Gå til innhold

Påskemål 2010:-)


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

Gjest Komplekser

Paloma 05, så utrolig bra!

Gleder meg på dine vegne!

Klart du føler deg finere, og det er du også. Jeg tror at når en føler seg finere, så blir en det. Og følelsen av å lykkes, ha kontroll, være optmistisk osv vises i øynene, i mimikken og kroppsspråket.

Omverdenen oppfatter disse signalene, og dermed deg, positivt. Skjønnhet kommer innenfra..også.

 

Ble litt vanskelig å forklare hva jeg mener, men uansett GRATULERER TIL DEG, OG LYKKE TIL MED DE NESTE 10:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Gjest synøve

Ny uke nye mulgheter:-) vi står på videre, gjør vi ikke?:D

gratulerer til dere alle som gikk nedover forrige uke, og gratulerer med nådd påskemål paloma05:-)

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05
Ny uke nye mulgheter:-) vi står på videre' date=' gjør vi ikke?:)

gratulerer til dere alle som gikk nedover forrige uke, og gratulerer med nådd påskemål paloma05:-)

klem synøve[/quote']

 

Ny uke ja! Dette går så bra, jenter. Syns alle sammen er kjempeflinke. Mange som er flinke til å rapportere, både når det har gått opp og ned. Jeg syns alle har så god motivasjon, og det motiverer i alle fall meg:)

 

Stå på, jenter!

 

Mitt nye mål:

6 kilo til 17.mai! Inkl. 4.5 uke i mexico .. hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Jeg har gått litt opp.

Forstår det egentlig ikke, har snikveid og det så ikke så galt ut, men på veiedagen har jeg altså gått litt opp.

 

3,5 uker til palmesøndag, og slik det ser ut nå må jeg ned nesten en kilo i uka for å klare det.

 

Men dette skal ikke hindre meg i å stå på vidre, altfor mange slankekurer har gått fløyten fordi jeg har hatt en dårlig veiedag. ("Dette nytter ikke, hjelper ikke hva jeg gjør..osv")

 

Ikke denne gangen nei, dette skal jeg bare overse og glemme, for det fins ingen god forklaring på oppgangen, og jeg gidder ikke spekulere på om det skyldes salt mat, lenge siden WC, saltinntak, menstruasjon, for sene kveldsmåltider eller annet.

Jeg har holdt dietten, det er bra nok.

Vekta får vise hva den vil.

 

 

Stinelill:GRATULERER MED MÅLET!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleneh

Det er så gøy å se at flere allerede har nådd påskemålet, og det er 4 uker igjen! Gratulerer!!!!

 

Og til Komplekser og andre som sliter mer; det aller aller viktigste er jo at dere ikke gir opp, men fortsetter å melde fra om både oppgang og nedgang! Min erfaring er i hvert fall at det er lett å melde seg helt ut, og da har man gitt opp. Vi ser jo at det er mulig med alle som har klart målet sitt her.

 

Det eneste som har funket for meg er å finne min egen vri på GR-opplegget (som jo er et VELDIG bra utgangspunkt, men som allikevel ikke passet helt for meg). Jeg går nok litt saktere ned, men samtidig vet jeg at det funker og jeg lengter ikke etter "å begynne å spise igjen", slik jeg har hatt det på tidligere kurs.

 

Jeg spiser bl.a. helt normale middager sammen med familien, koser meg med kaffedrikk hver dag, skeier ut (men kontrollert) i helgene - men er samtidig også aktiv hver eneste dag. For første gang har jeg faktisk skjønt at det går an å leve på denne måten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleneh

27.01. Start 88' date='6

03.02. Uke 1 (Mål 87,9) Vekt 87,2 Ned 1,4 kg - En god start

10.02. Uke 2 (Mål 86,9) Vekt 87,5 (Jaja, det går opp og ned...)

17.02. Uke 3 (Mål 86) Vekt 85,7 (Hurra, hentet meg inn igjen og mere til!)

24.02. Uke 4 (Mål 85,5)

03.03. Uke 5 (Mål 85) Vekt 84,6 - Hurra, hurra, hurra hvis jeg klarer dette :-)

Belønning ved 85 kg = Ny BH (Hvis jeg kan gå ned en strl, ellers noe annet)

10.03. Uke 6 (Mål 84,5)

17.03. Uke 7 (Mål 84)

24.03. Uke 8 (Mål 83,5)

31.03. Uke 9 (Mål 83) Og så er det påske!

Må legge en strategi for at ikke alle kiloene kommer på igjen i påskutskeielser!!

06.04. Uke 10 (Mål 83 kg) Da er vi på Mallorca :-)[/quote']

 

Det er min uke 5 og jeg har nådd første delmål - hurra. Ned 4 kg totalt. Jeg har gitt meg selv litt "slingringsmonn", nettopp for at jeg skulle klare det. Er topp motivert for å fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Jeg fortsette sakte nedover, og har -700gr denne uken.

Begynner på nytt GR kurs på tirsdag og håper å få ny motivasjon med ny kursleder og opplegg. Jeg skal nemlig starte på Aktiv kurs med spinning og det gleder jeg meg til...

 

Mange flinke her inne:)

 

Påskemål - 8kg (justert til -5kg og er halveis....)

12/1 -0,1

19/1 -0,6

26/1 -0,7

2/2 -0kg (var ikke på kurs)

9/2 -0,6

16/2 -0,4

23/2 - 0,2

2/3 -0,7 (-3,3 kg og 2,7 til påskemål)

 

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009) -16,4 kg pr idag.

Langsiktig mål er -25 kg

***********************************

Smil til verden og verden smiler til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere, som meg, trenger litt ekstra i helge, kan jeg anbefale denne kaken. Hele kaken blir kun 1500 kcal - dvs at du kan nyte et godt stykke uten at det ødelegger for motivasjon og resultat ;-)

 

4 dl. store eller små havregryn

2 ss bakekakao

1 eggehvite

1 egg

1 ss søtningsmiddel

 

5 ts.pulver gelantin

2.5 dl. kokende vann

1 beger cottage cheese

4 små beger 0.0% blåbær/solbær yogurt uten sukker

2 ss søtningsmiddel

 

Lag gele. Ta 5 ts gelantinpulver og 5 ss lunket vann i en bolle. La det svelle litt, for så å helle på 2.5 dl kokende vann. Rør godt, og avkjøl til halvlunket i kjøleskap.

 

Mens du venter på at dette skal avkjøles, rister du havregrynene på en panne til de blir sprø. Visp egg og eggehvite sammen til eggedosis. Ta havregrynene i en bolle sammen med kakao og eggene. Smak om det er søtt nok. Om ikke ta i mer søtningsstoff. Rør sammen, ta det i en form, og stek på 200 grader i 10 min.

 

Mos Cottage cheese til en jevnere blanding og bland med yogurt. Smak om det er søtt nok. Bland dette med den lunkne geleblandingen, og hell på den ferdige havregrynbunnen.

 

La kaken stivne i et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Nå er det bare tre uker til palmesøndag.

Min vekt svinger veldig for tiden, vet ikke hva det skyldes, men får iallefall sette i nytt batteri.

 

Slik det ser ut, må jeg fortsatt ned ca 900 g i uka for å nå målet. Syns det er vanskelig å finne motivasjon når vekta er så ustabil! Men det ville jo hjelpe å ikke snikveie da;)Har egentlig ikke veiedag før onsdag.

 

BBB

Tak for oppskrifta, skal prøve den til påske.

Til dere andre flinke, gratulerer, og fortsatt lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen nå, siste innsats før målet folkens :D

 

mål: ned 6 kg til 18.mars

gjenværende: 2 kg

 

mandag 11.01.10 - 63.3 kg

mandag 18.01.10 - 62,4 kg

mandag 01.02.10 - 61,2 kg

onsdag 17.02.10 - 60,4 kg

torsdag 26.02.10 - 59,7 kg

onsdag 10.03.10 - 59,3 kg

ned 4,0 kg

 

 

1 uke igjen til Brasil! Tiden har jo flydd avgårde! Men jeg når ikke målet mitt helt da. Men det går bra, jeg får fortsette når jeg kommer tilbake. Jeg er iallefall fornøyd med de 4 kg ned jeg har hittil, kanskje jeg klarer ned 1 kg på en uke nå med en "siste" innsats? Vi får se :D Bikinien og shorts er kjøpt inn, jeg reiser snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Som sagt har vekta svinga veldig. Har gått på vekta, den viser et tall. Går ned av vekta og på igjen, den viser et annet. Veid meg 5 -6 ganger i løpet av etpar minutter, og vekta har svinget med over en kilo:(Har til nå registrert et gjennomsnitt av disse talla.

Jeg har nå bytta batteri, og den virker mye mer stabil nå, svinger bare med 1-200 gram.

Jeg velger nå å stole på det første tallet som kommer.

 

Veier i dag 67,5 kg, påskemål 66.

Jeg må da ned 1,5 kg i løpet av 2,5 uke.

Men om jeg ikke når målet helt nøyaktig, er jeg fornøyd bare jeg kommer ned til 66 komma noe..

 

Siste innspurt, stå på!!

 

Celephais

Riktig god tur!

Uansett om du ikke klarer den siste kiloen, har du gjort en flott innsats!!

Nyt solen og nyinnkjøpt sommertøy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det lite påskemåloppfølging på meg dessverre! Skal prøve å holde meg stabil og ikke gå opp, men det er alt jeg kan forplikte meg til :eek:

 

Etter jeg kom hjem fra jobb for en uke siden har det vært kontinuerlig arbeid med taket i stua pga vannlekkasje. Vi har bodd hos slekt og venner et lite stykke utenfor byen, og det har ikke vært forhold for veiing eller telling av mat. Derimot blir man prisgitt andres matvaner på godt og ondt...

 

Fremdeles er det hamring og snekring, men nå reiser vi på en halvannen ukes tur, så da blir det ikke noe veiing av mat eller meg de neste par ukene heller. har pakket med trimklær for ute og innebruk, og håper dette vil oppveie for et litt rufsete kosthold.

Reisen vi skal på har 4-5 forskjellige mål, jobb, oslohelg, svigermor, broderen m/fam, mine foreldre jobb og hjem - i en eller annen rekkefølge :D

 

Følger litt med på dere som er flinke og står på her inne - heia heia heia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heleneh
Jaja' date=' det skjer ikke noe før en begynner, og nå er jeg i gang:

 

27.01. Start 88,6

03.02. Uke 1 (Mål 87,9) Vekt 87,2 Ned 1,4 kg - En god start

10.02. Uke 2 (Mål 86,9) Vekt 87,5 (Jaja, det går opp og ned...)

17.02. Uke 3 (Mål 86) Vekt 85,7 (Hurra, hentet meg inn igjen og mere til!)

24.02. Uke 4 (Mål 85,5) Ingen veing, var på vinterferie

03.03. Uke 5 (Mål 85) Vekt 84,6

10.03. Uke 6 (Mål 84,5) Vekt 84,4

17.03. Uke 7 (Mål 84)

24.03. Uke 8 (Mål 83,5)

31.03. Uke 9 (Mål 83) Og så er det påske!

Må legge en strategi for at ikke alle kiloene kommer på igjen i påskutskeielser!!

06.04. Uke 10 (Mål 83 kg) Da er vi på Mallorca :-)[/quote']

Ned 200 gram siste uke, men holder meg innenfor påskemålet, så jeg er fornøyd!

10.03. Uke 6 (Mål 84,5) Vekt 84,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Begynte på nytt GR sist uke, men fikk ikke lagt inn målene mine her (men her kommer det). Nytt kurs, ny kursleder og ny vekt - vekten gikk opp 700gr...

Vel, det er hva kursvekten sa, men jeg har full kontroll hjemme og på den vekten så hadde jeg nå tatt av. Blir derfor litt spennede å se hva vekten viser denne uken, litt surt å måtte restarte med en vekt som viser nesten 1kg opp fra den andre kurslederen....

Men vi får se i morgen.

 

Jeg fortsette sakte nedover, og har -700gr denne uken.

Begynner på nytt GR kurs på tirsdag og håper å få ny motivasjon med ny kursleder og opplegg. Jeg skal nemlig starte på Aktiv kurs med spinning og det gleder jeg meg til...

 

Mange flinke her inne

 

Påskemål - 8kg (justert til -5kg og er halveis....)

12/1 -0,1

19/1 -0,6

26/1 -0,7

2/2 -0kg (var ikke på kurs)

9/2 -0,6

16/2 -0,4

23/2 - 0,2

2/3 -0,7

9/3 +0,7 klarer nok ikke påskemålet, men jeg har enda to uker igjen...

 

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009) -15,7 kg pr idag.

Langsiktig mål er -25 kg

***********************************

Smil til verden og verden smiler til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Da har jeg vært på 2. kurskveld på mitt 4. kurs (ja jeg er veteran i GR...). Det justerte påskemålet er nærmere enn sist uke da jeg plutselig hadde gått opp 700gr.

Denne uken hadde jeg gått ned -1,9 og det er nok veske som hang i kroppen + at jeg fikk med meg 3 spinningtimer sist uke.

 

Påskemål - 8kg (justert til -5kg )

12/1 -0,1

19/1 -0,6

26/1 -0,7

2/2 -0kg (var ikke på kurs)

9/2 -0,6

16/2 -0,4

23/2 - 0,2

2/3 -0,7

9/3 +0,7

16/3 -1,9 kg (har igjen 0,5kg til påskemålet og det skal jeg klare:)

 

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009) -17,7 kg pr idag.

 

 

***********************************

Smil til verden og verden smiler til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er påsken rundt hjørnet, og gratulasjoner til oss alle sammen for gode innsatser :( Det er jo en stund igjen til sommer, så jeg håper på at det blir en slik tråd for de som vil fortsette etter påsken!

 

mål: ned 6 kg til 18.mars

gjenværende: 1.2 kg

 

mandag 11.01.10 - 63.3 kg

mandag 18.01.10 - 62,4 kg

mandag 01.02.10 - 61,2 kg

onsdag 17.02.10 - 60,4 kg

torsdag 26.02.10 - 59,7 kg

onsdag 10.03.10 - 59,3 kg

onsdag 17.03.10 - 58,5 kg

ned 4,8 kg

 

 

Jeg har ikke klart målet mitt, manglet 1,2kg, men det gir jeg pokker i! Nå skal jeg kose meg for idag drar jeg til Brasil!!!!!! Ha en strålende påske folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet
Nå er påsken rundt hjørnet' date=' og gratulasjoner til oss alle sammen for gode innsatser :) Det er jo en stund igjen til sommer, så jeg håper på at det blir en slik tråd for de som vil fortsette etter påsken!

 

mål: ned 6 kg til 18.mars

gjenværende: 1.2 kg

 

mandag 11.01.10 - 63.3 kg

mandag 18.01.10 - 62,4 kg

mandag 01.02.10 - 61,2 kg

onsdag 17.02.10 - 60,4 kg

torsdag 26.02.10 - 59,7 kg

onsdag 10.03.10 - 59,3 kg

onsdag 17.03.10 - 58,5 kg

ned 4,8 kg

 

 

Jeg har ikke klart målet mitt, manglet 1,2kg, men det gir jeg pokker i! Nå skal jeg kose meg for idag drar jeg til Brasil!!!!!! Ha en strålende påske folkens!!![/quote']

 

Hei på deg så flink du har vært - god tur:) Om en uke reiser jeg til Danmark og det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet

Vel, jeg nådde vel egentlig ingen av påskemålene min - men jeg har gått ned og det er det viktigste.

Må bare innse at det nå må gå litt sakte men sikkert i tiden fremover, men ned er ned og det er det viktigste.

 

Ønsker alle her inne en riktig god påske:)

 

Påskemål - 8kg (justert til -5kg )

12/1 -0,1

19/1 -0,6

26/1 -0,7

2/2 -0kg (var ikke på kurs)

9/2 -0,6

16/2 -0,4

23/2 - 0,2

2/3 -0,7

9/3 +0,7

16/3 -1,9 kg

23/3 -0,1

Totalt - 4,6 kg og manglet 0,4 på justert påskemål.

 

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009) -17,8 kg pr idag.

 

 

***********************************

Smil til verden og verden smiler til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synøve

gratulerer til Dere alle som har klart påskemålet Deres, det har ikke jeg:( men jeg står på videre og neste blir vel sommermål 2010?:-)noen som er med?

riktig god påske til dere alle. jeg skal være hjemme så er nok innom her hver dag:-))

påskeklem fra synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer til Dere alle som har klart påskemålet Deres' date=' det har ikke jeg:( men jeg står på videre og neste blir vel sommermål 2010?:-)noen som er med?

riktig god påske til dere alle. jeg skal være hjemme så er nok innom her hver dag:-))

påskeklem fra synøve[/quote']

 

 

Henger meg på dine gratulasjoner Synøve til alle som har klart - eller nesten klart - påskemålet!

Jeg falt ut av ymse årsaker og har helt klart ikke noe annet valg enn å fortsette med sommermål :-)

 

God Påske til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Har vært uten internetforbindelse noen uker. Det er da en oppdager hvor avhengig en er!! Net-bank, værmelding, nyheter, mail...og ikke minst GR-sidene.

 

Mht påskemålet mitt på 66 kilo kom jeg ikke helt i mål. Vekta i dag viste 67.1. Min egen skyld, har vært litt sløv med maten siste tiden.

 

Men jeg har aldeles ikke gitt meg!

Jeg meldte meg på mosjonsutfordringen for mars, med mål om å trimme 15 min hver dag, pluss en times stavgang i uka. Dette har jeg faktisk gjennomført!! Men har ikke fått oppdatert den lista, og har ikke skrevet opp daglig hva jeg har gjort. Men jeg vet iallefall med meg selv at jeg har hatt en eller annen form for trim 15 min daglig den tiden jeg har vært uten internet.

 

Gratulerer til dere som klarte målet deres.

Og vi andre får bare krumme nakken og stå på videre.

 

God påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...