Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

Gratulere med super nedgang Kim!!!! Selv om jeg ikke unner deg depressive helger :) Kjempebra!!! Da er vell målet ditt å komme ned til 81,9 til 1 september i forhold til -2,5 kg pr måned målet. Når man bare er bevist så går det jo nedover, å du gjør mye bra når du har gått ned så mye siden slutten av juni. Keep up the good work girl!!!

 

Så artig at du også er kommet deg i gang med GR Rebecca :D Hvordan synes du gårdagen gikk? Tror det er viktig å være ordentlig bevisst i begynnelsen og være skikkelig nøye/pirkete med å veie absolutt alt til du føler deg trygg på mengder og kaloriinnhold. Husker at jeg hadde mange aha opplevelser når jeg begynte å veie maten. Det er litt tungvint ja, men det kommer seg fort.

Jeg kan nok dessverre ikke hjelpe deg med hvor mye det vil koste å spise etter GR metoden da jeg bor i England og maten her er en del billigere enn i Norge, men det er mye mat som skal fortæres iløpet av en dag, og jeg vet at frukt, grønnsaker og rent kjøtt kan være ganske så dyrt. Men av egen erfaring så brukte jeg mye penger på brus, snop og fastfood, og tar man i betraktning helsegevinstene ved å følge GR metoden, så vil jeg si at regnestykket i alle fall for min del er ganske så åpenlyst.

 

Da var "første" uken for min del over, og sier meg ganske så fornøyd med den. Mye bra, men selvfølgelig en del forbedringspotensiale. Har for feks bare samlet 1,8 TP. Så jeg så at jeg trengte å gjøre noe på treningsfronten. Bestemte meg for å prøve programmet fra sofagris til 5 km på 9 uker. Har lastet ned en podcast fra http://runningintoshape.com/ som jeg prøvde ut i går og var ganske så fornøyd med stemmen som sa når jeg skulle gå raskt og når jeg skulle løpe med ok musikk til treningen. Det var heller ikke så tungt som fryktet, men det tar seg vell opp liøpet av ukene. Så nå er planen å få på seg joggeskoene og gå ut 3 ganger i uken.

 

Gårdagens resultatet havnet på -600g

veide meg også 1.august i forhold til målet om å gå ned 2,5 kg pr mnd. Da hadde jeg gått ned 800g. Men vi var invitert ut på middag med påfølgende operaforestilling på Royal Albert Hall, så da var jeg bare helt pludselig opp 200g neste dag :D

Men, men tar ikke det så veldig tungt. Var jo en fantastisk kveld, men kanskje litt mye vin i forhold til at man er i en vektreduksjonsfase. Så da ble målet mitt litt vanskeligere å nå da jeg må ned 2,7 kg til 1. september.

Skal prøve så godt jeg kan. Har bestilt meg tur til Hellas 8.september og vil gjerne være litt strammere i fisken til da.

 

Lykke til videre i uken. Klem fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du synes det er vanskelig med kaloritelling, men det er viktig å gjøre det grundig i starten. Jeg synes det letteste er å bruke rapporteringssidene her på nettsidene, for der telles kaloriene for deg bare man legger inn mengden man spiser. Etter hvert lærer du sann ca hva maten veier og da trenger du ikke å veie maten til hvert måltid lenger.

 

Jeg skal som deg ha 1900 kalorier om dagen, og opplever ofte at det er veldig mye mat hvis jeg ikke har gode rutiner. Men så snart man får struktur i hverdagen går det mer av seg selv. Hvis man spiser regelmessig blir man sulten regelmessig også, og det hjelper på strukturen. :D

 

Hvordan trimmer du? Jeg er mest en utendørs-jente og går mye turer både på veg og i fjellet. Med min vekt har det vært veldig motiverende å bruke pulsklokke, for jeg forbrenner mer kalorier enn standardutregningene på trimrapporteringen tilsier. Et godt tips hvis du trenger litt motivasjon til treningen. :)

 

Håper du kommer godt i gang, vi heier på deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg fått laget meg en ny signatur med delmålet jeg skal prøve å nå til 1 september. Litt greit å få det skrevet ned, så blir det litt ekstra press på å klare å nå det :)

 

Så fint å se deg MyOwn :D Hvordan er det å gå på kurs? Er det over nett, eller får du møte de andre gravide og ammende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Mitt mål til 1 september er, som du sier Yanthi, 81,9 kg. :) håper selvfølgelig på mer, men klarer jeg det skal jeg være kjempeglad! :D endelig har det løsnet, jeg har funnet rette måten å gjøre det på. Alle kan jo ikke ha like god effekt av GR... hehe.

 

Var nesten et sjokk å se mål-vekta mi for 1 september, hvis jeg klarer det, har jeg gått ned over 8 kg!! men det er pokker meg på tide også ja! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

skal bare skrive ned "historien" så lang jeg, for min egen del. Veldig kort, altså :)

 

Startvekt 11 januar: 90 store fæle kilo!

Stooore vansker med å gå ned noe særlig, selv om jeg var flink

startet på nytt:

startvekt 28.juni: 87,6 kg.... tåler fremdels å gå ned litt, ja.

inngikk avtale med Yanthi, om å gå ned 2,5 kg i måneden.

Vekt 2.august: 84,4! har gått ned 3,2 kg.

Mål til 1 september: 81,9 kg.

så får vi se da. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei My own.. :D

 

jeg trener ikke så mye enda, men jeg jobber på sfo og skole hvor jeg er i bevegelse hele tiden, det er kjekt, også skal jeg begynne å trene på treningssenter, har egentlig vært medlem en stund men har vært litt sløv. jeg går på 3d mølle ca 1,5 mil hver dag. skal hvertfall prøve, så håper dette hjelper..

 

du må også ha 1900 kalorier ja. var det vanskelig i begynnelsen? hvor lenge har du gått på dette?? hvordan pålegg bruker du? det sliter jeg med å finne.. for jeg får i meg for lite kalorier både frokost, og lunch :)

 

Rebecca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

i går og i dag har jeg virkelig hatt ånden over meg, treningsmessig. i går dro jeg og samboer'n på tur-orientering, bare oss to ute i skogen i striregn og torden og lyn, på jakt etter poster gjemt rundt omkring, i halvannen - 2 timer. til tross for været var det kjempekoselg, var godt å finne på noe sammen, bare vi to.

Og i dag fikk jeg viiirkelig treningskick, jeg heiv meg på sykkelen og syklet til treningssenteret, som befinner seg i overkant av 1 mil hjemmefra... trente styrke i 1,15 time, før jeg da syklet hjem igjen. Har nettop kommet hjem, og er storfornøyd med meg selv. er svett og sliten, men det føles godt. bra måte å tilbringe fridagen på, det her.

lage middag snart; fullkorns lasagne. :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen...

Første uke er gjennomført og jeg er fornøyd, selvom jeg ikke har mistet noen kg, så har jeg mistet tilsammen 11cm på kroppen,

 

midje: 2 cm

Bryst: 1 cm

ende: 2 cm

lår: 6 cm

 

Strålende fornøyd med det!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superbra Rebecca! Det maa jeg si er super krymping av cm ;) Jeg har trent en del mer enn foregaaende uker, men har dessverre syndet matmessig igjennom hele uka. Det har medfoert en vektoekning paa hele 1kg. Sitter aa angrer stor, men slik har det altsaa gaat med meg denne gangen. Haaper og tror at vekta er ekstra slem med meg pga av en ordentlig «fyllatur» ute paa byen I helga. Maa bare ta meg kraftig isammen, for samlet sett gaar det jo opp I vekt med med og Ikke ned ;) Er heller ikke en deilig foelelse aa sitte her aa angre paa valgene man har tatt. Nei full skjerpings til neste veiing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg ny badevekt i går fordi den gamle konka, og den var jammen snill!!! ;) 0,7kg ned denne uka ser det ut som. Vi får se hva det blir på veiedagen i morgen. Jeg fikk mannen min til å gå på den nye for å sjekke om det er den nye vekta som er snill eller jeg som er flink, og det var heldigvis meg! *stolt*:)

 

Har endelig kommet i gang med styrketrening også. Manualene ligger under sofaen, så da er det bare å sette på musikk og komme i gang rett etter tur. Er jo eeegentlig ikke noe stress når man bare får gjort det.

 

 

Yanthi: Det er nettkurs, så jeg treffer ingen andre, men det er egentlig greit. Jeg holder kontrollen selv foreløpig, og så har jeg jo dere. ;)

Og hvor legger du inn signatur? Jeg vil også ha...

 

Rebecca:

Ja det er vanskelig fremdeles! Hvis det går litt for lang tid mellom hver gang jeg spiser så klarer jeg det ikke, men jeg prøver å få struktur. Kursleder vil egentlig ha meg opp i 2200 kcal (ett trinn opp fordi jeg er gravid), men det er nok bare å glemme når jeg ikke klarer dette engang. Ligger som regel på rundt 1600 i gjennomsnitt.

 

Liker du smør og majones på skiva? Hvis man velger hjertevennlige produkter som vita lett hjertegod og lett majones så gir det litt kalorier uten at det er det dårlige fettet. Og hvis du liker havregryn med lettmelk og rosiner så har jeg sett at det er en ok måte å få nok kalorier til frokost og lunsj for min del. Jeg har eple også oppi, det er nammis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ordne seg en signatur trykker du på diskusjon i venstre kolonne over de aktuelle trådkategoriene. Da åpner det seg en side hvor det står endre signaur.

 

Så bra med 700g ned, kan jo bli enda mer til i morgen ;)

 

Måtte gå på vekta igjen i dag å da var jeg heldigvis 600g lettere enn i går.

Gikk noen runder med meg selv i går. Har hatt det veldig tøft i det siste med å holde på motivasjonen. Skikkelig tungt å være flink en uke, så er man skikkelig umotivert neste uke, også er man tyngre etter den uka enn den foregående uken. Har hatt det slik nå den siste 1,5 mnd. Og det sliter virkelig på humør, motivasjon, og ikke minst på at man hele tiden sitter med en følelse å ha misslyktes.

 

Her må man gjøre ting 100% eller la være. Så da får jeg bare prøve å være flinkere lengre. Men er dessverre lettere sagt en gjort. Ønsk meg lykke til, og send gjerne litt motivasjonsvibber til London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1,3 kg denne uken, og det med både bursdagsfeiring og restaurantbesøk!! Gjett om det var herlig å se!!!

 

Strukturen min er fremdeles ikke på plass og jeg klarer ikke å komme opp i kalorier hver dag, men jeg er veldig godt i gang med treningen og det er nok der nedgangen kommer fra. Nå har jeg endelig kommet i igang med litt styrketrening også. Bare et par ganger i uka på stuegulvet, men jeg tenker at alle monner drar og er fornøyd med det jeg får til. Kan jo ikke drive så mye magetrening pga graviditeten, men armene og bena, og ikke minst "ekstrarumpa" kan trenes.

 

I går var jeg på fjellet "mitt" for første gang siden jeg skada foten når jeg tryna på moped i mai, og det var bare helt fantastisk! Håper været holder seg så jeg får mange slike turer. Jeg tør ikke å gå dit når det er vått og sleipt nå som jeg ikke er alene i denne klønete kroppen. ;)

 

Håper dere andre har like gode dager som meg.

Yanthi: Jeg vet akkurat hvordan det er å ha berg-og-dalbane-motivasjon, men jeg håper at toppene dine etter hvert blir flere enn dalene. Og 700 gram er jo kjempebra!! Jeg heier på deg!! :)

 

Ha ei strålende helg, alle sammen! Jeg gleder meg til Stratos på lørdag (ukens belønning) og fjelltur på søndag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, damer!

Jeg skammer meg. Har sklidd helt ut her, og jeg som var så flink!!! Har gått opp 4 kg siden mai...Men så er jeg gravid i uke 17+ nå da... Så prøver å skylde litt på det, uten at jeg klarer helt å overbevise meg selv helt... I juni var jeg skikkelig dårlig og slapp og trøtt, så da ble det ingen trening, og har ikke kommet igang igjen etter at vi kom tilbake fra ferie for to uker siden...

 

Fikk meg jobb på onsdag, så nå er det bånn gass framover med 6 og 7 klasse, 73% stilling og det skal nok bli travelt nok, ja... + at vi skal pusse opp store deler av huset her, så det kommer til å være totalt kaos her fram til jul... Og i januar kommer babyen (forhåpentligvis) og da blir det en smule bånn gass der også...

 

Har veldig lyst å komme igang igjen, og til uka nå så kommer jeg iallefall til å begynne med knekkebrød igjen. Har bare spist brødskiver hele sommeren... Skal prøve å bli litt sunnere framover i matveien, og får håpe at treningslysten kommer tilbake også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg at du er gravid, mammo! Gratulerer så mye, og så utrolig gøy at vi er to her med frø i magen! Her blir det 13 uker i morgen. :D

Og dette vet du sikkert, men gjennomsnittlig oppgang i uke 17 av graviditeten er 5,6 kilo, så jeg synes du skal være fornøyd med å ligge 1,6 kilo under gjennomsnittet. Man må ta med seg det positive! ;)

 

Jeg fant ut at jeg ikke klarer å holde meg i nakkeskinnet på egen hånd, så jeg går på internettkurs for gravide og ammende nå. Det hjelper på selvdisiplinen merker jeg, selv om jeg ikke er 100% flink i matveien. Jeg har kommet så vidt i gang med styrketreningen, noe jeg aldri klarer ellers, og jeg merker at det er litt mer kniven på strupen for å komme seg ut og gå hver dag. Har gått ned nesten 3 kilo siden kursstart, men nå tror jeg at jeg må stålsette meg litt for stagnasjon, for nå kommer magen (mye tidligere enn sist!) og i tillegg tror jeg at jeg er ved en vektterskel. Har hatt den vekten jeg har nådd nå over lang tid tidligere. Men en stagnasjon skal jeg forhåpentligvis tåle, det gjelder vel bare å fortsette å trene og måle og ikke gi opp. Håper i alle fall at jeg ikke begynner å gå opp igjen riktig enda, det er myyyye igjen av svangerskapet...

 

Siden torsdag har jeg vært på to fjellturer også: en liten en på torsdag og en laaang en i går, da ble det 13 trimpoeng i en jafs! *stolt* Håper å få til en liten en til i løpet av de neste par dagene. Nå SER jeg at håndtakene på ryggen minker, det er deilig motiverende. :)

 

Håper dere har hatt en fin helg alle sammen, nå kommer nok en deilig slankeuke!

 

Og forresten: har alle ulike veiedager, eller er dere litt samordnet? Har mistet litt oversikten. Jeg har onsdager pga internettkurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så rart at du ikke har fått det med deg, MyOwn, for jeg har ikke sagt det før ;) Familien vår fikk vite det på torsdag som var nå.. Og det er INGEN som har hatt noen som helst mistanke.. Det var litt gøy. Jeg kunne nok ha gått en mnd til før jeg sa noe som helst, uten at noen hadde mistenkt svangerskap...

 

Jeg var supertrøtt og slapp og kvalm i to måneder og det hjalp nok på å ødelegge den gode rutinen jeg var kommet inn i...

 

Fra og med i morgen er det FULL skjerpings her, og så håper jeg at de nye treningsplanene på senteret her kommer snart, slik at jeg kan begynne å planlegge litt framover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen folkens:D

 

har nå mistet enda noen cm på kroppen, men kg står stille, hva kommer det av? litt råd?

 

 

 

 

 

 

mistet cm:

Hals: 1cm

bryst: 1 cm

Overarm: 1cm

Mage: 2 cm

Rompe:husker ikke:P

Lår: 3 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Gratulerer så mye med baby i magen, Mammo. ;)

Selv har jeg ingen planer om bolle i ovnen på en god stund enda, så her er det bare å kjøre på, skjerpings og kontroll så mye som mulig. Jeg er jo egentlig en ganske sta og bestemt person, men dette med å holde meg unna godteriene er vanskelig. Søtsuget har tatt over kontrollen, på en måte. Men jeg har blitt mye flinkere, og det er vel derfor jeg har begynt å gå ned i vekt også. Og energien blir større og større for hver dag nå, det er så deilig.

Jeg har nettop vært ute på sykkeltur i solskinnet, det var herlig! Varmt, det har vært 26 grader i skyggen her i dag! til trøndelag å være, så er det sjendent... :-P ble en times sykkeltur da, litt hardt, første halvdel av turen var bare oppoverbakke... *stolt*

 

Ha en fortreffelig uke alle sammen!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en pep-talk av dimensjoner!!!

 

Fikk et skikkelig slag i trynet i dag da jeg veide meg for uken. Jeg har trent som en gal hele uken, passet inntaket, og likevel gått OPP en halv kilo!! ;) Det var virkelig tungt å svelge... Målene mine har riktignok minket litt, men det er alltid en knekk å se at vekten ikke går oppover likevel. Jeg prøver å fore meg selv med alle mulig forklaringer ("muskler veier mer enn fett", "jeg holder sikkert på vann", "det er bare en vektterskel", "det er meningen å gå litt opp når man er 13 uker på vei" osv.) men jeg kjenner at det ikke hjelper helt og må bare bite tennene sammen, fortsette treningen og håpe at det går bedre neste gang.

 

Håper dere har bedre resultater enn meg denne uken, og at motivasjonen er på topp. Jeg skal jobbe opp min og komme sterkere tilbake! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Bah.... jeg sitter vist fast på et platå for tiden.... svinger opp og ned på ca samme vekten, har gjort det i 3 uker nå... men plutselig løsner det vel, håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kimpossible og myOwn - sjekk hva som skjedde med meg - mye trening = opp 1 kg på to uker - men så plutselig så løsnet det! det er håp i hengende snøre. Dere vet hva dere skal gjøre :-) pass på å skriv ned inntaket. MyOwn, som jeg fikk beskjed om, muskler som får ekstra belastning samler vann..

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må ha vært det, MajaS, for plutselig var det borte igjen! :)

Har ikke gått ned så mye mer (bare 300 gram de to siste ukene), men målene har minket og det tar jeg med meg. Nå er det 14,5 cm mindre på kroppen min siden kursstart 22. juli. :)

 

I uka som kommer har jeg store utfordringer foran meg. Jeg har meldt meg på videreutdanning i ledelse og skal på fire dagers samling. Heldigvis har mannen min og brødrene hans et sommerhus i nærheten av høyskolen så vi kan bo der og lage maten selv, men det blir lange dager og mye reisetid, og det er alltid en utfordring i matveien. Da må det planlegges!

 

Har dere tips til gode mellommåltid jeg kan ha i veska på forelesning, i tillegg til frukt?

 

KimPossible: Jeg håper platået ditt gir seg snart. Det er noe dritt når det skjer men jeg håper du klarer å holde på motivasjonen. Plutselig går det nedover igjen! Stå på!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest KimPossible

Nå har jeg planer om å begynne med Zumba! Både gleder meg, og gruer meg. Jeg synes det ser så vanskelig ut, men jeg synes det er SÅ gøy å danse, at jeg bare må prøve det. Jeg er jo medlem på 3T, og nå ska de begynne å ha det 1 gang i uka der. Første time er på søndag, men jeg må nok stå over, er langt fra frisk etter forkjølelsen/bihulebetennelsen jeg har hatt denne uka. men bli bedre dag for dag. :)

Jeg har en venninne som har Zumba-dvd'ene, så jeg får låne/kopiere hennes, så jeg kan holde på litt hjemme også, 1 gang i uka gjør ikke at du lærer deg det, tror jeg... må nok ha litt terping først. Hun sier det er kjempebra trening, så da stoler jeg på det.

 

Nå må jeg sette meg og studere litt.

 

Ha en flott helg!

Vurderer forresten om jeg skal flytte veiedagen fra mandag til onsdag... får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...