn!! Gleder meg til å shoppe, eneste kjedelige, er at det er litt trangt for tida, så jeg kan ikke handle med helt god samvittighet.. Men jeg har bestemt meg for at noe må det blir, hallo, jeg er snart ned 25 kg!!

 

Har gått en tur idag (1,5 trimpoeng) og spist greit!

 

 

Vekt dag 9/49: 61,9 kg

9/49 dager med fult fokus

7,25/70 trimpoeng

9/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

9/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

halloen =)

 

Blitt lite updates fra meg i helga, pappa har vært her og det har mildt sagt ikke vært så sunne tendenser!

 

På fredag hadde jeg fest og det var artig=) Hadde quiz og god mat, jeg spiste mye kylling, og en liten karbonade, litt salat og litt baguette. Drakk 3glass vin og 2 øl .

 

Så på lørdag gikk jeg myyye i byen og hjalp gammern med å finne klær men spiste lasagne til middag. I går var vi i byen og kikket på de som løp 15 km og halvmaraton, veldig motiverende, spesielt å se de fra Etiopia og Kenya som løper noe helt sykt raskt! På kvelden var vi på Gunsn Roses konsert!! Det var artig! Axl Rose var selvfølgelig diva og entrer scenen veldig forsinket. Ble 2 øl på konserten også..

 

 

Jeg veide meg idag, og til min store forbauselse var det 71.3 kg. Det er altså -700 gram fra tirsdag, rart, pga alt drittet jeg har spist i helga!!

 

Rapporteringsdag i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, karamella!! Da er sikkert ned enda mer hvis det har vårt litt slapt i helgen. Fokus hjelper:-)

 

Søndagen min var ikke noe bra.. Begynte greit, men så ble alt bare rør. Orker ikke å gå så inn på det, men jeg endte opp med å trøstespise pottis, sjokkis og is.. Ikke fornøyd med den dagen.

 

Så veiing idag tidlig viste opp til 62,7 kg som straff..

 

Vekt dag 10/49: 62,0 kg

9/49 dager med fult fokus

7,25/70 trimpoeng

9/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

10/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Maaaaai! Hjelp meg, jeg dåner!

 

Jeg har gått ned 1.2 kilo denne uka!! ER DET MULIG!?

 

Det gjør nesten vondt i hjertet å skrive hva jeg har gjort i uka som har vært. Forrige uke brukte jeg tepperens over hele 2.etasje og vaska mye rundt om kring, men ikke storrengjøring heller. Jeg spiste bra fra mandag-torsdag, og på torsdag spiste vi gresk salt gyroskjøtt i pita med tsatziki på. På fredag drakk jeg 3 glass vin og noe rundt 3 øl, i tillegg til masse kjøtt, litt peanøttsaus. På lørdag spiste jeg lasagne og 2 øl, på søndag spiste jeg gatekjøkkenmat med pommes frites og mye dritt, ketchup og andre sauser + øl på Gunsn Roses festivalen.

 

Hva skjer? Jeg har spist så mye dritt og likevel går ned som jeg aldri har gjort før. Forrige uke hadde jeg jo uka så kan ha noe med det å gjøre, og at det egentlig ikke er 1.2 ned.

 

Jeg har uansett ikke tenkt å fortsette slik fremover, og implementerer sunne matvarer igjen idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, karamella:D!! Jeg klapper for deg! Jeg også opplever at tanta gjør sånne ting, kom deg inn på den smale sti igjen, så du går ned mer!!

 

Jeg er vel ikke like flink.. Igår var det dag 11, og jeg hadde nok et utskeiing.. Vi lagde den middagen etter at ungene var lagt, deilig, men jeg dro på med smør og fløte. Desserten var heller ikke Grete Roede vennlig.. Resultatet var at jeg veide 63,2 kg idag, altså opp 1,3 kg på 2 dager med usunn mat. Mye vil gå ned av seg selv, men det blir nok ikke noe ned på fredag.. Denne uka er ødelagt av mine 2 syndige dager

 

Jeg har prøvd å forstå hvorfor jeg skeier ut når jeg var så på glid nedover. Jeg har eggløsning.. Kjenner det verker i kroppen, og jeg føler meg elendig. Det har vært masse stress i det siste, uregelmessige måltider, kraglet litt med/vært sur på mannen. Ikke fått trent, halvsyk, sliten, uggen...

 

Jeg føler heldigvis at dagen idag vil bli bedre. Nå må jeg komme meg tilbake til den smale sti. Det verste er jo at jeg føler meg enda mer uggen når jeg går tilbake til gamle synder.. Men allikevel gjør jeg det.

 

Vekt dag 11/49: 62,7 kg

9/49 dager med fult fokus

7,25/70 trimpoeng

9/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

11/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Ikke gi opp nå Mai! Fredagen er fremdeles om 3 dager.

Om du ikke får trent, ja plugg inn mp3-spilleren og gå tur for deg selv hver kveld frem til fredag. Ikke tenk at ukens veiing er ødelagt.

 

Kan virke som du trenger litt god tid med deg selv utifra det du skriver, er kanskje en stund siden sist? Hva med å gjøre noe for deg selv på lørdag, dra til frissan, fikse negler, gå til massasje eller spa og bare få slappet ordentlig av?

 

Jeg har en lapp der jeg skriver ned de gangene jeg har spist noe jeg virkelig følte meg dårlig etterpå av. Jeg vet jo at jeg alltid har lyst på gresk kjøtt i pita, men etter jeg har spist det så føler jeg meg dårlig, ikke bare i forhold til Grete Roede, men også fysisk. Så jeg har begynt å føre opp hvordan jeg føler meg etter jeg har spist det, med håp om at det skal få meg til å unngå det neste gang.

 

F.eks: 1/10 : overspiste, spiste for mye bernaisesaus, føler meg ikke bra.

 

Slik at jeg har noe å referere over "åja, forrige gang var det faktisk ikke verdt det og jegfølte meg ikke bra etterpå" og da ikke tar like mye neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hallo =)

 

Har fått trent styrke idag, samt 1 trimpoeng på ellipsemaskina. Henger langt etter på skolearbeid så hadde ikke tid til mer.. jeg får gått litt senere idag, skal på forelesning, og hjemme i kveldinga. Det er litt kjedelig.. kanskje en liten gåtur da. Vi får se.

 

Holder du koken Mai ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder koken:-) Men har nok fått meg en liten forskjølelse..

 

Her er tirsdagens tall:

 

Vekt dag 12/49: 63,2 kg

9/49 dager med fult fokus

7,25/70 trimpoeng

9/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

11/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

 

Igår var en helt grei dag. Jeg spiste godt, men sunt og innenfor kcal grensene. Det eneste var at maten var veldig salt, og det ble jeg straffet for idag tidlig: 63,4 kg. Opp ytterligere 0,2 kg.. Jada! Men nå føler jeg at jeg svetter ut vannet her jeg sitter og kaldsvetter. Øspøs utenfor, og jeg er GODTESYK, men står imot!

 

Bra du er igang med trening igjen!!

 

Tror du har rett i det med pleie seg selv. Jeg skal ta en privat stund på badet ikveld. Gjorde det den første dagen, og godfølelsen henger i flere dager. Man blir litt mer obs på seg seg, hva man kler seg i og hvilke signaler man sender ut. For eksempel idag har jeg hatt på meg tykk strikkegenser og joggesko.. Sier jo til omverdenen at idag er det ikke verdens beste dag. Og blir behandlet deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Er så enig med deg!

 

Jeg handlet meg nye neglefiler, neglelakk til både tånegler og blank neglelakk til hendene. Jeg handlet meg også en rense-samling til ansiktet samt hårkur og ansiktsmaske til en billig penge på feelunique.com. Igår førte jeg neglelakk og idag har jeg brukt ansiktsrensen for første gang, i tillegg til at jeg også kjøpte en primer som har gullpartikler i seg når jeg smører det inn i ansiktet og gir en liten glød, så idag føler jeg meg faktisk ganske så ålreit. Jeg sitter heller ikke her med dassebuksa som jeg pleier å gjøre, jeg har stelt håret og føler at jeg ser ikke værst ut. God følelse, bare ved litt egenpleie!

 

Kjemper også med å forhindre forkjølelse, har drukket over 1 liter te idag og 1 liter vann, forkjølelsen skal ikke komme lett i år : )

 

Du får ha god bedring, og husk : salt=vann! Jeg spiste kinesisk igår med svigers fordi jeg hadde bursdag så da tok jeg mye.. : ) men men, får satse på at det går greit til neste veiing. Tror forresten trixet som gjør nedgang for meg er å gå mye.

 

Vi snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, her ble onsdagens tall:

 

Vekt dag 13/49: 63,4 kg

10/49 dager med fult fokus

7,25/70 trimpoeng

10/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

11/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

 

Jeg har spist bra, men ikke trent eller registrert det. Fikk heller ikke tatt egenpleia igår, men jeg fikk slappet ordentlig av på kvelden og det ble en liten svett stund før vi sovnet:D. En bra dag igår som begynte litt dårlig og sluttet meget bra!

 

Idag morges var vekta ned til 62,9 kg, og jeg har bare 1 kg igjen til gammelt nivå!! Jeg har hjemmekontor idag, og våknet med litt bedre humør:-) Det er bare såå nydelig ute at jeg tenkte at jeg skulle invilge meg en gå-lunsj og påfølgende hjemme spa midt på dagen.

 

Jeg må komme i gjenge igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig back on track:-)

 

Har spist helt perfekt idag, gått en tur (fikk bare 1 trimpoeng, men jeg kom meg ut!!) og tatt hjemmespa. Så nå har jeg godfølelsen tilbake i kroppen. Da håper jeg bare at kiloen som har sneket seg på forsvinner fortere enn svint.

 

Vekt dag 14/49: 62,9 kg

11/49 dager med fult fokus

8,25/70 trimpoeng

11/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

12/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stien min tok seg en liten detur:D. Torsdag var jeg full av pågangsmot, før fredagen og vår faste kosekveld kom.. Det ble litt utskeing igår kveld, men jeg gikk ihvertfall ikke lenger en den faste fredagskosen.. Ikke helt fornøyd, men kunne vært verre.

 

Nå kjenner jeg at jeg er motivert igjen for å gjøre innspurt mot DAGEN 12.november. Det er 1 måned igjen, og jeg må kunne gjøre bedre enn dette..

Jeg veide 63,6 kg idag, og dette kan ikke fortsette.

 

Vekt dag 16/49: 63,6 kg

 

Jeg lurer på hva som skjer?? Jeg er så godt inne i det, går ned mer enn forventet, er kjempefornøyd også går jeg på en smell, opp et par kilo, før jeg klarer å kjempe meg ned igjen. Er det at jeg er redd for å bli skuffet når jeg er ferdigslanket? Jeg ser jo at jeg ikke får den perfekte, slanke, muskuløse, stramme kroppen som jeg drømte om når jeg var feit. Men jeg får ihvertfall en kropp uten masse fett og som får på seg normale klær:-). Jeg lurer på hva som egentlig skjer i hodet mitt.. Nå har jeg 1 måned på meg, jeg må ned 1 kg i uka hvis jeg skal klare 58, men det tror jeg ikke skjer..

 

Hvor er du, karamella??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Jeg er her! Sorry ble ikke noe oppdatering igår!

 

Jeg har klart meg fint denne uka, igår brukte jeg vel 200 kalorier av 350 frimerker, til fotballkampene til EM kvaliken! Fotball + Øl = sant , for meg iallefall =) Herlig når vi vinner !

 

Idag har jeg gjort unna styrketrening, så det er 2/3 denne uka jeg må få inn en økt til før rapporteringsdag fordi man skal helst ha 3 per uke, + at jeg har gjort 30 minutter på ellipsemaskinen. Samboer kjøpte "ny" sykkel til meg fordi han bomma så veldig på bursdagsgave, og pluss at sykkelen min knakk på midten (nei, ikke fordi jeg er overvektig hehe) så den kunne ikke brukes lenger! Så idag skal vi nok ut å gå + en liten sveng på min fine sykkel :)

 

Jeg synes det går greit jeg må nesten innrømme det, jeg har jo faktisk ikke lyst på noe som helst? Ikke sjokolade, ikke hvitløksbaguett heller som jeg jo har satt som et mål fram til 15 nov.. jeg har ingen cravings utenom å kunne ta meg en pils i ny og ne.

 

TIl fredag drar jeg til Norge på høstferie.. skal på en av disse beryktede klassefestene, lurer på hvordan det blir.. enten blir det gøy eller så blir det ikke noe særlig, har jo ikke snakket med disse menneskene på årevis! Mange av mine venner skal ikke heller ..jaja.. Jeg har også bestilt tur til Oslo i slutten av november for å få med meg Hellbillies-konsert på Rockefeller! Beste norske band ever! :)

 

VI snakkes da Mai :)

 

Edit: har også gått 1 time 20 minutter tur idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

juhu!

 

Drar snart til forelesning!

 

Igår var maten fin som vanlig, og jeg syklet i 1 time! Idag har jeg "gnagesår" i ræva føles det som.. jaja..

 

Jeg har trent styrke idag, men har ikke tid til mer er helt prakka full med ting å gjøre om dagen!

Gruer meg til veiing i morra, jeg var bare -100 gram i går... så.. Jeg har vært flink hele uka men tja! Vi får se da!

 

Hvordan går det med deg Mai, mer positiv til sinns idag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Helgen ble ikke som forventet. Jeg var så på bærtur at jeg ikke orker å skrive om det. Jeg skjønner ikke at det er mulig. Nå har jeg brukt en uke på å komme meg på stien etter utskeingen som startet forrige søndag..

 

Jeg veide 63,6 kg idag, opp 1,8 kg på en uke. Håper det er mye vann, men nå synes jeg det henger litt vel lenge i??

 

Vekt dag 18/49: 63,6 kg

8,25/70 trimpoeng

12/45 dager hvor jeg er fornøyd med matinntaket

13/49 dager med registrering av maten

1/30 dager med 30 day shred

 

Idag har jeg ihvertfall spist bra, men ikke fått trent. Er alene hjemme, så får se om jeg setter på dvd'en etter at ungene er lagt. Skal straks starte, bare et lite pust i bakken først:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært inne på vg.no og lest innlegg i den debatten Kari Jaqueson startet. Hun har absolutt noen gode poeng, selv om hun forenkler veldig. Tror det ligger mye psykisk bak overvekt. Legene kunne også blitt tøffere til å være direkte. Jeg ble selv motivert at fastlegen min som sa at du er overvektig og i risikosonen. Jeg??? En del av fedme statistikken?? Det var jo bare feite folk der?? Snakk om struts.. Men jeg tok tak i det.

 

Jeg blir også irritert på for eksempel moren min som sier at hun ikke kan slanke seg fordi forbrenningen her gått ned, og legen har sagt at det er vanskelig for henne å gå ned, så da gjør vi ingenting utenom å hamstre godis på tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

ja jeg har fulgt med på den diskusjonen idag! Veldig engasjerende.

 

Det som mange blir irriterte for er jo at de blir skuffet over at hun sier det. At de synes det er mobbing. Og jeg FORSTÅR at det er vanskelig når man mistrives med seg selv, men det er jo sannhet i det hun sier. De færreste mennesker har , unnskyld uttrykket, "ordentlige" grunner for å ikke kunne gå ned i vekt, for folk flest ER det dørstokkmila og kostholdet som er problemet. Hva er det man da blir så skuffet over? At andre synes en er lat?

 

Når jeg leste innleggene der inne så får jeg enda mer motivasjon, fordi ja, det er som regel bare oss til opp selv. Men tror mange tenker at ikke alle ser det like så mye som en selv.. så lenge jeg føler at jakka gjemmer sideflesket så "ser" de det ikke, har jeg jo selv tenkt.. eller at så lenge jeg har tunika så ser de ikke ræva mi. Men de ser det jo, men da blir det bare mer ekte når man får det i fleisen, selv om det er hardt og brutalt!

 

 

Men kom igjen Mai,om du ikke klarer å få trent noe særlig i løpet av 1 uke, så prøv da kanskje å fokusere kun på maten, uten å få dårlig samvittighet av å ikke ha trent. Det er bedre å ha fullt fokus på iallefall 1 ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...