Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Stakkers liten da, Mst ;)

Ikke godt når man ikke kan fortelle hva som plager... <3

Maraton - de bollene høres jo bra ut!

Jeg kom i skade for å spise en kjøpebolle i går.... :eek:

Fytti - la den inn - og jammen var det mange kcal... Ikke verdt det!

Hva mener du med at du har trent feil?

 

Nå får jeg ta en dusj etter skogtur og Kari J. mageøvelser.

Så er det henting & handling +++

I kveld skal jeg på revy i byn (Bergen) med en venninne.

Vi skal se "Drit i å danse" med Marit Voldsæter.

Gleder meg til det! :)

 

Ha en fin lørdagskveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

God kveld damer :)

 

Ja, da var jenta mi syk igjen, synes det værste med at hun er så handikappet er at hun ikke kan snakke......må jo prøve meg fram, finner jo det ut etter hvert og kjenner jo tegnene ganske så godt nå, men skulle ønske at hun kunne snakket ja........

 

Kos deg masse i kveld Merto :)

 

*maraton: Lurer på hva du mener med at du har trent feil jeg også....kanskje er vi flere som gjør det...hmmm...

 

Synes det er artig å innom å skrive inn trimpoeng, se gulleplene på treet vokse**

 

Morsdag i morra og da blir det kake og litt annet godis, så denne helga blir det nok litt mer enn vi skulle hatt, men vi tåler det nok, tenker å ta en lengre tur i morra, så går det kanskje opp i opp....hehe.... ;)

 

Ha en koselig lørdagskveld da, skal kose meg i sofaen nå med småjentene mine før jeg legger dem, snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mye utskeielse på meg også denne helga. Bestilte pizza i kveld, middag ute i går med dessert og hele pakka, og nå tenkte jeg å lage litt popkorn...

 

Har egentlig vært ganske flink hele uka, så nå trenger jeg litt lørdagskos kjenner jeg. I morgen skal vi på kaffebesøk, så da blir det tre dager på rad med litt for mye kos. Men, men.. veiedagen kommer på mandag om jeg vil eller ikke, så da får jeg se hvordan det har gått.

 

Målet mitt var å gå ned 0,5 kilo pr. uke, men det har jo for min del gått mye fortere, så denne helga orker jeg ikke skrive opp eller telle kalorier. Men jeg ligger unna godteri, da.. :) Frukt funker helt bra... og litt popkorn...

 

Skituren er unnagjort, men det har blitt for få trimpoeng denne uka også. Det er så mye som skjer på ettermiddagene og kveldene, og det er ikke så lett å få til turer innimellom synes jeg. I tillegg er jeg fryktelig mørkeredd, og siden vi bor landlig er det stupmørkt når kvelden kommer, og da holder jeg meg inne... ;) Har jobbet mye også, og er litt sliten, og da er det lett å miste trim-motivasjonen. Jeg synes dere andre er så flinke til å komme dere ut på tur. Det er så bra!

 

God bedring til lillejenta di, mst. Det er ikke noe koselig når ungene blir syke, og enda verre er det jo når barna ikke kan gi uttrykk for hvordan de har det. Forstår veldig godt at det er vanskelig.

 

Ha en fortsatt fin lørdagskveld, damer, og ha en fin-fin morsdag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det ble masse kos på oss alle i helga, er vel en trøst det å...hehe...morsdagshelg 1 gang i året bare, så vi tillater oss det, jeg er sikker på at på mandag er vi i gang igjen :) *men jeg tror at hvis jeg hadde vært alene om slankingen så er mulighetene store for at jeg har fortsatt med uskeielser til uka også, men med dere her kan jeg ikke, HELDIGVIS ;) er dere enig? ...flott med den støtten vi finner i hverandre og dette forumet!!!

 

giraffe: Takk for hilsen til pia mi :)

 

Ønsker dere en flott morsdag i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått tur i dag. Holdt meg under 70% av max-puls, 60 min. Det er vistnok melom 60 og 70 % prosent at fettet forbrennes og at det har en bra treningseffekt.

Ønsker alle en fin dag!! Uansett dag ; DD

 

Var forresten kjempefint i skogen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere :)

 

Må nok ut å gå tur i kveld, blir nok et par kakestykker senere i dag. Gleder meg alltid til å ut å gå, alene og tenke og trekke frisk luft :)

 

Ha en fin morsdag da dere, det er jo Valentinesday<3 også, men her blir det "bare" morsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

*Håper damene har hatt en fin morsdag, har nok spist litt for mye jeg, føler meg "tung" gleder meg til hverdag i morgen og "opplegget" mitt igjen, har det så mye bedre når jeg følger det, skjønner ikke at jeg MÅ skeie ut i helgene, det føles jo ikke bra ;) .....men ellers har jeg hatt en koselig dag med alle mine 5 barn her.

 

Lurer på om jeg skal prøve å gå en tur på morningen før frokost, leste at det var lurt....så spise med en gang du kommer tilbake, verdt å prøve! :)

 

Natta dere .......snakkes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Her er flere som har spist for mye i dag Mst :)

Men - så lenge det ikke er slik hverdagen er, så går det nok bra;)

Går det bedre med lillejenten din i dag?

 

Maraton - bra trimmet!

Ser du bruker pulsklokke. God inspirator!

Har det jeg òg, men min sønn har ryddet vekk pulsbeltet .... borte vekk! :eek:

Tror du må forklare hva du mente med at du har trent feil. Er så nysgjerrig.

 

Giraffe - hva styrer du med i dag? det var vel kaffibesøk på deg også i dag? ;)

 

Jeg må vente på at Maren Haugli skal gå løp før jeg køyer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Merto, det ble mye kakestyr i går,- wienerbrød, is og kransekake. Heldigvis ble det en rask skitur også, men jeg hadde rent vondt i magen i går kveld etter alle søtsakene.

 

Slik ble vektlista denne gang:

 

Startvekt 29.12. 74,2

 

04.01. 73,7

11.01. 72,9

18.01. 71,8

25.01. 71,2

01.02. 70,6

08.02. 69,6

15.02. 69,2

 

Ha en fin dag, damer ;) Titter innom igjen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

giraffe, så flott resultat. Jeg skal registrere vekta i morgen.

Merto, tidligere ba jeg klokka om å finne own sone. Synes det fungerte såå bra. Var nå på kurs for å lære den nye klokka mi. Instruktøren er fysioterapeut og driver med mye forskjellig . Vi fikk beskjed om å stille klokka slik at den viser prosent av maxpuls. Iflg han (og jeg har lest det før) så er det ideèelt å trene i sone 1. 60-70% av maxpuls..sone 2 mellom 70-80 % prosent var en sone en skulle oppholde seg minimalt i. Sone 3 var mellom 80-90 %

Restutisjons tid i sone 1 er 12 timer,de øvrige sonene 48 timer.

Må nok lese litt mer om dette selv også.

Skal også be om treningsprogram : ))

 

Nå skal jeg på trening før jobb.

Ønsker alle en alletiders uke1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Jo da Merto, jenta er bedre nå, er på skolen i dag :)

Såå godt med en vanlig dag igjen....hadde vondt i magen i går jeg å, ble for mye søtt ja ....skal på butikken en tur nå, kjøpe grov brød og masse frukt og grønt, det gjør oss så glad og frisk...hehe...

 

giraffe: så bra da, du er jo så flink ;)

 

Stikker innom i kveld jeg å, snakkes....ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at hun er bedre Mst ;)

 

Flott resultat Giraffe ! :)

 

Maraton - det strides vel om hvor en skal ligge på i puls.

60-70 er flott i forhold til utholdenhetstrening. Men mener også at jeg har hørt at 80% er smart å trene i hvis man skal få vekk "bilringen" At man bør opp i puls for å bli kvitt magefettet? Spennende tema!

 

I morgen skal jeg på fjellet men uten pulsklokke.

Men har hatt den på så ofte den turen at jeg vet at jeg ligger på ca 80 på vei opp - og 60-70 ned igjen.

Må finne igjen det pulsbeltet mitt, kjenner jeg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var denne dagen over...og den har gått fint, føler meg bra ;)

 

Blir spennende med tur på vekta i morgen maraton..... dagen etter er det min tur :)

 

Ha en fin fjelltur da Merto og en fortsatt fin og motiverende uke til oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye ned, men det var ikke opp.

 

08.02.10 -75,5 kg

17.02.10- 75,2 kg ned 300 gram

 

Det blir "kontordag" i heimen før jobb i dag. En del papirting som må fikses.

Ha en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, maraton! Er det ikke deilig å se at vekta går nedover? Man kjenner at klærne sitter løsere, og man føler seg sååå mye bedre!

 

Jeg går rundt og føler meg en god del slankere, og nesten 5 kilo lettere har det blitt (det er en 5 kilos potetsekk, det!!!), men det er jo ingen som ser det!;)

Har ikke fått en eneste kommentar, bortsett fra en dame i vevgruppa som sa at hun ikke syntes jeg skulle slanke meg, for jeg kom ikke til å kle å være mager. Har du hørt på maken!! Mitt mål er jo slett ikke å bli mager, det ligger nok ikke for meg,- jeg har alltid syntes det er finere å være litt frodig. Målet er å passe klærne mine igjen :)

 

Lykke til dere som skal på vekta i morgen! I dag er det kurs på jobben, og etterpå skal vi feire lillejenta mi som blir 8 år i dag :)

 

Ha en strålende og sunn dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelig tilbakemelding. Det som jeg tenker på er at jeg veide mye mindre for 1 år siden,,,,, så jeg tar av "dumme valg kilo".

Det at folk ikke kommenterer er muligens at de er for stressa, og eller at de er redd for å si noe feil ;))

5 kg er jo en hel del!!!!!! Det er jo masse!

Ha en fortsatt flott dag!

Nå er det bare å reise på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer' date=' maraton! Er det ikke deilig å se at vekta går nedover? Man kjenner at klærne sitter løsere, og man føler seg sååå mye bedre!

 

Jeg går rundt og føler meg en god del slankere, og nesten 5 kilo lettere har det blitt (det er en 5 kilos potetsekk, det!!!), men det er jo ingen som ser det!;)

Har ikke fått en eneste kommentar, bortsett fra en dame i vevgruppa som sa at hun ikke syntes jeg skulle slanke meg, for jeg kom ikke til å kle å være mager. Har du hørt på maken!! Mitt mål er jo slett ikke å bli mager, det ligger nok ikke for meg,- jeg har alltid syntes det er finere å være litt frodig. Målet er å passe klærne mine igjen :)

 

Lykke til dere som skal på vekta i morgen! I dag er det kurs på jobben, og etterpå skal vi feire lillejenta mi som blir 8 år i dag :)

 

Ha en strålende og sunn dag:)[/quote']

 

Vi bare si at dere som har gått ned masse, dere gi meg motivasjon til å holde koken.

 

En annen ting som jeg blir provosert over er den kommentaren at vi/jeg ikke skal slanke meg/oss mer. Har også fått den, da jeg gikk ned fra 90 kg til 75. Jeg fikk sterke mistanker om at det handler om misunnelse og min venninner er redd for at jeg skal bli "finere" enn de. De burde heller klappe oss på skulderen og gi oss kreditt for hva vi har oppnnådd. At helsen blir bedre, kroppen fungerer, hud og hår skinner.

Regner med at når jeg blir normalvektig så kommer det slike kommentarer igjen, men nå kommer jeg til å spørre hva de mener, om det ikke er fint at jeg er slank, har bedre helse osv.

 

Stå på jenter, dere er flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer' date=' maraton! Er det ikke deilig å se at vekta går nedover? Man kjenner at klærne sitter løsere, og man føler seg sååå mye bedre!

 

Jeg går rundt og føler meg en god del slankere, og nesten 5 kilo lettere har det blitt (det er en 5 kilos potetsekk, det!!!), men det er jo ingen som ser det!;)

Har ikke fått en eneste kommentar, bortsett fra en dame i vevgruppa som sa at hun ikke syntes jeg skulle slanke meg, for jeg kom ikke til å kle å være mager. Har du hørt på maken!! Mitt mål er jo slett ikke å bli mager, det ligger nok ikke for meg,- jeg har alltid syntes det er finere å være litt frodig. Målet er å passe klærne mine igjen

 

Lykke til dere som skal på vekta i morgen! I dag er det kurs på jobben, og etterpå skal vi feire lillejenta mi som blir 8 år i dag

 

Ha en strålende og sunn dag:)[/quote']

 

*Tenk at du har gått ned 5 kilo allerede giraffe, kjempebra....rart ingen ser det...hmm...men det viktigste er at du merker det, synes du er superflink jeg :)

har veiedag i morra så da spørs det om det har minket noe her da.....

 

Gratulere med 8 åringen, kos dere masse i dag :) (PS: ca like gammel som jenta mi hun da, hun som er handikappet, hun er født mai -02, så snart blir det 8 årsdag her i gården å)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye ned' date=' men det var ikke opp.

 

08.02.10 -75,5 kg

17.02.10- 75,2 kg ned 300 gram

 

Det blir "kontordag" i heimen før jobb i dag. En del papirting som må fikses.

Ha en flott dag.[/quote']

 

Så flott da ;) da er du på rett vei igjen maraton, stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere :)

 

I dag skal minstejenta mi skrives inn på skolen, hun går rundt her å tripper..hehe ......hun gleder seg masse ;)

 

* Fant ut det ble litt lite kalorier i pålegget mitt, kjøpte peanøttsmør i går, og da fikk jeg jammen med et hjerte også, da jeg førte det inn i mattabellen her :)

 

I dag blir det taco til middag her, det er godt, bruker litt ris til så blir det mer "middag"

 

Ha en fortsatt fin og slankende dag :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner denne dagen å gå mot slutten, og jeg ser at jeg er opp i nesten 1400 kalorier....mangler 200 :eek: ....må finne noe å spise på før det blir for sent, har gått lang tur, vært ute å gått tidligere i dag, husarbeid osv. så det er vel viktig å få i seg de kaloriene jeg burde......

 

Ellers så har det vært en fin dag, føler meg såå vel når jeg driver med dette, vet jeg er på vei mot et bedre jeg, et bedre liv, en flottere kropp, velvære......tenker på hva de ekstra kiloene gjør med meg, tankene mine....rart.....vet at jeg føler meg topp når jeg har fått bort kiloene, har vært der før og husker følelsen ;)

 

jaja.....ønsker dere en god natt, så snakkes vi sikkert i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke !!!!!

Har tenkt på den potetsekken på 5 kg, du verden så utfordrende å bli kvitt den, men så fort gjort å få den tilbake. Men nå har jeg ialfall festet den inn i hjernen. Hadde vært fint å få vekk 1 potet om dagen. Klarte å ikke veie meg i dag,, har et problem der.

Sitter å spiser havregrøt til frokost. Det er så deilig å ha tid om morgenen. Sove til 7, de to andre ukene er jeg oppe før klokka 5. Så da blir det ikke så mye tid til å være her inne. Har nesten litt lyst til å gå til lege for å få "timeout" fra jobben, for å komme på riktig vei med mat og trening.

I går forflytta jeg sikkert 200-300 kilo på jobben. Ikke alt i ett løft da : ) , men i flere. Skrev det på styrketrening, fordi jeg hadde tid til å stramme magemuskler, ta knebøy, måtte løfte på side av og til slik at jeg fikk med de skrå magemusklene med.

I dag skal jeg gå tur ute, det er fint å få litt dagslys på kroppen ( det som synes da, feks nesa). Kroppen er trøtt og sliten, så noe hardtrening er uaktuelt.

Blir kylling til middag i dag. Har litt ferdig stekt filet i biter. (kjøpte på tilbud med dårlig dato, der er det penger å spare) . tenkt å ha på ferdig laget saus i dag. Gjemmer igjen noe til gutta mine også.

Ønske dere en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til er det så hardt og tøft å være "flink"! Igår kveld var jeg dritt lei hele slankinga, og noe av grunnen var at hele dagen var full av fristelser!;) Startet dagen med å stå og bake brownieskake til barnebursdag. Deretter kurs på jobb, med ferske baguetter med alt slags usunt pålegg og masse majones, kaker og wienerbrød etterpå, barnebursdag på kvelden med hamburgere, pommes frites og kaka jeg hadde bakt.

 

Jeg glemte å alltid ha et godt eple liggende i veska, og vannflaska mi glemte jeg på vevinga, og dette var den store tabben! Bursdagen ble feiret ute, og jeg var både sulten og tørst, og gikk og følte på det hele tiden. Det gjorde meg både lei og sliten!!

 

Men jeg sto imot det aller meste, og det er jeg glad for i dag! Tok kanskje 50 gram brownieskake,- ren idioti siden den gir hundrevis av kalorier, men spist er spist...

 

Skiene venter på meg nå, og i ettermiddag er det jobb. Kveldsvaktene er de tøffeste for meg, med tanke på mat og godteri. Det står alltid noe fremme på jobb,- til min store irritasjon! Men jeg må jo klare å ikke forsyne meg! Det er jo det jeg skal lære meg!!

 

Maraton,- ikke gå på akkord med deg selv eller slit deg helt ut. Vi kvinner er ikke alltid så flinke til å ta kroppens signaler på alvor, og plutselig møter vi veggen! Det høres ut som du har en fysisk krevende jobb, og det er jo for så vidt fint å være fysisk aktiv, men hvis stressnivået er høyt, er det ikke bra i lengden. Å være mentalt sliten, er for meg mye verre enn å være fysisk sliten. Det tærer både på humør og krefter. Da kan det kanskje trenges en timeout...

 

En fin og sunn dag ønsker jeg dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til lurer jeg på om hvorfor det bestandig skal være kake og godis,,, tenkt om feks arbeidsgivere og andre kunne ta med frukt!!! Var en stund aktiv pollitisk, vi begynte å ha oppskjært frukt på møter. Det var pop!

giraffe, du hadde en tøff dag i går. Ny dag i dag. Ser at du jobber skift, natta også?? Vi er heldige på jobben når vi jobber kveld, da er det ingen som kommer for lossing av biler. Vi kan sortere varer i "fred". dvs det bør være tomt til neste dag da ;))

Fikk gått meg en tur med staver i dag, 1 time og 30 min, frisk luft smakte. Ble varm og fikk opp pulsen litt. Så forresten 1 stk levende edderkopp på snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis jobber jeg ikke netter, bare en kveld i uka + hver 3. helg.

 

Jobbfrukt hadde virkelig vært tingen, for ingen av oss på jobben har godt av kaker og godteri. Flere enn meg sliter med vekta, og flere har høyt blodtrykk og høyt kolesterol. Derimot er det mange som ønsker å spise sunt, men det er ikke så lett når man alltid har noe usunt rett i fleisen. Så det er bare å losse opp håndveska hjemme med appelsin, eple, melonskiver, sukkerfrie pastiller og tyggis.

 

Jeg kjøper også supergode teer på helsekosten. Kjøpte nettopp en med indisk krydder. Den lukter fantastisk, og er uten kalorier :) Ellers er mine favoritter Yogitea classic og Sweet peppermint fra London fruit & herb company. Dette er blitt skikkelig kveldskos for meg og kan anbefales! Vi må jo unne oss litt ekstra vi også :)

 

Maraton, det ligger jo i navnet ditt at du er utholdende :) Halvannen times stavgang er jo kjempebra! Vi må stå på for å nå målene våre, det koster, men du verden som det hjelper på selvtilliten når kiloene sakte men sikkert siger av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...