Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Nei, nå tror jeg at jeg gjør noe galt, vekta sto på det samme som forrige uke, og jeg som går tur hver dag og rører meg masse om dagen...skuffende er det :) ....har ikke målt meg da, tar det senere....

 

Må starte med litt husarbeid igjen da, liker ikke at det er rotete rundt om ;)

 

 

Ha en fin dag dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Sitter her å funderer på hva det er jeg gjør galt, om dere har noen forslag så kom med det!!! :)

 

Spiser jeg for mye eller for lite...d blir ca 1600 kalorier hver dag.

Litt om min dag, fra 11 tiden sitter jeg sjelden på sofaen, jeg vasker gulv-klær, henger opp og bretter klær, rydder, rer 5 senger, vasker kopper, lager mat osv.....holder på hele dagen så jeg er helt svett....vasker på et legekontor 2 timer på kvelden, går tur 1/2-1 time hver dag....*så jeg styrer på hele dagen, sitter nesten ikke nedpå. Synes jeg er så flink med både maten og turer hver dag, så det er veldig skuffende at vekta står stille..... ;)

 

Hva tror dere om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Nei' date=' nå tror jeg at jeg gjør noe galt, vekta sto på det samme som forrige uke, og jeg som går tur hver dag og rører meg masse om dagen...skuffende er det :) ....har ikke målt meg da, tar det senere....

 

Må starte med litt husarbeid igjen da, liker ikke at det er rotete rundt om ;)

 

 

Ha en fin dag dere :)[/quote']

 

Jeg skjønner veldig godt at dette er skuffende, mst, og nå gjelder det bare å ikke gi seg! Jeg snikveide meg igår, og vekta stoppet plutselig på over 70 kilo igjen,- og jeg som var på seksti-tallet! Det er ikke alltid så lett å bli klok på hva som skjer med kroppen når det kan variere så mye!

 

Helga som gikk ga nok flere av oss litt mange kalorier, men det burde likevel gi utslag på vekta hvis man er trimmer og følger med på kaloriinntaket. Du får snikveie litt om noen dager. Stå på, mst, jeg heier på deg og ønsker deg masse lykke til denne uka. Hold on, be strong!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å funderer på hva det er jeg gjør galt' date=' om dere har noen forslag så kom med det!!! :)

 

Spiser jeg for mye eller for lite...d blir ca 1600 kalorier hver dag.

Litt om min dag, fra 11 tiden sitter jeg sjelden på sofaen, jeg vasker gulv-klær, henger opp og bretter klær, rydder, rer 5 senger, vasker kopper, lager mat osv.....holder på hele dagen så jeg er helt svett....vasker på et legekontor 2 timer på kvelden, går tur 1/2-1 time hver dag....*så jeg styrer på hele dagen, sitter nesten ikke nedpå. Synes jeg er så flink med både maten og turer hver dag, så det er veldig skuffende at vekta står stille..... ;)

 

Hva tror dere om det....[/quote']

Nå svarer vi visst litt om hverandre her. Det høres ut som om du gjør alt rett, og du har jo gått på kurs før, har du ikke? Jeg er ingen ekspert på området, men tror som sagt det er viktig å skjerpe seg i helgene (nå snakker jeg for meg selv også, for denne helga ble bare tull, med for høyt kaloriinntak både fredag, lørdag og søndag. Det er jo nesten halve uka!)

 

Ellers kan jo dette ha medisinske årsaker. Kanskje du bør sjekke stoffskiftet ditt? Så på "bedre puls" på nrk1 for lenge siden, om en dame i slutten av 30-åra som var med på et ned-i-vekt-program. Hun trente hardt, spiste sunt og gikk nesten ikke ned i vekt. De fant ut at hun hadde for lavt stoffskifte.

 

Det er jo mange andre tråder her på forumet også. Det går jo an å skrive litt der, og høre hva folk tenker når vekta stagnerer. Du er nok ikke alene om å oppleve det.

 

Jeg for min del tror at resultatene kommer, men det er tøft og lite motiverende å oppleve det du gjør nå. Jeg krysser fingrene for at vekta di snart gjør et hopp nedover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar giraffe, hjelper på at noen bryr seg ;)

 

Lurer på om det spiller noen rolle at jeg har lav blodprosent, fikk brev fra legen i dag og blodprosenten var på 8, og det er ganske lite.......har merket at jeg har vært veldig trøtt og slappsiden før jul, blir fort svett når jeg rører meg osv...men har begynt med jerntabletter i dag, så får jeg se om det har noen innvirkning..

 

Nå skal jeg på jobb, men stikker innom i kveld, ha en fin ettermiddag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også knasket jerntabletter noen måneder nå. Lav blodprosent og lite jernlager er visst noe som følger med lavt stoffskifte, så selv om jeg er medisinert i forhold til stoffskiftet, hender det at jeg må ha litt jern.

 

Du vil nok merke at formen bedres når kroppen får litt sårt tiltrengt jern. Det er slitsom å gå rundt å ikke ha overskudd, men jeg synes du er knallflink til å ta deg ut på tur! Det er beundringsverdig :o

 

Ha det godt så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også knasket jerntabletter noen måneder nå. Lav blodprosent og lite jernlager er visst noe som følger med lavt stoffskifte' date=' så selv om jeg er medisinert i forhold til stoffskiftet, hender det at jeg må ha litt jern.

 

Du vil nok merke at formen bedres når kroppen får litt sårt tiltrengt jern. Det er slitsom å gå rundt å ikke ha overskudd, men jeg synes du er knallflink til å ta deg ut på tur! Det er beundringsverdig :o

 

Ha det godt så lenge :)[/quote']

 

Takktakk giraffe *klem* ....håper formen, fysisk , blir bedre snart, for sånn psykisk føler jeg meg jo bra når jeg driver med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det går med Merto.....tenker på dere damer, kjenner dere jo ikke, men nå har vi jo pratet her inne i over 1 mnd, så da føler man vel at man kjenner hverandre litt...... :o

 

Må vel snikveie meg litt om et par dager å se, har ikke gjort det til nå....kan ta det søndag og måle meg samtidig, tenker jeg :)

 

Ha en fin kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Har ikke kommet meg innpå her på noen dager.

Har hatt problemer med hjemmenettet - og hatt det for travelt til å komme innom på jobb.

 

Ser at dere er flinke damer her inne :)

mst - du har jo ganske travle dager, så jeg tror ikke at du spiser for mye!

Men det er vel av g til perioder der vekten "henger seg litt opp"?

Hvordan er målene da ?

Minsker du i cm?

Stas med innskriving av lillejenten! :)

 

Nå får jeg se om jeg finner vektlisten fra forrige uke.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med ukens tall :)

Bestilte meg en kjole hos en venninne i Nord, som premie til meg selv.

Hun har mye fint!: :o

http://www.ginekjole.no/

 

 

*******************************************************

6 jan: 78,3 kg, midje 91

11 jan: 77,2 kg, midje 89

18 jan: 77,1 kg, midje 87

26 jan: 76,7 kg, midje 85

2. feb: 76,5 kg, midje 84

10. feb:75,7 kg, midje 83

17. feb: 74,9 kg, midje 82

 

Mål: 67 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Merto! Gratulerer med fin nedgang:D

 

Har sett på kjolesiden, og dette var kjoler etter mitt hjerte! Likner litt på Siri S. kjolene, hvis du har sett dem. Skulle gjerne bestilt kjole, men må vel ha str. M, og det var ikke flere igjen :o Jeg skal legge igjen mail-adressen min så jeg får vite når det kommer noe nytt.

 

God natt til alle slitne og flinke damer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merto, gratulere med flott resultat!

Jeg må nok inn på sidene dere refererer til.

Håpe at jeg til sommeren kan gå med kjole uten at det gnisser mellom lårene,,

Sov utrolig dårlig i natt,,, det pleier jeg ikke å gjøre.

I dag blir det ingen trening. Skal helghandle i dag, slik at jeg frigjør lørdag.

Burde også fryst av fryseren ( det er leeenge siden sist), den står i et kaldt rom.

 

Ønsker dere en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig for den.

Tror jeg frøys den av i fjor. Likevel hadde jeg elgkjøtt fra 2007,,,, ingen har jaktet elg siden da..kommer nok til å se hvordan kjøttet er når det får tint.. suppebein fra elg lå det også der,, Tar nok sjansjen på å lag meg litt suppe.

Sitter på jobben. Har matpause. Vi tar pause til forskjellige tider, litt fint å noen sekunder til å oppsumere dagen her. Til uka blir det mer utfordring, da jobber jeg dagen. Så da begynner den store styrkeprøven min.

Ha en flott kveld og fredag ; D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy at vi fikk gull nr 100 i kveld! :)

Spennende å se om det fortsetter like bra! :eek:

 

Flink som har fått ist av fryseren, Maraton.

Burde jeg absolutt ha gjort!

 

Må visst følge med på skiskytingen her.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merto det var ikke så ille som jeg trodde, hadde jeg brukt energien som jeg brukte på å grue meg og utsette dette hadde jeg spart mange timer,,, som jeg kunne gjort noe annet. Ble også noen middagsforslag av dette. Heldigvis så har vi lite i fryseren.

mst67: Klar for helga ;DD

Sånne ting våger jeg ikke å gjøre på egen "labb"

 

I dag snør det bra. Skal få treningsprogram så jeg gruder meg ( gleder og gruer). har litt sånn tannlegefølelse. Venter på dommen.

 

Pass på dere selv! Fortsatt god fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble du sikkert fiiin Mst :)

Skulle jeg også ha gjort....

Skal i to 50-årsdager i helgen :eek:

I kveld til min søster og i morgen til en kollega av mannen min.

 

Hvem lager treningsprogram til deg Maraton??

 

Jeg har vært på trimfjellet mitt med en venninne nå + hatt 10 min rockering, men nå er det på høy tid å få gjort noe i huset! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere :)

 

Ja, da var det helg igjen.....har gått tur med lillejenta i dag, ca 1 time, et under at hun orket...hehe...men d gikk så bra :) gikk ikke så fort da, så mamzen skal gå enda en tur mens barna ser barnetv!!

 

Ja, håret ja Merto, fikk litt sjokk, den avfarginga virka godt gitt, ble litt for lyst, men hadde jo hårfarge klar, så det ble ikke så verst til slutt da.

maraton: bruker styre med håret selv, hobbyfrisør...hehe...klipper og farger hele familien, men jeg må til frisør innimellom da, justere klippen :)

 

Kos deg i bursdager i helga Merto, blir nok koselig.

Hvordan går det med deg da giraffe?

 

Skal prøve meg på en bedre "mathelg" enn forrige helg!!

Ønsker dere alle en super fin helg, stikker innom i kveld også jeg, snakkes :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også for meg en sunnere helg enn forrige helg, men det blir nok et kakestykke og litt is i morgen, da vi feirer familiebursdag for minstemor. Men det skal bare være den ene dagen, altså. I dag og på søndag skal det ikke være rom for utskeielser!!

 

Denne dagen har vært i husarbeidets ånd, - skrekk og gru så ufattelig kjedelig det er! Det blir jo fint etterpå, men om et par dager, er det fram med støvsugeren igjen. Litt trim er det jo også, når det vaskes og skures så svetten siler! :o

 

En liten skitur har det også blitt, noe som har resultert i at jeg nå er aldeles utslitt. Typisk fredag med andre ord...

 

Lykke til i helga alle sammen! Vi skal få til en helg i sunnhetens tegn, ikke sant? Det føles jo så bra etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute snør det.

Skulle vært å trent kodis 2 timer :o)

Skulle gjort unna resten av helghandling : ))

Skulle rydda :)))

kanskje jeg skal se etter en fornuftig kake??

Noe reservemat å ha i fryseren til dager hvor man trenger "godis".

Tror jeg har en "lage mat dag".

Da blir det spennende om jeg klarer å holde tunga rett i munnen, aller helst munnen lukket!

 

Treningsprogram, en som er insturktør, treningsveileder, multisportutøver og fysioterapaut som jobber på treningstudioet jeg trener som har laget.

Jeg sa hva jeg ønsket. Det er å få bedre tid på 10 km. Vil komme meg under timen, og jeg vil løpe maraton om 6 år! Det er litt av et mål jeg har satt meg.

Dette kommer til å gjøre vondt!!!!!

 

Ønsker alle en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daffdag her i dag.....men tenker gå en lang tur snart,må bare hvile litt på sofaen først.... :o

 

Ønsker dere en flott lørdagskveld, og så håper jeg vi klarer styre unna det verste så samvittigheten er bra i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time snømåking - over 300 kallis, dessuten masse friskluft, det var faktisk herlig ute! OG så komme inn for å se på Susan Boyle! Det er stille i huset, så da kan jeg virkelig høre og nyte sangen.

Nå får man vel snart benke seg foran telivisjonen, gutta i huset kommer vel snaret hjem fra brøytejobb i Oslo. Fant en oppskrift på cottage cheese kake med bringebær, den skal testes.

Spennende å se om jeg kommer meg gjennom helgen uten altfor mange utskeielser.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...