Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Ja da var den første uken over, og jeg har syndet stort. mandag, tirsdag og onsdag gikk veldig bra hvor jeg fulgte opplegget til punkt å prikke, torsdag gikk helt ok, hvor jeg skrev ned alt jeg spiste. hadde inntak på litt i overkant av 1700 som er litt mye, men akseptabel. Men resten av uka har jeg gjort alle feil som kan gjøres når man skal prøve å slanke seg. Dette har medført ytteligere 500 g økning :D så nå kan det hende jeg har sabotert meg selv i forhold til målet som var 2,5 kg nedgang denne måneden, nå som den har økt til 3 kg.

 

Kjenner jeg er ganske irritert på meg selv som ikke klarer å holde fokus på målet om å gå ned i vekt. Er utrolig mye vanskeligere å komme tilbake til gode rutiner da jeg har vært borte fra opplegger så lenge. Tenk at uvanene mine kom rett tilbake da jeg sluttet å notere ned det jeg spiste. Har tenkt på om jeg skal melde meg på internettkurs, men akkurat nå er pengekassa litt for tom til det. Målet er jo at dette skal være en endring av vaner/livsstil, som igjen gir positive ringevirkning i form av vektnedgang og bedre helse. Kanskje fokuset bør flyttes mer mot livsstilsendring enn slanking.

 

Kjenner jeg er litt "fed up" av meg selv nå, men det er vell bare å ikke se seg tilbake. Kan ikke gjøre noe med det som har vært uansett. Er vell kanskje bare en erfaring rikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar

Så flott at du klarer å holde fokus på de rette valgene Kim. Super nedgang :D Du har vell allerede klart de 2,5 kg denne måneden? Jeg har ikke gitt opp enda. Skal prøve å gjøre ting rett fremover, så får vi se.

 

Sier det igjen: synd med en bihulen din. Håper du blir bra igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

jeg er i mål med 2,5 denne måneden ja, er blitt - 2,6 faktisk! så nå krysser jeg fingrene for at jeg klarer et par kilo til før måneden er omme. det hadde vært noe det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

slanking er noe tull egentlig ja, Yanthi, det må nok varige endringer til for at det skal fungere. Men det er pokker så vanskjelig å endre de gamle vanene, desverre, det har jeg merket de siste par-tre ukene.

Jeg ble så stressa av all den kaloritellinga og jeg, at det ødela sikkert for meg, stress er ikke bra på noen måte.

Håper på at du finner tilbake til det som fungerer for deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gått atter en uke og det er tid for å reflektere over uken som har gått.

Mye bra, men enda masse som kan bli bedre. Har bare samlet 4 TP denne uken, noe som må bli betydelig høyere til uken som kommer. Vann inntaket har jeg vært veldig fornøyd med frem til helgen, det samme med fruktspisingen. Veldig bra helt til helgen kommer. Kaloriinntaket pr dag har vært greit noe høyere på lørdag og søndag. Min største feil ble vell fastfood levering begge disse dagene. Pluss at det også ble en bitte liten pose m&m's peanut på kino i går. Ser av dette at det er helgene som nok blir det største problemet fremover, men slik er det vell med de fleste.

 

Resultatet i dag er ned 1 kg, å det er jeg veldig fornøyd med.

Men det er enda 2 kg igjen i forhold til det jeg satte meg som mål denne mnd.

Kan enda gå, men da må jeg være mye flinkere enn det jeg har vært til nå.

 

Så da er det bare å stå på, så når man kanskje målet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Grattis yanthi, det er kjempebra! Håper det går veien for deg nå. :D

Selv har jeg gått opp 300 gram fra forrige gang, men noe annet var ikke å forvente, siden jeg har hatt både samlivsbrudd OG gjenforening iløpet av den uka. :-/

Så da ble det litt trøstespising før alt ordna seg.

Vel, nå er jeg "back on track", så håper jeg å se 84 og noe på vekta til mandag. :)

(85,4 i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra det ordnet seg igjen for deg og samboern din. Ikke lett med samlivsbrudd og skjønner godt at det ble litt trøstespising.

 

For min del har jeg gått opp 600g i uken som har vært. Kombinasjon av at jeg ikke har vært mentalt forberedt, sykdom og at jeg har perioden.

 

Ønsker så inderlig og komme tilbake slik jeg hadde det mentalt med meg selv i den perioden det faktisk gikk nedover. Hos meg er det nok mest der det ligger.

 

Føler jeg har prøvd å prøvd i lengre tider å gjøre noe med vekten, men har vell aldri vært disiplinert nok. Når man føler at man ikke klarer å nå målene man setter seg, blir ting så mye mørkere.

 

Har funnet meg et nytt slagord som forhåpentligvis hjelper meg litt på veien fremover.

 

"I rather suffer the pain of discipline than the pain of regret"

 

Tror hvis jeg har det med meg, så kanskje man prøver litt hardere enn tidligere.

Ønsk meg lykke til :) Neste mandag viser vekten nedover igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hei Yanthi.

Jeg har det på akkurat samme måten selv, det med at det er mest mentalt. Jeg klarer liksom ikke å holde motivasjonen oppe mer enn et par uker av gangen.

jeg har gårr opp 400 gram denne uken jeg også, så det ble ikke som jeg håpet. Men det skjønte jeg, siden jeg var i bryllup i helgen, og da ble fristelsene for store, spesielt ostekaken.... nom nom. :-P

 

Lykke til videre da, så ska vi gå ned i vekt til neste gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien over for meg også, og feriekiloene er på plass som vanlig. Men nå tar jeg tak! Jeg begynte på internettkurs for gravide og ammende for en uke siden. Har veie- og måledag onsdag nå siden jeg skal sende kursrapporter på torsdager. Snikveide meg i dag og det ser ut som jeg har gått ned over en kilo den første uka, så det blir spennende å se fremover hvor lenge jeg klarer å holde svangerskapskiloene i sjakk. Håpet er selvfølgelig å ikke gå opp noe i det hele tatt, men det er sikkert et litt drøyt håp siden jeg gikk opp 14 kilo forrige graviditet tross mye trim.

 

Men ellers er i alle fall alt som det skal være nå. Siden jeg mistet sist fikk jeg en ultralyd i forrige uke, og der var det en liten flekk med hjerteslag og sprellende armer. Da håper jeg at alt går bedre denne gangen, og har begyt å tro på at jeg faktisk skal få lille nummer to i februar.

 

Håper dere holder koken både på ferie og hjemme. Jeg har forresten et fantastisk tips til dere som liker jordbær og som meg synder litt for ofte med vaniljesausen; Lun appelsinsaus!!

 

Oppskrift:

Kok opp noe desiliter god appelsinjuice og kunstig søting. Putt så oppi to stjerneanis og en vaniljestang (skrap ut frøene og ha de oppi, så resten av stangen) og kok det i 3-4 minutter. Spe til passe tykkelse med maizenna.

Ta ut stjerneanisen og vaniljestangen, la det avkjøles i noen minutter og hell over jordbærene mens sausen fremdeles er lun. Det er himmelsk!!

 

Bon apetit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 1,3 kilo denne uken! Endelig!

 

Får litt bedre struktur nå som jeg går på internettkurs, blir litt mer press på å gjøre ting riktig merker jeg. Håper det virker videre også, da kommer jeg langt i å begrense vektoppgangen i svangerskapet.

 

Håper dere andre har det sommer-supert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott nedgang MyOwn. Ja det gir nok et ekstra press å gå på et kurs. Vurderte det selv nettopp, men hadde rett og slett ikke nok penger til å kunne hive meg på et kurs akkurat nå. Men jeg er i gang, å er veldig spent på hva vekta viser på mandag. Har ikke snikveid meg noe. Her gjelder det å ha nok selvdisiplin hele veien :D

 

Så flott at alt var bra med den lillle på ultralyd.

 

Hvordan går det med deg Kim? Har du hodet med deg, eller er det følelsene som får styre?

 

Går veldig bra matmessig med meg, men jeg har ikke fått trimmet så mye som jeg hadde planlagt. Super kink i nakken. Det er så vondt, å utrolig hemmende.

 

Men, men. Jeg gjør så godt jeg kan.

 

Lykke til videre. Nå er vi i gang igjen for fult, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hei jenter.

Håper alt står til bra med dere. :D

Her går det bra, synes jeg. sånn bortsett fra i matveien da, der blir det ganske halvhjertet, må jeg innrømme. jeg orker liksom ikke tenke på det akkurat nå. ikke så mye i allefall.

Det blir nok bedre etterhvert, jeg må bare få hodet på rett plass først. så jeg tror ikke jeg klarer å gå ned noe til mandag, desverre. men det får tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere jenter, jeg blir nyskjerrig på dette, jeg har nettopp blitt medlem på dette.. jeg skal gå ned ca 25 kg, og det trenger jeg motivasjon og hjelp til. dere motiverer, og hjelper hverandre her, så lurte på om jeg kunne få snakke litt her sammen med dere?

 

Rebecca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere jo bedre, ikke sant!!!!

Fint om du kan fortell litt om deg selv. Går du på kurs, eller skal du klare livsstilsendringen på egenhånd?

 

Vi er i alle fall her og snakker om både oppturer og nedturer.

 

Fint å ha en plass med likesinnede :D

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kim.

 

Hvorfor så halvhjertet for tiden?

Skjønner godt at vekten har gått litt oppover den siste tiden med "problemer" på hjemmefronten og med bryllup, men ikke depp av den grunnen, det er bare å kjøre på. Husker du ikke avtalen med 2,5 kg pr mnd? Jeg klarte jo ikke det denne mnd, men det skal jeg jammen klare nå, og det skal du også, ikke sant!!!! :D

 

Klem fra London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Klart jeg husker avtalen! :D

Hvis jeg klarer å gå ned 0,7 kg til mandag, så har jeg klart det. (jeg har jo i utgangspunktet klart det, men de siste 14 dagene har jeg jo lagt på meg nettop 0,7 kg, så.... Jeg skal være klar for 2,5 nye kg ned i august, jeg må komme tilbake i den gode planleggingsdelen. der jeg skriver ned en plan for hva jeg skal spise for hver dag, for da er det ikke noe problem å klare det. det er som nå, når jeg ikke har hatt noen plan, at utskeielsene, og kiloene, kommer på igjen.

 

Dette klarer vi! Yes!

 

Velkommen i "gjengen" Rebecca. :)

 

Ps, grunnen til halvhjertetheten er vel å gå fra ferie, tilbake til jobb, og begynne med studiene samtidig... har hatt nok med å tenke på det denne uka. men, har kommet veldig godt i gang nå, så til uka blir det bra. Jeg skal sette meg ned å skrive meny for neste uke på søndag.

 

Jeg har forresten klart å prøve meg fram i oppskrifter, og nå kan jeg lage min egen pekingsuppe (min favoritt!!), den blir fryktelig lik den man får kjøpt på restaurant. nom nom, lagde over en liter suppe til meg, sambo'n og mamma tidligere i uka, og alt ble spist opp. Og det er jo så sunt også, nesten bare grønnsaker. litt kylling eller reker (eller begge).

Når jeg har fått "perfeksjonert" oppskriften litt, så kan jeg legge den ut her, hvis noen av dere har lyst til å prøve den. :D

 

Ha en super helg, folkens!

(og, hvis det kommer et band og spiller i nærheten av dere, som kaller seg The Raggle Taggle Gypsies, dra og hør på dem, de er kjempebra!!!! hehe. jeg var og hørte på dem i går, nemlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig hyggelig at jeg få være med her.

 

takk for hyggelig velkomst!:D

 

jeg har nettopp begynt på er roede maxi kurs, for jeg skal nemlig gå ned 25kg, når jeg først har begynt, jeg har fått bøkene så alt er i orden, jeg begynner til tirsdag med å sende rapport. så dette skal bli spennende.

 

jeg syntes det virker veldig innviklende å telle kalorier på denne måten, men det er sikkert bare fordi jeg ikke har gjort dette før.

 

jeg er ei jente på 19 år som har slitt med vekta mi i mange år. nå er jeg lei av blikk og at jeg ikke føler meg komfertabel med meg selv. jeg vil like kroppen min. derfor må det skje noe. hvor mye er det dere bruker på mat i uken?? i forhold til at det skal være sunt, og er det ikke slitsomt å telle de kaloriene hele tiden??

 

Takk for støtte og velkomst av dere:d

 

Rebecca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hei Rebecca.

 

Det er en overgang, det der med å telle kalorier, jeg gikk veldig lei av det selv, og grethe roede- metoden fungerte ikke for meg, men jeg vet det har fungert veldig bra for mange. :D jeg har gått over til mere fedon lindberg-måten... spiser lite ris, potet, brød og pasta (rett og slett karbohydrater). Jeg spiser veldig mye grønnsaker og salat, ikke så mye frukt. og til hvert måltid spiser jeg "protein" (kjøtt, egg, fisk og meieriprodukter) på samme størrelse og tykkelse som håndflata mi. - på den måten får jeg i meg riktig mengde med det jeg trenger, uten å måtte telle kalorier..

 

Jeg har lagt sammen regningene mine i matbudsjettet for hver måned, og er kommet fram til at jeg bruker ca 500 kroner i uka på mat. Det blir stort sett det samme om man er to også, har jeg og samboer'n funnet ut.

Det er faktisk mye billigere å spise/handle sunt, enn usunt! jeg trodde det var omvendt, men jeg synes nå i allefall det er billigere med sunn mat, sånn i lengden. og så er det mye bedre. :)

 

nå skal jeg strax ta kveld. snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

JA! hurra for depressive helgen... det gjorde i allefall at jeg gikk ned 1,4 kg (tror jeg det er) fra forrige mandag! sjeldent. :)

 

Så nå har jeg gått ned 3,2 kg siden 28 juni. :D fornøyd.

 

Vekt i dag: 84,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen overstått, jeg skal ha i meg 1900 kalorier om dagen i dag fikk jeg i meg 1850... fornøyd jeg med det:P

 

blir bedre i løpet av uken tenker jeg... kos dere videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...