Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Hallo ;)

 

Huff ja, det er ikke så lett å motstå fristelser når de står framme slik, hvorfor har dere ikke fruktfat i stedet?

 

Må trene litt aerobic i dag da, har et par dvd liggende, må få fart på dette her :cool: ....men må likevel ha turen min i kveld :)

 

Lykke til videre alle sammen, ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte litt av målet i dag.

Reiste på trening rett etter jobb. Klarte ikke å gjennomføre 80 min, ble bare 60 min på tredemølle. Men jeg økte farten med 0.5 km. Fikk også tatt litt styrke.

Det var bra.

SÅ var det tabben. Jeg kjøpte til de andre i huset. ;)( det gikk ikke så bra.

Skal også reise på trening etter jobb i morgen.

For se om jeg klarer tirsdag, torsdag og fredag. En skitur i helgen blir ekstrabonus.

Ønske dere en riktig god helg.

Muligen jeg ikke får kommet innom før lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har vært flink med treningen jeg maraton :) God helg, kos deg masse :)

 

Ja, da er det en ny helg igjen snart, men frykter den ikke...hihi ;) skal være flink, VIL se vektnedgang her altså, har spist fra 1200-1600 kalorier om dagene, varierer litt som noen anbefalte her, kanskje d er lurt....hvem vet...vi får se på onsdag!

 

Leggetid snart, natta dere........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag ;)

 

Ja, da var det fredag og helg igjen, har lyst på taco i dag, eller noe med kylling.... vi får se hva som frister på butikken.

Håper dere alle har det bra, ha en super dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! ;)

Måtte bare innom en snartur og melde fra om at jeg har ikke hoppet av.

Har hatt nettproblemer hjemme de siste dagene, og travle dager på jobb...

Men NÅ er det vinterferie :)

Vi reiser til Filefjell på hytten til svigers i ettermiddag, så da blir jeg fraværende her den neste uken.

Har nok kjøpt med en del sjokolade, vin og andre usunne ting, men det får være som det er... :eek:

Tenker at det skal bli noen gode skiturer, og satser på å ha rikelig med god frukt i tillegg + at jeg har prøvd meg på hjemmelagde knekkebrød. Da oppveier det litt for alt det usunne :)

 

Da må dere ha en strålende uke!

Er tilbake i slutten av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kino med minstejenta i går ble det en pose m,- eller rettere sagt 800 kalorier!! ;) Selv om jeg sto der og liksom planla å kjøpe dem, hjelper det lite. Det er bare ødeleggende og demotiverende for meg, og jeg hadde jo med både epler og sukkerfrie pastiller. "Her kommer dumme-dumme-dumme-dum, wah-wah, yeah-yeah.."osv.

 

Det kommer jo alltids en ny dag med nye muligheter, men nå er det jo helg og allting. Helgekosen må jo utebli, når man har gasset seg med sjokolade to dager på rad. Men hva er det jeg sier!!! Det er jo ikke sant at man ikke kan kose seg med sunn mat og sunt snacks! Jeg må ta meg sammen og endre instillingen min. Nå er det mitt gamle usunne jeg som snakker!

 

I dag skal jeg prøve ut en sunnhetspizza som jeg skal finne på selv. I morgen blir det besøk, og hjemmelaget moussaka med kyllingkjøttdeig, gresk salat og grove baguetter. Det blir sunt og godt.

 

Ha en fin og sunn dag, alle sammen! Lykke til mst, maraton og Merto (er du her?..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen

 

Måtte le av deg og sangen om kinoturen, giraffe :)

Det er fort gjort!

 

Handlet sjokolade til ferien på tilbud i går.

Vet av erfaring at det går noen plater i en uke på fjellet med to familier, så jeg kjøpte noen plater.... (alternativet er å kjøpe påfyll på fjellbutikken til dobbel pris)

Moren til en kolega var bak meg i køen - og da jeg la oppå sjokoladeplatene mine på handlebåndet, sa hun så tørt på "fin-bergensk": "ja, ja.... noen spiser slik og noen spiser slik..." og så l hun oppå en pakke med knekkebrød :eek:

Følte meg litt dum da ;)

 

Ellers.... de hjemmelagde knekkebrødene ble kjempegode! Det skal jeg lage mer av! :)

 

 

************************************************** *****

6 jan: 78,3 kg, midje 91

11 jan: 77,2 kg, midje 89

18 jan: 77,1 kg, midje 87

26 jan: 76,7 kg, midje 85

2. feb: 76,5 kg, midje 84

10. feb:75,7 kg, midje 83

17. feb: 74,9 kg, midje 82

24. feb: 74,5 kg, midje 83

 

Mål: 67 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Meldte meg på vektklubben tidligere denne uken.

Er 47, mor til to jenter, i full jobb.

Har gått kurs tidligere, hvor jeg tok av 16 kilo. Denne gangen må jeg ned 20!!

Jeg jobber mye, og har gjort det det siste halvannet året. Jeg har ikke vært særlig fokusert på hva eller hvor mye jeg har puttet i munnen. Det har vært dårlig med middager, men desto mer "Småsulten" og Rett-i-koppen på jobben, og boller i hånda på veien hjem.. I tillegg har jeg ikke vært særlig flink til å røre på meg, selv om jeg er "flink" og går til og fra jobb (et kvarter hver vei. Går jeg hardt og tar en liten omvei, har jeg trimpoengene for en dag i boks) Jeg har brukt arbeidsmengden som unnskyldning for hver kveld i sofakroken, hverdag som helg.

Men nå orker jeg ikke være i denne kroppen lenger, jeg klarer nesten ikke knyte skolissene mine. Det er som å være gravid i 8. mnd!

 

Trenger noen å dele seirene med, og støtte og bli støttet når det "butter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det plass til deg også :)

Kjenner veldig godt til de lettvindte og fristende løsningene i butikken på vei hjem fra jobb.... :)

Hiv deg med på siden her :)

Greit å være flere som kan støtte hverandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på stafett. Gikk IGJEN på en smell med skolleboller denne gang.

Det som er positivt er at jeg klarer å gå forbi sjokoladehylla i butikken! Så det er da noe. Fikk sjokk når jeg var ærlig og regnet hvor mange kalorier jeg faktisk "kastet" bort på skolebollER. Må finne ut hva som er lurt når jeg skal trene, eller etter trening.

Hilser alle her inne og takker for en veldig hyggelig tone ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Satt også og så på stafetten i går. Kjempespennende!

Jeg har også lett for å putte ting i munnen når jeg er opptatt med andre ting, og helst søtsaker av ulikt slag. Løsningen for meg er å ikke ha kaker og sånt i huset, evt. ha det i fryseren, slik at det skal litt mer til enn bare å ta godsakene i hånda og putte i munnen. Ellers er jeg mest stolt over at jeg ikke har knerta den kiloen med lakriskonfekt jeg fikk av ei venninne her om dagen. Det er vel min aller største svakhet på godtefronten.

Jeg er spent på hvordan det går med trimpoengene mine, jeg, etter at jeg ramla da jeg var ute på torsdag. Jeg kjente det litt i ryggen, og hadde litt vondt på resten av runden, så jeg tok det litt pent. I går var det likedan, men i dag har den slått seg helt vrang, så joggeskoene må stå. Vanligvis pleier den å bli bedre når jeg får beveget meg litt, men nå blir ryggen bare verre og verre. :-( Får vel se om svømmehallen er åpen til uka. Forslag til annen myk trening mottas med takk!

Ha ei god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Livasp!

 

Hyggelig at du joiner oss,- for meg er det viktig at vi er flere sammen til å støtte hverandre (eller bruke hverandre som klagemur...:) )

 

Dagen i går gikk fint for min del, og det skal fortsette idag!! Gikk skitur i lysløypa i øsende regn klokka ni i går kveld, og det blir siste gang jeg gjør noe slikt alene. Jeg er jo så latterlig mørkeredd, og syntes jeg hørte både ulv, elg og bjørn puste meg i nakken. Jeg fikk iallefall opp pulsen,- av ren skrekk!

 

Lørdag er en vrien dag å styre unna godteri, men jeg skal forsøke å holde meg til fruktsalat i kveld,- det er jo både sunt, søtt, godt og mettende ;)

 

Ønsker alle en fin-fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ialfall her. Blir nok snørydding i kveld også på mann og sønn. I morgen får sønn klare seg selv, da tar jeg med mann for å gå på ski ;)

Har ialfall gjort unna ukas "treiningslekse". Merker at tipsene jeg fikk funker.

For å få enda mer ut av treningen er det nok mat/trening som må utfordres.

Skal jo helst kunne jogge 2 timer ( klarer 75 min), da er det fort gjort at det nettopp blir en skolebolle. Raske karbohydrater,,, lettbrus går jeg også noen runder på nå,, OK nå gir jeg trening prioritet nr 1.

Nå får jeg helghandle. Ønsker alle en riktig flott lørdag og helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere :)

 

Er ikke i noe særlig form i dag, vondt i hodet, halsen, litt feber....så jeg må sjekke formen til i kveld, ikke sikkert det blir tur.....kjenner jeg får nesten litt panikk når jeg ikke får gått "runden" min...

Må si at jeg er stolt av min fredagskveld, ikke noen utskeielser, enda vi har en del fristelser i skapet, tok ikke en gang et glass pepsi max i går kveld!! :)

 

*maraton: Helt enig med deg at det en veldig hyggelig tone her inne blandt oss, hjelper meg masse dette, og dere og sikkert siden dere er her :D

 

*giraffe: tøff du da som tar sjansen på å gå i skogen alene i mørket....vet jo aldri hva men møter på....hihi...

 

*livasp: jeg er veldig sånn at jeg putter noe i munnen når jeg ser tv, vet du hva jeg har gjort de siste 14 dagene, heklet grytkluter, lapper, skjerf....hehe...fått meg ny hobby, mye bedre enn å sitte å spise....hehe...

 

Ønsker dere alle en fin helg, tenk på hva dere putter i munnen, HUSK: det er kaloriere i alt vi spiser!! og i morra er vi ferdig med februar mnd, begynner å nærme seg vår og sommer damer, og målet var jo å komme inn i lekre sommer klær og føle oss FIIINE*** STÅ PÅ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mst67: Riktig god bedring!

Faktisk så er straks helt ny måned.

Passer veldig bra å sette et nytt mål.

Selvom jeg ikke liker å begynne med nye ting på en mandag : D

Kanskje det er på tide med en "avsukkring" , eller er det brusen som jeg sier nei til. Tror det blir brus jeg, sukkerfri.

Jeg har nemlig drukket masse sukkerfri brus, og overspist.

Overspising (suget) kom etter mange glass med brus.

Må nok innrømme at det er en sammenheng her. Jeg begynner å se sammenheng. Sammenheng som jeg tidligere ikke ville se.

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbekveld for meg i kveld,- ukas store prøvelse... :) Blir så sugen etter søtsaker når jeg er på jobb! :D

 

Var flink i går, spiste sunt, men kom opp i over 1800 kal. Skal derfor prøve å holde meg på ca. 1400 i dag, sånn at det jevner seg ut. Det er jo tross alt veiedag i morgen! Huff og huff! Er veldig spent på resultatet denne gang.

 

Ellers bryter jeg løftet til meg selv om ikke å gå til frisør før jeg veier 66 og noe. Har bestilt tid hos frisør på tirsdag, så da blir jeg nok fin :)

 

Dagens trim har som vanlig vært en time i skiløypa. Tror jeg har gått mer på ski denne vinteren enn hele livet tilsammen! Det er så god trim, og anbefales virkelig!

 

Ha en fin søndagskveld, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo...

Takk maraton :)

 

Huff da giraffe, kjedelig at det blir sånne tanker når man skal på jobb, har du ikke noe godt å ta med selv da, som det ikke er så mange kalorier i......så det blir lettere å styre unna godteskåla....?

 

Denne helga har gått bra til nå, har ikke lyst på noe særlig eller, er ikke i form...og gåtur har det ikke blitt, har feber og er slapp, så det er vel best å holde seg i ro, spiser mindre enn 1600 kalorier disse dagene jeg ikke går tur. Fredag ble det 1300 ser jeg og nesten 1500 i går :D

 

Ja skitur ja, har ikke gått på ski på 30 år jeg....hehe....men har faktisk lyst å kjøpe meg ski, har allerede vært og sett på, ble fristet av dere damer her, så jeg skal kjøpe ski til meg og minstejenta.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er utrolig fint med ski-trim, mst! Kjøpte meg nye ski i fjor, de er lette og fine, og de har gitt meg stor glede.

 

Helt fra jeg var liten har jeg hatet å gå på ski. Jeg havnet alltid bakerst med bakglatte og gamle, arva ski med kladder under, og det er først nå de siste årene at jeg har begynt å like det. Har alltid følt meg som en sinke i skisporet, men nå ser jeg at jeg faktisk ikke er så verst til å gå :)

Ofte går jeg alene, og da ligger jeg jo alltid først, he-he :D

 

Det har gått fint på jobb idag, ingen utskeielser, så nå er jeg fornøyd med meg selv! Det føles bra når man klarer å ha fokuset litt vekk fra matinntaket.

 

Har en fortsatt fin kveld, damer. Vi tastes i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...