Gå til innhold

Ned 25 kilo.... hjelp, det blir tøft.


Gjest KimPossible

Anbefalte innlegg

Håper og at morgendagen blir lettere for deg, KimPossible! Prøv å ikke tenke på mat. Vet det ikke er så lett, men... Selv tenker jeg veldig lite på mat egentlig. Men så gjør jeg det jo likevel, for alt må jo registreres her inne, men det hjelper meg å la være å ta den ekstra sjokoladebiten, for det slår så ille ut her.. Men det er mye lettere å holde kaloriene i sjakk med knekkebrød enn brødskiver.. og av og til får jeg det til og med for meg å ta en gulrot når jeg er sugen på noe, istedet for julekakerestene som står i boksene på kjøkkendisken...

 

Uff, ble litt rotete svar dette, men håper du skjønner hovedpoenget iallefall.. ER litt trøtt nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 465
  • Created
  • Siste svar
Gjest Smukkeline

En ting som funker for meg er å bestemme meg hver morgen om hva jeg skal spise i løpet av dagen, så taster jeg det inn her og ser hvor jeg må gjøre justeringer... På kvelden ser jeg da over at det stemmer med inntaket - krever litt tid selvfølgelig.. men er i alle fall vært et forsøk...

 

Masse masse lykke til!!!

 

Smukkeline :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Så koselig å høre fra deg smukkeline :)

Er veldig enig med deg på det punktet. Da jeg gikk på "ordentlig" GR kurs så brukte jeg å skrive dagsrapport for neste dag på kvelden før jeg gikk å la meg. Brukte også å forberede det som trengtes til middag og smøre ferdig det som trengtes til lunsj og mellommåltid, så da jeg stod opp om morgenen, så viste jeg hva jeg skulle spise resten av dagen og alt var planlagt og forbered slik at jeg slapp å bruke noe tid på det på morgenen før jeg dro på jobb. Også var det så enkelt når man kom hjem igjen for det var så fort å lage middag når alt var planlagt og tilrettelagt.

 

Nå jobber jeg ikke for tiden, så nå skriver jeg bare opp etter hvert hva jeg spiser, men lurer litt på om jeg skal gå tilbake til å bruke litt tid på dagsrapporten på kvelden da det faktisk er veldig hendig.

 

Et annet råd jeg har til deg KimPossible er å prøve å ikke tenke på vekten å maten. Er vel enklere sagt enn gjort. Jeg var oppe i 92-93 kg i fjor før jeg begynte å ta tak i vektproblemet. De første 7 kg gikk jeg ned uten å holde på med ukesrapporter og innveiing en gang i uken. Jeg handlet inn sunn mat, grovt brød og magert pålegg. Så spiste jeg en skive med noe magert og med litt grønnsaker når jeg følte sult. Middagen var som regel wok av noe slag. Men jeg telte ikke kalorier. Bare spiste sunnere oftere og mindre enn det jeg hadde gjort tidligere i tillegg til at jeg trente 3-4 ganger i uka. Med en gang man ikke teller kalorier bruker man ikke så mye tid på matplanleggingen. Dette passer jo ikke for alle. Noen liker å ha full kontroll på inntake å føre opp i dagsrapporten. Du må bare kjenne hva som passer best for deg.

 

Det som jeg også prøver å tenke på når jeg har noen tunge dager er at nå har jeg slitt med vekten min i mange år, har så mange problemer både fysisk og ikke minst psykisk grunnet vekten. Dvs at jeg har vært misfornøyd og hatt dårlig selvbilde i mange år, uten at jeg har tatt ordentlig tak i problemet. Det har liksom bare blitt halvhjerte forsøk som igjen fører til at jeg bare blir mer skuffet og deprimert over meg selv. Slik akter jeg ikke å ha det fremover. Har kastet nok tid bort på å leve slik. Så nå får jeg bare ta opp kampen mot kiloene. Det vil uansett ikke bli bedre før jeg selv gjør noe med det. Å hva er vell ett år med å kjempe seg ned i vekt kontra 10 nye år hvor man tenker på at NÅ må man absolutt gjøre noe. Snart skal du se at vi glemmer at man kjemper. Da er kjempinga blitt til vaner, å da er vi i mål i forhold til livsstilforandringen. Tar bare litt tid for noen av oss :D

 

Ellers har det vært en ok dag. Er faktisk litt usikker på hvor mange 0,5l flaske med vann jeg har drukket i dag. Det er enten 3,5 eller 4,5. En flaske bruker jeg å si er 2 glass vann. Vet ikke om det er rett, men det er i alle fall slik jeg har gjort det, så jeg har drukket 7-9 glass i dag. Ikke like bra som i går, men bra for å være meg :)

 

Fått samlet 3,6 TP i dag og spist sunn og god mat, så alt i alt er jeg fornøyd med dagen.

 

I morgen tenkte jeg å starte med 30 day shred programmet. Har ikke små håndmanualer, men tenkte å kanskje bruke 2 stk 0,5l flasker :) Skal hive meg rundt med treningen med en gang veiingen og frokosten er unnagjort. Skal rapportere inn her med veiieresultatet. Er forberedt på økning så får bare ta det som kommer

 

Nå roper senga. Nattinatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Takk.

dere har så rett.

I dag er jeg i fint humør, og klar for mer trening i kveld.

Må vel bare regne med sånne "mørke" øyeblikk innimellom. De forsurer ting, men det går som regel over.

Er på jobb nå, tar en liten pause. jeg har kjøpt 250 gram cherrytomat og en slangeagurt å spise på når jeg blir litt sulten mellom måltidene. kan spise stooore mengder uten at det blir noe spesiellt med kalorier å snakke om. Godt er det også.

Håper dere har en bra dag, stikker innom senere med rapport om resten av dagen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Så bra at du er bedre i dag KimPossible. Ikke bestandig like lett å se lyset når man har mørke perioder. Derfor er det godt å kunne komme inn hit å skrive både når det går fint, men også når det ikke går fult så bra.

 

Sitter med en litt blandet følelse nå selv. Hadde veiiedag nå i dag, å hadde en oppgang på 100g. Er kjempefornøyd med at vekta faktisk viste så lite økning med tanke på mitt kosthold de siste 14 dagene, men også forferdelig irritert over at jeg ikke har vært flink og dermed "kastet bort" disse dagene, for hvist jeg hadde hatt full fokus, hadde jeg nok sett 78 tallet istede for 79 tallet. Har jo også ødelagt min fine statestikk med nedgang (en stillstand) på samtlige veiinger frem til i dag :)

 

Men, men. Vet jeg gjør ting rett nå, så håper på tilbakebetaling i form av STOOORT vekttap på neste veiing :D

 

Føler meg litt uggen i magen, men vet ikke helt om det er mageknipe, eller rett og slett støl i magen grunnet pilates. Godt er det i alle fall ikke.

Skal hive meg rundt å få trent litt, så får jeg se om det blir bedre av litt aktivitet.

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Da har jeg fått samboern med på 30 day shred programmet. Han har lovet meg at vi skal kjøre hele programmet i lag hver dag :) Så glad for at han blir med for da blir det faktisk lettere å kunne klare å gjennomføre alle dagene.

 

Nå er første treningen overstått og det gikk veldig bra. Samboern min var faktisk litt mindre trent enn meg, så jeg klarte å henge godt med, men han måtte ta noen småpauser tjihi :) Deilig å se at den treningen jeg har gjort fremt til nå merkes på både styrke og kondisjon. Eneste problem er at jeg ikke vet hva jeg skal notere det som på dagsrapporten. Noen som vet? Har notert det som 20 min styrke (0,8TP) Vet jo ikke om det blir rett, så om noen har et bedre forslag er det bare å komme med det :D

 

Nå skal jeg hive meg i dusjen og få spist lunsjen før jeg og Mila drar i parken kl 13. Er en gjeng som møtes i lunsjen med hundene våre, å det er så koselig.

 

Ha en fortsatt stålende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var videoen? Tror du den er noe? Har enda ikke fått satt den på, jeg... Uff... Men har jo trent mye annet da...

 

I dag har jeg hatt en liten time trening, og med ti minutter rokkering så blir det 3.0 TP i dag også! Veldig fornøyd med meg selv, for må virkelig bite tenna sammen og tvinge meg selv litt for å komme i mål. Veldig fristende å bare bli sittende i sofaen og slakke... Men sånnt blir det ikke reduksjon av, så det er bare å ta i og stå på!!

 

Sitter bare og venter på at jenta mi skal komme hjem så jeg kan få lagt henne og komme i gang med resten av kvelden.. Gubben er i møte i hele kveld, så har stua for meg selv. Har utsatt et syprosjekt en stund, og det må taes i dag, for å sendes i morgen, så der går det vel et par tre timer tenker jeg...

 

Godt å høre at det går bedre i dag KimPossible! Krysser fingrene for at resten av dagen også er bra!! Du vet, vi heier på deg alle her!! :D

 

Yanthi: Har du fått nok vann? Hvor mange TP har du til nå denne uka? *hopper engasjert på sidelinjen og heier deg i mål* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

I dag har det gått høvelig greit med meg. Skulle egentig gå tur med hunden, men da jeg var ferdig dusjet etter trening fikk jeg besøk. Så da var det frem med kaffe og kaker. Jeg drakk selv te og tok meg en banan. Fornøyd med det. Bare så synd at det ikke ble gåtur. Ser jo at de fleste TP jeg har i uka får jeg nettopp via gåturer med hunden. Liker ikke å gå tur når skumringen begynner. Har respekt for London.

 

Måtte derfor hive meg rundt med en 30 min pilates økt. Synest 0,8 TP var litt i minste laget. Spesielt når Mammo følger meg opp denne uka :) Så det ble til slutt 1,6 TP i dag og 8,3 så langt til nå. 8 glass vann er kommet i kroppen

 

I dag ble det ikke den sunneste middagen. Hadde 2 pk kjøttdeig som måtte brukes pga dato, så da ble det laget lasagne (det er min kjære's favoritt). Prøvde å gjøre det litt sunnere med fulkorns plater, mager kjøttdeig og lettost. Men blir alike vell kalorifult. Hjalp ikke at kjøkkenvekten streiket da jeg laget middagen. Hadde ikke ekstra batterier, så da ble ikke mengden jeg forsynte meg med veid. Tok meg rikelig med salat ved siden av, samt et stykke sunnere hviløksbrød men vet ikke hvor mange kalorier som egentlig ble fortært :D Noterte det ned som 650 kcal, mener det er sån nogen lunne rett) På grunn av den kaloririke middagen, ble det dessverre kuttet ned på frukten (noe jeg må slutte med). Ikke helt fornøyd med den avgjørelsen. Men, men.

 

Mye ting er bra denne uka, så får ta det med meg videre, så får jeg jobbe mer med de andre tingene som ikke er helt på plass fremover.

 

Ellers er det flott å ha deg mammo på sidelinjen å heie :) Treningsvideoen var bra. Trodde den skulle være litt hardere, men kanskje greit at den ikke var det siden man skal holde på med dette i 10 dager, så skal man opp ett nivå i 10 dager, og så på et enda høyere nivå de 10 siste dagene. Kom du deg forresten i mål med syprosjektet ditt i dag?

 

Hvordan gikk det med deg i dag KimPossible?

 

Nå skal jeg prøve å finne senga å få snudd den dårlige døgnrytmen som jeg fikk under OL.

 

Tastes i morgen mine venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dag i går Yanthi! :( Heier fortsatt ivrig jeg, og venter på dagens innrapportering ;)

 

Kom i mål med det kjedelige prosjektet ja. Heldigvis. Nå må jeg bare finne adressen igjen, og få sendt det avgårde. *letta*

 

Ingen trening på meg så langt i dag, tviler på om det blir noen. Har litt å gå på enda..hehe.. Vi har hatt pannekaker til middag i dag. Ungenes valg. Men mor kokkelerte med havregryn og sammalt hvete og skummet melk og nesten ikke sukker. Så det ble jo litt alternative pannekaker da, men de smakte godt. Gubben spiste tre stykker, så de kan ikke ha vært vonde. Da hadde han gitt seg etter en.. hehe.. Ja, så var det bacon til da... :) Menmen... Det var ikke sånn gjennomsyra av fett, men typen smårettbacon. Jepp. Så har ikke allverdens å gå på i kveld, men er rimelig mett også, da...

 

Er trøtt i dag. Er ofte det om torsdagene, for da er det en lang dag på jobb. Mye undervisning og mange tilsynsvakter i friminuttene. Det er litt surt. Har nesten ikke en pause hele dagen. Tror det blir sofaen med en god bok i kveld, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

hei igjen folkens. ;)

Bra med dere?

Er ganske bra med meg i alle fall. har nettop vært ute og gått tur en time, med staver. er sulten nå. skal ha eggerøre og lettmelk til kvelds, tror jeg.

Retsen av gårdagen gikk greit den også. kunne sikkert vært bedre, men jeg kommer meg.

I dag, (etter å ha sovet i 2 timer etter at jeg kom hjem fra jobb...*kremt* sliten) satt jeg omtrent og planla å ødelegge for meg selv. var 2 millimeter unna å kjøpe en pakke med sånne minibakkels.... men jeg kjøpte frukt i stedet. da var jeg stolt av meg selv.

i morgen skal jeg ha kardio og styrketrening igjen. Tror jeg vil forsøke med styrke to ganger i uka.

skal rydde og vaske kjøkkenet for det blir natta, så jeg får vel bare sette i gang.

Stå på jenter, jeg synes dere er kjempeflinke. :)

 

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Pannekaker er vell ikke så ille Mammo? Du laget jo grove pannerkaker, så tror det går helt greit. På valentines laget jeg helt vanlige pannekaker til min kjære til frokost. Tok 3 stk selv med litt vanlig sukker, splenda sukker og bitte litt bacon. Ble ikke så ille kalorimessig. Det er godt og slappe av i sofan med en god bok når man er sliten. Synest du er så flink å stå på med trening ellers så det fortjener du virkelig. Hvor mange kcal spiser du egentlig i gjennomsnitt pr dag?

 

Kim: Så bra at du sto imot fristelsen i dag. Det er karakterstyrke :) Prøv å tenk over om det er underbevistheten som dro deg til fristelsen. Hadde du egentlig så veldig lyst på den pakke med minibakkelse? Eller er det rett og slett gammel vane som dro deg dit? Jeg PRØVER å bevistgjøre hvorfor slike ting skjer med meg. Tror jeg kan lære mye av det, slik at det muligens blir lettere å stå imot ved senere anledninger. Mener å ha lest at hele 90% av våre handlingener styres av underbevistheten.

 

Ellers er jeg ikke helt fornøyd med vanninntaket i dag. Ble til slutt 1,5 liter (6 glass). Glemte helt av å drikke vann den første halvdelen av dagen. Vil ikke drikke så mye vann så sent. Det forstyrrer bare nattesovnen.

 

2 down, 28 to go ;) Gikk fint med 30 day shred i dag. Samboren var litt støl etter treninga i går, men han ble selvfølgelig med i dag han også. Vi synest begge at det gikk lettere å følge programmet i dag enn i går. Har også vært ute med hunden i 3 timer. Noterte det ned som 1 time og 40 min rolig gange. 3 TP totalt i dag. Fornøyd med det.

 

Har fått kjøpt nye batterier til kjøkkenvekta. Ble helt uttafor i går når den streika under dagens vanskeligste måltid. Har spist rett i overkant av 1600 kcal i dag. Ble lasagnerester fra i går, så det er det som har dratt kcal inntaket litt ekstra opp. Nestle har et produkt som heter Skinny Cow, det er rett i koppen sjokolade/kakao som jeg kjøpte i dag. Kosa meg med en kopp nå på kvelden (er bare 37 kcal pr kopp). Den var slettes ikke verst.

 

Hvordan går det i US med deg jente1989?

 

Nå er det kveld her i huset :( Ønsker dere lykke til med morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Hei jenter. ;)

Har en liten pause på jobben igjen, og måtte bare stikke innom.

Dagen i dag er toppers! Vært skikkelig flink. Kan være at humøret er bra fordi jeg har veid meg hver dag denne uka, bare for å se hva forskjellene er fra dag til dag.

Skriver det her jeg:

mandag > 88,6kg

tirsdag > 88,3kg

onsdag > 89,1kg (!!!)

torsdag > 88,4kg

fredag > 88,0kg !!! :-D

 

Herlig. Og har vært flink å drikke vann på jobben i dag, har drukket 1,5 liter! og enda er det et par timer igjen av dagen. :)

 

ha en forstatt fin dag!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis!!

I dag kommer matbudsjettet mitt til å sprekke... Ble lunsj på Egon sammen med mannen min i dag! Han har jobba så mye kvelder denne uka i tillegg til fulle dager vanlig arbeidstid, så han tok seg ekstra fri i lunsjen, og da måtte jeg jo bare bli med. Hallo? Hvor ofte får jeg sjanse til å gjøre det liksom??? Kylling BLT sandwich m pommes frites. (Skal ikke ha middag i dag) Men så er det det at vi har tatt opp kongekrabbe og loff til kvelds da... Ups... Så da blir det nok en sprekk... Menmen... Får prøve å ta det inn igjen i morgen.. Lurer litt på om jeg må opp en meny siden jeg trener såpass mye for tiden. Rart at det går så seint når jeg spiser det jeg skal og trener mye i tillegg... Kanskje jeg rett og slett spiser for lite? Ligger på 1500-1600 kalorier i snitt. Kanskje opp i 1700 i helgene. Varierer litt..

 

Har drukket nesten en liter vann til nå, så har litt å ta igjen der, ja. Får bli mye vann til krabben, så orker jeg kanskje ikke like mye.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Hei og go fredag :)

 

Så flott at humøret er på topp Kim. 600g nedgang siden mandag er jo supert ;) Selv har jeg sluttet og veid meg hver dag da humøret svinger i takt med vekta.

 

Jeg har et like stort kaloriinntak som deg Mammo, og du trener i alle fall dobbelt så mye som meg. Dessuten har du en mye høyere hverdagsaktivitet enn meg så det kan hende at du spiser litt for lite. Vet jo selv når jeg økte at jeg synest det var helt forferdelig å skulle trøkke innpå mer mat da jeg synest at jeg egentlig spiste mer enn nok. Men vekta gikk jo litt mer ned etter økningen, og nå er det ingen problem å spise nok kalorier. Noterer du nøttene du spiser på frimerkene? Jeg bruker å spise 16g mandler for dag i fruktsalaten, er veldig i tvil på hvor jeg skal notere det. Lunsj på egon hørtes helt himmels ut. Å som du sa det er ikke hver dag du har mulighet til det. Så både lunsjen og kongekrabbe (som forresten er veldig magert) til kvelds tror jeg ikke gjør noen verdens ting når du skal gjøre opp matbudsjettet. Er helg, så da er det bedre å unne seg litt ekstra go mat enn å hive seg over godis skåla.

 

Nå skal jeg spise en tacowraps til sen lunsj. Skrubings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Da var dagens trening over. Må ærlig innrømme at det var litt tyngere i dag å følge treningsvideoen en de to første dagene. Vet ikke om det er fordi det er de samme musklene som får kjørt seg, eller om jeg rett og slett er sliten da jeg har gått tur med hunden, ryddet (hadde en del rydding å gjøre) og vasket huset før vi startet med treningen. Men nå jeg ferdig og det er deilig å kunne ta kveld med litt kinamat til helgekos.

 

For de av dere som ikke allerede har vært inne på Brit sin blogg, så anbefaler jeg den på det varmeste. http://tirben.blogspot.com/ Hun er en stor inspirator og et av mange levende bevis på at Grete Roede funker. Hun har tatt av hele 50 kg, Så det er vell verdt å besøke hennes side for motivasjon og inspirasjon.

 

Kos dere riktig så godt i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Lørdag og helg. jeg har nettopp spist frokost, og skal straks gjøre meg klar til å dra på 3T for litt kardio og mer styrke. Ble ikke tid til det i går, så da tar jeg det i dag. ;) frokosten er den samme hver dag. hjemmelaget frokostblanding (grete roede-oppskrifta), den er kjempegod. 40 gram av den, og ca 90 gram lettmelk opp den. og så noe frukt til. I dag har jeg laget fruktsalat av eple, banan og blå druer, med et dryss kanel over. Mmmmm .... hehe

 

Ikveld ska jeg og bestevenninna på kino og se Alice in Wonderland. Gleder meg, det blir gøy! Får se hvordan det blir med snop til filmen, men jeg har et par kjærlighet på pinne liggende et eller annet sted. blir liksom ikke kino uten popcorn, men.... får se. Vektnedgangen har jo vært så bra denne uka, jeg vil ikke ødelegge den!

Ja, forresten, veide meg da jeg sto opp i dag også: 88,0 kg. samme som i går. skal se om jeg kanskje er på 87 og noe på mandagen da! krysser fingrer for det. :)

 

I morgen, hvis det er like fint vær da, tror jeg nok det blir en tur ut i lysløypa med skiene. har vært strålende sol hver dag hele uka, og er det fremdeles i dag, selv om det var meldt at det skulle komme en del snø i dag. Begynner å glede meg veldig til påska også, da skal vi på hytta til svigers og kose oss. aking og ski, spille kort, og bare slappe av. Deilig!

 

Håper dere får en fin dag. :(

klems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med ukens trening. 21.1 TP!!! 5,3 TP i dag. Var visst dobbeltime i dag, med skanetix, pilates, yoga og corebar/sixpack!! Fy søren så tungt det var på slutten!!!! Men vel blåst treningsøkt, deilig dusj etterpå og 12 minutter solarium. Aaahhh... Nå kan helgen bare komme!

 

Men jeg har også snikveid denne uka. (Uff.. må slutte med det!!!) og vekta viser 0 nedgang!! :):( Det er irriterende det!!! Når jeg har vært så flink! Jaja.. Kanskje neste uke blir bedre... Men skal ikke deppe over det for lenge, er jo mandag som teller..!

 

I dag blir det hjemmelaget pizza til middag her. Og da blir det sikkert rester til kvelds også. Har små unger så kan ikke ha kveldsmiddag her enda.. Skal begynne på middagen om ikke altfor lenge nå. Må bare slutte å skjelve sånn i musklene mine først.. hehe.. Regner med å ha rimelig bra med gangsperr i morgen...

 

Høres ut som dere andre kommer til å få en skikkelig fin helg også! Jeg skal nyte resten av den iallefall! I morgen skal jeg opptre i kirka, så må vel kanskje finne ut hva jeg skal synge også.. hehe.. og informere pianisten... Vi lurer på om vi skal ta med oss grillen og få oss en søndagstur i morgen med kyllinggrillpølser og grove brød. Får se hvordan været blir. Drar ikke ut i snøføyka iallefall.. ;)

 

God helg videre til dere!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gangsperr over alt!!! :)åne: Hver minste lille bevegelse kjenner jeg! Litt herlig og.. hehe.. Det som ikke er så herlig er at jeg spiser heelt utenom planen i dag. Masse pizzarester fra i går, så vi har hatt pizza til frokost, middag og kvelds... ;) Så vekta viser nok feil vei i morgen Det betyr at jeg ikke når målet mitt om under 90 kg til helgen igjen... GRRRR!!!

 

Jeg har sydd noe helt genialt og enkelt i dag. Har sett mange på treningssenteret som går med en sånn lomme på armen til å ha musikkspillere i. Har lenge tenkt at jeg skulle hatt en sånn, men så kom jeg på at jeg kan jo lett sy meg noe lignende! Så i dag, med to små voksdukbiter (så jeg ikke svetter ut stoffene og spilleren) og et passe stykke bred strikk, på under 5 minutter hadde jeg klar en liten lomme som jeg fester rundt overarmen, og I-poden er ikke lenger i veien!! Føler meg ganske genial i dag...hehe...

 

Ingen trening så langt i dag, men satser på en liten økt på stuegulvet iallefall med rokkeringen i kveld.

 

Hvordan har søndagen gått for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KimPossible

Har ikke spist etter planen i dag jeg heller, men jeg tillater meg slikt når det er helg, bare det ikke blir for mye. Ble popcorn og pepsimax til kinoen i går. ble faktisk kvalm av popcornet. jaja. Er spent på hva vekta viser i morgen tidlig da.

Håper at den viser under 88 i alle fall.

 

Ellers i dag, så har jeg ryddet bittelitt i klesskapet. Jeg tok ut de buksene som var for små (ble bare en igjen i skapet!! og en dongerishorts og en capribukse...) ,hang opp favorittbuksa på en henger, brettet de andre og la under, sånn at jeg ser dem hver dag. Jeg SKAL inn i de buksene igjen. og helst at de blir litt for store, faktisk. sist jeg veide mindre enn 70 kg, er 10 år siden! og sist jeg veide mindre enn 80....? usikker. rundt 3 år, kanskje.

 

Jaja. er spent på morgendagen. gleder meg til spinning igjen. fast rutine det, hver mandag kvart over 6. ;)

 

Ønsker dere alle lykke til med uka som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Dagen i dag har vært så flott. Vært ute nesten hele dagen i en av Londons mange parker. Hadde med oss piknik og storkoste oss i solveggen.

 

Må nok innrømme at jeg har koset meg ekstra i helgen jeg også, men uten brus, sjokolade eller annet godis :D

 

Handlet kinamat på fredag som er en av mine favoritter. Er egentlig ikke så ille det jeg bestiller, men jeg og samboern bruker å dele en porson vårruller til forrett. Det skulle jeg vell helst ha unlatt. Hadde rester som jeg spiste til middag på lørdag, da hadde samboern restaurantpizza. Stjal meg et aldri så lite stykke hos han, men holdt meg innenfor dagens kaloriberegning. I dag ble det jammen meg kinamat igjen (men uten vårrull, da havner middagen rett under 400 kcal). Og det er nok rester til middag i morgen også. Tror jeg kunne ha spist det hver dag *sukk* Ikke bra! Så det var helgens utskjeielser.

 

Har en kompis som opprinnelig er fra Hellas. Han kom med hjemmelaget hummus og tzatziki til oss på lørdag. Så min lørdagsgodis var oppskjert gulrot, agurk og paprika med disse to som dip. Var kjempegod og ganske så sunn godis. Tror nok jeg blir til å tillate meg litt ekstra god mat som f.eks. kinamat til helgene nå som jeg skal holde meg helt unna brus og godis. Så er det litt ekstra stas når helga kommer :)

 

Ellers er jeg fornøyd med mitt gjennomsnittlige kaloriinntak denne uka. Vannmessig har jeg drukket 6 glass eller mer pr dag. Også to dager hvor jeg drakk 9 og 10 glass med vann. Gir meg ikke før jeg er oppe i 10 hver dag, men total sett er dette en veldig stor fremgang for min del. Jeg har også fått trimmet meg opp til 19 TP denne uka. Det er det mest jeg har hatt på en uke til nå :( *Stolt*

 

Har også veiing i morgen, så er veldig spent (ingen snikveiing her i gården ). Tror ikke jeg blir til å se 78 tallet, men håper på at det er nedgang. De tingene man spiser og de forandringene man gjør vises ikke på vekta med en gang, så jeg må bare ha tålmodighet. Vet at jeg gjør mye rett, så vekta vil gå nedover, men det går desverre ikke så fort som man ønsker.

 

Ellers høres det nå ikke ut som noen av oss egentlig har hatt de store utskjeielsene denne helga. Det tyder jo på at vi er på rett vei, ikke sant ;)

 

Har også en slik "armlomme" for å ha mp3 spilleren i når jeg trener. Er kjempefornøyd med den. Så fint at du kunne lage en slik selv. Hvordag gikk det forresten med din kirkeopptreden? Hva endte du opp med å synge?

 

Ellers er jeg spent på hva morgendagens innveiing vil gi av resultater for oss alle.

Krysser fingrene for gode tall, for det fortjener vi. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det gikk veldig bra med opptredenen. Fikk masse positiv tilbakemeldinger. Jeg sang en sang som heter "We are the reason" og en som heter "Via Dolorosa". Begge med påskebudskap. Hadde lyst å synge de i påsken, men så er vi ikke hjemme i påsken likevel, så da tok jeg de nå istedet. :)

 

Ser ut som dere har klart dere bra i helgen! Min trøst mtp all pizzaen er at den hadde grov bunn og kyllingkjøttdeig. Ikke fullt så fornøyd med baconet, men litt snop må man jo ha... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yanthi

Her var det også helt stillstand på vekta i dag, så jeg vet akkurat hvordan du har det Mammo. Som jeg har sagt før, så er det jo særdeles kip å ikke gå ned i vekt når man selv er flink til å følge opplegget. Også så flink som jeg har vært å trimmet og drukket vann denne uken *sukk* Så nå er det bare å hente frem litt ekstra motivasjon. Har tenkt over alle unskyldningene på hvorfor vekta ikke peker nedover i dag....

*Var dårlig i magen ved sist veiing, så da var jeg vell egentlig litt tyngere enn det vekta viste. (Fattig trøst)

*I dag har jeg ikke på do før veiing. (Enda fattigere trøst)

*Tar noen dager før de forandringene man gjør matmessig vises på vekta.

*Mener å huske at jeg lå mange år på rundt 79 kg, så kanskje jeg er på en vektterskel.

 

Må egentlig flire litt når jeg ser over tingene jeg har ramset opp. Det er jo så synd at ikke vekten viser hvor flink jeg føler jeg har vært. Men til syvende å sist får jeg bare holde fokus og fortsette med akkurat det jeg gjør, før jeg har jo vært flink. Kinamat og et lite pizzastykke som eneste utskjeielse. (Egentlig er jo ikke kinamaten så ille, for det jeg bestiller er jo ganske så magert). Å kaloriinntaket har vært helt etter boka ellers. Men, men. Bare å brette opp ermene å fortsette, så får man ta uttellingen når den pludselig finner det for godt å komme.

 

Supert at du har gått ned så mye Kim, stå på så ser du at straks forsvinner alle grammene som kom på i forbindelse med omleggingen din med å komme ut i arbeidslivet.

 

Fatt mot, å stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...hva skal man si... Gratulerer KP, super nedgang på deg!!! Det er kjempeflott!! ;)

 

Selv er jeg ganske skuffa, for har jo trent mye, men...

*har drukket for lite vann, selv om jeg har drukket mye etter hva som er normalt for meg..

*jeg spiste en del "tung" mat i helga som ikke er ferdig fordøyd enda (lov å håpe eller?)

** Kan jeg ha spist for lite i forhold til treningsmengden? Har ikke økt nevneverdig på matinntaket, men trent dobbelt så mye som vanlig denne uken..

 

Jammen ikke godt å si..

 

Magen min er litt i ulage for tiden. Veldig hard i magen, og skjønner ærlig talt ikke helt hvorfor. Trodde fordøyelsen hadde godt av at man trener og beveger seg, jeg? Merkelig... Drikker jo mye vann og litt biola (ikke blåbær) hver dag..

 

Og jeg har jo forventet å komme på et sånnt vektplatå, bare ikke helt enda... Jeg har helt tydelig et slikt platå på 85 kg, for der har jeg havna og blitt værende hver gang tidligere, så så liksom for meg at stillstanden skulle komme der... Og det er jo drøye 6 kg til enda..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...