Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar
Gjest KimPossible

da er helga straks her! i allefall har arbeidslysten fordufta, og jeg er trett og slapp pga pollenallergien...

men i morgen er det fullt kjør hele dagen, tvilsomt om jeg kommer til å få i meg nok mat. får vel prøve.

Da blir det tut og kjør, og fest og skrål.... vømmølfestival er kjempegøy!! :-D

 

Håper dere andre får ei knakende god helg også, samme hvor dere er, eller hva dere gjør.

 

 

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

ned 100 gram til... 86 blank.

Må ta meg sammen litt her, nå går det veldig sakte. men ble ikke så mye trening forrige uke, som jeg ville, så da ble vel resultatet deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle visst vise seg å bli en begivenhetsrik vår, gitt... Nå er jeg tilbake fra bryllup på Kreta der vi endelig fikk koble av litt fra alt som har skjedd i det siste, og jeg har blitt nesten helt bra i foten etter mopeduhellet mitt. Jeg veide meg ikke etter ferien før etter jeg hadde gått jentebølgen i ei sabla fart i et håp om å gjøre opp for litt mye mat på turen, men det har nok kommet et feriehalvkilo... Menmen, gresk mat er så fantastisk at jeg må innrømme at det var verdt det... ;)

 

Og gjett hva som har skjedd NÅ da? Jeg er gravid igjen!!!! Og det før jeg i det hele tatt har hatt mensen etter spontanaborten! Dette er helt vilt, jeg kjenner at det har vært så mye følelser og styr nå i det siste at hodet er litt tomt. Skulle jo ha hoppet i taket i ekstase, men er jo bekymret for å miste igjen, samtidig som kiloene ligger og lurer i bakhodet hele tiden. Jeg vil ha dem VEKK VEKK VEKK!!!

 

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne nå, men sunt kosthold hjelper jo alltid, så jeg håper jeg klarer å være veldig flink nå i ukene som kommer før ferien.

 

Heier på dere som går nedover stadig vekk, og håper jeg snart kan vise til positive resultater her også, annet enn på graviditetstestene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majanne

Gratulere MyOwn!!!

Fikk gåsehud når jeg leste innlegget ditt. Klart du blir bekymret men prøv å nyt tiden framover

Men lev sunt, og gå masse det er bra for deg og barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen, MyOwn! ;)

 

Her går det trått for tiden. Jeg har null energi, og har halsbetennelse for 5 gang siden februar!! Penicillinkur nr 3.. Nå MÅ det være nok av dette sykdomsgreiene, altså!!!!! Vekta ligger og svaier mellom 87.8 og 88.2... Så tror målet mitt må være at jeg holder meg på ca 88 +- til sommerferien er over. Tror jeg skal si meg fornøyd med det, når jeg ser hvordan det har stått til de siste ukene her... Det værste med denne halsbetennelsen er at jeg blir så sulten av det!! Av en eller annen merkelig grunn... ikke skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min ferie over for denne gang. Har hatt masse besøk her i London, vært i Norge en tur og i tillegg har jeg ligget syk en uke. Men alt i alt har det vært supert med ferie. Mange godværsdager har det også vært.

 

Jeg beklager så mye at jeg ikke har vært tilstede for dere andre i denne perioden. Har vært minimalt på nett. Tror kanskje jeg har kikket innom her 2-3 ganger iløpet av denne perioden. Har ikke hatt noe fokus på vekt eller mat denne tiden, og det vises jammen meg på vekten. Opp hele 4,6 kg på denne ferien. Fikk sjokk da jeg gikk på vekten i dag!!! Så i stede for å ha gått ned 8,2 kg før ferien, så er jeg nå tilbake på 3,6 kg nedgang siden i januar. Trodde 80 tallet var et tilbakelagt stadie.... Vet jammen meg ikke om det har vært verdt å slippe GR taket så fullstendig da jeg vet hvor mye jeg har slitt får å komme meg ned de kg, selv om det har vært noen fantastiske dager.

 

Så mitt råd til dere som enda ikke har hatt ferie. Ikke mist hodet i denne perioden. Nå må jeg bare brette opp armene også får vi se hvor lang tid det vil ta før jeg er nede igjen på det jeg var før ferien.

 

Jeg er i alle fall tilbake igjen for fult, å mitt langsiktige mål er å klare 15 kg før jul. Det er 2,5 kg pr mnd.

 

Er dere andre også med på å klare det?

 

Gratulere så masse med gladnyheten MyOwn!

Så synd med den halsbetennelsen Mammo. Når skal mandlene taes?

Hvordan går det med deg Kim? Går du enda på de pillene du fikk fra legen, funker de?

 

Første dagen med GR etter endt ferie. Godt å være tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst Yanthi, så må man ikke være på ferie for å ese ut! Jeg har gått opp 2 kilo i løpet av de siste 3 ukene! Jeg må innrømme at spontanaborten i mai har gjort at jeg er livredd nå for at det skal skje igjen, og dermed har turene mine blitt bare rusling og jeg er veldig passiv. Da vet jeg jo hva som skjer...

I tillegg har jeg mista helt taket på maten. Da ber man jo om det, men det er kjipt likevel. Nå er jeg nesten tilbake der jeg starta.

 

I går satt jeg og så gjennom noen bilder fra Kretaturen vår, og da ble jeg skikkelig deppa. Kan ikke huske at jeg noen gang har sett sånn ut, og orker nesten ikke tanken på å vise meg for folk. Jeg er jo så SVÆR!! *grøss*

 

I forrige uke meldte jeg meg på internettkurs for gravide og ammende som starter 19. juli, rett etter at vi kommer hjem fra to uker i Spania. Dermed blir utfordringen min å holde fortet frem til da, og så håper jeg at jeg får litt ekstra hjelp og motivasjon når kurset starter. Slik kan det i alle fall IKKE fortsette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hei folkens. :)

Nå er det en stund siden jeg har vært her og kikket, ser jeg.

Jeg bruker fremdeles de pillene fra legen ja, men ikke 3 per dag. det blir alt fra 1 -3, alt etter om jeg spiser fet mat.

Men de siste 2 ukene nå, har det vært tungt, pollenallergien har slått meg helt ut. KJempedårlig til å spise riktig mat, men har vært flink å trene i alle fall. Denne uka er jeg stlt av meg selv, jeg har vært SUPERflink til å trene. Skulle ikke tro det på vekta, men.... 4 kg ned siden start i januar.. :-/ men håper kroppen "slipper" taket på noen kilo igjen snart, den har visst slått seg i vranglås.

 

Jaja.

Happy sankthansaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Nå er jeg pokker meg lei av å ikke gå ned noen ting. Veide meg i morges: 87,6!!!! det vil si ned 2,4 kg på 5 (!!!!!) måneder! Det er for dårlig, og jeg skjønner det ikke.

Jeg slutter med de pillene fra legen nå, de funket bare de 2 første ukene, etterpå har de bare vært problem, ødelegger undertøyet mitt og gjør at jeg lukter vondt. :) forbanna...#%@&!!!!! for å si det sånn.

 

Så nå er det krig. Naziregime i matveien, og treningsveien. Superhard krig i minst 14 dager nå, så skal vi se da, om ikke fettet gir seg, og kommer seg vekk fra meg.

 

GRRRR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Liker innstillinga di Kim!!!

Jeg er med på krig mot fettet!!!!

 

;)

 

PS: Har veiing på torsdager fremover. Har foreløbig satt opp en 8 ukers plan fremover til å gjøre en iherdig innsats i mat og treningsveien, så får jeg se hvor mye jeg klarer å gå ned når jeg følger GR opplegget en kurslengde.

 

Skal prøve å rapportere inn her en gang for dag fremover.

 

Lykke till!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Hei hei.

 

Ja da var det snart helg igjen :D

Synest det er skikkelig vanskelig å prøve å holde på de sunne valgene nå på sommeren. Har bare lyst på noe leskende å drikke, BBQ, ferske jordbær med sukker og fløte og is. Mye is for å kjøle seg ned i denne varmen som vi har hatt nå kjempelenge.

 

Gårdagen gikk forsåvidt greit. Ble kinamat, men var veldig moderat og samlet kaloriinntaket ble på litt i overkant av 1500.

 

Trente ikke noe i går, så det må jeg ta inn før neste torsdag. Minimum 7 TP i uka, men skal prøve å ligge på 10

 

Vannmessig gikk gårdagen supert. Så på det punktet er jeg kjempefornøyd.

 

Ellers må jeg jo bare stå på. Håper at gårdagen var siste gang jeg så 8 tallet først på vekta. Trodde jeg hadde vinket det bort allerede i begynnelsen av mars, men så feil kan man ta :eek: Selv om 900 gram er mye for meg iløpet av en uke, så kan det jo hende det går siden det er først nå jeg har begynt å ta tak i tingene igjen ;)

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Enig med deg, Yanthi, der er vanskelig å styre unna alt som er godt nå når det er sommer. Får bare gjøre vårt beste. ;)

Jeg har vunnet siste ukes krig mot vekta, og gått ned 1,6 kg!!!!! helt utrolig. Gjør meg bare enda mer gira, så nå tar jeg det samme denne uka også.

En uke av gangen, finne ny motivasjon når hver uke er unnagjort, og det kommer til å gå kjempebra. Var fryktelig sulten de første 3 dagene forrige uke, men tror noe av det ikke var "reell" sult, jeg følte meg sulten fordi jeg ikke fikk spise noe der og da. Planlegging hjelper veldig. Men jeg blir jevnt sulten np, det går ca 3-4 timer fra jeg spiser, og så er jeg sulten igjen. Vel, er litt sulten nå også da, men det blir ikke lunsj før klokka 12, siden frokosten ble inntett klokka 9, etter en rask halvtimes gåtur i sola.

 

ENDELIG er sommeren kommet hit også. Den kom på fredag. Før det har det regnet og regnet og regnet. og vært mellom 4 og 12 grader!!!! trøndelag, ass... ikke et sted med stabilt sommervær.

 

Så nå skal jeg ut og sole meg, og lese litt i en god bok.

 

Kos dere, og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Det må jeg si!!! Kjempeflott resultat. Det oser videre motivasjon med et så bra resultat, og det smitter over på meg :)

 

Må ærlig innrømme at jeg syndet i helgen. Samboern hadde bursdag i går, så vi tok den helt ut både på lørdag og søndag. Gikk på vekta igjen i dag å da viste den 81,1 :eek: Nesten helt tilbake der jeg startet i januar.

 

Skal si at de innbarka uvanene som jeg hadde kjempet litt bort de fire første månedene av året har virkelig satt taket i meg igjen, å det er jammen meg ikke lett å få de til å slippe taket igjen. Føler jeg begynner helt fra topp igjen, men ned skal jeg! Så i dag har jeg satt ny startdato på GR siden min, slik at jeg begynner helt på nytt igjen. Glemt er det som har vært, nå ser jeg fremover :D

 

Som du sier kim. Vi må bare jobbe dag for dag, og uke for uke, så har det fort gått både en å to mnd, å så er vi pludselig blitt 5 kg lettere ;)

 

Og som jeg skrev tidligere, så er mitt mål fremover å klare minimum 2,5 kg nedgang pr mnd. Som bør være veldig realistisk og overkommelig. Det vil gi -15 kg til jul.

 

Er du med på det Kim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Ja, det er jeg absolutt med på! :D

gamle vaner er vanskelige å vende, vet du, sliter en del med det der jeg også, men er også kommet fram til at noe må man jo kunne unne seg.

Hvis ikke klarer ikke jeg det, tror jeg. men kun en gang i blant, ikke hver dag, sånn som jeg har gjort.

Jeg har en sånn konstant sulten dag i dag, og det er litt slitsomt, siden jeg først nå kjenne at jeg har skikkelig bihulebetennelse. ;) Har hatt problemer med bihulene noen år nå, jeg kjenner ikke at jeg har betennelse før det er gått minst en måned.... Og nå har jeg hatt det en stund, kjennes det ut som. sist jeg hadde det, gikk jeg 1,5 år med det!! nå er jeg kjempeslapp og trett og tett i nesa, og dundrende hodepine. vondt i ansiktet også... syte og klage.... men jeg hater det virkelig, det er vondt, og jeg orker ikke trene når jeg er i sånn form. tror ikk leg bør trene heller, så jeg får ta det litt rolig, holde meg til gåturer og sykkel, til formen er bedre, må skaffe noe medisiner så jeg blir kvitt det.

 

slappe av litt til, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Tror nok du må lytte til kroppen når den sier i fra. Synd at du skulle være så plaget med bihulen. Håper den ikke sitter i så lenge denne gangen.

 

Har ordnet meg med en belønningsordning etter hvert som jeg klarer målene. Den er som følgende:

 

*Etter hver endt måned som jeg har klart å gå ned 2,5 kg så får jeg unne meg noe til 300-400 kr. (De månedene jeg klarer mer, får jeg ikke belønningen før måneden er slutt. Og de månedene jeg ikke klarer det, er de ingen belønning ved månedens slutt, så begynner jeg med ny 2,5 kg nedgang neste mnd.)

*For hvert 5 kg nedgang får jeg en belønning i form av 2000 kr.

*For hvert nye 5 kg nedgang, så øker beløpet med 1000 kr.

 

Kan ikke huske sist hvor jeg har brukt så mye penger på bare meg, og det jeg ønsker, så kjenne at denne belønningen er stor motivasjon til meg.

 

Pengene skal gå til alt fra klær, hårklipp, massasje m.m :D

 

Til nå går det bare flott, så er spent på hva resultatet blir ved neste veiing, så fremst jeg klarer å følge denne stien :)

 

Motivasjonen er i alle fall på topp for tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine1

Hei, ser det er noen her som er veldig aktive til å skrive her inne, så er jeg bare litt nyskjerrig, på hvor ofte dere trener i uken, hvor lange økter dere har og hva dere somregel trener? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå er det lenge siden jeg har vært her. Tror jeg har trengt en pause -mentalt.. Fysisk burde jeg nok ha fortsatt, men... Har gått opp 2 kg, men sålenge jeg vet hvorfor, tar jeg det ikke så tungt. Håper å få vært litt aktiv når vi er på ferie i spania de neste to ukene. Det vil kanskje varmen bestemme litt for meg, da.. Vi drar på lørdag.. Vekk to uker og så kommer vi hjem i to dager for så å dra videre til foreldrene mine en uke til slutt.. Har tilgang på svømmebasseng like ved leiligheten, så litt svømming skal det iallefall bli. Men hvordan det blir matmessig de to ukene i varmen kan bli spennende å se. Skal prøve å ha hodet med meg og velge saftis istedetfor fløteis.. og vann med smak før brus og jus. Men det blir nok en del av hvert, kjenner jeg meg selv rett...

 

Har trent null de siste ukene. Har ikke hatt energi og overskudd til å kunne trene, og det merker jeg godt. Satser på å være i farta igjen når vi kommer tilbake fra ferien...

 

Ser du er i siget KimPossibe! Så flott!! Og motiverende for oss andre! Krysser fingrene for at du når målene dine Yanthi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Hvor fint det var å se deg her inn igjen. Har savnet deg jeg ;) Joda, det er greit å få litt mental pause. Hadde behov for det selv kjente jeg, men jeg var desverre etter en mnd fra opplegget rett tilbake til gamle synder. Også fortsatte jeg nesten en mnd til før jeg begynte å ta tak i ting igjen, å da var pludselig 8,2 kg nedgang redusert til bare 3,2 kg nedgang, å det var surt. Ville nesten grine da jeg prøvde klær i størrelse 42 som passet etter min nedgang, som jeg ikke lenger kan bruke. Er tilbake på størrelse 44. 5 kg er jo ca en klesstørrelse, å det merker jeg virkelig nå :mad:

 

Men nå er jeg igang igjen, å har nytt fokus og giv frem mot jul, for NED skal vi, ikke sant!?!

 

Så mitt råd til deg, kos deg masse i ferien, men ikke mist hode helt slik som meg :D

 

Hvordan var forresten bryllupet til din søster?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Jeg er langt ifra en treningsnarkoman :D

 

Jeg har den filosofien at jeg prøver å bevege meg slik jeg ønser å holde meg i bevegelse i fremtiden. Altså ingen skippertak eller overiver på treningsfronten her i gården ;)

 

Jeg går en tur med hunden for dag. Kan variere fra 30 min til 3 timer. Alt fra ruslig til rask gange.

 

Ellers varierer jeg imellom å kjøre litt pilates (30 min), cardio ball (1 time) eller en økt med 30 day shred dvden (20 min) og litt styrkeøvelser for å stramme opp/tone (10 min). Rundt 3 ganger i uken, så fremst jeg er frisk å rask. Alt dette gjør jeg hjemmenfra.

 

Så samlet sett alt fra 7-20 trimpoeng i uken. Snittet ligger vell på 10 pr uken.

 

Håper det var greit nok svar.

 

Klem fra London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine1

Hei Yanthi.

Tusen takk for svar, jeg må nok bli litt bedre, går vel bare en times tur 5 ganger i uken ca, blir så umotivert av å trene styrke, for da går jeg alltid litt opp i vekt, selv om jeg vet det bare er muskler og ikke fett, er det så kjedelig å det på vekten. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Jeg synest 5 timers gange for uken er bra trim Martine. Det vil vel gi rundt 8 TP i uken alt etter hvor fort man går. Jeg vil anbefale bare til pilates trening fra en dvd på 30 min kanskje 3 ganger i uken. Da får man strammet opp huden og tonet musklene. De blir lange, og ikke bulkete av denne type styrketrening kontra vekt trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Så hyggelig å se flere her inne. :D

Jeg er blitt bedre i bihulene nå, så formen er stigende. har ikke trent noe på 14 dager, men noen gåturer og bittelitt sykling har det blitt likevel.

Blir nok mere trening igjen til uka, når jeg har 100 % ferie, og skal bare være hjemme. Da har jeg god tid til å fokusere på mat og trening.

Jeg må innrømme at jeg snikveide meg i dag... jeg er så nysgjerrig!! Men JIPPI, jeg har gått ned 0,8 kg siden mandag!! Håper jeg ikke legger på meg igjen til mandag nå da. stillstand eller nedover, så er det greit, fram til da. :)

Nå skal jeg slappe av resten av kvelden.

 

Ha en flott helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

sa jeg bedre i bihulene? jeg tok feil. slapp form, er stort sett svimmel, tett på en side i nesa, hodet er et eneste stort trykk, og venstre øre er tett det også. bah. så nå bærer det strax til legen. igjen.

 

men den gode nyheten, er at naziregimet fremdeles funker, selv om jeg ikke var like streng forrige uke. var streng nok da, har gått ned enda 0.9 kg. :D

 

håper dere har det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...