Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Å nei Kim! Så leit! Skjønner godt at det tar på når man har vært superflink så lenge, også vises det ikke på resultatet.

 

Har du mulighet til å gå tilbake på GR rapportene å se på en av ukene som du har vært fornøyd med vekttapet, å spise det samme denne uken som du gjorde den uken? Prøve med litt kopiering. Jeg har gjort det tidligere med godt resultat. Man kan jo ikke forvente at man går akkurat like mye ned, da det er mye som spiller inn med vektresultatet, men jeg får bestandig en liten aha opplevelse av å gå tilbake å se på hva jeg gjorde mine "gode" uker. Bare et lite råd.

 

Skjønner at motivasjonen har fått en knekk, men håper du bare bretter opp armene igjen å ikke ser bakover, men fremover.

 

Klem fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

Ingredienser:

1 stor mango

3 bananer

5 dl frosne jordbær

1 liten ananas

½ liter yoghurt naturell

1 boks vaniljekesam

smak til med litt kunstig søting om ønskelig (jeg bruker noen ss splenda)

 

Fremgangsmåte:

1) skrell fruktene

2) bland alt i blender eller med stavmikser

3) bruk ismaskin eller legg blandingen i fryseren 1 times tid til sorbeten kan formes til kuler i ønsket størrelse

4) frys kulene, og ta opp av frysen når du har lyst på litt å kose deg med

 

Jeg har ikke regnet ut kcal, men teller som regel to fruktrasjoner og to melkerasjoner når jeg tar en stor kule. NAM!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes nydelig ut MyOwn. Tusen takk! Har det meste foruten jordbær og vaniljekesam. Får ikke tak i vaniljekesam her, så om du har et godt alternativ, som jeg kanskje klarer å skaffe her i London, hadde det vært flotters. Tips taes i mot med takker og klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaniljekesamen gir litt mer fylde enn bare yoghurt, men den er ikke et must. Hvis du ikke finner noe lignende kan du bytte den ut med litt mer yoghurt naturell, og kanskje legge til frø fra en vaniljestang eller noen få vaniljedråper for å få vaniljesmaken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk lett vanilje yoghurt som jeg kan prøve å lage litt av. Eneste problemet mitt er at jeg har minimalt med plass i fryseren :) Skal prøve meg på halve oppskrifta i dag. Har ikke jordbær, men skal ha bitte litt lett jordbærsylte i. Skal regne kcal innholdet i tilfelle dette skulle bli en sukksess :)

 

Hvor mye er forresten en frukt- brød- og melkerasjon? Er det 50 kcal pr frukt- og melkerasjon og 30g pr brødrasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra registreringssiden er frukt 200kcal pr. dag, da blir det vel ca 65kcal pr. frukt. Da jeg gikk på kurs sa de at man burde fordele rasjonen på tre forskjellige frukter pr. dag som en huskeregel, da blir det sann ca riktig uten at man må veie og telle så nøye.

 

Melkerasjonen er også 200kcal pr. dag, men der kjenner jeg ikke til noen "regler" for fordeling utover dagen. Kanskje noen andre har hørt noe?

 

Brødrasjonen synes jeg å huske er 30 gram brød, 2 knekkebrød eller 20 gram kornblanding. Husker at første gang jeg skulle ha havregryn til frokost tenkte jeg at HALLO, dette er jo ikke nok mat! -men det ble det jo. Øynene trengte en del mer mat enn magen, som vanlig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krøp forresten til korset i går, stålsatte meg og gikk på vekta. Og takk og lov og tjodeliattndei!! så hadde den spreke uken gitt resultater på tross av utskeielsene i helga. Ned 800 gram, og det må jeg være fornøyd med. Så nå måtte jeg også lage meg en slik signatur som du har Yanthi. Håper du tilgir meg for plagiatet... :)

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Viljen til å gjøre noe gir deg evnen til å gjøre det.

 

Startvekt 12. april: 105 kg

Dagens vekt: 104,2 kg

Total nedgang: -0,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott nedgang MyOwn! Å det til tross for vinkveld å utdrikningslag. Må si jeg er riktig så imponert :)

 

Laget sorbet i går, men har enda ikke smakt på den. Har skrevet ned alt jeg har brukt, samt veid hvor mye det utgjør i vekt, før den gikk i fryseren, men må vell også veie nå etter at den er fryst, da vekten kanskje er anerledes. Halverte posjonen, men hadde egentlig litt for mye ananas, så håper at den ikke smaker bare det. Spent på resultatet. Ble ca 1,5 l sorbet.

 

Det er bare flott at du også har fått signatur. :) Det hjelper å ha det der både for motivasjon og påminning.

 

Her skinner solen, så nå skal jeg hjelpe min kompis med hagearbeid å samle litt TP.

 

Ha en strålende dag :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stempler inn for i dag. Har fri, men har masse jeg må gjøre på syrommet... Men skal føre inn hva jeg spiser i dag, og da blir det kanskje minimalt med kaker i bursdagen jeg skal i i dag. Det blir ikke mindre enn 4 bursdagsselskap på meg denne uken!!! :)åne: To av de skal vi ha selv, pluss at vi får besøk fra bergen i helgen. Uff... Dette skal bli en utfordring!!!

 

Så forferdelig dumt, KimPossible, at det går så tungt for deg fortsatt!! Men prøv å ikke gi opp!! Prøv å være standhaftig! Synes du er tapper, jeg, og håper du henger med videre her!

 

Yanthi: Grillmat er jo egentlig ganske sunt da.. Svinekjøtt er jo ikke så værst, og masse salat -grille maiskolber, sopp, grønnsaker generelt.. Kylling er det jo mange som griller. Og pølser er det jo rikelig av sunnere utgaver av nå. Og hamburger og pølsebrød får man jo i grove utgaver. Så grillmaten trenger du kanskje ikke frykte? Bare du ikke pøser på med alkoholen til maten da.. hehe..

Jeg er så heldig å ikke tåle grillmat... Eller, jeg tåler den hvis den er grillet på elektrisk grill, men ikke på kull og tennvæske. Jeg blir så sykt dårlig i magen, da. Det samme har mannen min også begynt å reagere på. Og vi er veldig nøye på å la tennvæsken trekke nok og brenne opp før vi legger på grillen... Merkelige greier, men...

 

Jeg har jo veiedag i morgen, men foreløbig ser det bra ut. Tenkte jeg fikk veie meg i dag, sånn i tilfelle jeg glemmer det i morgen.. hehe.. Har vært så svimete i det siste. Målte magen også, og har mistet litt der også. Totalt -8,5 cm på det breieste, som strengt tatt vel kan regnes som over hoftekammen.. Og -14 cm på det smaleste, så der har jeg ENDELIG kommet under 100 cm!!! *lykke*

 

Nei, nå må jeg få satt på en maskin med klær og begynne å sy gaven jeg skal gi i selskapet i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss du har mange bursdager denne uka Mammo. Men det merkes at du har hodet med deg i dine avgjørelser, å det viste jo målbåndet ditt også. Spent på rapporten din i morgen.

 

Legger med det jeg brukte i sorbeten. Synest den var bitte litt syrlig, og at ananassmaken var litt for fremtredene, men alike vell veldig frisk og god:

 

Banan: 140 gram, 125 kcal

Mango: 250 gram, 150 kcal

Ananas: 570 gram, 285 kcal

Lett jordbærsylte: 104 gram, 183 kcal

Yoghurt muller lett vanilje: 380 gram, 190 kcal

Splenda strø: 2 gram, 7 kcal

 

Hele blandingen utgjorde ca 1,2 liter og 1300g både før og i fryst tilsstand.

Dette gir 72 kcal pr 100 g. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

jeg kommer nok ikke til å fortsette med dette grete roede- opplegget, det funker bare ikke for meg. Jeg går ikke ned i vekt samme hvor hardt jeg har prøvd de siste 3 månedene, opp en kilo her og så ned igjen...og så opp igjen. Det er noe med sammen setningen som ikke funker på forbrenninga her.... :-/ men jeg blir vel her og holder kontakten likevel, vil jo gjerne se hvordan det går med dere. :)

Får se hva jeg blir å gjøre for å bli kvitt kiloene, dere skal få vite det når jeg har en fast plan, og hvordan den virker for meg. hvem vet, kanskje det er noe med stoffskiftet mitt som gjør at sunt kosthold og trening ikke er nok? jaja.

Stå på, dere er så flinke at. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at du ikke fortsetter på GR Kim. Men hvis du ikke synest det funket for deg, så finnes det sikkert noe annet der ute som vil passe bedre med din livsstil.

 

Det kan jo være som du sier at det er stoffskiftet. Det kan jo også være insulinresistens. Hadde det selv, men gikk 1 mnd på skaldemann dietten, så var jeg kvitt det. Grunnen til at jeg heller vil gå på GR enn feks. skaldeman er fordi det er det opplegget som passer best for meg og min livsstil, og som sagt er det kanskje noe annet som vil passe deg bedre.

 

Jeg har veldig stor tro på The Dukan Diet.

 

Prøv å sjekk litt hva som finnes av livsstilsendrings program. Du finner helt sikkert noe som kan hjelpe deg.

 

Men håper nå inderlig at du fortsetter å være her sammens med oss!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig Kim! Jeg skjønner godt at du vil forsøke noe annet når det går så tregt. Kan anbefale deg å se på http://www.ketolyse.no, det er mange som får hjelp av den dietten. Jeg har prøvd den selv, men for meg ble det alt for mye fett i kosten etter flere år med innbarka gr-filosofi, og i tillegg var jeg ikke blant dem som raste ned i vekt på denne måten, så jeg orket ikke å fortsette. Men en venninne av meg gikk nettopp ned 14 kilo med den på bare et par måneder, og den passer godt for dem som har insulinresistens. Er kanskje verdt å prøve.

Lykke til i alle fall, samme hva du velger å gjøre! Håper du får svar hos legen din på hva som kan være årsaken til at du sliter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å oppleve de gode bivirkningene av å opprettholde et sunt kosthold. Har fått en fantastisk god følelse av mestring, og da vet jeg at ting går rett vei. Bare jeg klarer å holde på denne følelsen så vet jeg at alle nei-tingene blir sååå mye lettere å motstå.

 

Det eneste jeg sliter litt med de siste dagene er å spise nok. Ser at jeg har hatt litt lavt kcal-inntak i starten på denne uken, så det må jeg jobbe med. I går kveld etter treningsturen visste jeg at jeg burde spise kvelds, men følte meg så mett, og da synes jeg det er vanskelig å presse seg til å spise. Laget en liten fruktsalat med vaniljekesam for å fylle opp fruktkvoten, men manglet fremdeles kveldsmåltidet. Tenker jo på at man ikke skal spise for mye om kvelden.

 

Dere andre: når er deres siste måltid om dagen, og hva spiser dere til kvelds? Er det dumt å samle opp mesteparten av frukten og spise det om kvelden? Jeg har gjort det fordi jeg vet at søtsuget kommer, og da er fruktsalat med vaniljekesam en reddende engel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAgens resultat: 89.3 kg. Dvs 400 gram ned siden torsdag. Greit nok, mtp at det har vært to bursdagsselskap og tur i helgen, og veldig lite trening. To nye selskap til helgen igjen, og rekker ikke å trene. Utrolig irriterende, altså! Dagene er fullstappa, og det bare baller på seg. Kunne forsåvidt tatt meg en tur nå, men skal på jobb om en time, og har allerede vært på jobb 5 timer før i dag. Og nå i pausen har jeg bakt en kake og handlet inn diverse til helgens selskapeligheter. Trenger rett og slett en pause nå, før jeg skal jobbe til halv elleve i kveld.

 

Ellers er det en litt sur dag. Fikk avslag på en jobbsøknad som jeg trodde jeg skulle få. Og som jeg hadde håpet å få. Jaja.. Får bare se meg om videre da... Og ikke nok med det, så brygger jeg på nok en omgang med forkjølelse!!! Er det mulig sier jeg bare! Er det tre uker siden jeg var ferdig med sist runde som varte i to måneder?

 

Jeg har en tendens til å spise for lite på formiddagen, fordi jeg tror jeg skal bli så sulten om kvelden. Men så blir jeg kanskje ikke det likevel, og så sitter jeg og har fått i meg for lite nok en gang..

 

Tror det skal gå helt fint å samle frukten til kvelden. Heller spise litt mer ila dagen da, så du slipper å bli sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyOwn: Har slitt med akkurat det samme problemet som deg. Jeg er nok kanskje litt redd for å spise så mye på dagen og tror at når kvelden kommer er jeg kjempesulten og kanskje går på en sprekk, men det er oftes det motsatte slik som med deg, at når kvelden kommer er jeg så mett at jeg ikke klarer å komme opp i rett antall kcal. Synes det er forferdelig å skal presse mat i seg på kveldingen får å komme opp i dagens inntak (noe som er blitt gjort en del ganger.)

 

Jeg har ingen klokkelsett på når jeg ikke skal spise mer for kvelden. Det går mer på om jeg er sulten eller ikke, og selvsagt på hvor mye kcal som er fortært.

 

Jeg sparer også all fruktrasjonen til kvelden. Synest det hjelper på kveldskosen med en god skål fruktsalat. Jeg bruker gjerne 16g opphakkede mandler i den slik at jeg kommer meg opp i antall hjerter og kcal. Det tilsvarer ca 100 kcal så det fører jeg opp på kveldsmåltidet.

 

Også så deilig at godfølelsen er kommet. Nå må du bare prøve å holde på den så godt du kan. Kanskje er du så heldig at du klarer å holde på den helt til du er i mål. Da blir veien så mye lettere :)

 

Mammo: Så synd med det avslaget. Skikkelig surt når man virkelig tror at man har klart det. Også forkjølelse nå igjen.... Ikke måte på hvor plaget du ble :)

Ser at du har vært å justert på delmålene dine. Det er kjempebra! Ikke bestandig kroppen er like samarbeidsvillig som hodet. 400g nedgang er jo bra. Spesielt med tanke på hvor opptatt du har vært den siste tiden. Da er det ikke bestandig like lett å planlegge å være forberedt. Å du har jo hele tiden gått nedover, selv om det kanskje føles litt treigt i perioder. Du er fortsatt med og står på. Når hverdagen roer seg litt, så skal du se at ting går litt bedre.

 

Vi får bare alle legge godviljen til, så klarer vi neste delmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går å i dag har ikke helsa strekt til, så da blir det ikke samlet noe TP. Men har vært flink med å være innenfor kalorimessig, selv om det er lett å kose seg med usunne ting da man synest så synn på seg selv :) I går spiste jeg en sjokolade mousse og en liten pose med potetgull med mindre fett. Det ble i underkant av 200 kcal, så da er det jo ikke så ille. For meg hjelper det å unne meg litt slike ting. Har også prøvd å holde meg helt utenom, men da sprekker jeg. Så for meg funker det å spise litt (men måteholden), enn å skulle nekte det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk rimelig greit den også, selv om det ikke ble så mye trim. Rakk en liten trilletur etter jobb som ga 266 trimpoeng, men det var alt. Gikk slag i slag frem til snuppas leggetid, og etter det var jeg så skutt at jeg avgjorde at det var greit å bare synke ned i armkroken til min kjære og nyte resten av kvelden sammen med ham.

 

Skal prøve litt mandler i fruktsalaten i dag Yanthi, takk for tipset! :)

 

Så har jeg en annen utfordring foran meg, og det er å begynne å trene litt styrke i tillegg til trimmingen. Jeg har både manualer og treningsmatte, så det er bare motivasjonen som svikter. Jeg synes det er så kjedelig...

MEN det må til, så nå skal jeg prøve å gjøre Zumba Flat-Abs videoen og få min kjære til å trene litt armer sammen med meg to dager i uka. Kanskje blir det litt gøyere å ta på seg singlet når vi skal til Kreta i juni. :)

 

Håper dere andre har en strålende dag! Her er det solskinn, så jeg håper vi får ut grillen i dag. :)

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Viljen til å gjøre noe gir deg evnen til å gjøre det.

 

Startvekt 12. april: 105 kg

Dagens vekt: 104,2 kg

Delmål til 17. mai: 100 kg

Total nedgang: -0,8 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hjemme med feber i dag. Ikke så mye, men håper at hvis jeg holder meg hjemme og i ro, så går det fortere over... Sto opp for en time siden, og så langt i dag har jeg spist en bolle og en banan... Ikke bra. Og kun drukket en dl jus. Når jeg ser det på trykk nå så skammer jeg meg så at jeg løper ut og tar meg et stort glass vann, sammen med vitaminer og omega 3...

 

Var jo på jobb til halv elleve i går, og var helt skutt når jeg kom hjem. Men noe positivt var det jo med jobben i går, og det var at vi dro på sykkeltur. Vel og merke bare 25 minutter sånn ca, men det gir iallefall 0.8 TP... (jobber på en bolig). Men i dag blir det ikke noen trimpoeng, nei. Helt pudding her jeg sitter..

 

Nei, nok syting. Når jeg er litt bedre så skal jeg se om jeg ikke får trent litt styrke jeg og. Har oversett den delen litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Takk for støtten og forståelsen, folkens, det gjør godt i et slitent og leit hode for tida. :)

Har faktisk prøvd ketolysekuren, for ikke så lenge siden (ifjor høst), men den måtte jeg slutte med etter en liten uke, jeg ble skikkelig dårlig av den. Men takk for tipest, likevel.

idag har jeg vært hjemme fra jobb, har hatt dundrende hodepine og vondt i ryggen. Sikkert fordi jeg sov skikkelig dårlig i natt. Har ikke klart å få ned noe mat enda i dag... ikke helt bra, men begynner å føle meg bedre nå, og har planer om å dra på butikken og handle litt snart. får lage et skikkelig godt kveldsmåltid for å veie opp for matmangelen i dag.

 

Har tenkt mye på hva jeg skal gjøre i matveien framover, for å gå ned i vekt.

Jeg kjøpte en bok for noen år siden, men som ble lite brukt, men nå føler jeg for å bruke den og oppskriftene i den, det er til og med en 4ukers meny i den, som jeg har tenkt å følge slavisk, så slipper jeg å tenke selv på akkurat det mens jeg venner meg på det.

Det er Fedon Lindbergs "naturlig slank" -bok

Grunnen til at jeg ikke brukte den noe spesielt da jeg først kjøpte den, var nok at den overveldet meg, ble altfor mye å ta inn. og så var jeg vel ikke motivert nok enda. Men nå har jeg lest den, og den virker nå i alle fall fornuftig, så jeg skal gi det et forsøk.

Men samtidig er jeg ganske desperat nå, så når jeg skal til legen på mandag, skal jeg høre om han vil skrive ut Reductil til meg... kan vel virke som en "enkel" løsning, men.

 

Så synd med den jobben da, Mammo. :-( og forkjølelsen også. Er ikke måte på som du har måttet plages i vinter. Krysser fingrene for at det ordner seg for deg. *klem*

 

Vel vel., klokka er halv 8, er på tide å finne meg noe mat, og handle litt.

Nyt våren og sola. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ketolysekuren BLIR man dårlig av med det samme, men det går over om man holder ut en uke eller to. Slapp, energiløs og dundrende hodepine er vanlig, det er en slags abstinens-reaksjon når man slutter å spise karbohydrater.

 

Fedon-boka har jeg også. Fornuftig filosofi, og det er ikke så uoverkommelig som det virker ved første øyekast. Jeg synes det var rart med alle de bønnene og linsene i kosten i begynnelsen, men nå elsker jeg det og bruker det fremdeles mye. Absolutt verdt et forsøk! Hvis du går inn på fedon sine internettsider kan du også lese om Eurodiet, som er en slags kickstart på kuren. Kanskje det er noe for deg for å komme i gang og få tilbake motivasjonen?

 

I januar ble Reductil trukket tilbake fra markedet pga økt fare for hjerteinfarkt. Se artikkelen her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=591218 . Dette vet selvfølgelig legen din mer om enn meg og det er ikke meningen å skremme deg, men jeg har i alle fall bestemt meg for å droppe tanken om å bruke den. Synes det høres skummelt ut...

 

Håper du finner en løsning snart, jeg heier i alle fall på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

så at reductil var trukket tilbake jeg også ja, men skal likevel høre med legen, om han tror jeg tåler det. Tror kanskje man skal la være å bruke det hvis man har høyt blodtrykk og dårlig hjerte og slikt fra før, men hvis man aldri har hatt problemer med det, tror jeg nå ikke det er så farlig. Må jo uansett følges nøye opp av legen underveis når man bruker det, for å kontrollere blodtrykk og helsa ellers.

 

Og angående den ketolysekuren, så tror jeg kanskje den kunne funket på meg, hvis magen hadde tålt det. :) men det er så mye fett i den, at magen ble skikkelig vond, og har hatt gallestensanfall nå de siste par månedene når jeg har spist for fet mat. Skal ikke være enkelt... hehe

 

Så det blir Fedon for fulle mugger, hjelper sikkert alene også det, men jeg er ikke 100% sikker på det... Så får vi se hva legen sier.

 

vel, tilbake til arbeid. :)

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over for min del, og takk og pris for det. Kjenner når helgen kommer så blir det færre måltider, lengere tid mellom hvert måltid, snop spising, forlite vann også blir det gjerne til at jeg hopper over fruktrasjonen da jeg har fått i meg nok kcal på usunne ting. Så det er mye jeg kan ta tak i å gjøre bedre.

 

Har kommet opp i svimlende 90 frimerker denne uka :eek:

Har vært syk, så da blir det til at man vil kose seg ekstra, men tror kanskje jeg strakk det litt vell langt.

 

Har bare samlet 2,2 TP i begynnelsen av uken før jeg ble syk. Tror det er den første uken jeg har hatt under 7 TP siden jeg begynte. (Foruten om påsken da jeg hadde helt fri)

 

I dag var vi invitert på barbeque med dessert og litt alkoholinntak. Er tung i magen og kjenner at slik kjøttmat er litt tungfordøyelig, så det blir spennende i morgen å se om det er noen nedgang på vekta, for akkurat nå kjennes det ikke lovende ut :D Også vanskelig å skulle beregne å notere ned noe som man egentlig ikke har peilig på hverken hvor mye det veiier, eller hvor kaloririkt det er, så dagens inntak føler jeg rett å slett blir gjettning. Men har nå i alle fall prøvd så godt jeg kan å notere ned alt.

 

Daglig kaloriintak ligger i snitt på 1658 denne uken. Synes egentlig ikke det er så himla galt med tanke på det høye frimerkeforbruket :)

 

Men nå gleder jeg meg bare til ukedagene slik at jeg klarer å rette opp litt av det helgen ødelegger :)

 

Kommer tilbake i morgen med veiieresultater.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme helgeproblemet som deg Yanthi. Plutselig har det gått alt for mange timer mellom måltidene, og da blir hele dagene feil med for høyt inntak om kvelden. Vi får bare være flinkere til å planlegge, og kanskje finne noen gode metoder. Spise-alarm på mobilen og en liten matpakke i veska kan jo være en løsning de mest hektiske dagene. Selvfølgelig blir alt vanskeligere med sykdom, jeg håper du kommer deg fort i toppform igjen. :)

 

Jeg kan rapportere 600 gram ned denne uken. Ikke svimlende mye med tanke på hvor mye jeg har trent, men jeg er fornøyd uansett. Ned er ned. Jeg er jo nesten 3 melangepakker lettere enn for to uker siden. :)

 

Jeg er veldig fornøyd med trimmen denne uken. Har gått turer hver dag unntatt fredag da det ble for hektisk. Lørdag og søndag kunne jeg skrive opp 800 og 900 trimpoeng! *stolt* Styrketreningen har jeg eeeenda ikke kommet i gang med, men det skal skje denne uken. Bort med dingle-armene!!!

 

Det ble litt vin på fredagen, men ellers i helgen har jeg holdt meg alkoholfri. På lørdags morgen fant jeg nemlig ut at jeg har en liten spire i magen... Gjett om jeg fikk hakeslepp da!!! Mannen min og jeg har gått rundt i en boble siden. Lykkelige selvfølgelig, men litt vantro og sjokka. Lillejenta vår blir 11 mnd i morgen, og skal allerede bli storesøster hvis alt går som det skal. Siden det er så tidlig er det selvfølgelig veldig hemmelig, så jeg føler at jeg bærer på verdens største hemmelighet. Da kan det være greit å skylde på gr-opplegget når jeg ikke drikker også. :D

 

Jeg kommer uansett til å fortsette her. Vet at man skal gå opp en meny når man er gravid, men jeg klarer jo ikke å spise nok som det er på meny 3, så jeg tar det litt som det kommer. Fortsetter som før, og når behovet for mer mat kommer får jeg justere. Hadde vært fint å fortsette nedgangen litt til før jeg begynner å legge på meg babykilo igjen.

 

Så jeg gleder meg til en ny, sunn uke sammen med dere!!

 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Viljen til å gjøre noe gir deg evnen til å gjøre det.

 

Startvekt 12. april: 105 kg

Dagens vekt: 103,6 kg

Delmål til 17. mai: 100 kg

Total nedgang: -1,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til dere MyOwn. Regner med at familieforøkelse var i deres tanker, men skjønner godt at gleden er stor når det bekreftes. Kjempeflott at du ønsker å følge opplegget fremover. Tror det kan være kjempebra, så slipper det kanskje å sitte igjen noe uønsket babyfett etter fødselen.

 

600g ned er kjempebra. Og hvis du har trent mye kan det ha noe å si for vektnedgangen. Før påske hadde jeg en periode på 11 dager hvor jeg spiste helt "korrekt", var ute med hunden minimum 1 time for dag samt trente etter jillian michaels 30 day shred. Gikk ikke ned et gram på de 11 dagene, men kjente jo at jeg ble litt strammere i kroppen.

 

Ser at du har spurt om sukkerfri brus. Jeg drikker det bare når vi er ute på restaurant å koser oss, også blir det kanskje en til to bokser med brus på helgekosdagen. Men ellers holder jeg meg unna det. Tror egentlig at disse tilsettningsstoffene ikke er noe bra for kroppen hvis det blir inntatt daglig. Alt med måte, ikke sant? Har egentlig ikke registrert om det gir noe utslag på vekta mi, så det vet jeg ikke. Men hører jo om andre som sier at det ødelegger for vektreduksjonen.

 

Jeg har hatt en nedgang på 1,2 kg denne uken. Forstå det den som kan :confused:

Men er jo selvfølgelig supergla. Nå er påskekiloene forsvunnet, samt 0,5 kg ekstra :D Målet for neste uke er å se 76 talle. Det hadde vært artig. Nå er det bare 2,2 kg igjen til 17 mai målet, så det føles litt mer overkommelg nå. Det bør jeg kunne klare på 3 uker. Krysser fingrene.

 

Blir ingen trening i dag heller. Skal bare ta det med ro til formen er helt tilbake til det normale.

 

Ønsker alle en riktig så flott uke!!!

Er kjempe optimist for tiden. Neste mål er innen rekkevidde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...