Gå til innhold

Flere over 40 ?


Gjest mst67

Anbefalte innlegg

Gjest giraffe

Siste rapport før sydenturen. Veiing tirsdag viste 64,3 og jeg går inn for å holde vekta nå. Vet ikke helt hvordan det greske kosthold vil påvirke vekta, men det får jeg se når jeg kommer tilbake. Satser jo på to aktive uker der nede. Det er ikke for varmt, og da er det lettere med utflukter.

 

Vi snakkes når jeg kommer sydenbrun og uthvilt tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 826
  • Created
  • Siste svar
Gjest maraton

Ble et litt lengere opphold fra tråden.

Kom hjem for litt over 1 uken siden. Har hatt allslags vær.

Fikk jogget ca 5 km de 4 første dagene av ferien, så ble jeg stukket av veps.

Heldigvis var det i starten på turen. Jeg hovner opp en del, så jeg tok det med ro resten av ferien. Bortsett fra masse gåing. Fikk forresten prøvd snorkling, for første gang. GØY. Ikke noe særlig energikrevende da.

 

Vekta går til*&%#§ osv, til mer jeg trener, jo værre blir det.

Har noen prøvd akunpunktur?

Må nok bli flink til å skrive opp vekt og mat.

Muligens det blir et nytt kurs, eller at jeg selv lager et skikkelig matprogram.

 

 

I går løp jeg Tunnelløpet (løp-jogge-gå). Ikke fornøyd, men jeg satte pers.

Vurderer et løp 3 juli..

 

Håper det står bra til med dere.

Kastet meg innom uten å lese.

Nå skal jeg lese!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Hei maraton!

 

Stukket av veps hørtes ikke bra ut om du hovnet opp, nei ;)

 

Tenker du på akupunktur i forbindelse med vektnedgang??

Aldri prøvd i så fall!

 

Har ikke vært innom på en stund jeg heller ser jeg - dagen går i full nå - blir forhåpentligvis snart roligere?

 

Vekta er ikke venn med meg så jeg må bare skjerpe meg - frister ikke å finne frem bikinien til Spaniaferien om 1 mnd :)

 

Håper alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

alså.

Vektnedgang og akunpunktur,,,

Men det er vel den harde veien som funker ;)

 

Spania ferie, høres deilig ut.

Du er nok den eneste på stranden som tenker på din fasong ; D

Dessuten er brun kropp penere enn fiskebollehvit kropp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Som et aldri så liten "belønning" for å presse meg sjøl fysisk, høy puls, ble jeg i går belønnet med et skikkelig migreneanfall.

Jeg viste at jeg tok en sjansje når jeg presset meg, men jeg var med i et løp i helgen. Får ikke reaksjon før etter noen dager.

Måtte reise hjem fra jobben i går. Kroppen og hodet er sliten i dag også.

Så det blir en hvile dag.

 

Har i det minste fått tatt frem matvekta i dag,

overgangsalderen tuller med meg. Det hjelper å jogge. Får jeg det til 2-3 ganger i uka så holder hetetoketer seg på avstand, og kroppen funker.

 

Vekta mi,,,

OK, føler at jeg nå har vært på vekttoppen - så nå er det kun en vei som teller.

The "hard" way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Hei hei,

 

Usj, vet akkurat hvordan du har det med migrenen, maraton, men håper du er bar igjen nå!

Jogging bra for hetetokter?? Hihi - det har jeg aldri hørt, men gevinsten ved å gjennomføre det er jo ganske så stor da ;)

 

Har selv slitt med hodet hele uka, men i dag kjennes det litt bedre så satser på at det holder seg slik for jeg har lovt poden en tur på storsenteret i kveld for å kjøpe ny og stor........ himmel - ordet datt ut - hehe! Jaja - uansett har det vært utsolgt for dette lenge og han har en mindre som han har brukt så det har ikke vært krise :) - ahh - diablo, heter det - hehe :) Flink er han også og har noen triks jeg ikke skjønner noe av :)

 

Nei, jeg får jobbe litt vel - ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

God tur på storsenteret. Det er greit at disse barna får litt.

Er hjemme fra jobb i dag. Føler meg litt mer "rar" en vanlig.

Jogging mot hetetokter og overgangsplager, har lest det (flere steder) velger å tro på det trikset (tro kan flytte både det ene og det andre), velger å ha stoooor tro på akkurat dette ;)

 

Driver å tusler litt rundt i svime, ser at gardinene er veldig bleka.. har 4 forskjellige kapper på kjøkkenet jeg har skiftet om på de siste 15 år!!!

Lurer på om jeg skal ta en liten runde for å se om det er penger igjen på kortet, og så reise en liten tur til hansen mm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Er visst bare deg og meg her om dagen, maraton ;)

 

Fant du deg noen nye kapper?

 

Jeg burde tatt en generalopprydding i gardiner, håndklær og sengetøy - har altfor mye.... og det tar plass!!

 

I kveld er poden, sambo og jeg "kastet ut" hjemmefra - hehe - frøkna skal feire 15 årsdagen sin med venninner og det er over 1 mnd siden hun fylte, men alle helger har vært opptatt med konfirmasjon og dans så da måtte vi trå til slik at hun fikk ha det før sommeren og alle reiser på ferie!

 

Vi reiser noen timer til leiligheten til mine foreldre - de er på tur med noen engelske venner så da kan vi spise middag og slappe av der noen timer!

De bor ikke mer enn 10 min kjøring fra oss så da vår det greit å låne :)

 

Håper du får en fin helg og at formen er på plass igjen!

Vi skal kjøpe de siste småtingene til konfirmasjonsinnbydelsene - har lagd en kortmal og trenger noen småting til pynt så søndag blir limedag!!

Har heldigvis lånt et skjærebrett av en kusine som driver med scrapping så jeg har fått skjært ut alle kortene og div annet - har skrevet ut teksten på jobb så jeg håper det blir bra og at vi får de ut på mandag!

Alle vet når det er, men plutselig er folk reist på ferie!!

 

Du reiser vel også snart??

 

Vi skal ikke reise før 16. juli, men da blir det de tradisjonelle 3 ukene i Spania :)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Vi får holde "fortet" til folk dukker opp igjen : D

Må si jeg kunne tenkt meg 3 uker med "sikret bra vær"

Vi har vært 1 uke i Hellas. Har også hatt 3-4 feriedager sånn innimellom, står da med 3 uker igjen. Må gjemme de til skuronn og desember.

 

Kapper,, ble de samme gamle,, egentelig trenger kjøkkenet et malingstrøk.

Granpanelen er snart 15 år,,, men det kan jo hende det dukker opp noe.

 

Lage invitasjon selv, så koooos.

Det er jo halvparten av moroa å lage slike ting selv.

 

Vi er jo over den tidsepoken.

Det neste store som står for tur er å bli mormor til høsten.

 

Blir en helg i kjøringens tegn for meg.

Begge barna skal på utdrikkningslag, ikke til samme paret.

Datter skal ikke drikke, men synes det er greit å bli kjørt/hentet.

Dessuten trenger jeg bilen i mellomtiden.

 

Bra at slike ting starter tidlig på dagen. Da blir det vel nærmest normal legging i morgen kveld

 

Tenk nå har jeg lagt i ovnen, brrr.

Blir nok varmt etterhvert ute også ;)

 

 

Ønsker deg en flotters helg.

Skal nok titte innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Hva i alle dager er det du holder på med, maraton???

 

Hørtes ikke godt ut i alle fall :)

 

Fy så fort helga gikk!

 

Men, har slappet av og kost meg, selv med litt skraping av gjerder, litt soling (i går) og lagd alle konfirmasjonskortene - de ble så fine så!

 

Ja, vi er heldige som kan reise 3 uker til Spania hver sommer.

Mamma og pappa bor jo der store deler av vinteren så om sommeren er de hjemme og på hytta i Trysil! Alt er "lainet" når vi kommer ned - hus og bil som venter - vi er godt kjent i nærområdet nå og vet hvilken strand og hvilken matbutikk som er best :P Hvilket marked som er vits i å gå på og ikke minst hvor vi bør spise middag om kvelden når vi ikke gidder å lage maten selv!

Ren lykke for oss alle 4 :P

 

Bør få til en eller annen form for trim i løpet av kvelden, men kjenner meg selv så vet at den dørstokken hos meg er flere mil lang!!

 

Fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

med å feriere på "kjent" sted. Ikke noe pes.

 

Dørstokkmila,, tja, Har mått ta meg treningsfri pga av tåa. Heldigvis er den bedre.

Vurderer trening i morgen, men tror det må bli hagajobbing. Hagen er forsømt til de grader.

Har plukket frem en rest av reductil,, litt skummelt. Lurer på om den ble forbudt?

Trenger virkelig litt starthjelp til å begrense matinntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

haha - ja det hadde vært noe, maraton :)

 

Men, da hadde det blitt vanskelig å få landet til å gå rundt....?

 

Har visst ikke hatt tid til å være innom - det går i ett på jobb og hjemme er vi godt i gang med beising av rekkehuset.... lander i sofaen og senga mer eller mindre utslitt hver kveld!!

 

I kveld skulle jeg egentlig på Aker brygge ned noen venninner, men det ble avlyst eller utsatt til august, heter det vel - fordi det var så mange som meldte frafall så da ble gubben fornøyd med at han fortsatt har beisehjelp :P

 

Håper det er bra med alle rundt omkring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Håper dere kom godt i gang med beisinga da. Et besøk på Aker brygge høre hyggeligere ut da,, selvom det muligens hadde vært en kald fornøyelse i dag.

Jobber på karihaugen, og der var vi ikke plaget av varmen i dag.

 

Det har blitt lite trening i det siste,, har blitt en del jobbing ute.

 

I morgen er det allerede fredag.

Vekta står fortsatt stille. OG nå her jeg erstattet noe mat med vannmelon ( mat= all mulig tull jeg dytter i munn). Har likevel stor tro på at nå vil det snart gå nedover.

 

Ønsker de som titter innom en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest giraffe

Hjemme igjen etter to fine uker på Kreta! Jeg har levd som en dronning, og har av den grunn gått opp en kilo, til 65,4. Det er deilig med ferie, men også godt å komme inn i gode vaner igjen, - etterhvert trives jeg best med en sunn og aktiv livsstil, kjenner jeg.

 

Nå er det farvel til slappe dager på solsenga, og frem med staver og joggesko! Vekk med gresk frityrmat og is, og inn med frukt, grønt og Ingers superrug! Noe av det jeg savnet mest, var de bugnende frukt- og grøntavdelingene vi er vant til fra butikkene her hjemme.

 

Men når det er sagt; Jeg følte meg faktisk ikke så aller verst i bikini..(men jeg er fremdeles tøffere i pysjamas!)

 

God natt til dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Velkommen tilbake, giraffe ;)

Høres ut som du har hatt det akkurat som en Dronning :D

 

Maraton - jøss jobber du så nær meg!! Bor 10 min unna - nordover :)

 

har visst ikke vært innom på en uke!!

 

Ooops - ikke meningen, men det har gått i ett med beising hele forrige uka - ferdig på søndag kl 13.40... da lå jeg 2 timer i sola og bare nøt før frøkna og jeg startet på prosjekt rom! Lørdag kveld var vi på Ikea og kjøpte garderobeskap - de fikk vi levert på døra i går!

Så søndag ble brukt til å rydde ut av en stor kommode som ble flyttet til podens rom - det betød at hele rommet hans måtte ryddes og vaskes og demonteres et gammelt garderobeskap før jeg fikk baksert kommoden inn der - ble så fint såååå!

 

i går kveld ble frøknas skap montert - fyttikatta - jeg kjenner meg som en vaskeklut! I kveld blir det total avslapning hos en venninne :)

 

Håper dere har det bra alle sammen - fortsatt nesten 2 1/2 uke til ferie for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

at gjengen begynner å "dukke opp" igjen. Kreta høres deilig ut.

 

Verden er ikke så stor nei : D

Jeg bor i Akershus.

 

Ellers står vekta stille, men jeg kjemper med vannmelon mot "sug"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Hehe - jeg bor også i Akershus - og Skedsmo ;)

 

vekta mi er også ganske stabil - irriterende, men jeg har ikke trimmet på lenge - sliter med hovne ankler.... ikke mye jeg kan gjøre før de hovner opp og gjør vondt!

Men, men - det taket jeg skulle ta før ferien kom - ja det får jeg visst virkelig ta etter sommerferien??

 

I morgen reiser vi til Trysil for helga så da kommer jeg ikke innom igjen før etter helga - er ikke nett på hytta og det er egentlig ganske deilig!

 

Ha en fin helg da dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

her var det jammen stille ;)

 

Ingen som har vært innom siden jeg før helga??

 

Jaja - alle er vel kanskje avgårde på ferie eller koser seg ute i finværet??

 

Håper i alle fall at alle har det bra der de er og at noen kommer innom snart?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Dagene går så fort.

Vekta står stille, i beste fall, uansett hva jeg gjør.

Spiser jeg masse, lite skjer.

Spiser jeg kun vannmelon, skjer det ingeting.

Så hverdagen preges av frusterasjon.

MEN jeg gir meg ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trintin

Nei, du må ikke gi deg, maraton :)

 

jeg gidder ikke stresse med vekta nå - jeg skal prøve å være så flink jeg kan i Spania, men turer langs kanalen om morningen og kanskje prøve moderns elipsemaskin?? Har aldri prøvd før så hvorfor ikke?? :D

 

Endelig fredag!

Har vært en lang uke synes jeg - i morgen er det bursdagsfeiring for svigerinne og niese med grilling eller blir det bare rooooolig kjenner jeg :)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maraton

Trintin: God tur til Spania.

Var å serverte i bryllup i helgen. Ble en del tråkking, og kaker,,,

I dag har jeg vært sliten! Så noen joggtur ble det ikke.

Ble ei lita økt i hagen i kveldingen. begynte å våkne litt da. Noen kveldsjogging er uaktuelt, alfor mye elg.

 

Regner med at det dukker opp noen fler sånn etterhvert her.

Ønsker alle en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...