Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Velkommen til nye :(

 

Uff, øresus er ubehagelig - min far lider av det og har gjort det i mange år - han sliter veldig med ørebetennelser i tillegg selv om han er operert x antall ganger i begge ørene,.... ganske kjipt ;)

 

Har du sjekket for krystallsyken, maraton - da blir man veldig svimmel, men det kan nok en kiropraktor med spesialisering hjelpe deg med!

God bedring i alle fall!

 

det går sånn tålelig med meg om dagen - har en tendens til å bli for mye av både det ene og det andre i helga, men forsøker i alle fall å være flink i uka!

 

I kveld skal jeg til en venninne og feire bursdagen hennes - hun er alene hjemme da vi har høstferie her og ungene er i Valdres med mormor og gubben er i Russland på jobb! Har sagt fra at en tekopp holder - strammer inn magesekken - hehe :D

 

Ønsker alle en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar

Enig maraton...skulle skrevet mere enn jeg orker nå, men er dårlig igjen så jeg stikker bare innom å sier HEI :) ...tror jammen jeg har fått bihulebetennelse, føler meg tett i hele hodet og vondt over panna, førkjøla og vondt i ører og hals....skal si dette sitter i.....

 

Ha en fin dag dere, så snakkes vi senere :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet, mst! Selv har jeg gått endel opp igjen, og vekta vist 67,2 i dag. Ikke moro, men jeg har vært tilbake til gamle synder i ukesvis, så det er fullt forståelig.

 

Nå tar jeg meg selv i nakken igjen, og de tre uønskede kiloene skal vekk igjen. Nå er det jammen du som leder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...giraffe, ja nå var det endelig min tur :) men, du blir nok fort kvitt de ekstra kiloene igjen, det er jeg sikker på, lykke til :)

 

**Snart ny uke og nye muligheter, og de skal vi benytte oss av, ønsker dere alle en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Ny dag med regn og trist høstvær her...jeg er dårlig enda, på 3 uka, har vært litt opp og ned dette....håper bare det gir seg snart....men heldigvis går vekta ned, og tenker ikke gi meg enda :)

 

Hvordan går det med dere da damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra, mst. Er "flink" for tredje dag på rad, spiser sunt, og føler meg straks bedre. Har hatt forkjølelse og halsonde, men nå er det i ferd med å slippe taket. Det skal bli godt å begynne å få trimmet litt igjen!

 

Har vært i London i høstferien på mor-datter-tur. Det var bursdagspresang til 12-åringen, og vi hadde fantastiske dager. Været var fint, og vi er begge blitt litt forelsket i denne store byen:)

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med mor-datter tur til London, giraffe - jeg var på det samme med min da, 13 årige datter i nov 2008 - det var superkos og hun maser enda på en ny tur - hehe :)

 

Så flott at du også er i siget!

 

Her går som regel uka veldig bra, men så detter teppet ned foran øynene i helga - veier i morgen, men så ikke så bra ut i dag akkurat!!

 

Mst er flink som vanlig og holder oss oppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellehelle

Hei, jeg er en dame på 50 som har gått på flere Grete Roede kurs. Jeg har liksom aldri kommet helt i mål - og nå sniker de dumme kiloene seg tilbake på min kropp. Har vært et par uker nå med for mye spising - og iblant spiser jeg sjokolade som om det er siste gang jeg ser det og får smake det (når jeg er inne i en slik trend har jeg tusen unnskyldninger for ikke å trimme)..........Nå trenger jeg motivasjon - og noen å følge videre - som følger litt med på meg..;)

Vil derfor gjerne være med på denne tråden.

 

Har startet opp idag og følger GreteRoede boka, og har registrert det jeg har spist.

 

Høyde: 167 cm

Mål: 65 kg

13.10.10: 74,8 kg

Delmål 1: 5,8 kg før jul (22.12.10)

Mål nådd 9. mars 2010: 65 kg

Veiedag: Onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt igjen fenomenet å spise sjokolade som om ens siste time er kommet :D For meg sammenfaller ofte sjokoladespisingen med litt tunge "sliten-perioder", som ofte kommer på denne tiden av året, og da føles sjokoladen som en god trøst...i øyeblikket. Etterpå, derimot, føler jeg meg tung og treg, jeg får dårlig samvittighet, og det er nærmest umulig å komme seg over dørstokken og ut på tur.

 

Jeg konkluderer dermed med at søtsaker skaper et snev av lykke i øyeblikket, men hvis jeg klarer se litt lenger enn det nesa rekker, vet jeg at søtsakene gjør meg slapp og tiltaksløs, og faktisk også litt trist (dette skyldes nok først og fremst oppgitthet over mine egne "syndefall" på sjokoladefronten).

 

Men: Jeg skal kose meg, med måte, på lørdag og kanskje en gang til i løpet av uka. For meg er det begrensningens kunst som er stikkordet. DET er tydeligvis ikke lett for meg å lære!

 

Forresten, vi har akkurat samme høyde, og vekta mi var akkurat som din da jeg begynte å skjerpe meg etter nyttår. Jeg holder også til på en "Hold Vekten"- tråd, men jeg må jo innom her på den gode, gamle tråden også. For jeg er nemlig ikke blitt særlig flink til å holde vekten ;)

 

Målet mitt på sikt er å klare og finne balansen slik at jeg holder meg mellom 64 og 65 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellehelle

Så flink du har vært:)

Det må da være fantastisk å ha nådd trivselvekten. Skjønner at det er en utfordring å holde vekten - men da har du i allefall resultatet - din slanke kropp - som motivasjonsfaktor for ikke å skeie for mye ut.

 

Det er en motivasjonsfaktor å høre at noen klarer det:)

 

Jeg skal stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere*** Og velkommen til bellehelle :)

 

Så koselig høstferie dere har hatt da, ønsker vi kan få til det en gang, hadde vært gøy med Londontur :D

 

Koselig å logge på å se dere har vært her da...bare 72 dager til jul, så det blir godt å føle seg litt "vel" til da :) stå på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' jeg er en dame på 50 som har gått på flere Grete Roede kurs. Jeg har liksom aldri kommet helt i mål - og nå sniker de dumme kiloene seg tilbake på min kropp. Har vært et par uker nå med for mye spising - og iblant spiser jeg sjokolade som om det er siste gang jeg ser det og får smake det (når jeg er inne i en slik trend har jeg tusen unnskyldninger for ikke å trimme)..........Nå trenger jeg motivasjon - og noen å følge videre - som følger litt med på meg..;)

Vil derfor gjerne være med på denne tråden.

 

Har startet opp idag og følger GreteRoede boka, og har registrert det jeg har spist.

 

Høyde: 167 cm

Mål: 65 kg

13.10.10: 74,8 kg

Delmål 1: 5,8 kg før jul (22.12.10)

Mål nådd 9. mars 2010: 65 kg

Veiedag: Onsdag[/quote']

 

**Koselig at du slår følge med oss, ønsker deg masse lykke til, dette klarer du :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellehelle

Her går det fremdeles bra. Ferdig med to dager, og det uten noen form for problemer:)

Når det gjelder trimpoeng er jeg vant til å gå mye tur, og litt trening i sal. For å variere var jeg i barnebutikken i går og kjøpte meg en rockering:) "Rocka" i 5 min i går - det ble litt av en trim - to "rock" så deiset ringen i gulvet, bøyde meg og tok den opp - to nye "rock", og den deiset i gulvet - slik holdt jeg på i 5 min..................Håper øvelse gjør mester!

Har også hentet stepmaskinen fra skapet og tok en økt på den - ble skikkelig svett - deilig.

 

Utfordring med helg, bruker alle mine frimerker til vin.

Skal jeg skjeie mere ut må det bli med saltstenger, det er vel lov??

 

Skal prøve å få gått tur i helgen i deilig høstvær.

 

God helg til alle som er på vei til sitt mål.

 

PS: Jeg heier på Kari Jaquesson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Veiedag i dag, og jammen ble det 1 kilo i minus siden forrige fredag, så vekta sto på 64,7 kg :D:)

 

Flinke med trimmen dere da damer, har vært litt sløv der, har vært syk så lenge, men i går gikk jeg en lang tur...og det var godt ;)

 

**Lykke til videre**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!

 

mst - du er bare rå om dagen altså.... *applaus*

 

Godt du kikker innom oss, giraffe.

 

Hvor har det blitt av maraton?

 

Velkommen til bellehelle - hyggelig med nytt bekjentskap ;)

 

Nå er det endelig helg igjen..... i kveld er det mammafest (ost og kjeks) med klassen til poden - blir hyggelig å bli litt bedre kjent med flere mammaer :D

 

Han gikk ikke i barnehage her vi bor og det bor ingen i klassen hans i vår gate - så vi har liksom ikke den naturlige omgangen med foreldrene! Han går jo i 4. klasse nå da så bevegelsesområdet har jo utvidet seg veldig - da er det greit å kjenne foreldrene litt også :)

 

Trena 1t innebandy med 3 venninner i går kveld - og det kjenner kroppen gitt - fy søren er øm og støl over alt....

 

Ønsker alle en superfin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stående applaus fra meg også til deg, mst! Du har sannelig funnet løsningen på hvordan man skal få kiloene til å rase av. Fy søren så flink du er!!! Jeg bøyer meg i støvet...og nyser litt. Er ennå litt småsnufsete nemlig:)

 

Til tross for at dette ikke har vært den sunneste uka for meg, håper jeg at vekta skal ha sneket seg under 66 kilo på veiedag på tirsdag. Det betyr at jeg har tre fine dager til å ta meg litt inn igjen. Jeg finner liten tid til trimturer for tiden, og det er ikke bra. Trives absolutt best med meg selv når jeg får opp pulsen litt innimellom. Dette må prioriteres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bellehelle

Hadde veiedag i dag - minus 2 kg!!

 

 

Høyde: 167 cm

Mål: 65 kg

13.10.10: 74,8 kg

20.10.10: 72,8 kg

Delmål 1: 5,8 kg før jul (22.12.10)

Mål nådd 9. mars 2010: 65 kg

Veiedag: Onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei dere ;)

 

Ja endelig skjer det noe med vekta mi, og det føles såå godt ;)

men dere er jo flinke med treningen da, er ikke så flink der......men prøver å får rørt meg litt da.....

bellehelle: wow så flott da, 2 kilo ned er jo kjempebra :D

 

Trintin: ser dere har mammefest med klassen til gutten, skal snart på det selv jeg, blir spennende...har aldri vært på det før, var ikke slike ting da de største gikk på skolen....ikke her i alle fall.

 

giraffe: håper du er i bedre form om dagen **

 

Vi våkna til masse snø her i dag, fikk julestemning jeg da...hehe....synes det er koselig, men vet det er kaos på veiene her nå......

 

Ønsker dere en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...