Gå til innhold

Påskemål 2010:-)


Gjest synøve

Anbefalte innlegg

Gjest Komplekser

Denne uka foreslår jeg at vi slår et slag for egenpleie!!

 

Slik at uansett hva vekta sier på veiedagen, stiller vi iallefall med velpleide negler, dyprenset hud og er hårløse der vi vil være hårløse ;)

 

Undertone av seriøsitet her, for jeg tror at for de fleste av oss henger det sammen, det å være slank, sunn, pen, velkledd og velpleid. Det er vel ikke det vanligste at vi plyndrer kjøleskapet etter at vi har "stæsja" oss skikkelig opp vel?

 

Eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Gjest stinelill1988

jeg hakke vært her på en stund jeg ;) vært så mye å gjøre at jeg har glemt dette!

 

men siden sist mandag har 2kg blitt borte, og jeg er 65,7kg bare 700gram igjen til påskemålet er nådd :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka foreslår jeg at vi slår et slag for egenpleie!!

 

Slik at uansett hva vekta sier på veiedagen' date=' stiller vi iallefall med velpleide negler, dyprenset hud og er hårløse der vi vil være hårløse

 

Undertone av seriøsitet her, for jeg tror at for de fleste av oss henger det sammen, det å være slank, sunn, pen, velkledd og velpleid. Det er vel ikke det vanligste at vi plyndrer kjøleskapet etter at vi har "stæsja" oss skikkelig opp vel?

 

Eller??[/quote']

 

God ide !jeg er med på det. Enig i at å stelle seg, sminke seg og kle seg fint går fokuset vekk fra mat..i tillegg gir det enorm motivasjon når man kan se seg i speilet og føle seg fin! Det skjedde for meg sist uke..for første gang på lenge pyntet jeg meg og følte meg fin!! Kurslederen min kommenterte det med en gang jeg kom inn døra..at jeg så gladere ut, gikk med en ny holdning og at hun kunne se at jeg hadde gått ned mye den siste uken ..og det stemte jo, motivasjonsboost !!!:-)

 

Tror jeg begynner med noe så enkelt som å stritte håret i kveld etter jeg har dusja;-) ikke så mye som skal til! Hehe

 

TIPS: skriv på en gul post-it lapp: HVA HAR JEG GJORT FOR MEG SELV I DAG?

Heng den på et synlig sted, og gjør noe for deg selv hver dag! Les et blad, ta et langt bad ..et eller annet :-) fikk det tipset av kurslederen ..og jeg har blitt flinkere til å være litt mer egoistisk!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenpleie er viktig og det er ikke alltid så mye som skal til. Bra forslag, Komplekser! Her blir det nok egenpleie av den litt enkle sorten for er så sinnsykt travel om dagen. Skal finne på noen småtterier hver dag likevel ;).

 

Nå får jeg igjen for å telle kcal og trimme bra. 1.1 kilo ned denne uka. Endelig :)! Det betyr at det er 2.4 kilo ned til det opprinnelige påskemålet. Imidlertid skal jeg kanskje gi meg før det, så klarer jeg 1.6 kilo så er jeg fornøyd! Og da er det HV igjen :).

 

Ha en riktig sunn uke, jenter!

 

- skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG!!

Det er viktig å føle seg fin av og til, helst så ofte som mulig når jeg tenker meg om.

 

- Jeg nekter å se ut som "en dass" selv om jeg er tjukk.

- Nekter å la hår, hud og negler forfalle.

- Nekter å gjemme meg bort i bare grått og beige.

- Nekter å være lyseblå som skummamelk, brunt flesk er bedre enn hvitt mener nå jeg!

 

 

Stå på alle flotte og spreke jenter!!!!!!:o:P:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' da har jeg vært på vekta etter å ha unngått den i lengre tid. Det er absolutt ingen vei tilbake, jeg må ned i vekt/stramme opp/ta vare på helsa. Jeg er også sjokoholiker, og vet at det er to ting som kan redde meg: 1. spise mindre sjokolade 2. trimme mer (når jeg trimmer spiser jeg i hvert fall ikke :-)

 

Jeg har bestemt meg for veing på onsdag kveld, og begynte nå den 27.1.

Vekta viste 88.6 og jeg fikk et lite sjokk. Mitt mål er å nå 83 kg innen påske. Dvs. at jeg skal gå ned 5,6 kg på 8 uker. Hvis jeg i det hele tatt holder ut så lenge og klarer dette målet skal jeg være vanvittig fornøyd. Men jeg vil under 80 kg på sikt, og drømmer om å nå 75 kg.

 

Jaja, det skjer ikke noe før en begynner, og nå er jeg i gang:

 

27.01. Start 88,6

03.02. Uke 1 (Mål 87,9) Vekt 87,2 Ned 1,4 kg - En god start

10.02. Uke 2 (Mål 86,9) Vekt 87,5 (Jaja, det går opp og ned...)

17.02. Uke 3 (Mål 86) Vekt 85,7 (Hurra, hentet meg inn igjen og mere til!)

24.02. Uke 4 (Mål 85,5)

03.03. Uke 5 (Mål 85) - Hurra, hurra, hurra hvis jeg klarer dette :-)

Belønning ved 85 kg = Ny BH (Hvis jeg kan gå ned en strl, ellers noe annet)

10.03. Uke 6 (Mål 84,5)

17.03. Uke 7 (Mål 84)

24.03. Uke 8 (Mål 83,5)

31.03. Uke 9 (Mål 83) Og så er det påske!

Må legge en strategi for at ikke alle kiloene kommer på igjen i påskutskeielser!!

06.04. Uke 10 (Mål 83 kg) Da er vi på Mallorca :-)[/quote']

Ja, forrige uke var jeg ikke så veldig fornøyd, og ville ikke inn på Vektklubben i det hele tatt (opp 0,3 kg). MEN jeg vet jeg har trent hver eneste dag, så det er nok det jeg fikk uttelling for denne uken da jeg kom 0,3 kg under målet mitt! Veldig fornøyd, og glad for at jeg fremdeles er topp motivert og tror jeg skal klare påskemålet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sant så sant kess;))

nå er det snart helg igjen og vinterferie:-)

hoppet over vekten idag tar det igjen om en uke.

ha en fin dag alle sammen.

klem synøve

Jeg er så enig med dere begge. Jeg vet ikke hvor mange svarte klesplagg jeg har i skapet, aldri mer! Heretter er det hvitt og farger som gjelder uansett antall kilo. Heldigvis er det blitt MYE større utvalg i klær for oss i XL+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for alle de flinke folkene her inne!! Men det er jo viktig å kose seg iblant da, ellers kan det ende opp i helsprekker! Eller bytte ut det usunne godteriet med sunt godteri, jeg har blitt hekta på grapefrukt i det siste, syrlig og herlig godt! Hvis jeg er iferd med å få tvangsforingsymptomer så drikker jeg te, MASSE te, eller bare knasker i meg gulerøtter i bøtter og spann. Det gjelder å erstatte det kaloririke med det kalorifattige :o

 

Har hatt problemer med armen i to uker nå, så har blitt lite trening i det siste. Men er back on track nå og har gått ned 0,8 kg på litt over 2 uker. Ikke så mye som jeg hadde håpt på, men men!

 

mål: ned 6 kg til 18.mars

igjen: 3,1 kg

 

mandag 11.01.10 - 63.3 kg

mandag 18.01.10 - 62,4 kg

mandag 01.02.10 - 61,2 kg

onsdag 17.02.10 - 60,4 kg

ned 2,9 kg

 

 

4 uker igjen til Brasil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det blitt MYE større utvalg i klær for oss i XL+

Ja så sant som det er sagt. Det har bedret seg mye de siete årene, men jeg synes fortsatt noen av dem er litt vel forsiktige med farger og mønstre. Vi skal liksom ikke bruke det når vi er store, men jeg synes bare det er fint når det blir satt sammen riktig. Har også problemer med fasongen ettersom jeg er høy, synes plaggene ofte blir korte og vide. Heldigvis kan jeg sy, så jeg kan fikse på plagg jeg kjøper eller evt sy helt nye. Har fått flere XL+ plagg til 70% på salget nå som jeg har sydd om og er veldig fornøyd med det.

 

Stå på jenter.

JA til pynting!!!!!!:o:P:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg på onsdag, men har ikke rukket "å stikke innom" før nå.

Det ble faktisk enda videre oppgang. Er mildest talt ikke fornøyd med dette, og skjønner det ikke helt, men kanskje kan det skyldes mens-start.

 

Har fått god kustus på kost og trim igjen - vil havne godt over eget mål på 10 TP denne uka, og har også fått mere dreis på mageøvelsene igjen. Det er godt!!

 

Startvekt 87,1 kg (7.1.09)

Påskemål 80,0 kg

Vekt uke 07: 85,1 kg, - 2,0 kilo totalt

Mage/hoftemål: ikke målt

Rest påskemål 5,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en fenomenal uke sist hadde jeg ikke forventet meg noe særlig nedgang denne uken....

MEEN jeg hadde gått ned 1,3 kilo! Så utrolig deilig. Jeg hadde et mål om å klare 8 kg på 8 ukers kurs..jeg har nå gått ned 8,2 kg på 6 uker:-) jeg har gått ned 53,5 cm totalt..og det syns jeg nesten er viktigere enn kiloene.

 

RESULTATER:

UKE 1: -1,6

UKE 2: -0,4

UKE 3: -2,1

UKE 4: -2,8

UKE 5: -1,3

TOTALT : 8,2 kg!!

Påskemål: 10 kg

gjenstår : 1,8 kg Det skal jeg klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komplekser

Jeg vet ikke hvordan jeg ligger an til å nå målet, for jeg har ikke tillatt meg selv å snik-veie i dag.

Matmessig går alt helt OK, men trim...det er en annen sak.

 

Til mitt forsvar kan jeg si at jeg ganske nylig har begynt i ny jobb, enormt mye å lære, og skikkelig travelt. Så om trimpoenga har gått ned, har dagliglivets aktivitetsnivå gått opp. Kanskje det gjør at regnestykket ikke blir så hakkende galt likevel.

Men skal trimme, har ikke lagt det helt bort!! Er bare så sliten etter jobb, verker i bein og armer, stressa i hodet og føler vel at jobben er litt for tøff for lille meg.

 

Ja, da er det 5 uker til palmesøndag da...

 

Gratulerer til Paloma og andre som går ned.

Og til Lenapena, stå på, dette er kanskje en av disse mye omtalte vekt-tersklene som vi kan oppleve.

Det løsner nok, og gir vi opp, vet vi vel hvilken vei vekta går;)

(Gjelder meg iallefall!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vi er flinke!!:-) Enda noen uker til påske, og vekta kryper seg nedover.

 

GRATULERER TIL ALLE DERE FLINKE JENTER !!! :-D Dette klarer vi:) og skulle man ikke klare påskemålet, så har man uansett gått ned..det er jo det viktigste? ;) bare å fortsette etter påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det en normalisering av vekten igjen - heldigvis! Ned 1,7 kilo siste uke er jeg selvfølgelig strålende fornøyd med, men jeg har jo ikke gått ned noen "nye" kilo fra det laveste før jul. Vel vel, får ta de gleder man kan få ;)

 

Har trent bra siste uke, 13,5 i trimpoeng. Maten har jeg ikke målt eller veid, men det har jo fungert bra. Godt å kjenne at motivasjonen også øker litt i takt med forbedring av resulatet!

 

Takk for gode ord Komplekser - og 3x3 hurra for all den gode innsatsen her inne :)

 

Startvekt 87,1 kg (7.1.09)

Påskemål 80,0 kg

Vekt uke 08: 83,4 kg, ned 1,7 siste uke - 3,7 kilo totalt

Mage/hoftemål: ikke målt

Rest påskemål 3,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også vært på vekta idag, hoppet jo over forrige uke. men ned 1,8 kilo:-)kjempe fornøyd..

gratulerer til dere andre også, vi er vel flinke. her er det bare og stå på videre.

jeg klarer nok ikke påskemålet, har igjen 2,3 kg..ja kanskje står på ihvertfall.

 

klem synøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen med vekttapet!

Jeg har hatt problemer med en arm i to uker, og ble kraftig forkjølet denne uken, så lite trening på meg! Men har prøvd å spist sunt og har gjort så mye aktivitet som jeg orker.

 

 

mål: ned 6 kg til 18.mars

igjen: 2,4 kg

 

mandag 11.01.10 - 63.3 kg

mandag 18.01.10 - 62,4 kg

mandag 01.02.10 - 61,2 kg

onsdag 17.02.10 - 60,4 kg

torsdag 26.02.10 - 59,7 kg

ned 3,6 kg

 

 

3 uker igjen til Brasil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere,

Endelig tid til å rapportere, kun -200gr denne uken. Sikkert som fortjent etter 0 trening og bursdagsfeiring 3 dager på rappen (ja jeg spiste sjokoladekake på bursdagen min, ellers så ble det lite kake men gode smørbrød).

 

Vel, det er jo enda noen uker til påske og så lenge jeg går ned så er det jo bra...

Denne uken er det skjerping ift trening og jeg har allerede 7 trimpoeng før helgen!

 

Påskemål - 8kg (justert til -5kg og er halveis....)

12/1 -0,1

19/1 -0,6

26/1 -0,7

2/2 -0kg (var ikke på kurs)

9/2 -0,6

16/2 -0,4

23/2 - 0,2

 

Startvekt; 103,4 kg (25. august 2009) -15,7 kg pr id ag.

Langsiktig mål er -25 kg

***********************************

Smil til verden og verden smiler til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig! Har gått på kurs i 6 uker, og har nå gått ned 10.1 kg. Det vil si at jeg nådde påskemålet mitt med god margin!

 

Resultater:

 

Uke 1: -1.6

Uke 2: -2.1

Uke 3: -0.4

Uke 4: -2.8

Uke 5: -1.3

Uke 6: -1.9

Totalt: -10.1 kg!

Påskemål: 10 kg

 

Føles så utrolig deilig! Dette ga meg mer motivasjon enn noen sinne! Jeg klarer det, jo .. det er så rart..jeg???jeg som bare har dytta i meg sjokolade og usunnheter..jeg som alltid går opp og ikke ned... er så stolt!!! Har fortsatt en lang vei og gå. Men dette ga meg et skikkelig motivasjonskick:)

 

Jeg føler meg mye bedre nå enn for 10 kg siden. Jeg føler meg finere, men ikke fin. Enda.. 10 kg til så tror jeg at jeg kommer til å føle meg fin! Sånn at jeg kan vise meg litt frem:) Jeg må ned mer enn 10 kg til,men tror at jeg kommer til å føle meg fin likevel .. og sikkert få enda mer motivasjon til å klare det ;)

 

Nå er det bare å sette et nytt mål ... må tenke litt på hva det blir ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...